AutóAddikt Hírek A BYD hárommillió darabos világszintű összeladással zárta a 2023-as évet

A BYD hárommillió darabos világszintű összeladással zárta a 2023-as évet

A BYD eladási rekorddal zárta a 2023-as évet: a márka, előzetes célkitűzéseit is meghaladva, több mint hárommillió új energiákkal hajtott (NEV: New Energy Vehicle) járművet értékesített világszerte. Ezzel az eredménnyel a BYD a NEV piac világszintű vezetője 2022 után 2023-ban is. 2023-as eladásaival a BYD a világ tíz legnagyobb autógyártója közé lépett, és megőrizte vezető helyét a kínai piacon.

A decemberi értékesítés 341,043 darabbal zárt, ami önmagában is 45%-os növekedést jelent, az éves végeredmény pedig összesen 3,024,417 darab világszerte, ami 61.9%-os többlet 2022-höz viszonyítva. 

Ugrásszerű fejlődés exportban és globalizációban egyaránt 

A BYD nemzetközi piaci jelenléte is nagyot nőtt 2023-ban: exportja 334.2%-kal emelkedett, ami összesen 242,765 exportált autót jelent. A márka immár hat kontinens több mint 70 országában van jelen; termékei, a vállalat technológiai ereje, globális, környezettudatos mobilitási megoldások iránti elkötelezettsége, valamint kiváló partnerkapcsolatai révén egyre több vásárló érdeklődését keltik fel világszerte. A BYD autói több rangos nemzetközi elismerést is begyűjtöttek.

Széles kínálat és erős piaci válasz

2023-ban a BYD kiteljesítette kínálatát a Dynasty- és az, Ocean-sorozattal, valamint a DENZA-val, a FANGCHENGBAO-val, és YANGWANG-gal. A bővítés megerősítette a BYD pozícióját az új energiákkal hajtott járművek világszintű piacán. 

A Dynasty- és az Ocean-sorozat látványos, összesen 2,877,353 darabos értékesítést könyvelhetett el 2023-ban, ami 55.3%-os növekedést jelent 2022-höz viszonyítva. DENZA-ból 127,840 talált gazdára tavaly, a DENZA D9 az egyterű eladások bajnoka is lett. Az OTA frissítés hamarosan érkező lehetősége – a DENZA N7-ben – szintén kiválóan példázza a BYD vezető szintű járműtechnológiai tudását és képességeit.

A YANGWANG és a FANGCHENGBAO 2023-ban mutatkozott be, kiszállításaik novemberben indultak el. A piac lelkesen fogadta őket: a YANGWANG U8 máris a sokmilliós NEV szegmens vezetője, a BAO 5 pedig a terepjárók mezőnyében szerepel kiválóan.

Azzal, hogy Kína vezető NEV gyártójából a világ vezető NEV márkájává fejlődött, majd a világ tíz legnagyobb autómárkája közé emelkedett, a BYD megmutatta, milyen komoly potenciál rejlik ebben a piaci szegmensben. “Technológiák egy jobb életért” mottójához híven a márka folyamatosan a zöldebb jövőbe vezető átmenet felgyorsításán fáradozik, miközben fő célkitűzésének megvalósítása, a világ átlaghőmérsékletének 1°C-kal való csökkentése felé törekszik.