Főoldal Blog Oldal: 408

A Ford Fusion kísérleti önjáró autója a sötétben is feltalálja magát LiDAR szenzor-technológiával

A Ford Fusion Hybrid önjáró kísérleti autó nemrégiben olyan feladatot hajtott végre, ami egy emberi sofőr számára igencsak veszélyes lett volna: az éj leple alatt kikapcsolt fényszórókkal haladt végig a néptelen sivatagi utakon.

ford-fusion-ejjelato-lidar-szenzor-autoaddikt

Az amerikai Ford Arizona Próbapályán, koromsötétben végrehajtott tesztút újabb lépéssel vitte közelebb céljához a Fordot, hiszen a vállalat azt a célt tűzte ki maga elé, hogy megalkotja és a világ minden autósa számára elérhetővé teszi a teljesen automatizált járműveket. Az autó virtuális vezetőjének szoftverével összehangolt LiDAR technológia elég megbízható ahhoz, hogy a kanyargós utakon is gond nélkül kormányozzon. A rendszer háromféle érzékelést is ideálisan egyesít – radar, kamerák és LiDAR –, és ez utóbbi arra is képes, hogy önállóan, külső fények nélkül navigáljon.

Az USA Nemzeti Közlekedésbiztonsági Felügyeletének adatai szerint a személygépkocsikban utazók éjszaka mintegy háromszor fáradtabbak és figyelmetlenebbek, mint nap közben.

“A LiDAR-nak köszönhetően a tesztautók immár nem függnek a nap fényétől, sem pedig attól, hogy kamerákkal figyeljék aszfaltra festett útjelzéseket” – mondta el Jim BcBride, a Ford önjáró autókkal foglalkozó technológiai vezetője. „Bebizonyosodott, hogy a LiDAR irányításával az önjáró autók ugyanolyan jól közlekednek a sötétben, mint nappali fényviszonyok mellett.”

A sötétben való közlekedéshez a Ford önjáró autói nagy felbontású 3D térképeket használnak, amit az útinformációk és a felfestett jelek adatbázisa mellett geográfiai és topográfiai  adatok egészítenek ki, sőt a térképek még a jellegzetes tereptárgyak – vagyis a közlekedési táblák, az épületek és a fák – helyét és képét is tartalmazzák. A LiDAR-ral haladó autó minden pillanatban pontosan meghatározza a helyzetét ezen a térképen, és a jármű érzékelő képességeit a radar jelei egészítik ki.

A sivatagi teszt során a Ford mérnökei éjjellátó berendezések segítségével kívül-belül folyamatosan ellenőrizték az autó működését. Az éjjellátó technológiával az is láthatóvá vált, hogy a LiDAR rendben működik: a mérnökök az elhaladó autó köré kivetített infravörös négyzetrácsot is megfigyelhették. A LiDAR érzékelői másodpercenként 2,8 millió infrasugarat bocsátanak ki, precízen beszkennelve a jármű környezetét.

“Az autóban ülve éreztem ugyan a mozgást, de az ablakon kitekintve csak a teljes sötétséget láttam” – nyilatkozta Wayne Williams, a Ford kísérleti mérnöke. “A hátsó ülésen utaztam, és számítógépes megfigyeléssel valós időben követtem az autó haladását. A jármű még a kanyargós útszakaszokon is magabiztosan, precízen követte a nyomvonalat.”

A Ford immár több mint egy évtizede kísérletezik az önjáró autózással, és olyan automatizálási megoldásokat kutat, amelyek a SAE szervezet nemzetközi listájának 4-es szintje szerint szükségesek a vezető nélküli autózáshoz, lehetővé téve, hogy az autósnak ne kelljen beavatkoznia a jármű működésébe.

A Ford idén megháromszorozza önjáró autókból álló kísérleti flottáját, így a mérnökök ezentúl mintegy 30 darab automatizált, négyajtós Ford Fusion Hybrid modellt tesztelnek majd Kalifornia, Arizona és Michigan állam útjain.

Ezek a fejlesztések a Ford Intelligens Mobilitás terv szerves részét képezik, aminek célja, hogy piacvezetővé tegye a vállalatot a konnektivitás, a mobilitás, az önállóan működő autók, a vásárlói élmény és az adatfeldolgozás területén.

Design Trophy 2016 elismerést kapott az új Volkswagen Tiguan

Egyértelműen diadalmaskodott az új Volkswagen Tiguan a Design Trophy 2016 választáson.

volkswagen-tiguan-2016-design-trophy-autoaddikt

A német Auto Zeitung szakmai magazin ezzel a díjjal ismeri el minden évben a legsikeresebb autóipari újdonságokat. Az új Tiguan az SUV modellek kategóriájában győzedelmeskedett 14 másik modellel szemben.

A Tiguan második generációja 2015. szeptemberében ünnepelte világpremierjét a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon (IAA). A második nemzedék teljesen új és elegáns formatervével hódít, amely erőt és tekintélyt sugároz. Megjelenését tekintve az új Tiguan elődjéhez képest hosszabb (+6 centiméter), szélesebb (+ 3 centiméter) és alacsonyabb (-3 centiméter).

Ezek az értékek –többek között – az MQB (Moduláris Keresztmotoros Platform) alkalmazásának köszönhetőek, amelynek eredménye a sportos arányokkal és dinamikus formatervvel kombinált, semmi mással össze nem téveszthető SUV megjelenés. Az orrkialakításnál a hűtőrács lamellái és a LED fényszórók (a Highline változatnál a szériafelszereltség részeként) alkotta egység tovább hangsúlyozza a modellről alkotott erőteljes és robusztus összbenyomást.

[TESZT] Opel Astra 1.6 CDTI ECOTEC Innovation – megérdemelten lett 2016 Év Autója

Sokadszorra futunk neki az új Opel Astra K (íme, az Opel Astra 1.6 CDTI ECOTEC) kivesézésének s még egészen biztos, hogy több ízben meg is tesszük a jövőben. Két okból kifolyólag: a jelenlegi 5 ajtós karosszériával felvértezett modellportfólió még mindig tartogat általunk be nem mutatott újdonságokat – többek közt jön még az 1.4 literes turbós benzinessel szerelt verzió is hamarosan, illetve hetek kérdése, és megérkezik az Opel Astra K kombi verziója is, több motorvariánssal és felszereltséggel.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-001

Tehát egyértelmű, hogy 2016 kiemelten az Opel Astra K-ról szól, nyilván nem csak nálunk, az Autóaddikt.hu hasábjain, hanem globálisan a nemzetközi sajtót is beleértve. Így is van ez rendjén, hiszen a rüsselsheimiek kiváló autót, konkrétan konstrukciót alkottak újfent, s az is evidens, hogy nem véltelenül lett az új Opel Astra K 2016 Év Autója.

Véletlenek márpedig nincsenek az Opel Astra 1.6 CDTI esetében sem

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-002Persze a fenti tézis már nem egyszer bizonyította helyénvalóságát. Talán először akkor, amikor a Pozsonyban megrendezésre került kitűnő szervezésű nemzetközi menetpróba keretein belül próbáltuk az Opel Astra K-t, egész napos megmérettetésen, valamint még éjszakai körülmények közt is próba alá vetettük az autót. Vagy ha még korábbra tekintenénk vissza, akkor említhetjük is a hazai, világpremier előtti statikus bemutatót is, melynek keretein belül már érződött szintén, hogy nagyot dobott az Opel az újragondolt Astra-koncepcióval.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-005

Mi látszott akkor? Nyilván az, hogy az Opel Astra K kompaktabb lett elődjénél, ugyanakkor a belső méretezés jóval nagyobb volument mutatott. Mindezt úgy, hogy nem érezhettük a méretcsökkenést, értve tehát a külsőt – nem beszélve a kiválóan sikerült formatervről.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-003No de kanyarodjunk vissza jelen tesztünk fő témájához, konkrétan az Opel Astra 1.6 CDTI ECOTEC taglalásához. Elöljáróban, túlzások és elfogultságok nélkül ténylegesen megérdemelt az Év Autója titulus, hiszen ahogyan megyünk egyre jobban az Astra K modellek megismerésébe, úgy körvonalazódik bennünk is egyre jobban az elismerés mikéntje. Ráadásul külön izgatottságot adott az, hogy kivesézhető lett az 1.6 CDTI Suttogóval, illetve a társított 6 gangos automatával szerelt verzió. Mindez Innovation felszereltséggel.

Prémiumérzet, kategóriaelső szinten az alsó középben. Vagy ez inkább már a klasszikus közép?

A formaterv lényegiségét nem taglaljuk tovább, megtettük ezt már több ízben. Elég az hozzá, hogy még mindig nagyon elegáns, még mindig nagyon kompakt és még mindig nagyon fiatalos és lendületes – csak hogy pár jellemző ismérvet emlegessünk fel.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-011

A sötétzöld tónusú színárnyalat is jó választás volt a hazai importőr részéről, a 17-es kerekek bár első blikkre talán kicsinek tűnhetnek arányaiban, de bőségesen ellátják feladatukat vizualitás tekintetében – ráadásul a menetkomfortot sem befolyásolják úgy, mint mondjuk egy két collal nagyobb átmérőjű felni esetében tapasztalhatnánk.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-008Ha már felhoztuk a futóművet nyomokban, egészítsük is ki néhány plusz részlettel. Az elöl MacPherson, hátul Watt rudas csatolt lengőkaros felfüggesztés magasra teszi a lécet menetkomfort terén, főként, hogy egy alsó-középkategóriás versenyzőről szól a fáma. Tapasztalataink gyakorlatban is azt mutatják, hogy az Opel Astra 1.6 CDTI ténylegesen túlnőtt kategóriáján, pedzegeti a prémiumot. Itt érezhetően kihúzhatjuk azt a tézist, miszerint marketing-sallang a sok-sok pozitívum (a korábbi bemutatókon is elmondták több ízben, hogy az Opel Astra K valójában túlszárnyalja a számára beirányzott kategória beskatulyázását több területen is).

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-014

Tehát – csak hogy újat is tudjunk mondani a sok áradozás közepette: a futómű briliáns, mind stabilitás, mind pedig komfort téren, 90-nél úgy érezzük, mintha csak 50-nel haladnánk, a menetzaj csekély, csupán a főtengely fordulatszámának növekedésével párhuzamosan emelkedik a motorzajszint is az utastérben. Dízel, és még csendesebbnek is mondható az átlagnál, tehát mindenképpen megbocsátjuk neki.

Kivisz a világból: akár hosszabb távok megtételére is kifejezetten vállalható

Utaskabini kényelmet ismételten kapunk, a magas Innovation felszereltségi csomagnak köszönhetően mindenünk megvan, ami kellhet a hétköznapokhoz. Sőt, túl is mutat a ráta ezen, értve ezalatt az anyagminőséget és az illesztések, összeszerelés kvalitását.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-015

Nem szokásunk párhuzamot vonni más gyártók vagy konkurensek termékei közt, csak ha nagyon muszáj és elengedhetetlen – most is csak rébuszokban: prémium kategóriás márkák hasonló teljesítménnyel és kapacitással bíró alternatíváik hozzák körülbelül ugyanezt a szintet. Minőségben, kialakításban, hangulatban, és tálalásban is.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-016

Sajnos ugyanakkor árban is – a tesztelt Opel Astra 1.6 CDTI ECOTEC ára ugyanis plusz extrákkal nem kevesebb, mint 8 és fél millió forint. Ki-ki döntse el maga, meddig mehet el a költségvetés vásárlásnál, de az biztos, hogy az új Opel Astra K konfigurálásánál józanabb opciókat ildomos választani.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-017

Az alapár Innovation felszereltség esetén 7 300 000 forint automataváltóstul, de az is bizonyos, hogy az 1.2 milliónyi plusz kiegészítő megléte akár fontos is lehet. Persze nem baj az, ha látjuk kritikus szemmel, mi az, amit maximum címen ki lehet hozni az Opel Astra K-ból, ami tényleg lenyűgöző – akik viszont vékonyabban fogó ceruzával rendelkeznek, 5 670 000 forintos induló árral már megtalálhatják számításaikat: ezért az összegért 95 lóerős 1.6 CDTI motorral és 6 sebességes manuális váltóval szerelt modellt kapnak, Selection felszereltséggel.

Van erősebb dízel a palettán. Viszont ez is bőven elegendőnek tűnik

Viszont a 136 lóerő az 136 lóerő. A tesztautó hajtáslánca ugyanis ekkora teljesítményt tudott, 3500-as percenkénti fordulatszámon, hozzá jelentős 320 Newtonméteres forgatónyomaték-maximummal, alacsony, 2000-es fordulatszámon.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-013

A csatolt 6 fokozatú automataváltó meglepően jól dolgozott a karakteres motor alá, némi késleltetéssel ugyan, de direkt reakciókat produkált minden egyes kigyorsításnál, fordulatszám-tartomány függően. A gázreakciók szintén közvetlen viselkedést eredményeztek, a nyomatékgörbe pedig egyenletes felépülést mutatott alsóbb szegmensből – eredményeink szerint 1800 környékén kezdett ereje teljében lenni, 3000 felett valamivel kezdett lankadni az elán. Amit persze meg sem tudtunk várni, hiszen az automata remekül kezelte a helyzeteket, a fel- és visszaváltások mindig a helyükön voltak domborzati viszonyoktól függetlenül.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-019Nyomatékosságának köszönhetően az Opel Astra 1.6 CDTI ECOTEC úgy lő ki álló helyzetből, hogy arra nem is gondolnánk, miután elfoglaltuk helyünket a vezetőülésben, a mért 9.6 másodperces 0-ról 100-ra sprint rövidebbnek tűnik, mint valójában – a gyári 10.1 másodperces értéket így is megdöntöttük szépen, viszont sajnos a 200 kilométer/órában maximált végsebességet nem tudtuk beirányozni helyszín híján. Hamarosan azonban célirányosan elindulunk majd szokásos németországi nagytesztünkre, s majd ott jól leellenőrizzük, melyek az Opel Astra 1.6 CDTI határai.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-020

Végezetül pedig nézzük az Opel Astra 1.6 CDTI ECOTEC fogyasztását. Hihetetlenül alacsony értékek születtek, a 48 liter összkapacitású üzemanyagtankkal közel 1000 kilométer is megtehető, ha ügyesen rendezzük dolgainkat menet közben. Városi környezetben 5.1-5.6 közt ingadozott az átlag 100 kilométerre, országúton 3.7 litert rögzítettünk. Autópályán egyelőre nem próbálkoztunk (majd később, a külföldi útnál ez is meglesz bőven), de előzetes kalkulációnk szerint hozzávetőlegesen 5.5-6.5 liter/100 kilométeres átlagolást kapunk majd.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-007

Árazás

A cikkben szereplő tesztautó alap konfigurációja 7 300 000 forint, 100 ezer forinttal drágább, mint az egyébként 24 lóerővel többet teljesítő szintén 1.6 literes dízellel szerelt verzió manuális váltóval. A belépő szint ezúttal 4 850 000 forintot jelent, 1.4 literes benzinessel, 100 lóerővel, Selection felszereltséggel.

opel-astra-1-6-cdti-ecotec-automata-teszt-autoaddikt-004

2015 Opel Astra 1.6 CDTI automata specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres dízelmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 136 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4370 mm

Szélesség: 1809 mm

Magasság: 1485 mm

Tengelytáv: 2662 mm

Első gumik mérete: 215/45 R17

Hátsó gumik mérete: 215/45 R17

Tömeg, üresen: 1364 kg

Megengedett össztömeg: 1900 kg

Csomagtartó mérete: 370 liter, 1210 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 48 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.1 s (gyári), 9.6 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.3 l/100 km

Országúti: 3.7 l/100 km

Vegyes: 4.7 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.8 l/100km

Országúti:3.9 l/100km

Vegyes: 4.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 122 g/km

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike

[TESZT] BMW X1 25d xDrive – néha nem az, aminek látszik

Valójában a BMW X1 25d xDrive tesztautó ténylegesen többet mutat magából, mint amennyi valójában – elsősorban ez az eggyel magasabb, X3-as modellcsalád tekintetében értendő. Az X1 második generációja még a tavaly évben mutatkozott be, s már akkor is érződött: nem marad el a siker, valamint az egyértelmű népszerűség.

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-001

A siker egyik alapköve a BMW-nél a formaterv. Jelen portfóliójának szinte összes darabja – az 1-estől a 7-es szériáig, beleértve az X modellcsaládot, vagy az időközben külön kategóriát teremtő M sorozatot – mind felsorakoztatnak olyan szerethető, elvárható részleteket, pontokat, amelyek már nélkülözhetetlenné váltak időközben, ha a hárombetűs bajor márka alternatíváiról esik szó.

Ugyanaz, kicsiben

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-002Mivel a hűtőmaszk, jelen esetben a vesék hatalmasra lettek húzva a BMW X1 25d xDrive esetében is, ezért máris az orr-rész vizsgálatánál esünk zavarba: biztosan X1-es modellel van dolgunk? Hát persze, hogy azzal, ha jobban beleásunk a részletekbe, rögvest látszik, hogy néhány centiméteres különbségek akadnak mind a szélesség, a tengelytáv, vagy akár a hossz tekintetében  is. Ami viszont bizonyos, hogy a félreismerhetetlen jelleg megmaradt itt is, a kedvesen morcosra kanyarított mellső lámpatestek kontúrja régi ismerősként köszön vissza, a dupla, egyenként 7 lamellás vesék alatti trapéz alakzatú beömlő látja el a tényleges hűtési feladatokat, kiegészülve egy-egy krómberakással díszített alsó lélegeztető egységgel, melyek a ködlámpafészkek alá kerültek. Kartervédős jelleget is kapunk, igaz, ez közvetlenül az első lökhárító alsó peremére került kialakításra, az ezüstös, matt árnyalat megmaradt.

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-005

Legalább annyira jellegzetes hátulról a BMW X1 25d xDrive, mint elölről; itt is megtaláljuk az iménti bekezdésben felemlegetett kartervédős dizájnt, közrefogva kettő krómozott kipufogóvéget, hogy azért a prémiumjelleg itt is látszódjon jól. A záró menetfények burái követik a jól bevált BMW fazonírozást, a hátsó, ötödik ajtó nagy üvegfelülete jó kilátást biztosít hátrafelé is.

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-003Oldalirányból jól domborít a 2670 milliméteres tengelytáv. Ez is többnek hat, valamilyen módon hosszít a BMW X1 25d xDrive tényleges méretezésén, igaz, fél méter azért hiányzik a nagyobb kategóriákhoz való felzárkózáshoz. Persze így sincsen ok a szégyenkezésre, hiszen a 4439 milliméter sokatmondó, és elhiteti velünk újfent, hogy felsőközép-versenyzőben foglalunk helyet. S pontosan a jól eltalált arányokhoz lett hozzáillesztve a 17 colos alufelni garnítúra is, javítva a körítést, az egész elképzelés üde gyakorlati tálalását.

Minőség- és prémiumérzet az enteriőr minden részletében

Háromküllős, vaskos markolatú kormánykerék mögé huppanunk a BMW X1 25d xDrive vezetőülésébe, igényes anyaghasználattal, perfekt illesztésekkel csábít vásárlásra az enteriőr.

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-010

A német pedantéria ismét jó tanúbizonyságot tesz, a kifejezetten leegyszerűsített felületekkel, a kevésbé agyonbonyolított műszerekkel, azok szerkezeti egységével a tesztautó esetében sem éreztünk bármiféle hiányt. A BMW egyébként kitűnően ért a hangszigeteléshez, ami mondjuk az 5-ös sorozattól felfelé nem is lenne akkora kiváltság, viszont az mindenképpen az, hogy az 1-es, 2-es és 3-as szériák mind megfelelnek a magas minőségi kívánalmaknak e térten is.

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-012

Azzal együtt, hogy a BMW X1 25d xDrive tesztautóhoz társított 2 literes gázolajos viszonylag hangos működéssel mozgatta a kasznit, szinte semmit nem éreztünk belőle az utastérben, igaz, végig felhajtott oldalablakokkal, ECO üzemmódban pedzegettük az autó korlátait (legalábbis akkor, amikor a gazdaságosságra kihegyezve teszteltünk).

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-011

Annak ellenére, hogy a BMW SUV kategóriájába a belépőt az X1 jelenti, nem érződik különösebb kvalitásbéli különbség a nagyobb testvérekkel szemben. Ez azért jó, mivel a BMW X1 25d xDrive – azzal együtt, hogy az X1 kategória leginkább felszerelt verziója, ráadásként a hazai importőr még egy masszív M Packettel is megfejelte a konfigurációt – néhány millió forinttal azért jóval alulmarad akár az X3, vagy az X5 árazásánál. Innentől kezdve pedig ki-ki döntse el maga, mi mennyit ér meg, ráadásul az X1 ugyebár elsőkerékhajtással is rendelhető. Mi mégis kitartóan az összkerekes xDrive variációk mellett voksolunk.

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-008

Legyen szó pár kilométeres városi utazgatásról, vagy több száz kilométeres túráról, egyértelműen helyt áll a BMW X1 25d xDrive, hiszen a kiváló ergonómiát felvonultató első fotelek remekül szabhatók testre, tömöttségük közepes puhasága pedig nem okoz fárasztó perceket semmilyen szituációban.

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-009A hátsó hármas üléssor meglepően tágas helyet biztosít, még akkor is, ha az első bal 1-jobb 1 utazói viszonylag terjedelmesebb testalkattal rendelkeznek. Optimális térd, láb- és fejterek állnak rendelkezésre, talán a vállak tekintetében kell némi kompromisszumkötési készség, leginkább akkor, ha harmadmagunkkal foglalunk itt helyet. S egy jó SUV-hez méltóan, a BMW X1 25d xDrive is el lett látva számtalan tárolóhellyel, ezek rekeszek, mélyedések, valamint az alaphangon 505 literes, a hátsó ülések lehajtásával 1550 literesre bővíthető csomagtérben kampók és hálóval leszorítható tárolórekesz is kialakításra került.

Akár élményautó is lehetne?

A legerősebb, 2 literes 25d motorral lett felvértezve a BMW X1 25d xDrive, 231 lóerős tekintélyes teljesítménnyel (4000 RPM), még tekintélyesebb, 450 Newtonméteres forgatónyomatékkal (1750 RPM).

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-016

A specifikációk szerint a BMW X1 25d xDrive igazi élményautó is lehetne, hiszen a gyári gyorsulási adat nem kevesebb, mint 6.6 másodperc 0-ról 100-ra, ám koncentrált gyorsításnál ez nem tűnik annyira észveszejtőnek. Több oka is van ennek: alapvetően a kifinomult hangolású futómű, a redukált külső zaj-beszűrődés, valamint az állandó xDrive összkerékhajtás. Ugyanakkor a kilométeróra mutatójának intenzív felkúszása óva int a féktelen száguldástól, ami egyben meg is lepheti a vezetőt és utasait, viszont korlátozás nélküli német autólályaszakaszokon áldásos lehet az utazás vele, egészen 235 kilométer/órás végsebességig.

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-015

A 8 fokozatot felvonultató Steptronic váltót ismét a ZF jegyzi, más nem is lehetne a véleményünk, mint eddig: briliáns, pontos, időben történő fel- és visszaváltások, vezetési stílustól függően, jól alkalmazkodva. A 25d hajtáslánc éke ezzel együtt az 1995 köbcentis gázolajos aggregát, a papírforma szerinti 1750-es nyomatékküszöb valahol ténylegesen akörül kezdődik el, és folyamatosan épül a görbe, észrevétlen erődemonstrációba kezdve Sport módozatban.

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-007Érdekes, hogy a kiélezett teljesítmény, az automataváltó, valamint az 1650 kilogrammos tömeg ellenére az üzemanyagfogyasztás kifejezetten kellemesen alakult a tesztek során. Városi körülmények közt 6.5 litert, míg országúti környezetben 4.5 litert rögzítettünk 100 kilométerre átlagolva – tehát igazán gazdaságos használat is garantált, nyilván ehhez szükségeltetik az ECO üzemmód közbeiktatása. Teljesítményre koncentráltan a városi érték egészen 7.9 literig húzható fel, így az átlagfogyasztásunk 6.4 liter lett 100 kilométerre, ECO-ban ez az érték 5.7 liter.

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-006

Mennyibe kerül a BMW X1 25d xDrive?

A cikkben szereplő modell 13 855 000 forintért vihető haza a kereskedésekből, a belépő szint már 9 141 000 forintos vételáron férhető hozzá (Advantage felszereltséggel sDrive 18i, 1.5 literes, 3 hengeres benzinmotor, 136 lóerő teljesítmény.

bmw-x1-25d-xdrive-teszt-autoaddikt-004

2015 BMW X1 25d xDrive specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres dízelmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 231 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 450 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 8 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4439 mm

Szélesség: 1821 mm

Magasság: 1612 mm

Tengelytáv: 2670 mm

Első gumik mérete: 225/55 R17

Hátsó gumik mérete: 225/55 R17

Tömeg, üresen: 1650 kg

Megengedett össztömeg: 2170 kg

Csomagtartó mérete: 505 liter, 1550 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 61 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 235 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.6 s (gyári), 6.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.5 l/100 km

Országúti: 4.5 l/100 km

Vegyes: 5.7 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.9 l/100km

Országúti:4.8 l/100km

Vegyes: 5.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 137 g/km

Bővebb információ a BMW hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike

Idén is lesz BUSEXPO, díjnyertes Modulo C68E-vel és Talmácsi Gáborral

A 2016-os BUSEXPO egyik különlegessége az a díjnyertes elektromos magyar busz, a MODULO C68E lesz, amely hamarosan debütál a közösségi közlekedésben is.

modulo-jecworld-dij-busexpo-2016-autoaddikt

A közel 50 kiállító cég legújabb innovációival készül az idei, április 20-i rendezvényre. A zsámbéki drivingcamp Hungary-n megjelenik még többek között a „2016-os év turistabusza” díjjal kitüntetett Magelys, valamint Talmácsi Gábor MotoGp világbajnok gyorsaságimotor-versenyző és Shell kenőanyag nagykövet is bemutatkozik, mint buszsofőr.

A NiT Hungary (Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete) negyedszer rendezi meg nagysikerű, egyedülálló buszos szakmai kiállítását és konferenciáját a VOLÁN Egyesülés szakmai partnerségével, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, az Autós Nagykoalíció, a Budapesti Közlekedési Központ és a Közlekedéstudományi Intézet Non-profit Kft. támogatásával. A BUSEXPO-val egy időben zajló XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia neves felszólalói többek között szót ejtenek a hazai és a nemzetközi személyszállítás lehetőségeiről, valamint az Európai Uniós autóbuszos turizmus támogatásának jelentőségéről.

A rendezvényen közel 5000 m2-es szabadtéri és sátras területen kapnak helyet a kiállítók, így az elektromos buszcsaládot tervező magyar evopro csoport is, vagy a kompozit kocsitestet gyártó orosz NCC cég, akiknek MODULO C68E nevű elektromos busza elnyerte a JEC Innovációs Díjat Párizsban. A franciaországi rendezvényre az elektromos busz – mintegy tesztútként – saját kerekein gurult el Budapestről Párizsba. A kategórianyertes jármű egy 8 méteres, tisztán elektromos hajtású busz, amelyet hamarosan a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) is szolgálatba állít a pesti utcákon. Emellett a MODULO család további két fémkarosszériás, dízelhajtású tagja is megnézhető és kipróbálható a rendezvényen.

A számtalan kiállító között helyet kap még a DanubeTruck Magyarország Kft. (az Iveco Bus importőre) főszereplőjével, a Magelys-sel, amelynek turistabusza az innovatív műszaki megoldásaival, eleganciájával, kényelmével, fejlett biztonsági rendszereivel, korszerűségével és praktikusságával lenyűgözte „Az év turistabusza 2016” díj 22 európai szakújságíróból álló zsűrijét. Az Iveco több buszt is az érdeklődők rendelkezésére bocsát: a díjnyertest, valamint a Crossway Pro-t is. Az Iveco Daily típusú jármű egyébként a tesztpályán is kipróbálható lesz.

A Ford Hovány azzal a Ford Transit minibuszával települ ki, amely kategóriájában a 2015-ös év legtöbbet eladott modellje lett.

A korábban bemutatott Shell motorolaj termékcsalád tehergépjárműbe, buszokba egyaránt használható legújabb tagját, a Shell Rimula Ultra 5w-30 motorolaját mutatja be az eseményen, amelynek kapcsán Talmácsi Gábor is tiszteletét teszi Zsámbékon. A MotoGp világbajnok gyorsaságimotor-versenyzőt nemrégiben ugyanis a Shell kenőanyagok magyarországi importőre és forgalmazója, az Orbico Hungary Kft. ünnepélyes keretek között a kenőanyagok nagykövetének választotta. Talmácsi Gábor ezúttal egy igazi óriást is vezet majd: a helyszínen próbál ki egy MAN buszt.

Audi Sport: Keszthelyi Vivien is bekerült a kiválasztottak közé

Az Audi Sport 1981. óta a sikeres autóversenyzés megtestesítője, mára pedig önálló márkaként az Audi modellkínálatban a kiemelkedően sportos tulajdonságokkal rendelkező RS modellek és az R8 forgalmazója. Ezekkel a sportos autózás csúcsát jelentő modellekkel az Audi Sport egyaránt jelen van a versenypályákon és az utcai autózásban.

keszthelyi-vivien-audi-sport-autoaddikt

Az Audi Az Audi Sport 35 éve fémjelzi a négykarikás márka versenysportban aratott sikereit. Az 1981-es rali-világbajnokságra készült, és legendássá vált Ur-quattro versenyautótól egészen a mostani Le Mans prototípusokig és a DTM versenygépekig, az Audi Sport áll minden Ingolstadtban és Neckarsulmban gyártott versenyautó mögött. Az AUDI AG versenysport részlege időközben önálló márkává vált, amelyben mára a vállalat teljes sporttevékenysége összpontosul.

“Az Audi Sport emblémájának markáns vörös rombusza már egyre gyakrabban tűnik fel a versenypályákon és a reklámokban egyaránt, és 2015-től az Audi Sport mint önálló márka is megjelent a piacon. „Az Audi Sport a sikeres versenysport tevékenység, az iránymutató technika és a csúcsteljesítmény jellemezte sportosság szinonimája” – hangsúlyozta Horst Hanschur, az Audi értékesítési vezetője. “Ezért logikus lépés volt, hogy a jövőben sportos sorozatgyártású modelljeinket is e jelzéssel kínáljuk ügyfeleinknek. Végül is az Audin kívül aligha van olyan autógyártó, ahol a versenysport és a sorozatgyártás közötti közvetlen technikai kapcsolat ilyen formában működne.”

Magyarország első Audi Sport bemutatóterme az Audi Centrum Budapestben (Mozaik u. 1-3) kapott helyett. Itt találkozhatnak az ügyfelek az R8 mellett az RS modellek egyre bővülő palettájával is. Az Audi Centrum Budapest galériáján kapott helyet az Audi Sport jól elkülöníthető bemutatórésze, ahol a kiállított legfrissebb RS modell és autókhoz tartozó gumiabroncsok, könnyűfém felnik, kárpitok, fényezési változatok, egyedi katalógusok mellett nyugodt körülmények között lehet tárgyalni a sportautókról.

Audi Sport Racing Academy

Fiatal autóversenyzőket képző projekttel bővíti programját az Audi Driving Experience. Az Audi Sport Racing Academy a márka neves profi versenyzői segítségével támogatja a tehetséges utánpótlás fejlődését. A kétéves program célja, hogy a résztvevők maguk is profi pilótává váljanak. Az Audi Sport Racing Academy évente akár hat ifjú tehetséget is támogathat. Az egy-egy témára összpontosító Academy meetingek során az Audi személyre szabott képzési programot kínál a fiatal tehetségek számára, amely a jeges úton történő vezetés technikájára éppúgy kiterjed, mint a testedzés és a helyes étkezés kérdéseire. Mindezek mellett az instruktorok a versenyautók műszaki megoldásaival is megismertetik a programban résztvevő fiatal versenyző jelölteket, illetve a felkészítés során a médiával, a szponzorokkal és a nyilvánossággal való megfelelő kapcsolattartás is szóba kerül.

A résztvevők fejlődését Pierre Kaffer és Rahel Frey versenyzők Sepp Haider koordinátorral közösen segítik. Az ifjú pilóták a Neuburg an der Donauban működő Audi Driving Experience központ és a Groß Dölln-i Driving Center létesítményeiben, különböző európai versenypályákon, valamint a Finnországban és Svédországban szervezett jeges tréningek során csiszolhatják vezetési stílusukat. Oktató autókként főként az Audi jelenlegi RS és R modelljei szolgálnak, amelyeket az Audi TT Cup és az Audi R8 LMS versenygépek egészítenek ki.

„Az Audi Sport Racing Academy egyre szélesedő tevékenységünk fontos kiegészítése, amely még sportosabb karaktert kölcsönöz munkánknak” – foglalta össze a program lényegét Klaus Demel, az Audi Driving Experience vezetője. „Mindemellett ezen az úton haladva az Audi vonzó programmal bővítheti versenysport tevékenységét is.”

Az Audi szakemberei a magyar Keszthelyi Vivien, a dél-afrikai Sheldon van der Linde és a dán Nicklas Nielsen személyében már ki is választották az első támogatandó tehetségeket. A 15 esztendős Keszthelyi Vivien a képzés első lépcsőjében kizárólag a különböző témaköröket felölelő Academy Meeting programot végzi, majd pedig az Audi Sport TT Cup 2016-os sorozatában is rajthoz állhat, s kellő alkalmasság esetén 2017-től, a harmadik lépcsőben, már az Audi R8 LMS GT3 versenyautó volánja mögé is beülhet. A cél a legfeljebb 25 éves jelöltek sikeres képzése, annak érdekében, hogy versenyzőként is megállják helyüket.

Az Audi Sport TT Cup versennyel az Audi az Audi R8 LMS Cup nagysikerű ázsiai elindítását követően 2015-től Németországban és Ausztriában is új márkakupát indított. Az új Audi TT versenyváltozata mindössze 1.125 kilogramm saját tömeg mellett 228 kilowattos (310 LE) teljesítményű, de az úgynevezett Push-to-Pass funkcióval átmenetileg további 22 kilowattal (30 LE) növelhető a TFSI aggregát teljesítménye. „Az Audi TT olyan ikon, amely immár harmadik nemzedékében egyet jelent az erőteljes sportossággal és az érzelmekben gazdag formával” – emelte ki Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, az Audi igazgatótanácsának műszaki fejlesztésért felelős tagja. „Számomra mindig is egyértelmű volt, hogy egy olyan sportautónak, mint az új Audi TT, a versenypályán a helye. Az Audi Sport TT Cup sorozatában ennek igazán izgalmas módjára találtunk rá, melyen keresztül a TT a rajongókat és a pilótákat egyaránt lelkesedéssel tölti el.”

Idén újra DTM Magyarországon

Az „RS” az Audinál a teljesítmény és a menetdinamikai képességek csúcsát jelenti egy-egy modellsorozatban. Jó okkal tartoznak hát az RS modellek – akárcsak az Audi R8 – az Audi Sport nagy családjához. „Az RS modellek mögött közvetlenül a versenysportból származó know-how áll, ami azonnal jól érzékelhető. Az RS modellek igaz sportgépek, amelyek azonban az Audi drive select révén egészen visszafogottan is vezethetők, ám bármikor előhívható belőlük a báránybőrbe bújt farkas…” – mondta Mattias Ekström, az Audi DTM-pilótája.

Elegendő egy pillantást vetni a nemzetközileg is nagy népszerűségnek örvendő versenysorozat Hall of Fame gyűjteményére, és egyértelművé válik, hogy a DTM-bajnokok kedvelik az Audit.

A négykarikás márka első DTM fellépése is igen eredményesnek bizonyult a kilencvenes évek elején, a hatalmas Audi V8 quattro túraautóval Hans-Joachim Stuck és Frank Biela mindjárt két egymást követő bajnoki címet hozott el Ingolstadtba és Neckarsulmba. A mindössze nyolc év alatt szerzett öt autóversenyzői bajnoki címmel az A4 DTM egészen napjainkig az Audi legsikeresebb DTM-versenyautója, Mattias Ekström és Timo Scheider 2007 és 2009 között szerzett három egymást követő bajnoki címe pedig egyedülálló „mesterhármas” a tekintélyes versenysorozatban induló gyártók körében. A legutóbbi nyolc DTM-bajnokból öt Audi versenyautóval diadalmaskodott, ami igazán meggyőző mérleg.

A 2014-ben a Hungaroringen bemutatkozott verseny idén ismét Budapestre érkezik, a magyar futam szerepel a DTM versenysorozatában, melyre szeptember 23-25 között kerül sor a Hungaroringen.

Jön a 2017-es Ford Shelby GT350 Mustang, új fényezésekkel és gazdagabb alapfelszereltséggel

A Ford Performance gazdagabb alapfelszereltséggel kínálja az idén júniustól forgalomba kerülő Shelby GT350 Mustang modellt.

ford-shelby-gt-mustang-2017-autoaddikt

Az új tételek arról a kívánságlistáról származnak, amit minden idők leginkább versenykész Mustangjának vásárlói állítottak össze.

A 2017-es modellévben a Shelby GT350 Mustang alapfelszereltségének része lesz a Versenypálya Csomag, amelyben olyan opciók szerepelnek, amit a vásárlók eddig csak opcióként rendelhettek meg – ezentúl tehát nem kell választaniuk a Versenypálya Csomag és más opciók között. Ilyen például a  hátsó üléssori opció, mely tavalyi év végén került be a Shelby GT350R kínálatába.

A 2017-es Shelby GT350 kínálatában emellett három új fényezés, valamint egy Elektronikai Csomag és egy Kényelmi Csomag is megjelenik.

A 2017-es Shelby GT350 Mustang új felszereltségi tételei:

  • Az alapfelszereltség részét képező Versenypálya Csomagban olyan elemek szerepelnek, mint az alumínium toronymerevítés, a nagy leszorító erőt biztosító csomagtérajtó-légterelő, a motorolaj-, sebességváltó- és differenciálmű-hűtők, valamint a MagneRide™ lengéscsillapító rendszer
  • Három új fényezés (Ruby Red Metallic, Lightning Blue és Grabber Blue) váltja fel a Deep Impact Blue és a Competition Orange árnyalatokat
  • A kínálatban két új csomag jelenik meg. Az Elektronikai Csomagban a SYNC® 3 hangvezérlésű navigáció és egy kilenc hangszórós audiorendszer szerepel; a Kényelmi Csomag ugyanazokat az opciókat tartalmazza, ám a kézzel állítható Recaro ülések helyett bőrkárpitozású, motoros állítású sportüléseket kínál
  • Az Elektronikai Csomagban, a Kényelmi Csomagban és az R-Elektronikai Csomagban az eddigi hét hangszórós rendszerek helyett kilenc hangszórós audio-berendezések szerepelnek.

Ez a Dunlop RoadSmart III túraabroncs, forradalmian új technológiával

A Dunlop Motorcycle Europe bejelentette új sport-túra abroncsát, a RoadSmart III-t, melyet igényes motorosoknak fejlesztették ki, azzal a céllal, hogy kategóriájában a legjobb kezelhetőséget és tapadást biztosítsa, miközben az ágazat legmagasabb szintű élettartamát is szolgáltatja.

dunlop-roadsmart-iii-turaabroncs-motor-autoaddikt

A Dunlop franciaországi fő Európai Motorfejlesztési központjában végrehajtott intenzív fejlesztés eredményeképpen független teszt erősítette meg, hogy az első kerékre szerelt RoadSmart III a főbb versenytársak átlagához képest hihetetlen, 82%-kal* nagyobb futásteljesítményt mutat.

Ez a hosszú élettartam úgy valósul meg, hogy közben nem rontja a tapadási teljesítményt. A tesztek azt mutatták, hogy a RoadSmart III száraz kezelhetősége és tapadása 10%-kal** jobb, mint a négy versenytárs átlaga, miközben magas szintű tapadást, ráadásul megbízhatóságot és visszajelzést is biztosít az útról nedves körülmények között.

Ezek a lenyűgöző eredmények a forradalmian új RoadSmart III négy fő újításának köszönhetők:

A futófelület új, innovatív mintázata

A futófelületi kialakítás egyik jellemzője a megnövelt mintaárok-dőlésszög. Ezt úgy tervezték meg, hogy optimalizálja a futófelület merevségét, biztosítva az egyenletes kopást annak érdekében, hogy a teljesítmény a gumiabroncs teljes élettartama során egyenletes maradjon.

Egyedien összekapcsolódó futófelületi mintaárok (IGT)

Ez a kialakítás lehetővé teszi a gyors és hatékony vízkiszorítást, így biztosítva a tapadást és a kezelhetőséget – még akkor is, ha a gumiabroncs kopott. Ez a kialakítás több vizet képes kiszorítani, mint elődje, különösen nagyobb sebességnél.

Új generációs nano technológiás futókeverék

Rendkívül sok kutatást végeztek a RoadSmart III összetételének kialakításával kapcsolatban. Összesen 53 variációt teszteltek, hogy megtalálják a megfelelő kombinációt a váll- és a középső gumiabroncs-összetétel között.

Ez a fejlett MultiTread gumiabroncs-összetétel különösen kopásálló az egyedülálló tri-polimer keveréknek köszönhetően, mely magas diszperziós képességű szilikát tartalmaz. Ez számos előnnyel jár. Először is nagyobb futásteljesítményt nyújt, ugyanakkor jelentősen javul a tapadása nedves úton. Az összetétel alacsony hőmérsékleten is nagy rugalmassággal bír, ezáltal nagyobb megbízhatóságot jelent a motorosnak. Ez különösen fontos a sport-túra szektorban, ahol szükséges a „négyévszakos” érzet és a visszajelzés az útról.

A MultiTread központi részének összetétele tartalmaz egy hosszabb, nagy molekulatömegű polimert, amely javítja a gumi kötési szilárdságát.

Új, viszkóz réteget tartalmazó karkasz és elülső profil

A gumiabroncs teljesen új viszkóz réteget tartalmaz, mely kialakítás pontosabb kormányzást biztosít, és sokkal kevesebb erőt kíván kormányzáskor a motorostól. Ugyanakkor megnövelt merevséget ad, és biztosítja az abroncs egyenletes kopását. Ez a technológia jelentős tényező a megnövelt futásteljesítmény elérésében. Mindezeken túlmenően, a karkasz kialakítása csökkenti a felmelegedési időt. Ez bizonyítottan csökkenti a kormányzáshoz szükséges erő különbségeit hideg és meleg körülmények között.

A RoadSmart III termékválasztéka 18 gumiabroncsfajtát tartalmaz 16 méretben. Az új sorozat a két fő hátsó gumiabroncs-méretben – 180/55ZR17 – 190/55ZR17 – több konstrukciót is kínál.  Így a motorosok választhatnak: vagy a standard RoadSmart III hátsó gumiabroncsot választják, amelyik megfelel a nehéz GT és a közepes súlyú motorok igényeinek, vagy a speciális SP (Sport) változatot, amelyet úgy alakítottak ki, hogy eleget tegyen a könnyebb naked motorok és sportmotorok speciális követelményeinek.

Andy Marfleet, a Dunlop Europe Moto marketing igazgatója hangsúlyozta ezen technológiák jelentőségét a sport-túra szektorban: „A sport-túra gumiabroncsok piaca igen igényes. A motorosok olyan gumiabroncsot várnak, amely megbízható, magas szintű tapadást biztosít – és ami a legfontosabb: teljesítménye megmarad teljes élettartama alatt. Független teszt bizonyította, hogy a RoadSmart III kategóriájában a legjobb száraz tapadást és kezelhetőséget nyújtja, miközben hatalmas lépést tett előre a futásteljesítmény terén.

Ha driftelés, akkor Nissan GT-R NISMO – Guiness világrekord dőlt meg

A Nissan mostantól magáénak tudhatja a legnagyobb sebességgel végrehajtott drift Guiness Rekordok Könyve által nyilvántartott rekordját, miután egy speciálisan erre felkészített 2016-os Nissan GT-R NISMO-t 304,96 km/h belépési sebességnél sikerült tartós csúszásra késztetni.

nissan-gt-r-drift-vilagrekord-autoaddikt

Az új rekordot a japán driftbajnok, és egyben a D1 Grand Prix sorozat címvédője, Masato Kawabata állította fel, megdöntve ezzel a lengyel Jakub Przygoński korábbi rekordját.  A rekorddöntési kísérletre az Egyesült Arab Emírségekben, a Fudzsejra Nemzetközi Repülőtéren került sor egy különleges rendezvény keretein belül.

“A Nissan újabb csúccsal írta be magát a Guiness Rekordok Könyvébe, és ezzel egyben történelmet is írt” – mondta Samir Cherfan, a Nissan közel-keleti térségi vezetője. „A 2016-os Nissan GT-R NISMO a legikonikusabb szupersportautók egyike, ami újra és újra elkápráztat hihetetlen képességeivel, és ami ezúttal is ékesen bizonyította teljesítménybeli fölényét, a legjobb driftversenyautókat maga mögé utasítva. Az eseményt még különlegesebbé teszi a regionális képviselet számára, hogy itt, az Emírségekben került rá sor. A Nissan az innováció élményét ígéri, és e rendkívüli rekord megdöntésével ezt a vállalásunkat most új szintre emeltük.” 

A rekord megdöntéséhez használt, egyedileg átalakított 2016-os Nissan GT-R NISMO-t a japán GReddy Trust tuningműhely készítette fel, és Kawabata kezei alatt alapos tesztelésen esett át a Fuji Speedway versenypályán. Az autó beállításait kifejezetten a mozgékonyságra hangolták, a stabilitás és a kiszámítható kezelhetőség megtartása mellett, melyek létfontosságúak egy ilyen nehéz feladat végrehajtása során.

A fudzsejrai repülőtér kiválasztásánál döntő szempont volt annak 3 kilométer hosszú kifutópályája, amit elegendőnek ítéltek a rekordkísérlethez. A Nissan célja kezdettől fogva az óránként 300 kilométeres sebesség átlépése volt, amihez a profi versenyzők legjobbjai közül választották ki a Team Tokyo színeiben a D1 Grand Prix sorozatot is vezető Kawabatát.

„Örülünk, hogy egy ennyire izgalmas esemény házigazdái lehettünk” – jelentette ki Mohammed Al-Salami, a Fudzsejra Nemzetközi Repülőtér igazgatója. „Ezzel egyben újabb GUINNESS REKORD is született az Emírségekben. Országunk mindig szívesen látja azokat, akik a történelem alakítóivá kívánnak válni. A repülőtér személyzete ez esetben úgy tudott segíteni a rekordkísérletben, hogy közben egy pillanatra sem sérült az ehhez hasonló létesítményektől megkövetelt, áthatolhatatlan biztonság.”

Cherfan a repülőtér személyzetének és vezetésének közreműködését is megköszönte: „A fudzsejrai repülőtér tökéletes választásnak bizonyult a rekordkísérlethez, felbecsülhetetlen értékű volt mindaz a segítség, amit minden szinten megkaptunk. Saját szerelőműhelyt kellett kiépítenünk az egyik hangárban, és mindössze öt napunk volt rá, hogy minden készen álljon, beleértve a rekordkísérlethez használt, egyedi 2016-os Nissan GT-R NISMO versenyautót, az összes cserealkatrészt, kerekeket és egyéb felszereléseket, berendezéseket, mindezt a legszigorúbb biztonsági intézkedések mellett. A fudzsejrai repülőtér teljes személyzetének odaadó segítsége nélkül nem sikerülhetett volna, amiért idejöttünk, és ezúton is szeretném kifejezni köszönetemet mindannyiuknak.”

Az Emírségekben alakult Prodrift Academy UAE képviseletében Mohammed Al Falasai elmondta: „A Prodrift Academy UAE büszke arra, hogy a Nissan közel-keleti képviseletével együttműködésben sikerült a GUINNESS REKORDOK közé kerülnie a leggyorsabban végrehajtott drifttel. Az összes résztvevő kemény munkája és elkötelezettsége tette lehetővé, hogy beteljesítsük célunkat, és felállítsuk az új rekordot. A Prodrift Academy és a Nissan a speciális vezetéstechnikai képzéseik révén továbbra is meghatározó szereplői lesznek a közel-keleti térség driftsportjának.”

A GReddy Trust specialistáinak három napja volt az egyedi 2016-os Nissan GT-R NISMO versenyautó felkészítésére, és a Guinness Rekordok szigorú szabályzatának értemében mindössze három rekorddöntési kísérletre volt lehetőség. Az akciót a Prodrift Academy szerelőcsapata és logisztikai stábja mellett támogatta a versenyülést szállító Recaro, a speciális könnyűfém kerekekről gondoskodó RAYS, valamint a Toyo Tires a kifejezetten ehhez a rekordkísérlethez kifejlesztett egyedi gumiabroncsaival.

Új Suzuki motorkereskedést nyitottak Budapesten

A Budapest XVII. kerületében található Motor Center Gyulai mostantól a Suzuki motoros termékeit is forgalmazza. Ezzel egy tucatra nőtt a Suzuki motorkerékpár-szalonjainak száma az országban.

suzuki-gyulai-harsfalvi-janos-autoaddikt

Suzuki motorkerékpárokat is forgalmaz ettől az évtől a rákosmentei Motor Center Gyulai. A kereskedés avatóünnepségén a szalagot a Gyulai-cégcsoport tulajdonosa, Gyulai Tamás és a Magyar Suzuki Zrt. marketingvezetője, Hársfalvi János vágta át.

„2015-ben Magyarország motorkerékpár-piaca 14 százalékkal bővült a megelőző évhez képest. A Suzuki 269 motort adott el az esztendő során, ami nagy előrelépés, 68 százalékos gyarapodás 2014-hez képest, amikor 160 kelt el a márka kétkerekűiből. A biztató eladási számok indokolttá teszik, hogy márkakereskedői hálózatunk újabb egységgel bővüljön, ezúttal Pesten” – mondta Hársfalvi János.

„A változó piaci környezetben csak az erős háttérrel rendelkező és megalapozott stratégiával működő cégek maradhatnak talpon. A közel 25 éves autóértékesítési tapasztalattal rendelkező Gyulai-cégcsoport a megújulás és bővülés útját választotta, amikor a Keresztúri úti felüljáró lábánál motorkereskedést nyitott Rákosmentén” – mondta Gyulai Tamás, aki a Suzuki csatlakozását a forgalmazott márkák köréhez kiemelten fontos állomásnak tartja a cég életében.

A szalagátvágást követően a Suzuki marketingigazgatója sok sikert kívánt a kereskedőnek, és átadta neki a Suzuki-kereskedések elmaradhatatlan kabalafiguráját, a vevőket szerencsehozó bal mancsával invitáló, pénzbőséget hozó porcelánmacskát.

A szalonavatót követően a hétvégén tesztnapot tartottak. Az érdeklődők a kereskedés tesztmotorparkjából olyan legendás és új modelleket próbálhattak ki, mint a nagy teljesítményű sportmotorok királyát, a Hayabusát és a „viharban lesújtó villámot”, az Inazumát.

suzuki-gyulai-autoaddikt

A Motor Center Gyulai különböző banki finanszírozási konstrukciókkal, illetve a meglévő motorkerékpárok, robogók beszámításával támogatja vásárlóit. Az új motorok értékesítésén túl szervizszolgáltatással, műszaki vizsgáztatással és alkatrészek értékesítésével is ügyfelei rendelkezésére áll.

A Motor Center Gyulai a márka tizenkettedik motorkerékpárokat forgalmazó márkakereskedése az országban.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK