AutóAddikt Exkluzív 1997 Mercedes-Benz S420 W140 projekt Így újította fel a Mercedes-Benz S420 W140 könyöklőjét a Victor’s Customs

Így újította fel a Mercedes-Benz S420 W140 könyöklőjét a Victor’s Customs

Korábbi cikkünkben már említést tettünk arról, hogy projektautónk, az 1997 W140-es Mercedes S420 enteriőrje teljes frissülésen megy keresztül. Az egyik legsarkalatosabb pont a két első ülés közt9 könyöklő volt, mivel az elmúlt 22 év alatt jócskán meglátszott rajta a használat. A Victor’s Customs megoldotta a problémát.

Hogy ne akadna még egy remek állapotú W140-esen is némi hiba a beltérben? Nyilván akad, s mi még szerencsések vagyunk, hiszen nincsenek szakadások, repedések, nagyobb karcok. Egy volt, konkrétan az óracsoportnál lévő résznél egy kisebbfajta szakadás, amolyan végigszántós történet; nyilván az előző tulajok valamelyike nem kimondottan hozzáértő módon fogott neki az óracsoport modul kiszedésének. Mondjuk elég annyi, hogy a hookot (főként, ha nem speciális MB kiszedő) rossz irányba forgassuk, miután ki akarjuk húzni a cluster mellett – máris kész a baj, elméletben és gyakorlatban is.

No de vissza a cikk eredeti témájához: az egyik releváns fórumon felvetettük, hogy facelift W140-be keresnénk kombinált könyöklőt a mostani helyett. Ekkor jelentkezett Egri Viktor, a Victor’s Customs tulajdonosa, és jelezte: felújítja a könyöklőt némi bőrfestéssel, a mély karcokat pedig eltünteti.

Miért is ne? Úgyis tervben volt, hogy keresünk egy állandó bőrfestő restaurátor műhelyet (bízunk benne, hogy a Victor’s Customs lesz állandó kontaktunk e téren), úgyhogy elvittük az S420-at Viktorékhoz. Akkor, ott helyben korrigálták az instument cluster (óracsoport) melletti burkolat szakadását, majd kiszerelésre került a könyöklő a további teendők elvégzése révén.

Ilyen volt…

Nagyjából 1 hét elteltével jelezte Viktor, hogy elkészült a könyöklő, lehet menni érte: remek munkát végeztek ismét, a barázdák, karcok eltűntek teljesen. Simításra sem érződik semmilyen szinteltérés, a könyöklő felületeinek tapintása olyan, mintha gyári lenne.

Ugyanakkor mattabbnak tűnt (az árnyalat stimmelt) a könyöklő, mint a beltér többi része – például ülések, de hamar áthidaltuk ezt a jelenséget, miután megkapta az autó a kötelező bőrápolást. Így most teljes a harmónia, és újabb jelentős mérföldkövön vagyunk túl az S420 W140 megújításának tekintetében. A könyöklő mögötti csuklórész (zsanértakaró burkolat) szintén kap majd egy kis frissítést, ugyanis ott még virít némi hiba/árnyalatkülönbség, ez majd az egyik következő futamunk lesz Viktorékkal.

…és ilyenné vált Egri Viktor (Victor’s Customs) keze alatt

Következő kapcsolódó W140 cikkünkben leírjuk, hogyan fussunk neki a fachlift (1995-) S-Klasse könyöklőjének kiszerelésének.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer