AutóAddikt Hírek A Consumer Reports élén a Mazda

A Consumer Reports élén a Mazda

Első lett a Mazda az amerikai Consumer Reports legfrissebb „Melyik márka gyártja a legjobb autókat?” rangsorában. Az általános összpontszám meghatározásakor a lista számos vizsgálati feltételt figyelembe vesz: a közúti tesztek tapasztalatait, a biztonságot, a „várható” megbízhatóságot, illetve a vásárlók elégedettségét. Az idei listán a Mazda 3 helyet javított, és 80%-os eredménnyel megszerezte a listavezető helyet a BMW, a Subaru, a Porsche és a Honda előtt.

A Consumer Reports minősítése mindig az egyes gyártók modelljeinek valós teljesítményén alapul, melyekből átlagot számítanak. A minősítés négy fő eleme:

  1. Közúti teszt: Minden olyan márka jogosult a listára kerülni, melynek legalább két modelljét tesztelte a Consumer Reports csapata egy adott évben. Érdekesség, hogy a szervezet nem sajtóautókat tesztel, hanem bemutatóteremben vesznek autót, ahogy azt a vásárlók teszik. 2020-ban több, mint 2 millió dollárért vásároltak autókat. Minden modellel ugyanazt az 50 tesztfeladatot hajtják végre közúton és a connecticuti tesztközpontban. A Mazda esetében a jelenlegi választék hét modelljét tesztelték, és mindegyik listára kerülését jóváhagyta a csapat. 
  • Biztonság: a töréstesztek eredményei mellett további pontokat adnak az alapfelszereltség részeként nyújtott biztonsági rendszerekért.
  • Megbízhatóság: az autótulajdonosok 17 kulcsfontosságú területet értékelnek az éves felmérésben. Tavaly a Mazda a megbízhatósági rangsor élén állt,  összesen 300 ezer értékelés alapján – ez a legszélesebb körű felmérés az USA-ban.
  • A tulajdonos elégedettsége: megkérdezik a tulajdonost, hogy megvásárolná-e újra az adott modellt. Minél magasabb az újravásárlási hajlandóság, annál magasabb ez a pontszám.

„A Mazda olyan autókat dob piacra, melyre vágynak az emberek, így általában jól teljesít a felmérésben” – kommentálta a hirosimai márka győzelmét Jake Fischer, a Consumer Reports autóipari tesztigazgatója.

A Consumer Reports 1936 óta működik az amerikai piacon. Nemcsak autókat, hanem  háztartási készülékeket, szórakoztató elektronikát, gyermek kiegészítőket és orvostechnikai eszközöket is értékel. A szervezet költségvetését teljes egészében a 6 millió tag és intézményi partner hozzájárulása és adománya finanszírozza.

További információ: https://www.consumerreports.org/cars-driving/which-car-brands-make-the-best-vehicles/