Főoldal Blog Oldal: 124

Számos díjat és elismerést zsebelt be 2020-ban a BMW

A nívós kitüntetések a bajor prémiumgyártó aktuális modellpalettájának magával ragadó vonzerejét, forradalmi dizájn-megoldásait és legkorszerűbb technológiai innovációit nyomatékosítják.

Jóllehet, a 2020-as ünnepségek többnyire a digitális térben zajlottak, a BMW modellpalettáját, dizájnfilozófiáját és technológiai fejlettségét elismerő díjak és kitüntetések egytől egyig valódiak. A müncheni központú vállalatcsoport idén is számos szakmai és rajongói elismerést halmozott fel, Németországban és a világ minden pontján. A nívós díjak főként a BMW legújabb modelljeit, jövőbe mutató formai megoldásaikat, legkorszerűbb technológiai innovációikat és a márka megjelenéseit ismerték el, külön kiemelve a BMW kivételes minőségét, megbízhatóságát, biztonságát és ügyfelei rendkívül magas elégedettségi szintjét.

2020-ban a BMW modellpalettájának teljes spektruma dobogóra gurulhatott a különböző megmérettetéseken: a szakértők, a piaci elemzők, a független felmérések és a szakmai lapok rajongó olvasói a kompaktoktól kezdve a legelőkelőbb luxusautókig díjazták a bajor prémiumgyártó termékeit. A világ minden tájáról érkező elismerések újfent igazolták a BMW Group által fémjelzett „választás szabadságát”, amely elv mentén a vállalatcsoport a világ minden pontján ügyfelei mobilitási igényeihez igazítja kínálatát. A hálózatról tölthető legújabb BMW modellek, a belsőégésű erőforrással hajtott négykerekűk és a BMW M GmbH nagyteljesítményű sportautói egyaránt kivételes vezetési élményükkel és fejlett technológiai megoldásaikkal vívták ki az emberek elismerését.

Győztes hatékonyság: a BMW hálózatról tölthető modelljei

A BMW 2020-as sikerei még tovább nyomatékosítják a bajor prémiumgyártó iránymutatóként betöltött szerepét a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt, prémium minőségű modellek mezőnyében. A márka egyik legnagyobb győztese a BMW 330e limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,5 – 1,8 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,9 – 14,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 35 – 41 gramm / km), amely Németországban elnyerte az Auto Bild és a Bild am Sonntag magazinok által közösen életre hívott „Arany Kormánykerék” díjat („Goldenen Lenkrad”), valamint az Auto Zeitung német autós szakmagazin „Auto Trophy” díját is. Év elején a brit What Car? magazin az év legjobb executive modelljének („Best Executive Car”) és az év legjobb plug-in hibrid modelljének („Best Plug-in Hybrid”) választotta a BMW 330e limuzint kategóriájában, augusztusban pedig a sort az év legjobb hálózatról tölthető modelljének járó díjjal („Electric Car Award”) bővítette tovább. Az Autocar és a Parkers magazinok eközben a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt négykerekűt az év legjobb üzleti modelljének járó kitüntetéssel („Best Company Car”) ismerték el.

A What Car? magazin a BMW X5 xDrive45e modellt (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,6 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 23,5 – 25,2 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 37 – 47 gramm / km) is az év legjobb hálózatról tölthető modelljének járó díjjal („Electric Car Award”) koronázta meg idén szegmensében. A luxus SAV (Sports Activity Vehicle) modellt az Auto Express magazin az év legjobb prémium SUV modelljének („Best Large Premium SUV”), a Car Buyer online portál pedig az év legjobb nagyméretű plug-in hibrid modelljének („Best Large Plug-in Hybrid”) választotta. A Car Buyer online portál eközben az év legjobb nagyméretű üzleti modelljeként („Best Large Company Car”) ismerte el a BMW 530e limuzint (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,7 – 1,9 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,8 – 14,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 39 – 43 gramm / km), a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt limuzinhoz elérhető induktív járműtöltő opciót pedig az egyesült államokbeli Green Car Journal magazin az év technológiájának („Technology of the Year”) választotta.

A tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 17,5 – 17,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) Kínában gyűjtötte be első elismeréseit: a zéró emissziójú Sports Activity Vehicle sorozatgyártása néhány hónapja indult be a BMW Brilliance Automotive kínai üzemében. A BMW iX3 modellt a miaodongche30, az Auto World, a sohu.com és a zhongshulaila helyi magazinok egyöntetűen az év legjobb új autójának nevezték, a Kínában kapható összes hálózatról tölthető modellel szemben.

Kimagasló vezetési élmény a kompakt szegmensben

A prémium kompakt szegmensben számos BMW modell szerzett nemzetközi elismerést idén. A brit Company Car Today magazin az új BMW 1-es sorozatot választotta az év legjobb prémium kompaktjának („Premium Lower Medium Car of the Year”), amely a legjobb flottaautókat elismerő „Great British Fleet Award” kategóriadíjat és a legjobb kompakt flottaautónak járó „Best Lower Medium Fleet Car” kategóriadíjat is elnyerte (ugyancsak Nagy-Britanniában). A What Car? magazin eközben az előző generációs BMW M140i modellt választotta a hot hatch kategória idei legjobb használtautójának („Used Car of the Year Awards”).

A franciaországi Nemzetközi Autófesztivál (Festival Automobile International) kompakt kategóriájában idén egy vadonatúj járműkoncepció lopta el a show-t: az új BMW 2-es Gran Coupé, amelyet az év legszebb autójának („Most Beautiful Car of the Year”) választottak meg.

Úton a világsiker felé: az új BMW 3-as sorozat és az új BMW 4-es sorozat

A 3-as BMW legújabb sikersorozata 2020 februárjában kezdődött, amikor az auto, motor und sport német autós szakmagazin a modellt a „Best Cars 2020” szavazás kategóriagyőzelmével illette. Ezt követte később az Auto Zeitung német autós szakmagazin „Auto Trophy” díja, valamint a BMW 330i limuzinnak (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,6 – 6,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 129 – 138 gramm / km) és a BMW 330i Touring modellnek (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,9 – 6,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 134 – 144 gramm / km) megszavazott „sport auto Award” díj.

A BMW 3-as sorozat Nagy-Britanniában is számos díjat bezsebelt, többek között a What Car? magazin biztonsági díját („Safety Award”), a legjobb flottaautókat elismerő „Great British Fleet Award” kategóriadíjat és a legjobb új flottaautónak járó „Best New Fleet Car” kategóriadíjat, a Company Car Today magazin „Car of the Year” díját, illetve az Auto Trader online portál legjobban imádott autónak járó díját („Most Loved Car”) is. Spanyolországban az El Economista magazin ugyancsak az új 3-as BMW-t választotta az év legjobb limuzinjának („Best Sedan of the Year”).

Az új BMW 3-as sorozat az auto, motor und sport német autós szakmagazin kínai kiadásában is diadalmaskodott: nem csupán a helyben gyártott legjobb középkategóriájú limuzinnak („Best Locally Produced Middle Class Sedan”), de az év legjobb középkategóriájú limuzinjának is megválasztották („Best Middle Class Sedan”). Az autohome.com és a gasgoo.com online portálok még tovább gyarapították a 3-as BMW elismeréseinek sorát. Az új BMW 4-es sorozat szintén győzedelmeskedett Kínában, elhódítva az Autolooke magazin divatdíját („Fashion Award”) és az Auto World magazin dizájndíját („Design of the Year”) is. A 163.com online portál szerint az új 4-es BMW lett az év új autója („New Arrival of the Year”), a cheyiquan magazin szerint pedig az év legnépszerűbb importautója („Most Popular Imported Car of the Year”). Sőt mi több, a ZAKER online portál az év prémium sportautójának járó díjjal („Premium Sports Car of the Year”) tüntette ki a modellt.

Újabb díjak a BMW 5-ös sorozatnak

A BMW 5-ös sorozat fényes trófeáinak tekintélyes gyűjteménye idén még tovább gyarapodott. Az auto, motor und sport német autós szakmagazin „Best Cars 2020” szavazásán a modell sorozatban harmadik alkalommal aratott kategóriagyőzelmet. A BMW 5-ös sorozatot a What Car? magazin a legjobb luxusautónak járó díjjal („Best Luxury Car”), a BMW 5-ös Touring modellt pedig a legjobb használt kombinak járó díjjal („Best Used Estate Car”) és a legjobb vontatóautónak járó díjjal („Best Used Tow Car”) ismerte el. Azt pedig, hogy az 5-ös BMW a legutóbbi modellfrissítéssel minden korábbinál vonzóbb autóvá érett, az Auto Zeitung német autós szakmagazin „Auto Trophy” díja, a brit BusinessCar magazin legjobb executive modellnek járó díja („Best Executive Car”) és a franciaországi Automobile Awards 2020-as felvonásának „Connected Car of the Year” járműkapcsolati díja igazolja.

Az auto, motor und sport német autós szakmagazin kínai kiadásában a BMW 5-ös sorozat elhódította a helyben gyártott legjobb executive modellnek járó díjat („Best Locally Produced Executive Car”), a We-cars magazin pedig az év legjobb középkategóriájú prémium modelljének („Best Middle Class Premium Vehicle”) választotta. A BMW 5-ös sorozat hosszított tengelytávolságú, kifejezetten kínai piacra gyártott modellváltozata további három díjat nyert el Kínában.

A BMW luxuskategóriájú modelljei is nemzetközi sikernek örvendenek

A bajor prémiumgyártó aktuális modellpalettájának luxusszínvonalú képviselői is elhódítottak idén jó pár nemzetközi kitüntetést. A kínai shujincm online portál a BMW 8-as sorozatot a „Selected Premium Car 2020” díjjal ismerte el. A luxus sportautó az egyesült államokbeli J.D Power Awards legjobb minőségű luxusautókat megillető „Luxury Cars in Quality” kategóriadíját is elnyerte.

A fenséges BMW X7 luxus Sports Activity Vehicle modell az egyesült államokbeli Wards magazin legjobb felhasználói élményt kereső 2020-as versenyén ízlelte meg a sikert („Best User Experiences 2020”). A modellt a kínai iauto-ilife online portál is az év prémium SUV modelljének választotta („Premium SUV of the Year”).

A BMW X modellcsalád tagjai minden szegmensben nemzetközi diadalt arattak

A BMW X modellek osztatlan népszerűségét 2020-ban is számos szakmai és rajongói elismerés övezte. A BMW X1 modellt a brit BusinessCar magazin az év legjobb középkategóriás prémium SUV modelljének ítélte („Best Premium Medium SUV”). A BMW X3 elnyerte az Auto Zeitung német autós szakmagazin idei „Auto Trophy” kategóriadíját és a spanyol El País újság legjobb középkategóriás SUV modellnek járó elismerését („Best Medium SUV”), a franciaországi Automobile Awards 2020-as felvonásán elhódította az év SUV modelljének járó kitüntetést („SUV of the Year”), az auto, motor und sport német autós szakmagazin kínai kiadásában pedig a típust a helyben gyártott legjobb SUV és off-road modellnek választották („Best Locally Produced SUV and Off-Road Vehicle”).

A BMW X5 modellt a spanyol El País újság az év legjobb nagy SUV modelljének („Best Big SUV”), a kínai autoreport.cn/yiche.com online portál az év legjobb SUV modelljének („Best SUV of the Year”), az egyesült államokbeli Kelly Blue Book magazin „Best Buy Award 2020” szavazóközönsége pedig a legjobb középkategóriájú luxus SUV modellnek („Mid-Size Luxury SUV”) választotta meg. A BMW X6 a tengerentúli J.D Power Awards legjobb minőségű luxusautókat megillető „Luxury Cars in Quality” kategóriadíját és legjobb SUV modelljeit megillető „Best SUV to Buy in 2020” kategóriadíját is elhódította. A BMW X6 mindezeken felül az Auto Bild német autós szakmagazin spanyol kiadásában is elnyerte az év legjobb SUV modelljének járó díjat („Best SUV”).

A BMW M modellek világszerte győztes köröket futnak

A nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH aktuális modellpalettájának tagjai 2020-ban világszerte számos nemzetközi dobogóra felgurulhattak. Az Auto Bild Sportscars német autós szakmagazin olvasói a BMW M2 CS modellt (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,4 – 10,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 214 – 238 gramm / km) választották meg a kategória kedvencének. A brit EVO magazin eközben a különkiadást az év legjobb autójaként ismerte el („Car of the Year”). A BMW M2 Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,2 – 10,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 209 – 227 gramm / km) a „sport auto Awards” idei kategóriadíját is elhódította.

Utóbbi szavazáson a BMW M340i xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,6 – 7,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 152 – 161 gramm / km) és a BMW M340i xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,9 – 7,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 157 – 166 gramm / km) is diadalmaskodott saját kategóriájában. A BMW X6 M Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 13,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 301 gramm / km) az egyesült államokbeli Wards magazin legjobb utasteret kereső 2020-as versenyén ízlelte meg a sikert („Best Interiors 2020”). A brit Top Gear magazinnál eközben máris a jövőbe tekintenek: az autós szakértők alig várják az új BMW M3 limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 248 gramm / km) érkezését. „Ezt az autót várjuk legjobban 2021-ben, hogy kipróbálhassuk” – nyilatkozták a nagyteljesítményű sportautó új nemzedékéről.

A BMW 2020-ban elnyert legjelentősebb díjainak, elismeréseinek és kitüntetéseinek listája

Az auto, motor und sport német autós szakmagazin által:

A legjobb középkategóriájú modellnek járó „Best Cars 2020” díj a BMW 3-as sorozatnak

A legjobb executive modellnek járó „Best Cars 2020” díj a BMW 5-ös sorozatnak

Az Auto Bild és a Bild am Sonntag magazinok által:

„Arany kormánykerék” („Goldenen Lenkrad”) díj a BMW 330e limuzinnak a közép- és executive-kategóriájú plug-in hibrid modellek mezőnyében

Az Auto Bild Sportscars német autós szakmagazin által:

A sorozatgyártásban kínált sportautók legjobb kis- és kompakt kategóriájú képviselőjének járó „Sportscars des Jahres” díj a BMW M2 CS modellnek

Az Auto Zeitung német autós szakmagazin által:

A legjobb középkategóriájú modellnek járó „Auto Trophy” díj a BMW 3-as sorozatnak

A legjobb executive modellnek járó „Auto Trophy” díj a BMW 5-ös sorozatnak

A 25 000 – 50 000 euró közötti legjobb SUV modellnek járó „Auto Trophy” díj a BMW X3 modellnek

A legjobb plug-in hibrid modellnek járó „Auto Trophy” díj a BMW 330e limuzinnak

A legjobb dizájn elismerő „Auto Trophy” díj a BMW-nek

A legjobb márkamegjelenést elismerő „Auto Trophy” díj a BMW-nek

A sport auto német autós szakmagazin által:

Az 50 000 euró alatti legjobb limuzinnak, illetve kombinak járó „sport auto Award” díj a BMW 330i modellnek

A 75 000 euró alatti legjobb limuzinnak, illetve kombinak járó „sport auto Award” díj a BMW M340i xDrive modellnek

A 75 000 euró alatti legjobb kupénak járó „sport auto Award” díj a BMW M2 Competition modellnek

Az 50 000 euró alatti legjobb karbiónak, illetve roadsternek járó „sport auto Award” díj a BMW Z4 sDrive30i modellnek

A brit What Car? magazin által:

Az év legjobb executive modelljének járó „Car of the Year” díj a BMW 330e modellnek

Az év legjobb plug-in hibrid modelljének járó „Car of the Year” díj a BMW 330e modellnek

Az év legjobb luxusautójának járó „Car of the Year” díj a BMW 5-ös sorozatnak

Az év legbiztonságosabb modelljének járó „Car of the Year” díj a BMW 3-as sorozatnak

Az év legjobb, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt executive modelljének járó „Electric Car Awards” díj a BMW 330e modellnek

Az év legjobb, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt luxus SUV modelljének járó „Electric Car Awards” díj a BMW X5 xDrive45e modellnek

Az év legjobb használt vontatóautójának járó „Used Car of the Year Awards” díj a BMW 5-ös Touring modellnek

Az év legjobb használt kombijának járó „Used Car of the Year Awards” díj a BMW 5-ös Touring modellnek

Az év legjobb használt hot hatch modelljének járó „Used Car of the Year Awards” díj a BMW M140i modellnek

A brit Auto Express magazin által:

Az év legjobb prémium SUV modelljének járó „New Car Award” díj a BMW X5 xDrive45e modellnek

A brit Autocar magazin által:

Az év legjobb üzleti modelljének járó „Autocar Award” díj a BMW 330e modellnek

A brit EVO magazin által:

Az év legjobb autójának járó „Car of the Year” díj a BMW M2 CS modellnek

A brit Top Gear magazin által:

Az év legjobb autójának járó „Car of the Year” díj a BMW M3 limuzinnak, amelynek vezetését a szakújságírók a legjobban várják 2021-ben

A franciaországi Nemzetközi Autófesztivál által:

Az év legszebb autójának járó „Most Beautiful Car of the Year” díj a BMW 2-es Gran Coupé modellnek

A franciaországi „Service Academy, Ipsos and Trusteam Finance” által:

A legkiválóbb kiszolgálásért járó „Customer Excellence Award” díj a BMW Group Franciaországnak

A spanyol El Economista magazin által:

Az év legjobb limuzinjának járó „Car of the Year” díj a BMW 3-as sorozatnak

Az Auto Bild német autós szakmagazin spanyol kiadása által:

Az év legjobb SUV modelljének járó „Car of the Year” díj a BMW X6 modellnek

A spanyol El País újság által:

Az év legjobb középkategóriájú SUV modelljének járó „Car of the Year” díj a BMW X3 modellnek

Az év legjobb nagyméretű SUV modelljének járó „Car of the Year” díj a BMW X5 modellnek

Az auto, motor und sport német autós szakmagazin kínai kiadása által:

A legjobb középkategóriájú limuzinnak járó „Car of the Year” díj a BMW 3-as sorozatnak

A helyben gyártott legjobb középkategóriájú limuzinnak járó „Car of the Year” díj a BMW 3-as sorozatnak

A helyben gyártott legjobb executive modellnek járó „Car of the Year” díj a BMW 5-ös sorozatnak

A helyben gyártott legjobb SUV és off-road modellnek járó „Car of the Year” díj a BMW X3 modellnek

A kínai autohome.com online portál által:

A legjobban várt új prémium modellnek járó „Car of the Year” díj a BMW 3-as sorozatnak

A kínai autoreport.cn/yiche.com online portál által:

Az év legjobb SUV modelljének járó „Best SUV of the Year” díj a BMW X5 modellnek

A kínai 163.com online portál által:

Az év legjobb autójának járó „Car of the Year” díj a BMW 4-es sorozatnak

A kínai Auto World magazin által:

Az év legjobb új autójának járó „Best Cars” díj a BMW iX3 modellnek

Az év legjobb formanyelvéért járó „Design of the Year” díj a BMW 4-es sorozatnak

A kínai sohu.com online portál által:

Az év legjobb, tisztán elektromos meghajtású modelljének járó „Best NEV Vehicle Launched in Auto Show” díj a BMW iX3 modellnek

Az egyesült államokbeli J.D Power and Associates piackutató vállalat által:

A legmagasabb minőségű luxusautót megillető „Luxury Cars in Quality” kategóriadíj a BMW 8-as sorozatnak

A legmagasabb minőségű luxusautót megillető „Luxury Cars in Quality” kategóriadíj a BMW X6 modellnek

A legjobb idei SUV-vételnek járó „J.D Power Awards” díj a BMW X6 modellnek

Az egyesült államokbeli Wards magazin által:

A legjobb utastérért járó „Best Interiors 2020” díj a BMW X6 M Competition modellnek

Alegjobb felhasználói élményért járó „Best User Experiences 2020” díj a BMW X7 modellnek

Az egyesült államokbeli Kelly Blue Book magazin által:

A legjobb középkategóriájú luxus SUV modellnek járó „Best Buy Award 2020” díj a BMW X5 modellnek

A megfelelő gyújtógyertya az autó megbízható működésének egyik legfontosabb feltétele

Ahhoz, hogy járművünk a lehető legmegbízhatóbb működést produkálja a hétköznapokon, elengedhetetlen a megfelelő gyújtás minőségi működése. Persze ez a folyamat és maga a mechanizmus is rendkívül összetett, ennek megfelelően számos meghibásodás és ezzel együtt hibaforrás is számításba jöhet egy esetleges kellemetlenség bekövetkezésekor.

Alapvetően a motor teljesítményére van kihatással a rosszul működő gyújtás. A leggyakoribb ilyen irányú meghibásodások okát a gyújtógyertyák terén kell keresnünk. Ez egyben a legegyszerűbb is – legalábbis, ami a hiba kiküszöbölését és annak elhárítását jelenti. 

Mikor gyanakodjunk arra, hogy a gyújtás – feltehetően az elhasználódott, szennyeződött gyújtógyertyáknak köszönhetően – meghibásodott? Rendkívül szimpla: az autó teljesítménye romlik, az autó menet közben rángat, a motor kihagy, szélsőségesebb esetekben leáll, és nehéz, vagy egyáltalán nem lehet újraindítani.

Ilyenkor legtöbb esetben az elhasználódott, szennyeződött gyújtógyertyák cseréje jelentheti a végső megoldást. Ha rendelkezünk némi tapasztalattal és kézügyességgel, minden további nélkül megoldhatjuk otthon, házilag is a cserét – persze figyeljünk alaposan a részletekre. Mindenképp válasszunk megfelelő szerszámokat – a helyes méretezésű gyertyakulcsokra különösképp ügyeljünk. Továbbá nem árt, ha ismerjük az autónk megfelelő paramétereit a csavar-nyomatékokat illetően, ugyanis nem mindegy, mekkora nyomatékot alkalmazunk a beszerelésnél. Ehhez remek nyomatékkulcsok állnak rendelkezésre. Viszont dönthetünk úgy is, hogy inkább hivatalos márkaszervizre bíznánk a procedúrát, energiát és időt takarítva meg ezzel, felesleges stressztől kímáéve meg önmagunkat. A Denso gyújtógyertyák régóta fenntartott presztízsnek örvendenek minőségi kivitelezésük miatt, megbízhatóak, és kifejezetten pénztárcabarát, költséghatékony alternatívát jelentenek egy-egy gyertyacsere esetén is.

Amint a fentiekből láthattuk, a DENSO gyújtógyertyák a gyártók kínálatában nagyon keresett termékkategóriák, megfelelő minőségűek és megfelelnek a szigorú gyártási előírásoknak. A DENSO Corporation japán illetőségű nemzetközi autóalkatrész-gyártó cég, mely 1949-ben, a Toyota-csoportból kiválva alakult meg Nippon Denso Co. Ltd. elnevezéssel. A vállalat jelenlegi nagyjából 25 százaléka Toyota tulajdonában van.

Saját fejlesztésű akkumulátorok gyártásába kezd a Peugeot

A Peugeot egyik közelmúltban alapított, franciaországi testvérvállalata gyártja a jövőben azokat a fejlett akkumulátorokat, amelyeket a márka második generációs villanyautóiba építenek majd be.

Az elektromos mobilitás elterjedése hozzájárulhat a közlekedés – és ezzel az egész gazdaság – ásványi üzemanyagoktól való függetlenítéséhez, a CO2-kibocsátás helyi és globális szinten való csökkentéséhez. Ezek a célok azonban csak úgy valósulhatnak meg, ha az elektromos hajtáslánc komponenseinek (a villanymotoroknak és az akkumulátoroknak) a gyártása és szállítása maga is minél csekélyebb szénlábnyommal zajlik. 

Jelenleg Kína a világ első számú akkumulátor-gyártója, a Peugeot testvérvállalatai azonban most fontos lépést tettek annak érdekében, hogy már középtávon jelentősen csökkenthessék az akkumulátorok szállításának idejét, költségeit és környezeti hatásait.

A Peugeot társvállalatai és a Total energetikai óriás kötelékébe tartozó Saft vállalat idén februárban engedélyezett együttműködésében ugyanis hamarosan megkezdődik az észak-franciaországi Douvrinben a vállalat akkumulátorgyártó üzemének az építése. A gyár 2023-tól a márka új generációs elektromos padlólemezére épülő típusokat – elsőként a Peugeot e-3008 szabadidőjárművet – láthatja el helyben készülő akkumulátorokkal. Ezeket az energiatároló egységeket kifejezetten a jelenlegi EMP2 platformon alapuló, vadonatúj eVMP padlólemezhez fejleszti és méretezi gyártójuk, az Automotive Cell Company (ACC) nevű vállalat. 

A cég először délnyugat-Franciaországban, Nersac városában (a Saft jelenlegi gyártóbázisán) hozza létre azt a kísérleti gyártósort, amelyen kialakítják az új generációs akkumulátorok gyártástechnológiáját. Ezt fogják aztán a Douvrin-i üzemben alkalmazni 2023-tól; a gyártás kezdeti éves kapacitása 8 GWh lesz, amit rövid úton meg kíván háromszorozni a vállalat. A tervek szerint a moduláris eVMP padlólemezen 60-100 kWh kapacitású akkumulátorcsomagok kaphatnak helyet, ami azt jelenti, hogy évente nagyságrendileg 300 ezer darab villanyautóra elegendő akkumulátorcsomag készülhet itt.

Habár az ACC félig-meddig „házon belüli” beszállítónak tekinthető, ugyanolyan szigorú feltételeknek kell megfelelnie, mint a Peugeot-t és társmárkáit jelenleg kiszolgáló kínai (a BYD, vagy újabban a Great Wall hálózatába tartozó) akkumulátorgyártóknak. 

„Ahhoz, hogy az eVMP padlólemezt elsőként alkalmazó Peugeot 3008 a Douvrinben készülő ACC akkumulátorokat alkalmazza, a teljesítmény és az árképzés terén egyaránt maximálisan versenyképesnek kell lennünk” – árulta el a francia  L’Argus hírügynökségnek Yann Vincent, az ACC ügyvezető igazgatója. 

Ami a teljesítményt illeti, a tervezett akkumulátorok méretezéstől függően 400-650 kilométeres hatótávolságot tesznek lehetővé, köszönhetően új vegyi összetételüknek. Noha ezek a lítium-ion akkumulátorok a klasszikus nikkel-mangán-kobalt katódokat alkalmazzák, csökkentett kobalt-tartalmuknak köszönhetően nem csak olcsóbbak lesznek, de energiasűrűségük és élettartamuk is nő. Az ACC új generációs akkumulátorai 2021-re kaphatják meg a hatósági engedélyeket, ezt követően kezdődhet meg a gyártás előkészítése.

A Douvrini gyártóüzem fontos szerepet játszik majd a Peugeot azon stratégiai célkitűzésében, hogy 2025-től minden modellcsaládját teljes mértékben villamosítsa. Ennek érdekében a vállalat 2018 áprilisában önálló e-mobilitási részleget hozott létre, majd 2019 elején, Párizs közelében megnyitotta elektromos hajtáslánc kompetencia-központját (CEP). 

Itt összesen 32 millió eurós beruházással hoznak létre fejlesztési és tesztlaboratóriumokat. A CEP szorosan együttműködik azzal a szintén a francia főváros mellett működő, villanymotorok fejlesztésére, gyártására és értékesítésére szakosodott vegyesvállalattal, amelyet még 2018-ban alapított a Peugeot és a japán Nidec. 

A mintegy 220 millió eurós beruházást megvalósító vegyesvállalat 900 ezer darabos tervezett éves gyártáskapacitásával hamarosan a világ legnagyobb villanymotor-gyártói közé emelkedhet.

1997 Mercedes-Benz W140 S420: miért kell szinteznünk a vezetőoldali sárvédőelemet?

Alapvetően azért, mert ferde, aszimmetrikus. Valószínűleg dilettáns módon lett korábban, az előző tulajnál a helyére illesztve.

Mindkét oldalon a front részen a sárvédőelemeket számos csavar tartja a helyén értelemszerűen. A felső részen szám szerint 6 darab. A csavarok pozíciója milliméterre ki van számítva és centizve a gépházfedéllel párhuzamosan.

Tehát a géptető lecsukásnál alapbeállítás mellett úgy zárul, hogy a zsanérokat tartó csavarok (3 darab) mindegyike az oldalelemek belső kiképzéséhez idomul. Az oldalelemek belső kiképzése pedig követi a zsanérok elhelyezésének sziluettjeit, valamint ténylegesen milliméterre pontosan ki van sakkozva a hely például a fentebb említett géptető tartó zsanérok csavarfejeinek.

Nemrégiben vettük észre, hogy a zsanérok csavarjaiból a mellső lecsukás után érintkezik a vezető oldai sárvédőelem felfogatórészén lévő belső ívek egyikével. Konkrétan rásimul a csavarfej a burkolat ívére, így nem képes a géptető szintbe csukódni, és pár milliméteres eltérés tapasztalható a géptető és a sárvédőelem peremei közt.

S hogy mi okozza ez? Mindössze annyi, hogy egy korábbi összeszerelésnél kontármunkát végezhetett a karosszériás, és nem figyelt a hézagokra, szintezésre. Egyébként mindez abból is gyönyörűen kitűnik, hogy a vezetőoldali ajtó ívéhez képest (ami teljesen szintben van) a sárvédőelem csatlakozó széle alul hézagosabb, mint a felső részen, az A oszlop irányába.

Tehát a megoldás abban leledzik, hogy magát az egész vezetőoldali sárvédőelemet pár fokban lejjebb kell dönteni, úgy, hogy az A oszlop takaró műanyag lemezéhez közelebb kerüljön a felső szegély, az eleje pedig pár milliméterrel lejjebb kerüljön. Így a géptető rögvest szintbe fog kerülni a sárvédőív peremével, a vezetőoldali ajtó vonala is párhuzamos lesz a sárvédőelem találkozásánál, valamint a kipattintható alsó díszburkolat vonala is egyenletes lesz – jelenleg szemből nézve a bal oldalon – az autó orrához közelebb – felfelé ível.

Ha tehát döntöttebb lesz pár fokkal előre a szóban forgó sárvédőelem, máris lejjebb kerül a belső ívelt burkolat-rész, és a géptető szóban forgó csavarfeje sem fog beleérni a felületbe, így szintbe kerülhet a két karosszériaelem.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huHankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer

Japánban a Peugeot 208 lett az Év Importautója

Folytatódik a Peugeot új generációs kisautójának szakmai sikerszériája: ezúttal a világ egyik legnagyobb autópiacán bizonyult az év legkiválóbb nemzetközi újdonságának. A nagypresztízsű Japán Év Autója aranyérem mellett Európában is bővítette elismeréseinek gyűjteményét a modell elektromos változata.

Amióta bemutatkozott, gyakorlatilag folyamatosan nyeri az elismeréseket – lásd keretes írásunk – a Peugeot 208, a francia márka új generációs városi ferdehátúja. Miután Európa legrangosabb autóipari szaklapja, az Automotive News Europe az Év Személyautójának választotta meg, a 208 elnyerte a nagyközönség előtt jobban ismert Év Európai Autója (COTY) díjat is. 

Most, egy év elteltével lankadatlanul népszerű, méghozzá nem csak elsődleges piacán, Európában, hanem jóval messzebb is. December elején a Japan Car of the Year zsűrije az év legjobb importautójának választotta meg a Peugeot 208-as modellcsaládot – ez az első alkalom, hogy a szigetországban egy Peugeot bizonyult az importpiac legjobbjának (a 2010-11-es JCOTY szavazáson a Peugeot RCZ nyerte el az Év Különdíját, mint „az innovatív formaterv és a vezetési élmény előremutató egyensúlyát” nyújtó modell.)

Annál is nagyobb a jelentősége a Peugeot 208 győzelmének, mert a belső égésű és tisztán elektromos motorral egyaránt kapható modell tizenkilenc másik külföldi modellel együtt szállt versenybe a rangos trófeáért. 

A JCOTY szavazásán azok a típusok vehetnek részt, amelyeket az előző év novemberétől számított 12 hónap leforgása alatt vezettek be a szigetországban. Idén harminchárom típus – az imént említett húsz importmodell, valamint tizenhárom japán gyártmány – reménykedhetett a sikerben. Közülük végül tízen (öt-öt helyi, illetve importmodell) jutottak a döntőbe, ahol négy európai prémium modellel szemben tudott diadalmaskodni a francia kisautó – többek között egy olyan legenda reinkarnációját is le tudta győzni, mint a Land Rover Defender.

Miközben Japánban a Peugeot 208 teljes palettája ért el sikert, a világ másik végében, de a hozzánk sokkal közelebbi Portugáliában az e-208-ast kiáltották ki az Év Elektromos Autójának. Ezt rangos címet az ország első számú tudományos és technológiai folyóirata, az Exame Informática adományozta az autónak.

A díj különlegessége, hogy az autóipar csak egyike a jutalmazott területeknek: a számítástechnikától a fenntarthatóságig, az alkalmazásoktól az okostelefonokig minden lehetséges szögből lefedik az innováció fogalmát. A hasonló szavazásoktól eltérően itt egyáltalán nem magától értetődő, hogy autót is jutalmaznak. Az Exame Informática által alapított „Os Melhores do Portugal Tecnológico” (Portugália legjobb technológiái) díj idei, tizennegyedik átadó ünnepségén például a Peugeot e-208 volt az egyetlen automobil, amelyet említésre méltónak találtak a kiadvány szerkesztői, tavaly pedig egyáltalán nem is szerepelt gépkocsi a díjazottak között. 

A modell olyan technológiai áttörést jelentő, életminőséget megváltoztató találmányokkal együtt került a dobogó legfelső fokára, mint például a melldaganatok kiterjesztett valóságú, háromdimenziós megjelenítésére alkalmas Breast 4.0 rendszer. 

A Peugeot 208 az európai Év Autója díjat követően a 2020-as Red Dot és Car Design Awards formatervezési díjat, a brit Fleet News Legjobb Városi Cégautó díját, a What Car? és a CarWOW kiadványok Év Kisautója díjait is megszerezte, és akkor még nem említettük az e-208 számtalan villanyautós elismerését. Olyan rangos európai kiadványok szerkesztői találták az év legkiválóbb emissziómentes típusának az elektromos modellt, mint az Autocar, a What Car? vagy a Company Car and Van. A Peugeot 208 és e-208 páros a mai napig tizennyolc európai elismerésben részesült. 

„Kiadványunk egyik fő feladata, hogy felkutassuk és bemutassuk azokat a tehetségeket, amelyeket a piac talán még nem fedezett fel.” – mondta az átadó ünnepségen Sérgio Magno, a kiadvány igazgatója. „A díj a technológiai gazdagság, az ismeretanyag gyarapítására szolgál. A Peugeot e-208 formatervével, menetdinamikájával és technológiai tartalmával egyaránt hozzájárult győzelméhez, bebizonyítva, hogy igenis lehetséges kompromisszumok nélküli villanyautót építeni.” 

A Peugeot 208 modellcsalád benzin- és dízelmotorral, valamint tisztán elektromos hajtáslánccal is rendelhető. Az 1,2 literes benzinmotor 75, 100, vagy akár 130 lóerős kivitelben is elérhető, öt- és hatfokozatú kézi, illetve nyolcfokozatú automata sebességváltóval. Az 1,5 literes dízelmotor 100 lóerőt ad le, manuális sebességváltója hatfokozatú. A kínálat legerősebb tagja a 136 lóerős villanymotor, amely egyfokozatú erőátvitelen keresztül hajtja az első kerekeket.

Ünnepi hangulatban a BMW

A bajor prémiumgyártó átfogó modellpalettájának legkorszerűbb technológiával felszerelt tagjai ünnepélyes karácsonyi és újévi köszöntőkkel üdvözlik a tulajdonosokat.

A BMW egy rendkívül különleges meglepetést tartogat ügyfelei számára az újév közeledtével: a bajor prémiummárka december 31. és január 7. között egy ünnepélyes animációt küld a legkorszerűbb operációs rendszerrel felszerelt BMW modellek központi kijelzőjére, az újévi köszöntőt pedig megfelelő zenei aláfestés és látványosra komponált hangulatvilágítás kíséri.

Az újévi köszöntő mindegyik, megfelelő felszereltségi szinttel rendelkező BMW modellben elérhető lesz 2021 első hetében (az érintett piacokon). Az autó indításakor az animáció automatikusan felugrik a központi kijelzőn – legfeljebb három egymást követő alkalommal –, az üzenetre kattintva pedig azonnal elindul a teljes képernyőre megtervezett újévi köszöntő, a fedélzeti audio- és hangulatvilágítási rendszernek köszönhetően ünnepélyes háttérzene, illetve látványos fényjáték kíséretében. Az autó az első három indításkor automatikusan ajánlja fel a vezetőnek az újévi üzenetet, amely megtekintést követően a központi operációs rendszer Üzenetek menüpontjában továbbra is elérhető marad. A BMW ügyfelei ugyanakkor manuálisan is előhívhatják az újévi üzenetet, akár a BMW Intelligent Personal Assistant közbenjárásával („Hey BMW, Happy New Year”), akár a központi operációs rendszer Jármű menüpontjában egy hétig elérhető alkalmazáson keresztül.

December 24-től a kijelölt piacokon a karácsonyt is hasonló hangulatban várják a BMW modelljei. Az ünnepi köszöntőt a tulajdonosok éppúgy, a központi operációs rendszer Jármű menüpontján keresztül és a BMW Intelligent Personal Assistant közbenjárásával („Hey BMW, Merry Christmas”) bármikor újra elindíthatják. A karácsonyi köszöntő a kijelölt piacokon december 24-30. között lesz elérhető a megfelelő felszereltségi szinttel rendelkező BMW modellekben.

A1409880511 gépháztető ütközők cseréje az 1997-es Mercedes-Benz W140 S420-on

Hamarosan nekifogunk projektautónk, az 1997-es Mercedes-Benz W140 S420 vezetőoldali sárvédőelemének szintezéséhez, valamint a motorháztető szimmetriájának rendberakásához. Első lépésként az A1409880511-es ütközőgumikat és a hozzájuk tartozó anyákat cseréltük.

A Mercibolt.hu-nál sajnos nem lehetett rendelni ebből az alkatrészből (nem szállítják központilag jelenleg), úgyhogy Ámon Pali bontójából szereztünk be végül kettő remek példányt az A1409880511-ból. Alapvetően a probléma az volt, hogy az autóban lévő eredeti gyári darabok megfáradtak; a gumik repedezettek voltak, valamint az anyák teljes mértékben berohadtak majd’ 24 év alatt.

Emiatt a szintbe hozást nem tudtuk elvégezni – az anyák ugyan mozdíthatók voltak, de maguk a gumis végű csavarok nem, egyben forgott el az egész mindkét oldalon. Így pedig sajnos a géptető szintezése nem volt megoldható értelemszerűen.

A bobtott, szintén eredeti A1409880511 alkatrészek tehát helyükre kerültek, kevés gépzsírral átkentük a behelyezés előtt, nehogy hasonló szituáció álljon elő – bár ahhoz jó pár évre lenne szükség úgy, hogy nélkülöz a célfelület bármiféle karbantartást.

Viszont a Mercibolt.hu abban már tudott segíteni, hogy a géptető hűtőmaszk-részénél elhelyezkedő bal- illetve jobb oldali ütközőket be tudta szerezni, úgyhogy azok cseréje is hamarosan megtörténik.

Soron következő W140 projektautós cikkünkben megmutatjuk, miért szükséges szintezni a vezetőoldali első sárvédőelemet.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huHankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer

1997 Mercedes-Benz W140 S420: megvolt a műszaki vizsga a Zöld Autószerviz közreműködésével

2022 év végéig megkapta műszaki vizsgáját 1997-es évjáratú W140-es Mercedes-Benz S420 projektautónk. A Zöld Autószerviz remek és gyors munkát végzett ismét.

Szerdai Gábor műhelye, a Zöld Autószerviz a kezdetektől oroszlánrészt vállal a W140-es megújulásában. Mivel szolgáltatásaik közt szerepel az instant vizsgára felkészítés és vizsgáztatás is (utóbbit külső cégen keresztül oldják meg), nem is volt kérdés, hogy hozzájuk forduljunk a témában.

Alapos átvizsgálást, és néhány apró javítanivaló után mehetett is a vizsgabázisra a Mercedes. Apró hibák alatt a hátsó, még gyári gumifékcsövek kirepedezése-elhasználódása, valamint a bal első kormányösszekötő megfáradása-lógása, ezek cseréje jelentette. Mindösszesen ennyi, semmi több, 215 ezer kilométer tekintetében.

Az autó jövőre 24. életévébe lép, így még közelebb kerülünk az OT-vizsgához. Addig pedig folyamatosan megy majd a csinosítás, állapotmegőrzés.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huHankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer

Prizma 2020: egy arannyal és egy bronzzal ismerték el a Hiányzol Anyu! projektet

A BMW Group Magyarország támogatásával megvalósított Hiányzol Anyu! projekt mindkét jelölését díjra váltotta a Prizma 2020-on.

A Bo Live anyák napi projektje keretében – mely a BMW Group Magyarország és a MOL Magyarország támogatásával, valamint több tucat hazai rendezvénypiaci szereplő összefogásával valósult meg – a tavaszi lezárások alatt ezer személyre szóló anyák napi köszöntőt és ajándékcsomagot szállítottak ki országszerte a szervezők érintés- és díjmentesen azoknak, akik a leginkább rászorultak.

A „Hiányzol Anyu!” projekt a Kreatív PR-versenyén, a Prizma 2020-on a „Self-branding megoldások” kategóriáját megnyerte, és bronzot szerzett a „Kiemelt kategória: COVID-19 vírussal összefüggő PR-kommunikációs megoldások” mezőnyében.

Megnéztük testközelből az új W223-as Mercedes-Benz S-osztályt

Egyelőre szalonban, statikus jelleggel, a Jász-Plasztik Autócentrum (JP Auto) jóvoltából. Konkrétan egy S400 d 4MATIC Lang verziót jártunk-fotóztunk körbe, kívül-belül.

Mint ahogyan azt az Autóaddikt olvasói tudják, hőn dédelgetett projektünk egy 1997-es W140-es Mercedes-Benz S420 megújulása, megőrzése a utókor számára. Ezért is különösképp fontos, hogy az evolúciót figyelemmel kísérhessük, számot adhassunk a részletekről, és vonhassunk némi párhuzamot. Erről külön fog hamarosan egy szóló cikkünk születni, csakúgy, mint magáról az új S-osztályról is, teszt formájában, úgyhogy érdemes figyelni rovatainkat.

Mindenekelőtt pár mondatban összefoglaljuk mindazt, amit az új Mercedes-Benz W223 S-osztályról tudni érdemes.

A Mercedes-Benz W223 az S-osztály hetedik generációját képviseli. Az új modell 2020. szeptember 2-án mutatkozott be.

A W223-as Mercedes-Benz S-osztály második generációs moduláris MRA platformra épül, négypontos első felfüggesztést és multilink független hátsó felfüggesztést kapott. A légrugózás a teljes alapfelszereltség része, a stabilitás növelése érdekében 160 milliméterrel megfelelő sebességnél automatikusan 20 milliméterrel süllyed. Az előző generációs W222 S-osztályhoz képest a hátsó fejtér 16 milliméterrel, a hátsó lábtér pedig 41 milliméterrel növekedett. A csomagtartó kapacitás 20 literrel, 550 literre bővült.

A W223-as a motortól a hőt a kerékívekhez és az alvázra irányítja a hőleadás és légáramlás javítása érdekében. Az S350 d kivételével az összes modellt kizárólag 4MATIC összkerékhajtással kínálják – így a bemutatóban szereplő S400 d 4 MATIC is. A hathengeres soros benzinmotoros modellek 48 V-os elektromos rendszerrel rendelkeznek.

Az új, W223-as Mercedes-Benz S400 d 4MATIC Lang modellt a Jász-Plasztik Autócentrum budapesti bemutatótermében vehettük szemügyre. Egyértelmáen hatalmas az autó – újra, korábban teljes mértékben a W140 vitte a prímet a maga hosszával (5113 milliméter – rövid verzió, 5213 milliméter – hosszú verzió). Nos, a jelenlegi W223-as esetében a Lang 5289 milliméter, ami nagyjából 7 centiméter pluszt jelent.

A formavilág megpróbálja felidézni a korábbi, klasszikus érák hangulatát: eleve a szedán-kialakítás, a klasszikus ívelések mind ezeket a részleteket hívatottak kiemelni és hordozni. A W223-nál is megmaradt a tradíció, miszerint a szedánok kiváltsága a tradicionális hűtőmaszk és a Mercedes-embléma, amely hasonlóan a korábbi megoldásokhoz a motortértetőt dísziti. A maszkon három-három vízszintes krómcsík kapott helyet.

Oldalnézetből jön ki a legjobban a Mercedes-Benz S400 d 4MATIC Lang nagysága a méretet tekintve, ugyanakkor kecses és könnyed a hatás. A sárvédőívek magasra lettek húzva, rengeteg a legömbölyített, ugyanakkor határozottan élces forma. A C oszlop után a csomagtér-rész, valamint a far kialakítása szintén könnyed, sportos felhanggal teszi még egységesebbé a formatervet. Külön kiemelnénk a motorosan mozgatott kilincseket, amelyek az autó nyitásánál aktiválódnak.

Hátulról a W223 Mercedes-Benz S400 d 4MATIC Lang szintén hozza a kategórián belüli jellegzetességeket: krómdíszítés a csomagtérfedél alsó részén, a hátsó lámpabúrák felső vonala remekül olvad bele ebbe a környezetbe, közrefogva a rendszámtábla-hely kialakítását.

Króm elöl, hátul, oldalt: mindenhol, ahol szükség van rá, kissé visszafogottan. Pontosan annyi, amennyi kell a jelen elvárások és trendek szerint. A prémium-jellegnek tükröződnie kell, úgy, hogy az egyediként hathasson. Az új Mercedes-Benz W223 S-osztálynál így is van.

A beltér pazar, minőségi anyagok váltják egymást. A műszeregység és maga a cockpit is teljesen digitális, LCD kijelzők helyettesítik az analóg modulok szerepét. Mivel a JP Auto által kiálíttott Mercedes-Benz S400 d 4MATIC Lang szalonautó AMG csomagot kapott, ezért számos külső-belső tényező utalt erre a módozatra; jelen esetben egyebek mellett a kormánykerék formája (alul egyenes ív) hordozta mindezt.

Az ülések komfortosak, közepesen kemények, egyedi mintázatúak, puha tapintású anyagokból építkeznek. Az ülő- és hátlapok megfelelően tartanak, a fej- és lábterek elöl és hátul is hatalmasak. Négy személy számára egyértelműen biztosított a maximális komfortérzet.

Mivel az autót egyelőre csak álló helyzetben, statikus értelemben tudtuk megnézni, egyelőre nem tudunk bővebb, kiterjedtebb tapasztalatainkról beszámolni. Mint ahogyan azt feljebb már említettük, hamarosan egy tesztcikk, valamint egy W140 modellel összehasonlító cikk formájában számolunk be az új. W223-as S-osztály lényegiségéről.

Bővebb információ az autóról a Jász-Plasztik Autócentrum honlapján.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer HungaryCamera Kft.

Utómunka hardver: Acer

LEGFRISSEBB

[TESZT] Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum – nagyon élhető, mindennapi...

0
A Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum újraértelmezi a hétköznapi autózás fogalmát: ötvözi a környezettudatos technológiát a mindennapi használat praktikumaival, mindezt úgy, hogy közben...

TESZTJEINK