AutóAddikt Bemutatók Opel Hazai menetpróbán bizonyított az új Opel Astra Sports Tourer

Hazai menetpróbán bizonyított az új Opel Astra Sports Tourer

Néhány hete már Magyarországon is kapható az új, Opel Astra Sports Tourer K széria. Itt volt az ideje, hogy hazai vizeken evezve is kipróbáljuk a nagybetűs családi megoldást.

opel-astra-k-sports-tourer-menetproba-autoaddikt-005

Az új Opel Astra sikert sikerre halmoz, népszerűsége nem véletlen: a 2016-os Év Autója díjat is simán bezsebelte, igaz, akkor még a hagyományos 5 ajtós kivitel tudott gyakorlatban domborítani. Persze jól érezhehtő, hogy az Opel Astra Sports Tourer is rendelkezik minden olyan adottsággal, amely további elismerésekre tarthat számot, nem beszélve arról, hogy a kombi szegmens mindig is sarkalatos, egyben közkedvelt téma az alapvetően családos autóvásárlók körében.

Remek programot szervezett az Opel Southeast Europe csapata annak érdekében, hogy az új Opel Astra Sports Tourer minden porcikáját jól megismerhessük, kívül s belül is egyaránt. Ami a legjobb: nem kaptunk túlbonyolított ütemtervet, átláthatatlan itinert, volt viszont másfél száz kilométeres táv, rá elegendő idő, Mátra széli célállomással.

opel-astra-k-sports-tourer-menetproba-autoaddikt-007

1.6 literes CDTI Biturbo gázolajossal szerelt motort kapott német rendszámú tesztautónk – egyébként az egész rendelkezésre álló flotta szinte ilyen modellekből épült fel, ami szintén jóféle választásnak bizonyult, hiszen már előre éreztük, hogy a leginkább élhető alternatívát jelenti ez a hajtáslánc a palettán. Nem viccből van a dupla tubótöltés felapplikálva, ugyanis a maximális 160 lóerős teljesítmény már-már élményautós környezetet ad hozzá az Opel Astra Sports Tourer-hez, közvetlen, masszív gázreakciókkal, gyönyörűen épülő nyomatékgörbével, bőségesen elegendő erőtartalékkal. A társított hatgangos manuális váltó áttételezése is kitűnő, ugyanakkor kíváncsian várjuk az automataváltós példányt (a manuális mellett) nagytesztre.

opel-astra-k-sports-tourer-menetproba-autoaddikt-006

Budaörsi indulásunk után visszakanyarodtunk Zsámbék irányába, majd végig, egészen Pilisvörösvárig vezetett útunk. Ez a szekció remekül demonstrálta az Opel Astra Sports Tourer már-már szélőséges viszonyok közt felmutatott tulajdonságait, értve ezalatt a keskeny, kacskaringós és szerpentinekkel tűzdelt hegyi útakat, emelkedőket; ráadásul némi eső is esett párhuzamosan, így még nedvesebb útfelületekkel is szembesülni voltunk kénytelenek. E téren sem tapasztaltunk negatívumot, az Opel Astra Sports Tourer futóműve hozta a megszokottat stabilitás terén, precíz kormányzással, a szerelt gumiabronbcsok tökéletes tapadásával viszonylag nagyobb sebességgel vételezett kanyarodásnál sem lehetett kizökkenteni ritmusából.

opel-astra-k-sports-tourer-menetproba-autoaddikt-003

Azt, hogy az Opelek futóműve és felfüggesztése messzemenően stabil, tudjuk már régóta, legalábbis a teljesen más kategóriát képviselő legendás Corsa OPC Nürburgring Edition bizonyított kőkeményen – megtaláljuk ezt a kiemelt pozitívumot szinte mindegyik modellnél, ADAM-tól a Vivaro-ig. Nyilván a Vivaro kisbusszal nem fogunk eltúlzott driftelésbe bocsátkozni, de ott is minden a helyén van tagadhatatlanul.

opel-astra-k-sports-tourer-menetproba-autoaddikt-009

Egészen Ürömig haladva a régi 1-es úton elértük a 11-est, majd a Megyeri hídat, így kanyarodtunk rá az M0-s autóútra, majd az M3-as pályaszakaszra. Itt ismételten jól kiegészült az útiterv, hiszen a kezdeti rövid autópályaút (Budaörs-Zsámbék) után itt végeredményben körülbelül 40 kilométeren keresztül vizsgálhattuk az Opel Astra Sports Tourer menettulajdonságait. 130 kilométer/órára szempillantás alatt szökken a mutató, úgy, hogy nyoma sincs erőlködésnek, a hatodikat bőven elég itt kapcsolni, úgy, hogy nem is túlozzuk el a fordulatszám-tartományok maximális kiaknázását. Turbólyuk szinte nincs, ha kényelmesebbek vagyunk, még váltogatni sem fontos sokat, alsó tartományokban is tökélyre csiszoltan megmarad az elegendő nyomatékosság. Viszont ha úgy döntünk, kell egy kis dinamika 120 környékén, nosza, rajta, mehet a visszaváltás: úgy indul meg a kaszni, mint a villám.

opel-astra-k-sports-tourer-menetproba-autoaddikt-010

Tehát nagyon eltalálta az Opel ezt a CDTI aggregátot, és egész biztos, az elkövetkezendőkben érkező modellpaletta egyik remekbeszabott alternatívája lesz. Bőségesen elegendő erő és lendület, néha már soknak is tűnő, de mindenképpen elvárt a biztonságos, magabiztos autózáshoz.

opel-astra-k-sports-tourer-menetproba-autoaddikt-002

Az M3-asról lekanyarodva beirányoztuk úticélunkat, Pásztót. Itt Dömsödi Gábor, volt autós újságíró, televíziós kolléga várta a csapatot a település polgármestereként – prezentációnak beillő tálalásban mesélt korábbi és jelenlegi életének jelentős részleteiről.

opel-astra-k-sports-tourer-menetproba-autoaddikt-011

Délután lerövidítettebb útszakaszon tértünk vissza az Opel budaörsi központjába, de az úton ismét volt lehetőség arra, hogy alaposan eggyé váljunk az Opel Astra Sports Tourer minden pontjával. Most inkább a beltér lényegisége volt az, ami előtérbe került – az ülések kényelme, a műszerek rendezettsége, valamint az utazás komfortja volt a vizsgálódás tárgya. Miután az Opel Astra Sports Tourer ténylegesen jó utazóautónak tűnik, ezért nem kérdés, hogy szokásos Németországba vezényelt nagytesztjeink résztvevője lesz az autó, lehetőség szerint különféle motorvariánsokkal, de mindenképp ezzel a dupla turbós erőforrással, automata- és manuális váltókkal egyaránt. A külső méretezéshez képest kifejezetten nagy fej, láb, váll- és térdterek a hátsó traktusban is, kellemes rakodási-pakolási lehetőségek a hatalmas puttonyban (ezt nem tudtuk gyakorlatban próbálni csomagok híján, de azért volt mit szállítani).

opel-astra-k-sports-tourer-menetproba-autoaddikt-004

Az Opel Astra Sports Tourer vételára 5 320 000 forintról indul Selection felszereltséggel, 100 lóerős 1.4 literes ECOTEC benzinessel, 5 sebességes manuális kéziváltóval.

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft.
HIRDETÉS
Előző cikkA Lexus LC bejárja Európát hat hónap leforgása alatt
Következő cikkHegyek, völgyek, Ford Ranger: hazai menetpróba