A mára Európában több, mint 50%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Toyota egy elődmodell nélküli akkumulátoros elektromos SUV bemutatását ígéri néhány hónapon belül, amely a részben van teljesen elektromos autók fejlesztésében élen járó autógyártó forradalmi, rendkívül rugalmasan használható vadonatúj e-TNGA padlólemezére épül majd. Mint ismeretes, a Toyota kínálatában 2025-re egyetlen olyan modell sem szerepel majd, amely ne lenne elérhető részben vagy teljesen elektromos hajtással, és a környezetbarát meghajtású autók (köztük 1 millió zéró emissziós akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos autóval) addigra a vállalat világszintű eladásainak felét jelenthetik majd. A hamarosan bemutatásra kerülő akkumulátoros elektromos SUV a Proace Electric és Proace City Electric után a Toyota harmadik elektromos autója lesz Európában, egyben az első azon modellek sorában amely az új e-TNGA palólemezre épül.
A Toyota bejelentette, hogy hamarosan bemutatja európai akkumulátoros elektromos hajtású termékkínálatának harmadik modelljét, egy közepes méretű SUV-t, amely az egyben az első olyan Toyota lesz ami már az új e-TNGA platformra épül majd. A vállalat a következő hónapok során további részleteket is elárul majd az autóról, de jelen pillanatban csak egy stilizált rajz és a platform néhány részletmegoldása nyilvános. Az egyelőre még névtelen modell a Toyota új e-TNGA platformjára épül, amely intelligens kialakításának köszönhetően a platform egy sor különféle járműhöz is könnyen és hatékonyan adaptálható. A platform alapelve, hogy sok kulcsfontosságú elem fix, míg más elemek változtathatók. Ezzel a megoldással különféle szélességű, hosszúságú, tengelytávolságú és magasságú autók alakíthatók ki. Az e-TNGA egyaránt alkalmas első-, hátsó- és összkerékhajtásra, és az akkumulátorok, illetve az elektromotorok változatos teljesítménye révén sok járműtípushoz és felhasználási profilhoz könnyen hozzáigazítható. A rugalmas alakíthatóságnak köszönhetően a különféle termékváltozatok fejlesztési ideje lerövidülhet, sőt egy időben akár több önálló modell tervezése is lehetséges. Az első e-TNGA modell kifejlesztése már megtörtént, és az autó készen áll a sorozatgyártásra, ami Japánban, a vállalat ZEV üzemében folyik majd.
“A Toyota hamarosan megteszi a következő lépést akkumulátoros elektromos hajtású termékkínálatának piacra dobásához, a következő hónapok során bemutatva a portfólió első, közepes méretű SUV modelljét. Az e-TNGA platform sokoldalúsága és rugalmassága lehetővé teszi, hogy olyan járműveket tervezzünk és alkossunk, amelyek nemcsak tisztán elektromos hajtásúak, hanem élvezetesen vezethetők és gyönyörűek is!” – Koji Toyoshima, avat ZEV gyáregység (a vállalati zéró emissziós modelljeit gyártó üzem) helyettes vezérigazgatója.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


