AutóAddikt Autóteszt Suzuki Suzuki Swift Sport 1.4L 6MT 2WD – kompakt dinamizmus lágy hibrid...

[TESZT] Suzuki Swift Sport 1.4L 6MT 2WD – kompakt dinamizmus lágy hibrid rásegítéssel

Ha a kompakt kisautó fogalmát definiálni kell, sokunknak elsőként a Suzuki Swiftje jut eszébe. Ha ezt a remek adottságot nyakonöntjük némi sportossággal, máris megszületik végeredményként a Swift Sport. Teszteltük a lágy hibrid hajtást kapott modellt.

Érdekes, de a downsizing utoplérte a kisautók szegmensét is. Igaz, ha itt már 200 köbcenti mínusz van, az is downsizinbgnak számít, és ez a Suzuki Swift Sport esetében is így történt. Pluszban itt a lágy hibrid hajtás is, ami egyáltalán nem vált hátrányára az autónak.

Minden hagyományos értelemben vett Swift-formaiságot hordoz a Suzuki Swift Sport is, méretben minden stimmel a hagyományos modellekkel, viszont optika szempontjából nagyon is különbözik (persze a teljesítmény és egyéb műszaki paraméterek mellett). Az orr kialakítása morcosabb lett, a hűtőmaszk ívei és vonalvezetése markánsabb, maszkulinabb megközelítésben virít, hangsúlyos ködlámpafészek-kialakításokkal egyetemben. Mindez elegendő is ahhoz, hogy meglegyen az a karakterisztika, ami egy kompakt hot hatchtől elvárható manapság.

Swift elemek, sportos köntösbe bújttatva

Oldalnézetből is vagány a megjelenés: a hátsó ajtók “nemléte” a B oszloptól optimálisan erősíti a sportautós jelleget, a speciálisan a Swift Sport-hoz konfigurált felnik pedig tovább erősítik a sebesség vizuális érzetét. Anno, amikor úgy 10 évvel ezelőtt már létezett a Suzuki Swift Sport, még 3 ajtós kivitelben készült, ugyanakkor a dizájn közel nem volt ennyire kontrasztos az alapmodellekhez képest, mint most.

Hátul egyértelműen a dupla kipufogóvégek viszik a prímet, szolidan, szólóban egy-egy a jobb- és bal oldalon. Mindehhez diffúzor-hatás, toldott szoknya-részletek tesznek hozzá jelentősen, és akad még bőven sportos optikai részegység, kiegészítő motívum az autón.

Természetesen a beltér is hűen tükrözi az autó aspektusát, ennek megfelelően kötelező jelleggel vannak jelen a sportülések masszív oldaltámaszokkal. Az egész enteriőr a funkcionalitásra lett kihegyezve, minden kézre esik, jól tapintható, és a minőségérzet is tekjesen a helyén van.

Beltér: sugallni kell a lendületet

Mivel a Suzuki Swift Sport teljes értékű beltérrel rendelkezik, ezért a hátsó üléseken is pontosan ugyanolyan kapacitással lehet kalkulálni, mint egy hagyományos Swift estében. Tehát az autó kimondottan sokoldalú felhasználásra javallott – bevethető akár hétköznapi ténykedéshez, ügyintézéshez, de remek egy kirándulásjoz, utazáshoz, vagy épp masszív, dinamikus sebességcentrikus felhasználáshoz.

Magyarán szólva pillanatok alatt megvadítható a Suzuki Swift Sport, elég egy hirtelen elgondolás, hangulatfüggően, s máris a sportpályára képzelhetjük magunkat. Csak óvatosan, mert amilyen kezesbárányként képes viselkedni a Suzuki Swift Sport, annyira tud nyers és zabolázatlan is lenni.

10 alatt 100

Nyilván mindent elsöprő erődemonstrációt felesleges elvárni a Suzuki Swift Sport hajtásláncától: az 1.4 literes 4 hengeres Boosterjet benzines erőforrás 130 lóerőt produkál 5500-as percenkénti fordulatszámon, míg a maximálisan kihozható nyomatékcsúcs 235 Newtonméter 2000-3000 RPM közti tartományban. A társított 48V-os lágy hibrid rásegítés alapvetően induláskor, gyorsításkor veszi le a terhet a benzinmotorról, 10 kW-ot ad hozzá az összteljesítményhez 3000 RPM-en, valamint 53 Newtométerrel egészít ki 500 RPM-nél.

A Suzuki Swift Sport futómű.hangolása remek. Bátran veszi a futómű még a szélsőségesebb, keményebb kanyarokat is relatíve magas sebességtartományban, az oldal- és hossztartás remek, nincs alul- vagy felülkormányozottság sem. Az ülések (elsők) remekül tartanak, ami ténylegesen fontos egy-egy masszívabban levezetett kanyargós túra esetében.

Gyorsulás tekintetében sincs ok a panaszra, a gyári adatot (9.1 másodperc) sikerült megdönteni pár századmásodperccel, 8.8-as végeredmény született 0-100 km/h téren.

Sportos vezetési stílus mellett fel lehet tornászni a fogyasztást 7-8 literre is, ugyanakkor visszafogott, normál tempónál városban 5.9, míg országúton 4.8 literes átlagokat sikerült rögzítenünk 100 kilométerre kivetítve.

Ár

A cikkben szereplő Suzuki Swift Sport jelenleg 8.3 millió forintba kerül listaáron. Viszont van kedvezményes ár is, amely 7.8 millió forintot jelent.

2021 Suzuki Swift Sport 1.4L 6MT 2WD specifikációk

Motor

Motortípus: soros 4 hengeres benzinmotor + 12V hibrid rendszer

Lökettérfogat: 1373 cm³

Maximális teljesítmény: 130 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 235 Nm @ 2000-3000 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, 6 sebességes manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3890 mm

Szélesség: 1735 mm

Magasság: 1495 mm

Tengelytáv: 2450 mm

Első gumik mérete: 195/45 R17

Hátsó gumik mérete: 195/45 R17

Tömeg, üresen: 1020 kg

Megengedett össztömeg: 1445 kg

Csomagtartó mérete: 265 liter, 947 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 37 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 210 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.1 s (gyári), 8.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.9 l/100 km

Országúti: 4.8 l/100 km

Vegyes: 6.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.2 l/100km

Országúti: 4.9 l/100km

Vegyes: 5.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 125 g/km

Bővebb információ a Suzuki magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: HuaweiAcer Hungary

Utómunka hardver: Acer

ÉRTÉKELÉS
Forma, dizájn
92 %
Kialakítás
91 %
Komfort
85 %
Teljesítmény
91 %
Anyagminőség
90 %
Ár-érték arány
88 %
Előző cikkToyota: a Land Cruiser vásárlók a legelhivatottabbak a világon
Következő cikkLegyártották a Ford 40 milliomodik F-sorozatú autóját
teszt-suzuki-swift-sport-1-4l-6mt-2wd-kompakt-dinamizmus-lagy-hibrid-rasegitessel%ef%bf%bcAkér hétköznapi használatra, akár pályára: a Suzuki Swift Sport kimondottan sokoldalú darab.