AutóAddikt Autó-motorsport A Toyota GT86 akár versenyautóként is bizonyíthat augusztus végén

A Toyota GT86 akár versenyautóként is bizonyíthat augusztus végén

A háromszoros Európa-bajnok Luca Rossetti egy Toyota GT86 CS-R3 volánja mögött visszatér a szériához a hónap végén megrendezésre kerülő Barum Cseh Rally Zlin futamon, mint a Toyota Motorsport GmbH (TMG) csapat tagja.

toyota-gt86-versenyauto-autoaddikt

A cseh futamon a TMG saját fejlesztésű CS-R3-as modelljével lép az események középpontjába, amelynek alapja a Toyota GT86 sportautó. A TMG elsődleges célja ezzel, hogy minden kétséget kizáróan megerősítse azt a teljesítményt és eredményességet, amelyet a vállalat jelenlegi együttműködő partnerei korábban már bizonyítottak a német és az olasz bajnokságokban. Háromszoros (2008, 2010 és 2011) Európa-bajnokként Luca és navigátora Eleonora Mori jelentős mértékben növeli azt a beállításokkal kapcsolatos tapasztalati tőkét, ami a 2015 végén homologizált hátsókerék-hajtású CS-R3 számára szükséges az aszfaltozott burkolatú pályákon.

Az olasz pilóta és navigátora az augusztus 26-án pénteken kezdődő Barum Cseh Rally Zlin előtt egy rövid privát teszt keretében kap ízelítőt a CS-R3 képességeiből. Nem sokkal ezután a két napig tartó verseny egy speciális szakasszal (SSS) kezdődik. A Barum Cseh Rally Zlin a nyolcadik futam lesz a FIA Európai Rally Bajnokságában (ERC). A CS-R3 az ERC3 kategóriában fog indulni, itt olyan versenyautók állhatnak rajtvonalhoz, amik a Nemzetközi Autósport Szövetség (FIA) R3 és R2 előírásainak teljes mértékben megfelelnek.

“Már nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy Luca mire lesz képes a CS-R3-rel. Úgy gondolom Ő az ideális versenyző erre a futamra mert nagyon jól ismeri az ERC (European Rally Championship) teljes mezőnyét és mindenkinél jobban tudja és érti, hogy mi kell a sikerhez, és mi tehet egy autót versenyképessé. A CS-R3 még mindig egy új versenyautónak számít a mezőnyben, ennek fényében folyamatosan monitorozzuk és optimalizáljuk a különböző beállításokat, az eredmények kiértékelése után pedig hasznos tanácsokkal látjuk el jelenlegi partnereinket annak érdekében, hogy az autóban rejlő teljesítmény potenciált maximálisan kiaknázhassák. Eddigi eredményeink és tapasztalataink nagyon biztatóak, Luca bemutatkozása a csehországi futamon pedig egy újabb lépés ebben a folyamatban. Az ERC3 egy nagyon kompetitív kategória, így különösen izgalmas lesz látni, hogy mire leszünk képesek” – fogalmaz Nico Ehlert, a TMG vezető mérnöke.

“A CS-R3 egy kivételesen jól irányítható és izgalmas autónak tűnik. A hátsókerék-hajtásnak köszönhetően pedig kifejezetten látványosan vezethető, ezért biztos vagyok benne, a rajongók élvezettel fogják nyomon követni az autó minden mozdulatát a futam során. Köszönöm a TMG-nek ezt a lehetőséget, már alig várom, hogy együtt dolgozhassunk, és remélem, hogy a verseny során végig az ERC3 kategória élén tudunk maradni. Biztos vagyok benne, hogy az autó képes lesz egy figyelemreméltó eredmény elérésére” – teszi hozzá Luca Rossetti.

A TMG versenyprogramja során helyi forgalmazókkal dolgozik együtt különböző területeken, így a lehető legjobb támogatást nyújtva a CS-R3 ügyfelek számára. A Luck Co. Ltd. a közelmúltban kizárólagos engedélyt kapott a versenyutó értékesítésre, melyhez teljeskörű alkatrész támogatás kapcsolódik. A Luck Co. Ltd együttműködő partnere a Gassner Motorsport (Ausztria, Horvátország, Cseh Köztársaság, Németország és Szlovénia) és a RallyPrep (Egyesült Királyság és Írország), mint a CS-R3 versenyautó forgalmazói és teljeskörű alkatrész szállítói.

Előző cikkKiss Gergely a Hungaroringen feszegette a Ford Mustang teljesítményének korlátait
Következő cikkLassan húsz éve tart a Toyota hybrid sikertörténete