A Toyota 2017 októberében két nulla emissziójú, hidrogén üzemanyagcellás (FCV) Mirai modellt küld Kínába, ahol a járművek demonstrációs teszteket fognak végrehajtani. A tesztek kezdetével egy időben a Toyota hidrogéntöltő állomást létesít a TMEC-nél, a vállalat kínai kutatás-fejlesztési bázisán.
A Toyota részt vesz az Üzemanyagcellás gépkocsik fejlesztésének és kínai piaci bevezetésének felgyorsítása elnevezésű projektben, és három éven át, 2017-től 2020-ig demonstrációs teszteket fog végrehajtani a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó Mirai üzemanyagcellás járművekkel. A Toyota a járművek kínai környezetben mutatott teljesítményét és a kínai hidrogén üzemanyag minőségét vizsgáló kutatásokat, valamint számos minőségi és tartóssági kiértékelést fog végezni. A Toyota promóciós tevékenységeket is folytat, és megkísérli felmérni, mennyire fogékonyak a kínai fogyasztók a modellre. Ennek érdekében rendezvényeken állítja ki a Mirait, valamint olyan tevékenységekbe fog, amelyek elősegítik az üzemanyagcellás gépkocsik társadalmi elfogadottságát.
Jelenleg öt hidrogéntöltő állomás üzemel Kínában: ezek a pekingi, sanghaji és kantoni nagyvárosi központok közelében találhatók. A Toyota által a TMEC területén építendő hidrogéntöltő állomás az első ilyen létesítmény lesz Changshu városában. A projekten keresztül a kínai kormányzattal, valamint egyéb iparági üzleti vállalkozásokkal és szervezetekkel dolgozhat együtt a Toyota, felmérve a hidrogén alapú társadalom létrehozásának lehetőségét.
A Toyota Mirai a tökéletes ökoautó: zéró CO2-kibocsátása kivételes környezetvédelmi teljesítményt jelent; a tankolás időtartalmát és a hatótávolságot tekintve ugyanolyan praktikusan használható, mint bármely benzinmotoros jármű; ráadásul hamisítatlan vezetési élményt kínál.
2016 januárja és 2017 februárja között összesen mintegy 3000 darab Mirai szedánt adtak el Japánban, az Egyesült Államokban és Európában – ezekben a térségekben folyamatosan bővül a hidrogéntöltő infrastruktúra. A Toyota emellett folyamatosan demonstrációs teszteket végez olyan államokban, mint Ausztrália, az Egyesült Arab Emírségek vagy Kanada.
A Toyota évek óta fejleszti a legkülönfélébb környezetbarát típusokat: hybrid és plug-in hybrid járműveket, elektromos és hidrogén üzemanyagcellás gépkocsikat; mindegyiket olyan formában, hogy kiemelje az egyes rendszerek kedvező sajátosságait. Ezzel párhuzamosan a Toyota ezen környezetbarát járművek piaci térnyerését is aktívan igyekezett támogatni és népszerűsíteni.
A Toyota 2015 októberében megkezdte a Corolla Hybrid és Levin hybrid modellek kínai forgalmazását. Mindkét modellt helyben, Kínában gyártott hybrid hajtáslánccal szerelték fel. Március végével a Toyota összesen 90 000 darabot adott el ebből a két hybrid modellből, ami a Corolla és a Levin esetében egyaránt 15 százalékos részesedésnek felel meg. A Corolla és a Levin plug-in hybrid változatai a tervek szerint 2018-ban kerülnek forgalomba. Ezen túlmenően a Toyota már a tisztán elektromos meghajtású járművek kínai piaci bevezetésének előkészítésén is dolgozik.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


