AutóAddikt Magazin Toyota: hidrogén váltja a dízelt a francia taxipiac legnagyobb szereplőjénél

Toyota: hidrogén váltja a dízelt a francia taxipiac legnagyobb szereplőjénél

Évek óta a taxitársaságok jelentik a dízelautók utolsó bástyáját Európában. Ez azonban alapjaiban változhat meg hamarosan Franciaországban, ahol a hidrogén mobilitási piac egyik vezető szereplője 600 darab új generációs Toyota Mirai szedánnal kíván kiváltani ugyanennyi dízelüzemű járművet.

Tovább bővül a világ legnagyobb hidrogén üzemanyagcellás taxiflottája. A hidrogén mobilitás piacán meghatározó szerepet játszó HysetCo vagyonkezelő vállalat érdekeltségébe tartozó Hype eddig is világelsőnek számított az üzemanyagcellás taxik üzemeltetése terén. Most pedig megvásárolták a párizsi taxipiac egyik nagy szereplőjét, a Slota-csoportot, és azt tervezik, hogy annak teljes járműállományát – mintegy 600 dízelüzemű gépkocsit – Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás szedánokra cserélik.

A HysetCo, a Toyota, a projekt keretében telepítendő két új hidrogéntöltő állomást megvalósító Air Liquide, valamint a Société du Taxi Électrique Parisien (STEP) még 2019 elején írták alá azt az együttműködési megállapodást, amelynek értelmében most Hype által 2015 óta üzemeltetett, mostanra száz tagúra bővült (és ezzel a világ legnagyobbjának számító) hidrogén üzemanyagcellás taxiflotta létszámát meghatszorozzák. 

A francia befektetési, energetikai és közlekedési piac legnagyobb szereplőinek bevonásával megvalósuló projekt szorosan kapcsolódik ahhoz a célkitűzéshez, hogy a francia főváros károsanyag-kibocsátástól és zajszennyezéstől mentes közlekedési megoldást kínálhasson a 2024-es párizsi olimpiai játékok látogatói és résztvevői számára.

A HysetCo részéről immár százmillió eurós értéket képviselő beruházás ugyanakkor erőteljes katalizátorként is segítheti a hidrogén alapú mobilitás elterjedését. A megfelelő infrastruktúra kiépülése elősegítheti más emissziómentes, üzemanyagcellás közlekedési módozatok megjelenését, hasonló kezdeményezésekre ösztönözhet más, jelenleg nem alternatív hajtású járművekkel dolgozó utasszállítási szolgáltatókat, valamint kiterjesztheti az üzleti modellt annak kezdeti földrajzi korlátain, az Île-de-France régión túlra. Ehhez kapcsolódóan a HysetCo 2024-re nem kevesebb mint húsz hidrogéntöltő állomás üzembe állítását tervezi Franciaországban.

A Toyota 2015-ben mutatta be a projekt egyik pillérét alkotó Mirai hidrogén üzemanyagcellás szedánt, amely nemcsak Franciaországban, de Németországban is új, fenntartható irányt ad a közösségi közlekedés fejlődésének. A pályafutása során több mint tízezer példányban eladott Toyota Mirai utódjának végleges műszaki adatait 2020 legvégén ismertette a vállalat.

A második generációs szedán vadonatúj platformra épül, hidrogén üzemanyagcellás rendszerének komponensei kompaktabbak és könnyebbek, ugyanakkor jobb hatásfokon üzemelnek. Az egy feltöltéssel akár 650 kilométer (+30% az elődmodellhez képest) megtételére képes, impozáns ökoautóból a tervek szerint tízszer annyit gyárt majd a Toyota, mint elődjéből.

Ez nem utolsósorban annak is köszönhető, hogy a limuzin vételárát a jelentős technológiai fejlesztések ellenére 20 százalékkal sikerült csökkenteni, így minden eddiginél versenyképesebb ajánlatnak számít a környezetbarát mobilitás piacán. Az új generációs Mirai bevezetésével a Toyota évente mintegy 30 ezer hidrogén üzemanyagcellás jármű értékesítését tervezi évente, beleértve a vállalat buszait és teherjárműveit is.

Előző cikk2021-ben is a BMW Group exportálta a legtöbb autót az Egyesült Államokból
Következő cikkÍme, az új Peugeot e-Rifter