A Volvo Cars öt olyan autóját állítja ki az április 15-én, a németországi Essenben megnyíló, nagyszabású veteránautó és youngtimer kiállításon, amelyek egytől egyig a híres olasz formatervező, Bertone nevéhez köthetők.
A kiállításon megjelennek az exkluzív 262C és 780 kupék különleges példányai, továbbá egy igen ritka kabrió modell, amelyből mindössze öt darabot épített a kaliforniai Solaire.
A Volvo Cars fennállásának 88 éve során több alkalommal is Olaszországból merített ihletet, illetve kért segítséget egy-egy modellje megalkotásához. A márka az 1970-es évek derekán hosszú és gyümölcsöző együttműködésre lépett az olasz karosszéria-építő és formatervező stúdióval, a Bertonéval.
A Bertone gyártósora ideális volt exkluzív modellek kis darabszámú előállítására; a Volvónak pedig pontosan erre volt szüksége, amikor két különleges, a 200-as szériára épülő modellt kívánt létrehozni. A 264 TE limuzin 1975-ben jelent meg, míg a 262C kupét két évvel később, 1977-ben leplezték le. Az autókat Svédországban tervezték, ám a gyártás előkészítése és a gyártás már Torinóban, a Bertonénál történt.
Két évvel később, 1979-ben a Bertone megépítette a Volvo 343 futurisztikus kupéváltozatát. A digitális műszerfallal és bukólámpával szerelt tanulmányautó a Tundra nevet kapta. A Volvo vezetősége azonban udvariasan elutasította Bertone radikális javaslatát.
A Bertone és a Volvo közötti együttműködés 30 évvel ezelőtt érte el a csúcspontját, és a Volvo 780-ban teljesedett ki, amelyet 1985 márciusában, a Genfi Autószalonon mutattak be. A stílusos kupét Bertone tervezte és építette; öt év alatt összesen 8518 darab készült az autóból.
Az idén április 15 és 19. között megrendezésre kerülő, esseni Techno Classica kiállítás messze a legnagyobb ilyen jellegű rendezvény Európában, amely húsz csarnokban mintegy 200 000 látogatót fogad évről évre. A kiállítás jól tükrözi a veterán és youngtimer autók iránti hatalmas, egyre növekvő érdeklődést.
„Egy olyan patinás, izgalmas múlttal rendelkező autógyártó számára, mint a Volvo Cars, magától értetődő megjelenni a Techno Classica kiállításon. Minden eddiginél fontosabb, hogy visszanyúljunk múltunkba, és ezzel egy időben a jövőbe tekintsünk.” – mondta Per-Åke Fröberg, a Volvo Cars Heritage vezetője.
A Volvo Cars idén tizenkettedik alkalommal vesz részt a Techno Classica kiállításon, ahol öt darab, egytől egyig Bertonéhoz köthető autót állít ki a márka.
– Volvo 262C 1981-ből. Az autót kifejezetten Pehr G. Gyllenhammar, a Volvo 1971-1993 közötti elnök-vezérigazgatója megrendelésére építették. A Volvo karizmatikus vezetője rajongott a piros autókért, és bár ez a szín nem tartozott a márka szokásos árnyalatai közé, mondanunk sem kell, hogy teljesült a kívánsága. Még a fényűző bőr belső is piros színű. Az autó ma a Volvo múzeum tulajdona.
– Volvo 780 1985-ből. Szintén Pehr G. Gyllenhammar személyes autója, ugyancsak piros színben. Az autót Gyllenhammar 50. születésnapjára kapta ajándékba; alig egy hónappal azután, hogy a modell bemutatkozott a Genfi Autószalonon. Az autó ma a Volvo múzeum tulajdona.
– Volvo 262C 1981-ből. A világ ‘legújabb’ 262C modellje, mindössze 99 kilométer futásteljesítménnyel.. A vadonatúj autót a New York állam Newburgh városában működő márkakereskedésnek szállították le, ám az autó végül soha nem hagyta el a bemutatótermet. Az autó ma egy veterán Volvókra szakosodott holland cég, a Schmidt Gemert tulajdona.
– Volvo 262C „Solaire” 1981-ből. A Volvo Cars észak-amerikai leányvállalata eredetileg úgy tervezte, hogy a független kaliforniai műhely, a Solaire összesen ötven darabot épít majd a 262C kabrió modellből. Végül azonban mindössze öt darab után leállították a gyártást, részben a modell törésbiztonságával kapcsolatos aggályok miatt. A teljes körűen helyreállított autó ma egy belga Volvo-gyűjtő, Guy Vermant tulajdona.
– Volvo 780 1989-ből. Tökéletesen eredeti állapotú példány 2,8 literes, V6-os motorral, az akkoriban elérhető legteljesebb felszereltséggel. Az autóval Tuve Johansson, a Volvo Cars korábbi elnök-vezérigazgatója járt. A 780-as ugyancsak Guy Vermant gyűjteményébe tartozik.
A Volvo márkát a Volvo Cars Heritage képviseli a Techno Classica kiállításon. A vállalat küldetése, hogy megóvja és közszemlére tegye a Volvo gazdag múltját és hagyatékát. A Volvo Cars Heritage standja a 3. számú kiállítási csarnokban található.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


