Főoldal Blog Oldal: 125

Megnéztük testközelből az új W223-as Mercedes-Benz S-osztályt

Egyelőre szalonban, statikus jelleggel, a Jász-Plasztik Autócentrum (JP Auto) jóvoltából. Konkrétan egy S400 d 4MATIC Lang verziót jártunk-fotóztunk körbe, kívül-belül.

Mint ahogyan azt az Autóaddikt olvasói tudják, hőn dédelgetett projektünk egy 1997-es W140-es Mercedes-Benz S420 megújulása, megőrzése a utókor számára. Ezért is különösképp fontos, hogy az evolúciót figyelemmel kísérhessük, számot adhassunk a részletekről, és vonhassunk némi párhuzamot. Erről külön fog hamarosan egy szóló cikkünk születni, csakúgy, mint magáról az új S-osztályról is, teszt formájában, úgyhogy érdemes figyelni rovatainkat.

Mindenekelőtt pár mondatban összefoglaljuk mindazt, amit az új Mercedes-Benz W223 S-osztályról tudni érdemes.

A Mercedes-Benz W223 az S-osztály hetedik generációját képviseli. Az új modell 2020. szeptember 2-án mutatkozott be.

A W223-as Mercedes-Benz S-osztály második generációs moduláris MRA platformra épül, négypontos első felfüggesztést és multilink független hátsó felfüggesztést kapott. A légrugózás a teljes alapfelszereltség része, a stabilitás növelése érdekében 160 milliméterrel megfelelő sebességnél automatikusan 20 milliméterrel süllyed. Az előző generációs W222 S-osztályhoz képest a hátsó fejtér 16 milliméterrel, a hátsó lábtér pedig 41 milliméterrel növekedett. A csomagtartó kapacitás 20 literrel, 550 literre bővült.

A W223-as a motortól a hőt a kerékívekhez és az alvázra irányítja a hőleadás és légáramlás javítása érdekében. Az S350 d kivételével az összes modellt kizárólag 4MATIC összkerékhajtással kínálják – így a bemutatóban szereplő S400 d 4 MATIC is. A hathengeres soros benzinmotoros modellek 48 V-os elektromos rendszerrel rendelkeznek.

Az új, W223-as Mercedes-Benz S400 d 4MATIC Lang modellt a Jász-Plasztik Autócentrum budapesti bemutatótermében vehettük szemügyre. Egyértelmáen hatalmas az autó – újra, korábban teljes mértékben a W140 vitte a prímet a maga hosszával (5113 milliméter – rövid verzió, 5213 milliméter – hosszú verzió). Nos, a jelenlegi W223-as esetében a Lang 5289 milliméter, ami nagyjából 7 centiméter pluszt jelent.

A formavilág megpróbálja felidézni a korábbi, klasszikus érák hangulatát: eleve a szedán-kialakítás, a klasszikus ívelések mind ezeket a részleteket hívatottak kiemelni és hordozni. A W223-nál is megmaradt a tradíció, miszerint a szedánok kiváltsága a tradicionális hűtőmaszk és a Mercedes-embléma, amely hasonlóan a korábbi megoldásokhoz a motortértetőt dísziti. A maszkon három-három vízszintes krómcsík kapott helyet.

Oldalnézetből jön ki a legjobban a Mercedes-Benz S400 d 4MATIC Lang nagysága a méretet tekintve, ugyanakkor kecses és könnyed a hatás. A sárvédőívek magasra lettek húzva, rengeteg a legömbölyített, ugyanakkor határozottan élces forma. A C oszlop után a csomagtér-rész, valamint a far kialakítása szintén könnyed, sportos felhanggal teszi még egységesebbé a formatervet. Külön kiemelnénk a motorosan mozgatott kilincseket, amelyek az autó nyitásánál aktiválódnak.

Hátulról a W223 Mercedes-Benz S400 d 4MATIC Lang szintén hozza a kategórián belüli jellegzetességeket: krómdíszítés a csomagtérfedél alsó részén, a hátsó lámpabúrák felső vonala remekül olvad bele ebbe a környezetbe, közrefogva a rendszámtábla-hely kialakítását.

Króm elöl, hátul, oldalt: mindenhol, ahol szükség van rá, kissé visszafogottan. Pontosan annyi, amennyi kell a jelen elvárások és trendek szerint. A prémium-jellegnek tükröződnie kell, úgy, hogy az egyediként hathasson. Az új Mercedes-Benz W223 S-osztálynál így is van.

A beltér pazar, minőségi anyagok váltják egymást. A műszeregység és maga a cockpit is teljesen digitális, LCD kijelzők helyettesítik az analóg modulok szerepét. Mivel a JP Auto által kiálíttott Mercedes-Benz S400 d 4MATIC Lang szalonautó AMG csomagot kapott, ezért számos külső-belső tényező utalt erre a módozatra; jelen esetben egyebek mellett a kormánykerék formája (alul egyenes ív) hordozta mindezt.

Az ülések komfortosak, közepesen kemények, egyedi mintázatúak, puha tapintású anyagokból építkeznek. Az ülő- és hátlapok megfelelően tartanak, a fej- és lábterek elöl és hátul is hatalmasak. Négy személy számára egyértelműen biztosított a maximális komfortérzet.

Mivel az autót egyelőre csak álló helyzetben, statikus értelemben tudtuk megnézni, egyelőre nem tudunk bővebb, kiterjedtebb tapasztalatainkról beszámolni. Mint ahogyan azt feljebb már említettük, hamarosan egy tesztcikk, valamint egy W140 modellel összehasonlító cikk formájában számolunk be az új. W223-as S-osztály lényegiségéről.

Bővebb információ az autóról a Jász-Plasztik Autócentrum honlapján.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer HungaryCamera Kft.

Utómunka hardver: Acer

[TESZT] BMW 220d Gran Coupé – letisztult, sportos formavilág fronthajtással elegyítve

Megszokott sztereotípia: ha BMW, legyen hátsókerékhajtás. Csakis hátsókerékhajtás. Vagy mégsem? Alapvetően a BMW 220d Gran Coupé rácáfol a fenti kijelentésre, ugyanis remek alternatívát jelent, a tesztek pedig tökélyre hangoltan sikerültek. Nézzük is a részleteket!

Az 1-es széria megjelenésével érkezett a BMW-hez a fronthajtás, amelyet aztán a 2-es sorozat is előszeretettel használt, használ a mai napig. A tesztben szereplő BMW 220d Gran Coupé pontosan ezzel a hajtással feszít, és máris megpedzegette az ellenérzéseket szerkesztőségünknél, amikor beálltunk az autóval a garázsba.

S ahogy jöttek az ellenérzések, úgy el is tűntek egy csapásra: a BMW 220d Gran Coupé elsőként nyilván a formavilágával hódít, vagy épp bolondít, kit is érdekelhet, hol hajt? Persze ez is sarkalatos pont, erre majd kitérünk részletesen a cikk utolsó harmadában, ahogyan szoktuk is tematikailag.

Ez tényleg kupé, ugyanakkor szedán jellegű. 4 ajtós.

Küllemét tekintve a BMW 220d Gran Coupé tényleges szedán-formavilágot hordoz, kupésan sportosra alakítva át a jelleget, ugyanis a lapos tetőív, a csapott far-rész, a tömzsi és robosztus kiállás mind-mind ezekre enged következtetni. Persze amikor alaposabban szemlélődünk, máris jön a négyajtós kivitel megléte, innentől inkább szedán, mint kupé, vioszont az ajtók framejeinek hiánya megint sportosabb irányba billenti a mérleget.

Vesék tekitetében nyilván a 2020-as trendek dominálnak: elnyújtott sziluettek, teljes hűtőmaszk-szélességben pöffeszkedő lamellák, amelyek szűken, szorosan fogják közre a vékonyra húzott LED fényszóróbúrákat; mindehhez hozzákapcsolódnak a mellső lökhárítóidom mélyre vágott beömlői, valamint a vesepáros alá kanyarított fektetett-fordított trapézalakzatú kialakítás. Vad és morcos. Pontosan olyan, amilyennek lennie kell egy Gran Coupénak, még akkor is, ha a 2-es sorozatot erősíti.

Egyébként szemből akár lehetne 3-as, vagy netán 4-es is: ha a visszapillantótükörben tűnik fel mögöttünk, nagy eséllyel nem találjuk el elsőre. Aztán amikor elhúz mellettünk, mert udvariasan elengedjük, akkor sejlik csak fel, hogy 220d. Tessék? Egy 20d ilyen aspektusban, tálalásban?

Persze van benzines alternatíva is nyilvánvalóan, viszont nem részletezzük újfent, mennyire szeretjük a 20d-t, ha BMW, meg úgy globálisan a dízeleket. Mint mindennek, ennek is megvan a maga helye és rendeltetése – 3-asig a 20d az egyik legjobb alternatíva. Talán már az 5-ösben kevésnek tűnik, az már más ligás játékos.

Sportosságra törekedve

No de vissza a külcsínhez (nem bírunk már azzal a fránya hajtással, de türelem, pár bekezdés, és ott vagyunk). Oldalnézetből jön át leginkább a BMW 220d Gran Coupé kupé-mivolta, hiszen a hátrafelé csapott és ívelt kaszniforma így látszik leginkább megfelelő perspektívájából. S persze a formához illő hangulat, körítés mind magukért beszélnek.

Van kissé ültetett futómű például, ami nem meglepő, hiszen gyárilag M packettes konfigurálást kapott a tesztautó. Erre figyelmeztet az A oszlopok alatti parányi badge az első sárvédőelemeken, vagy a kormánykerék alsó ívén, vagy akár a küszöbökön. Kell is megadni a módját annak, hogy az a valami, ami sportos, és kupés, az tényleg meghozza a megfelelő hatásfokot.

Far tekintetében a BMW 220d Gran Coupé nem annyira jellegzetes. Legalábbis klasszikus értelemben nem. Hasonlítani nem szeretünk, de most mégis kivételt teszünk: amolyan alfás küllemet kapott a hátsó, a vékonyra húzott lámpatestek, valamint a középen kiemelt BMW-embléma tekintetében. Jó az újdonsült megközelítés, akár meg is szokható, de időbe telik, az biztos. Legalább nem egykaptafás kivitel és dizájn, nem? Ja, és a dupla krómozott kipufogóvégek ismételten emelik a sportos mivoltot, nem beszélve az oldalsó széleken kialakított beömlőnyílás-imitációkról.

Kvalitás, kvalitás és megint csak kvalitás

A beltér igazán béemvés, minőségi anyagokból építkezik, a kialakítás is kacsintgat a prémium-irányba. Persze a BMW 220d Gran Coupé is prémiummodell, hiába középkategória belépőszint, azért a mérce az mérce, az elvárások pedig megvannak értelemszerűen.

Vastag, jó ergonómiájú kormánykereket kapott a BMW 220d Gran Coupé, egy élmény a tapintása, a vezetési élmény ezen része (is) optimális általa. A keresztküllőkön elhelyezett gombok mindegyike kézre (ujjra) esik, a tradicionálisan a sofőr felé döntött középkonzol és infotainment kellemesen informatív, minden információ megérkezik, aminek meg kell érkeznie.

Sportos, de mégis kényelmes első és hátsó üléseket kapunk a BMW 220d Gran Coupé-nál. Hagyjuk is a sportos jelzőt, inkább GT-s, túraautós. Ez a helyes definíció inkább. Így az ülések komfortjának mikéntje is új értelmezést nyer. Amolyan arany középút; közepesen kemény vagy közepesen lágy. Ízlés és irányultság kérdése, de az biztos, hogy keresztben és hosszában is kitűnően tartanak, megfelelő tartással a combtámasznak és gerinctámasznak köszönhetően.

Ahogyan elöl, úgy hátul is kényelmesek a BMW 220d Gran Coupé ülőpadjai, megfelelő szögekkel, jó láb- és fejterekkel. Egyedül a ki- és beszállás hagy némi kívánnivalót, ugyanis a csapott hátsó tetővonal nagyban befolyásol, és erőteljesen le kell hajolni ahhoz, hogy a fejünket ne verjük be. Mindezt átlagos testmagassággal is. A keret nélküli ablakok elsődleges előnye az esztétika, viszont ha nem figyelünk oda, ott is beverhetjük karunkat, oldalunkat, alapvetően beszállásnál. Viszont ha mindezt megszokjuk, makulátlan a komfort e vonalon is.

20d forever

Hőn áhított 20d. Az 1995 köbcentis, sornégyes dízel erőforrás még mindig zseniális, a legzseniálisabb BMW motor (nem csak a mi) véleményünk szerint a mai napig.

Nyomatékos – mi az hogy! Kerek 400 Newtonméter nyomatékot képes ráaszabdítani – sajnos – az első kerekekre sport módozatban. Mindezt 1750-től tudja, a görbe pedig egészen 2500-ig masíroz felfelé, az erő nem nagyon akar fogyni érzetre. Gyakorlatban is a 190 lóerő (4000 RPM) nyújt masszívat, meg is lépi a 235 kilométer per órát az autobahnon. Sajnos ezt nem sikerült most kipróbálnunk.

Takarékos – de olyannyira, hogy nem is nagyon hittünk a szemünknek. Hibrideket megszégyenítő fogyasztás ez, ha ekocentrikusan vezetjük, a 4 literes átlag 100 kilométerre levetítve teljesen természetes és átlagos. Ha haragosabban nyomkodjuk a gázpedált, akkor is maximum 5.5 körüli az érték, autópályatempónál maximum 5.4-5.7 liter százra. Lenyűgöző.

Elöl hajt. Na és?

Fronthajtást kapott az BMW 220d Gran Coupé, de ez egyáltalán nem jelent problémát. Sem kardinálist, sem aprót. Így jó, ahogy van, de az még jobb, ha helyén tudjuk kezelni ezt a kategóriát. Nincsenek kifickándozó fenéktolások padlógáznál, viszont nincs elkaparó elsőkerék sem intenzívebb gyorsításnál. A menetstabilitás tökéletesnek bizonyult, csakúgy, mint a tapadás, vagy épp az úttartás. Utóbbihoz sokat hozzátesz a keményített futómű is, de azzal együtt, hogy pattogósabb az átlagnál, nem befolyásolja a belső komfortérzetet sem.

A tesztelt BMW 220d Gran Coupé induló ára 11.5 millió forint környékén mozog, a tesztelt verzió az extrázásnak köszönhetően közel 16 millió forintba kerül.

2020 BMW 220d Gran Coupé specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 190 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750-2500 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, 8 fokozatú automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4526 mm

Szélesség: 1800 mm

Magasság: 1420 mm

Tengelytáv: 2670 mm

Első gumik mérete: 225/45 R17

Hátsó gumik mérete: 225/45 R17

Tömeg, üresen: 1580 kg

Megengedett össztömeg: 2050 kg

Csomagtartó mérete: 430 liter, bővíthető – literig

Üzemanyagtartály mérete: 58 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 235 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.5 s (gyári), 7.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.1 l/100 km

Országúti: 3.8-4.2 l/100 km

Vegyes: 4.5 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.5 l/100km

Országúti: 4.0 l/100km

Vegyes: 4.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 100-119 g/km

Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer HungaryCamera Kft.

Utómunka hardver: Acer

[TESZT] Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid – definiált sokoldalúság

Mára bevett szokás és egyfajta tradíció, hogy az autógyártók személyautó-palettájukon felsorakoztatnak terepesebb képességű modelleket, elsősorban kombi kivitellel. Az Audi vezette be a hagyományt évtizedekkel ezelőtt az Allroad Quattro-val, azóta ténylegesen nincs olyan márka, ahol ne találnánk visszafogott offroadra kihegyezett alternatívát. A Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid pontosan ilyen. Teszteltük.

Nyilván mára a klasszikus Toyota-hajtáslánc egyértelműen a hibrid-vonal. Ugyebár önmagában a Toyota márka csak relatíve nemrég kezdett bele a hibridek fejlesztésébe mondhatni globálisan a márká belül, s emellett nem szabad elfelejtenünk a klasszikus benzines szívómotorokat sem. Ezalatt a korábbi dízelek is értendők, amelyeket ugye mára kivezettek a palettáról – kivéve a haszonjárművek esetében (s persze a Land Cruiser esetében is).

Jelen tesztünk alanya, a Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid klasszikus hibridhajtással érkezett, sí gy túl nagy meglepetést nyilvánvalóan nem is okozott. A fogyasztási adatok magukért beszélnek, beszéltek, nem nagyon lehet mellélőni az 1.8 literes Atkinson-ciklusú sornégyes szívó benzinessel, s a társított hibridhajtással. Úgy, hogy a 2 literes irány még hatékonyabb (lásd C-HR, vagy ha Corolla, akkor GR-verzió).

Tipikus és klasszikus

De mielőtt taglalni kezdenénk a Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid motorizáltságához kapcsolódó részleteket, nézzük a szokásos felosztás szerint az autó lényegiségét – kezdve a kültérrel! A formák jól láthatóan a jelenlegi Toyota-tradíciókat és dizájnelemek megvalósítását követik, ezeknek megfelelően a frontrész kialakítása sportosra húzott fő elemekből áll. A fényszórók burkolatának vonalvezetése teljes mértékben beleépül a hűtőmaszk által előirányzott formavilág követelményeinek, úgy, egy kifejezetten hangsúlyos légbeömlő rostélyt fog közre; így kiváltképp a dinamizmust, lendületet, ezek érzetét sugallja. Mindezekhez a Trek felszereltséget/modellverziót jellemző megerősítések – műanyag kiegészítő idomok, emelt hasmagasság, robosztus küllem – társulnak.

Úgy tud sportos maradni a Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid, hogy közben nagy mértékben ügyel az elegancia megtartására is. Ezért egy Corolla – jelen esetben TS, azaz Touring Sports – akármilyen célra bevethető tulajdonképpen, kezdve a családi privát megoldásoktól egészen a business célú felhasználásig.

Szeretjük a kombi fazont – ki ne szeretné? Főként, ha tényleg a sportosság köszön vissza itt is, a Touring Sports jelző kifejezetten illik a Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid aspektusához. Valamennyire nyilván megmarad a klasszikus értelemben vett SW-hatás és annak precíz tálalása, pontosan azért, hogy a beirányzott praktikum és tág felhasználási lehetőség meg tudjon maradni gyakorlatban is. Tehát nem csak vizuálisan, optikailag teszi oda magát az új TToyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid, hanem gyakorlati kényelem és felhasználhatóság terén is.

Ugyanakkor nyilvánvaló, hogy a Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid az Auris utódja elsősorban, nem a korábbi Corolláé. Eleve az Auris bevezetése előtt létezett csak a Corollából szedán és 5 ajtós, majd az Auris lett tulajdonképpen az 5 ajtós Corolla, egy darabig a szedán Corolla még futott párhuzamosan. Majd jött az Auris kombi, a Touring Sports kivitel is, hogy teljes legyen a paletta.

Offroad-jelleg

Hátulról nézve a TToyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid-et ismét megjelennek a hamisítatlan Toyota-dizájnjegyek, hordozva a márkaarculat sajátosságait. Tökéletes harmónia a vonalvezetésben, jól passzoló arányok, sehol egy eltúlzott felület, rajzolat: ma, 2020-ban ilyennek kell lennie egy tipikus kombinak. Legalábbis ebben a kategóriában, amit a tesztautó is képvisel.

Megszokhattuk már a Toyota esetében, hogy az enteriőrben felhasznált anyagok javarészt minőségiek, tartósak. Főként annak tükrében, hogy ez az igazi ellenálló túra-felszereltség; az arany középút szinte mindig garantált. A TToyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid tesztautó esetében is egy remek felszereltségről lehet számot adni, pont olyanról, amely a karakterisztikához messzemenően illik.

Az ülések elöl jól tartanak, az ülőlapok és hátlapok is megfelelő méretezésűek, a sofőr és utasa – amennyiben átlagos testalkattal bír – kényelmesen elfér. Nyilván nem kell fotelekre számítani, de a komfortfaktor kellemes, az ülőfelületek tömítettsége közepesen kemény. 

Hátul hasonló a helyzet: térérzet rendben, a térdeknek és vállaknak jut bőségesen hely, még akkor is, ha hárman foglalnak helyet itt, ebben a traktusban. Fejtér tekintetében lehet érezni némi kompromisszumkötési relevanciát, de ez elhanyagolható. A ki- és beszállás pedig szintén könnyed, pontosan olyan, amit elvárhatunk és megszokhattunk ennél a típusnál. Vagy konkrétan az ezt a modellt megelőző Auris esetében.

Jól pakolható, és ez (is) fontos egy kombinál

596 literes csomagterével a Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid igazán meggyőző pakolhatóság tekintetében is. Főként, hogy kívülről vizsgálva egyáltalán nem az az első gondolatunk, hogy brutálisan nagy puttonyt cipel az autó, nem is lenne értelmezhető a kecses formavilág és vonalvezetés mellett. A rakfelület tehát tágas és praktikus, mindehhez hozzátartozik a számtalan rekesz, tárolórész a csomagtér területén is.

A mál jól ismert, hún szeretett hibrid hajtáslánc került a Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid orrába. A rendszer 122 lóerő összteljesítményt tud, a csúcsnyomaték nagyjából a gázpedál lenyomása után rendelkezésre áll folyamatosan. Az agilitás remek, persze a jól ismert Atkinson-cikluső motorkhoz/hajtásokhoz elengedhetetlenül hozzátartozó fel-felbőgés itt is jelen van, de nem befolyásolja egyáltalán az utazás, autózás élményét. Nyilván ne számítsunk kirobbanó erődemonstrációra, a Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid pontosan annyira van dinamikusra hangolva a menettulajdonságokat illetően, amennyire kell. A gázreakciók tehát közvetlenek, az 1.8 literes benzinmotor kellően hatékony és dinamikus – annak ellenére, hogy ezek az autók (beleértve a C-HR-t is) leginkább a 2 literessel érzik elemükben magukat.

A Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid városi környezetben 3.9 liter 95-össel beérte az átlagérték szerint, ugyanakkor országúton elegendő volt esetenként (legalacsonyabb érték) 5.1 liter is folyamatos haladással, sok autópályával.

A tesztelt Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid induló ára nagyjából 9.9 millió forint, míg a tesztpéldány 10.1 millió forintos árcédulát kapott.

2020 Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres Atkinson-ciklusú benzinmotor, full hybrid hajtáslánc

Lökettérfogat: 1798 cm³

Maximális teljesítmény: 98+72 LE, összetlejesítmény: 122 LE @ N/A ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 142+163 Nm @ N/A ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, fokozatmentes CVT

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4650 mm

Szélesség: 1790 mm

Magasság: 1455 mm

Tengelytáv: 2700 mm

Első gumik mérete: 225/45 R17

Hátsó gumik mérete: 225/45 R17

Tömeg, üresen: 1430 kg

Megengedett össztömeg: 2015 kg

Csomagtartó mérete: 596 liter, bővíthető 1591 literig

Üzemanyagtartály mérete: 43 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.1 s (gyári), 11.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 3.9 l/100 km

Országúti: 5.1 l/100 km

Vegyes: 4.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 3.6 l/100km

Országúti: 4.0 l/100km

Vegyes: 3.8 l/100km

CO2 kibocsátás: 87 g/km

Bővebb információ a Toyota magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer HungaryCamera Kft.

Utómunka hardver: Acer

A Toyota GR Yaris karosszériáját a Rally Világbajnokság ihlette

A GR Yaris karosszériájának, formavilágának kialakításakor a Toyota nem titkolt célja az volt, hogy a jövő Toyota WRC autójának homologizációs modelljeként szolgáló utcai erőgép a nemzetközi rally-mezőnyben is helytálljon. Ennek köszönhetően az autón kívül csak néhány sorozatgyártású elem található, ezek az első-hátsó lámpák, a külső visszapillantók és az antenna. Az alacsony tetővonalú háromajtós kialakítást a lehető legjobb légellenállási jellemzők elérése indokolja, de a sportautós gyökerekre utal sportos és vezetőközpontú műszerfal is.

A GR Yaris szerkezetének megtervezésekor természetesen a lehető legjobb menetteljesítmények elérése volt a legfőbb konstruktőri cél, s ennek érdekében a TOYOTA GAZOO RACING mérnökei szorosan együtt is dolgoztak a márka WRC-partnere, a Tommi Mäkinen Racing szakembereivel. Bár a GR változat alapja a sorozatgyártású ötajtós Yaris, a külső elemek közül csak a fényszórók, a visszapillantók és az antenna került át változatlanul a sorozatmodellről. Minden egyéb megváltozott vagy kicserélődött a lehető legjobb légellenállási jellemzők és menetstabilitás elérése érdekében.

A GR Yaris teljes hossza 3.995 mm, ami 55 mm-rel több az alap-Yaris hasonló értékénél, miközben a tengelytáv változatlanul 2.560 mm. Az áttervezett orr és hátsó rész hatására megnőttek a karosszéria túlnyúlásai, elöl 40, hátul 15 mm a többlet. A teljes szélesség (1.805 mm) 60 mm-rel nőtt, miközben a magasság (1.455 mm), 45 mm-rel csökkent. A legfontosabb külső változás ugyanakkor az ajtószám csökkenése ötről háromra. Az új Yaris családjában csak a GR háromajtós, ugyanis a WRC szabályai tiltják az ajtók formájának vagy áramlási jellemzőinek megváltoztatását, légterelő elemek hozzáadását. A lehető legnagyobb leszorítóerő elérése érdekében a fejlesztők csökkentették a karosszéria magasságát: a tetővonal a leghátsó részen 95 mm-rel fut alacsonyabban, mint a többi Yaris modellen. Ennek hatására a menetszél nagyobb felületen éri a csomagtérajtóra szerelt nagyméretű légterelő elemet, így a leszorító erő is megnő. A WRC versenyváltozat mintájára a karosszéria oldalsó elemeinek áramlástechnikai kialakítása is módosult: így egyenletesebb az áramlás, már az első kerékjáratoktól kiindulva, végig a karosszéria oldalvonala mentén. Az orrkialakítás kifejezetten célszerű, jellegzetes GR “mátrix” elrendezésű. A motor vízhűtőjére, a turbó közteshűtőjére, és végső soron a motortérbe jutó levegő a nagyméretű, méhsejt-rácsos alsó légbeömlőn át érkezik. A komoly leszorítóerőt termelő első légterelő emelt középső része az autó alatti légáramlás alakulásában is meghatározó. A mélyre húzott alsó és felső terelő élek a sarkokon növelik a leszorítót, különösen kanyarokban. A rácsot nagy, függőleges nyílások fogják közre, ezek az első fékekhez és a közteshűtőhöz vezetik a levegőt, a kör alakú, LED-es ködfények a lökhárító széleire kerültek. Az alsó rácson kapott helyet a GR logó, de megtalálható az első sárvédőkön és a csomagtér ajtaján is, a jobb oldali LED-es lámpatest mellett. Hátul a nagyméretű légterelőn kívül a tetővonal és a hátsó oszlopok is növelik a leszorítóerőt, a széles nyomtáv és a hátsó sárvédők légterelői pedig tovább erősítik az autó széles és alacsony látványának hatását. A hátsó szárny oldalelemei simák, így finoman kifelé terelik a levegőt, ami hatásosan csökkenti a légellenállást. A hátsó lökhárító diffúzorának is fontos szerep jut a menetellenállások minimalizálásában. A fejlesztőcsapat figyelme az autó alatti levegőáramlás alakítására is kiterjedt: alsó burkolat fedi a motorteret, burkolat borítja a padlólemez jobb és bal oldalát, és terelőlapokat szereltek minden egyes kerékjárat elé. A GR Yaris négyféle színben elérhető a TOYOTA GAZOO Racing versenyszíneinek megfelelően. A Szuperfehér az alap, a Gyöngyfehér, az Érzéki vörös és a Fekete pedig rendelhető.

Versenyközpontú utastér

A GR Yaris belső tere tökéletesen tükrözi az autó versenyközpontúságát; mindez különösen a műszerfalon érhető tetten. A műszercsoport ugyanúgy két fő műszerből áll, mint a sorozatmodellek esetében, de az autó használati módjához igazodó speciális funkciók is megjelentek. A 4,2 col képátlójú, színes TFT információs kijelzőn például a GR-FOUR összkerékhajtás működése (a kiválasztott üzemmód és a pillanatnyi nyomatékelosztás) is nyomon követhető, de ugyanígy megjeleníthető itt a turbónyomás is. A minden helyzetben kiválóan leolvasható analóg főműszerek mutatói pirosak, számaik fehérek. A sebességváltó karját a többi modellénél 50 mm-rel magasra emelték, és a kormányhoz is közelebb került, így a vezető gyorsabban kapcsolhat. A kar könnyen, pontosan és rövid utakon jár, ez is komolyan hozzájárul a vezetés élményéhez és élvezetéhez. A GR Yaris kéziféke hagyományos, mechanikus működtetésű karos, így menet közben is könnyen használható a kanyarokban. Az ilyen használatra az összkerékhajtást is felkészítették, a kéziféket menet közben behúzva ugyanis a hátsó hajtás kuplungja azonnal old, így a hátsó kerekek automatikusan kikapcsolódnak a hajtásláncból.  A GR-FOUR üzemmódváltó kapcsolóját a váltókar elé szerelték, menet közben is könnyű váltogatni az üzemmódok (Normal, Sport és Track) között. Az utastérben a fekete szín dominál, az ajtónyitók körül, a középkonzolon, a kormányon és az oldalsó szellőzők mellett lévő betétek sötétezüst színűek. A csomagtartó 174 literes, de a hátsó támlákat előre hajtva akár négy nagyméretű biciklikerék is befér. Mivel az akkumulátort a csomagtér padlója alá szerelték, pótkerék helyett defektjavító készlet jár az autóhoz. 

Koppenhágában kalandozott a MINI Cooper SD Clubman ALL4

A kortárs divat, a letisztult dizájn és az élvezetekkel teli életstílus kedvelőinek Dánia fővárosa kötelező látnivalókkal szolgál. Koppenhága tökéletes kikapcsolódási helyszín az olyan különleges egyéniségek számára, mint amilyen a MINI Clubman, amely hat ajtajával, kifejezetten erős dízelmotorjával és összkerékhajtásával ideális társ a világhírű Tivoli vidámpark és a dán királyi család téli rezidenciájaként magasodó Amalienborg palota közötti, stílusos bevásárlókörúton.

A dánok divat, kultúra és dizájn iránti szenvedélye, oldott és jellegzetes skandináv életstílusa minden évszakban tetten érhető a fővárosban: Koppenhága központjában a stílusos üzletek és ízlésesen díszített kávézók sorát a hagyománytisztelő és modernkori épületek harmonikus elegye színesíti, mely a csodálatosan kialakított vízpartokkal, kikötőöblökkel és csatornákkal tökéletes helyszínül szolgálnak egy négykerekű egyéniség kibontakozásához.

A MINI Cooper SD Clubman ALL4 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,6 – 4,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 121 – 124 gramm / km) ideális társ a dán főváros trendi kerületeinek felfedezéséhez. A négy oldalsó ajtó, a hosszan elnyújtott tetőív és az oldalirányba nyíló, kettéosztott csomagtérajtó magával ragadó választást jelent a prémium kompakt szegmensben. A klasszikus kombi járműkoncepció modern újraértelmezése az egyedi stílust nagyfokú sokoldalúsággal egyesíti, a vezetés élménye pedig még tetőig pakolva is elsődleges szempont. A motorháztető alatt a MINI TwinPower Turbo technológiával szerelt, soros négyhengeres dízelmotor dolgozik, amely az ALL4 intelligens összkerékhajtásnak köszönhetően minden pillanatban a vezetési szituáció szerint osztja el a motor 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményét az első és a hátsó tengely között.

Felmérések sokasága jut arra az eredményre, hogy Koppenhága a világ legjobb életminőséget kínáló városai közé tartozik. A víz közelsége és a sokféle kulturális lehetőség mellett ehhez a fejlett infrastruktúra és a gondos városfejlesztés is hozzájárul. Koppenhága egyszerre idős és fiatal. A világhírű Tivoli vidámpark, amely 1843-ban nyitotta meg kapuit, az 50 évvel később épült városháza és az immár több mint 100 éves központi pályaudvar közvetlen szomszédságában terül el. Az egyik legfelkapottabb látnivaló az „új kikötőként” ismert Nyhavn csatorna, amely a XVII. században épült azzal a céllal, hogy összekösse a belvárosi piacteret a tengerrel. A csatorna két oldalán álló színes házak számos fényképen visszaköszönnek, az aljukba épített üzletek, kávézók, bárok és éttermek pedig népszerű találkozási pontként szolgálnak.

A Nyhavn csatorna partján álló, ma már művészeti galériaként használt Charlottenborg palota születése ugyancsak a XVII. századra tehető. A XIX. század elejétől a dán királyi család a kicsit északabbra található Amalienborg palotában lakik. A palotatéren, amelyet négy, szinte teljesen egyforma palota fog közre, ebédidőben mindennap megtekinthető az őrségváltás.

A kikötőöböl keleti oldalán, az Amalienborg palotával szemben látható a modernkori dán építészet egyik legkülönlegesebb példája, amely 2005-ben készült el. Körbefutó üveghomlokzatával és szélesen elterülő fém tetejével az új operaház Koppenhága leglenyűgözőbb épületei közé tartozik. A Nyhavn csatorna közvetlen közelében álló, vízre tervezett új színház 2008-ban nyitotta meg kapuit, azóta a Koppenhágáról alkotott városkép egyik leginkább meghatározó építménye: a színház keskeny téglák és nagyméretű üvegfelületek keveredésével megalkotott homlokzata a kikötő öreg raktárépületeire emlékeztet, stílusos kontrasztot alkotva a környék hagyománytisztelő épületeivel. A körülötte húzódó, fából készült, széles gyalogoshíd az éjszakai baglyok kedvelt kiindulópontja, főleg nyáron. A legmodernebb dán épületkultúra ékes példája még az Amager szigeten található, 2009-ben épült Concert Hall rendezvényközpont, amely egy 45 méter magas kocka átlátszó, kéken világító üvegszál-homlokzattal. A holland Királyi Nemzeti Könyvtárnak (Royal National Library) otthont adó „Fekete Gyémánt” („Black Diamond”) egy sötét gránittömbökkel borított, 1999-ben épült monumentális alkotás, amelynek egyik oldalát feltűnően lejtő formában álmodták meg a tervezők.

A kultúra és a történelem mellett Koppenhága városát a divat és a dizájn aktuális irányzatai is átjárják. Dánia üzleti metropolisza számos nemzetközi hírű divatmárkának ad otthont, a MINI Cooper SD Clubman ALL4 társaságában megtett városnézés így szinte természetes módon bevásárlókörútként folytatódik. A cipők, ingek és ruhák kavalkádja azonban nem elég. A Koppenhágába látogató turisták számos üzletben a jellegzetes dán berendezési stílussal találkozhatnak, amelyben a letisztult formák és a természetes színek a meghatározók. A MINI Clubman sokoldalúsága pedig a legjobb környezetben vizsgázik: a modell csomagterének tárolókapacitása 360 liter az utastér öt teljes értékű ülésével, a Fritz Hansen üzlet előtt leparkolva azonban a hátsó üléstámlák ledöntésével elérhető 1 250 liter mindegyikére szükség lesz. Dánia leghíresebb bútormanufaktúrája Koppenhágában született: Fritz Hansen asztalosmester 1827-ben alapította műhelyét az Amalienborg palota közvetlen szomszédságában. A Fritz Hansen vállalat azóta elsősorban prémium minőségű ülőbútoraival szerzett magának hírnevet. A legszimpatikusabb enteriőr kiválasztása után játszi könnyedséggel lehajtható a MINI Clubman három hátsó ülésének háttámlája, hogy egy kis időre átadják a helyet a hőn áhított dizájnszékeknek.

Magyarországon a BMW iX3

A hazai kereskedésekben jövő év elejétől elérhető, a vezetés zéró emissziójú élményét, a bajor prémiumgyártó által fémjelzett sportos vezethetőséget, valamint a világszerte hatalmas népszerűségnek örvendő BMW X3 kényelmét, sokoldalú funkcionalitását és bőséges helykínálatát együttesen kínáló BMW iX3 az Eiffel Műhelyház lenyűgöző környezetében került lencsevégre.

A BMW Group Magyarországgal kiemelt stratégiai partnerségi kapcsolatot ápoló Magyar Állami Operaház új gyártási, logisztikai és művészeti központjában, az Eiffel Műhelyházban és azt körülölelő impozáns méretű ipari műemléki környezetben egy exkluzív fotósorozat készült a BMW iX3-ról. A BMW X3 a bajor prémiumgyártó első olyan modellje, amely hagyományos benzin- és dízelmotorokkal, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással is elérhető. A „választás szabadságát” éltető megközelítés lehetővé teszi a vállalat számára, hogy reagáljon ügyfelei világszerte eltérő igényeire, és maximalizálja törekvéseit a globális CO2-kibocsátás csökkentésére.

Az első tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle új elektromos rendszerének energiafelvétele és energialeadása 30 százalékkal haladja meg a BMW Group jelenleg elérhető, tisztán elektromos meghajtású modelljeiben használt megoldást. A hajtáslánc-technológia maximális teljesítménye 210 kW / 286 lóerő, 400 Nm csúcs forgatónyomatékát pedig a legtöbb mai elektromos motorral ellentétben még a legmagasabb fordulatszám-tartományban is képes leadni.

A 80 kWh bruttó kapacitású nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével a WLTP szabvány szerint 460 kilométer, illetve a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) mérései szerint 520 kilométer megtételére képes.

A BMW X3 hagyományos kiviteleihez képest lényegesen gazdagabb alapfelszereltséget kínáló BMW iX3 modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 17,5 – 17,8 kWh / 100 km (NEDC), illetve 18,5 – 19,5 kWh / 100 km (WLTP); kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) 22 990 000 Ft-os bruttó kiskereskedelmi áron 2021 elején érkezik a hazai kereskedésekbe.

A hivatalos átadására váró Eiffel Műhelyház a Magyar Állami Operaház új gyártási, logisztikai és művészeti központja. A Budapest mértani középpontjától nem messze, a MÁV egykori Északi Járműjavító területén barnamezős beruházásként megvalósult komplexum nemzetközi szinten is egyedülálló létesítmény: egyszerre szolgál próba- és játszóhelyként, gyűjti egy fedél alá az Opera díszlet- és jelmezgyártó, valamint raktározó kapacitását, továbbá látogatóközpontként bemutatja azokat az egyedi kézműves színházi szakmákat, amikkel a közönség más körülmények között talán sosem találkozhat. Mindezek helyszíne egy, az Operaházzal csaknem egyidős, impozáns méretű ipari műemléki környezet, amelyet a múlt értékeit megőrizve, a 21. század igényeinek megfelelve alakítottak ki, felszerelve napjaink legkorszerűbb színházi technikájával.

2016 óta piacvezető pozícióban a Magyar Suzuki

2016 óta őrzi piacvezető pozícióját a Magyar Suzuki Zrt. a hazai új személyautó értékesítések terén, az aktuális adatok pedig a tendencia folytatását vetítik előre.

Az év első 11 hónapjának eladásai alapján 11,33 százalékos piaci részesedéssel, 13 064 darab regisztrált új személygépjárművel a Magyar Suzuki Zrt. egy hónappal az év vége előtt magabiztosan vezeti a 2020-as hazai új személyautó értékesítést. A márka, elsősorban a már hibrid változatban elérhető Vitara és SX4 S-CROSS modelleknek köszönhetően négy éve uralja a hazai új személygépjármű eladásokat.

November hónapban és összesítésben is vezet a Suzuki

2020 novemberében 2276 darab új Suzuki személygépjárművet helyeztek forgalomba, ez közel kétszerese a második helyezett márka regisztrált darabszámának. Ezzel a mennyiséggel a Magyar Suzuki több mint 17 százalékos piaci részesedést ért el, így éves összesítésben is az első helyen áll az év első 11 hónapjának új személygépjármű regisztrációi alapján.

Továbbra is az Esztergomban készülő Vitara bizonyul a magyar újautóvásárlók kedvencének, amelyből 6178 darab került forgalomba 2020. január 1-je és november 30-a között. A teljes személyautó piac TOP 3 modellje között a második helyet foglalja el a szintén hazai gyártású Suzuki SX4 S-CROSS. A legnépszerűbb, alsó-középkategóriás újautóból pedig csaknem 5000 darabot helyeztek forgalomba november végéig Magyarországon.

Alternatív meghajtású járművekkel erősítik a kínálatot

A Suzuki Csoport fenntartható autózási törekvéseivel összhangban a Magyar Suzuki 2019 decemberében megkezdte a hibrid járművek sorozatgyártását Esztergomban. 2020 januárjától pedig már hibrid meghajtású gépkocsikat értékesítenek az uniós piacokon. Az idei gyártás több mint 65 százaléka már hibrid gépjármű volt.

Két új import modell értékesítése is megkezdődik Európában. Az elektromos hálózatról is tölthető SUV, az Across forgalmazása november első felében előértékesítés formájában indult el, a hibrid rendszerrel felszerelt Swace modellek eladásai pedig várhatóan jövő januárban kezdődnek. A nem Esztergomban készült, de Magyarországon is forgalmazott Suzuki típusok közül a Swiftből több mint 1200 darab, Ignisből pedig közel 600 darab került forgalomba idén november végéig.

Hibrid autók megszokott márkaminőségben

„A motorra, váltóra, turbó meghibásodásra, valamint a hibrid elemekre is érvényes Hybrid Pro 3+7 év garanciának, az országos kiterjedésű szervízhálózatunknak és természetesen a megszokott márkaminőségnek köszönhetően az újautóvásárlók kedvezően fogadták a Suzuki alternatív meghajtású modelljeit is. Az év első 11 hónapjának adatai alapján tehát a 2020-as év zárását illetően is bizakodóak vagyunk”- kommentálta az eredményeket Krisztián Róbert, a Magyar Suzuki Zrt. operatív igazgatója.

Céginformáció

A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A cég partnereinek, beszállítóinak, valamint a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10.000 munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.

Az esztergomi gyár 1992 októberében kezdte meg a termelést. Itt készülnek – immár hibrid változatban is – a Vitara és az SX4 S-CROSS modellek. A vállalat olyan távoli országokba is szállít, mint Mexikó, Új-Zéland vagy Japán. A hazai és nemzetközi piacra készülő gépjárművek gyártásán kívül a társaság importált Suzuki gépkocsik, motorkerékpárok és hajómotorok értékesítésével is foglalkozik.

A Magyar Suzuki 2019-ben 185.002 esztergomi gyártású járművet értékesített 123 országban. A vállalat a 2019-es adatok alapján az ország 7. legnagyobb árbevételű cége.

Kémfotón az új Toyota Aygo

Miközben az autógyártók egymás után vonulnak ki a törpeautók piacáról, a Toyota köszöni, jól érzi magát az A-szegmensben. Olyannyira, hogy hamarosan érkezik az Aygo harmadik generációja, méghozzá a kategóriában eddig teljességgel ismeretlen opciókkal.

Európa közútjain teszteli az új generációs Aygo prototípusát a Toyota. Ezzel a világ legnagyobb autómárkája egyszer és mindenkorra rácáfolt azokra a feltételezésekre, hogy bár egy évvel ezelőtt kivásárolta partnereit a törpeautó csehországi gyártóüzeméből, versenytársaihoz hasonlóan az A-szegmens feladását fontolgatja.

Éppen ellenkezőleg: a közúti tesztek arról tanúskodnak, hogy az új modell fejlesztési fázisának végső szakaszában jár, így az Európában, Európának fejlesztett modell már jövőre bemutatkozhat.

„Megértem, hogy más autógyártók nem képesek zöld ágra vergődni az A-szegmensben, az Aygo azonban rendkívül sikeres és fontos a Toyota számára” – hangsúlyozta Matt Harrison, a márka európai alelnöke. „Évente százezer darabot adunk el az autóból, ami karakán személyiségével hozzájárul a Toyota arculatának erősítéséhez, és minden más modellünknél hatásosabban szólítja meg a fiatal vevőket.”

A Toyota speciális technológiai felkészültségének köszönheti, hogy a miniautó nem nyűgként, hanem előnyként jelentkezik portfoliójában. Európai eladásainak több mint 50 százalékát teszik ki a hibrid modellek, ennek köszönhetően minden más versenytársánál közelebb áll ahhoz, hogy radikális és költséges technológiaváltás (azaz hálózatról tölthető elektromos modellek bevezetése) nélkül is teljesítse a szigorú európai emissziós normákat.

Az árérzékeny A-szegmens nehezen bírja a villamosítás terhét, a Toyota hibridjei azonban a „sok kicsi sokra megy” elvét alkalmazva csökkentik a márka CO2-kibocsátását, így a cég megengedheti magának, hogy egy-egy kategóriában az ésszerűség és a felelősségteljes környezetgazdálkodás határain belül engedményeket tegyen magának addig, amíg költséghatékony megoldás nem kínálkozik a miniautók részleges vagy teljes villamosítására.

Erre egyébként inkább előbb, mint utóbb kerülhet sor, hiszen az új generációs Aygo minden bizonnyal a Toyota Yarisszal közös GA-B padlólemezre épül majd.

Ez nemcsak könnyebb, merevebb és biztonságosabb szerkezetet ígér, de akár egy új karosszériaváltozatot is: a Yaris Cross mintájára idővel elképzelhető egy emelt hasmagasságú Aygo Cross modellváltozat megjelenése is.

Az Aygo és a Yaris közötti rokonságra utal az is, hogy az Európa útjain készített kémfotókon a Yaris vonalai köszönnek vissza a prototípusról. Az Aygo jövője egyébként nemcsak a Toyota számára érdekes, hanem az autóipar többi szereplőjét is foglalkoztatja.

Megmozgatta például az elismert független tervező Dejan Hristov fantáziáját is, ő azonban nem teljesen a Yaris mentén képzelte el a városi apróság következő kiadását. Bár a hátsó lámpatesteken nyomokban felismerhető a kisautó hatása, az orrkialakítás inkább a Corolla elegáns, sportos stílusát ötvözi a RAV4 robusztusságával.

A kémfotók láttán persze kicsi a valószínűsége annak, hogy a makedón dizájner jó irányban indult el az Aygóval, az általa elképzelt minimális túlnyúlások, rövid orr, lekerekített vonalak és meredek far azonban közelítenek a leendő modell arányaihoz.

Már rendelhetőek az új Fiat Talento DCT verziók

Egy évvel a 2020. modellévi típus bemutatását követően folytatódik a dinamizmus és a teljesítmény ideális kombinációját nyújtó haszonjármű, a Fiat Professional Talento evolúciója. Az új, 2,0 literes EcoJet erőforrás bevezetését követően a mai napon ismét egy fontos újdonsággal: a minden eddiginél kényelmesebb és élvezetesebb vezethetőséget biztosító duplakuplungos automata (DCT) sebességváltóval bővül a modell kínálata.

Az új, hatfokozatú sebességváltó finoman, kényelmesen működik, különösen városban, ráadásul nem növeli a modell kedvező üzemanyag-fogyasztását. Teljesen automatikus vagy szekvenciális kézi üzemmódban egyaránt használható, rugalmasan alkalmazkodva a vezető igényeihez: a DCT váltó a Talento eredendő vezethetőségével kombinálva ideális szállítási eszközzé teszi a Fiat Professional modelljét, legyen szó online áruházban vásárolt termékek házhoz szállításáról vagy bármely egyéb ‘utolsó szakaszos’ logisztikai feladatról. A jelenlegi, rendkívüli helyzetben, amikor a nagyvárosokban nap mint nap ezerszámra szállítanak ki árut a sűrű forgalomban, gyakran megállva és ismét elindulva, a Talento DCT előnye nyilvánvaló: a sofőr számárapihentetőbbé, kényelmesebbé teszi a vezetést, ráadásul optimális, valós üzemanyag-fogyasztást biztosít.

Teljesítmény, forgatónyomaték, kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás

A Talento DCT új erőátviteli egysége optimálisan kezeli a legújabb 2,0 literes EcoJet motorok forgatónyomatékát és teljesítményét, legyen szó a 145 LE/350 Nm-es, illetve 170 LE/380 Nm-es E6d-Temp homológ motorokról. A motorcsalád mindegyik tagja változó geometriájú turbófeltöltőt alkalmazva biztosít finomabb vezethetőséget és kedvezőbb rugalmasságot már alacsony fordulatszámon, a valós felhasználás során mérhető fogyasztás-csökkenés mellett.

Talento: ideális válasz minden igényre

A Talento továbbra is kategóriájának mértékadó modellje, legyen szó a hasznos terhelhetőségről, a kompakt méretekről vagy a dinamizmusról; a típus képességeit pedig még tovább fejleszti az új DCT sebességváltó. A Talento különböző kivitelben kapható, alacsony vagy magas tetős furgon vagy duplafülkés áruszállító.
Az ügyfelek kétféle hossz, kétféle magasság és kétféle tengelytáv közül választhatnak. Mindezen variációkat figyelembe véve a modell a legváltozatosabb szállítási igényekre kínál megoldást: 5,2-8,6 m3 raktérkapacitás, 2,8 tonnától több mint 3 tonnáig terjedő megengedett össztömeg, és akár 1,3 tonnás hasznos terhelhetőség jellemzi. A DCT sebességváltó bevezetésével 5 új változattal gyarapodik az aktuális modellkínálat, beleértve furgon és duplakabinos furgon változatokat.

Kényelem és fejlett infotainment szolgáltatások

A Talento belső környezete kiemelkedő kényelmet és első osztályú ergonómiát kínál, hála az optimálisan megformált üléseknek és strapabíró kárpitanyagoknak, amelyek minden utas számára kényelmes elhelyezkedést biztosítanak.
A kormánykerék és a kezelőszervek optimális elhelyezése szintén a pihentetőbb, biztonságosabb mindennapi közlekedést szolgálja. A vezetőfülke praktikumát és funkcionalitását javítja a számos tárolórekesz (összesen 90 liternyi hely áll az utasok rendelkezésére) vagy az ötletes ‘mobil iroda’, amely az ülés alatti tárolóhelyből, innovatív, lehajtható középső ülésből, valamint az okostelefon vagy táblaszámítógép rögzítésére szolgáló tartóból áll.

Nem is beszélve a 7 colos érintőképernyővel szerelt, Apple CarPlay és Android AutoTM kompatibilis, USB és AUX csatlakozókkal felszerelt audiorendszerről, mely olyan fontos szolgáltatásokkal is rendelkezik, mint a 2D és Birdview 2.5D megjelenítésre képes navigációs rendszer, valamint a kormányról vezérelhető Bluetooth® kihangosító. Mindez megerősíti a Talento funkcionális kényelmét, amellyel jobb munkavégzési körülményeket teremt felhasználói számára.

Új plug-in hibrid verzió érkezik a DS 7 Crossback-ből

A DS Automobiles folytatja elektrifikációs stratégiáját. A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE és DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 300 alkotta választék most egy új változattal, a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225-tel bővül.

Csúcstechnológia

A DS Automobiles elektrifikációs stratégiájának mozgatórugója Formula E-ben 2015 óta megszerzett jelentős tapasztalat. A DS TECHEETAH-val megszerzett kettős konstruktőri és egynéni bajnoki címek birtokában a márka folyamatosan szélesíti elektromos/hibrid kínálatát. 

A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 180 LE-s, 300 Nm maximális nyomatékú benzinmotorjához egy 110 LE-s villanymotor társul, amelyet közvetlenül a 8 fokozatú sebességváltóba integráltak.  Induláskor csak a villanymotor dolgozik, amellyel akár 135 km/h sebességig haladhatunk tisztán elektromos módban. A vezető választhatja a hibrid üzemmódot, amely optimalizálja a motorok használatát, vagy a sport üzemmódot, amely kiaknázza a maximális teljesítményt (225 LE, 360 Nm). 

A padló alá beépített 13,2 kWh-s akkumulátor 55 km-es elektromos hatótávot tesz lehetővé (WLTP szabvány). A CO2 kibocsátás 31-36 g között alakul, míg a súlyozott vegyes fogyasztás 1,4-1,6 l/100 km között (WLTP). Nagy sebességnél a fogyasztás a felszereltség függvényében 6,1-6,5 l/100 km között alakul.

Az akkumulátor a vezetés során is töltődik. A funkcionális tartalék lehetővé teszi, hogy szükség esetén az akkumulátor képes legyen a villanymotor táplálására. A benzinmotor az akkumulátor feltöltésére is használható. A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 lassításkor és fékezéskor energiát termel vissza, hogy növelni tudja az autonómiát. Egy másik « E-SAVE » névre keresztelt funkció segítségével elég energiát takaríthatunk meg ahhoz, hogy utunk utolsó 10-20 km-e során tisztán elektromos üzemmódban haladjunk, vagy teljesen feltölthessük akkumulátorunkat.

Mint a DS Automobiles összes villanymotorral szerelt modellje, a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 is szériában két töltőkábelt kínál: mode 2 a hagyományos konnektorból történő töltésre, valamint  mode 3 kábel (7,4 kW), amellyel 0-ról 100%-ra akár 1óra 45 perc alatt feltölthetjük az akkumulátort. A töltést a MyDS mobilalkalmazásból, vagy a 12 ’’-os érintőképernyőről is irányíthatjuk. A töltés előprogramozása mellett az utastér légkondicionálása is előre beállítható, vagy távolról is vezérelhető. 

A tapadás optimalizálásához az Advanced Traction Control opció is elérhető.  

Különlegesen gazdag felszereltség

A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 szériában kínálja a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION vezérelt felfüggesztést.  Az első és a hátsó tengellyel elektronikus kapcsolatban álló kamera, valamint a négy helyzetjeladó és a három gyorsulásmérő elemzik az út típusát és a DS 7 CROSSBACK reakcióit (sebesség, kormányállás-szög, fékerő stb.). Ezeket az adatokat valós időben továbbítják egy számítóegységnek, amely külön-külön fejti ki hatását az egyes kerekekre. A kapott információk alapján a számítóegység folyamatosan szabályozza a rugózást, keményebbre vagy lágyabbra állítva be azt. Vezérlőegysége a rendszertől származó valós idejű adatok alapján a nagyobb kényelem érdekében kerekenként keményebb vagy puhább felfüggesztést állít be. 

A kényelmet az átlagon felüli zajszigetelés is fokozza. A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 első és hátsó ablaküvegei többrétegűek és hangszigeteltek.

A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 dinamikus megjelenésű PERFORMANCE Line és a kifinomultan elegáns PRESTIGE kivitelekben érhető el, utóbbi esetében szériatartozék a bőrkárpitozás is.  A céges vásárlók és a kamarai tagsággal rendelkező ügyfelek számára egy BUSINESS kivitel is elérhető speciális flottakedvezménnyel, akár 1 db gépkocsi megrendelése esetén is.

Mint minden DS változatra, a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225-re is 5 év garanciát és 5 év Assistance szolgáltatást vállal az importőr, 100 000 km futáskorláttal.

A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 PERFORMANCE Line kivitelének listaára 16 390 000 Ft, a PRESTIGE változat 18 090 000 Ft-tól érhető el.  A gyártás 2020 decemberében kezdődik meg.

LEGFRISSEBB

New York utcáin már környezettudatos taxiké a főszerep

0
A New York-i taxik története és jelenlegi állapota sokszínű, változatos képet mutat a város közlekedési kultúrájáról. Napjainkban a taxik főként két színben jelennek meg:...

TESZTJEINK