AutóAddikt Autóteszt Škoda Škoda Fabia Go 1.0 MPI – mindent, csakis mértékkel

[TESZT] Škoda Fabia Go 1.0 MPI – mindent, csakis mértékkel

Rengeteg a belépő szintű kisautó a piacon, legalábbis ami a modell-felhozatalt illeti. Egyik kedvencünk a Škoda Fabia-ja, így most egy viszonylag visszafogottabban felszerelt modellt tettünk próbára. Škoda Fabia Go 1.0 MPI teszt.

Nyilván a Škoda Fabia-ról az embernek elsősorban a (nem is annyira) low budget-kategória ugrik be. Mindannyian emlékszünk a Favoritra, a Feliciára, majd az utóbbit leváltó Fabiára. Népautó volt ez, vagy inkább rétegautó, közkedvelt, nem túl drága, nem túl fancy. Mostanáig.

Ugyanis a faceliftes vonal színeiben versenyző Škoda Fabia Go 1.0 MPI amolyan hiánypótló valaminek titulálható. Ha mondjuk unalmas a Fiat 500 (sok ilyen példa van még), konfiguráljunk inkább egy Favia modellt, és kész, miért ne? Főként ez a kék színárnyalat az, ami megkapó, és tagadhatatlanul vonzza a tekintetet.

Hamisítatlan formavilág, teljes mértékben összetéveszthetetlen

A Fabia-recept adott: élces, kissé maszkulin vonalak, lecsapott ívek, karakteres és egyben kifejezetten markáns arculattal rendelkezik a Škoda Fabia Go 1.0 MPI is, amely leginkább a frontrész hűtőmaszk-kialakításának köszönhető. A lamellák talán még hangsúlyosabbak az elődénél, és egyértelműen hirdetik: a Fabia is a jelenlegi stílusvonalba tartozik skodáéknál, akár lehetne eggyel nagyobb is, olyan, mint az Octavia mondjuk. Így van, ha a tükörben feltűnik a morcos arc, hihetjük azt, hogy alsóközép versenyzővel van dolgunk. Pedig egyáltalán nem, de jó a pszeudohatás.

Oldalnézetből a Škoda Fabia Go 1.0 MPI szintén hordoz rengeteg, a hagyományostól elütő stíluselemet. Rögvest a felnikkel kezdjük, itt félreismerhetetlen az a plusz, amit a külső peremek ívére húzott aprónyi díszcsík ad.

Főként a hátulja

Hátulnézetben a Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG alapvetően ugyanaz, mint hagyományos társai, ebből a plánból egyáltalán nem látni, hogy egy optikailag sportosabbra húzott variációval van dolgunk.

Így hát a Fabia RS még mindig csak egy fantazmagória, egy vizionált álom marad. Ami nem is baj, ha ilyet akarunk – mármint RS-t – maradhatunk a jó öreg Octavia-nál, vagy akár Kodiaq-nál. Ugyebár azért az árazás ezekben az esetekben már vaskos, nem egy Fabia kategória, de hát a plusz lóerők, a dinamizmus, s persze az RS körítés megintcsak más kategóriát képvisel.

Fontos, milyen színben konfiguráljuk

A Škoda Fabia Go 1.0 MPI fő lényegisége a piros-fekete színkombinációk tekintetében teljesedik ki. Ahogyan az a kasznin, a külső részelemeken is látható, ez a két tónus dominál, s nincs ez másképp az enteriőrben sem.

Igényes anyaghasználat, ízléses összeállítások jellemzik a Škoda Fabia Go 1.0 MPI belterét, annak hangulatát. Jól látni, hogy a trend erőteljesen tendál a fentebb emlegetett RS-vonal felé kacsingatva, tehát az első ülések már kagylósabb jelleget kaptak, a kettős kárpitozás szintén sugallja az erőt, a lendületet.

Minden tekintetben remekül átlátható és a lényegre koncentrál a Škoda Fabia Go 1.0 MPI cockpitje, műszeregységei, s maga az egész kialakítás. Szeretjük azokat a koncepciókat, amelyek arra törekednek, hogy az adott autó vezethetősége szimpla, ugyanakkor mégis élvezhető legyen.

Rugalmas és takarékos is: kellemes vezetési élmény

Nos, a Škoda Fabia Go 1.0 MPI ponotsan ilyen: beülünk, akár először, és máris a magunkénak érezzük az autó minden részletét. Még úgy is, ha kevesebb rutinunk van, vagy netán zéró összehasonlítási alapunk. A munkafelületek, kezelőszervek egytől-egyig a kezünk alá dolgoznak.

Ülések tekintetében is optimális a Škoda Fabia Go 1.0 MPI: próbál sportosra hangolt lenni/maradni, mégis jól optimalizált a hétköznapi használatra. Nem túloz, nem fog vissza; az ülőfelületek mind ülőlap, mind pedig hátlap tekintetében jól eltaláltak, a helykínálat sem aprócska. Elöl ugyan már azért jönnek a komprmisszumok, hiszen egy 150-200 kilométeres táv egyhúzamban való levezetése után már azért elgémberedetten száll ki az ember a vezetőállásból. A visszafogottabb láb- és térdtér persze orvosolható az ülések állítgatásával, de azért figyeljünk arra, hogy ne vegyünk el orbitális centimétereket a hátul helyet foglalók lábteréből.

Hátul sincsen ok a panaszra különösebbképp, de azt kalkuláljuk bele a vásárlásnál, hogy a Škoda Fabia Go 1.0 MPI nem pakolható a végletekig, és hátul is leginkább két felnőtt, átlagos testalkattal tud komfortosan utazni. Ugyanakkor ha a felállás mondjuk 2 felnőtt-2 gyerek, akkor az egyik legideálisabb családi autó is lehet a Škoda Fabia Go 1.0 MPI.

Olyan családi autó, amely ha kell, városban remekbeszabottan képes lavírozni, kisebb parkolóhelyekre beférni, relatíve jó fogyasztást produkálni. Ugyanakkor ha kell, tud mutatni sportos énjéből is, és jól kiaknázhatók a határai.

A tesztben is szereplő Škoda Fabia Go 1.0 MPI 1 literes, 3 hengeres soros szívó benzinmotort kapott. Az egység 80 lóerőt tud mozgósítani, 6300 percenkénti fordulatszámon, a társított maximum nyomaték pedig 93 Newtonméter, 3700-3900 RPM tartományban. Az apró benzinmotor pörgős, agilis – annak ellenére, hogy nincs turbónk -, a gázreakciók direktek, így akár a sportosnak ható karakterisztika is megvan.

Jól illeszkedik az autó karakterisztikájához a 6 sebességes manuális kéziváltó is. A fokozatok jól hangoltak, megfelelő hosszúságúak, a gyorsítófokozatok inkább közepesen rövidnek jellemezhetők. Alapvetően ehhez a motorarculathoz egyértelműen a legjobb döntés a hatgangos manuális váltó választása.

Fogyasztás tekintetében kimondottan pozitívak a benyomások. Vegyes használattal (város, autópálya) 6.3 literes átlagfogyasztást produkált a Škoda Fabia Go 1.0 MPI, míg stabil 90 kilométer/óránál tud 3.6-4.2 litert is átlagosan.

2022 Škoda Fabia GO 1.0 MPI specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű háromhengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 999 cm³

Maximális teljesítmény: 80 LE @ 5000-5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 93 Nm @ 3700-3900 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, hatfokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4108 mm

Szélesség: 1780 mm

Magasság: 1459 mm

Tengelytáv: 2564 mm

Tömeg, üresen: 1116 kg

Megengedett össztömeg: 1520 kg

Csomagtartó mérete: 380 liter, 1190 literre bővíthető a hátsó üléstámlák előrehajtásával

Üzemanyagtartály mérete: 40 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 171 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 15.5 s (gyári), 16.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.9 l/100 km

Országúti: 4.2 l/100 km

Vegyes: 5.3 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: N/A l/100km

Országúti: N/A l/100km

Vegyes: 5.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 115 g/km

Bővebb információ a Skoda magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

ÉRTÉKELÉS
Forma, dizájn
89 %
Kialakítás
87 %
Komfort
88 %
Teljesítmény
85 %
Anyagminőség
85 %
Ár-érték arány
85 %
Előző cikkDeAgostini DeLorean DMC-12 1:8 építés – 2. lapszám: bal első sárvédő díszcsíkjainak felrakása, jobb hátsó lámpa beszerelése
Következő cikk[TESZT] Suzuki Vitara 1.5 Hybrid 6AGS AllGrip – a lágy hibrid hajtás minden előnye egyben?
teszt-skoda-fabia-go-1-0-mpi-mindent-csakis-mertekkel1 literes benzines szívómotorral ideális Fabai-belépőt kapunk a teszttcikkben szereplő modell személyében.