Új projektünk, az 1996-os Mercedes-Benz S500 L is rendelkezik ajtószervóval, sofclose-zal, closing aid-del – kinek hogy szimpatikusabb. Gond volt a pumpával, elvégeztük a javítást.
Miután hozzánk került az S500 L, máris szembetűnt, hogy a csomagtérfedél nincs szintben. Konkrétan nem zárt rendesen, majd’ 1 centi hiányzott ahhoz, hogy a hátsó ívekkel egyvonalban legyen záródás után.
Mindemellett a vezetőoldali első ajtó sem zárt rendesen. Azaz becsukni be lehetett, be is állt szintre, viszont a softclose nem húzta be egyáltalán.
A hibát ezúttal a vákuumpumpák egyikénél, nevezetesen az A1408001848 cikkszámú alkatrésznél kellett keresnünk. Ez a központi egység az autó vezetőoldalán, hátul a csomagtéren keresztül érhető el, közvetlenül az üzemanyagtank társaságában található a kárpit mögött, kibélelt, szivacsos tokban.
Óvatosan kihúztuk az A1408001848 egységet a helyéről, vigyázva arra, hogy a kábelezés, illetve a vákuumcsövek kötege ne sérüljön. Első körben áramtalanítottuk a pumpát, lecsatoltuk a tápkábelt, majd egyenként leszedegedtük a vákuumcsöveket az aljzatokról. Minden aljzat értelemszerűen 1-1 ajtó begúzásáért felel, ezeket a területeket látja el a megfelelő nyomású sűrített levegővel.
Azonban a pumpa nem adott le elegendő vákumot, pont annyi hiányzott, amennyi a vezetőoldali első ajtót, valamint a csomagtérfedelet behúzta volna. Rögvest jöhetett is a gyanakvás, mégpedig arra, hogy a pumpamodulban található villanymotor adta meg magát; ezt elvetetettük, mivel három ajtót remekül mozgatott előtte is az A1408001848.
Mindenesetre szétkaptuk az egységet, kiszereltük belőle a villanymotort, majd azt is darabjaira szedtük. A szénkeféknél volt némi szennyeződés, de kopás nem (jó jel!), majd az egészet újra impregnáltuk oxidáció ellen. Biztosítottuk ezzel a jobb, optimálisabb mozgást, magát a működést is.
Miután összeszereltük a vákuumpumpát, visszakötöttük a csöbeket, a kábelezést. Bennünk volt a félsz, hogy a vákuumcső-rendszer is sérülhetett valahol, lehetséges, hogy elszökik a sűrített levegő – de hála az égnek, beigazolódott az ellenkezője.
Összerakás után máris működött a vezetőoldali első bal 1 ajtó, valamint a csomagtérfedél is beállt lehajtás után pozíciójába.
A rendellenes csomagtérfedél pozíció számos kellemetlenséget okozott a javítás megtörténte előtt: a beszűrődő külső zajok jóval erősebben voltak érezhetők, valamint a kipufogógáz jelentős része beszivárgott az utastérbe, a csomagtartón keresztül.
Megszűnt tehát ez a probléma is. Elképzelhető, hogy valamikor a jövőben cserélni kell majd az A1408001848 vákumpumpa villanymotorját cserélni kell, de az biztos, hogy jó ideig most funkcionálni fog megfelelően.
Együttműködő partnerek: Mercedes-Benz, Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Mercedes Alkatrészek Újpest,Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Autóaddikt





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)





































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


