AutóAddikt Autóteszt Škoda Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG – friss, üde, színpompás

[TESZT] Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG – friss, üde, színpompás

Vajon lehet-e igény egy olyan kisautó-alternatívára, amely a megszokottól elrúgaszkodva kissé formabontó módon próbál egyszerre fiatalos, trendi és ugyanakkor visszafogott maradni? Persze. Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG teszt.

Nyilván a Škoda Fabia-ról az embernek elsősorban a (nem is annyira) low budget-kategória ugrik be. Ki ne emlékezne a Favoritra, a Feliciára, majd az utóbbit leváltó Fabiára? Népautó ez, vagy inkább rétegautó, közkedvelt, nem túl drága, nem túl fancy. Mostanáig.

Ugyanis a faceliftes vonal színeiben versenyző Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG amolyan hiánypótló valaminek titulálható. Ha mondjuk unalmas a Fiat 500 (sok ilyen példa van még), konfiguráljunk egy Monte Carlo-t a Fabia irányzatból, és kész. Főként ez a piros színárnyalat az, ami megkapó, és tagadhatatlanul vonzza a tekintetet.

A Fabia-recept adott: élces, kissé maszkulin vonalak, lecsapott ívek, karakteres és egyben kifejezetten markáns arculattal rendelkezik a Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG is, amely leginkább a frontrész hűtőmaszk-kialakításának köszönhető. A lamellák talán még hangsúlyosabbak az elődénél, és egyértelműen hirdetik: a Fabia is a jelenlegi stílusvonalba tartozik skodáéknál, akár lehetne eggyel nagyobb is, olyan, mint az Octavia mondjuk. Így van, ha a tükörben feltűnik a morcos arc, hihetjük azt, hogy alsóközép versenyzővel van dolgunk. Pedig egyáltalán nem, de jó a pszeudohatás.

Oldalnézetből a Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG szintén hordoz rengeteg, a hagyományostól elütő stíluselemet. Rögvest a felnikkel kezdjük, itt félreismerhetetlen az a plusz, amit a külső peremek ívére húzott aprónyi díszcsík ad.

De mitől több ez a Monte Carlo?

Vagy hogy még egyértelműbb legyen, valamiféle limited editionnel van dolgunk, a Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG B oszlopára biggyesztett Monte Carlo plakett máris egyértelművé teszi, hogy nem egy hétköznapi kisautóval futottunk össze az utcában.

Hátulnézetben a Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG alapvetően ugyanaz, mint hagyományos társai, ebből a plánból egyáltalán nem látni, hogy egy optikailag sportosabbra húzott variációval van dolgunk.

Így hát a Fabia RS még mindig csak egy fantazmagória, egy vizionált álom marad. Ami nem is baj, ha ilyet akarunk – mármint RS-t – maradhatunk a jó öreg Octavia-nál, vagy akár Kodiaq-nál. Ugyebár azért az árazás ezekben az esetekben már vaskos, nem egy Fabia kategória, de hát a plusz lóerők, a dinamizmus, s persze az RS körítés megintcsak más kategóriát képvisel.

Tarka, tetszetős. Sportosságot ad ez a színkombináció

A Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG fő lényegisége a piros-fekete színkombinációk tekintetében teljesedik ki. Ahogyan az a kasznin, a külső részelemeken is látható, ez a két tónus dominál, s nincs ez másképp az enteriőrben sem.

Igényes anyaghasználat, ízléses összeállítások jellemzik a Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG belterét, annak hangulatát. Jól látni, hogy a trend erőteljesen tendál a fentebb emlegetett RS-vonal felé kacsingatva, tehát az első ülések már kagylósabb jelleget kaptak, a kettős kárpitozás szintén sugallja az erőt, a lendületet.

Minden tekintetben remekül átlátható és a lényegre koncentrál a Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG cockpitje, műszeregységei, s maga az egész kialakítás. Szeretjük azokat a koncepciókat, amelyek arra törekednek, hogy az adott autó vezethetősége szimpla, ugyanakkor mégis élvezhető legyen.

Élvezet vezetni

Nos, a Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG ponotsan ilyen: beülünk, akár először, és máris a magunkénak érezzük az autó minden részletét. Még úgy is, ha kevesebb rutinunk van, vagy netán zéró összehasonlítási alapunk. A munkafelületek, kezelőszervek egytől-egyig a kezünk alá dolgoznak.

Ülések tekintetében is optimális a Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG: próbál sportosra hangolt lenni/maradni, mégis jól optimalizált a hétköznapi használatra. Nem túloz, nem fog vissza; az ülőfelületek mind ülőlap, mind pedig hátlap tekintetében jól eltaláltak, a helykínálat sem aprócska. Elöl ugyan már azért jönnek a komprmisszumok, hiszen egy 150-200 kilométeres táv egyhúzamban való levezetése után már azért elgémberedetten száll ki az ember a vezetőállásból. A visszafogottabb láb- és térdtér persze orvosolható az ülések állítgatásával, de azért figyeljünk arra, hogy ne vegyünk el orbitális centimétereket a hátul helyet foglalók lábteréből.

Hátul sincsen ok a panaszra különösebbképp, de azt kalkuláljuk bele a vásárlásnál, hogy a Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG nem pakolható a végletekig, és hátul is leginkább két felnőtt, átlagos testalkattal tud komfortosan utazni. Ugyanakkor ha a felállás mondjuk 2 felnőtt-2 gyerek, akkor az egyik legideálisabb családi autó is lehet a Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG.

Olyan családi autó, amely ha kell, városban remekbeszabottan képes lavírozni, kisebb parkolóhelyekre beférni, relatíve jó fogyasztást produkálni. Ugyanakkor ha kell, tud mutatni sportos énjéből is, és jól kiaknázhatók a határai.

A tesztben is szereplő Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG 1 literes, 3 hengeres soros benzinmotort kapott, turbótöltve. Az egység 110 lóerőt tud mozgósítani, 5000-5500 percenkénti fordulatszámon, a társított maximum nyomaték pedig 200 Newtonméter, tág, 2000-3500 RPM tartományban. Az apró benzinmotor pörgős, agilis, a gázreakciók rendkívül közvetlenek, így a kellő sportosnak ható karakterisztika is megvan.

Nagy kedvencünk volt a hajtáslánchoz társított, 7 sebességes duplakuplungos DSG automataváltó. Ebben a kategóriában ilyen jót még nem láttunk, éreztünk: a fokozatok hibátlanul érkeztek, akár gyorsítottunk, akár visszavettük az elánt, vagy akár fix 40-50 kilométeren álltunk meg a haladás tekintetében. A fel- és visszaváltások tehát pontosak, jól eltaláltak, úgy érezzük, hogy az autó alkalmazkodik egy szempillantás alatt vezetési stílusunkhoz. Mindezt úgy, hogy az egésznek az origója egy 1 literes háromhengeres.

Fogyasztás tekintetében már nem annyira pozitívak a benyomások. Vegyes használattal (város, autópálya) 7.9 literes átlagfogyasztást produkált a Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG, míg stabil 90 kilométer/óránál tud 3.5-4.2 litert is átlagosan. Óvatos gázpedálkezeléssel az átlagot nagyjából 1 literrel lehet leszorítani a normál érték alá.

2018 Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres benzinmotor turbóval

Lökettérfogat: 999 cm³

Maximális teljesítmény: 110 LE @ 5000-5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 200 Nm @ 2000-3500 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, hétfokozatú DSG automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3992 mm

Szélesség: 1732 mm

Magasság: 1467 mm

Tengelytáv: 2470 mm

Tömeg, üresen: 1110 kg

Megengedett össztömeg: 2640 kg

Csomagtartó mérete: 330 liter, 1150 literre bővíthető a hátsó üléstámlák előrehajtásával

Üzemanyagtartály mérete: 62 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 171 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.1 s (gyári), 10.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.9 l/100 km

Országúti: 4.2 l/100 km

Vegyes: 5.3 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.2 l/100km

Országúti: 4.2 l/100km

Vegyes: 4.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 110 g/km

Bővebb információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Panasonic LUMIX DC-GH5S

Együttműködő partnereink: Acer HungaryASUS,  DuplitecCanonCamera Kft., PanasonicTelenor Magyarország

Utómunka hardver: AcerASUS