AutóAddikt Újdonságok Bemutatkozott az új Jaguar XF Sportbrake

Bemutatkozott az új Jaguar XF Sportbrake

Andy Murray teniszező mutatta be a Jaguar dinamikus új kombi modelljét. A kétszeres wimbledoni bajnok rántotta le a leplet az új Jaguar XF Sportbrake modellről, majd elhelyezte benne nagyra becsült wimbledoni kupáját, amely angliai körutazásra indulva hivatott megihletni a játékosok következő generációját.

A Jaguar a Wimbledoni Teniszbajnokság hivatalos autóipari partnere, amelynek tiszteletére a prémium kombi modellt a legendás centerpálya másolatán leplezték le.

Az XF Sportbrake a gyártás tizedik évében csatlakozik a többszörösen díjnyertes XF szedánhoz. Az XF 2007-es bevezetés óta csaknem 200 különböző nemzetközi elismerésben részesült. Az új Sportbrake szedán fivéréhez mérhetően lenyűgöző menetteljesítményt, formatervet és technológiát kínál, ám ehhez fokozott praktikumot és még kedvezőbb helykínálatot társít.

A sportautókat idéző vezethetőséget, praktikus, 565 literes csomagtartót, valamint fejlett kényelmi és biztonsági funkciókat kínáló XF Sportbrake a Jaguar formatervezési és technológiai tudásának legjavát nyújtja. Emellett kivételesen áramvonalas: közegellenállási együtthatója (Cw) csupán 0,29.

„A Jaguar ikonikus poszterei az ötvenes években kecses, sebes és tágas autókat ábrázoltak A XF Sportbrake pontosan ezeket az értékeket valósítja meg a XXI. századi családok részére, lenyűgöző megjelenésével, sportautós dinamikájával és a legkülönfélébb aktív életmódokat támogató szállítókapacitásával” – fogalmazott Ian Callum, a Jaguar formatervezési igazgatója.

Az innovációk között említést érdemel az ösztönösen használható, kézmozdulattal vezérelhető árnyékoló, amely a Sportbrake hatalmas panoráma-napfényteteje elé húzható; a vezető éberség-felügyeleti rendszer, amely észleli, ha elfáradt a vezető, vagy a vízálló Activity Key, amit intenzív sportolás közben is magunknál tarthatunk. További opcióként kérhető utastéri levegő ionizációs funkció, amely a levegőt megtisztítva óv a környezeti szennyeződéstől, javítva az utasok egészségét és közérzetét.

Az automata szintszabályozás hátsó felfüggesztés zökkenőmentes rugózást kínál, még akár 2000 kilogrammos utánfutó vontatása esetén is. Az XF Sportbrake a Jaguar fejlett, tiszta és takarékos Ingenium négyhengeres benzin- és dízelmotorjaival kapható, a CO2-kibocsátás akár 118g/km. A nagyteljesítményű hathengeres erőforrások között említhetjük a 380 lóerős, karakteres 3.0 V6-os benzinmotort, vagy a 300 lóerős TDV6 dízelt, amely 6,6 mp alatt éri el a 100 km/órát.

„Akárcsak az XF szedán esetében, a Sportbrake karosszériáján is egyértelmű célt szolgál minden egyes vonal, amelyek végül egy lendületes sziluettet rajzolnak ki. A száguldás érzetét keltő vonalvezetés határozottan dinamikus megjelenést kölcsönöz az autónak. Ennek köszönhetően legalább olyan sportos a megjelenése, mint a szedáné – ha nem sportosabb” – tette hozzá Ian Callum.

Az XF Sportbrake bemutatásában közreműködő Andy Murray az esemény után az erre az alkalomra felállított pályán megrendezett, könnyed páros celeb-mérkőzéssel folytatta felkészülését a Wimbledoni Teniszbajnokságra. Murray és edzője, Jamie Delgado ellenfelei Rob Brydon és Jimmy Carr humoristák voltak; az interneten élőben sugárzott mérkőzést Tim Henman közvetítette.

A Jaguar idén harmadszor lép fel a Wimbledoni Bajnokság (július 3-16.) hivatalos gépjármű partnereként. A Jaguar 170 darab gépkocsit – XE, XF, XJ és F-PACE típusokat – bocsát a szervezők rendelkezésére.

A következő generációs teniszezők lelkesítése érdekében a Jaguar olyasvalamit vállalt, amire még nem volt példa Wimbledon hosszú történetében: angliai körútra indul a férfi egyesek legendás kupájával, amelyet teniszklubokban és iskolákban mutatnak majd be. Amint Andy Murray már arra készül, hogy megvédje bajnoki címét Wimbledonban, az aranyozott kupát egy XF Sportbrake szállítja egyik helyszínről a másikra.

Az XF a Jaguar Land Rover nagy-britannia gyártóüzemében, Castle Bromwich-ban készül, az XE, XJ és F-TYPE gyártósorok mellett. Castle Bromwich-ban jelenleg hat modellcsalád készül, kétszer annyi, mint 10 éve, amikor az XF modell bemutatkozott. Az új modellt építő munkatársak élőben nézték végig a világpremiert.