Beszereztük második, másodlagos projektautónkat, mégpedig egy Smart Fortwo 450-et választottunk, 2005-ből. Hogy miért is? Mindjárt elmondjuk.
Több oka is volt annak, hogy egy 450-es Smart Fortwo mellett voksoltunk. Elsősorban olyan alternatívát kerestünk, amellyel függetlenül a saját autónktól, tesztautótól lehet jönni-menni, elsődlegesen Budapesten belül, külvárosi részeken, rövidebb, de akár hosszabb távon is.
Két személynek ez a prpjekt bőségesen elegendő, ráadásul párhuzamosan futó projektünk főszereplőjéhez is köthetők rokoni szálak ugyebár.
Smart, azaz Swatch, Mercedes, Art. Mindig is különlegesenek, vagy inkább különcnek tartottuk a kilencvenes évek végén debütáló kétszemélyest, így duplán kellemes élményeknek néztünk, nézünk elébe.
Szerdai Gábor, a Zöld Autószerviz tulajdonosa szerint a régebbi Smartokból, konkrétan a 450-esből 2004-2005 környéki faceliftest érdemes venni. Alapvetően benzinesben gondolkodtunk, elsősorban a teljesítmény miatt – a 0.8 literes dízelek visszafogott teljesítménye legendás, viszont cserébe minimális fogyasztást produkál.
Gábor azt javasolta, hogy a 0.7-es, 61 lóerős háromhengeres benzinest válasszuk a 450-esből, azt relítave szimplább javítani, jó az alkatrészellátása, mellé olcsó is minden tekintetben.
Pár hetes keresgélés után megtaláltuk a megfelelő Smart Fortwo 450-est. 2005-ös évjárat, benzin, 130xxx kilométert futott, jó karban, hölgytulajdonostól. Nosza, rajta, hajrá, mehet a projekt.
A tulaj elmondta, hogy az autó végeredményben rendben van, jó, jön-megy, teszi a dolgát. Viszont van egy kisebb (?) hibája, miszerint random néha leáll az egész, se kép, se hang, aztán rövid idő elteltével lehet indítani. A hiba több minden lehet, de az is előfordulhat, hogy egyszerű a megoldás. Kicsire nem adunk alapon beültünk az autóba, elhoztuk, és elkezdtük tervezni a javítások folyamatát.
Javítások mellett volt még azért más teendő is. A 2005 Smart Fortwo 450 alaphangon téli kerekekkel, gyári acélfelnikkel rendelkezett, úgyhogy kellett valami nyári verzió is, lehetőleg alufelnik és nyári abroncsok személyében. Neki is fogtunk a keresésnek, majd rövid időn belül megtaláltuk a megfelelő darabokat.
Mivel egészen új vízekre eveztünk a 2005 Smart Fortwo 450-nel, kellett egy olyan támasz, mankó, segédlet, amely által naprakészek vagyunk folyamatosan az autót illetően.
Így jött a képbe a SmartMania.hu, egy remek átfogó Smart weboldal, amely A-tól Z-ig háttértámogatást nyújt a Smart-felhasználóknak. Tehát a Zöld Autószerviz mellett ők a partnereink még; a SmartMania segítségével tökéletesen tudjuk, tudtuk diagnosztizálni a hibajelenségeket, és eddig mindig száz százalékos megoldást jelentett számunkra.
Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, SmartMania
Fotó: Canon / Camera Kft.
Utómunka: Acer





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)




















































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


