AutóAddikt Magazin Novemberben mutatkozik be a megújult Golf, addig is tekintsünk vissza a múltba

Novemberben mutatkozik be a megújult Golf, addig is tekintsünk vissza a múltba

A Volkswagen Golf IV 1997-es megjelenése Hartmut Warkuß nevéhez fűződik, aki 1993 és 2003 között a Volkswagen Csoport vezető tervezőjeként dolgozott.

volkswagen-golf-iv-autoaddikt

A negyedik generációra még napjainkban is úgy tekintenek, mint stílusikonra, elsősorban letisztult megjelenése és a sorozatra jellemző C oszlop miatt, amely az 1974-es Golf I modellig visszanyúlva alkot hidat az egyes generációk között. A négyes Golf azonban nem csupán formatervét illetően számított úttörőnek, de a műszaki tartalom tekintetében is élen járt. A Volkswagen ezzel a modellel egy teljesen új minőségi szintet alkotott ebben a piaci szegmensben, első gyártóként lépve át ezzel a kategória határait. Az Elektornikus Stabilitás Szabályozás (Electronic Stability Control – ESC) 1998-ban debütált a Golf modellben, amely hozzájárult a biztonság további demokratizálódásához. 2003-ig – belekalkulálva minden modellváltozatot – összesen 4,99 millió darab négyes Golf készült.

Visszatekintés 1997-re: Robbie Williams a tini bálványok sorából világsztárrá lépett elő a Let me entertain you című számmal és jeligével; Kate Winslet és Leonardo DiCaprio filmtörténetet írtak a Titanic egyesült államokbeli bemutatójával; a Volkswagen pedig bemutatta a Golf negyedik, dizájn szempontjából leginkább letisztult és klasszikus generációját. Hartmut Warkuß szerint: „A Golf egy műemlék. Az autó, amely észrevétlenül lépett a világszerte népszerű Beetle modell nyomdokaiba. Jó érzékkel terelte a vállalat stratégiáját olyan irányba, amely inkább a fejlődést, mintsem a forradalmi megoldásokat helyezte középpontba, hiszen fontos a magas szinten megvalósuló folytonosság megjelenítése.” És éppen ez az, amelyet Warkuß a négyes Golf kapcsán tett. Mindemellett semmit sem másolt a hármas Golfról. Éppen ellenkezőleg, a teljesen új megjelenésű Golf generációnál a karosszéria egyetlen elemét sem vették át az elődmodelltől. Az első szélvédő laposabb lett, a hátsó szélvédő meredekebb szögben ereszkedett lefelé, míg a tető még inkább nyúlt hátrafelé. Még az első Golf 1974-es megálmodója, Giorgio Giugiaro is elismerését fejezte ki az új modell kapcsán: „A Golf genetikai állománya szemmel látható még a negyedik generációnál is.”