A hosszú ígérgetések után 2025 őszén végre hivatalosan is bemutatkozott a BMW első teljesen elektromos modellje, amely a vadonatúj Neue Klasse platformra épül: a BMW iX3. Ez a modell nemcsak azért különleges, mert kifejezetten elektromos autókhoz fejlesztett alapokon nyugszik, hanem azért is, mert a bajor gyártó első magyarországi üzeme, Debrecen ad otthont a sorozatgyártásnak.
Már induláskor hatalmas siker
A szakma és a közönség várakozásai hamar beigazolódtak: alig néhány héttel a premier után Németországban már több mint 3000 megrendelést regisztráltak. Ez a tempó azt eredményezte, hogy már 2026-ra betelt a német várólista, a BMW pedig várhatóan rugalmasan fog reagálni a folyamatosan növekvő keresletre — akár a gyártási kapacitás növelésével is.
Technológiai áttörés: Új generációs elektromos hajtás
Az iX3 vonzereje nagyrészt a technológiai újításoknak köszönhető. A Neue Klasse modelljei hatodik generációs BMW eDrive hajtással készülnek, ami a korábbinál hatékonyabb villanymotorokat és 800 voltos architektúrát jelent. Az autó 108,7 kWh kapacitású akkumulátora akár 805 kilométeres hatótávot tesz lehetővé WLTP-szabvány szerint. Akár 400 kW-os teljesítménnyel gyorstölthető, így mindössze 10 perc alatt 370 kilométernyi energiát vehet fel.
Új forma, klasszikus jegyek
Annak ellenére, hogy az iX3 radikálisan új platformra épül, a modell külső megjelenése a klasszikus BMW vonásokat – például az ikonikus vese-maszkot – is megőrzi. A formavilág modern, letisztult, és a ’60-as évek Neue Klasse modelljeit idézi. Az utastér a prémium letisztultságot és a digitális megoldásokat ötvözi: központi kijelző, valamint a kormány előtt elhelyezett széles információs panel teremti meg a jövő érzetét.
Vezetési élmény és asszisztens rendszerek
Az iX3 a BMW új Symbiotic Drive funkciójával és vezetőtámogatási rendszereivel átdefiniálja a vezetési élményt. Az autó „automatizált vezetés szuperagya” a vezetési és parkolási funkciókat egy nagy teljesítményű számítógépben összegzi, a szoftver pedig intuitív módon segíti a pilótát. Megmaradtak a fontos klasszikusok, de a City Assistant és az autópálya asszisztens is innovatív funkciókat hozott.
Töltés, hatótáv, gyorsulás – adatok számokban
- Hatótáv (WLTP): 679–805 km
- Akkumulátor kapacitás: 108,7 kWh
- Gyorstöltés: 400 kW DC, 10 perc alatt 370 km
- Gyorsulás (0–100 km/h): 4,9 s
- Teljesítmény: 345 kW / 469 LE
- Végsebesség: 210 km/h
Árak és elérhetőség
A legelső BMW iX3 50 xDrive modell indulóára 68 900 euró (kb. 26,8 millió forint), később pedig megjelenik egy olcsóbb, 60 ezer eurós változat is (kb. 23,4 millió forint). A hivatalos kiszállításokat 2026 tavaszára ígéri a gyártó.
Debrecenből indul a BMW új elektromos korszaka
Az új BMW iX3 nemcsak technológiai, hanem gyártási szempontból is mérföldkő: Magyarország és Debrecen új szerepet kap a prémium elektromos járművek világában, a Neue Klasse platform első modellje pedig már most történelmet ír a BMW számára.