Az első Opel Corsa GSi még 1988-ban debütált, anno ebben a kategóriában igen tekintélyes 100 lóerővel.
Rüsselsheim. Kilő a rajtvonalról az új Opel Corsa GSi! A mini-erőmű „túltölthető” (Turbo-Boost) motorral és OPC-futóművel készül a szenvedélyes sportautósoknak. A háromajtós Corsa a második aktuális GSi-modell az Insignia GSi után. Példaszerű vezethetősége és rövid fékútja a precíz OPC-sportfutómű érdeme. Hajtását 1,4 literes, négyhengeres, 110 KW/150 LE teljesítményű és 220 newtonméter nyomatékú benzines turbómotorra bízták. (Fogyasztás[1]: városban 8,0-7,7 l/100 km, országúton 5,5-5,1 l/100 km, kombináltan 6,4-6,1 l/100 km, 147-139 g/km CO2). Ehhez szűk lépcsőkkel áttételezett, hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik, amely rendkívüli húzóerővé alakítja a 3000 és 4500/perc közötti nyomatékplatót.
Ennek megfelelően nemcsak a nulláról százra gyorsítás 8,9 másodpercével tűnik ki Rüsselsheim „rakétája”, hanem rendkívüli rugalmasságával is. A Corsa GSi mindössze 9,9 másodperc alatt növeli sebességét 80-ról 120 km/órára, és megfutja a 207-et.
Az OPC-futóművet és a neonvörös nyergekkel ellátott fékberendezést Volker Strycek, az Opel Performance Cars és autósport igazgatója hangolta a legendás Nürburgring „Nordschleifén“. Ezzel garantált az agilis viselkedés és rövid féktáv – különösen, ha a vevő kívánságára 18 colos könnyűfém felnikkel és 215/40 ZR18 méretű sportgumikkal szerelik fel az autót.
A csúcsteljesítmény-érzést, amelyet az új Corsa GSi sugall, atlétikusan markáns külleme fokozza, nagy légbeömlőkkel, erősen domborított géptetővel, prominens hátsó spoilerrel és precízen kiformált küszöbökkel. Szemtől szembe a Corsa GSi szemtelenül vagány arcát nagy méhsejt-maszk, központi Opel-villám, a belőle kiinduló díszléc és a karbon-versenyoptikájú tükörház határozza meg. A nagy, krómkeretes designelemek, amelyeket a fronton vízszintesen végighúzódó fekete keresztléc kapcsol össze, illetve a motorháztető jelzésszerű légzőnyílása vegytiszta sportosságot közvetítenek. A tetőperem karakteres spoilere leszorító erőt kelt; a krómozott kipufogóvéget a határozott rajzú, színre fényezett hátsó kötény foglalja keretbe.
Sportos hangulat uralkodik az utastérben is: aki beül az opcionális Recaro-Performance ülésbe, megfogja a bőrbevonatú volánt, fokozatba löki a bőrgombos váltókart, és odalép az alumínium-sportpedálokra, az első pillanattól vérpezsdítő örömautózásra számíthat.
A sportos GSi modelleknek hagyományuk van az Opelnél: 1984-ben a Manta GSi és a Kadett GSi 115 lóerős 1.8-as motorja emelte meg az adrenalinszintet, négy évvel később pedig a Kadett 2.0 GSi vette át a stafétabotot, kétliteres, 150 lóerős, két felülfekvő vezértengelyes, négyszelepes erőforrással. Az Astra első generációjának tulajdonosai is részesültek ennek élvezetéből.
A Corsa GSi-család első tagjaként 1988-ban született meg a 100 lóerős Corsa A – ma már keresett klasszikus. A 2012-es Corsa D GSi után kisebb szünet következett – mostanáig. A Corsa GSi visszatért!





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)



































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


