Infók érkeztek, miszerint dédelgetett projektautónk, a 97-es évjáratú Mercedes-Benz W140 S420-hoz anno gyárilag tartozott egy úgynevezett csomagtarháló kiegészítő. A Mercibolt.hu segítségével utánajártunk, és rövid határidővel meg is érkezett az A1408100649 termékszámú alkatrész.
A W140-esek (és még sok más modell ebből az érából) rendelkezik csomagtarhálóval. Ezekből alapvetően kettő fajta létezik ehhez a típushoz: az egyik a csomagtérperemhez rögzítendő 2 ponton, a másik szintén, viszont ott van kettő felfogatási pont a hátfalnál is.
Esetünkben az első alternatívát kellett pótolnunk. Az A1408100649 termékszámú csomagtérháló tehát a csomagtérperem két, bal és jobb széléhez rögzíthető.
S420 W140-ünknél az előkészítés megvolt már alapból. Ez adta a motivációt, hogy utánanézzünk a felszereltségi listán (gyári adatok), s meg is találtuk, igaz, harmadlagos opcióként. Nem baj, hiszen alapvető prioritásunk, hogy az autó eredeti, gyári állapotára legyen visszaállítva, beleértve a felszereltségi szintjét, annak kiegészítőit, valamint nyilván a külső-belső műszaki, valamint esztétikai státuszt is.
Szeretnénk, ha lehetőség szerint – főként a látszó, kiemeltebb részeken – eredeti Mercedes-termékek szerepelnének a helyreállításnál. Az esetek túlnyomó részében ez a központi cél, így felvettük a kapcsolatot egyik fő beszállító-támogató partnerünkkel, a Mercibolt.hu-val. Természetesen a kérdés az volt, hogy létezik-e egyáltalán még az A1408100649 csomagtarháló az újalkatrész-felhozatalban, valamint beszerezhető-e.
Mindkét kérdésre pozitív válasz érkezett, úgyhogy gyorsan le is adtuk a rendelést a hálóra. Miután megérkezett, neki is láttunk a nem kimondottan bonyolult beszereléshez.
Első körben a rögzítő kampókat kellett újrapozícionálni, mivel egy kialakítás hellyel lejjebb volt a csomagtér-érem belső védőburkolatán. Itt 2 oldalon a patenteket helyettesítik a kampók, a patentaljzatokba kell végeredményben becsavarni a kampókat. Úgyhogy értelemszerűen kicsavartuk, felsőbb kétoldali patentek kipattintás, majd csere mindkét esetben.
Mindezt azért kellett meglépni, mert túl alacsonyan voltak a kifeszítő kampók alapból, s a csomagtérháló így nem tudta volna kifejteni gyakorlati hasznát; révén túl közel lett volna a csomagtérpadlóhoz.
Miután megtörtént a kampók újrarakása, szimplán beakasztottuk a csomagtérháló bal és jobb hurkát a kampókba. A háló fő szerkezete gumis, úgyhogy tetszés szerint nyúlik, így remekül beállítható a kívánt szélesség. Ami egyébként egységes, mivel minden W140-ben ugyanakkora a távolság a két rögzítési pont között.
Az A1408100649 csomagtarháló egyébként valamivel több, mint 10 kilogrammot bír el, s a kétrétegű hálófal végett pedig kitűnően pakolható. Nagyon praktikus kiegészítő ez, hiszen ha olyasmit szállítunk a bálna csomagtartójában, ami kisebb, gurulós, szétszóródós, így jól egyhelyben, s ezúttal kordában tudjuk tartani.
Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Canon / Camera Kft.
Utómunka: Acer





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)










































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


