Egyetlen crossover sem talál gazdára olyan nagy számban a földön, mint a Toyota műfajteremtő típusa. A RAV4 újra és újra kényelmesen vezeti a globális eladásokat, de a maga szegmensében a Highlander is verhetetlen.
Két Toyota is szerepel azon a Top 10-es listán, amelyet a szabadidőjárművek globális értékesítési adatai alapján állított össze a Focus2Move weboldal. A szervezet nemzetközi szakértői több mint százötven ország részletes újautó-piaci információit elemzik ki hónapról hónapra. A november legvégén közzétett rangsor ugyan még nem az év végleges információit tartalmazza – az adatgyűjtést augusztus végén zárták –, ám iránymutatásként legalábbis alkalmas lehet arra, hogy előre jelezze a 2021-es év végső mérlegét.
Az első helyen, ahogyan 2020 végén is, a Toyota RAV4 áll 707 229 eladott példánnyal. Az új generációs típus 3,3 százalékos piaci részesedéssel, magabiztosan vezeti a mezőnyt; mintegy 34%-kal több fogyott belőle, mint a második helyezett modellből. Ez nem szenzáció, hiszen a modern szabadidőjárművek műfaját 1994-ben megteremtő modell mindig is a vásárlólisták élén szerepelt.
Annál meglepőbb a Toyota Highlander népszerűsége: ez a típus a jelenlegi generáció 2020-as bevezetéséig csak a világ egyes piacain volt elterjedt, mostanra viszont hatalmas lendületet vett, és a tavalyi tizenegyedik helyezését az ötödikre cserélte. 373 594 eladott példánnyal a Toyota Highlander méretosztályának legnépszerűbb képviselője a világon; a középkategóriás szabadidőjármű a RAV4-essel együtt a világ crossover-eladásainak több mint 5%-át tudhatja magáénak.
| Modell | Darabszám(2021.01-08.) | Piaci részesedés(2021.01-08.) |
| Toyota RAV4 (C-SUV) | 707 229 | 3,3% |
| Honda CR-V (C-SUV) | 527 854 | 2,5% |
| Volkswagen Tiguan (C-SUV) | 381 982 | 1,8% |
| Hyundai Tucson (C-SUV) | 373 594 | 1,7% |
| Toyota Highlander (D-SUV) | 373 594 | 1,7% |
| Kia Sportage (C-SUV) | 273 346 | 1,3% |
| Mazda CX-5 (C-SUV) | 267 575 | 1,2% |
| Haval H6 (C-SUV) | 250 262 | 1,2% |
| Nissan Rogue / X-Trail (D-SUV) | 240 239 | 1,1% |
| Nissan Qashqai (C-SUV) | 240 239 | 1,1% |





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


