A Toyota Mirai az elmúlt tíz év legkiemelkedőbb autóipari innovációja: az üzemanyagcellás gépkocsi az első helyen végzett a németországi Autóipari Menedzsment Központ (Center of Automotive Management, CAM) listáján, amely a világ száz legnagyobb jelentőségű autóipari műszaki fejlesztését rangsorolta.
A hidrogén üzemű, zéró károsanyag-kibocsátású gépkocsi, amelynek első európai példányai a következő hetekben érkeznek meg a német, dán és brit ügyfelekhez, túlzás nélkül új korszakot nyit az autóiparban.
A rangsor felállítása során a Bergisch Gladbachban működő, Dr. Stefan Bratzel professzor által vezetett CAM több mint nyolcezer innovációt vizsgált meg átfogóan a 2005 és 2015 közötti időszakból. Ezeket piaci relevanciájuk, iparági jelentőségük, valamint újdonságtartalmuk alapján osztályozták.
Az első helyen a világ első sorozatgyártású, szabadon megvásárolható üzemanyagcellás szedánja végzett. Az üzemanyagcella kötegben a hidrogén elektromos árammá alakul át, ez táplálja a 114 kW/155 LE teljesítményű villanymotort. Az üzemanyagcellás gépkocsik (FCV) zéró károsanyag-kibocsátású járművek, működésük egyetlen mellékterméke víz. Az FCV járművek ugyanolyan praktikusak és könnyen használhatók, mint a hagyományos autók, és mivel hatótávolságuk és feltöltési idejük egyaránt azokéhoz mérhető, tökéletesen alkalmasak hosszabb távolságok megtételére.
A Toyota Prius Plug-in Hybrid szintén az élen végzett a CAM felmérésében. A modell ugyancsak világelső a maga nemében: ez volt az első olyan, sorozatgyártású, hálózatról tölthető hybrid gépkocsi, amelyet normál háztartási hálózatról is lehetett tölteni. A modell 5,2 kW/óra elektromos áram mellett mindössze 2,1 liter üzemanyagot igényel 100 kilométeren, ami 49 g/km CO2-kibocsátásnak felel meg. A 100 legnagyobb jelentőségű autóipari újítás között ezzel a harmadik helyet érdemelte ki.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


