A Toyota az elmúlt években sikert sikerre halmozó versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing kettős győzelemmel kezdte a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) 2019-2020-as évadát – ennél jobban nem is indulhatott volna az új idény a címvédő csapat számára. Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke – aki maga is mesterpilóta – személyesen kommentálta a nem mindennapi sikert.
Az elmúlt években sikert sikerre halmozó (a 2018-as Rally Világbajnokságot, a 2019-es Dakart és a 2018/2019-es Hosszútávú Világbajnokságot egyaránt megnyerő TOYOTA GAZOO Racing versenyistálló talán legnagyobb rajongója nem más, mit Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke. Abban, hogy a cégvezér ilyen nagy jelentőséget tulajdonít az öntöltő hibrid elektromos modelljeinek elképesztő sikere révén a környezetbarát autózás szinonimájának számító autógyártó által elért motorsport sikereknek, kétségkívül szerepe van annak is, hogy Toyoda maga is mesterpilóta. Ezáltal nem csupán az autózás iránti szenvedélyében osztozik a versenyistálló pilótáival, de személyesen tapasztalatainak köszönhetően különösen értékelni tudja az általuk az asztalra letett teljesítményt is. A versenypályákon csak ’Morizo’ becenéven ismert Toyoda az alábbi szavakkal emlékezett meg az újabb Toyota bravúrról:
„Hat pilótánk és csapatunk tökéletesen kezdte a FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) új idényét ezzel a kettős győzelemmel. Hogy őszinte legyek, ez nem magától értetődő dolog. Valójában a pénteki szabadedzésen súlyosan megrongálódott a 7. rajtszámú TS050 Hybrid, és jelentős javításokat kellett elvégezni rajta, beleértve a monocoque cseréjét is. Emlékszem, hogy hasonló helyzetben voltunk az legutóbbi Le Mans 24 órás futamon is júniusban. Tekintettel a rendelkezésre álló idő szűkösségére, nagy nyomás volt a csapaton és ezért hibáztunk is, ami miatt a 24 órás futam legvégén a 7. rajtszámú TS050 Hybrid legénysége lemaradt a győzelemről. Biztos vagyok benne, hogy ez az élmény elevenen élt szerelőink emlékezetében a Silverstone futam alatt. Most viszont sikerült higgadtan és precízen megjavítani az autót, így a pilóták keményen és magabiztosan küzdhettek a futam során. Szeretnék köszönetet mondani szerelőinknek és mérnökeinknek, akik a “kaizen” szellemében folyamatosan javuló teljesítményt nyújtanak még Le Mans után is. Emellett örömmel látom, hogy a TGR csapat összes tagja folyamatosan fejlődik és tanul minden egyes futam során. Mike, Kamui és Jose, köszönöm nektek az idény első győzelmét. Mike, úgy hiszem, te mindenki másnál boldogabb vagy a hazai pályán elért diadallal. Gratulálok! Szintén szeretném megköszönni minden szurkolóinknak a támogatásukat. A következő fordulót hazánkban, Japánban rendezik majd. Kérjük, buzdítsák csapatunkat a helyszínen!”





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


