AutóAddikt Autó-motorsport Az Alfa Romeo Racing ORLEN bemutatta az új C41 versenyautót

Az Alfa Romeo Racing ORLEN bemutatta az új C41 versenyautót

A lengyel főváros lenyűgöző Nagyszínháza adott otthont annak a látványos ünnepségnek, amelyen a csapat néhány vezetője személyesen vett rész, míg a sajtó, a szurkolók és a munkatársak a Covid-korlátozásokat tiszteletben tartva, a távolból követték nyomon az eseményeket. Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi pilóták, valamint Robert Kubica tartalék pilóta a lenyűgöző új versenyszínekbe bújtatott C41-essel léptek a színpadra.

Az Alfa Romeo formatervezési központjában megálmodott – a csapat immár hagyományos piros-fehér színeit alkalmazó – új külsőbe bújtatott autó, amelyet Jan Monchaux műszaki igazgató irányításával terveztek, a 2020- as évadban versenyző C39 evolúciójaként mutatkozott be. A műszaki szabályzatban foglalt előírásokhoz igazodva számos alkatrész változatlan formában került át az elődhöz, ugyanakkor megjelenésük látványosan átalakult. Különösen igaz ez az orrkúpra, amelyre a csapat fejlesztési tokenjeit fordította. A borítólemezek alatt új Ferrari motor várja, hogy nem egészen egy hét múlva nekivághasson az új szezonnak, amint a csapat pénteken Barcelonában megkezdi a C41 tesztjeit.

Az Alfa Romeo logója mellett a márka motorsport-tevékenységeitől elválaszthatatlan négylevelű lóhere, a Quadrifoglio, valamint a márka legendás versenycsapatának, az Autodeltának az emblémája díszíti a karosszériát. Mindezek hozzájárultak a mezőny egyik legkülönlegesebb autójának a megalkotásához: a C41 klasszikus dizájnja tökéletesen kifejezi az általa képviselt márkák szenvedélyét és tradícióit.

Az Alfa Romeo ezúttal is a Sauber Motorsport oldalán vesz részt a 2021. évi Forma-1-es világbajnokságban. A motorsport legnevesebb szereplői közé sorolt márkák között még 2018-ban jött létre az együttműködés, amikor az Alfa Romeo főtámogatóként csatlakozott a csapathoz. Az együttműködés eddigi három évében a csapat fontos eredményeket ért el. Az Alfa Romeo hagyományos versenyszelleméhez híven idén is lelkesen vállalja a kihívást.

Az Alfa Romeo és a Sauber-csoport közötti kapcsolat túlmutat a motorsporton. A műszaki és kereskedelmi együttműködés lehetővé teszi, hogy az Alfa Romeo közúti típusainak fejlesztésében és gyártásában közvetlenül hasznosítsa a Sauber Engineering műszaki tudását és tapasztalatát. Mindenekelőtt a Giulia GTA projekt élvezi ennek a régóta fennálló együttműködésnek a gyümölcseit, hozzáférve a Sauber AG fejlesztő és aerodinamikai részlegeinek felbecsülhetetlen értékű szakértelméhez.

Az Alfa Romeo a Sauber Engineering gondjaira bízta a GTA és GTAm modellek csaknem összes szénszálas alkatrészének a gyártását, különös tekintettel az aerodinamikai jelentőséggel bíró komponensekre.

„Egy új versenyautó bemutatása mindig megható pillanat: a projektben részt vevők több hónapos munkájának eredménye, egy új kaland kezdete” – mondta Frédéric Vasseur, az Alfa Romeo Racing ORLEN csapat igazgatója, a Sauber Motorsport AG vezérigazgatója. „Úgy gondolom, a csapat alapvető filozófiája nem változott: holnap jobban kell teljesítenünk, mint ma. Tavaly a 8. helyen zártuk a szezont, így 2021-ben ennél jobb eredményre kell törekednünk.
Ehhez minden területen fejlődnünk kell, a pálya mellett éppúgy, mint a csapat központjában. A mezőny minden egyes csapata nagy várakozásokkal tekint a jövőbe: a tél során jó eredményekre számítanak, bízva abban, hogy az első versenyre kiváló formába kerülnek. Hamarosan azonban mindenkinek fel kell fednie a lapjait.”

„A C41 egy rendkívül különleges helyzet eredménye” – emelte ki Jan Monchaux, az Alfa Romeo Racing ORLEN műszaki igazgatója. „A Forma-1 szabályzata ugyanis nem tette lehetővé számunkra, hogy az idei évre vadonatúj autót fejlesszünk. Ezért a 2021-es autónk számos pontján azonos a C39-essel, kivéve azokat, amelyeket az új szabályzat előírásai szerint meg kellett változtatnunk – ilyen a padló –, illetve az orrkúp, amelyre mindkét fejlesztési tokenünket fordítottuk. Ez azt jelenti, hogy már a tesztelés kezdetén a szokásosnál alaposabb ismereteink lesznek az autóról. Ettől függetlenül kulcsfontosságú, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a rendelkezésünkre álló három napból. Emellett meggyőződjünk arról, hogy a valóság összhangban áll várakozásainkkal, és kiismerjük az új abroncsokat. Készen állunk az új szezonra, és alig várjuk, hogy a pályán láthassuk új autónkat.”

Kapcsolódó cikkünket az Acer-Alfa Romeo Racing ORLEN együttműködéséről IDE kattintva olvashatják a Techaddikt.hu-n.

HIRDETÉS
Előző cikkMinél keményebb a hideg, annál nagyobb a Toyota RAV4 PHEV előnye
Következő cikkA Consumer Reports élén a Mazda