Hamarosan érkeznek a téli viharok, az erős széllökések tovább nehezítik a közlekedést, különösen azok számára, akik magas, nagy oldalfelületű járműveket vezetnek az autópályán. Épp ezért a Ford alapfelszereltségként adja a Transit és a Transit Custom modellekhez azt az új technológiát, amelynek segítségével a vezető még akkor is stabilan tarthatja a sávot, ha járműve váratlanul erős oldalszélbe vagy egy kamion légörvényébe kerül.
Az Oldalszél Stabilizálás modern rendszerét a Ford mérnökei fejlesztették ki; a berendezés finoman fékezi a kerekeket a jármű egyik oldalán, ellensúlyozva az oldalszél lökését, ami kitérítené az autót a kijelölt nyomvonalról.
“Senki sem szereti, amikor autóját hirtelen arrébb tolja egy oldalirányú széllökés, vagy amikor túl közel halad el egy gyorsan száguldó kamion mellett” – magyarázta el Marc Suermann, a Ford Európa karosszériavezérlésért felelős főmunkatársa. “Ezzel az új technológiával a Transit sofőrjei stresszmentesebben vezethetnek az autópályán, különösen a sötét és szeles téli napokon.”
Amikor a jármű sebessége meghaladja a 80 km/órát, az Oldalszél Stabilizálás másodpercenként 100-szor ellenőrzi a stabilitásérzékelőkből érkező jeleket. Ha a rendszer váratlan oldalirányú széllökést érzékel, kevesebb mint 200 ezredmásodperc alatt reagál, vagyis ugyanolyan gyorsan, ahogyan egy rövidtávfutó elrugaszkodik a startpisztoly dördülése után.
A Ford mérnökei egy speciális pályán tesztelték az új rendszert, ahol hat nagy teljesítményű ventillátor állította elő az akár 80 km/órás oldalszelet, de a technológiát olyan közutakon is próbára tették – például Hollandiában, az Északi-tenger partvidékén –, amelyek hírhedtek arról, hogy erős széllökések nehezítik az autózást.
Az Oldalszél Stabilizálás a legújabb Ford Transit és Transit Custom modellekben jelenik meg először, amelyeknek új, legmodernebb technológiájú Ford EcoBlue dízelmotorja a magasabb teljesítmény mellett is jelentős mértékben csökkenti az autók üzemeltetési költségét, hiszen üzemanyag-fogyasztása akár 13 százalékkal alacsonyabb, és 20 százalékkal nagyobb forgatónyomatékot biztosít az alacsony fordulatszám-tartományban.
https://youtu.be/Aka7PXsjrgc
Mindkét modellben új, fejlett vezetősegítő technológiák működnek, például az Ütközésre Figyelmeztető rendszer – a szegmensben elsőként Gyalogosészlelő technológiával párosítva –, amely csökkenti a frontális ütközés és a gyalogosgázolás veszélyét, illetve mérsékli az ebből eredő sérülések súlyosságát.





![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
![[TESZT] Citroën C3 1.2 Turbo 100 MAX – francia kényelem, remek ár-érték aránnyal](https://www.autoaddikt.hu/kepek/citroen-c3-1-2-turbo-100-you-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Mustang Fastback Dark Horse 5.0 V8 – klasszikusan markáns és nyers izomerő](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-mustang-dark.horse-5-0-v8-fastback-2024-teszt-autoaddikt-25-180x135.jpg)
![[TESZT] Lexus NX 350h – pontosan ilyen a prémium középkategória](https://www.autoaddikt.hu/kepek/lexus-nx-350h-teszt-autoaddikt-26-180x135.jpg)


































![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)
![[TESZT] Citroën C3 1.2 Turbo 100 MAX – francia kényelem, remek ár-érték aránnyal](https://www.autoaddikt.hu/kepek/citroen-c3-1-2-turbo-100-you-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Mustang Fastback Dark Horse 5.0 V8 – klasszikusan markáns és nyers izomerő](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-mustang-dark.horse-5-0-v8-fastback-2024-teszt-autoaddikt-25-100x75.jpg)
![[TESZT] Lexus NX 350h – pontosan ilyen a prémium középkategória](https://www.autoaddikt.hu/kepek/lexus-nx-350h-teszt-autoaddikt-26-100x75.jpg)


