A Volvo Cars vezérigazgatója, Håkan Samuelsson a mai napon az ENSZ ‘COP26’ klímaváltozás-konferenciáján, a résztvevő iparági és kormányzati vezetőkkel együtt aláírta a zéró károsanyag-kibocsátású személygépjárművekre és könnyű haszongépjárművekre vonatkozó Glasgow-i nyilatkozatot.
Ezzel párhuzamosan a Volvo Cars bejelentette, hogy a vállalat szénlábnyomának csökkentését célzó folyamatok felgyorsítása érdekében a vállalat teljes üzleti tevékenységére vonatkozóan a széndioxid-kibocsátásra vonatkozó belső árképzést vezet be, amelynek tonnánkénti mértékét 1000 svéd koronában határozták meg. A Volvo Cars reményei szerint ez a lépés is közelebb viszi az autógyártót azon célkitűzéséhez, hogy 2040-re teljes tevékenységét klímasemlegesség tegye.
A Glasgow-i Nyilatkozat, amelyet a mai napon, a COP26 konferencia közlekedési világnapján ismertettek, az iparági és kormányzati vezetők azon kötelezettségvállalását tartalmazza, hogy a legnagyobb piacokon 2035-ig, a világ egészét tekintve pedig 2040-ig bezárólag beszüntessék a fosszilis üzemanyaggal működő gépjárművek gyártását.
A Volvo Cars saját klímavédelmi célkitűzései meghaladják a mai nyilatkozatban foglalt kötelezettségvállalásokat. A várakozások szerint már 2025-re a vállalat globális eladásainak több 50 százalékát teszik majd ki a tisztán elektromos járművek. A Volvo Cars 2030-tól kizárólag tisztán elektromos gépkocsikat kíván gyártani és értékesíteni.
A nyilatkozat aláírásával a vállalat a mai napon vállalta az ENSZ Race to Zero célkitűzéseinek támogatását, valamint reményét fejezte ki az iránt, hogy az iparág és a kormányzatok együttes erővel képesek lesznek olyan mértékben felgyorsítani a fosszilis üzemanyagokkal működő gépjárművek piaci kivezetését, amely jobban megközelíti a Volvo Cars idevágó ütemezését.
„Azon tervünk, hogy 2030-ra tisztán elektromos autók gyártójává váljunk, az egyik legambiciózusabb célkitűzés az autóiparban. A zéró károsanyag-kibocsátású közlekedés célját azonban egymagunk nem vagyunk képesek megvalósítani” – mondta Håkan Samuelsson. „Ezért örömömre szolgál, hogy autóipari kollégáimmal és a kormányzati képviselőkkel karöltve írhatom alá a Glasgow-i nyilatkozatot. A klímavédelemért nem a jövőben, hanem most azonnal kell cselekednünk!”
Ami a belső CO2-árazás alkalmazását illeti, a Volvo Cars az első olyan autógyártó, amelyek a szavakat tettekre váltva már ma, tevékenységeinek teljes körére vonatkozóan megszabja a széndioxid-kibocsátás árát. Ezt az árat ráadásul jóval magasabb szinten határozták meg, mint amit a Nemzetközi Energiaügynökség és más hasonló szervezetek javasolnak.
A vállalat tudatosan igyekszik jövő-kompatibilissé tenni minden tevékenységét, elébe menve a jogi szabályozásoknak, mivel arra számít, hogy a jövőben egyre több kormányzat vezet majd be CO2-árszabást.
Az új rendszerben minden leendő járműprojekt esetében ellenőrzik annak ‘fenntarthatósági létjogosultságát’, és tonnánkénti árat szabnak ki a jármű teljes életciklusára vetített, várható széndioxid-kibocsátásra. A kezdeményezés célja, hogy az új modellek még a szigorú széndioxid-árazási programok mellett is jövedelmezőek legyenek: ennek érdekében ugyanis az autógyártó olyan döntéseket fog hozni a projekt egészére, a beszerzésre és a gyártásra vonatkozóan, amelyek a rendelkezésre álló leginkább fenntartható megoldásokat támogatják.
„Ahhoz, hogy megvalósulhassanak a globális klímavédelmi célkitűzések, az egész világra érvényes, tisztességes árat kell megállapítani a CO2-kibocsátásra. Mindenkitől aktívabb szerepvállalásra lesz szükség” – mondta Björn Annwall, a Volvo Cars pénzügyi igazgatója. „Meggyőződésünk, hogy a progresszív vállalatoknak példát kell mutatniuk, és be kell vezetniük a belső CO2-árazást. A jövőbeli modellek jövedelmezőségének CO2-kibocsátáshoz történő igazítása révén várakozásaink szerint felgyorsíthatók azok a lépések, amelyek lehetővé teszik, hogy már a jelenben azonosítsuk és csökkentsük a CO2-kibocsátásunkat.”
A vállalat emellett arról is döntést hozott, hogy nagyságrendekkel növeli folyamatainak pénzügyi átláthatóságát. Ezáltal lehetővé teszi a nemzetközi gazdasági közösség számára, hogy mélyebb betekintést nyerjen a Volvo Cars villamosítási stratégiájának és teljes körű átalakulásának a sikerébe. A Volvo Cars 2022-től kezdődően minden negyedéves jelentésében tételesen feltünteti elektromos és nem elektromos üzletmenetének egyedi pénzügyi teljesítmény-mutatóit.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


