Mára több, mint Húsz év elteltével még mindig nagyon sokan beszélnek róla. Számtalan rejtély, mítosz és összeesküvés-elmélet övezi történetét. Erre nyilván nem fogunk tudni fényt deríteni, de néhány olyan részletet elárulunk a baleseti járműről, amit eddig nem tudhattunk. Érdekes összefoglalóra bukkantunk az osztrák Motorblock oldalán.
Nem augusztus 30-án este kezdjük, hanem 1994 szeptemberében, amikor egy fiatal reklámszakember, Eric Bousquet egy új Mercedes-Benz W140 S 280-ast vásárolt. 1995 januárjában egy fogvatartott ellopta az S-osztályt, és megpróbált megszökni a rendőrség elől Párizs külvárosában. A szökevény azonban 160 km/órás sebességgel elvesztette uralmát a limuzin felett, és az többször felborult. Az autó totálkáros volt, és a biztosító társaság ezután megtérítette Monsiuer Bousquet-nek a teljes vételárat.
Ezen a ponton a történelem menete örökre megváltozhatott volna. Valójában az S280-at leírhatónak tekintették, és csak alkatrészdonorként lett volna szabad használni. Egy szerelő azonban átépítette és eladta az Etoile Limousines-nak. Az egyik sofőr hamar észrevette, hogy ez a Mercedes körülbelül 60 km/h sebességnél szinte vezethetetlenné válik, és azt tanácsolta főnökének, Jean-Francois Musának, hogy adja el újra a járművet. De nem adta el, hanem a többi autójához és sofőrjéhez hasonlóan bérbe adta a párizsi Hotel Ritznek. És tudjuk, hogyan végződik a történet 1997. augusztus 31-én.
Itt a történelem menete másképp is alakulhatott volna. Valójában az S280-ast már leírták, és csak alkatrészdonorként kellett volna használni. Egy szerelő azonban átépítette, és eladta az Etoile Limousinesnak. Az egyik sofőr hamarosan észrevette, hogy ez a Mercedes körülbelül 60 km/h sebességnél szinte vezethetetlenné vált, és azt tanácsolta a főnökének, hogy adja el a járművet újra. De nem adta el. Az S-osztályt, mint más járműveit és sofőrjeit is, a párizsi Hotel Ritzben bérelte ki. Mindannyian tudjuk, hogyan végződik a történet 1997. augusztus 31-én.
Az alagútban történt baleset után a járművet természetesen alaposan megvizsgálták. Az 1995-ös balesetről azonban a vizsgálat eredményei között soha nem szerepeltek megjegyzések. A baleset okaként azt jelölték meg, hogy a sofőr, Henri Paul ittas volt, és túl nagy sebességgel haladt. Dodi al Fayed és a sofőr azonnal meghalt, Diana és egy testőr súlyosan megsérült. Ha bekapcsolta volna a biztonsági övét, túlélhette volna.
Az S-osztály 2005 óta az angol rendőrség londoni bizonyítékraktárában van. De a törvényes tulajdonos továbbra is Musa. És most vissza akarja kapni az S280-ast, hogy egy múzeumban állítsa ki, saját állítása szerint csak “tiszteletből”. Ezt és azt a tényt, hogy a szakértők 10 millió dollárra becsülik azt a roncsot, amelyben a walesi hercegnő meghalt, kommentár nélkül hagyjuk.
Forrás: https://motorblock.at





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


