Egy észak-amerikai ügyvédi iroda összeállította a szabadalmi szempontból legtermékenyebb 300 vállalat listáját. Az autógyártók rangsorát magasan a Toyota vezeti.
A japán gyártó a tavalyi év során naponta közel hét új szabadalmat jegyeztetett be az Egyesült Államokban, többet, mint bármely autógyártó – és öt cég kivételével többet, mint bármely kis- vagy nagyvállalat a kontinensnyi országban.
Az USA 300 leginnovatívabb vállalatának listáját a Harrity Patent Analytics, az egyik legnagyobb – szabadalmakra szakosodott – jogi szervezet állította össze és közölte. A rangsor élén számítástechnikai, irodaipari és információtechnológiai óriások (IBM, Samsung, Canon, Intel és GE) állnak, közvetlenül mögöttük van a rangsorban a Toyota, nem kevesebb mint 2554 darab, 2018-as keltezésű szabadalommal.
Az idén először kiadott, 1200 oldalas tanulmányból az is kiderül, hogy a Patent 300 listán szereplő vállalatok által bejegyeztetett innovációk 68,5 százaléka az elektromos, szoftver- vagy számítógépes technológiák kategóriájába tartozott. 19 százalékuk volt mechanikus jellegű, 9,1 százalékuk vegyi, 3,4 százalékuk pedig biológiai technológiát védetett le.
A listán szereplő 300 vállalat közül 122 jegyeztetett be félvezetőkhöz vagy adattároláshoz kapcsolódó szabadalmakat.
Bár az autóipar hagyományosan mechanikus iparág, az utóbbi években egyre inkább eltolódik a hangsúly a kényelmi és biztonsági szolgáltatások, az elektronikai megoldások irányába. Nem véletlen, hogy a Toyota szabadalmainak 25 százaléka ez utóbbi csoportba tartozott; ugyanakkor továbbra is a mechanikus szabadalmak (55%) uralják a cég tevékenységét. A vállalat bejegyezéseinek száma az elmúlt három évben csaknem másfélszeresére nőtt (2016: 1728) – a Top 10 vállalat közül egyetlen másik sem fokozta ilyen mértékben innovativitását.
A Patent 300 szereplői között a Toyota a negyedik legnagyobb innovátor a termikus és égéstechnológiák, valamint a hajtásrendszerek (407 szabadalom) területén; illetve a Toyota nevéhez fűződik a legtöbb szabadalmi bejegyzés a számítógépes járművezérlés és navigáció, a rádióhullámos, optikai és hanghullámos kommunikáció (384 szabadalom), valamint a hidrogén üzemanyagcellák, az akkumulátorok, a napelemek és az elektrokémia (273 bejegyzés) terén. A vállalat 2018-ban valamivel több mint hatmillió dollárt fordított lejáró szabadalmainak megújítására.
| Vállalat | USA szabadalmibejegyzések száma | |
| IBM | 9111 | |
| Samsung | 8023 | |
| Canon | 3581 | |
| Intel | 3420 | |
| GE | 2611 | |
| Toyota | 2554 | |
| Taiwan Semiconductor | 2491 | |
| LG Electronics | 2485 | |
| Alphabet | 2459 | |
| Microsoft | 2386 | |
| Qualcomm | 2380 | |
| Apple | 2176 | |
| United Technologies | 2166 | |
| Sony | 2159 | |
| Ford | 2149 | |
| Amazon | 2123 | |
| Dell | 2103 | |
| Huawei | 2101 | |
| Panasonic | 1890 | |
| Toshiba | 1673 | |
| Boe Technology Group | 1643 | |
| Hyundai Motor | 1539 | |
| Siemens | 1430 | |
| Ericsson | 1375 | |
| Philips | 1321 | |
| Medtronic | 1312 | |
| Hitachi | 1306 | |
| Robert Bosch | 1296 | |
| Fujitsu | 1295 | |
| Seiko Epson | 1287 |





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


