AutóAddikt Yamaha Yamaha Tricity 125 ABS – városi kalandok három keréken

[TESZT] Yamaha Tricity 125 ABS – városi kalandok három keréken

Sokakból kétkedést válthat ki a rendhagyó 3 kerék alkalmazása egy motorkerékpár esetében. Kiváltképp, ha egy olyan robogóról van szó, mint a Yamaha Tricity, főként, hogy a dupla felfüggesztés nem hátul, hanem elöl található.

yamaha-tricity-125-abs-teszt-autoaddikt-018

Ezzel már nagyjából el is árultuk a Yamaha Tricity legfőbb különlegességét: az első teleszkópos tag tulajdonképp dupla, ugyanis a kormányzott kerekek lettek megkettőzve. Ezáltal alapvetően a stabilitást lehet növelni, meg a komfortérzetet, de az is tény, hogy akadnak hátrányok is a konstrukcióban.

A Yamaha Tricity egy teljes mértékben városi használatra tervezett robogó, futurisztikusba hajló külalakkal felvértezve. A lámpatesteket hordozó frontrész idomjai kecsesek, néhol merész formavilágot tükröznek, míg a kormányműtől hátrafelé megmarad a tradicionális robogó-érzet. Bár már taglaltuk a mellső részleteket, ezzel együtt ismételten megjegyezzük, hogy a Yamaha Tricity elsődleges formabontó megközelítése a dupla felfüggesztésben keresendő, ezek teszik különlegessé az összhatást.

Milyen közlekedni vele?

Vezetési élmény szempontjából a Yamaha Tricity szerethető. Ugyanis a dupla rugóstagnak köszönhetően a kanyarstabilitás, illetve a menettulajdonságok legtöbbje optimális, a kátyús útszakaszokat remekbeszabottan simítja ki a csillapítás.

yamaha-tricity-125-abs-teszt-autoaddikt-014

Viszont miután belehajtottunk a kisebb-nagyobb úthibába, ügyeljünk arra, hogy a hátsó lengőfelfüggesztés bizony erőteljesen visszaüt, ha nem figyelünk, így garantált pattogás következik. Tehát érdemes úgy közlekednünk, hogy erre figyelünk, ha esetleg belegurulnánk egy göröngybe, akkor gyorsan kormányozzuk ki a Yamaha Tricity-t egyenletesebb útszakaszokra.

yamaha-tricity-125-abs-teszt-autoaddikt-011

Kanyarodásnál az első 500 méter megtétele lehet furcsa, vagy szokatlan, után rájön a pilóta és utasa is, hogy a dupla kerekek ellenére hasonló aspektust produkál a Yamaha Tricity, mint egy hagyományos értelemben vett robogó. Tehát ne vonjunk párhuzamot első ránézésre a quad kategóriával, az teljesen más tészta, itt a vegytiszta motorozás élményét próbálták elérni a tervezőmérnökök.

Visszafogottabb teljesítmény

Sajnos a tesztmotorhoz társított 125 köbcentiméter lökettérfogatú, 2 szelepes, közel 11 lóerős 1 hengeres folyadékhűtéses 4 ütemű, SOHC vezérléses blokk nem hozta az elvárásainkat, főként, hogy a 15 lóerős határt nem játszották ki a Yamaha-nál.

yamaha-tricity-125-abs-teszt-autoaddikt-021

Ez furcsa, ebből adódóan a teljesítmény rendkívül visszafogottnak tűnt, 50 kilométer/órás sebességig is nehézkes volt a sprint. Mindaddig, amíg fel nem vettük a Yamaha Tricity arculatához passzoló vezetési stílust: erőteljesebb gázadásokkal, magasabb fordulatszámon tartva az egységet kezdett éledezni az erőtartalék.

yamaha-tricity-125-abs-teszt-autoaddikt-017

Két felnőtt fővel a helyzet hasonló, érdekes módon nem érezhető erőhiány a fentiekhez képest.

yamaha-tricity-125-abs-teszt-autoaddikt-009

Fogyasztás tekintetében viszont rendkívül kellemesen muzsikált a Yamaha Tricity, ugyanis hozzávetőleges 100 kilométeres távra szinte alig kellett tankolnunk: számításaink szerint 2.1 literes átlagot hoztunk, visszafogott vezetéssel, elhanyagolhatóan dinamikus gyorsításokkal.

Kedvező fenntartási lehetőségekkel, alapvetően városi felhasználáshoz

A Yamaha Tricity ülőlapja alá integrált csomagtér egy átlagos méretű sisak hordozására alkalmas, a kormányrudazat alatti kesztyűtartó pedig ideális kulcsok, iratok, telefon tárolására menet közben.

yamaha-tricity-125-abs-teszt-autoaddikt-023

Tehát úgy érdemes számolni a Yamaha Tricity-vel, hogy könnyed városi intézendőkhöz ideális, ehhez nagyban hozzájárul még a kedvező, gazdaságos fenntartási költség is.

yamaha-tricity-125-abs-teszt-autoaddikt-015

Yamaha Tricity 125 ABS specifikációk

Motortípus: 1 hengeres, folyadékhűtéses, SOHC vezérléssel, 4 ütem, 2 szeleppel

Hengerűrtartalom: 124.8 ccm

Teljesítmény: 10.8 LE @ 9000 RPM

Forgatónyomaték: 10.4 Nm @ 5500 RPM

Indítás: önindító

Kuplung: röpsúlyos

Váltó: V-szíjas automataváltó

Gumiabroncs elöl: 90/80-14

Gumiabroncs hátul: 110/90-12

Első fék: 220 mm átmérős kettős tárcsa, ABS

Hátsó fék: 230 mm átmérős szimpla tárcsa, ABS

Hossz: 1950 mm

Szélesség: 735 mm

Magasság: 1215 mm

Tengelytáv: 1310 mm

Ülésmagasság: 780 mm

Üzemanyagtank térfogata: 6,6 liter

Saját menetkész tömeg: 156 kilogramm

Plusz információk: Yamaha magyarországi képviselete

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Fotó: Matei Bence

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte