Debrecenben, a Nagyerdei mélygarázsban telepítették a város első elektromos autó villámtöltőjét. A Nissan által felajánlott ChaDeMo szabványú villámtöltő berendezéssel az E-ON és a város megállapodása értelmében, az elektromos autó tulajdonosok két éven át ingyen tölthetik fel autójukat. Az üzemeltetést a DV Parking Kft. végzi.
Európában, így hazánkban is szükség van a közlekedésben felhasznált energiahordozók átalakítására. Magyarországon, az elfogadott közlekedési stratégiában kiemelt helyet kapott a közlekedés környezeti kárainak csökkentése, a nem megújuló energiaforrások és nyersanyagok felhasználásának mérséklése. Az elektromos gépjárművek elterjesztése a többi között a környezetvédelem, az egészségvédelem és energiaracionalizálás egyik központi kérdése.
2013 januárjában életbe lépett az az európai uniós direktíva, amely előírja, hogy 2020-ig Magyarországon mintegy 68 ezer elektromos töltőállomást kell létesíteni, és ebből 7000-nek nyilvánosnak kell lennie. Hazánkban a Jedlik Ányos Terv lesz az Európai Unió vonatkozó irányelvének hazai végrehajtó rendelkezése. Első lépésben rövid időn belül összesen 150 db villámtöltő telepítése történik meg az országban.
A fenntartható közlekedés szempontjából egyre fontosabb szerepet játszanak a részben vagy teljes egészében elektromos meghajtású közúti járművek is. Debrecen elkötelezett a tiszta, közvetlen károsanyag-kibocsátás nélküli városi közlekedés iránt. Fontosnak tartja, hogy a mindennapi közlekedés során inkább a tömegközlekedési eszközöket válasszák Debrecen lakói, amelyek a forgalom sűrűsége és a levegő minősége szempontjából is előnyösebbek az egyéni autózásnál. A Nagyerdei mélygarázsban telepített gyorstöltő az első lépése az önkormányzatnak abba az irányba, hogy megteremtse a városban az elektromos autózás feltételeit. A ChaDeMo szabványú töltőállomást a nap 24 órájában igénybe vehetik az elektromos autó tulajdonosok. A berendezéssel egy 25 perces töltéssel 150 km-re elegendő energiát tud egy villanyautó magához venni.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


