Megérkeztek Európába a Honda legfejlettebb nullemissziós járművének első példányai. A hat Clarity Fuel Cell-t a – Fuel Cell and Hydrogen Joint Undertaking (FCHJU) által is finanszírozott – HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles) program részeseként adták át a londoni és koppenhágai tulajdonosoknak, természetesen a Honda legmodernebb műszaki megoldásaival felvértezve.
A Clarity Fuel Cell az első üzemanyagcellás autó, amelynek teljes hajtáslánca befért a „hagyományos” motortérbe, és teljes értékű helyet kínál öt utas számára. Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynökségének (EPA) mérései alapján a típus akár 589 kilométert is megtehet egyetlen töltéssel, azaz jóval nagyobb hatótávolságra lehet büszke, mint a többi nullemissziós jármű.
Thomas Brachmann, a Honda kutatási és fejlesztési központjának fő projektvezetője, illetve a Clarity Fuel Cell program irányítója elmondta: „A Honda mindig élen járt az üzemanyagcellás járművek fejlesztésében, immáron harmincévnyi tapasztalat áll mögöttünk. A Clarity Fuel Cell európai érkezése és a Honda szerepvállalása a HyFIVE projektben jelentős lépés az üzemanyagcellás technika piaci bevezetésében.”
A HyFIVE révén az emberek megismerhetik ezt az új, innovatív műszaki megoldást, egyszersmind a szükséges infrastruktúra is kiépülhet. Ha az előkészületekkel végeztünk, öt gyártó 185 üzemanyagcellás járműve kezdheti meg a munkát Ausztriában, Dániában, Németországban, Olaszországban, Svédországban és az Egyesült Királyságban.
Miként Takahiro Hachigo, a Honda elnöke elmondta, a Clarity Fuel Cell a vállalat stratégiájának szerves része, tudniillik a Honda egyik legfőbb törekvése, hogy 2030-ban már modellválasztékának két harmadát alkossák elektromos hajtású járművek.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)


![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


