Az Audi Sport mindent egy lapra tesz fel a DTM október 13-14-én megrendezésre kerülő hockenheimi idényzáró hétvégéjén. Az Audi pilótájának, René Rastnak ugyanis még egy aprócska esélye van arra, hogy sikerrel megvédje bajnoki címét. A legjobb három pilóta között azonban már most biztos helye van a DTM jelenlegi bajnokának.
Az Audi Sport Team Rosberg 31 éves német versenyzője a pillanat embere a DTM sorozatban. Az utóbbi időben sorozatban szerzett négy győzelme megakadályozta, hogy idejekorán eldőljön a bajnoki cím sorsa. A Hockenheimben rendezett szezonzárón még van esélye arra, hogy megelőzze a Mercedes-Benz két pilótáját, Paul Di Restát és Gary Paffettet a bajnokság hajrájában. „Belátom, elég kicsi az esélyem és igen valószínűtlen, hogy mi legyünk a bajnokok” – mondja Rast, „de a DTM-ben bármi megtörténhet, különösen az utolsó fordulóban. Már elértük a szezonra kitűzött célunkat, és nincs mit veszítsünk. A tét ezúttal egyértelműen Paul és Gary vállát nyomja.”
Az előző kilenc versenyen Rast átlagban 19,5 pontot szerzett futamonként, amivel sikerült az összetett versenyben 30 pontra csökkenteni a hátrányát. A hockenheimi hétvégén pedig összesen 56 pont talál gazdára: 25 pontot ér minden győzelem és három pont jár minden pole pozícióért. Ha Rast szombaton minden lehetséges pontot be tud gyűjteni, akkor a bajnoki cím sorsa vasárnap dől majd el, függetlenül a riválisok eredményétől. Amennyiben Di Resta és Paffett pont nélkül zárna, Rastnak legkevesebb két pontot kell szereznie szombaton.
A DTM történetét böngészve láthatjuk, hogy Rast jó lapokkal indul neki a hétvégének. 2014. óta az Audi a lehetséges hat győzelemből ötöt gyűjtött be a Hockenheimringen. Hat alkalommal sikerült az Audi pilótáinak az utolsó fordulóban megszerezni a DTM bajnoki címét, a tavalyi évben éppen René Rastnak. Az utolsó sikeres címvédés a DTM sorozatában tíz évvel ezelőtt volt, akkor a korábbi Audi pilótának, Timo Scheidernek sikerült a duplázás két egymást követő évben.
„Nehezen indult a szezon, ezért nem számítottunk rá, hogy a végén a bajnokságért küzdünk majd” – nyilatkozta az Audi Motorsport vezetője, Dieter Gass. „Az, hogy még versenyben vagyunk Renének és a csapatunknak köszönhető. Ők sosem adták fel. A szabályok által meghatározott, korlátozott paraméterek mentén folyamatosan fejlesztettük az Audi RS 5 DTM versenyautónkat. A döntő hétvégének pedig csak egyetlen mottóval vághatunk neki: mindent bele! Ha René győzelmi szériája folytatódik, bármi megtörténhet. Sokan elfelejtették, hogy ő az első sorból indult a hockenheimi nyitóhétvégén, amikor a szabályváltozások miatt a helyzetünk messze nem volt optimális.”
Hockenheim ad otthont a DTM bajnoki címéért zajló utolsó összecsapásnak az Audi és a Mercedes-Benz pilótái között. A két gyártó párosa már 22 éve határozza meg a túraautó bajnokság arculatát, különösen igaz volt ez 2006 és 2011 között, amikor rajtuk kívül nem szerepelt más gyártó a sorozatban. Ebben az időszakban négy bajnoki címet hódítottak el az ingolstadtiak, kettő pedig stuttgarti alakulat kezébe került.
Hogy méltóképpen ünnepeljék a Mercedes-Benz búcsúját a DTM sorozattól, mind a hat Audi RS 5 DTM versenyautó a „SEE YOU!” (Találkozunk!”) felirattal vág neki a versenynek, ahol az „O” betűt egy csillag helyettesíti.
„A Mercedes-Benz mindig igen komoly riválisunk volt, aki mindent beleadott a pályán” – mondja Dieter Gass, az Audi Motorsport vezetője. „Nagy kár, hogy a Mercedes csillaga most eltűnik a DTM-ből, mert úgy hisszük, hogy a komoly múlt mellett jelentős jövőbeli potenciált is rejt magában a sorozat. Alig várjuk, hogy 2019-től a még erősebb, csúcstechnológiát képviselő turbómotorokkal versenyezzünk.”
A 2018-as DTM szezon két utolsó futamát szombaton és vasárnap 13.30-tól rendezik. A SAT.1 csatorna 13 órától élőben közvetíti mindkét versenyt Hockenheimből. A záróhétvégére jegyek online a www.audi.com/dtm oldalon érhetők el. Diákok ingyenesen léphetnek be. Szombat este 19 órától a paddockban felállított színpadon Disco Boys koncerten vehetnek részt a látogatók. Ezen kívül rengeteg DTM rajongó várja, hogy a DTM kísérőprogramjaként szereplő Touring Car Classics (Túraautó Klasszikusok) rendezvényt és az első GT4 Sprint Cup Europe versenyt is megtekinthessék a hétvége alkalmával.




![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
![[TESZT] Citroën C3 1.2 Turbo 100 MAX – francia kényelem, remek ár-érték aránnyal](https://www.autoaddikt.hu/kepek/citroen-c3-1-2-turbo-100-you-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Mustang Fastback Dark Horse 5.0 V8 – klasszikusan markáns és nyers izomerő](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-mustang-dark.horse-5-0-v8-fastback-2024-teszt-autoaddikt-25-180x135.jpg)
![[TESZT] Lexus NX 350h – pontosan ilyen a prémium középkategória](https://www.autoaddikt.hu/kepek/lexus-nx-350h-teszt-autoaddikt-26-180x135.jpg)
![TESZT] Kia Sportage 1.6 GDI PHEV Platinum – amikor remek megjelenéshez remek gyakorlati használati jellemzők társulnak](https://www.autoaddikt.hu/kepek/kia-sportage-1-6-gdi-phev-platinum-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)






























![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)



![[TESZT] Citroën C3 1.2 Turbo 100 MAX – francia kényelem, remek ár-érték aránnyal](https://www.autoaddikt.hu/kepek/citroen-c3-1-2-turbo-100-you-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Mustang Fastback Dark Horse 5.0 V8 – klasszikusan markáns és nyers izomerő](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-mustang-dark.horse-5-0-v8-fastback-2024-teszt-autoaddikt-25-100x75.jpg)
![[TESZT] Lexus NX 350h – pontosan ilyen a prémium középkategória](https://www.autoaddikt.hu/kepek/lexus-nx-350h-teszt-autoaddikt-26-100x75.jpg)
![TESZT] Kia Sportage 1.6 GDI PHEV Platinum – amikor remek megjelenéshez remek gyakorlati használati jellemzők társulnak](https://www.autoaddikt.hu/kepek/kia-sportage-1-6-gdi-phev-platinum-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)


