A Volkswagen Golf IV 1997-es megjelenése Hartmut Warkuß nevéhez fűződik, aki 1993 és 2003 között a Volkswagen Csoport vezető tervezőjeként dolgozott.
A negyedik generációra még napjainkban is úgy tekintenek, mint stílusikonra, elsősorban letisztult megjelenése és a sorozatra jellemző C oszlop miatt, amely az 1974-es Golf I modellig visszanyúlva alkot hidat az egyes generációk között. A négyes Golf azonban nem csupán formatervét illetően számított úttörőnek, de a műszaki tartalom tekintetében is élen járt. A Volkswagen ezzel a modellel egy teljesen új minőségi szintet alkotott ebben a piaci szegmensben, első gyártóként lépve át ezzel a kategória határait. Az Elektornikus Stabilitás Szabályozás (Electronic Stability Control – ESC) 1998-ban debütált a Golf modellben, amely hozzájárult a biztonság további demokratizálódásához. 2003-ig – belekalkulálva minden modellváltozatot – összesen 4,99 millió darab négyes Golf készült.
Visszatekintés 1997-re: Robbie Williams a tini bálványok sorából világsztárrá lépett elő a Let me entertain you című számmal és jeligével; Kate Winslet és Leonardo DiCaprio filmtörténetet írtak a Titanic egyesült államokbeli bemutatójával; a Volkswagen pedig bemutatta a Golf negyedik, dizájn szempontjából leginkább letisztult és klasszikus generációját. Hartmut Warkuß szerint: „A Golf egy műemlék. Az autó, amely észrevétlenül lépett a világszerte népszerű Beetle modell nyomdokaiba. Jó érzékkel terelte a vállalat stratégiáját olyan irányba, amely inkább a fejlődést, mintsem a forradalmi megoldásokat helyezte középpontba, hiszen fontos a magas szinten megvalósuló folytonosság megjelenítése.” És éppen ez az, amelyet Warkuß a négyes Golf kapcsán tett. Mindemellett semmit sem másolt a hármas Golfról. Éppen ellenkezőleg, a teljesen új megjelenésű Golf generációnál a karosszéria egyetlen elemét sem vették át az elődmodelltől. Az első szélvédő laposabb lett, a hátsó szélvédő meredekebb szögben ereszkedett lefelé, míg a tető még inkább nyúlt hátrafelé. Még az első Golf 1974-es megálmodója, Giorgio Giugiaro is elismerését fejezte ki az új modell kapcsán: „A Golf genetikai állománya szemmel látható még a negyedik generációnál is.”





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


