AutóAddikt Exkluzív 1997 Mercedes-Benz S420 W140 projekt Új A1404408235 PTS/PDC kábelköteg a Mecibolttól, feléled az 1997-es Mercedes-Benz S420 W140...

Új A1404408235 PTS/PDC kábelköteg a Mecibolttól, feléled az 1997-es Mercedes-Benz S420 W140 parktronic-ja?

Megérkezett a cserekábel, A1404408235 cikkszámmal, a Mercibolt alig 3 nap alatt rendelésre be is szerezte. Remek, akkor be is kell szerelni.

A korábbi köteg eltávolítása megtörtént rendben, jó lesz az valamilyen backupnak majd. Hogy mikor lesz rá szükség, nem tudni – remáljük, soha – megy a zacskóba, aztán pihen a többi elfekvő alkatrész közt.

Gondosan kitisztítottuk a kábelcsatlakozók aljzatát a PDC szenzorokban, kaptak jócskán WD40-et, kellett is. A csatlakozókat óvatosan illesztettük a helyükre, valamint a kábelköteg szakaszolt részeit a gyári belső burkolat vájataiban elvezettük annak érdekében, hogy a lehető legjobb elizolálást és szigetelést kapják.

Nem volt egyszerű feladat, hiszen a kábelköteg-részek folyamatosan kiugrottak a helyükről. Néhány esetben átementileg szigetelőszalaggal rögzítettük, aztán amikor a helyükre kerültek az elemek, ezeket eltávolítottuk.

Miután az összes szenzor be lett kötve, és a burkolatok is a helyükre kerültek, a főcsatlakozót is rögzítettük. Ezt csak akkor lehet kivitelezni, amikor az első lökhárító már majdnem a helyén van, becsúsztatva a kétoldali sínekbe. Ne aggódjunk, itt sem lesz egyszerű a feladat, ugyanis nagyon szűk réseken átnyúlva lehet csak elérni a csatlakozót, majd vakon megkeresni az aljzatot, átellenben a vezetőoldali lámpatest alatti részen.

Visszahelyeztük a lökhárítót a helyére, jöhetett a próba. Indítókulcs el, gyújtás rá – s lőn világosság: a PTS életre kelt! Legalábbis részlegesen. A nagyja oké, hang van (csipogás), rovátkák szinten. Viszont csak a bal oldalon… Hurrá. A középső rész, a klímapanel felett semmit nem mutat.

Azaz de, mutat. Csak háttérvilágítás nincs. Kórisme: izzócsere. Helyes, riasszuk a Merciboltot holnap, aztán jöhet az izzó.

Körbejártuk az autót, az első szenzorok hibátlanul működtek, egytől egyik. A hangjelzés is más szólamon jön a bal, illetve a jobb oldalon – perfekt.

Ha már lúd, legyen kövér: tegyük rükvercbe, nézzük, hogyan muzsikál a hátsó két PTS kijelző. A végeredmény felemás lett itt is, viszont a szenzorok – úgy tűnt – működnek itt is.

Következő cikkünkben mutatjuk az izzócserét, elöl, illetve hátul is a PTS kijelzőmoduloknál.

Együttműködő partnerek: Mercedes-BenzClassic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huHankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

Utómunka: Acer