A világ legzöldebbnek és leginnovatívabbnak tartott autógyártója, a környezetbarát hibrid modelljeiről ismert Toyota 373,8 millió dollárt ruház be amerikai üzemeibe az Indiana államban készülő Highlander Hybrid gyártásának támogatására. Ezzel a világ vezető prémium hibrid autómárkáját, a Lexust is jelző japán autógyártó most először gyárt majd hibrid hajtásláncokat az Egyesült Államokban.
A Lexus prémium márkával együtt az elmúlt húsz évben immár több, mint 11 millió környezetbarát hibrid autót értékesítő Toyota tovább növeli észak-amerikai beruházásait, hogy továbbra is a hibrid járművek globális szinten is első számú gyártója maradjon: a vállalat 373,8 millió dollárt fektet be öt, az USA-ban működő üzemébe, megalapozva ezzel első amerikai gyártású hibrid hajtásláncának előállítását. Ez összhangban van a piac legszélesebb hibrid modellportfólióját (világszerte 34, Európában és hazánkban 16 modell) kínáló Toyota és Lexus azon célkitűzésével, hogy 2020-ra világszintű értékesítéseinek minimum 50%-át tegyék ki a hibrid hajtású modellek. Európában ez az arány egyébiránt már ma csaknem teljesült: a Toyota estében 40% fölött, a Lexus esetében pedig 90% fölött alakul a környezetbarát hibrid modellek értékesítésének aránya.
A tervek szerint mindegyik projekt még az idén elindul, és legalább 2020-ig működik. A beruházások közt szerepel a hibrid váltómű gyártása a nyugat-virginiai Buffalóban, a 2,5 literes motorok gyártási kapacitásának bővítése a Kentucky államban lévő Georgetownban, a 2,5 literes motorok hengerfej-gyártásának felfuttatása a Missouri államban működő Bodine Aluminum vállalatnál, valamint a Bodine Jackson üzem átalakítása a hibrid váltóművek burkolata és a 2,5 literes motorblokkok gyártásához. Az alabamai Huntsville üzemet teljesen felújítják, hogy alkalmassá váljon a TMGA padlólemezeket kiegészítő motorok gyártására.
„Ez a beruházás világosan jelzi hosszú távú elkötelezettségünket, hogy azokon a piacokon gyártsunk egyre több járművet és alkatrészt, ahol értékesítjük azokat” – fogalmaz Jim Lentz, a Toyota Motor North America vezérigazgatója. „E stratégiánkat úgy alakítottuk ki, hogy jobban szolgálja itteni vásárlóink és értékesítő partnereink érdekeit, egyúttal pedig úgy pozícionálja gyártási tevékenységeinket, hogy a jövőben is tökéletesen kielégíthessük amerikai ügyfeleink igényeit.”
A Kentucky államban gyártott 2,5 literes motorok és a Nyugat-Virginiában készülő hibrid váltóművek olyan, észak-amerikai gyártású hibrid modellekbe kerülnek majd, mint az indianai Princetonban összeszerelt Highlander Hybrid. A Toyota még mindig a benzin-elektromos hajtású hibridek világelső gyártójának számít: e modellek értékesítése az USA-ban már meghaladta a 3 milliós, globálisan pedig a 10 milliós (a Lexust is beleszámítva 11 milliós) darabszámot.
A beruházásnak köszönhetően az alabamai üzemben ötven új munkahely is létrejött. A Kentucky és Nyugat-Virginia államokban működő gyárakban, illetve a Bodine Aluminum üzemeiben most nem számítanak nyereségre, de a beruházások segítenek stabilizálni e gyárak jövőbeli foglalkoztatási szintjét.
„Azzal, hogy beruházunk öt amerikai üzemünkbe, látványosan növeljük legújabb TNGA motorjaink gyártási kapacitását, és Amerikában is meghonosítjuk a Toyota legfontosabb technológiája, a hibrid hajtáslánc gyártását” – mutat rá Jeff Moore, a vállalat gyártási tevékenységért felelős alelnöke. „Ez is azt mutatja, hogy a Toyota mélyen hisz az észak-amerikai gyáripar nemzetközi versenyképességében.”
Az összesen 373,8 millió dollár értékű beruházás a következők szerint oszlik el:
• Toyota Motor Manufacturing, Kentucky: 120.960.000 USD
• Bodine Aluminum Jackson, Tennessee: 14.500.000 USD
• Toyota Motor Manufacturing, Nyugat-Virgina: 115.300.000 USD
• Toyota Motor Manufacturing, Alabama: 106.000.000 USD
• Bodine Aluminum Troy, Missouri: 17.050.000 USD
A mostani, illetve a már korábban ismertetett projektek révén a Toyota már majdnem felerészben (4,1 milliárd dollár értékben) megvalósította azt a vállalását, amit Akio Toyoda, a vállalat vezérigazgatója jelentett be 2017 januárjában, s aminek értelmében a Toyota 10 miliárd dollárt ruház be az USA-ban.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


