AutóAddikt Autóteszt Lexus Lexus RC 300h – zöld túraautóval teljes a boldogság?

[TESZT] Lexus RC 300h – zöld túraautóval teljes a boldogság?

Külleme alapján sportautó, rendeltetése alapján inkább túraautó. Mi lehet ez? Naná, hogy a Lexus RC 300h. Teszten járt szerkesztőségünknél.

Megszokhattuk, hogy a Lexus modelljei valamilyen formában, valamilyen irányban mindig formabontók. Ez elsősorban az extravagáns fazonnak, vonalvezetésnek köszönhető, nem beszélve a nagyjából egyedileg alkalmazott technológiák tárházáról. Azért nem baj egyáltalán, hogy a Toyota masszívan legyeskedik a háttérben, hiszen ennek (is) köszönhetően születnek remekebbnél remekebb konstrukciók. Pont olyanok, mint a Lexus RC 300h.

Tehát a laikusabbja ha ránéz a Lexus RC 300h-ra, azt állítja: mennyire menő sportautó ez. Aki jobban képben van a szakzsargonnal, az már inkább a túrakupé-vonal felé kacsintgat. Tulajdonképp mindkét állításnak van alapja, maradjunk annyiban: a küllem sportkupés, a belső inkább megfontoltabb, környezettudatos túraautós.

A jellegzetes kupévonalvezetés természetesen jelen van a Lexus RC 300h-nál, relatíve hosszúra nyújtott motorházfedél, gömbölyű tetőív, csapott far-rész.

Minden a helyén

Tökéletes elegy; a hűtőmaszk orsó-formája lenyűgözi a szemlélőt még mindig (pedig nem mostanában kezdte a Lexus ezt a tálalást behozni a köztudatba), a fényszórók burkolata kellőképp aszimmetrikus, de mégis egyedi módon simul környezetébe. Az imént már említett orsóalakzatú hűtőrácsot körbeöleli a krómezüst, közrefogva a hangsúlyos Lexus emblémát, valamint az alcsonyra húzott szoknyát is. A nappali menetfény pedig a jól ismert nyílvég-formát kapta, ami szintén rendkívül illusztris.

Oldalnézetből természetesen a kupé-jelleg dominál nem meglepő módon. Ahogy a bevezető egy részében kifejtettük, a formák aránya lehengerlő, kellő gömbölydedség, kerekített élek, sok-sok fénytörésvonal jellemzik a Lexus RC 300h teljes arculatát.

Pedig azért enyhe módosítást végrehajtottak a japánok a Lexus RC 300h-n, például a hátsó résznél, a farnál: a zárófények lámpaburái új formavilágot kaptak, kiegyenesítettebb, homogenitást tükröző fazonnal. A feliratok alulra kerültek, mármint a csomagtérfedél aljára (ez fotózásnál nem volt előny, ugyanis többnyire belelógott a képbe a rendszámtábla-keret). A kipufugóvégek értelemszerűen balra és jobbra kerültek, követve az autó ív-világát, jól illeszkedve a farkiképzés lényegiségéhez.

Sportkupés jelleg, túraautós tálalás

Kialakításához megfelelően a ki- és beszállás tud nehéz mutatvány is lenni a Lexus RC 300h esetében. Az autó alacsony építésű, így néha úgy is érezhetjük, mászunk, ki- és be; kitámasztunk, homorítunk, és máris ki- vagy bepattantunk. Így van ez rendjén, a feelinghez ez nagyban hozzá kell, hogy tartozzon. Elvégre egy túrakupé nem lehet grasshopperesen magas, vagy egyáltalán: klasszikus értelemben vett személyautós sem.

Jó kinőségű anyaghasználat jellemzi a Lexus RC 300h enteriőrjét, puha tapintású gumis hatású műanyagokkal, optimális markolatú korménykerékkel. A műszeregyság elrendezése, valamint a cockpit kialakítása remek, 10 óra 10 perc kormányfogással szinte belátható minden egy szögből. Természetesen a hinrid hajtáslánc kijelzője van fókuszban, bár a pillanatnyi sebesség visszajelző számlapja ugyanolyan terjedelemben van jelen. Mégis azt vettük észre, hogy haladás közben egyfolytában az ECO monitort lessük, azt, hogy épp mennyi kraft kell a hajtásnak ahhoz, hogy felmenjen az erőkifejtéses zónába a mutató.

Hátrány, hogy a Lexus RC 300h középkonzolja műanyag. Nem csak anyagában, jellegében is, ennek talán olcsóbb hatása lehet, ha az összérzetet vizsgáljuk. Bár ez ízlés kérdése, fel lehet fogni úgy is, hogy a letisztult sportosságot jelképezi az autóban. Mindegy is, annyit nem ront az összhatáson, meg is lehet szokni rövid időn belül – ott van máris a bőrbevonattal futtatott automataváltó karja, ami rögvest pluszt csempészget, sokat tesz hozzá a látványhoz. A többi kezelőegység szintén letisztultságot hordoz, viszont ennek köszönhetően teljes mértékben a lényegre tör, megtartja funkcionalitását.

Lényegre törő dizájnjával nem megy át puritánba

Sportos a beltér is: az ülések mereven fognak, minden irányból, az ülő- és hátlapok méretezése átlagos. Bár tűnhet úgy, hogy a háttámlák keskenyebbek a megszokottnál, alapvetően ez a kagylóülés-jelleg rovására írható.

Mindezek ellenére hosszabb távon is remek kényelmet nyújt a Lexus RC 300h, elöl legalábbis. Hátul már korlátozottabb a helyzet, ide a bejutás nehézkesebb, viszont az első ülések előredöntésével automatikusan előrekúsznak, így biztosítva nagyobb teret a ki- és beszálláshoz.

Belevaló jellegzetésségek: a Lexus RC 300h hibrid hajtáslánca kitűnő

A Lexus RC 300h hibrid hajtáslánca 226 lóerős rendszerteljesítményt állít elő kerek 6000 RPM-nél. Mindehhez 300 Newtonméter forgatónyomaték társul, ez változóan 4200-5400 közt áll rendelkezésre. A nulla-százas sprint megtételéhez 8.7 másodpercre volt szükségünk sportosra húzott profil mellett, ami kellemes eredmény.

Tisztán elektromos módban remekül teljesített a Lexus RC 300h. Voltak olyan útszakaszok, ahol 50-60 kilométer/óra mellett folyamatosan sikerült fenntartanunk az EV-t, ráadásul intenzívebb gyorsítások, majd adagolt visszalassítások után kis gázelvétel után azonnal visszatalált EV módba az autó. Ez külön tetszett, egyrészt az alacsony emisszió miatt, másrészt pénztárcakímélő mivolta miatt is.

Tud sportos és visszafogott is lenni a Lexus RC 300h, így szinte minden korosztály megtalálhatja számításait, ha ilyen autót választ. A fogyasztás is remekbeszabottan alakult, átlagosan 6.8 litert kért a hibrid hajtás környezettől függetlenül.

Ráaádsul a Lexus RC 300h nincsen egyáltalán túlárazva. A tesztautó alig több, mint 16 millió forintba került, de az alapfelszereltséggel felvértezett darabok is elérhetők már 15.9 millió forint környékén (belépő modellek).

2019 Lexus RC 300h specifikációk

Motor

Motortípus: soros, 4 hengeres Atkinson-ciklusú benzinmotor, hibrid hajtáslánc

Lökettérfogat: 2494 cm³

Maximális teljesítmény: 226 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 300 Nm @ 4200-5400 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, fokozatmentes e-CVT automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4700 mm

Szélesség: 1840 mm

Magasság: 1395 mm

Tengelytáv: 2730 mm

Tömeg, üresen: 1725 kg

Megengedett össztömeg: 2170 kg

Csomagtartó mérete: 340 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 190 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.6 s (gyári), 8.6 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.1 l/100 km

Országúti: 4.6 l/100 km

Vegyes: 6.8 l/100km

Gyárilag mért eredmények.

Városi: 7.0 l/100km

Országúti: 5.9 l/100km

Vegyes: 6.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 131.7 g/km

Még több információ a Lexus magyarországi honlapján található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.

Együttműködő partnereink: AcerASUSPanasonicCamera Kft.

Utómunka hardver: ASUS, Acer