Főoldal Blog Oldal: 234

Több, mint 140 ezer darab hálózatról tölthető autót értékesített 2018-ban a BMW Group

A bajor vállalatcsoport egy év alatt 38,4 százalékkal növelte tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt autóinak globális értékesítését, amellyel megszilárdította piacvezető pozícióját a prémium elektromos mobilitás és az újabbnál újabb technológiai innovációk kifejlesztése terén. A BMW Group célja, hogy 2019 végére a világ útjain közlekedő, hálózatról tölthető BMW és MINI modellek száma átlépje a félmilliós darabszámot.

A BMW Group világszerte több mint 140 000 darab hálózatról tölthető (tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt) gépkocsit értékesített 2018-ban, amellyel még tovább erősítette piacvezető pozícióját a prémium minőségű elektromos mobilitás területén. A 142 617 darab hálózatról tölthető BMW és MINI modell 38,4 százalékkal több, mint amennyi tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsit a müncheni központú vállalatcsoport 2017-ben globálisan értékesített.

„A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt 2013-as világpremierje óta a BMW Group töretlen lendülettel növeli hálózatról tölthető modelljei eladási mutatóját. Azzal, hogy 2018-ban több mint 140 000 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt új autót adtunk át ügyfeleinknek, ismét teljesítettük a tavalyi év elején kitűzött ambiciózus célunkat” – fogalmazott Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „E nagyszerű eredmény és az igen jelentős piaci részesedésünk igazolja, hogy modelljeink pontosan azok a járművek, amelyekre ügyfeleinknek szükségük van. Egyértelműen látjuk, hogy azokban az országokban, ahol az elektromos mobilitás térnyerését megfelelő infrastruktúra és különböző állami támogatások segítik, az emissziómentes közlekedés rövid időn belül társadalmi normává válik. Biztos vagyok benne, hogy az idei év végére a világ útjain közlekedő, hálózatról tölthető BMW és MINI modellek száma átlépi a félmilliós darabszámot, amely az elkövetkező évekre tervezett újdonságaink bevezetésével ugrásszerű növekedésnek indul majd” – tette hozzá Harald Krüger.

Piacvezető

A BMW Group Európában értékesíti legtöbb, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljét, 2018-ban a hálózatról tölthető BMW és MINI gépkocsik több mint 50 százaléka az öreg kontinensen talált gazdára. 75 000 darab új autójával a bajorországi vállalatcsoport egyértelmű piacvezetőnek számít Európában a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek mezőnyében, több mint 16 százalékos abszolút piaci részesedést élvezve. A BMW Group hazai piacán, Németországban a vállalatcsoport minden ötödik modelljét tisztán elektromos meghajtással vagy plug-in hibrid hajtáslánccal szerelve adja el. A hálózatról tölthető gépkocsik globális piacán a BMW Group több mint 9 százalékos részesedést élvez. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik értékesítése tekintetében a cég legnagyobb önálló piacának az Egyesült Államok számít, ahol 2018-ban több mint 25 000 darab hálózatról tölthető BMW és MINI modell talált gazdára. Ez a szám a vállalatcsoport globális zöldautó-eladásainak 7 százalékát teszi ki. Az Egyesült Államok legkelendőbb, plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt luxusautója a tavalyi évben a BMW 530e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,3 – 13,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 47 – 52 gramm / km)* modell volt.

Egyre nagyobb piaci részesedés

A világ elsőszámú prémiumautó-gyártójaként számon tartott BMW Group folyamatos sikertörténetében az elektromos mobilitás egyre nagyobb térnyerése meghatározó jelentőséggel bír. Amíg 2017-ben a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek a vállalatcsoport egész éves értékesítésének 4 százalékát tették ki, addig 2018-ban ez a szám már 6 százalékra emelkedett.

Stratégiai alappillér

Az elektromos mobilitás a BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiájának egyik meghatározó alappillére, az automatizált járművezetés, a tökéletes járműkapcsolat és a mesterséges intelligenciára támaszkodó szolgáltatások mellett. 2018-ban a bajorországi vállalatcsoport rekordösszeget invesztált be a jövőbe mutató járműtechnológiák kutatás-fejlesztési részlegeibe, amellyel kapcsolatban Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke a következőképpen nyilatkozott: „Szigorú alapelvek mentén ragaszkodunk vállalati stratégiánk módszeres alkalmazásához, miközben széles körben fektetünk be a jövő járműtechnológiáiba. Az elektromos mobilitás területén megerősített piacvezető pozíciónk elérésére koncentrált hangsúlyt fektettünk. 2018 e tekintetben is kimagasló esztendő volt, számos új stratégia együttműködés bejelentésével és néhány kulcsfontosságú újdonság leleplezésével.”

2018: a legfontosabb mérföldkövek

FEBRUÁR: A BMW Group bejelentette, hogy egy közös vállalkozás útnak indításaként „szándéknyilatkozatot” írt alá a Kínában működő Great Wall Motors autógyártó vállalat oldalán. Az együttműködés elsődleges célja a közös kutatás-fejlesztés és a tisztán elektromos meghajtású MINI modell helyi gyártásának előkészítése. A döntés stratégiai elvek mentén született meg, kihasználandó a MINI modellben rejlő potenciált. A BMW Group a prémium autópiac jövőbeni központjaként tekint Kínára, amely az elektromos mobilitás tekintetében már most a legaktívabb ország a világon, és mint ilyen, hatalmas lehetőségeket rejt. A MINI tökéletes választást jelent a piacon, a modell helyi gyártásával pedig a brit prémiumgyártó négykerekű kedvence minden korábbinál vonzóbbá válik a térségben.

MÁRCIUS: A BMW AG igazgatótanácsának elnöke, Harald Krüger a 88. Genfi Nemzetközi Autószalonon megerősítette a BMW i Vision Dynamics tanulmányautó sorozatgyártású változatának érkezését. A BMW i4 gyártása 2021-ben veszi kezdetét Münchenben.

ÁPRILIS: A BMW Group a 2018-as Kínai Autószalonon leleplezte a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású modelljét előrevetítő BMW Concept iX3 tanulmányautót. A Kínában készülő, sorozatgyártásban kínált modell a BMW Group összes piacán elérhető lesz majd, a tervek szerint 2020-tól.

MÁJUS: A BMW i8 Roadster (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm /km)* világpremierjével ledobta tetejét a világ legnépszerűbb plug-in hibrid sportautója. 2018-ban a BMW i8 ezzel 24 százalékkal növelte egész éves eladási mutatóját a 2017-es esztendőhöz képest.

JÚLIUS: A BMW Group egy négymilliárd euró összértékű, hosszú távú szerződést írt alá a kínai Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) vállalat oldalán, akkumulátorcellák előállításáról. A szerződés meghatározó tényezőként járult hozzá a CATL azon döntéséhez, hogy a világ legfejlettebb akkumulátorcella-gyártó létesítményét Németországban építse fel. 2021-től a BMW Group dingolfingi gyárában napvilágot látó BMW iNEXT modellhez a németországi Erfurt városában felépülő, új CATL-létesítmény szállítja majd az akkumulátorcellákat. A BMW Group ezzel Németországon belülre integrálja elektromos mobilitásra szakosodott teljes értékláncát, az akkumulátorcella-előállítástól egészen a modellek végső összeszereléséig.

SZEPTEMBER: A világsajtó első ízben vethetett pillantást a BMW Vision iNEXT tanulmányautóra, amely a bajorországi vállalatcsoport leendő zászlóshajójaként és iránymutatójaként egy modellben egyesíti a jövő járműtechnológiáinak esszenciáját. A BMW Vision iNEXT az intelligens szolgáltatás-paletta innovációira épülő, nagymértékben automatizált, tökéletesen hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású személyes mobilitás ígéretét hozza el a jelenbe, a vezetőt helyezve a középpontba, az új „Kedvenc Hely” kínálatával kecsegtetve. A modell a BMW Group elektromos hajtáslánc-technológiájának ötödik generációjára épül, a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével több mint 600 kilométer tisztán elektromos hatótávolsággal.

OKTÓBER: A BMW Group bejelentette, hogy a Northvolt és a Umicore vállalatokkal együttműködve, egy közösen létrehozott technológiai konzorcium keretében dolgozza ki Európában a hálózatról tölthető gépkocsik nagyfeszültségű akkumulátorainak minden részletre kiterjedő értékláncát és hosszú távon fenntartható életciklusát. Az elektromos mobilitás térnyerésével a legfejlettebb akkumulátorcella-technológiák iránt egyre intenzívebb kereslet mutatkozik, az iránymutató partnerség célja így továbbá egy felelős nyersanyag-kitermelésre és innovatív gyártási technológiákra épülő, több lépcsőben újrahasznosítható akkumulátorfejlesztő és -előállító termelési hálózat létrehozása, a fejlesztéstől kezdve, a tömegtermelésen át, egészen az újrahasznosításig.

NOVEMBER: A BMW eDrive hajtáslánc-technológia továbbfejlesztésével világpremierjét ünnepelte az új, 120 amperórás akkumulátorral szerelt BMW i3 és BMW i3s modellpáros (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 / 14,0 – 14,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km)*. A BMW i3 2013-as piaci bevezetése óta a tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt nagyfeszültségű akkumulátorának tárolókapacitása – és ezzel párhuzamosan hatótávolsága – megduplázódott. Hétköznapi használatban a két modell a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével 260 kilométer megtételére képes. Figyelemre méltó teljesítmény, hogy világpremierje óta a BMW i3 évről évre megdönti saját, előző esztendőben elért értékesítési eredményét és magasan meghaladja a hálózatról tölthető modellek eladási mutatóit. A modell 2018-ban 11 százalékkal szárnyalta túl saját, előző évi eladási eredményét.

NOVEMBER: A törökországi Karsan Automobil menetrend szerint közlekedő, belvárosi forgalomba tervezett „Jest electric” autóbuszaiban a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt elektromos motorjai és nagyfeszültségű akkumulátorai dolgoznak. A partnerséget a BMW Group és a Deutsche Post között gyümölcsöző együttműködés előzte meg, amelynek keretében a Deutsche Post százszázalékos leányvállalataként működő Streetscooter GmbH zéró emissziójú haszongépjárművei a BMW i divízió akkumulátortechnológiáját alkalmazzák. A jövőbe mutató innovációnak köszönhetően a cégcsoport munkatársai napról napra anélkül tudják tisztán elektromos meghajtással és károsanyag-kibocsátás nélkül kézbesíteni a leveleket és a csomagküldeményeket, hogy az esetlegesen közbeiktatott járműtöltések miatt be nem tervezett megállásokra kényszerülnének.

2019: a legfőbb újdonságok

A BMW Group 2019-ben számos új, hálózatról tölthető modellről rántja le a leplet, így többek között a BMW X5 plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változatának új generációjáról (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 23,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 gramm / km)* és az új BMW 3-as sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változatáról (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,7 litertől / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 39 gramm / km)* is. Ezen modelleket a BMW Group hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiájának legújabb generációja mozgatja majd, amely a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) mérései szerint a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével több mint 80 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot garantál. 2019-ben a tisztán elektromos MINI is világpremierjét ünnepli, a modell a nagy-britanniai Oxfordban készül majd.

Előretekintés hosszabb távon

A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt világpremierjével a BMW Group idejekorán az elektromos mobilitás úttörőjévé érett. 2021-re a bajorországi vállalatcsoport öttagúra bővíti fel tisztán elektromos meghajtású modelljeinek portfólióját: a BMW i3 mellett elérhető lesz a tisztán elektromos MINI, a BMW iX3, a BMW i4 és a BMW iNEXT is. 2025-re a bajor prémiumgyártó minimum tizenkét tagúra bővíti a palettát. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellekkel kiegészülve akkor a BMW Group hálózatról tölthető sorozatában nem kevesebb, mint 25 különböző modell lesz megtalálható.

Mindez a BMW Group rendkívül rugalmas járműszerkezeti megoldásainak és hasonlóan rugalmas gyártási hálózatának köszönhető. A müncheni központú vállalatcsoport a közeljövőben egyazon gyártósoron képes lesz tisztán elektromos meghajtású, plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt és belsőégésű erőforrással dolgozó hajtásláncok sorozatgyártására. Az elektromos mobilitás gyártási folyamatokba integrálásával a bajor prémiumgyártó minden korábbinál gyorsabban tud majd reagálni a hálózatról tölthető modellek iránt jelentkező ügyféligényekre. A vállalatcsoport tervei szerint 2019 végére a világ útjain közlekedő, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW és MINI modellek száma a félmilliós darabszámot is átlépi.

A BMW Group már gőzerővel dolgozik a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik szívét adó hajtásláncok ötödik generációján, amely az elektromos motor, a váltó, a vezérlőelektronika és a nagyfeszültségű akkumulátor minden korábbinál hatékonyabb együttműködését hozza el a jelenbe. A hálózatról tölthető hajtáslánc egyik legnagyobb előnye, hogy az elektromos motort, a váltót és a vezérlőelektronikát egy különálló, elektromos meghajtású házban egyesíti, a technológia így kevesebb alkatrészt igényel, és mint ilyen, jelentős költségeket takarít meg. A megoldás másik nagy előnye, hogy előállításához nem lesz szükség ritka nyersanyagok kitermelésére, amellyel a BMW Group újabb lépést tesz a környezetvédelem és a véges nyersanyagkészlettől független, hosszú távon fenntartható működés felé. A BMW Group elektromos hajtáslánc-technológiájának ötödik generációja a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású modelljében, a BMW iX3 terepjáróban ünnepli világpremierjét, 2020-ban.

*A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált károsanyag-kibocsátásra és hatótávolságra vonatkozó adatok előzetes értékek.

Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

Nagyobb teljesítménnyel és megnövelt hatótávval érkezik a Nissan LEAF 3.ZERO és LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition

A Nissan megerősítette, hogy a rendkívül sikeres LEAF elektromos autó tovább fejlődik és érkezik a LEAF 3.ZERO két változata. Ez az új ajánlat még több vásárló számára teheti vonzóvá az elektromos járműveket. Mindkét modell 2019. január 9-től rendelhető.

A Nissan elektromos járművei rekordévet tudhatnak maguk mögött. A LEAF 3.ZERO változattal most egy 8 hüvelykes infotainment képernyő érkezik Európa legnépszerűbb elektromos járművébe, amely további kapcsolódási szolgáltatásokat és utcaszintű navigációt is kínál. A LEAF 3.ZERO európai értékesítésének indulásakor elérhetővé válik a vadonatúj és továbbfejlesztett NissanConnect EV alkalmazás is.

A LEAF 3.ZERO ugyanazzal a 40 kWh-s akkumulátor érkezik, amely már 2018-ban is nagy sikereket ért el. Új karosszériaszínek és kéttónusú színkombinációk bővítik a palettát (piros karosszéria fekete tetővel, illetve kék karosszéria fekete tetővel). Az ügyfelek már most is leadhatják rendelésüket a LEAF 3.ZERO-ra.

Január 9-től az összes európai piacon rendelhető a Nissan LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition változat is. A Limited Edition változat – amelyből mindössze 5000 példány készül Európa számára – nagyobb teljesítménnyel érkezik: akár 160 kW (215 LE) leadására is képes, illetve hosszabb hatótávot kínál, így a várakozások szerint akár 385 km-t is megtehet majd egyetlen töltéssel.

A Nissan LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition-t Japánban mutatták be, és ezen a héten megtekinthető az Egyesült Államokban, Nevada államban, Las Vegasban megrendezett Consumer Electronics Show (CES) kiállításon. A Nissan LEAF 3.ZERO és a Nissan LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition is rendkívül vonzó ajánlatot képviselnek, és lehetővé teszik, hogy a LEAF megőrizze helyzetét, mint a Nissan Intelligent Mobility jövőkép ikonja.

A Nissan LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition lelke az Intelligens Teljesítmény-technológiával felvértezett akkumulátor. 25%-kal nagyobb az energiasűrűsége, és 55%-kal nőtt energiatároló-kapacitása. Az innovatív tervezésnek és okos mérnöki megoldásoknak köszönhetően a nagyobb teljesítményű akkumulátor immár 288 cellát tartalmaz, szemben a 40 kWh-s változat 192 cellájával.

A LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition 62 kWh-s akkumulátora 40%-kal nagyobb hatótávot kínál, mint a 40 kWh-s akkumulátorral szerelt LEAF 3.ZERO változat. Ez hasonló használat esetén további 100 km hatótávot jelenet, jól illusztrálva a LEAF fejlődését.

A LEAF 3.ZERO modellek megkaják az e-Pedál- és a ProPILOT-technológiákat is. Ezek a nagy népszerűségnek örvendő intelligens technológiák átalakítják a vezetés élményét.

Az e-Pedál a vezetés eddig ismeretlen élményét hozza el, hiszen a vezető mindössze egyetlen pedál használatával gyorsíthatja, lassíthatja és állíthatja meg a járművet. Ennek az eredménye a zökkenőmentes, kifinomult vezetési élmény, illetve a jármű feletti maximális uralom élménye a pedál visszajelzésének köszönhetően.

A ProPILOT egy fejlett vezetéstámogató rendszer, amely egysávos autópályás vezetés során használható. A vezető teljes figyelmét és a kezek kormányon tartását igénylő rendszer képes az autó megállítására és a vezetés folytatására, illetve arra is, hogy a sáv közepén tartsa az autót nagy sebességű haladásnál és alacsonyabb sebességű, feltorlódott forgalomban is. A technológiának köszönhetően kevésbé fárasztó a vezetés és kisebb az azzal járó stressz, így a vezető magabiztosabb lehet a volán mögött.

Hogy egyedülálló magabiztossággal ruházzák fel az ügyfeleket, a Nissan LEAF 3.ZERO-hoz és a Nissan LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition-höz is ugyanaz a 8 éves / 160 000 km-es Nissan kapacitásgarancia jár, amelyet az ügyfelek már megszokhattak a LEAF többi változatánál.

A Nissan LEAF 3.ZERO bevezetése egy olyan évet követően történik, amely sikereket hozott a Nissan elektromos járművei számára – különösen az új LEAF teljesített kimagaslóan. 2018-ban az új Nissan LEAF volt a legkeresettebb elektromos jármű Európában, és az egész kontinensen 40 000 darab talált belőle gazdára. Továbbra is a LEAF a világ legnagyobb számban eladott elektromos járműve, hiszen az eredeti változat 2010-es bevezetése óta több mint 380 000 példány talált gazdára világszerte.

Magyarországon 627 darab forgalombahelyezéssel zárta az évet és 2018. decemberében a jubileumi 1 000 darabos eladást is elérte a LEAF hazai történetében. Összesen 1 055 db Nissan LEAF tulajdonos választotta a tisztán elektromos autózást 2013 óta.

Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért és összekapcsolt szolgáltatásokért felelős vezetője ennek kapcsán elmondta: „A Nissan LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition tovább növeli a LEAF modellcsalád vonzerejét, hiszen további hatótávval ruházza fel ezt a díjnyertes közlekedési megoldást, amely nagyszerű társ a vezetésben és a mindennapi életben is. Az ügyfelek kimagasló elégedettséggel reagáltak a tavaly bevezetett új Nissan LEAF-re. A termék erejét jól példázza, hogy az elektromos járművek folyamatosan növekvő piacán 2018-ban is a LEAF maradt Európa legnépszerűbb elektromos járműve. Reményeink szerint a LEAF 3.ZERO modellek segítenek fenntartani 2019-ben is ezt az egyedülálló növekedést.”

A LEAF 3.ZERO kezdőára 12 390 000 HUF, míg LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition 14 300 000 HUF ártól érhető el. Mindkét különleges változat rendkívül jól felszerelt.

Azok az magyar ügyfelek, akik szeretnék megrendelni valamelyik modellt, online jelezhetik érdeklődésüket 2019. január 9-étől, vagy ellátogathatnak a Nissan összes magyarországi márkakereskedésének valamelyikébe.

A LEAF 3.ZERO első példányainak kiszállítása várhatóan 2019. májusában kezdődik, míg a Nissan LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition első példányai 2019 nyarán érkeznek meg az ügyfelekhez.

A Kia 120 autóval segíti a 2019-es Australian Open lebonyolítását

A Kia Motors 120 autóból álló flottával segíti a 2019-es Ausztrál nyílt teniszbajnokság szervezését és lebonyolítását. A Kia immár 18 éve az ázsiai és csendes-óceáni térség Grand Slam tornájának fő szponzora.

A hivatalos átadási ceremóniát január 9-én tartották, a melbourne-i Federation Square-en, a Kia immár 17 Grand Slam trófeát begyűjtő márka nagykövete, Rafael Nadal részvételével. Az autók a játékosokat, a szervezőket és a VIP vendégeket szállítják majd a teniszbajnokság kéthetes ideje alatt, január 14-e és január 27-e között. A bajnokság a Rod Laver Arénában, a férfi egyéni döntővel ér majd véget.

Az elmúlt 18 évben a Kia támogatói flottái több millió kilométert tettek meg, miközben a játékosokat, a bajnokság szervezőit kényelemben és biztonságban eljuttatták a különböző helyszínekre. A több mint 350 sofőr előreláthatólag 450 000 kilométernél is többet tesz majd meg az idei torna ideje alatt.

„Megtisztelő, hogy majd két évtizede a világ egyik legrangosabb sporteseményének szponzorai lehetünk; ez irányú elkötelezettségünk töretlen. Nagy várakozással tekintünk a verseny két hete elé, és bízunk abban, hogy idén az eddigi legjobb tornát láthatjuk majd!” – mondta James Cho, a Kia Motors Australia elnöke.

„A Kia mindig is jóval több volt, mint csupán az Australian Open szponzora: a cég immár a teniszvilág nagyra becsült tagja, támogatásuk ideje alatt nagyban hozzájárultak a bajnokság fejlődéséhez. A versenyzőket januárban Melbourne-szerte szállító Kia flotta, valamint a rajongók számára szervezett események a Melbourne Park-ban, jó ideje a bajnokság jelképévé váltak, és fontos szerepet játszanak abban is, hogy a résztvevők még inkább élvezzék a versenyeket” – mondta Craig Tiley, az Australian Open versenyigazgatója.

A teniszvilághoz fűződő régóta tartó kapcsolatának további erősítésére a Kia számos online és offline programmal jelentkezik a világ teniszrajongóinak legnagyobb örömére. Az „AO szelfiverseny” például kiváló lehetőséget kínál arra, hogy a sportág rajongói megosszák a bajnokság számukra legkedvesebb pillanatait a közösségi médiában, miközben 68 szerencsés Kia-vásárló meghívást kap a bajnokságra is: profik által tartott exkluzív teniszképzésen vehetnek részt, és ott lehetnek a férfi egyéni elődöntők nézői között is.

Mindezeken kívül a Kia 30 labdaszedő gyermeket hívott meg Melbourne-be, akik ezzel életre szóló élménnyel gazdagodhatnak, hiszen egy Grand Slam tenisztornán vehetnek részt. Húsz koreai és tíz indiai gyermek lett a győztese annak a 2018-as nemzetközi versenynek, ahol e térségek 30 legjobb labdaszedőjét választották ki.

Audi Sport drivers club: sikeresen elrajtolt az Audi exkluzív ügyfélprogramja

Az Audi Sport a német piacon már sikeresen létrehozta az Audi Sport drivers club közösségét.

2019-ben pedig az R és az RS modellek tulajdonosai számára indított különleges program a következő fázisába lép: az Audi Sport további piacokon is megnyitja az Audi Sport drivers club kapuit, ezzel együtt pedig bővíti az elérhető szolgáltatások körét, többek között egy kizárólag tagoknak szóló Audi Sport online tartalommal. Az Audi Sport drivers club egyedülálló eseményeket kínál, amelyben egyaránt szerepelnek élményvezetések, az Audi gyártási helyszínein és üzemeiben vezetett látogatások és olyan exkluzív rendezvények, ahol a jövő modellkínálatába nyerhetnek bepillantást a közösség tagjai.

„Az Audi Sport drivers club egy, az ügyfelek iránti nagyrabecsülésünket kifejező kezdeményezés. Célunk, hogy az Audi Sport márka még inkább kézzel fogható legyen számukra” – nyilatkozta Michael-Julius Renz, az Audi Sport GmbH. ügyvezető igazgatója. „Ennek egyik módja, hogy az ügyfeleinknek lehetőséget biztosítunk arra, hogy a kulisszák mögé tekintve páratlan élményekkel legyenek gazdagabbak.”

Az Audi R és RS modellek tulajdonosai az Audi honlapján regisztrálhatnak. Ehhez mindössze az adott Audi Sport modell járműazonosító számára és a myAudi felhasználó nevükre van szükségük. A regisztrációt követően exkluzív hozzáférésük lesz az ügyfélprogramhoz, ahol a tagok olyan páratlan, önköltséges programokra jelentkezhetnek, amelyek sehol máshol, semmilyen formában és áron nem elérhetőek. 2018-ban például az ügyfelek ellátogathattak az Audi gyártási helyszíneinek legtitkosabb területeire is a „Színfalak mögött – Ingolstadt” és a „Színfalak mögött – Neckarsulm” túrák keretében.

További előnyök, amelyeket az Audi Sport drivers club az ügyfeleinek kínál: látogatás különböző nemzetközi motorsport eseményekre, ahol az ügyfelek kis csoportjai közelről is megtapasztalhatják a boxutcák világát és találkozhatnak az Audi Sport pilótáival és más motorsport legendákkal.

„Az Audi Sport drivers club elindítása és az első, alapvetően rendezvényekre összpontosító időszak óriási siker volt” – árulta el Jan-Philipp Heuveldop, az új ügyfélprogram projektmenedzsere. „Az Audi Sport ügyfeleinek lehetőségük nyílt egymással felvenni a kapcsolatot illetve találkozni a szakembereinkkel.”

2019-ben az Audi Sport nemzetközi szinten is igyekszik meghonosítani a programot és kibővíti az elérhető szolgáltatások körét, többek között egy kizárólag tagoknak szóló Audi Sport online tartalommal. A myAudi felületen történő belépés után az ügyfelek – a hagyományos tartalmi elemek mellett – átfogó multimédiás tájékoztatót kaphatnak a jelenlegi és jövőbeni termékekről. Az „Audi Sport Pillanatok” rész bepillantást enged az R és RS modellek tulajdonosai számára az Audi Sport csapatának világába és munkájába. Az Audi Sport az év során számos alkalommal mutat be olyan munkatársakat, akik kulcsfontosságú munkát végeznek a formatervezés, a műszaki fejlesztés vagy a motorsport területén. Az Audi Sport drivers club tagjai így folyamatos, közvetlen és személyes kapcsolatban lehetnek az Audi Sport izgalmas világával.

Akár 9 utast is könnyedén kiszolgál az új Opel Zafira Life

Mi a szép, flexibilis és hatékony nagyterű autó neve? Zafira! Ami 1999-ben, az első generációval kezdődött, azt éppen húsz évvel később folytatja a teljesen újonnan kifejlesztett negyedik modellnemzedék: az Opel Zafira Life egy élénken vezethető, ugyanakkor komfortos és testre szabható sokoldalú és nagyterű személyautó (Multi Purpose Van – MPV).

Három méretben készül: a „Small“ változat 4,60 méter hosszú, a „Medium“ 4,95, a „Large“ pedig 5,30 méteres – és mindegyik akár kilenc személynek nyújt helyet. Az „S“‑kivitel tíz centiméterrel rövidebb a jelenlegi Zafiránál, az „L“‑variáns viszont 65-tel hosszabb, megközelíti a Vivaro Combi kisbusz méretét. A Zafira Life ezáltal három járműszegmenst fed le, és új dimenziót jelenít meg a nagyterű személyautók között.

Ráadásul semmilyen kívánságot nem hagy teljesületlenül! Ez éppúgy érvényes flexibilis helykihasználására, mint komfortjára, modern vezetőtámogató- és infotainment-rendszereire, beleértve a vetített kijelzést, valamint a kamera- és radaralapú intelligens sebességszabályozást. Az új Zafira Life biztonsági koncepcióját a maximális öt csillaggal tüntette ki az Euro NCAP. Mindehhez markáns megjelenés járul, a tipikus Opel-arccal, eltalált arányokkal és rövid túlnyúlásokkal. Még nemesebbé teszi megjelenését a kétrészes panorámatető és a külön nyíló ablakú csomagtér-ajtó. Az Opel Zafira Life világpremierje 2019. január 18.-án lesz a Brüsszeli Autószalonon (közönségnapok 2019 január 19-27.), és már februártól megrendelhető.

Azért, hogy szilárd utaktól távol is a lehető legjobban jusson előre a Zafira Life, felszerelték az ügyes IntelliGrip kipörgésgátlóval. Szintén már a piaci bevezetéskor lesz megrendelhető az összkerékhajtású változat, a terepjáró-specialista Dangel közreműködésével. Majd, 2021 elején kijön a tisztán elektromos variáns is – további mérföldkőként a márka villamosításának útján.

„Az új Zafira Life típussal az Opel továbbviszi PACE! stratégiai tervét” – mondta az Opel vezérigazgatója, Michael Lohscheller. „2020 végéig összesen nyolc teljesen új, illetve átdolgozott modellt visz piacra – köztük a bestseller Corsa következő generációját. Már az év első felében megkezdjük a megrendelések felvételét két elektomos modellünkre: a teljesen elektromos Corsára illetve a plug-in-hybrid Grandland X-re. Az Opel elektromos lesz!”

A cég főképp a nyereséges, növekvő, nagy értékesítési volumenű szegmensekbe invesztál, és az Opelé lesz az egyik legfiatalabb portfólió a tömeggyártók közül.

Egy modell, három hosszúság: minden célra a megfelelő Zafira Life

A rövid Opel Zafira Life „Small“ a kompakt egyterűek tolongó kategóriájába tartozik, de lényegesen tágasabb a többinél, és akár kilenc főnek kínál férőhelyet – osztályában egyedülállóan. Kis fordulókörével (11,3 méter) ügyesen mozog, és két érzékelő-vezérlésű tolóajtaja éppúgy külső lábmozdulattal, elektromosan nyitható kívülről, mint az Astra Sports Tourer és az Insignia Sports Tourer csomagtartója. Ez is páratlan komfortrészlet a szegmensben. Az Opel Zafira Life „Medium“ tengelytávja 35 centiméterrel hosszabb (3,28 méter mind az „M“, mind az „L“ kivitelé), ezáltal nagyobb a hátsó lábtér. Ez a modell a D-szegmens nagyterűinek vetélytársa, de velük szemben jó pontokat szerez nagy hátfalajtajával és ennek megfelelően remek rakodási lehetőségeivel, valamint jóval egy tonna fölötti teherbírásával. Az 5,30 méter hosszú Opel Zafira Life „Large“ 4500 literes csomagterével pedig már a legnagyobb egyterűek kihívója.

Különösen ebben a szegmensben keresettek a színvonalasan felszerelt shuttle-típusok. Ilyen célra, de magánhasználatra is kínálja az Opel a Zafira Life valamennyi variánsát bőrülésekkel, amelyek alumíniumsínekben tologathatók könnyedén és tetszés szerint: öt, hat, hét vagy nyolc személynek. Az első utasülés lehajtható támlája 3,5 méter hosszú tárgyak szállítását teszi lehetővé. Ha meg kell növelni a Zafira Life „S“ 1500 literes (tetőig pakolva) poggyászterét, egyszerűen lefektethetők a harmadik sori ülések, de kivehetők is, a térfogat ilyenkor eléri a 3397 litert. Aztán gyerekjáték visszarakni sínjükbe az üléseket.

Az egészet megkoronázza a két hosszú tengelytávú verzió Lounge-felszerelése. Elektromosan fűthető első ülések masszázsfunkcióval, mögöttük négy elcsúsztatható bőrfotel, komfortos 48 centiméter szélességgel – sőt akár egymással szemben is helyet foglalhatnak a VIP-vendégek, és jól elfér a lábuk. A szintén mozgatható asztal néhány kézmozdulattal lehajtható, hogy aztán apró holmi tárolójaként szolgáljon. Az utasok laptopját és okostelefonját rövid idő alatt lehet feltölteni a 230 voltos aljzatról.

A Zafira Life legtöbb változata maximum 1,90 méter magas, így probléma nélkül behajthat normál mélygarázsokba – ez nemcsak szállodai shuttle esetében fontos, hanem magánautósoknak is, hogy bárhol, korlátozás nélkül parkolhassanak.

Minden kontroll alatt: vetített kijelzés, távközradar és tolatókamera

Az Opel új nagyterű autójának vezetését megkönnyítő asszisztensrendszerek közül a frontkamera és a távközradar a jármű előterét figyeli. A rendszer felismeri az utat keresztező gyalogosokat, és 30 km/órás sebességig vészfékezést tud kezdeményezni. Az intelligens sebességasszisztens az előrébb haladó járműhöz igazítja a tempót, magától leveszi a gázt, és szükség esetén 20 km/óráig lassít. A sávtartó asszisztens és az elfáradás-felismerő támogatja a vezetőt, az utóbbi figyelmezteti, ha túl hosszú ideje ül a volán mögött, és sürgős szükség lenne egy pihenőre. A távfény-asszisztens 25 km/óra fölött automatikusan váltogat táv- és tompított fény között. A sebességet, a követési távolságot és a navigációt a szélvédőre vetített színes kijelzéssel mutatja meg a Zafira Life – ez is egyedülálló a szegmensben.

Mindezek mellett 2019-től az új Opel Connect telematikai lehetőséget is kínálja a nagyterű autó. Segítő funkciói, mint a valós idejű közlekedési információkat felhasználó Live Navigation, a közvetlen kapcsolat az autómentővel és a vészhívás mindig őrangyalként kísérik a Zafira Life pilótáját. A piros vészhívó gombbal pillanatok alatt lehet értesíteni a mentőket; ha pedig a balesetben berobban egy övfeszítő vagy légzsák, automatikusan megy el a segélykérés.

Nagytestű autók vezetőjének különösen fontos a jó körkilátás, például városi jobbra kanyarodáskor, vagy szűk mellékutcákban. Az első és hátsó kötényben radarszenzorok pásztázzák a holtszögeket, és parkolási manőverezéskor éppúgy jelentik a vezetőnek az akadályokat, mint járművek vagy gyalogosok közeledését. A tolatókamera képe, felszereltségtől függően, vagy a belső tükörben, vagy a hétcolos monitoron jelenik meg – az utóbbi esetben 180 fokos látószögű madártávlati perspektívából.

A nagy, hétcolos érintőképernyő a „Multimedia“ és a „Multimedia Navi“ infotainment-rendszerekhez kapcsolódik. Mindkettő Apple CarPlay és Android Auto szoftverrel integrálja az okostelefont. A „Multimedia Navi“ Európa-térképe háromdimenziósan jelenik meg, sőt a nagyvárosok látnivalói Full HD-minőségben. Vidéki utazáskor a térkép kívánságra nagyon valósághűen ábrázolja a környező táj geográfiáját. A navigációs rendszer, az Opel Connect jóvoltából, valós időben tájékozódik az aktuális forgalmi helyzetről. Mindegyik kivitelhez kaphatók nagyteljesítményű hangrendszerek. A csúcsváltozatban tíz hangszóró kényezteti első osztályú hangminőséggel a VIP-Shuttle utasait.

Bécsi Autókiállítás 2019: a Honda újdonságai

Január 10-e és 13-a között kerül megrendezésre a 2019. évi Bécsi Autókiállítás, a Messecentrum területén, ahol a nagyközönség találkozhat a vadonatúj Honda CR-V Hybriddel, valamint a sportos Honda HR-V-vel.

A vadonatúj CR-V a Honda első olyan szabadidő-autója, amely hibrid hajtáslánccal is kapható európai piacon. Alapját az intelligens Multi-Mode Drive (i-MMD) vezérlőegységgel társított, két villanymotorra és egy Atkinson-ciklusú benzines erőforrásra épülő Honda Hybrid Performance rendszer adja, melynek kimagasló hatékonysága és kifinomultsága többek között a közvetlen átvitelnek köszönhető.

A CR-V Hybridet egy benzines 2.0 i-VTEC erőforrás és két – lítium-ion akkumulátorcsomagról táplált – villanymotor hajtja, az összteljesítmény 184 LE (135 kW), a legnagyobb forgatónyomaték pedig 315 Nm. Klasszikus váltó helyett egyszerű, fix áttételű erőátvitel teremt kapcsolatot a mozgatásért felelős részegységek között, így páratlanul kifinomult a nyomatékleadás. Ez a szerkezet rendkívül precíz és kis helyigényű, még a más gyártók által a hibrid meghajtásban alkalmazott, bolygóműves, folyamatosan változó áttételű e-CVT-t is felülmúlja.

A megújult NEDC-teszt alapján a 184 LE-s, elsőkerék-meghajtású, benzines-elektromos SUV CO2-kibocsátása 120 g/km, kombinált üzemanyag-fogyasztása pedig 5,3 l/100 km. Összkerekes változatánál ez az érték 126 g/km, ehhez társul az alacsony, mindössze 5,5 l/100 km-es vegyes üzemben mért érték.

Az új HR-V Sport a 2019-es HR-V legújabb változata 1.5 VTEC TURBO erőforrással, látványosabb megjelenéssel és sportosabb futóművel kerül a szalonokba. A HR-V Sport éppúgy frissített külső és belső formavilággal gördül le a futószalagról, mint az alapmodell, de számos egyedi arculati elemmel tették látványosabbá a mérnökök.

Motorját a Honda Civic legújabb nemzedékében már megismerhette a vásárlóközönség, és bizony azóta is közbeszéd tárgya, az 1,5 literes VTEC TURBO hajtómű ugyanis 182 LE-s csúcsteljesítménnyel (6MT: 5500 f./perc, CVT: 6000 f./perc) és kimagasló maximális forgatónyomatékkal büszkélkedhet. Utóbbi kézi váltóval társítva 240 Nm (1900-5000 f./perc), míg a folyamatosan változó áttételű, automatikus erőátvitelnél 220 Nm (1700-5500 f./perc).

A HR-V Sportot körbejárva számos olyan kiegészítőt fedezhetünk fel, amelyek még lendületesebbé varázsolják az összhatást. Ilyen például a vékony első koptató, a küszöbszoknya, a kerékjárati ívekre helyezett burkolat és az agresszívebb hátsó lökhárító is. Ráadásként mindezt szemet gyönyörködtető, fekete fényezéssel tárja elénk a legendás japán vállalat, dupla kipufogóvéggel és 18 colos, egyedi megjelenésű könnyűfém felnikkel koronázva meg a lélegzetelállító formatervet.

A Honda motorsportok iránti elkötelezettségéről árulkodik, hogy az RA618H erőforrással felszerelt F1-es versenyautó, a Scuderia Toro Rosso STR13 is tiszteletét teszi az osztrák fővárosban, akárcsak a hétszeres világbajnok, Marc Márquez versenymotorja, az RC213V is.
A Honda Austriát megtalálják a C pavilon C0104 standján.

Új rekord: 2018-ban 1814 darabos értékesítést ért el a Volvo Autó Hungária

A Volvo Autó Hungária 2018-ban új értékesítési rekordot ért el: 24 éves hazai működése alatt először haladta meg az 1800 darabot. Az eladások 2017-hez képest 26 százalékkal nőttek, és ez az év végére 1814 darab új autót jelentett. Az értékesítés szempontjából ez már az 5. egymást követő növekedési év. 2017-ben a vállalat 1437 autót adott el.

Az elmúlt években elért eredmények azt mutatják, hogy kiemelkedő érdeklődés van a Volvo teljesen megújult termékportfóliójára, ezen belül pedig különösen a nemzetközi díjakat is nyert XC családra.

Hazánkban 2018-ban a legnépszerűbb Volvo modell az új XC60-as volt, amiből 605 darabot helyeztünk forgalomba, ezzel szegmensében a Skoda Kodiaq-kal holtversenyben az első helyen végzett. Ezt követte az XC90-es változat 316 darab autóval (2017: 250 darab), ami az első helyet jelenti szegmensében! Az Európai Év Autója díjjal is kitüntetett XC40 első évének végére a márka 3. legnépszerűbb modelljévé vált 212 darabos forgalomba helyezéssel.
Az összes modellünk közül az S90 növekedése lett a legnagyobb, ami 2017-hez képest 53%-kal emelkedett, és az év végére elérte a 151 darabot.

2018-ban a benzines és a Twin-Engine változatok népszerűsége jelentősen nőtt: míg az előbbi részaránya a 2017-es 18%-ról 34%-ra változott, addig a T8 Twin-engine változatok eladását több, mint megdupláztuk.

A Volvo magyarországi hálózata 13 márkakereskedésből áll, a legújabb értékesítési pontunk tavaly év végén nyílt meg Békéscsabán. A kereskedések 90%-a már az új modern skandináv formanyelv szerinti arculatot képviseli, a fennmaradó kereskedések ez irányú fejlesztései 2019 folyamán szintén befejeződnek.

A Lexus UX a világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtását kapta meg

A Lexus öntöltő hibrid elektromos rendszere intelligensen kombinálja a benzinmotor és az elektromotor erejét, aminek köszönhetően gyártó vadonatúj crossovere, az UX 250h akár a menetidő 50-70 százalékában is képes tisztán elektromos hajtással haladni, anélkül, hogy hálózatról töltenénk.

Mindennek köszönhetően az UX esetében a drámaian alacsony üzemeltetési költségek mellé a a kategória legalacsonyabb CO₂-kibocsátása és majdnem nulla NOx kibocsátás társul (ez Euro 6d szintű emissziónak felel meg).

Ha valaki beül a vadonatúj Lexus UX 250h volánja mögé, nagyon hamar ráébred, hogy ez nem csupán egy ‘újabb crossover’. A negyedik generációs hibrid technológiával hajtott autó gyorsan és készségesen reagál a vezető utasításaira, és mint minden Lexus-hibrid, a kategória legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztásával és károsanyag-kibocsátásával működik. Az UX 250h tulajdonosának sosem kell külső áramforrásról feltöltenie az akkumulátort, vagy az autó hatótávolsága miatt aggódnia. Ugyanakkor a városi forgalomban az UX 250h a mindennapos autózás jó részében – akár a menetidő 50-70 százalékában is – képes tisztán elektromos hajtással haladni.

Lexus öntöltő hibrid

A Lexus öntöltő hibrid elektromos rendszere észrevétlenül hangolja össze a rendkívül takarékos, 2,0 literes négyhengeres benzinmotor és az erőteljes elektromotor(ok) teljesítményét. Az elsőkerékhajtással vagy E-FOUR összkerékhajtással egyaránt kombinálható rendszer fontos része az új, kompakt méretű hibrid váltómű és teljesítményvezérlő egység. Az új fejlesztésű nikkel-fémhidrid akkumulátor elfér a hátsó üléssor alatt, így csupán minimális helyet foglal el a csomagtérből – ráadásul ezzel a megoldással az UX súlypontja is mélyebbre került. Az autó tervezése során fontos szempont volt, hogy a mérnökök ne csupán az alacsony üzemanyag-fogyasztásra koncentráljanak, hanem az élvezetes vezethetőségre is.

Elektromos hajtás

Egyenletes sebességgel haladva vagy enyhe gyorsításnál az első elektromotor (illetve az összkerékhajtású változatokban a plusz hátsó elektromotor) a hibrid akkumulátorból nyert energiával, tisztán elektromos üzemmódban is képes mozgatni az autót. Ilyenkor az UX 250h szinte teljes csendben, a benzinmotor használata nélkül – vagyis nulla emisszióval – halad.

Dinamikus, mégis kifinomult, sima és csendes üzem

Nagyobb sebességnél csendben beindul a hihetetlenül sima járású, Atkinson-ciklusú benzinmotor, de szükség esetén még az elektromotor is besegít a hajtásban. A kétféle erőforrás szinte tökéletes összehangolásának köszönhetően az UX 250h kimagasló vezetési élményt kínál, ráadásul rendkívül alacsony fogyasztással és emisszióval működik.

Erőteljes gyorsulás

Ha a vezető padlógázzal gyorsít, az elektromotor(ok) késlekedés nélkül kiegészíti(k) a 2,0 literes benzinmotor teljesítményét. A kétféle erőforrás együttes, tekintélyes forgatónyomatéka egyenletes és dinamikus gyorsulást biztosít – pontosan akkor és úgy, ahogy a vezető elvárja.

Sosem kell feltölteni

Fékezéskor, vagy ha a vezető egyszerűen csak leveszi a lábát a gázpedálról, a regeneratív fékrendszer az autó mozgási energiáját elektromos árammá alakítja át, amit – a normál autózás közben termelt árammal együtt – a hibrid akkumulátor tárol. Ez a gyakorlatban annyit jelent, ahogy az UX 250h modellt sosem kell külső áramforrásról feltölteni.

Élen jár a hibrid elektromos technológiában

Ahogy a nagy technológiai áttörések, úgy a Lexus élenjáró hibrid technológiája sem egyetlen nap alatt született. Hosszú távú hajtáslánc-stratégiájának keretében a vállalat már a ’90-es évek közepén kifejlesztette első hibrid rendszereit. A Lexus 2005-ben mutatta be a világ első prémium hibrid autóját, az RX 400h crossovert, és a márka azóta több mint 1,4 millió darab öntöltő hibridet adott el világszerte. A Lexus európai kínálatában jelenleg kilenc különféle hibrid hajtású modell szerepel az LC 500h és LS 500h Multi-Stage Hybridektől kezdve egészen a szupertakarékos CT 200h luxus-kompaktig.

Csekély üzemben tartási költség és alacsony szervizköltség

Az UX 250h modellt igazi élvezet vezetni, de legalább ilyen kellemes az autó fenntartási költsége és értéktartása is. Elsősorban a Lexus élvonalbeli mérnöki tudásának és az öntöltő hibridekkel kapcsolatos hatalmas tapasztalatának köszönhető, hogy az akkumulátorok élettartama ugyanolyan hosszú, mint az autóé, és hogy a Lexus hajtási rendszerében nagyon csekély a kopás és az elhasználódás. Az UX 250h modellben nincs kuplung, az indítómotort és a generátort pedig integrálták a hibrid rendszerbe, így az autó teljes élettartama alatt sincs szükség a javításukra vagy a cseréjükre. A szokásos vezérműszíj helyett a mérnökök karbantartást nem igénylő láncot alkalmaztak. Mivel ezeket az alkatrészeket sosem kell cserélni, az UX 250h tulajdonosai (5 év használattal számolva) mintegy 1500 euro megtakarításra számíthatnak.

A hibrid akkumulátor élettartama = az autó élettartama

60 milliárd kilométer már igencsak meggyőző tesztperiódusnak tekinthető, így nem kétséges, hogy a Lexus hibrid akkumulátorok élettartama valóban megegyezik az autóéval. A szigorú mérnöki és strapabírási elvárások alapján tervezett akkumulátorra 10 év vagy 200.000 km Prémium Hibrid Garancia vonatkozik.

Kevésbé kopó fékek és gumik

A Lexus öntöltő hibridek regeneratív fékrendszerének köszönhetően – ami a fékhatás első felét adja – sokkal kisebb mértékben kopnak a fékbetétek és a féktárcsák. 90.000 kilométer alatt egy Lexus-hibridben általában szükségtelen a tárcsák cseréje, és betétkészletet is csak egyszer kell cserélni. Ráadásul a hibridek magasabb abroncsnyomása miatt kevésbé kopik a gumik pereme, és az egyenletes teljesítmény-leadás és az autó kedvező súlyelosztása tovább csökkenti a gumiabroncsok elhasználódását.

Nagy András lett a Ford Magyarország új kereskedelmi igazgatója

A magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon tavaly kilencedik alkalommal piacvezető pozíciót szerző Ford Magyarország tovább erősíti hazai menedzsmentjét, Nagy András személyében.

A Ford hazai értékesítési vezetői posztján 2019 január elsejétől Nagy András váltja Dalos Attila eddigi kereskedelmi igazgatót. Nagy András, aki az elmúlt közel 4 évben flotta értékesítési igazgatóként dolgozott, a Corvinus Egyetemen végzett közgazdaságtan-számvitel szakon. 12 éve dolgozik a Fordnál, 7 évet töltött a flotta osztályon értékesítési területi vezetőként, majd a flotta osztály vezetőjévé történt 2015-ös kinevezése előtt 1 évig haszongépjármű igazgatói pozícióban dolgozott. András nevéhez olyan kiemelkedő sikerek fűződnek a flottaértékesítés területén, mint például néhány évvel ezelőtti, 1500 darabos ORFK tender, vagy az elmúlt évek sikeres ELMŰ flottái. A 43 éves közgazdász szakember nős, két gyermek édesapja.

Dalos Attila a vállalaton belül globális tervezési pozícióban folytatja karrierjét.

„Attila, és András is rendkívül tapasztalt, sokat bizonyított, és saját területükön figyelemre méltó eredményeket elérő tagjai a Ford hazai menedzsmentjének. András személyében határozott, szakmailag felkészült vezető kerül a Ford értékesítés élére. Az ő támogatásával minden feltétel adott ahhoz, hogy vállalatunk a jövőben is kiemelkedő sikereket érjen el a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon” – fogalmaz Szamosi Viktor, a Ford magyarországi ügyvezető igazgatója.

A Ford 2018-ban 23,6 százalékos növekedést felmutatva végzett a hazai összesített eladási lista élén összesen 20047 eladott személy- és haszongépjárművel*.

*A Datahouse újautó-eladási adatai szerint (személy-, kishaszon, nagyhaszon és busz)

Számos díjat kapott 2018-ban a BMW

A hőn áhított trófeák, a nívós szakmai díjak és az olvasóktól kapott elismerések egytől egyig a BMW modelljeinek kimagasló minőségét, innovációs erősségét, járműkapcsolati megoldásait és terméktervezési hatásait igazolják.

A BMW az elnyert díjak és kitüntetések tekintetében is rendkívül sikeres esztendőt zárt 2018-ban. Az elmúlt tizenkét hónapban a müncheni központú vállalatcsoport termékei nem csupán az autós újságírók és az iparági szakértők, de az olvasó- és rajongóközönség, illetve a piackutatást végző specialisták elismerését is elhódították. A fényes trófeákkal illetett négykerekűek ráadásul prémium minőségük és technológiai innovációik mellett intelligens járműkapcsolati megoldásaikkal és kivételes fenntarthatósági mutatóikkal is diadalmaskodtak. A BMW az autóiparban elnyerhető legvágyottabb díjak közül a tavalyi évben kettőt is bezsebelt: a BMW M5 sportlimuzint a világ legjobb nagyteljesítményű gépkocsijának járó „World Performance Car“ kitüntetéssel illették, miközben a BMW i8 plug-in hibrid sportautónak sorozatban negyedik évben ítélték oda a világ legjobb erőforrását elismerő „Nemzetközi Év Motorja Díj“ trófeáját. A csúcsteljesítményű BMW M modellek ismét számos ranglista élén végeztek, a bajor prémiummárka pedig a prémium szegmens leginnovatívabb gyártójának járó cím újbóli elhódításával ünnepelhetett mesterhármast.

Ismét csúcson a BMW 5-ös sorozat

A tavalyi esztendőt megelőző tizenkét hónap egymást követő elismerései és kitüntetései után a BMW 5-ös sorozat 2018-ban is sikert sikerre halmozott – Németországban és nemzetközi szinten egyaránt. A megannyi díj között az auto motor und sport német autós szakmagazin felső-középkategóriában odaítélt „Best Car“ trófeája és az Auto Zeitung német autós szakmagazin „Auto Trophy – World’s Best Cars“ szavazásának „Executive“ kategóriájában kiérdemelt első helyezése is megtalálható. Az Auto Test magazin olvasóiban a tavalyi év során a BMW 530d Touring modell keltette a legmélyebb benyomást, amelynek köszönhetően a modell a lap abszolút győztesévé is előlépett. Az olvasók a felső-középkategória legjobb ár-érték arányú gépkocsijának eközben a BMW 520d Touring modellt választották meg. A BMW 5-ös sorozat Nagy-Britanniában is osztatlan sikert aratott, ahol nem csupán egy, de két nívós díjat is elnyert a szigetország „Car of the Year 2018“ választásán: egyiket a „Best Executive Car“, míg másikat a „Best Estate Car“ kategóriában. A BMW 5-ös limuzin és a BMW 5-ös Touring modellpárosát 2018-ban sok más autós szakmagazin is az év autójának választotta, így többek között a What Car?, a Company Car Today és a Car Express is. A BMW 520d xDrive Touring ezalatt a What Car? és a Practical Caravan magazinok, illetve a The Camping and Caravanning Club által közösen életre hívott „Tow Car Awards“ kitüntetés abszolút győztesének járó trófeát is elhódította.

BMW M modellek a dobogó legfelső fokán

2018-ban ismét a BMW négykerekűi szolgáltak a prémium szegmens sportosságának mércéjéül, a nagyteljesítményű BMW M modellek iránymutatása mentén. Az új BMW M5 sportlimuzin egy csapásra osztatlan sikert aratott a világ legkiválóbb autóit elismerő „World Car Awards“ trónján, elnyerve a világ legjobb nagyteljesítményű gépkocsiját éltető „World Performance Car“ trófeát. A BMW M5 mellett a BMW M GmbH többi élsportolója is meghatározó ikonként gurult fel a németországi ranglisták csúcsára: a BMW M5 Competition az Auto Bild Sportscars szakmagazin „Sports Car of the Year 2018“ díját is elnyerte a limuzinok / kombik kategóriájában, a BMW M2 Competition pedig a kisautók / kompaktok mezőnyében hódította el ugyanezt a címet.

Az év legsportosabb autóit kereső sport auto magazin olvasói szavazásán a müncheni központú vállalatcsoport termékei nyolc kategóriában is az élen végeztek. Ez azt jelenti, hogy a BMW az idei szavazáson mindegyik másik gyártónál több díjat zsebelt be. A nyertesek listája a kompakt kategóriában diadalmaskodó BMW M140i modelltől a 100 000 euró feletti limuzinok és kombik mezőnyében taroló BMW M5 sportlimuzinig húzódik, köztük olyan kiválóságokkal, mint a BMW M240i Coupé (50 000 euró alatti kupék), a BMW M550d xDrive (dízelüzemű modellek), valamint a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M3 (100 000 euró alatti limuzinok és kombik) és BMW M4 Coupé (100 000 euró alatti kupék). A BMW M modellek mellett a BMW 230i Cabrio (50 000 euró alatti kabriók és roadsterek) és a BMW 330i (50 000 euró alatti limuzinok és kombik) is kategóriája első helyén végzett.

A BMW hálózatról tölthető modelljei továbbra is kitartanak

A BMW alternatív hajtásláncok kifejlesztése és tömegtermelése terén felhalmozott hatalmas szaktudása 2018-ban újfent beigazolódott, a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt, a BMW i8 plug-in hibrid sportautó és a BMW 330e plug-in hibrid limuzin ugyanis sorra nyerte el a nevesebbnél nevesebb díjakat. Az Auto Zeitung német autós szakmagazin olvasói a BMW i divízió két modelljét a világ legjobb autói közé választották be az 50 000 euró alatti elektromos autók, illetve a hálózatról tölthető nagyteljesítményű modellek mezőnyében. A BMW i8 ezen felül a „Nemzetközi Év Motorja Díjat“ is elhódította, sorozatban negyedik alkalommal utasítva maga mögé az 1.4 – 1.8 liter hengerűrtartalomba eső ellenfeleit. A BMW tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljei Nagy-Britanniában is kimagasló népszerűségnek örvendenek: az Auto Express magazin a BMW i3 REX típust a legjobb hibrid modellnek, a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot pedig a legjobb környezetbarát autónak választotta. Az alternatív hajtáslánccal szerelt BMW modellek elmúlt tizenkét hónapban tanúsított győzelmi sorozatát a BMW 330e limuzin zárta, amely a Company Car Today autós szakmagazin által összeállított, az év legjobb plug-in hibrid modelljeit rangsoroló tabella élén végzett.

Nívós terméktervezési díjak, amelyekkel a BMW modelljeit illették

A bajor prémiumgyártó négykerekűi kivételes minőségű kialakításaikkal is időről időre új mércét állítanak fel. A 2018-ban elnyert terméktervezési díjak a BMW egyedülálló dizájnteljesítményét éltetik. A tavalyi évben nem kevesebb, mint öt BMW modell nyerte el az iF Terméktervezési Díjat, amely a világ egyik legnívósabb, dizájnkiválóságokat elismerő trófeája. A győztesek listáján a BMW M5 sportlimuzin, a BMW 6-os Gran Turismo, a BMW X2, a BMW X3 és a BMW i3s is megtalálható. A BMW-t ráadásul az Auto Zeitung német autós szakmagazin olvasói is elsöprő győzelemmel jutalmazták az „Auto Trophy – World’s Best Cars“ szavazáson: a legjobb terméktervezésű gyártót megillető „Auto Trophy“ díjjal a bajor prémiumgyártót tüntették ki.

A BMW Connected most és a jövőben is optimális járműkapcsolatot garantál

A BMW megállás nélkül halad előre az okostelefonok egyre közvetlenebb gépkocsi-integrálása, valamint az újabbnál újabb digitális szolgáltatások és forradalmi járművezérlési koncepciók kifejlesztése terén. A bajor prémiummárka kiugró sikereket ért el az auto motor und sport német autós szakmagazin olvasói által a legjobb járműkapcsolati technológiáknak odaítélt, 2018-as „Járműkapcsolati Díjakért“ folyó küzdelmekben, amely a müncheni gyártó e téren felhalmozott szaktudására szolgál meggyőző bizonyítékként. A BMW három kategóriában is diadalt aratott: a magazin olvasói a BMW Connected alkalmazást választották meg a legjobb okostelefon-applikációnak, az Apple CarPlay-előkészítést eközben a legjobb okostelefon-integráló koncepciónak nevezték, a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója pedig olyannyira lenyűgözte az olvasókat, hogy a járművezérlési koncepciók kategóriában díjjal ismerték el. A bajor prémiumgyártó új kijelző- és járművezérlési koncepciója a BMW X5 negyedik generációjában ünnepelte világpremierjét, minden korábbinál intenzívebben helyezve a vezetőt a középpontba. A technológiát a mérnökök úgy tervezték meg, hogy az mindegyik vezetési szituációban a lehető legpontosabb információval szolgálja ki a BMW ügyfelét és ezzel újabb szintre emelje az ember és az autó közötti interaktív kapcsolatot.

A bajor prémiumgyártót mindezeken felül innovációs erősségéért is számtalan elismerésben részesítették a független szakértők: a BMW-t a németországi Center of Automotive Management (CAM) és a nagy-britanniai PricewaterhouseCoopers (PwC) is a leginnovatívabb prémiummárkának választotta meg, amellyel a 2018-as év autóipari innovációit kitüntető „Automotive Innovations Award“ abszolút díját is elnyerte. Innovációs tehetsége elismeréséül a müncheni központú vállalatcsoport a karosszériakoncepciók és a járműkapcsolati felületek kategóriáiban is diadalmaskodott.

A BMW 2018-ban elnyert legfényesebb trófeái, elismerései és kitüntetései:

A World Car Awards által:

A világ legjobb nagyteljesítményű gépkocsijának járó „World Performance Car“ kitüntetés a BMW M5 sportlimuzinnak

Az auto motor und sport német autós szakmagazin által:

A kompakt SUV kategória legjobb autójának járó „Best Car” díj a BMW X1 modellnek

A felső-középkategória legjobb autójának járó „Best Car” díj a BMW 5-ös sorozatnak

Az egyterűek legjobb dizájn-innovációját elismerő 2018-as „Autonis” díj a BMW 2-es Active Tourer és a BMW 2-es Gran Tourer modellpárosának

Az Engine Technology International szakmai zsűrije által:

A világ legjobb 1.4 – 1.8 hengerűrtartalmű erőforrásának járó „Nemzetközi Év Motorja Díj 2018” a BMW i8 plug-in hibrid sportautó turbófeltöltésű, háromhengeres benzinmotorjának

Az auto motor und sport német autós szakmagazin és a Moove szaklap által:

A legkiválóbb okostelefon-integrálást elismerő „Járműkapcsolati Díj 2018” kitüntetés a BMW Apple CarPlay-előkészítésnek

A legjobb okostelefon-alkalmazának járó „Járműkapcsolati Díj 2018” kitüntetés a BMW Connected szolgáltatás-palettának

A legjobb kijelző- és járművezérlési koncepciót megillető „Járműkapcsolati Díj 2018” kitüntetés a BMW központi operációs rendszer legújabb, 7.0 verziójának

Az Auto Bild Sportscars német autós szakmagazin által:
A kisautók és kompaktok mezőnyének legsportosabb képviselőjét megillető „Sports Car of the Year 2018“ díj a BMW M2 Competition modellnek
A limuzinok és kombik mezőnyének legsportosabb képviselőjét megillető „Sports Car of the Year 2018“ díj a BMW M5 Competition modellnek

Az Auto Bild Allrad német autós szakmagazin által:

A 40 000 euró alatti legjobb összkerékhajtású gépkocsinak járó „AWD Cars of the Year“ díj a BMW 3-as sorozatnak

A 30 000 és 50 000 euró közötti legjobb terepjárónak és SUV-nak járó „AWD Cars of the Year“ díj a BMW X3 modellnek

Az Auto Zeitung német autós szakmagazin által:

A legjobb középkategóriájú gépkocsinak járó „Auto Trophy” díj a BMW 3-as sorozatnak

Az „Executive“ kategória legjobb modelljének járó „Auto Trophy” díj a BMW 5-ös sorozatnak

A legjobb luxus SUV-nak járó „Auto Trophy” díj a BMW X5 modellnek

A legjobb középkategóriájú gépkocsinak járó „Auto Trophy” díj a BMW 3-as sorozatnak

Az 50 000 euró alatti legjobb elektromos autónak járó „Auto Trophy” díj a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktnak

A nagyteljesítményű elektromos és hibrid modellek legjobbjának járó „Auto Trophy“ díj a BMW i8 plug-in hibrid sportautónak

A legjobb terméktervezésű gyártót megillető „Auto Trophy“ díj a BMW-nek

A sport auto német autós szakmagazin által:

A kompakt kategória legsportosabb modelljének járó „sport auto Award“ díj a BMW M140i modellnek

Az 50 000 euró alatti legsportosabb kupénak járó „sport auto Award“ díj a BMW M240i Coupé modellnek

Az 50 000 euró alatti legsportosabb kabriónak és roadsternek járó „sport auto Award“ díj a BMW 230i Cabrio modellnek

Az 50 000 euró alatti legsportosabb limuzinnak és kombinak járó „sport auto Award“ díj a BMW 330i modellnek

A legsportosabb dízelüzemű gépkocsinak járó „sport auto Award“ díj a BMW M550d xDrive modellnek

A 100 000 euró alatti legsportosabb limuzinnak és kombinak járó „sport auto Award“ díj a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M3 sportmodellnek

A 100 000 euró alatti legsportosabb kupénak járó „sport auto Award“ díj a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupé sportmodellnek

A 100 000 euró feletti legsportosabb limuzinnak és kombinak járó „sport auto Award“ díj a BMW M5 sportlimuzinnak

A Center of Automotive Management (CAM) és a PricewaterhouseCoopers (PwC) által:

A leginnovatívabb prémiumgyártót megillető „Automotive Innovations Awards“ kitüntetés a BMW-nek

A leginnovatívabb karosszériakoncepciókat előállító prémiumgyártót megillető „Automotive Innovations Awards“ kitüntetés a BMW-nek

A leginnovatívabb járműkapcsolati felületeket megalkotó prémiumgyártót megillető „Automotive Innovations Awards“ kitüntetés a BMW-nek

Az iF International Forum Design által:

A gépkocsi kategória 2018-as arany fokozatú „iF Terméktervezési Díja” a BMW M5 sportlimuzinnak, valamint a BMW 6-os Gran Turismo, a BMW X2, a BMW X3 és a BMW i3s modelleknek

Az Auto Test magazin által:

Az abszolút legjobb gépkocsinak járó „Auto Test” díj a BMW 530d Touring modellnek

A legjobb ár-érték arányú gépkocsinak járó „Auto Test” díj a BMW 520d Touring modellnek

A What Car? brit autós szakmagazin által:

Az év legjobb luxusautójának járó „Car of the Year” díj a BMW 5-ös sorozatnak

A What Car? és a Practical Caravan magazinok, illetve a The Camping and Caravanning Club által:

Az abszolút legjobb gépkocsinak járó „Tow Car Awards“ kitüntetés a BMW 520d xDrive Touring modellnek

A nagy-britanniai UK Car of the Year által:

Az „Executive“ kategória legjobb modelljének járó „UK Car of the Year 2018“ díj a BMW 5-ös sorozatnak

A legjobb kombinak járó „UK Car of the Year 2018“ díj a BMW 5-ös Touring modellnek

A nagy-britanniai Company Car Today által:

Az év legjobb plug-in hibridjét megillető „Company Car Today Award“ kitüntetés a BMW 330e modellnek

Az év legjobb autóját megillető „Company Car Today Award“ kitüntetés a BMW 5-ös sorozatnak

Az év legjobb „Executive“ modelljét megillető „Company Car Today Award“ kitüntetés a BMW 5-ös sorozatnak

Az év legjobb prémium crossoverét megillető „Company Car Today Award“ kitüntetés a BMW X1 modellnek

A nagy-britanniai Auto Express magazin által:

A legjobb hibrid gépkocsinak járó „Best Cars“ díj a BMW i3 REX modellnek

A legjobb környezetbarát gépkocsinak járó „Best Cars“ díj a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktnak

A 2018-as év legjobb „Executive“ modelljének járó „New Car Awards“ díj a BMW 5-ös sorozatnak

A 2018-as év legjobb középkategóriájú prémium SUV modelljének járó „New Car Awards“ díj a BMW X3 modellnek

Az egyesült államokbeli Car and Driver magazin által:

A luxuskategóriájú kompakt SUV-k legjobbját megillető „Best Trucks and SUVs“ díj a BMW X1 modellnek

Az egyesült államokbeli JD Power által:

A legkiválóbb kezdeti minőségű prémium kompakt modellnek járó „Initial Quality Study“ díj a BMW 4-es sorozatnak

A legkiválóbb kezdeti minőségű prémium kompakt SUV modellnek járó „Initial Quality Study“ díj a BMW X1 modellnek

A legkiválóbb kezdeti minőségű, középkategóriás prémium SUV modellnek járó „Initial Quality Study“ díj a BMW X6 modellnek

A dél-afrikai Car Magazine által:

A prémium középkategória legjobb modelljét elismerő „Best Buys“ díj a BMW 3-as sorozatnak

LEGFRISSEBB

Érkezik a Mazda 6e SUV verziója, de kérdés, milyen árazással?

0
Közös fejlesztés a Mazdától és a kínai Changan-tól A Mazda és a kínai Changan autógyártó cégek közösen fejlesztették ki a Mazda CX-6e modellt, amely a...

Visszatérhet a Škoda 110 R kupé

TESZTJEINK