A Nasser Al-Attiyah (katari) és Mathieu Baumel (francia) alkotta versenyzőpáros 2015. augusztus 13-16. között, a Magyarországon megrendezett Hungarian Baja 2015 versenyen mindvégig bizonyította rátermettségét: miután a duó az augusztus 14-én, pénteken megrendezett speciális időmérő szakaszon a mezőny leggyorsabb versenyidejét autózta ki a MINI ALL4 Racing versenyautóból, az első helyről vághatott neki a két fő futamból álló versenyhétvége első jelentősebb megmérettetésének augusztus 15-én, szombaton.
Normál versenykörülmények között a pilóták nem szeretnek az élről rajtolni, mert úgy nem igazán tudják felmérni a mezőny versenytempóját. Magyarországon ugyanakkor határozottan előnyt jelentett a pole pozíció megszerzése, a száraz, forró időben ugyanis az autók a futam nagy részében sűrű porfelhőt hagytak maguk után, ami jelentősen megnehezítette a sofőrök dolgát. Miközben az élen autózó Al-Attiyah végig tisztán látta maga előtt az utat, versenytársai a felvert porfelhőn keresztül voltak kénytelenek követni őt.
A kényelmesen navigálható száraz-, illetve a néhol ugratókkal és vízátfolyásokkal tarkított erdős szakaszok közepette a valósággal szárnyaló MINI ALL4 Racing egyik hátsó féktárcsája ismeretlen okok miatt egyszer csak kettétört, amely lassításra kényszerítette a katari pilótát. Az Al-Attiyah – Baumel versenyzőpáros ennek ellenére is bebiztosította a második szakasz futamgyőzelmét.
A tapasztal katari pilóta óvatosabb vezetéssel vágott neki az augusztus 16-án, vasárnap megrendezett utolsó futamnak. Jóllehet, a duó a vasárnapi szakasz dobogójának második fokára állhatott fel, összetettben mégis megszerezték a versenyhétvége első helyét, 14 perc 38 másodperces előnnyel. Mindezt annak ellenére, hogy a párost 3 perces időbüntetéssel is sújtották.
„Nagyon jó futamon vagyunk túl, amely után az FIA Rali Világkupa élére álltunk az összetettben. Gyorsan túlléptünk a szombati fékproblémán: néhány órára rá már be is bizonyítottuk, hogy mi és a MINI ALL4 Racing mire is vagyunk képesek. Vasárnap már jóval óvatosabban vezettem és nem mentem bele kockázatos szituációkba. A pálya sem volt könnyű, ráadásul roppant forróságot kellett kibírnunk” – összegezte a magyarországi versenyhétvégét Nasser Al-Attiyah.
A katari pilóta duplán ünnepelhetett vasárnap este, azon túl ugyanis, hogy a tavalyi Hungarian Baja futamgyőzelme után idén is az abszolút dobogó legfelső fokára állhatott fel navigátorával, az idei volt Al-Attiyah harmadik Hungarian Baja-győzelme, amely abszolút rekordnak számít az FIA Cross Country Rali Világkupa történetében.
E hétvégi győzelmével a MINI a Rali Világkupa összetett pontversenyének első két helyére lépett elő: Nasser Al-Attiyah jelenleg 180 ponttal vezeti a tabellát, míg az orosz Vladimir Vasilyev 171 ponttal a második. A 2015-ös FIA Cross Country Rali Világkupa következő futamának Lengyelország ad otthont, augusztus 27-30. között.
Az FIA Cross Country Rali Világkupa 2015-ös versenyszezonja
- Február 20-22.: Oroszország (Baja Russia)
- Március 27. – április 2.: Egyesült Arab Emírségek (Abu Dhabi Desert Challenge)
- Április 18-24.: Katar (Sealine Cross-Country Rally Qatar)
- Május 10-17.: Egyiptom (Pharaons Rally)
- Június 25-28.: Olaszország (Italian Baja)
- Július 24-26.: Spanyolország (Baja Aragón)
- Augusztus 13-16.: Magyarország (Hungarian Baja)
- Augusztus 27-30.: Lengyelország (Baja Poland)
- Október 3-9.: Marokkó (Rallye du Maroc)
- Október 22-24.: Portugália (Baja Portalegre 500)





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


