Tovább folytatjuk a patent-pótlásokat projektautónknál. A 97-es évjáratú Mercedes-Benz W140 S420 ezúttal új oldalsó csomagtérkárpit felfogató klipszet kapott, miután a korábbi verzióból letört egy jelentős darab. Az egyik bal oldalit kellett cserélnünk, Ámon Pali segített ismét beszerezni az alkatrészt.
A W140-es csomagtérkárpitozása különböző felfogató pontokon patentekkel (klasszikus műanyag dugós), valamint klipszekkel (fém) kerül rögzítésre. A kárpitok eltávolításánál egyaránt figyelnünk kell a műanyagok sérülékenységére, valamint a fémek elpattanására.
Egy korábbi szerelési műveletnél – amikor is az ULO hátsó lámpaburákat szerkesztettük be a régiek helyett – sajnos a bal oldali kárpit eltávolításánál lepattant az egyik felfogató patent klipsz fém füle, így középtájt, a felső részen lötyögőssé vált a kárpit. Hajlamos volt továbbá enyhe zörgést is produkálni, nem beszélve arról, hogy az instabilitás miatt permanensen belelógott a bal oldali csomagértető zsanér műanyag burkolatába lecsukáskor és nyitáskor a kárpit U-alakú kivágása. Egyébként hamarosan az U-kivágásokra felkerülnek a megfelelő műanyag burkolószélek is, hogy ténylegesen teljes legyen az összkép.
Mint ahogyan azt már korábban leírtuk, a W140-es csomagtérkárpitjait – most konkrétan a bal oldalit – a csomagtér-érem műanyag fedőlécének eltávolításával kezdődik (hat patent, két csomagtérháló-felfogató kampó – esetünkben). Ezután a hátsó lámpa égősorát takaró kárpitelem félrehajtásával, valamint a kárpit felső sarokrészének óvatos kipattintásával folytatódott a művelet, majd a zsanér mögé hajtottuk óvatosan a kárpit megfelelő részét.

Így máris láthatóvá vált a törött A1246930114 felfogató patentklipsz. A sérült alkatrész eltávolításához félrehúztuk a csomagtértető gumiját a megfelelő részen, majd kipattintottuk a helyéről a felfogatót. A bontott, egyébként makulátlan gyári klipszet pedig pillanatok alatt sikerült a helyére varázsolnunk, masszívan, fixen illeszkedett rögvest.
Mindezek után kezdődhetett a kárpit visszaillesztgetése, először a zsanér mögül bepattintottuk az oda közel eső patentbe a kárpit peremét, majd következhetett az újdonsült klipsz “bevetése”.
Szemmel látható lett a különbség: a kárpit végre szintbe került a bal oldalon is a csoamgtérperemek ívével, pontosan úgy, ahogyan a jobb oldalon is – utóbbinál szintén eszközöltünk egy hiányzó patent-pótlást, és azóta áll teljesen fixen az az oldal is.
Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Canon / Camera Kft.
Utómunka: Acer





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)










































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


