Főoldal Blog Oldal: 282

Rekordértékesítéssel zárta 2018-at a Magyar Suzuki Zrt.

15161 regisztrált autóval a Suzuki a 2016-os eredményeket felülmúlva 2017-ben újabb rekordot döntött Magyarországon.

Így piacvezetőként 13,04 százalékra növelte részesedését a hazai személyautó-piacon. Az új Ignissel és új Swifttel bővülő kereskedelmi választék mellett, a siker elsősorban a népszerű hazai gyártású modellek értékesítésének, valamint a folyamatosan növekvő flottaeladásoknak köszönhető.

A Datahouse újautó-eladási statisztikái szerint 2017-ben Magyarországon 15161 Suzuki személygépkocsit regisztráltak, ami az összes forgalomba helyezett autó (116265 db) 13.04 százaléka.

Így 2016 után a Magyar Suzuki Zrt. ismét rekord értékesítéssel zárta a 2017-es évet, a márka magyarországi piaci részesedése a 2016-os 11,67 százalékról 13,04 százalékra emelkedett, vezetve a teljes személygépkocsi piacot hazánkban.

A 2015 tavaszán bevezetett és 2017-ben turbómotorral felszerelt Vitara 22,61 százalékos szegmens-részesedéssel toronymagasan vezette a sport-szabadidő (SUV) kategóriát, és ezzel együtt a személyautók mezőnyét az elmúlt esztendőben is. A modellből 2017 január 1-je és december 31-e között 8786-ot regisztráltak.

Az év másik népszerű Suzuki modellje ezúttal is az SX4 S-CROSS volt. A 2016-os „ráncfelvarrást” követően a típus értékesítési eredményei továbbra is kiemelkedőek, az év végéig a modellből összesen 3407 darab kelt el Magyarországon.

A „SUZUKI NEXT 100” üzleti terv keretében, 2017-ben két jól ismert modell újult meg. Februárban az Ignis, áprilisban a Swift negyedik generációja mutatkozott be nagy sikerrel Magyarországon. A márka e két népszerű modelljét jelenleg Japánban gyártják.

A nem Esztergomban készült, de Magyarországon is forgalmazott Suzuki típusok közül a Swiftből 853, az Ignisből 920, Balenóból 770, Jimnyből 70 Celerióból 355 darabot regisztrált a 75 márkakereskedésre bővült Suzuki kereskedői hálózat országszerte.

A kimagasló eredmények a Magyar Suzuki Zrt. értékelése szerint annak köszönhetők, hogy a márka globális modelloffenzívájával sikerrel vezette be új modelljeit, miközben a hazai gyártású típusok népszerűségét fenntartotta. A Suzuki ráadásul 2017-ben úgy tudta tovább bővíteni flottaeladásait, hogy eközben eredményesen megőrizte piacvezető szerepét a magánvásárlók körében.

Hamarosan érkeznek a névre szóló MINI modellek

A MINI utólagosan felszerelhető és végtelen alkalommal újabbra cserélhető extrafelszereltségi opcióként kínálja fel ügyfeleinek a minden korábbinál személyesebb autó-átalakítás lehetőségét.

A brit prémiummárka Yours Customised néven elérhető csomag innovatív oldalsó irányjelző-paneleket, exkluzív utastéri betéteket, világító küszöbtoldatokat és LED-technológiás alsó kivetítőket tartogat.

A MINI által fémjelzett exkluzivitás új szintre lép: a brit prémiumgyártó a MINI Yours Customised névre keresztelt innovációcsomag képében 2018-tól minden ügyfelének felkínálja a lehetőséget, hogy saját maga által megtervezett, egyedi stílusú, személyre szabott dizájnelemekkel varázsolja minden korábbinál exkluzívabbá négykerekű kedvencét. A látványos csomag számos MINI modellhez megrendelhető lesz, nem csupán Európában, de a márka összes főbb piacán is. A MINI Yours Customised termékpaletta az oldalsó irányjelző panelektől, a jobb első ülés előtti műszerfal-betéteken és a világító küszöbtoldatokon át, egészen a LED-technológiás alsó kivetítőkig terjed.

Az innovatív stíluselemek megtervezésére a MINI egy önálló online felületet hozott létre, ahol az ügyfelek kiválaszthatják, részletekbe menően személyre szabhatják és meg is rendelhetik a MINI Yours Customised termékportfólió bármelyik elemét. A rendelés leadása után az utólagosan felszerelhető alkatrészeket innovatív gyártási technológiákkal, így többek között háromdimenziós nyomtatással és lézergravírozással készítik el, amelyek szinte bármilyen ügyféligény kielégítését lehetővé teszik. Az online felületen megrendelt alkatrészek néhány héten belül megérkeznek a kívánt postacímre. A MINI Yours Customised csomag minden eleme tökéletesen illeszkedik az ügyfél MINI modelljéhez, a termékek így néhány egyszerű mozdulattal otthon is felszerelhetők. Az oldalsó irányjelző-paneleket, a jobb első ülés előtti műszerfal-betéteket, a világító küszöbtoldatokat és a LED-technológiás alsó kivetítőket egytől egyig úgy tervezték meg, hogy azok bármikor le- és felszerelhetők legyenek, a MINI Yours Customised csomag egyedi kiegészítői így végtelen alkalommal újabbra cserélhetők.

A MINI által fémjelzett exkluzivitás

A MINI Yours Customised csomag innovatív termékpalettája újfent a brit prémiumgyártó iránymutató exkluzivitását hirdeti, amely a digitális szolgáltatások szüntelen kiterjesztésével és az újabbnál újabb gyártási folyamatok alkalmazásával minden esetben ügyfelei igényeit és érdekeit tartja szem előtt. A MINI rajongói mindig is nagyra becsülték a márka hamisítatlan egyediségét és széleskörű személyre szabhatósági opcióit, a speciális extrafelszereltségi tételek és az eredeti MINI tartozékok kivételesen széles tárházának köszönhetően az ügyfelek milliónyi stílus- és dizájnelem közül válogatva varázsolhatják összetéveszthetetlenül egyedivé kedvenc MINI modelljüket. A tömegtermelési technológia fejlődésével az autó-átalakítás mára a gyártó és az ügyfél közötti kreatív együttműködéssé lépett elő, amelynek keretein belül a MINI 2018-tól minden ügyfelének felkínálja a lehetőséget, hogy kiválassza, megtervezze és saját kezűleg felszerelje a MINI modell egyes névre szóló kiegészítőit – miközben a márkára jellemző hamisítatlan formanyelv még tovább erősödik. A MINI Yours Customised csomag égisze alatt az ügyfelek megannyi színárnyalat, minta, felületkezelés és stíluselem közül választhatnak, sőt mi több, egyes kiegészítőket saját feliratokkal és aláírásukkal is elláthatják. Az autó átalakításának effajta határtalan szabadsága lehetővé teszi, hogy a brit prémiumgyártó ügyfelei a saját ízlésüknek megfelelően, kreativitásukat kiélve, tökéletesen a saját képükre formálják négykerekű kedvencüket, a MINI Yours Customised csomag tételei ráadásul bármikor, tetszés szerint többször újabbakra cserélhetők.

A MINI elkötelezett a digitalizáció és az innovatív gyártási folyamatok széleskörű alkalmazása mellett, amelyekkel a legegyedibb ügyféligényeket is képes valóra váltani. Nemzetközi értékesítési hálózatán belül a brit prémiumgyártó egy vadonatúj, különálló értékláncot épített ki, amelynek elsődleges célja a speciális igények kielégítése és az ügyfelek közvetlen kiszolgálása. A MINI Yours Customised csomag egyedi kiegészítőkből álló, exkluzív termékportfóliójának gördülékeny tömegtermelését eközben a háromdimenziós nyomtatás és a lézergravírozás hatékonysága garantálja.

A MINI ügyfelei a MINI Yours Customised kiegészítők megtervezésére létrehozott online felületen álmodhatják meg egyedi kiegészítőiket, a felhasználóbarát, rugalmas weboldal minden esetben az ügyfelek szempontjait helyezi előtérbe. Az online felület teljes mértékben új dizájnt, felépítést és háttérprogramot kapott, a személyre szabott kiegészítők elmentésekor és a rendelés elküldésekor a rendszer így egyenesen az adott elem elkészítéséért felelős gyártósorra és gyártási folyamatba továbbítja az adatokat. Az oldalsó irányjelző-panelek és az utastéri betétek legyártásakor például az online felület egyenesen a digitálisan vezérelt háromdimenziós nyomtatóba küldi az ügyfél által megrendelt elem paramétereit, a gyártás így megszakítás nélkül folyik. A MINI Yours Customised csomag kiegészítői kivétel nélkül a MINI németországi üzemeiben készülnek.

A háromdimenziós nyomtatók egytől egyig rendkívül precíz, professzionális berendezések, amelyeket a Hewlett-Packard Inc., a Carbon Inc. és az EOS GmbH a BMW Group szigorú gyártási szabványai szerint működteti, a vállalatcsoporttal kialakított, átfogó stratégiai együttműködés részeként. A MINI Yours Customised csomag elsőként biztosít lehetőséget a brit prémiumgyártó ezen kiemelt partnereinek arra, hogy tömegtermelésben kínált MINI modellek alkatrészeit készíthetik el. A küszöbtoldatok számítógép által vezérelt lézergravírozását ugyancsak a MINI szigorú minőségi irányelvei szabályozzák. Mint ilyen, a MINI Yours Customised csomag kiegészítői kialakítás, funkcionalitás és minőség tekintetében is az eredeti MINI tartozékok prémium szabványai szerint készülnek el.

Látványos sablonok és formanyelvek a határtalan kreativitás érdekében

A MINI Yours Customised kiegészítők megtervezésére létrehozott online felületet az ügyfélközpontúság és a könnyed kezelhetőség kettőse jellemzi. A teljes mértékben egyedi termékek megálmodásakor a szoftver az adott elem minden egyes részletén keresztülnavigálja a brit prémiumgyártó ügyfelét, aki így maximálisan kiélheti kreativitását. Az oldalsó irányjelző-panelek és az utastéri betétek kialakításakor például az elem színe, felületkezelése és mintázata tetszőleges sorrendben kiválasztható. Sőt mi több, eme két kiegészítő esetében a felületkezelés mértéke és a mintázatok erőssége is tetszés szerint változtatható. A szoftver mindezeken felül előre összeállított sablonokat és formanyelveket is felkínál, amelyek speciális dizájnikonok és elegáns árnyalatok keveredését hordozzák. Az elemeken alkalmazott dizájnikonok mérete és elhelyezése az ügyfél igényei szerint változtatható. Az előre elmentett formanyelvek között utazási, szabadidős tevékenységi és márkatörténeti témák is fellelhetők, a MINI Yours Customised kiegészítők pedig saját feliratokkal és egyedi aláírásokkal is elláthatók. Az egyes betűk méretének és elhelyezésének ugyancsak az ügyfél kreativitása szab határt. Az innovatív szoftver segítségével lehetőség adódik egyedi üzenetek megjelenítésére is, így például a vezető és az első utas nevének kiírására, vagy épp a négykerekű kedvenc becenevének feltüntetésére. A MINI ügyfelei egészen a rendelés leadásáig tetszésük szerint barangolhatnak a különböző részletek között, így kedvükre módosíthatnak a színeken, a mintázatokon, a felületkezelésen és az egyedi felirat minden egyes aspektusán.

A látványos formanyelvek legtöbb színe, mintája és dizájnikonja a világító küszöbtoldatokhoz és a LED-technológiás alsó kivetítőkhöz is megrendelhető, a saját feliratok megalkotása pedig ez utóbbi két elem esetében sem akadály. A MINI ügyfele itt is megannyi szín, minta és dizájnikon segítségével írhatja ki saját vagy autója becenevét, sőt mi több, a küszöbtoldatokra és a LED-technológiás alsó kivetítőkre az egyedi aláírások is felvarázsolhatók – akár világító kivitelben is.

Amennyiben a MINI ügyfelei még tovább fokoznák az autó-átalakítás egyedi élményét, úgy egy gyors képernyőfotóval és a közvetlen hivatkozás kimásolásával játszi könnyedséggel megoszthatják barátaikkal az online felület tartalmát, a MINI népes közösségén belül így újabb és újabb ihletek találhatnak egymásra. Ha a MINI Yours Customised kiegészítők megtervezése közben bármiféle kérdés merülne fel, a brit prémiumgyártó ügyfelei bármikor felhívhatják a projektre szakosodott ügyfélszolgálatot, illetve e-mailben is segítséget kérhetnek.

Személyre szabott oldalsó irányjelző-panelek: a színek, minták, felületkezelések, dizájnikonok és feliratok legváltozatosabb egysége

Az első kerékjárati ívek fölé helyezett indexpár keretét adó oldalsó irányjelző-panelek háromdimenziós nyomtatással készülnek, majd megkapják a MINI ügyfele által kívánt fényezést – Aspen White matt nyárfa-fehér, Chili Red matt vörös, Jet Black matt fekete, Melting Silver matt ezüst vagy White Silver matt fehérezüst árnyalatban. A különféle felületkezelési módok és mintázatok ugyancsak teljes mértékben személyre szabhatók. Az egyedi megoldások listáját négyféle formanyelv dizájnikonjai és egy szabadon kihasználható feliratmező zárja, a MINI ügyfeleinek ráadásul arra is lehetőségük van, hogy a két oldalsó irányjelző-panelt más-más felirattal lássák el – például a vezető és az első utas nevével.

A MINI Yours Customised termékpaletta oldalsó irányjelző-paneljei minden esetben fehér indexekkel érkeznek házhoz és a háromajtós MINI, az ötajtós MINI, illetve a MINI Cabrio bármelyik motorváltozatához megrendelhetők. Az egyedi megrendelésre legyártott kiegészítők néhány egyszerű mozdulattal felszerelhetők, hiszen tökéletesen illeszkednek az eredeti alkatrészek felfogatási pontjaiba. Ez teszi lehetővé, hogy a MINI Yours Customised portfólió termékei bármikor újabbra cserélhetők és felszerelhetők legyenek.

Személyre szabott utastéri betétek: maximális hely a kreativitásra

A MINI Yours Customised paletta utastéri betétjei ugyancsak háromdimenziós nyomtatással készülnek. A műszerfal jobb első ülés előtti részére felszerelhető kiegészítő a háromajtós MINI, az ötajtós MINI és a MINI Cabrio tulajdonosai számára biztosít jókora felületet a kreativitás kiélésére. Az utastéri betétek könnyedén, néhány mozdulattal beilleszthetők a gyári elemek helyére, szükség esetén pedig bármikor újabbakra cserélhetők. Az opció előfeltétele azonban, hogy az adott MINI modellnek cserélhető műszerfali betétet kínáló utastéri felszereltséggel kell rendelkeznie.

A kiegészítő Aspen White matt nyárfa-fehér, Chili Red matt vörös, Starlight Blue matt kék, Moonwalk Grey matt szürke és Jet Black matt fekete árnyalatban rendelhető meg. Az exkluzivitást végtelen lehetőséget kínáló felületkezelési megoldások, grafikus minták és számos téma látványos dizájnikonjai teremtik meg. A felület egyedi feliratok megálmodására is lehetőséget biztosít, bármekkora méretben, az utastéri betét bármely részén.

Személyre szabott küszöbtoldatok: lépj be a MINI egyedi világába!

A MINI Yours Customised csomag világító küszöbtoldatai már az ajtók kinyitásakor látványos fogadtatásban részesítik a brit prémiumgyártó ügyfeleit, akik az exkluzív kiegészítők megtervezésekor számos csiszolási felületkezelés, fekete alumínium bevonat és végtelen stílusú mintázat közül választhatnak. Az elemeket különféle formanyelvek dizájnikonjai teszik összetéveszthetetlenül egyedivé. A MINI ügyfelei ráadásul szó szerint alá is írhatják a világító küszöbtoldatokat, a változtatható feliratok mellett ugyanis a MINI Yours Customised az egyéni aláírásokat is képes megvilágítani.

Mindezt professzionális lézergravírozás teszi lehetővé. A MINI Yours Customised paletta világító küszöbtoldatai a háromajtós MINI és a MINI Cabrio két-két ajtaja alá, illetve az ötajtós MINI és a MINI Clubman négy oldalsó ajtaja alá rendelhetők meg, motorváltozattól függetlenül. Az öntapadós hátlapnak köszönhetően az egyedi elemek könnyedén felhelyezhetők a küszöbök belső oldalára, a feliratok és aláírások ráadásul vezetékek nélkül világítanak: a küszöbtoldatok belső világítását az ajtók kinyitásakor egy mágneses kapcsoló aktiválja. A szállítási csomag része a belső világítás energiaellátásáról gondoskodó gombelem és két tartalék elem, plusz az elemek beszereléséhez szükséges eszközök. A MINI Yours Customised termék megalkotásakor a brit prémiumgyártó ügyfelének arra is lehetősége van, hogy minden ajtó alá egyedi küszöbtoldatot tervezzen, az ötajtós MINI és a MINI Clubman esetében azonban csak az első ajtókhoz felszerelt kiegészítők világítanak.

Személyre szabott alsó kivetítők: az egyéniség legerősebb szimbóluma

A MINI Yours Customised termékpaletta LED-technológiás alsó kivetítői minden kétséget kizáróan az exkluzivitás egyik leglátványosabb és legeredetibb megoldásai, amelyek érkezéskor és kiszálláskor egyaránt személyre szabott üzenettel fogadják a brit prémiumgyártó ügyfeleit. Az első ajtók kinyitásakor és bezárásakor az ajtók aljából egyedi felirattal és mintázattal ellátott ábra világítja meg az aszfaltot, mintegy 40 – 50 centiméter átmérőjű körben. A feliratokon és mintákon felül a kivetítés színe is változtatható: a Chili Red vörös, a Starlight Blue kék, valamint a fekete és a fehér kombinációja is elérhető opció. A MINI ügyfele számos formanyelv különböző dizájnikonjaival varázsolhatja még egyedibbé a kivetítést, a feliratok és egyedi aláírások ráadásul egymástól függetlenül, külön-külön is ráférnek a kivetítési felületre. Sőt mi több, a MINI Yours Customised ez esetben is felkínálja a vezető- és utasoldali kivetítés eltérő megtervezésének lehetőségét.

Az alsó kivetítők nem csupán a legújabb MINI modellgenerációk típusaiba, de a korábbi nemzedékek négykerekűibe is gond nélkül installálhatók. Az opció egyetlen előfeltétele, hogy az adott modell rendelkezzen gyárilag beszerelt alsó kivetítéssel vagy üdvözlőfénnyel. Amennyiben a jármű ajtajaiban már gyárilag megtalálható az alsó kivetítés, úgy a brit prémiumgyártó ügyfeleinek csak ki kell csúsztatniuk az eredeti sablont és becsúsztatni a helyére a MINI Yours Customised online felületén megtervezett opciót. Ha az adott modell csak üdvözlőfénnyel rendelkezik, a szállítási csomagban található átalakító szett segítségével az is könnyedén továbbfejleszthető. A beszerelés mindkét esetben csupán néhány egyszerű lépés.

Toyota: egyre zöldebb a magyarországi autópiac

A tavalyi év eredményeiből mérleget vonva egyértelműen kijelenthető, hogy 2017-re magára talált a magyarországi újautó piac: a január és december között hazánkban gazdára találó 136206 új személyautó és kishaszongépjármű már-már közelíti a válság előtti szinteket, miközben a növekedés üteme is bíztató dinamikát mutatott, a teljes évre vetítve elérte a 15.5 százalékot.

Volt azonban két márka, a környezetbarát hibrid modelljei sikerének köszönhetően valósággal taroló Toyota és Lexus, amely a piaci bővülés ütemét többszörösen meghaladó mértékben növelte magyarországi értékesítéseit: míg előbbi 42,6%-al, addig utóbbi 52,7%-al több új autót adott el, mint az előző évben.

A 2017-ben 15.5 százalékkal bővülő magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon az értékesítések szerinti TOP25-ös rangsorban a legnagyobb növekedést a hagyományos benzines hajtást az elektromos hajtással kombináló környezetbarát hibrid modelljeiről ismert Toyota, és prémium márkája, a világ vezető hibrid luxusautó márkájaként aposztrofált Lexus érte el.

Míg a Toyota csaknem háromszor, addig a Lexus a piaci bővülés mértékénél négyszer gyorsabb ütemben növelte magyarországi értékesítéseit. Ezzel a világelső Toyota összesítettben a márkák hazai rangsorában 9684 új autó értékesítésével, 1,4 százalékpontos piaci részesedés növekedéssel 7,1%-os piaci részesedéssel a hatodik helyen végzett, míg a Lexus 656 új autó értékesítésével, 5,5%-os prémium piaci részesedéssel a prémium piacon ötödikként zárta az évet.

Jóllehet a két, világszinten saját területén vezető japán márka előtt még van fejlődési lehetőség az európai és így a hazai piacon is, a Toyota és a Lexus magyarországi teljesítményének jelentőségét nem lehet túlbecsülni. Az együttesen a hazai környezetbarát hibrid értékesítések mintegy négyötödét jegyző Toyota és Lexus látványos előretörése, és a piaci átlagot többszörösen meghaladó növekedési üteme ugyanis egy rendkívül kedvező és ígéretes tendenciát, a hazai újautó értékesítések folyamatos és egyre gyorsuló ütemű zöldülését vetíti előre.
Az, hogy ma Magyarországon a már most minden harmadik eladott autóját hibrid változatban értékesítő Toyota, és a 97%-ban hibrid modelleket értékesítő Lexus tudott a hazai piac két legdinamikusabban növekvő márkájává válni, egyértelműen jelzi a hazai vásárlók preferenciájának változását. Különösen jó hír, hogy a hagyományosan a magánvásárlók körében erős Toyota és Lexus tavaly a flottapiaci növekedés tekintetében is élen járt, jól mutatva, hogy a nagy vállalati flották (és a kis- és közepes méretű vállalkozások autóparkjai) tömegesen fordulnak el a környezetszennyező dízel hajtástól a zöld hibrid hajtás felé, legyen szó akár a középkategóriáról, akár a felső kategóriás luxusautókról.

A piac legszélesebb környezetbarát hibrid modellportfólióját kínáló (és nem mellesleg a hibrid technológiát jegyző) Toyota (a Yaris városi kisautóval, a közepes méretű Auris ötajtós és kombi változatával, a C-HR és RAV4 crossoverekkel, és a Prius illetve a plug-in hibrid Prius családi autókkal) és Lexus (az ötajtós CT -vel, az IS, a GS és a vadonatúj LS luxuslimuzinokkal, az NX és RX crossoverekkel, valamint az RC és LC sportkupékkal) így önmagában is a magyarországi újautó piac zöldülésének előhírnöke, a két márkát pedig számos gyártó követi, kínálatukban egyre több alternatív hajtású modellt szerepeltetve. Minderre pedig láthatóan fogékonyak a magyarországi újautó vásárlók, a magán és vállalati ügyfelek egyaránt.

„Mára kijelenthetjük: a környezetbarát, a hibrid trendi. Ez ugyanakkor egy hosszú folyamat eredménye. Korábban például a Toyota és Lexus értékesítések motorját elsődlegesen a két márka modelljeinek számos statisztika és a velük egybecsengő felhasználói tapasztalatok által alátámasztott legendás, elnyűhetetlen megbízhatósága jelentette. Alkalmas lehet emellett az ügyfelek megszólítására – nem egy márka kifejezetten erre épít – az autók formavilága, az általuk képviselt életérzés, vagy épp a márkakereskedésekben tapasztalható kimagasló ügyfélélmény, az autóhoz kapcsolódó szolgáltatások rendkívüli színvonala. Mára ezek mellé a hangsúlyos szempontok mellé felsorakozott az autók fenntarthatósága, környezetbarát volta. A legjobb ugyanakkor természetesen az, ha mindez egyszerre igaz egy autógyártó modelljeire” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Éppen ez a Toyota és a Lexus az elmúlt években tapasztalható látványos sikerének titka: futurisztikus, mégis letisztultan elegáns formavilágú, megbízható, környezetbarát autókat kínálunk, amelyekhez kimagasló, a piacon egyedülálló szolgáltatási színvonal társul. A világ vezető autógyártójaként nem kis felelősség nyugszik a vállunkon az autópiac átformálása tekintetében, ebben pedig rendkívül fontos szerepe van a környezetbarát autózás trendivé tételének” – teszi hozzá a szakember.

Tény, hogy a környezetbarát hibrid technológiát 20 évvel ezelőtt világhódító útjára indító, emellett az abszolút zöld, melléktermékkén tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológia, valamint az elektromos hajtást a várakozások szerint a közeljövőben forradalmasító szilárdtest akkumulátorok fejlesztésében is élen járó Toyota mára évente több, mint egymillió új hibrid autót értékesít világszerte. Ráadásul az eddig összesen eladott több, mint 11 millió hibrid Toyota és Lexus többszöröse az összes többi autógyártó által értékesített alternatív hajtású autók számának együttvéve.

Ha ez nem lenne elég, a Toyota és a Lexus a napokban bejelentette, hogy a nagyteljesítményű hibrid változatok közeljövőben tervezett bemutatása mellett a következő évtized közepére már nem kínál majd egyetlen olyan autót sem, amely ne lenne részben van teljesen elektromos hajtású (a Lexusra egyébiránt Európában ez már ma is igaz): hibrid elektromos (HEV), hálózatról tölthető hibrid elektromos (PHEV), akkumulátoros elektromos (BEV) vagy üzemanyagcellás elektromos járművek (FCEV). A Toyota és a Lexus emellett 2030-ra éves szinten több mint 5,5 millió részben vagy teljesen elektromos meghajtású járművet, köztük több mint egymillió emissziómentes járművet (BEV – akkumulátoros elektromos hajtású autó, FCEV – hidrogén üzemanyagcellás elektromos autó) kíván értékesíteni.

Így várhatóan a Toyota és a Lexus az elmúlt évekhez hasonlóan a jövőben is a hazai újautó piac zöldülésének motorja és élharcosa lesz, ez pedig a piaci preferenciák pozitív irányú változásának ismeretében vélhetően meglátszik majd a két márka piaci eredményein is.

„Mára természetesen számos versenytársunk kínál – nem ritkán a Toyota által rendelkezésre bocsátott korábbi generációs technológiára épülő – hibrid modelleket, amit egyértelműen üdvözlünk, hisz ez hozzájárul az autópiac zöldüléséhez, és a teljes iparág környezeti lábnyomának csökkentéséhez: az elmúlt három évben megnégyszereződött a magyarországi hibrid értékesítések száma, az exponenciális növekedés pedig idén tovább folytatódhat. A piacon egyedülálló módon ugyanakkor a Toyota és a Lexus is nyolc-nyolc (a Lexus esetében ez a teljes hazai modellkínálatot jelenti) modelljéhez kínálja a környezetbarát hibrid hajtást hazánkban, három-három modell pedig ma már csak hibrid hajtással rendelhető (Toyota Prius, Prius Plug-in, Prius +; Lexus CT, IS, GS)” – fogalmaz László Richárd, a Toyota a Toyota Central Europe Kft. Magyarországért felelős igazgatója.

„Az idei (és az elkövetkező néhány) év várhatóan Magyarországon is a hibrid éve lesz. A technológia fejlesztésében szerzett több, mint két évtizedes tapasztalatunk és a Toyota Yaris városi kisautótól a Lexus LC szupersport kupéig terjedő hibrid modellportfóliónk révén várhatóan 2018-ban is meghatározó szerepet vállalunk majd a hazai környezetbarát hibrid értékesítésekből, még tovább növelve a hibrid arányt valamennyi modellünknél, ahol a technológia elérhető. Célunk, hogy a magánvásárlók terén elért sikereket megőrizve a hazai flottapiacon is legdinamikusabban növekvő márkaként még inkább kiaknázzuk az ezen a területen rejlő lehetőségeket, tovább javítva piac pozícióinkat. Ebben nagy segítségünkre lesz hibrid szakértő márkakereskedői hálózatunk, amely az elmúlt években elévülhetetlen érdemeket szerzett a környezetbarát technológia széleskörű megismertetésében. További dinamikus növekedést várunk emellett haszongépjármű értékesítéseinkben is: ebben a szegmensben elsősorban Hilux és Proace modelljeikkel értünk el idén is látványos sikereket. Haszongépjármű fronton ugyan jelenleg még nem kínálunk hibrideket (erre néhány évet még várni kell) ám kimagasló teljesítményük és megbízhatóságuk mellett haszongépjárműveinkről is elmondható, hogy szegmensük legalacsonyabb károsanyag kibocsátású modelljei között szerepelnek” – teszi hozzá László Richárd.

[TESZT] Opel Mokka X 1.6 CDTI ECOTEC Start/Stop 4×4 Innovation – urbanista kirándulós társ

Szeretjük, kedveljük az Opel 1.6 literes CDTI négyhengeresét. Ez még pont a downsizing fölé sorolható kategória szempontból, és ami nagyszerű, hogy nem jön zavarba akkor sem, ha egy relatíve nagyobb kocsiszekrénybe pakolják. Pontosan úgy, mint az Opel Mokka X 1.6 CDTI esetében. Teszten a városi és könnyedebb hegyvidéki túrákhoz ajánlott alsóközepes mini SUV, ezúttal dízel hajtással.

Néhány hónapja már befogtuk úgymond a vadonatúj Opel Mokka X-et, egészen a Balatonfelvidékig autóztunk, beirányozva a Liszkay Borkúriát. Az autó kapott szó szerint hideget s meleget ott, azokon a napokon, ugyanis a kitűnően megválasztott tesztelésre alkalmas helyszínek közt szerepelt autóút, autópálya, városi araszolgatás, s természetesen offroad is.

Most pedig nekifogtunk, hogy kivesézhessük az Opel Mokka X-et, méghozzá a szokásos, 1 hetes tesztintervallum alatt – ezúttal az 1.6 literes közös nyomócsöves dízel aggregáttal szerelt berzióra esett a választásunk.

Sok újat nem árulunk el akkor, ha megnézzük, hogy a leginkább szembetűnő részlet az autó kapcsán maga a küllem, ami a korábbi Mokka (emlékeznek a korábbi Chevrolet Trax testvérmodellre?) tekintetében rengeteget változott, annak ellenére, hogy az alapvető külső jellemvonások azért nagyrészt megmaradtak. Inkább azt lehet elkönyvelni az Opel Mokka X kapcsán, hogy minden olyan részt, amelyre már ráfért némi facelift, megcsináltak, olyanná téve, amely igazán 2017-es modellé teszi a villámos márka mini SUV-jét.

Jól jön a 4×4, úgyhogy bevállalható a könnyedebb offroad-megközelítés is

Vagy legyen inkább városi terepjáró? Mini SUV? Sokan idegenkednek e kifejezésektől, mondván, hogy a terepjáró-fogalomkör egy teljesen más kategóriát képvisel. Ugyanakkor a típusjelzésben ott virító X mindenképp az összkerékhajtást hívatott előtérbe helyezni, ami ugyan jelen esetben nyilván inkább a menetstabilitást, optimális vezethetőséget segíti alapértelmezésben, de mindenképp figyelemreméltó, könnyed-közepes terepképességeket is nyújt.

No de ne menjünk ennyire előre, kezdjük a szokásos külcsín taglalásával. Az új Opel Mokka X teljes szó szerinti faceliftet kapott, ez pontosan a frontrésznél tükröződik leginkább: az Intellilux LED Matrix alapú lámpatestek modern, lefelé ívelő fazont kaptak a jelenlegi márkaarculatnak megfelelően.

A hűtőmaszk szintén e szellemiségben készült a tervezőasztalokon, szolid, visszafogott, középtájt törésvonallal, krómdíszítéssel, sugallva a prémiumos jelleget. Alul kartervédő hatással jelenik meg a műanyag, matt berakás, ami egyébként tényleg véd visszafogottabb odacsapásoktól, leverődésektől – alapvetően a mellső lökhárító tekintetében. Az alsó szekcióra helyezett ködlámpafészkek pedig emelik az Opel Mokka X sportosság-faktorát, ide nem került ezüstárnyalatos díszcsík, de felesleges is lett volna.

Oldalnézetből szinte teljesen megegyezik a kialakítás a korábbi, „sima” Mokka modellekével, a tömzsi, csapott megközelítés, a hátrafelé emelkedő tető- és övvonal mind ismerősként köszön vissza. Itt máris megfigyelhető az Opel Mokka X nem elhanyagolható hasmagassága, valamint a kerékjárati ívek szellősre gondolt mivolta, hozzá a sárvédővonalak szegély megerősítése. Ez körkörösen végigkíséri az Opel Mokka X kaszniját, kezdve az orr szpoilerezésének alsó íveitől, az oldalajtók küszöb feletti részein keresztül egészen a farig.

Minden megmaradt a mára már régebbinek, hagyományosnak számító jellemvonásokból

Hátul szintén ismerősek a részelemek, tekintve a zárófények burkolatait, bár itt is előtérbe kerül a ráncfelvarrott környezet jelenléte, célba véve a dinamizmust, fiatalos lendületet. A lökhárító kialakítása itt is masszív, az alap sötét matt árnyalattól eltérő, inkább ezüstös berakás megvan, valamennyire biztosan véd az esetleges rátolatásos megpróbáltatásoktól – alapvetően süppedős terepen, bár így sem konkrét, hogy például az alatta elhelyezkedő, szinttől függetlenül kilógó kipufogócsonkkal ilyen esetekben mi történik. Mindegy, nem is akarjuk megtudni, de azért jó, hogy akad némi védelem.

Az Opel Mokka X utastere remek, minőségi érzetet kelt. Persze ehhez azért az is hozzájön, hogy tesztautónk a lehető legmagasabb, Innovation névre hallgató felszereltséggel érkezett szerkesztőségünkhöz, tehát a jó minőségű bőrözés, puha műanyagok, selymes tapintású felületek értelemszerűen nem hiányozhattak a felhozatalból.

Méretezéséhez képest meglepően tágas a Mokka X

A vezetőállás jól pozícionálható, eleve az Opel Mokka X-ben magasan, vagy inkább magasabban ülünk, mint egy hagyományos értelemben vett személyautóban – mindez nagyban hozzájárul ahhoz, hogy magasabb szintű (szó szerint) vezetéskomfortban vegyük ki részünket. Mindezt úgy, hogy a megtett utazás során teljes legyen a kényelem, megfelelően hosszú és széles ülőlap-felületekkel, háttámlákkal. Elrendezés tekintetében sincs semmi kivetnivaló, az Opel Mokka X elegendő láb- és térdteret biztosít elöl, függetlenül a testalkattól, 190-195 centiméterig egészen biztos, hogy nem kell kompromisszumokat kötnünk (ez vonatkozik a fejtérre is).

Jól átlátható elrendezést kaptak a központi műszeregységek, az Opel Mokka X esetében analóg rendszerrel operáló főelemek a kitűnő fogású kormánykerék mögé helyezve, valamint a kapacitív érintésérzékeny LCD középkonzol is közvetíti mindazt az információt, amelyre a vezetőnek és utasának szüksége lehet.

Hátul bőséges a helykínálat, a felületek itt keményebbek, mint elöl, ezzel együtt komfortérzetet adnak – két felnőtt utas gond nélkül utazhat itt, hosszabb távolságokon keresztül is. Lábtér akad bőven, ehhez hozzájárul nagyban a 2555 milliméteres lábtér, de maga a 4275 milliméteres hossz is arra enged következtetni, hogy az Opel Mokka X nem szűkölködik férőhely tekintetében – annak ellenére, hogy a kompakt szegmens oszlopos képviselője.

Pakolni sem kellemetlen az Opel Mokka X-be: bár az alaphangon 356 literes csomagtér nem túl meggyőző, legalábbis, ha a méretezést tekintjük számadatként, de gyakorlatban viszont élhető, jól hasznosítható az optimális elrendezésnek köszönhetően. Ha pedig nem lenne elegendő a rendelkezésre álló méret, semmi probléma, 1372 literig bővíthetünk a hátsó ülések előre döntésével.

Mára kultikussá lett az 1.6 CDTI. Érthető, miért

Többször emlegettük a cikkben az 1.6 literes CDTI gázolajos aggregátot: az egység 136 lóerőt produkál 3500-as percenkénti fordulatszámon, a maximális forgatónyomaték pedig nem annyira csekély 320 Newtionméter. A nyomatékcsúcs kereken 2000-es percenkénti fordulatszámon érhető el, a hajtáslánchoz kapcsolat 6 sebességes manuális váltó remekbeszabott fokozat-áttételezésekkel teszi komplex hatásúvá az összképet. Állandó összkerékhajtással bír a Mokka X, optimális menettulajdonságokkal felruházva az autót: ne feledjük ugyanakkor, hogy a 4×4 itt leginkább a biztonságos vezetés kiegészítőjeként van jelen, például latyakos, csúszós téli utakon adhat kiemeten jó háttérsegítséget.

A tesztelt Opel Mokka 1.6 CDTI üzemanyagtankja 53 literes, ez méréseink szerint effektíve 650 kilométer egyhuzamban való megtételéhez volt elegendő. A városi átlagfogyasztás mérésekor 5.4 litert rögzítettünk 100 kilométerre átlagolva, míg országúti körélmények közt mindössze 4.2 litert kért az öngyuladós CDTI motor.

2017 Opel Mokka 1.6 CDTI ECOTEC specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres dízelmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 136 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4275 mm

Szélesség: 1781 mm

Magasság: 1658 mm

Tengelytáv: 2555 mm

Első gumik mérete: 215/55 R18

Hátsó gumik mérete: 215/55 R18

Tömeg, üresen: 1393 kg

Megengedett össztömeg: 1938 kg

Csomagtartó mérete: 356 liter, 1372 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 53 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 188 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.3 s (gyári), 10.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.4 l/100 km

Országúti: 4.2 l/100 km

Vegyes: 5.1 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.2 l/100km

Országúti: 4.4 l/100km

Vegyes: 4.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 124 g/km

Bővebb információ az Opel magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Apple iPhone X
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

[TESZT] Ford Ranger Wildtrak 3.2 Duratorq TDCI 6AT – a legjobb pickup?

Sokadjára fogtuk tesztre a Ford Ranger-t: a hazánkban (is) méltán népszerű pickup legutóbbi, úgy másfél évvel ezelőtti nagy megújulása óta ha lehet, még többet finomítottak a külcsínen és a belbecsen is egyaránt. Aranyszabály: a legnagyobb, 3.2-es sorötös gázolajossal a legjobb. Wildtrak teszt.

A Ford Ranger kétségkívül modellciklusa végén jár, ennek ellenére még mindig tud újat mutatni. Ha eleve nem nézzük a szembeötlő, illusztris külső stílusjegyeket, máris megfogja használóját a robosztus, nyers erő jelenléte, a kimagasló biztonságérzet, s persze a magasra helyezett üléspozíció sem utolsó.

Nemrégiben terepre vittük a Ford Ranger-t egy belevaló sajtótúra keretein belül, homokbányában, kavicsbányában vallott a 4×4 hajtás – kapcsolódó cikkünket itt olvasható.

Újra nekifutottunk azért a terepezésnek, Buda lankáinak sűrűjében vesztünk el ezúttal, s meg kell mondjuk, újfent csalódásmentesen zártuk a teszthetet.

Újra terepre fel!

A Budai hegység zegzúgos szerpentinekkel megspékelt erdőterületét irányoztuk be, fokozott figyelmmel arra vonatkozólag, hogy a szigorúan kijelölt (és nem lezárt) útjait használjuk csak. Ugyanakkor a teljesen elszigetelt részek sorompóval védettek, tehát nem túl szimpla feladat fellelni a lehetőségeket, mi azonban úgy fél óra alatt megtaláltuk a megfelelő útvonalat.

Figyelembe kell venni, hogy a tesztelésre átvett Ford Ranger-t nem terepgumikkal szerelték fel, ennek ellenére a hegymászás meglepően jól sikerült, úgy tűnt, az elöl dupla háromszöglengőkaros, hátul merev laprugós felfüggesztés direkt terepes felhasználásra lett megálmodva. Talán azért tűnik elsősorban kirívónak ez a tálalás, mivel számtalan álterepjáró létezik, mondjuk egyre kevesebb esetben – hála az égnek, mégis jóleső érzés olyan autóban ülni olyan körülmények közt, amely ténylegesen eleget tesz az elvárásoknak.

Gyönyörűen tette a dolgát a felező is, Low Range módban több ízben hasznos segítséget nyújtott; a saras, kátyús, és kimondottan süppedős talajrészleteknél bár néhány ízben kipörgött valamelyik kerék a négy közül, minden esetben erőlködés nélkül ásta ki magát az 5359 milliméter hosszú, 1850 milliméter széles, 1815 milliméter magas, és 2083 kilogramm száraz súlyú monstrum. Nyilvánvaló, hogy a hátsó híd terhelésével a komfortérzet is növekszik – persze nyílt országúton, vagy bármilyen betonúton, tekintélyes, 1 tonnát meghaladó (1052 kilogramm) hasznos terheléssel, és 3500 kilogramm vontathatósággal is fel lett ruházva a kék ovál pickupja. Igaz, a 2.2-es TDCi-vel szerelt változat plusz 100 kilogrammal pakolható, de ez véleményünk szerint teljes mértékben elenyésző.

Némi facelifttel az igazi

Vessünk egy pillantást a külcsínre! Korábbi tesztünk megjelenése óta nem sokban változott a Wildtrak csomag megjelenése, jellemző módon a front lámpatestei a kaszni méretarányaihoz képest kicsinek tűnhetnek, a hűtőmaszk három bordás beömlőjével idilli egységet alkotnak. A vaskosnak tűnő lökhárítóelem gyakorlatban visszafogottságra int, ugyanis a színre fújt elem hajlamos a karcolódásra, enyhébb-erősebb sérülésekre, védőburkolat (fólia) híján – mindenképp javallott egy opcionálisan beszerezhető gallytörőrács felapplikálása, ugyanis túl azon, hogy esztétikailag sem utolsó, rengeteg plusz védelmet nyújthat. Főként, ha a Ranger-tulaj előszeretettel használja járművét terepen.

A sárvédőívek hatalmasak, annyira, hogy a 18 colos kerekek elvesznek a kerékjárati ívekben, ráadásként sokat dob az összképen az emelt futómű is.

Az oldalfellépők hasznosak lehetnek, bár gyakorlatban inkább akadályoznak, mintsem segítenek, erősebb sárszennyeződésnél például a ki- és beszállást nehezítik, óvatosnak kell lenni, hogy ne koszoljuk össze magunkat. Nyilván egy nomád betekintésű út során az ember értékrendje változik, vagy ha úgy tetszik, negatív irányt vesz, de ha például egy üzleti tárgyalásra igyekszünk nagy elánnal, netalán-tán bokáig érő sáron keresztül, akkor bizony nem mindegy, hogyan mászunk ki a dupla utaskabinból. Bár nyilvánvalóan ez nem jellemző, de hátha mégis.

Minden földi jóval felvértezett beltér

Double cab, tehát ahogyan említettük az imént, dupla utasfülkét a Ranger Wildtrak. 3220 milliméter tengelytávja gigászi, ennek megfelelően a beltér tágas, a lábtér fejedelmi, csakúgy mint a komfortfaktor.

Amolyan prémiumautós érzetet sugall, amint elfoglaljuk a vezetőállásban, vagy épp a hátsó üléssoron helyünket, a felhasznált anyagok minősége kiváló, bár nincsenek vajbőr megoldások – egységesen minden masszív, robosztus hatást kelt.

A cockpit kialakítása követi a jelenlegi egységesnek mondható Ford-trendet, ugyanakkor a haszonjárműves érzet jelen van, akár a kormánykerék fogását, akár a hatsebességes manuális kéziváltó karjának fogását nézzük. A központi műszeregység jól kialakított fészekben kelleti magát, az analóg számlapok jól, tisztán láthatók és olvashatók le, ellenfényben is. A kormányküllőkre gondolt kezelőszervek gombjai hüvelykujjal jól kezelhetők, minden alapfunkció szokás szerint innen érhető el, a középkonzol infotainment kijelzője mondhatni tradicionálisan monokróm és apró, de a lényeg látható, kivehető és leolvasható. A keringetés és klíma gombsora nincsen túlkomplikálva, csakúgy, mint a kardánalagút felületére helyezett hajtáslánc üzemmód kapcsoló elérése, vagy épp a kézifékkar ergonómiája is remek.

Kényelem tehát van, több is, mint amennyit egy kisteherautótól elvárnánk; az ülések szinte fotelméretűek, az ülő- és hátlapok jól méretezettek, az ülő- és hátfelületek nem csúsznak, látszólag jól ellenállnak a folyamatos igénybevételnek. A Ford Ranger Wildtrak-ben is működik a régi, jól bevált recept, miszerint 2 felnőtt utazhat a hátsó traktusban kényelmesen és kompromisszumok nélkül, igaz, jóval több beltérkapacitással gazdálkodva, mint egy átlagosnak, vagy kicsivel átlag feletti (méret) autó tekintetében.

Elemében földúton, ez a neki megfelelő nagybetűs terep

S hogy melyek a műszaki-technológai, továbbá biztonsági fejlesztések, innovatív megoldások? Rengeteg van, főként a kategóriához képest. Az imént már felemlegettük, hogy a terepes képességek csúcsra járatottak, szinte maradéktalanok, mindehhez hozzájárul nagy mértékben az ETC, azaz az elektronikus kipörgésgátló jelenléte is, de a biztonságos közlekedést segíti elő az opcionális tolatókamera (belső visszapillantó tükörbe integrált kameraképpel), a parkolóradar is – ezek nélkülözhetetlen kellékei egy több, mint 5 méter hosszú járműnek.

Amennyiben még hatékonyabban szeretnénk vezetni a Ford Ranger Wildtrak-et, rendelkezésünkre áll tempomat is, mellyel kifinomult lépcsőkben választhatjuk meg a kívánt sebességtartományt. A középkonzol apró, ám mégis célratörő LCD kijelzője segítségével pedig akár navigációs rendszert is használhatunk, ám ez szintén opcionális alapesetben – a tesztautóban alapból beépítésre került.

S még mindig van bőven a felhozatalban, kifogyhatatlanok a funkciók és opciók: a Ford által kifejlesztett tankolásvédelemmel például kivédhető az, hogy fals üzemanyagot tankoljunk az autóba – ez persze tendencia az aktuális Ford-modellpaletta esetében. Az ablaktörlők automaták, esőérzékelő módban is megfelelő érzékenységgel funkcionálnak.

A plató hatalmas, 1560×1560, milliméterben. A lehajtható ajtó súlya nem csekély, viszont vízszintes állásban jól terhelhető, tehát egy fő nyugodt szívvel rátérdelhet példának okáért, így a rakfelület ebből az irányból is optimálisan elérhető, és kihasználható a kapacitás. Tolatásnál egyébként figyeljünk itt is, csakúgy, mint egyéb pickupok esetében: a hátsó, sarkokra épített hosszanti lámpatestek fokozottan sérülékenyek, mivel nem védi őket síkban a lökhárítóelem – de túlzott problémaforrás nincs, ha folyamatosan bekapcsolva hagyjuk a tolatóradart és kamerát.

Optimális teljesítménnyel – a fogyasztás viszont szolidabb lett

Jöjjön végezetül az egyik legmeglepőbb, s egyben legkellemesebb pontja tesztünknek – a fokozottan jól működő terepes képességek taglalása mellett! Ez pedig nem más, mint a soros elrendezésű, 3.2 literes, öthengeres Duratorq turbódízel aggregát, mely azzal együtt, hogy nem tudja levetkőzni teherautós karakterisztikáját, tökéletesen passzol az arculathoz.

A teljesítmény kereken 200 lóerő, ez 3000-es percenkénti fordulatszámon csúcsosodik, míg a maximális, 470 Newtonméteres forgatónyomaték viszont már 1500-nál rendelkezésre áll. Mindezek tükrében a hajtáslánc a közbeiktatott hatsebességes manuális váltóval egyetemben jól brillírozott, a sebességfokozatok megfelelő áttételezéseket kaptak, a gázreakciók közvetlenek, a nagyobb hengerűrtartalomnak és az optimálisan hangolt turbótöltésnek köszönhetően nincsenek megtorpanások, reakciókésések, sem normál, sem szélsőséges útviszonyok közt.

Egyes illetve kettes fokozatokban ideális képességek hívhatók elő köves, göröngyös útszakaszokon, fordulatszámvisszaesés a legritkább esetekben fordult elő, még akkor sem, amikor hozzávetőlegesen 40 fokos terepszögben kellett megtenni egy félkörívet úgy, hogy közben úgy 30 centiméteres sárral is megküzdött a Ranger. Mindazonáltal szintén sáros, kövekkel és egyéb kisebb buckákkal ékesített egyenes földúton akár az 50 kilométer/órás sebesség is tartható volt, a futómű észrevétlenül dolgozott, leszámítva a hátsó tengely keménységét, de ezt a témát már körbejártuk több ízben.

Elrettentő fogyasztás ezek után? Ugyan már, kizárt. Józan ésszel azt gondolná a (nem) laikus, hogy a bizony egy 3000 köbcenti feletti motor, hiába gázolajos, ráadásul nem szimplán négy, hanem öthengeres – egész biztosan torkosan viselkedik, pláne, ha több órán keresztül fokozott igénybevételnek van kitéve.

Nos, erre határozottan rácáfolunk, ugyanis kicsiny kiruccanásunk majd’ 300 kilométeresre duzzadt, ebben a távban értelemszerűen sok aszfalt, de még több földút volt, s így végállásig mindössze 22.7 litert tankoltunk a kútnál a teszt végeztével, ami hozzávetőlegesen (a computer szerint is) 7.4 liter/100 kilométeres átlagot jelent. Úgy, hogy valószínűleg egy átlagos felhasználási profilnál még az 50 százalékát sem közelíti meg az igénybevétel. A pillanatnyi rögzített értékek a fedélzeti számítógép szerint országúton 5.3, városi araszolgatóssal pedig 9.6 litert jelentettek, ezek az értékek jóval alul maradnak a gyárilag megállapítottaktól, ami ugyebár eléggé ritka jelenség.

Néhány mondat erejéig az árazásról: a Ford Ranger belépő 2.2 TDCi modellje 125 lóerős, összkerekes, 6 sebességes manuális váltóval szerelt – bruttó listaáron 7 239 000 forintért vásárolható meg.

Ez az XL csomag, választható 150 lóerős verzió is, míg az egy lépcsőfokkal feljebbi, XLT pakk egyetlen 2.2 literes gázolajos, 150 lóerős agregáttal szerelt változatot tartalmaz. A csúcsot a Limited felszereltségű modell jelenti, 3.2 literes TDCi motorral, 200 lóerővel, szintén összkerékhajtással, hatsebességes manuális kéziváltóval. A tesztben szereplő Wildtrak variáció a Limited fölé rangsorolható kevéssel, itt lehetőség adódik az automataváltó rendelésére is.

2017 Ford Ranger Wildtrak 3.2 Duratorq TDCi 6AT specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű, öthengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 3127 ccm

Maximális teljesítmény: 200 LE @ 3000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 470 Nm @ 1500-2750 ford./perc

Erőátvitel: kapcsoltható összkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 5359 mm

Szélesség: 1850 mm

Magasság: 1815 mm

Tengelytáv: 3220 mm

Első gumik mérete: 265/65 R17

Hátsó gumik mérete: 265/65 R17

Tömeg, üresen: 2073 kg

Terhelhetőség, össztömeg: 3125 kg

Csomagtartó mérete: 1560 mm x 1560 mm

Üzemanyagtartály mérete: 80 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 175 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.3 másodperc

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 9.6 l/100 km

Országúti: 5.3 l/100 km

Vegyes: 7.4 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 12.0 l/100km

Országúti: 8.4 l/100km

Vegyes: 9.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 256 g/km

Bővebb információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Canon, Matei Bence / Camera Kft.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

[TESZT] Ford Fiesta 1.0 EcoBoost A6 – szintlépés egy új szegmensbe

Bár a Ford Fiesta már több generációja óta nem igazán azt az aprócska, kezdetekben megszokott kisautót jelenti, mint amire leginkább asszociálunk, hanem valami egészséges átmenetet inkább az alsó-középkategória és a hagyományos értelemben vett középkategória irányába. Teszten a Ford Fiesta 1.0 EcoBoost A6.

Pár hónappal ezelőtt a Ford Fiesta magyarországi sajtóbemutatóján máris kiderült, hogy a kék ovál belépőszintű modellje kimondottan túlnőtte magát azokon a sztereotip megközelítéseken, amelyek még úgy 8-10 évvel ezelőtt is illettek a modellre. Elsősorban minőségi evolúción ment keresztül az autó, s bár az eggyel előbbi szériához képest alapvető nagyságrendbeli változás a méreteket tekintve csekély, mégis szembetűnő a fejlődés.

Nyilvánvaló, hogy a tesztelt Ford Fiesta 1.0 EcoBoost A6 hozza azt a trendet, amely manapság a Fordnál dívik: a szélesre és egyben hangsúlyosra rajzolt hűtőmaszk, az elhúzott vonalvezetésű mellső lámpatestek mind fellelhetők; szigorú krómberakásokkal, mondván, a Fiesta már-már a prémiumszegmens felé kacsintgat. Bár ott elbukik a dolog, hogy a Ford prémiummárkája nyilván a Vignale, de alapvetően egy masszívan felszerelt Titanium Technology-verzió is tudja hozni jócskán a luxusjelleget, érzetet.

Megmaradt minden, ami jellemző a Fiestára

Oldalnézetből látszik leginkább, hogy az új Ford Fiesta 1.0 EcoBoost A6 mennyivel hosszabb, s egyben markánsabb lett elődjénél. 4040 milliméteres hossza egyértelműen kiemeli a kisautó-kategóriából, de az 1734 milliméteres szélesség is meggyőzően hat.

A vonalvezetés ebből a perspektívából is hordozza a jellegzetes Fordos elemeket, ívelt tetővel, felfelé húzó övvonallal, vékonyra kanyarított C oszloppal kápráztat. A 17-es kerekek pedig egyenesen laposabbá teszik a Ford Fiesta 1.0 EcoBoost A6 összhatását, így az egész autónak egyfajta hamisítatlan sportos karakterisztikát kölcsönöz.

A hátsó lámpaburák kialakítása eltér a korábban megszokottaktól, jelen esetben nem a szélekre lettek kihelyezve az egységek, hanem jelentősen benyúlnak a csomagtérajtó felső harmadába, egy szinten a rendszámtábla-kiképzéssel. Kapunk hátsó szárnyat is, ezáltal a feljebb említett sportos mivolt még erőteljesebben van jelen, az egészhez még egy parányi sportkipufogóvég is dukál – ha már lúd, legyen kövér.

Hangsúlyozzuk: a Ford Fiesta 1.0 EcoBoost A6 tesztautónk Titanium Technology elnevezésű pakkot kapott, ennek megfelelően tényleges a kifinomultságérzet az egész autó egységét tekintve.

Átlényegült beltér

Nincs ez másképpen az enteriőrben sem: jó anyagválasztás, kellemes anyagminőség fogadja az utasokat, az egész környezetre a letisztultság, jól értelmezhető átláthatóság illik. A műszeregység rendkívül informatív, persze ahhoz, hogy minden részlet jól felfedje magát, a kormányoszlop állítgatásával azért kell játszani – rövid idő után meghozza gyümölcsét.

Középre helyezve megkapjuk a régóta áhított LCD alapú infotainment kijelzőt, mely segítségével az autó legtöbb használati funkcióját el tudjuk érni hathatósan. Az egység alatt helyezkednek el hagyományosan a keringetés, illetve maga a klíma kezelőszervei, jól, könnyedén elérhető pozícióban.

Nyilván ne számítsunk nagyautós, fejedelmi kényelemre a Ford Fiesta 1.0 EcoBoost A6 esetében, viszont az tény, hogy a már unalomig ismételgetett kategória-kérdést felhozva meglepően tágasra sikerült a kialakítás.

Az ülő- és hátlapok kiterjesztése átlagos, tehát átlagos testalkattal bőven kiélvezhető a komfort, elöl és hátul is. A hátsó traktus mind lábtér, mind pedig fejtér tekintetében szintén az átlagost hozza, ami egy Fiesta-nagyságrendbeli autónál kimondottan pozitív értékelést jelent.

Három henger és egy automata

999 köbcentis, 3 hengeres benzines egység kapott helyet a Ford Fiesta 1.0 EcoBoost A6-ban, ehhez egy hatsebességes automataváltót társítottak konfigurálásnál. A benzinmotor maximális teljesítménye kereken 100 lóerő, amit 6500-as percenkénti fordulatszámon kapunk meg, a társított nyomatékmaximum 170 Newtonméter, 4000 RPM-en. Mindkét érték illusztris, figyelembe véve a gyárilag megadott 1131 kilogrammos üres tömeget – a súly-lóerő arány így 11.3 kilogramm/lóerő értékre jön ki.

Ennek megfelelően a Ford Fiesta 1.0 EcoBoost A6 dinamikája kitűnő, a háromhengeres egység csak alapjáraton bizonytalankodik, ad tanúbizonyságot a páratlan hengerszámból adódó kiegyensúlyozatlanság-érzetből.

A hatgangos automata áttételezése optimális, a fokozatok kapcsolása is viszonylag akkor történik, amikor a sofőr azt elvárja. Érdekes, hogy az alacsony hengerűrtartalom ellenére a váltó teljesen akadás- és erőlködésmentesen tudja tenni dolgát, nem tapasztaltunk egyszer sem erőhiányból adódó problémát, bakit.

A teljesítményleadás annak rendje, s módja szerint 5000 felett már érezhetővé is vált, a gyorsítás intenzitása azért 80 kilométer/óra környékén visszafogottabbá vált, és alig 12 másodperc kellett a Ford Fiesta 1.0 EcoBoost A6-nak, hogy elérje a 100 kilométer/órát álló helyzetből.

Fogyasztás? Meglepődtünk!

Kicsit féltünk a fogyasztás alakulásától. Ez mindig így van, ha downsizingolt, főként 3 hengeres motorokkal dolgozunk – meg kell mondjuk, kellemes csalódás érte stábunkat. A Ford Fiesta 1.0 EcoBoost A6 átlagosan városi körülmények közt beérte 6.6 literrel 100 kilométerre: ez az érték 3 tizeddel elmarad a gyárilag megállapítottól. Országúti viszonyok közt is alulmúltuk a papíron szereplő adatot, ugyanis 4.1 literre sikerült leszorítanunk az autó fogyasztását. Autópályán 2550-as percenkénti fordulatszám mellett haladtunk egyenes, sík vonalon, 130 kilométer/órás sebességgel, az átlag itt 6.1 literrel érkezett.

2017 Ford Fiesta 1.0 EcoBoost A6 specifikációk

Motor

Motortípus: háromhengeres benzinmotor, turbóval

Lökettérfogat: 999 cm³

Maximális teljesítmény: 100 LE @ 6500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 170 Nm @ 4000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4040 mm

Szélesség: 1734 mm

Magasság: 1483 mm

Tengelytáv: 2493 mm

Első gumik mérete: 205/45 R17

Hátsó gumik mérete: 205/45 R17

Tömeg, üresen: 1131 kg

Megengedett össztömeg: 1680 kg

Csomagtartó mérete: 292 liter, 984 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 42 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 185 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.2 s (gyári), 12.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.6 l/100 km

Országúti: 4.1 l/100 km

Vegyes: 5.8 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.9 l/100km

Országúti: 4.2 l/100km

Vegyes: 5.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 118 g/km

Bővebb információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Apple iPhone X
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

[TESZT] Volkswagen e-Golf – ha kell, kirohan a világból

Manapság ugye egyre népszerűbb az elektromos autózás, az okokat és tényeket most (újra) nem vesszük véka alá. Elég az hozzá, hogy akkor teljes az összkép, ha a kiválasztott tisztán elektromos autó kedvező ár-érték aránya mellett remek hatótávval bír. Nos, a Volkswagen e-Golf pontosan ilyen.

Alapvetően ma egy tisztán elektromos személyautó úgy 180 kilométert tud megtenni, és ez nem a gyárilag előirányzott adat. Persze ez leginkább a téli mért értékekre vonatkozik, s ha nagyon szőrszálhasogatók óhajtunk lenni, bizony ez az érték még lejjebb is degradálható.

Sok minden közrejátszik a téli villanyautózásnál ahhoz, hogy a hatótáv csökkenjen. Elsőként nyilván a klíma (fűtés) használata nyom a latba, de az is egyértelmű, hogy a külső alacsony hőfok is nagyban beleszól a harmóniába.

Fent említett közhelyszába menő tényeket mindenki ismeri, aki egy kicsit is foglalkozott már az elektromos autózással, vagy annak pláne, aki ilyen hajtásláncú autót vezet nap mint nap. A legsarkalatosabb kérdéskör tehát kielemezve, itt sok feltételnek nem árt megfeleni – a Volkswagen e-Golf teszthete alatt bőségesen tudott bizonyítani. S meg kell mondjuk, nagyon korrektül sikerült is ez neki.

Pont olyan, mint a hagyományos értelemben vett Golf. Vagy mégsem?

Küllemre sok eltérés nincsen a hagyományos értelemben vett Golfhoz képest, a leginkább szembetűnő stíluselem a speciális felniegyüttes, vastagabb, 205/55 R16 eco gumikkal, kedvezően csökkentett CW értékű felnikkel. Talán még a feliratok hiánya is szemet szúrhat, de azért az e-Golf plakett több helyről is visszaköszön annak rendje, s módja szerint.

Ami nagyon jó, az a teljes értékű utastér rendelkezésre állása. Itt ténylegesen van hely átlagos testalkatú 4, vagy 5 felnőtt delikvensnek, s a csomagtér is hasonló, mint az „eredeti” Golf esetében. Az anyaghasználat remek, lényegre törő minden kezelőszerv és egység, vezetni pofonegyszerű, az egész kialakítás remekbeszabott.

Azért persze a wolfsburgi minimalizmus előtör a Volkswagen e-Golf esetében is, nincsen agyoncicomázva semmi sem, egyedüli plusz a display elektromos autózás monitorozását kiegészítő funkciói érhetők el a megfelelő menüpont választásával.

Az infontainment struktúrája egyébként nem más, mint a Volkswagen Discover Pro rendszer speciálisan e-Golf-ra feljesztett változata.

Konnektivitás, innováció

A Volkswagen e-Golf tökéletesen összehangolható iOS, vagy Android alapú okoseszközökkel. Számos funkció elérhető az online appon keresztül: behangolhatjuk az indulás idejét, töltést indíthatunk és állíthatunk le, első és hátsó szélvédőt fűthetünk-hűthetünk, de még akár dudálhatunk is kedvünk szerint. Sokak által ajánlott alkalmazást használtunk a Volkswagen e-Golf tesztjének során: a PlugShare minden fontos információt összegyűjt a közelben lévő töltőoszlopok foglaltsági adataival, de azt is ellenőrizhetjük, hogy a megadott pontokon milyen típusú-szabványú a rendszer egyebek mellett.

A töltés szintén szimpla, a legkényelmesebb otthon, a garázsban csatlakoztatni a töltőt a hálózatra egy hosszú nap után – másnap reggelre meg is van a megfelelő töltöttségi szint. Ha nyilvános oszlopot választunk, ne feledjük, a szabvány itt Type-2, de a CSS villámtöltő használata a leginkább optimális. Előbbivel 4-5 órát kell számolni, utóbbival elegendő 30 perc is akár a 80 százalék körüli szinthez.

35.8 kWh akkumulátor-kapacitása máris sok mindent sejtet a Volkswagen e-Golf-ról. Így már érthető a 300 kilométeres beirányzott hatótáv – az előző, még facelift előtti generáció modelljeit még 190 kilométeres hatótávra minősítette a NEDC, viszont itt már a varázslatos új érték szerepel a papíron.

Remek a hatótávja

Ami a legfontosabb: ténylegesen el lehet érni a 300 kilométeres hatótávot! Persze ehhez rendkívül sok kompromisszumra van szükség. Főként télvíz idején, hiszen ha ECO profillal autózunk, le kell mondanunk számos ilyenkor kényelmi extráról, mint például a fűtésről. Ami ugyebár nem kellemes, főként most, hogy ide-oda repkednek a mínuszok, nem biztos, hogy szívderítő dolog egy kihűlt utastérben vacogva számolni a kilométereket a következő esedékes töltőpontig. Vannak alternatív megoldások erre, például felöltözünk tetőtől talpig, de az meg amolyan bumfordi megoldás.

Egy szónak is száz a vége: a 300 kilométer körüli hatótáv remekül teljesíthető minimálisan használt fogyasztókkal: klíma, fűtés (ebbe beletartozik az ablakfűtés is) mellőzése, átlagsebesség optimális megválasztása, megfontolt gázpedálkezelés, kevés autópályázás, több országút, 80 kilométer/óra körüli átlagtempók. Így a fogyasztás 12-13 kWh értékeket mutatott.

Azonban ha emberibb léptékekkel szeretnénk autózni frissen kiválasztott Volkswagen e-Golfunkkal, akkor úgy 200-220 kilométerrel tisztán számolhatunk, 16-16.5 kWh átlagfogyasztással. Ez egyébként nagyon jó érték, és minden további nélkül tartható is hosszútávon, folyamatos tempó mellett. Kíváncsiak leszünk arra, hogy nyáron hogyan muzsikál majd a rendszer, úgyhogy néhány hónap múlva újból elővesszük a Volkswagen e-Golfot.

Volkswagen e-Golf specifikációk

Motor

Motortípus: eletkromotor (AC szinkronmotor)

Lökettérfogat: –

Maximális teljesítmény: 136 LE

Erőátvitel: fokozatmentes automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4268 mm

Szélesség: 1799 mm

Magasság: 1442 mm

Tengelytáv: 2631 mm

Első gumik mérete: 205/55 R16

Hátsó gumik mérete: 205/55 R16

 

Csomagtartó mérete: 380 liter

Üzemanyagtartály mérete: –

 

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: –

Országúti: –

Vegyes: –

Gyárilag mért eredmények

Városi:  –

Országúti: –

Vegyes: –

CO2 kibocsátás: 0 g/km

Bővebb információ a Volkswagen hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

LEGO Toyota Land Cruiser: méretarányos, és minden alkatrésze működik

A LEGO évről évre csodálatos készletekkel örvendezteti meg a technikai finomságok, autóipari legendák iránt fogékony felnőtteket és gyermekeket. Ám százszor izgalmasabbak azok a szerkezetek, amelyeket elhivatott LEGO-mesterek meglévő alkatrészek felhasználásával, saját kútfőből (vagy még inkább az eredeti konstrukciók alapos tanulmányozása után) hoznak létre.

Az utóbbi idők alighanem legigényesebb munkája a létező legvalószínűtlenebb helyről, az oroszországi Udmurtföld fővárosából, Izsevszk városából származik. Bár az itteni lakosok az anyatejjel együtt szívják magukba a gépipar iránti fogékonyságot (Izsevszk kohászati és autóipari központ, valamint a világhírű Kalasnyikov szülővárosa), a városban élő kockaművész, aki a világ LEGO-fórumain Madoca1977 felhasználónévvel teszi közzé alkotásait, egy órásmester precizitásával kombinálja autógépészeti tudását.

Az általa épített Land Cruiser 80 minden szempontból lenyűgöző alkotás. A kizárólag LEGO Technic darabokból épített autó távvezérelt meghajtó- és léptetőmotorjaival nemcsak haladni és kormányozni tud, de a csörlője is működik.

Ez azonban még semmi! Távolból kapcsolható központi differenciálzárat, valamint felezőt is kapott a rugózó merev tengelyes LC80, és hogy teljes (és hiteles) legyen a kép, kiegészítő reflektorokat, expedíciós tetőkeretet, valamint emelt légszűrő-kivezetést, magyarul snorkelt is épített az autóhoz.

Az alábbi videókon működés közben tekinthető meg az LC80, illetve az építő részletes magyarázatát is meghallgathatjuk az alkotásról.

Madoca1977 egyébként nem először nyúl a Toyota terepjáró-legendájához: 2016-ban emelt futóművű, óriáskerekű FJ40-eseket épített, szintén Technic nyersanyagból.

Mi volt a trend az autóiparban 2017-ben?

2017 év végén visszatekintve összegyűjtöttük, hogy mely trendek maradtak meg és váltak iránymutatóvá vagy divatossá az autógyártásban 2017-ben.

A Duna Autó Zrt., mint az ország legszélesebb márkakínálatát értékesítő autókereskedő vállalat, tapasztalatait felhasználva megnéztük, mely szempontokat tartottak fontosnak az autógyártók új modelljeik megalkotásánál. Melyek azok a műszaki, vásárlói, illetve közlekedésbiztonsági igények, amelyeknek megfelelően a 2017-ben bevezetett új autómodelleket létrehozták.

Zöld úton az elektromos

Az alternatív hajtáslánc már jó néhány éve foglalkoztatja az autógyártókat, viszont az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően a tendencia egyértelműen a hibrid és az elektromos autók elterjedése felé mutat. Az energiaátalakítási hatékonyságuk összehasonlíthatatlan: a hagyományos belső égésű benzinmotoroké 30-40% körüli, míg egy villanymotoré 90% feletti. A fékezésnél kialakuló mozgási energiát átalakító és felhasználó hibrid technika kifejezetten városi és elővárosi forgalomban előnyös. A plug-in hibrid még környezetkímélőbb megoldást nyújt, hiszen a 30-40 km-es a hatótávolságukkal, pont az erősen szennyezett városi területeken képes benzinmotor nélkül közlekedni. Épp ezért számos olyan előny járul hozzájuk, ami az elektromos autókhoz is: adókedvezmény, olcsóbb biztosítási díj és az illetékek, zöld rendszám, ingyenes parkolás, stb. A leginkább környezetkímélő megoldás a teljesen elektromos hajtású autók használata, amelyek elterjedését a már említett kedvezményeken túl, vissza nem térítendő állami támogatással is segítik. A Duna Autó, lépést tartva az elektromos autók térnyerésével, a telephelyén lévő két elektromos töltőállomása mellé, hamarosan újabb négyet, majd újabb kettőt létesít, ahol a Duna Autónál vásárolt gépkocsikat ingyenesen tölthetik tulajdonosaik.

Okosodó autók az életvédelem és biztonság érdekében

Évente csak Európában 85 000 ember veszti életét olyan közúti balesetben, amelynél személyi felelősség állapítható meg. Ez a szám az, ami arra készteti az autógyártókat, hogy olyan biztonsági rendszereket fejlesszenek, amivel csökkenthető az emberi hiba lehetősége. Ennek a folyamatnak az lesz a vége, hogy teljesen önvezető autók kerülnek majd az utakra. A törésteszteken nemcsak az aktív, hanem a passzív biztonságot is tesztelik, és az ötcsillagos értékeléshez a vészfékrendszer, sávtartó rendszer, adaptív tempomat, holttérfigyelő rendszer megléte is szükséges. Ezek a passzív biztonsági rendszerek egyre több márkánál szinte az alapárban benne vannak, és részben önvezetővé teszik az autókat, például képesek a sávot követve bevenni a kanyart is.

„Gyalogosvédelem tekintetében ennek az évnek a hozadéka, hogy a vészfékasszisztens szenzorai beköltöztek az autó elejére a logó mögé, viszont annak érdekében, hogy ott zavartalanul tudjanak működni, a fém logókat egy plexi lapra cserélték le a gyártók. A legtöbb modern autón ez már megfigyelhető” – hívta fel a figyelmet erre az érdekességre Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója.

Kiszínezzük az életet: A divatos kétszínűség

A személyre szabhatóság korábban a prémium autómárkákra volt jellemző, de a vásárlói igényeket követve egyre több márka előtérbe helyezte. A bicolor fényezés egyre népszerűbb, elsősorban a női célcsoportot megcélzó kisautókat gyártók körében. A városi terepjárók közül a Nissan Juke volt az úttörő, és kezdetben az összkerékhajtású modelljeit kínálta többszínű fényezéssel 4 különböző variációban. Mostanra már eléggé kiszélesedett a színpaletta, a variációknak csak a képzelet szab határt, ahogy ez ebben a filmben is látszik. A Duna Autó márkái közül a személyre szabható, egyre divatosabb kétszínűség a Nissan Juke, Nissan Micra, Kia Stonic, Suzuki Vitara, Hyundai Kona, Peugeot, Škoda Fabia, Fiat 500 és 500x modellek vásárlásánál választható. Az utóbbi két autó külseje és belseje a legapróbb részletekig megválasztható, így a tulajdonos igazi személyre szabott ékszerdobozává válnak.

Magasan a legjobb, avagy a városi terepjárók térhódítása

Az utóbbi években a városi terepjáró (SUV) lett az egyik legnépszerűbb szegmens az autóiparban. Térhódítását az is igazolja, hogy 2017-ben olyan márkák is kihoztak városi terepjárókat, amelyek eddig egyáltalán nem gondolkodtak ebben a kategóriában. Ilyen például a Škoda, Seat vagy a Fiat, és új modelljeik: a Škoda Karoq és Škoda Kodiaq, Seat Ateca, illetve a Fiat 500X. Tulajdonképpen az autó külső méreteiből a szélessége és a hossza nem, csak a magassága megnövelt, ezáltal tűnik nagyobbnak. A megnövelt belső tér sokkal jobb helykihasználtságot biztosít. A magasabbra kerül az üléspozíció, ami egyfajta biztonságérzetet nyújt, ugyanis két autó ütközésénél a magasabbat hiszik biztonságosabbnak, viszont egy baleset kimenetele minden esetben a sebesség, szituáció, vezetési rutin, stb. függő. A SUV-ok emelt hasmagassága is előnyös a parkolásnál. Úgy tűnik, hogy a méretes karosszéria, a tágas utastér és a trendi formaterv mindent visz és továbbra is biztosítja a városi terepjárók töretlen népszerűségét.

Üdv, automataváltó! Ég veled, dízelmotor!

A felsoroltakon kívül még elmondható, hogy az automataváltós autók egyre népszerűbbek mind a gyártók, mind az újautó vásárlók körében, illetve a dízelmotorok visszaszorulása is jellemző tendencia.

„Ez egyrészt abból fakad, hogy a környezetvédelmi szabályozások következtében a dízel egyre több európai városból kiszorul, másrészt olyan mértékű fejlesztések történtek a közvetlen befecskendezéses, turbó benzinmotorok terén, amelyekkel felveszik a versenyt a dízel előnyeivel. Sokkal rugalmasabbá váltak, egyre kisebb motorokkal egyre nagyobb teljesítményt érnek el és lecsökkent a fogyasztásbeli különbség is” – tette hozzá Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója.

Remek 2017-es évet zár a BMW

A BMW innovációs iránymutatóként betöltött, abszolút piacvezető pozícióját idén is számos szakmai kitüntetés, olvasói díj és rajongói elismerés igazolta.

2017-ben ismét számos díj, nívós kitüntetés és fényes trófea nyomatékosította a BMW széleskörű termék- és szolgáltatás-palettájának kivételes teljesítményét. Az országos, regionális és globális szinteken aratott győzelmek nem csupán a BMW négykerekű modelljeinek egyedülálló sajátosságait, de lélegzetelállító formanyelvüket, innovatív megoldásaikat, intelligens járműkapcsolati lehetőségeiket, és nem utolsósorban kimagasló arányú fenntarthatóságukat igazolták. A díjakat szakmai magazinok és nemzetközi folyóiratok olvasóközönségei, szakújságírókból álló zsűrik, illetve az infotechnológia, az üzleti élet, a környezetvédelem és a dizájn területének elismert szaktekintélyei ítélték oda a BMW-nek.

A legtöbb díjat az új BMW 5-ös sorozat nyerte el

Az új BMW 5-ös sorozat kiváltképp sikeres évet tudhat maga mögött, hiszen mindegyik új BMW modellnél több szakmai kitüntetést, olvasói díjat és rajongói elismerést nyert el. A világ legnépszerűbb üzleti modelljének eme kivételes sikerszériája nem csupán az új 5-ös BMW globális elismertségét, de a 2016 végén bemutatott újdonság iránymutató járműtechnológiai arzenálját is igazolja. Nagy-Britanniában a „WhatCar?”magazin az új BMW 5-ös sorozatot választotta meg az év abszolút legjobb új autójának, az „Autocar” magazin pedig a modellnek ítélte az év üzleti limuzinjának járó díjat. A hetedik generáció az „Auto Zeitung” német autós szakmagazin „AutoTrophy” olvasói szavazásának „Luxusautó” kategóriájában, valamint az „Auto Bild Allrad” magazin legjobb összkerékhajtású autókat megválasztó olvasói szavazásán is diadalmaskodott. Utóbbi esetben az új 5-ös BMW a 40 000 euró feletti ársáv legjobb összkerékhajtású személyautójának járó díjat hódította el. A BMW 5-ös sorozat kimagasló járműkapcsolati innovációit ugyancsak számos elismerés és díj igazolta: a modell elnyerte az „auto motor und sport” német autós szakmagazin és a „Chip” számítástechnikai szaklap által közösen meghirdetett „Járműkapcsolati Díj 2017” kitüntetést, illetve a „Computer Bild” számítástechnikai magazin „Arany Computer” díját is. Az 5-ös BMW hetedik nemzedéke mindkét esetben a „Hálózatba kapcsolt járművek” kategóriájában aratott diadalt. Megannyi kitüntetése, elismerése és trófeája után nem meglepő, hogy kimagasló minőségének köszönhetően az új BMW 5-ös sorozat az „Auto Bild” magazin értéktartási versenyének „Value Champion 2017” díját is elhódította. Sőt mi több, az eurotaxSCHWACKEexpert járműszakértői a modellt a legalacsonyabb értékcsökkenésű prémium gépkocsinak is megválasztották. A limuzin és Touring karosszériaváltozatban egyaránt elérhető újdonság a formatervezés területén is látványos sikereket ért el. A BMW 5-ös sorozat hetedik nemzedékének formanyelvét az észak-rajna-vesztfáliai Formatervezési Központ szakmai zsűrije terméktervezési „Red Dot” díjjal, az iF Industrie Forum Design e. V. pedig „Gépkocsi” kategóriában arany fokozatú „iF Terméktervezési Díjjal” ismerte el.

A BMW i3 és a BMW i8 rendkívüli hírnévre tett szert

2017-ben ismét reflektorfénybe került a bajor prémiumgyártó hálózatról tölthető modelljeinek kimagasló járműtervezési- és innovációs erőssége, amelyet a tisztán elektromos meghajtású BMW i3 és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó megannyi elismerése igazolt. Az „Auto Zeitung” német autós szakmagazin „AutoTrophy” olvasói szavazásán a BMW i3 az „Elektromos autók” kategóriájának egyértelmű győztese, míg a BMW i8 a „Hibrid jármű” kategória legjobbja lett. A modellpáros az „Auto Test” autós szakmagazin és az „Ökotrend” környezetvédelmi folyóirat által közösen életre hívott, „Környezetbarát autók tesztje” elnevezésű megmérettetésen is diadalt aratott. A BMW i3 prémium modellt a „Kisautók” között, a BMW i8 plug-in hibrid sportautót pedig a „Kupék” szegmensében választották meg a leginkább környezetbarát modellnek. És ahogyan az új BMW 5-ös sorozat, úgy az „Auto Bild Allrad” magazin összkerékhajtású autókat rangsoroló megmérettetésén a progresszív sportkupé is sikert aratott: a BMW i8 a legjobb összkerékhajtású hibridnek járó trófeát nyerte el. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot eközben a „WhatCar?” és az „Autocar” magazin is a 2017-es esztendő legjobb elektromos autójának választotta meg.

2015 és 2016 után a BMW i8 sorozatban harmadik alkalommal, 2017-ben is győzelmet aratott a „Nemzetközi Év Motorja Díj” választáson, a plug-in hibrid sportautó háromhengeres benzinmotorja ezúttal ismét az 1.4 – 1.8 liter hengerűrtartalmú modellek mezőnyében bizonyult a legjobbnak. A BMW hálózatról tölthető modelljeinek idei sikersorozatát a BMW X5 xDrive40e iPerformance modell trófeája koronázta meg: a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt modellt az egyesült államokbeli „Green Car Journal” magazin a 2017-es év SUV modelljének választotta.

Járműkapcsolat: az innovációs iránymutatóként betöltött piacvezető pozíciót díjak és elismerések nyomatékosítják

2017-ben a bajor prémiummárka nem csupán átfogó modellpalettájával, de innovatív járműkapcsolati megoldásaival is elismerések sorát zsebelte be. A BMW az „Auto Bild” német autós szakmagazin legjobb márkákat értékelő szavazásán aratta egyik legnagyobb idei sikerét, hiszen a hálózatba kapcsolt járművek között, a vezetést támogató rendszerek terén, a központi operációs rendszer áttekinthetősége és működtethetősége szempontjából, a gépkocsik okostelefon- és internet-kapcsolatait összesítő kategóriában, illetve a kifinomult szolgáltatások szegmensében is abszolút győzelmet aratott.

A BMW egyértelműen iránymutató pozícióját a BMW Professional navigációs rendszer, a BMW WLAN Hotspot és a BMW Touch Display fényes trófeái is igazolják, hiszen az „auto motor und sport” német autós szakmagazin és a „Chip” számítástechnikai szaklap által közösen meghirdetett „Járműkapcsolati Díj 2017” kitüntetés a navigációs rendszerek, a multimédiás funkciók és a járművezérlési koncepciók kategóriában is Münchenbe vándorolt.

Első helyen a BMW és a BMW Group

A legjobb vállalatokat elemző és értékelő Best Brands Organisation 2017-ben a BMW-nek ítélte oda a legjobb nemzetközi márkának járó elismerést, mialatt a BMW AG a „Robb Report” magazin által első ízben életre hívott „Luxus Kitüntetés” díj „Üzleti vállalkozás” mezőnyében aratott diadalt. Sőt mi több, az „Auto Test” autós szakmagazin és az „Ökotrend” környezetvédelmi folyóirat által közösen életre hívott, „Környezetbarát autók tesztje” elnevezésű megmérettetésen a BMW Group a leginkább környezetbarát gyártónak járó kitüntetést is elnyerte.

A 2017-ben elnyert díjak, elismerések és kitüntetések újfent azt igazolják, hogy a BMW nem csupán élen jár a csúcstechnológiákkal felvértezett gépkocsik és az innovatív szolgáltatások kifejlesztése, illetve értékesítése terén, de forradalmi megoldásaival a jövő mobilitási irányzatait is formálja. A bajor prémiumgyártó innovációs erősségének története ugyanakkor hosszú évtizedekre tekint vissza: 2017-ben az ikonikus BMW 600 és a legendás BMW M1 ismételten elnyerte a nívós szakmai magazinok olvasóinak abszolút tetszését. Amíg előbbi az „Auto Bild Klassik” magazin „Arany Klasszikus Kormánykerék” díját, addig utóbbi a „Motor Klassik” magazin „Motor Classic Award” díját zsebelte be.

A BMW 2017-ben elnyert legfényesebb trófeái, elismerései és kitüntetései:

Az „Auto Zeitung” német autós szakmagazin által:

A legjobb hibrid járműnek járó „Green Mobility Trophy” díj a BMW i8 plug-in hibrid sportautónak

A legjobb elektromos autónak járó „Auto Trophy” díj a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktnak

A legjobb közép-méretosztálybeli autónak járó „Auto Trophy” díj a BMW 3-as sorozatnak

A legjobb prémium autónak járó „Auto Trophy” díj a BMW 5-ös sorozatnak

A 25 000 és 50 000 euró közötti ársáv legjobb SUV modelljének járó „Auto Trophy” díj a BMW X3 modellnek

Az „Auto Test” autós szakmagazin és az „Ökotrend” környezetvédelmi folyóirat által:

A „Környezetbarát autók tesztje” elnevezésű megmérettetés leginkább környezetbarát gyártónak járó kitüntetése a BMW Group-nak

A leginkább környezetbarát autónak járó kitüntetés a 94 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral felszerelt BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktnak a „Környezetbarát autók tesztje” elnevezésű megmérettetés „Kisautók” kategóriájában

A leginkább környezetbarát autónak járó kitüntetés a BMW i8 plug-in hibrid sportautónak a „Környezetbarát autók tesztje” elnevezésű megmérettetés „Kupék” kategóriájában

A „Sport Auto” német autós szakmagazin által:

Az 50 000 euró alatti legjobb sportlimuzinnak / sportkombinak járó „Sport Auto Award” díj a BMW 340i modellnek

Az 50 000 euró alatti legjobb sportkupénak járó „Sport Auto Award” díj a BMW M240i Coupé modellnek

Az 50 000 euró alatti legjobb kabriónak / roadsternek járó „Sport Auto Award” díj a BMW M240i Cabrio modellnek

A 100 000 euró alatti legjobb sportkupénak járó „Sport Auto Award” díj a BMW M2 Coupé modellnek

Az „Auto Bild Allrad” német autós szakmagazin által:

A 40 000 euró feletti ársáv legjobb összkerékhajtású személyautójának járó „Four-Wheel Drive Car of the Year“ díj a BMW 5-ös sorozatnak

A legjobb összkerékhajtású hibridnek járó „Four-Wheel Drive Car of the Year“ díj a BMW i8 plug-in hibrid sportautónak

A „Motor Klassik” magazin által:

Az 1970-es évek klasszikusának járó „Motor Classic Award” díj a BMW M1 modellnek

Az „Auto Bild Klassik” magazin által:

A kisautó-, illetve kompakt-szegmens klasszikusának járó „Arany Klasszikus Kormánykerék” díj a BMW 600 modellnek

Az „auto motor und sport” német autós szakmagazin és a „Chip” számítástechnikai szaklap által:

Az intelligens hálózatba kapcsolt legjobb járműtechnológiának járó „Járműkapcsolati Díj 2017” kitüntetés az új BMW 5-ös sorozatnak

A legjobb navigációs rendszernek járó „Járműkapcsolati Díj 2017” kitüntetés a BMW Professional navigációs rendszernek

A legjobb multimédiás funkciónak járó „Járműkapcsolati Díj 2017” kitüntetés a BMW WLAN Hotspot-nak

A legjobb járművezérlési koncepciónak járó „Járműkapcsolati Díj 2017” kitüntetés a BMW Touch Display-nek

Az „Auto Bild” német autós szakmagazin által:

A legjobb autóipari márkát megillető „The Best Brands” kitüntetés a BMW-nek a hálózatba kapcsolt járművek között, a vezetést támogató rendszerek terén, a központi operációs rendszer áttekinthetősége és működtethetősége szempontjából, a gépkocsik okostelefon- és internet-kapcsolatait összesítő kategóriában, illetve a kifinomult szolgáltatások szegmensében

A „Computer Bild” számítástechnikai magazin által:

Az intelligens hálózatba kapcsolt legjobb járműtechnológiának járó „Arany Computer” díj az új BMW 5-ös sorozatnak

Az „Auto Bild” német autós szakmagazin és a „Schwacke” német piackutató intézet által:

A legértékállóbb prémium modellnek járó „Wertmeister 2017” díj az új BMW 5-ös sorozatnak

Az „auto motor und sport” német autós szakmagazin által:

A kompakt kategória legjobb dizájn-innovációját elismerő 2017-es „Autonis” díj a BMW 2-es Coupé modellnek

A közép-méretosztálybeli autók legjobb dizájn-innovációját elismerő 2017-es „Autonis” díj a BMW 4-es Coupé és a BMW 4-es GranCoupé modellpárosnak

Az észak-rajna-vesztfáliai Formatervezési Központ szakmai zsűrije által:

A személyautó kategória 2017-es terméktervezési „Red Dot” díja az új BMW 5-ös limuzinnak

Az iF Industrie Forum Design e. V. által:

A gépkocsi kategória 2017-es arany fokozatú „iF Terméktervezési Díja” az új BMW 5-ös limuzinnak

A Best Brands Organisation által:

A legjobb nemzetközi márkának járó elismerés a BMW-nek

A „Robb Report” magazin által:

Az „Üzleti vállalkozás” kategória „Luxus Kitüntetés” díja a BMW AG-nek

Az Engine Technology International szakmai zsűrije által:

A világ legjobb 1.4 – 1.8 hengerűrtartalmű erőforrásának járó „Nemzetközi Év Motorja Díj 2017” a BMW i8 plug-in hibrid sportautó turbófeltöltésű, háromhengeres benzinmotorjának

A EuroCarBody által:

„EuroCarBody Award 2017” díj az új BMW 6-os GranTurismo modellnek

A „WhatCar?” brit autós szakmagazin által:

Az év abszolút legjobb új autójának járó „Car of the Year” díj a BMW 520d modellnek

A 20 000 és 40 000 angol font közötti ársáv legjobb elektromos autójának járó „Car of the Year” díj a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktnak

A 25 000 angol font feletti ársáv legjobb hot hatch modelljének járó „Car of the Year” díj a BMW M140i modellnek

Az „Autocar” brit autós szakmagazin által:

A legjobb üzleti limuzinnak járó „New Car Awards” díj az új BMW 5-ös sorozatnak

A legjobb elektromos autónak járó „New Car Awards” díj a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktnak

Az év innovációs iránymutatójának járó „Technology Award” díj a BMW-nek

A „Test Aankoop / Test Achat” belga autós szakmagazin által:

A legjobb családi kombinak járó „Best of the Test” elismerés a BMW 3-as Touring modellnek

A „Green Car Journal” egyesült államokbeli autós szakmagazin által:

A 2017-es év SUV modelljének járó „Green SUV of the Year” díj a BMW X5 xDrive40e iPerformance modellnek

A „U.S. News and World Report” osztrák magazin által:

A luxuskategória legjobb családi kompakt SUV modelljének járó „U.S. News Best Car” díj a BMW X3 modellnek

A „cars.co.za” szaúd-arábiai autós szakmagazin és használtautó-kereső oldal által:

A legjobb luxusautónak járó „Consumer Awards” díj a BMW 750Li Design Pure Excellence modellnek

A legjobb nagyteljesítményű autónak járó „Consumer Awards” díj a BMW M2 Coupé modellnek

A „Car and Driver Magazine” brazil autós szakmagazin által:

A legjobb prémium limuzinnak járó „Best Premium Sedan” elismerés az új BMW 5-ös sorozatnak

Az „NDTV Car and Bike” indiai szakmagazin által:

A 2017-es esztendő legjobb luxusautójának járó „Luxury Car of the Year” kitüntetés a BMW 7-es sorozatnak

LEGFRISSEBB

LEVC, a modern londoni taxi: ikonikus múlt, innovatív jelen

0
A londoni taxi, közismert nevén „black cab” vagy hackney carriage, a brit főváros egyik legismertebb szimbóluma. Története a 17. századig nyúlik vissza, amikor az...

TESZTJEINK