Főoldal Blog Oldal: 409

Íme, a BMW 2002 Hommage koncepció

A BMW a 2016. május 20-a és 22-e között megrendezett Concorso d’Eleganza Villa d’Este egyik fénypontjaként a BMW 2002 Hommage koncepcióautóról is lerántotta a leplet, amellyel a bajor gyártó a vezetés színtiszta élményének félévszázados történelmét élteti.

bmw-2002-hommage-autoaddikt-1

A legendás autócsodák és történelmi motorkerékpárok legnívósabb eseményeként számon tartott Concorso d’Eleganza Villa d’Este idei felvonásán a BMW Group egy rendkívül különleges tanulmányautót is kigurított a nagyközönség elé: a BMW 2002 Hommage a bajor gyártó százéves történetének egyik leginkább meghatározó modellje előtt tiszteleg, egy modernkori koncepcióautó képében álmodva újra a BMW 2002 turbo tervezőmérnöki csúcsteljesítményeinek páratlanul kivételes egységét.

„A BMW 02-es sorozat szinte napra pontosan 50 évvel ezelőtt látott napvilágot, hatalmas lendületet adva a bajor gyártó mindmáig legendás sikertörténetének. Eme kompakt kupé a márka azon kivételes járműveinek egyike, amelyek azzá tették napjainkra a BMW-t, ami” – fogalmazott Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető tervezője. „A 02-es paletta csúcsán a 2002 trónolt, amely ráadásul az első olyan sorozatgyártású autó volt Európában, amelynek erőforrását turbófeltöltéssel szerelték, megteremtve ezzel a hamisítatlan sportkupé klasszikus ikonját. A BMW tervezőmérnöki szaktudását akkoriban a 2002 turbo képviselte, a BMW 2002 Hommage tanulmányautóval pedig emeljük poharunkat eme nagyszerű modell előtt” – tette hozzá a tervező.

A vezetés színtiszta élményének magabiztos újraértelmezése

„A BMW 2002 Hommage tanulmányautó lélegzetelállító kiállása a kiváltképp dinamikus élek és a látványos formák összjátékának eredménye, amellyel a BMW méltó emléket állít történelme egyik legikonikusabb járművének, miközben a turbófeltöltésű járműtechnológiának köszönhető motorsport-győzelmek előtt is fejet hajt. Mint ilyen, a BMW 2002 Hommage a vezetés színtiszta élményének magabiztos újraértelmezéseként született meg, káprázatos párhuzamot vonva múlt és jövő között” – mondta Karim Habib, a BMW autótervező részlegének vezető dizájnere.

A rendkívül sportos jármű-sziluett szinte az aszfaltra ragasztja a BMW 2002 Hommage tanulmányt. Kompakt arányaival, hosszú tengelytávolságával, rövid túlnyúlásaival és látványos „cápaorrával” a koncepció a menetdinamika és az agilitás lebilincselő kettősében rejlő ellenállhatatlan vezetési élményt hirdeti. A hatalmas első légbeömlők látványos hátsó légterelő elemekkel és extrém aerodinamikai részletekkel párosulnak, amelyek minden vezetési szituációban optimalizálják a jármű körüli légáramlatot és maximális leszorítóerőt garantálnak.

Legendás részletek modern köntösben

A BMW 02-es sorozat karosszériájának jellegzetes króm csíkjait a BMW 2002 Hommage tanulmány szénszálból készült, vízszintesen elnyújtott övvonala idézi fel, amely vizuálisan két részre osztja a koncepcióautó karosszériáját. A tető, a motorháztető és a csomagtérajtó alkotta felső rész matt fényezést kapott, hogy a hajdani versenyautók stílusában ezzel megakadályozza a vakító napsugarak visszaverődését. A tervezők a tanulmány felső részén minimalista, végletekig letisztult felületeket alkalmaztak, amely az alsó rész merész kialakításával határozott kontrasztot alkot. A tanulmány oldalát betöltő éles vonalvezetés és a magasfényű karosszéria-fényezés kettőse a hajtott hátsó kerekekre irányítja a tekinteteket. A BMW 2002 Hommage tanulmány Space Race Metal névre keresztelt fényezése a folyékony fém benyomását kelti, amelynek világoskék metál árnyalata a matt és a magasfényű kivitelben is folyamatosan változtatja a színét: a fényesen fluoreszkáló kék és szürke árnyalatok a koncepcióautó mozgása és a fénysugarak törése szerint változnak, rendkívül dinamikus mélységet adva ezzel a karosszéria felületeinek. A bajor gyártó legújabb tanulmánya színtiszta erőt és elementáris energiát sugall.

bmw-2002-hommage-autoaddikt-2

A BMW 2002 Hommage tanulmány rendkívül látványos ékei a hatalmasra hizlalt kerékjárati ívek, amelyeknek erőtől duzzadó felületei megalapozzák a koncepció atletikus kiállását. A kivételes ívszélesítések a BMW 2002 turbo homologizált változatának extrém kerékív-szélesítéseire emlékeztetnek, amelyekre akkoriban a széles nyomtáv miatt volt szükség. A BMW 2002 Hommage tanulmány alkotói a sima felületek és a tökéletes részletességgel megtervezett vonalak alkalmazásával állítanak emléket a korszakalkotó sportautó kialakításának és motorsport-sikertörténetének, az erőtől duzzadó kerékjárati íveket helyezve a koncepcióautó középpontjába. A BMW 2002 Hommage tökéletes úttartását a 20 collos könnyűfém keréktárcsák is igazolják, amelyek kéttónusú kivitelben, összetett küllő-dizájnnal idézik a régmúlt idők versenyautóit, miközben az M logóval ellátott, aranysárgára fényezett féknyergek a prémium minőséget hirdetik.

Az ötvenéves BMW-legenda hamisítatlan stílusjegyei

A BMW 2002 Hommage tanulmány frontrésze a 02-es sorozat ötvenéves kialakításának őszinte és extravagáns újraértelmezése, amely dinamikus stílusban, a BMW kortárs jegyeinek alkalmazásával hidalja át a járműtervezés történetének fél évszázadát. A koncepcióautó orr-részét a hatalmas kerékjárati ívek foglalják keretbe, miközben a motorháztetőn a széles nyomtáv és az alacsony karosszéria-kialakítás bőséges helyet kínál. A tervezők itt elegáns stílusban, letisztult felületekkel és határozott vonalvezetéssel közelítették meg a 02-es sorozat hamisítatlan karosszéria-jegyét, megőrizve az ikonikus járműklasszikus „lándzsa” alakú motorháztető-kúpját, amely a BMW logóhoz és a vese alakú hűtőrácshoz tereli a tekinteteket. A motorháztető extravagáns kialakításának a matt fényezés ad elegáns lendületet.

A koncepcióautó frontrészének központi eleme a vese alakú hűtőrács, amely keskenyre húzott, látványosan összekapcsolt keretben idézi a történelmi előd egyik legjellegzetesebb karosszéria-védjegyét. A tanulmányautó hűtőrácsa fekete lamellákkal hangsúlyozza tovább a karosszérián körbefutó szénszál-övvonalat, a front-rész külső végeiben pedig egy-egy darab fényszóró tükrözi a BMW 2002 stílusát. A fényszórókat egy közös burában arany árnyalatú reflektorok fogják közre, amely a BMW 2002 ötven évvel ezelőtti megszületését és az akkori versenyautók sárga árnyalatú fényszóróit szimbolizálja. A BMW 2002 Hommage tanulmány frontrészének töretlen fekete sávja a hűtőrács és a fényszóró-páros keskeny kialakítását, valamint a koncepcióautó szélességét és atletikus kiállását nyomatékosítja. Az irányjelzők – a klasszikus előd stílusában – egy külön elhelyezett keskeny sávban kaptak helyet a fényszóró és a motorháztető között, szénszálból készült betétekbe építve.

A hatalmas légbeömlőkkel ellátott első lökhárító az 1970-es évek sportautóit idézi, miközben látványosan lecsökkenti a BMW 2002 Hommage tanulmány alja és az aszfalt közötti távolságot. A koncepcióautó széles, sportos kialakítása és az első lökhárító innovatív dizájnnyelvezete együtt a modell kivételes úttartását és kezelhetőségét hirdeti, amely a BMW 2002 tökéletesre fejlesztett járműkarakteréhez és a turbófeltöltésű technológia megjelenéséhez hasonlóan párját ritkító vezetési élménnyel ajándékozza meg a vezetőt, versenypályán, országúton és hegyi szerpentinen egyaránt. A BMW Motorsport trikolor kiegészítői és az első lökhárító tükrözött „turbo” felirata a BMW 2002 turbo eredeti lökhárító-matricáit tükrözi, ahogyan a vezetőoldali visszapillantó ház fényezése is. Az első lökhárító alján szénszálból készült koptató vezeti át a tekinteteket a szintén karbon küszöbtoldatokra, még tovább hangsúlyozva a tanulmány sportos úttartását és a karosszéria kontraszt-árnyalatát.

Sportos lezárás, csak a lényegre összpontosítva

A BMW 2002 Hommage tanulmány hátsó részének kialakítása ugyancsak a BMW 2002 turbo stílusjegyeit idézi. A karosszériát vízszintesen kettéosztó fekete sáv a letisztult, sima felületekkel karöltve a koncepcióautó szélességét nyomatékosítja, miközben dinamikus vonalvezetését modernkori stílusjegyek járják át. Ugyanez igaz a hátsó lámpák kialakítására is: a szinte szögletes rajzolatú lámpák sportos keretbe foglalják a karosszéria hátsó részét, a fekete burának köszönhetően azonban a fénycsíkok csak működés közben láthatók. Ha a lámpák nem világítanak, a hátsó részt egy töretlen fekete sáv osztja ketté, amelyet a karosszérián körbefutó szénszál-sáv egészít ki. A hátsó rendszámtábla jobb oldalára helyezett BMW logó szintén a BMW 02-es sorozat öröksége, és amíg az erőtől duzzadó kerékívek a hátsó rész hamisítatlan főszereplőiként a széles nyomtávot, addig a látványos légterelő elemek a koncepcióautó modernkori stílusát hangsúlyozzák. A BMW 2002 Hommage tanulmány sportos karakterét a szénszálból készült hátsó diffúzor és a kipufogórendszer dupla ikervégződése zárja.

bmw-2002-hommage-autoaddikt-3

A BMW 2002 hamisítatlan újraértelmezésével a bajor gyártó a BMW Hommage tanulmányautók stílusában álmodta újra a kompakt sportkupék hagyományőrző járműkarakterét, a BMW 2002 Hommage azonban sokkal több ennél: a vezetés színtiszta élményének modernkori szimbóluma, tradicionális kifejezésmódban.

Goodwood 2016-os Festival of Speed fesztiválján mutatkozik be először a Mazda MX-5 RF

A vadonatúj Mazda MX-5 RF, a Mazda legnagyobb darabszámban eladott kétüléses sportautójának legfrissebb változata végre megérkezik Európába. Az újdonság a júniusi Goodwood Festival of Speed-en mutatkozik be a nagyközönség számára.

mazda-mx-5-rf-goodwood-autoaddikt

Az áprilisban, a New Yorki-i Nemzetközi Autókiállításon leleplezett modell az idei fesztivál Mazda-standjának sztárja lesz, mellyel a gyár az MX-5 múltja, jelene és jövője előtt tiszteleg. A „Machine ezüst” színben kiállított MX-5 RF mellett az egy milliomodik MX-5 is bemutatásra kerül, mely április 22-én gördült le a gyár összeszerelő szalagjáról. Érdekes színfolt lesz továbbá a két korábbi koncepció autó, az MX-5 Spyder és Speedster is.

Miközben a korábbi, NC generáció keménytetős modelljének praktikusságához hű marad, az MX-5 RF stílusában lép nagyot előre; egyedi megjelenése, tetejének mozgása és formája nyílt és zárt állapotában is ellenállhatatlanná teszi az autót. Az utasok nyitott tető esetén is élvezhetik a hátsó tetőrész védelmét, mely a tető bezárása után visszaáll a helyére. Ezzel a keménytetővel a világ kedvenc roadstere még több vásárlót hódíthat meg magának.

„Az új MX-5 RF-fel megszabadultunk hagyományos gondolkodásunktól, és friss kihívásoknak feleltünk meg azért, hogy valami újat hozzunk létre” – mondta az MX-5 programmenedzsere, Nobuhiro Yamamoto. ”Ezzel a sportos kabrióval az volt a célunk, hogy az autó gyönyörű vonalai zárt tetővel is kirajzolódjanak, a nyitott tetővel autózás pedig üdítő élmény legyen.”

A Mazda MX-5 RF a tető megoldását kivéve ugyanazokat a méreteket (hosszúság, szélesség, tengelytáv) kapta, mint vászontetős testvére. A keménytető 5mm-es pluszt jelent magasságban, mechanikája az egyik leggyorsabb a piacon. Működtetése gombnyomásra történik, akár 10km/órás sebességig.

A Mazda MX-5 RF örökölte a vászontetős modell legendás agilitását és kiegyensúlyozottságát. A felfüggesztések és a kormányzás még kellemesebb vezetést kínál, miközben a hang gátló tetőpanelek és a speciális szigetelés jelentősen csökkenti a kintről érkező zajokat zárt tető esetén.

A negyedik generációs MX-5, mely tavaly ősszel érkezett Európába, megkapta a 2016-os Világ Év Autója és Autódizájnja címet – az MX-5 az első a díj történetében, mely mindkettőt birtokolja egyszerre. Az ND generáció több, mint 40 elismerést gyűjtött be idáig, köztük a 2015/16-os Japán Év Autója, ill. a 2016-os Egyesült Királyság Év Autója díjat. Az RF-et 2017 tavaszán kezdik el értékesíteni Európában.

[TESZT] Nissan Leaf Tekna 30 kWh – teljes értékkel

Megjelenésétől fogva szerettjük a Nissan Leaf-et. Hogy miért? Valószínűleg az egyedisége, a formabontó koncepciója révén vonzza célközönségét, s egyre masszívabb a flottás cégautós felhasználói vonal is.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-002

Igen ám, de a hatótáv mindig is sarkalatos kérdés volt a Nissan Leaf esetében. Alaphangon teljes töltöttséggel jó, ha 130-140 kilométert meg lehet tenni a 24 kWh-s verzióval, viszont arra is számítani kell, hogy például a téli időszakban ez ténylegesen úgy 100 kilométert jelent, vagy kevesebbet – függően a felhasználási környezettől, vezetési stílustól, és még jó pár egyéb külső tényezőtől.

Tehát szükségessé vált egy olyan hajtáslánc, amely alapvetően marad a régi koncepció szerint, viszont egy masszívabb akkumulátor kerül a korábbi helyére. A megvalósítás még a tavalyi évben meg is történt, s úgy tűnik, a japán gyártó ténylegesen, kézzel foghatóan is megvalósította azt, amire vágytunk: egy élhetőbb, szerethetőbb és ezáltal jóval praktikusabb Nissan Leaf lett a végeredmény, ezúttal már akár 250 kilométeres hatótávval. Vajon tényleg teljesíthetők az elvárások?

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-014

A lényeg a részletekben rejlik

Tavasszal jóval egyszerűbb a dolgunk, ha teljesen elektromos autót szeretnénk tesztre fogni, hiszen a külső hőmérséklet alakulása rendkívül kedvezhet a hosszabb, kiterjesztett hatótávnak. Egy alapos, több, mint 12 órás otthoni töltés után indultunk útnak a 30 kWh-s Nissan Leaf fedélezetén, immár zöld rendszámmal, elszántan a budapesti beváros hétköznapi forgatagába. Az fedélzeti computer kereken 219 kilométernyi megtehető távot ígért, ez alulmarad a gyári adatnak, de 30 kilométer ide, vagy oda, üsse kő.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-004

Szigorúan ECO üzemmódban: bár a „gázreakciók” visszafogottabbak, ezzel együtt elemében van így is a Nissan Leaf, nem csinál gondot abból, ha lámpától lámpáig igénylünk némi dinamizmust a haladás kapcsán. Egyébként mindenképp érdemes használnunk a gazdaságos üzemmódot, ha sok-sok kilométer tervezünk be két töltés közt – ezzel ugyan nem írunk semmi újdonságot, viszont tény, hogy főként itt, a nagyobb hatótávú akku esetében rengeteget tudunk spórolni.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-003Kellemesnek nem mondható araszolgatás (Deák tér) után úgy döntöttünk, 182 kilométer tartalékkal becélozzuk a budai hegyvidéket. Olyan szempontból is jó ilyenkor a választás, hogy ugyebár ott található a CHAdeMO szabvánnyal operáló MOL kút (Istenhegyi út), nem árt, ha bebiztosítjuk magunkat a környéken autózva, ha netán visszaugranának a distance-értékek.

Mérhetően más minden gyakorlati felhasználás mellett

Érdekes módon a 30 kWh-s Nissan Leaf-nek meg sem kottyantak különösképp az emelkedők, a néhol már-már szélsőségesnek tűnő hegyi tekergős, szűk egyirányú utcácskák.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-007

Normafánál kikötve, legalább 30 kilométeres hegyi autózás után a kijelző szerint még mindig 135 kilométerre voltunk biztosítva, így tudtuk, ha a Déli pályaudvar felé visszaereszkedünk, a fékenergia-visszatáplálásból legalább 10 kilométert kaphatunk még ajándékba a meglévők mellé. 143 kilométer lett végül az etap részeredménye, úgyhogy még gyorsan ellátogattunk Budaörsre, aztán Törökbálintra is, majd amikor Szentendre felé vettük az irányt, leellenőrizve a megtehető távot, 118 kilométert rögzítettünk.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-005A Váci úton kifelé haladva miért is ne ugranánk be Dunakeszire, aztán utána mondjuk Gödön keresztül jöhet Veresegyház, majd Fót is. Jött is, és belefért a kapacitásba, bőven – az M0-ra kikanyarodva ugrott 100 alá a számláló. Briliáns, nem igaz? Még bő 100 kilométerünk maradt, csak autópályázni ne kelljen. Vagy autóutazni, egyik sem tesz jót a hatótávnak.

Sajnos ezt a kényes problémát továbbra sem sikerült kiköszöbölni a Nissan Leaf-nél, ugyanakkor nyilvánvaló, hogy nagyobb kapacitású akkumulátorral folyamatosan haladni 130 kilométer/órával hatékonyabb.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-035

Ez körülbelül 20 kilométer pluszt egész biztosan jelent, ennek próbájára most nem került sor, viszont mindenképpen tervezzük a nyári periódusban, hogy elmerészkedünk messzebb, például a Balatonra (Siófok), ami már korábban a 24 kWh-s változattal sem okozott túl nagy gondot – igaz, akkor a kertek alatt közlekedtünk, a lehető legrövidebb útvonalon.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-022

Végső, a hazatérés előtti utolsó állomásként Lajosforrást irányoztuk be, Szentendre mögött, jelentős szinteltérésekkel, autót próbáló hegyvidéki szakaszokkal. A menedékházhoz érve még mindig maradt 67 kilométer, ami teljesen rendben is volt, hiszen a tényleges táv hazáig ennek a töredéke. Beleszámítva a hegyről leereszkedést is, ami egyébként 21 extra kilométert adott hozzá a tartalékokhoz – több mint elegendő volt a kirándulás hathatós lezárásához.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-023

Mivel a 30 kWh-s Nissan Leaf alapvetően az akkumulátor kapacitása végett változott, sok újítást ezen felül nem kapunk a karosszériát, vagy az enteriőrt vizsgálva. Tesztautónk Acenta felszereltséggel, bőrkárpitozással érkezett, a kényelmi faktor teljesen személyautós volt, férő- és pakolóhely tekintetében szintén megfelelt teljes mértékben a kívánalmaknak.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-024

Mennyiért adnak most egy Nissan Leaf-et?

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-031A Nissan Leaf árképzése szerint az egyetlen 24 kWh-s modell jelenleg a legalacsonyabb, Visia felszereltség, 9 080 000 forintért. Ha viszont az Acenta csomagos verzió révén esünk gondolkodóba, akkor 10 519 000 forinttal kell kalkulálnunk vásárlásnál, azonban van magasabb felszereltségi fokozat is (tesztünkben bemutatott modell): a Tekna 11 279 000 forintot kóstál.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-034

Konfigurálásnál az alapáron felül még kiadást jelenthet a Stílus csomag 16 colos felnikkel, sötétített üveggel, tempomattal, 215 000 forintért, illetve választhatjuk a Nissan Connect navigációs rendszerét is USB aljzattal, 5.8 colos érintőképernyővel és tolatókamerával 239 000 forintért. Gyöngyház, vagy metál fényezés esetén 125 000 forintos felárral kell számolni.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-001

Nissan Leaf Tekna 30 kWh specifikációk

Motor

Motortípus: eletkromotor (AC szinkronmotor)

Lökettérfogat: –

Maximális teljesítmény: 109 LE @ 3008-10000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 254 Nm @ 0-3008 ford./perc

Erőátvitel: irányválasztó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4445 mm

Szélesség: 1770 mm

Magasság: 1550 mm

Tengelytáv: 2700 mm

Első gumik mérete: 205/55 R16

Hátsó gumik mérete: 205/55 R16

Tömeg, üresen: 1470 kg

Össztömeg: 1865 kg

Csomagtartó mérete: 330 liter, 680 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: –

Menetteljesítmények

Végsebesség: 144 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra:11.5 s (saját, mért eredmény: 10.6 s)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: –

Országúti: –

Vegyes: –

Gyárilag mért eredmények

Városi:  –

Országúti: –

Vegyes: –

CO2 kibocsátás: 0 g/km

Még több információ a Nissan magyarországi képviseletének oldalán, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyCanon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Legendák találkozása 2016 – az Opel Családi Nap idén is kitűnő rendezvény volt

Ahogyan az minden év májusában megszokott, megrendezésre került az Opel Családi Nap. A márka hazai képviselete monstre programmal kedveskedik az érdeklődőknek, az események pedig hol máshol, mint a Hungaroringen történhetnének, ideális körítést és hangulatot adva, kicsinek, nagynak egyaránt.

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-005

Az idei, 2016-os Opel Családi Nap fő apropója természetesen a márka 25 éves jelenléte volt, pontosan ennek köszönhetően még színesebb és komplexebb programban vehettek részt a kilátogató résztvevők.

Alapvetően 7 nagyobb csoportra lehetett osztani az Opel Családi Nap programsorozatát, még szerencse, hogy az ennyire összetett felhozatal ilyen szinten belefért egy napba reggel 9 órától számítva. Központban nyilvánvalóan a pályaprogramok állltak, melynek keretében folyamatosan, átlagosan 2 óránként OPC élményautóztatás zajlott, de volt tulajdonosi autós gyorsulás, Formula-3 épített sportautó-bemutató, de a Talmácsi Gábor nevével fémjelzett Talmácsi Motorsport minimotoros növendékei is megcsillogtathatták tudásukat.

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-008

Aki inkább a direkt zenehallgatást és színpadi show-t részesítette előnyben, az a színpadi programok közt egész biztos, hogy megtalálta számításait. Érkezésünkkor pont az elmaradhatatlan Alma együttes produkciója zajlott, de megérkezett Muri Enikő és Caramel is, majd az Irígy Hónaljmirigy szórakoztatott.

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-010

Közben Dunakesziről elstartolt a szokásos műrepülő-bemutató is, majd a nap végeztével értékes nyereményeket sorsoltak a rendezvény támogatóinak jóvoltából.

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-006

A paddockban is zajlottak az események annak rendje s módja szerint: itt találkozhattunk az Opel Dakar Team versenycsapat táborával, különböző kitelepült magazinok standjaival, de bepillanthattunk a LEGO főhadiszállására is, ahol épp kiélezett építési munkálatok folytak LEGO-modellezés terén.

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-007

Minden kétséget kizáróan a paddock két kiemelten fontos állomást hordozott. Az egyik a 25 éves Opel jelenlétet felvázoló kronológiai kiállítás volt, ahol kifüggesztett fotók és kiállított motorok kapcsán ismerkedhettek az érdeklődők a szentgotthárdi gyár történelmével és az első, jubielumi F Astra-val  – itt össze is futottunk Kaszás Zoltánnal, az Opel Szentgotthárd újdonsült PR menedzserével (ő korábban a Chevrolet Magyarország kommunikációjáért felelt).

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-002

A másik fontos momentum az idei Opel Családi Nap paddock látnivalói közt az Opel GT Concept volt, az a futurisztikus, előremutató fejlesztéseket tartalmazó jármű, amely meghatározóan a rüsselsheimi gyártó jövőképét vetíti előre; ráadásul a 2016-os Genfi Autószalon után először itt, Magyarországon láthatta a nagyközönség.

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-012

Ha átsétáltunk innen a boxokba, szintén számos színes programba futhattunk bele. A myOpel bemutatói mellett idén is volt Baba-mama box, állatsimogató a Fővárosi Állatkert jóvoltából, valamint a PlayStation szimulátor bajnokságot is szervezett. Mindezek mellett a Henkel Beauty Care hölgyeknek szóló programjai is népszerűnek bizonyultak, csakúgy, mint a Cinema City családi aktivitásai.

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-017

Idén sem maradhatott el a Közszolgálati- és Hatósági Park jelenléte. Itt kerékpáros traffipax teszteket, biztonsági öv szimulációs gyakorlatokat rendeztek, de kiállítottak Opel rendőrautókat is természetesen. Mellé megtekintehtő volt az Opel közszolgálati kiállítása, valamint a kisebbek KRESZ tanpályán körözhettek.

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-015

Átellenben a paddockkal parkoltak az Opel klubok, illetve a tulajdonosok saját, az eseményre jelentősen felkészített járművei. Itt is igen vegyes volt a választék, a legkülönbözőbb ízlésvilágok találkoztak, de voltak igen komoly teljesítménnyel felvértezett autók is.

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-028

A kiállított tulajdonosi kocsipark első stációja pedig az Opel jelenlegi modellkínálatának kihelyezése volt, itt nyilván az új Opel Astra K kapta a főszerepet, de a többi húzómodell, illetve hangsúlyos kishaszonjárművek is közszemlére lettek bocsátva.

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-026

Korábban írtunk már a veterán Opelek felvonulásáról – nos, a felhozatal teljes egészében megtekinthető volt az idei Opel Családi Nap keretein belül. A kiállított régiségek sorát egyértelműen az az Opel Torpedo nyitotta, amellyel tulajdonosa elautózott anno Rüsselsheimig, de számos egyéb különlegesség is fellelhető volt (Kapitän, Senator, Manta, Kadett, és még sorolhatnánk napestig).

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-029

A 2016-os Legendák Találkozása programsorozatot a 21 órakor induló Tankcsapda koncert zárta, stílszerűen és hagyomány-jelleggel – igaz, tavaly ez elmaradt, de idén örülhettek ismételten a rajongók a találkozásnak. Az is, aki egy egész napot végigünnepelt az Opellal, de az is persze, aki csak emiatt látogatott ki a Hungaroringre.

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-032

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Fotó: Matei Bence
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft.

Innovációs díjat nyert a Scania hibrid teherautója

Az elismert Verkehrsrundschau kereskedelmi magazin a Scania nemrég bevezetett hibrid teherautójának ítélte a rangos német Zöld Innovációs Teherautó 2016 díjat.

scania-hibrid-teherauto-autoaddikt

A hibrid megoldás lehetővé teszi, hogy a 18 tonnás teherautó akár két kilométeres távon keresztül kizárólag elektromos meghajtással működhessen. Az elektromos műveletek elsősorban olyan helyzetekben használatosak, mint a városi éjszakai szállítmányozás a zajérzékeny környezetben vagy raktárépületeken és parkolókon való keresztül haladás közben, ahol kerülni kell a kipufogógázok kibocsátást. Elektromos hajtás esetén a zajszint 72 dB alatt marad.

Ez az elektromos motor 9 literes Scania Euro 6 motorral van kombinálva, melyet 100%-os biodízellel lehet üzemeltetni, úgy mint a FAME vagy a HVO, aminek használatával 92%-kal lehet csökkenteni a széndioxid-kibocsátást.

Ennek a moduláris hajtásláncnak elektromos motorja 130 kW (174 LE) és 1050 Nm nyomatékot szolgáltat, valamint a belső égésű motor és a Scania speciális automatizált váltója között helyezkedik el. Az akkumulátor rendelkezésre álló kapacitása 1,2 kWh, mellyel a jármű üzemeltetése során optimálisan gazdálkodik.

Idén 50 éves a Subaru Boxer motor

A Fuji Heavy Industries Ltd., vagyis a Subaru autók gyártója ebben az évben ünnepli a Subaru Boxer motorok megjelenésének 50. évfordulóját.

subaru-boxer-motor-autoaddikt

A Subaru védjegyének számító Boxer motor először a Subaru 1000 kompakt személyautóban jelent meg 1966. május 14-én. Azóta a Subaru arra törekszik, hogy minél jobban kiaknázza a Boxer motor nyújtotta előnyöket, és folyamatosan fejleszti azt, hogy megfeleljen a legmagasabb elvárásoknak is. Manapság minden Subaru személygépkocsit Boxer motor hajt*2, és az elmúlt 50 évben gyártott mennyiség meghaladja a 16 milliót.

 A vízszintes elrendezésű Boxer motorban a dugattyúk egymással szemben mozognak, természetes módon csökkentve az egymás által keltett rezgéseket, ezáltal kiváló forgási egyensúlyt és sima járást biztosít még egészen magas fordulatszám-tartományban is.

 A Boxer motor az egyik kulcseleme a Subaru sajátosságát jelentő Symmetrical All-Wheel Drive (AWD) összkerékhajtási rendszernek. Köszönhetően annak, hogy az összkerékhajtás legfontosabb elemei egy vonalban, az autó hossztengelyére szimmetrikusan helyezkednek el, a jármű két oldala között tökéletes az egyensúly, valamint a motor építéséből adódóan a tömegközéppont alacsonyan helyezkedik el. Ezek olyan előnyöket nyújtanak, mint a kiváló tapadás és stabilitás, vagy a könnyű irányíthatóság még akár nagy sebesség mellett is.

 A Subaru márka alapelve a Confidence in Motion (Magabiztosság az utakon), és mérnökei folyamatosan azért dolgoznak, hogy autóikkal az “Élvezet és Nyugalom” hangulatát sugallják ügyfeleiknek.

Még nagyobb teljesítmény a legkisebb BMW M Performance modellekhez

2016 júliusában még nagyobb teljesítménnyel érkezik a bajor gyártó legkeményebb kompakt kvartettje: a vezetés lélegzetelállító élményét a három- és ötajtós karosszéria-változatban egyaránt kínáló BMW M140i, a BMW M240i Coupé és a BMW M240i Cabrio modellek.

bmw-m-performance-autoaddikt

A BMW 1-es és 2-es sorozatainak palettáját erősítő BMW M Performance modellek meghajtásáról gondoskodó erőforrás 2016. júliusi generációváltásával minden korábbinál dinamikusabban kerül előtérbe a kisportolt kompakt kvartett lélegzetelállítóan sportos járműkaraktere, a vadonatúj soros hathengeres benzinmotor pedig nem csupán a még intenzívebb teljesítmény-leadás, de az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás terén is felülmúlja elődjét. A 10 kW-os/14 lóerős teljesítmény-növekedéssel 250 kW/340 lóerő maximális teljesítményűre izmosított 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás továbbfejlesztett M Performance TwinPower Turbo technológiájának műszaki alapját a BMW Group legkorszerűbb motorcsaládjának innovációi adták. A menetdinamika és hajtáslánc-hatékonyság terén egyaránt elért látványos fejlődést a háromajtós BMW M140i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,8 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 179 gramm/km), az ötajtós BMW M140i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,8 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 179 gramm / km), a BMW M240i Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 179 gramm/km), valamint a BMW M240i Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,3 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 189 gramm / km) modellek egységes, vadonatúj modelljelzése szimbolizálja.

A BMW 1-es és 2-es sorozatainak palettáját erősítő BMW M Performance modellek teljesítmény-növekedésével a négy kompakt sportoló maximális teljesítménye a 2011 és 2012 között gyártott BMW 1-es M Coupé szintjére lépett fel. A kvartett tagjai elődmodelljüknél 0,3 másodperccel gyorsabban abszolválják az álló rajtos 100 km/órára gyorsulást, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztási és kombinált károsanyag-kibocsátási értékeik (az EU-ciklus tesztkörének mérései szerint) nem kevesebb, mint 7 százalékkal lettek alacsonyabbak. A háromajtós BMW M140i, az ötajtós BMW M140i, a BMW M240i Coupé és a BMW M240i Cabrio modelleket alapfelszereltségként kivétel nélkül hatsebességes manuális váltóval kínálja ügyfeleinek a bajor gyártó, a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltó legújabb generációja azonban opcionális extrafelszereltségként a kompakt kvartett mindegyik tagjához elérhető. Sőt mi több, az alap hátsókerék-meghajtás alternatívájaként a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is megrendelhető opcióként kerül fel az extrafelszereltségek listájára.

A BMW legkeményebb kompakt kvartettjének motorházteteje alá épített erőforrás azonnali gázreakció-képességével, magas fordulatszám-tartományig kalibrált karakterisztikájával és kivételes hatékonyságával emelkedik ki a belsőégésű erőforrások mezőnyéből, miközben minden korábbinál dinamikusabb teljesítmény-leadását a BMW soros hathengeres motorjait jellemző erőteljes, érzelmekben gazdag, átható orgánum kíséri. A vadonatúj fejlesztésű erőforrás alumínium forgattyúsházat és hengerfejet kapott, a BMW soros hathengeres motorjait jellemző kifinomult járáskultúrát pedig egy minden eddiginél átfogóbb rezgéscsillapító megoldás emeli új szintre. Kompakt kialakításának és a közvetett intercoolernek köszönhetően az extrém hőálló acél öntvényből készült kipufogócsonkra helyezett kettős megfúvású (Twin Scroll) turbófeltöltő kivételes hatékonyságot garantál, a motor emisszióját pedig az elektromos vezérlésű megkerülő szelep és az erőforrás közvetlen közelébe elhelyezett katalizátor kettőse segíti a lehető legalacsonyabbra csökkenteni.

A VALVETRONIC változó szelepvezérlés legkorszerűbb generációja kivételesen precíz terhelés-vezérlést biztosít, amely még tovább fokozza az erőforrás gázreakció-képességét és hatékonyságát. Az M Performance TwinPower Turbo technológia átfogó finomhangolásának részeként a mérnökök a dupla-VANOS vezérműtengely-állítást a szívó- és a kipufogóoldalon egyaránt tovább optimalizálták. A vezetési élmény és az üzemanyag-fogyasztás páratlan egyensúlyát mindemellett a BMW EfficientDynamics stratégia megannyi járműtechnológiai innovációja segíti elő, így többek között a vezetési szituáció és a rendszerterhelés függvényében dolgozó hűtővízszivattyú és olajszivattyú, az elektromos szervokormány (Electric Power Steering), a motor automatikus leállítását és újraindítását végző Auto Start Stop funkció, illetve a fékezési energiát visszanyerő rendszer (Brake Energy Regeneration).

A vadonatúj erőforrás nyújtotta lélegzetelállító menetdinamika elsősorban a motor letaglózó erejű teljesítmény-leadásának köszönhető, amely már egészen alacsony fordulatszámtól elérhető és rendkívül széles fordulatszám-tartományban a sofőr rendelkezésére áll: az erőforrás 500 Nm csúcsnyomatékát a rendszer percenkénti 1 500 és 4 500 főtengely-fordulat között mindvégig a gázpedál alá helyezi, a 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítmény pedig percenkénti 5 500 főtengely-fordulatnál érkezik meg a kerekekre.

A vezetési élmény fokozásának és a hajtáslánc-hatékonyság optimalizálásának érdekében a mérnökök a motor és a hajtott kerekek közötti erőátviteli egységeket is tovább finomították. A bajor gyártó a kompakt méretű BMW M Performance modelleket az alapfelszereltség részeként mostantól fordulatszám-figyelő technológiával ellátott hatsebességes manuális váltóval kínálja, a járműtechnológiai innováció pedig rángatás-mentes, sima kuplungolást és komfortosabb visszaváltásokat garantál. A manuális váltó fordulatszám-figyelő technológiája a fokozatok közötti váltásnál automatikusan a kiválasztott sebességi fokozat bemenőtengelyének forgási sebessége szerint pörgeti fel vagy lassítja a motor fordulatszámát, elősegítve ezzel a sebességi fokozatok közötti minden korábbinál hatékonyabb váltást.

A vadonatúj soros hathengeres benzinmotor opcionális extrafelszereltségként azonban a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltó legkorszerűbb generációjával is felszerelhető. Még szélesebb fokozatkiosztásával és tovább javított belső hatékonyságával az automataváltó – amelyet a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt kompakt BMW M Performance modellekhez alapfelszereltségként kínál a gyártó – még inkább elősegíti a hajtáslánc átfogó hatékonyságát. A volán mögött helyet foglaló ügyfelek a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval mostantól egyszerre akár több sebességi fokozatot is visszaválthatnak, amely kivételesen intenzív kigyorsításokat tesz lehetővé. A vezetés élményét és az utazás kényelmét mindeközben fordulatszám-függő rezgéscsillapító megoldás fokozza. A nyolcsebességes Steptronic sport automataváltó prémium színvonalú, kategóriájában abszolút kimagasló váltási dinamikát, a Launch Control elnevezésű rajtprogrammal együttműködve pedig tökéletes, tapadásra optimalizált gyorsulást kínál. A technológia a jármű navigációs rendszerének adatait elemezve ráadásul előrelátó váltási karakterisztikával emeli minden korábbinál magasabb szintre az utazás kényelmét: az automataváltó a vezetési szituáció és az autó előtt álló útvonal folyamatos figyelésével előre meghatározza az adott útszakaszra leginkább ideális sebességi fokozatot.

A kompakt méretű BMW M Performance modellek továbbfejlesztett hajtáslánc-technológiájából elővarázsolt teljesítmény-többlet elsősorban a még tovább javított gyorsulási értékekben érhető tetten. A három- és ötajtós BMW M140i modellek az alapfelszereltség részeként kínált hatsebességes manuális váltóval felszerelve 4,8, míg az opcionális extrafelszereltségként elérhető nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval 4,6 másodperc alatt gyorsulnak fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Mindkét érték 0,3 másodperccel szárnyalja túl az elődmodellek megegyező számait. Hasonló mértékű fejlődés figyelhető meg a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással dolgozó három-, illetve ötajtós BMW M140i modelleknél is, amelyek az alapfelszereltség részeként kínált nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval felvértezve egyaránt 4,4 másodperc alatt tudják le a 0-100-as sprintet. Az EU-ciklus hivatalos tesztkörén a három- és ötajtós BMW M140i modellek 100 kilométerre vetítve 7,8 liter átlagos üzemanyag-fogyasztást (automataváltóval 7,1 liter), a három-, illetve ötajtós BMW M140i xDrive modellek pedig 7,4 literes átlagfogyasztást produkáltak, amely értékek 3-5 százalék közötti csökkenésnek felelnek meg a hasonló karosszéria-kivitelben és hajtáslánc-típussal szerelt elődmodellekhez viszonyítva. A hátsókerék-meghajtású sportkompaktok kombinált károsanyag-kibocsátása kilométerenként 179 gramm (automataváltóval 163 gramm), amely érték az összkerékhajtású változatok esetében 169 grammra módosul.

A BMW M240i Coupé a hatsebességes manuális váltóval 4,8 másodperc alatt futja meg álló helyzetből a 100 km/órás sprintet (automataváltóval 4,6 másodperc alatt), összkerékhajtással azonban mindez csupán 4,4 másodpercet vesz igénybe. Ezen értékek minden esetben 0,2 másodperccel múlják felül az elődmodell megegyező számait, miközben az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási mutatók 4-7 százalékkal javultak. A BMW M240i Coupé átlagos 100 kilométeren manuális váltóval 7,8 liter, a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval pedig 7,1 liter üzemanyagot éget el, kilométerenkénti 179, illetve 163 grammos emisszió mellett. A BMW M240i xDrive Coupé megegyező értékei 7,4 liter, illetve 169 gramm.

A kompakt méretű BMW M Performance modellek nyitott tetős változatai elődmodelljükhöz képest 0,3 másodperccel gyorsabban sprintelnek fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra: a BMW M240i Cabrio manuális váltóval ezt 4,9, automataváltóval pedig 4,7 másodperc alatt abszolválja. A BMW M240i xDrive Cabrio az alapfelszereltség részeként kínált nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval 4,6 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást. A nyitott tetős kétajtós átlagos üzemanyag-fogyasztása és kombinált károsanyag-kibocsátása 2-6 százalék közötti javulást mutatott az EU-ciklus hivatalos tesztkörén: a hatsebességes manuális váltóval 8,3 liter / 100 kilométer és 189 grammos emisszió kilométerenként, a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval pedig 7,4 liter és 169 gramm – az összkerékhajtású változat esetében 7,8 liter és 179 gramm.

A hajtáslánc átfogó technológiai finomhangolásán túl a tervezők számos típus-specifikus kiegészítő opcióval fokozzák még tovább a legkisebb BMW M Performance modellek lélegzetelállító vezetési élményét. A három-, illetve ötajtós BMW M140i és BMW M140i xDrive, a BMW M240i Coupé és BMW M240i xDrive Coupé, valamint a BMW M240i Cabrio és BMW M240i xDrive Cabrio modellek széleskörű alapfelszereltségének része a 10 milliméterrel alacsonyabb M Sport futómű, a 18 coll méretű, exkluzív duplaküllő-dizájnú M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra, az M Sport fékrendszer, a Servotronic funkcióval ellátott, változó áttételű sportkormány (Variable Sports Steering), a típus-specifikus M aerodinamikai csomag és a Ferric Grey vasszürke metál külső visszapillantó-házak. A sportos utastéri hangulatról mindezeken felül kék kontraszt-varrással ellátott, szövet- és Alcantara-borítású sportülések, bőrözött M sportkormány és M vezetőoldali lábtámasz gondoskodnak.

Árpilisi Ford-eladások Magyarországon

Jelentős értékesítési eredményeket elérve rendkívül sikeresen zárta az áprilist hazánkban a Ford – derül ki a forgalmazó közleményéből. A múlt hónapban Magyarországon gazdára találó 1237 új Ford 12%-os piaci részesedést jelent a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon.

ford_mustang_gt_5_0_fastback_teszt_autoaddikt_010

A Ford idén könyvelhette el legjobb összesített első négy hónapos járműértékesítését 2010 óta; legjobb személygépkocsi-értékesítését 2010 óta; valamint legjobb haszongépjármű-értékesítését 1997 óta. A Ford magyarországi sikere elsősorban a haszongépjárműveknek, köztük az új Rangernek köszönhető.

A Ford összesen 4380 járművet értékesített az első négy hónapban, vagyis 9,1 százalékkal többet, mint 2015 első négy hónapjában; a Ford piaci részesedése a személyautó piacon 9,25 százalék, a haszonjármű szegmensben 26 százalék.

Áprilisban a Ford márkakereskedők 1237 gépjárművet értékesítettek és ezzel 15 százalékkal múlták felül a tavaly áprilisi teljesítményüket. A Ford továbbra is Magyarország első számú autómárkája.

“Magyarországon egyre erősebb érdeklődés tapasztalható a Ford iránt, ami többek közt a pick-up kategóriát torony magasan vezető Rangernek, a megbízhatóan teljesítő Focus és Mondeo modellek mellett a Mustang és Focus RS iránt tapasztalható fokozódó keresletnek tudható be. Az értékesítési versenyt ismét megnyerő haszongépjárműveink sikeressége a széles kínálat mellett még mindig a kedvező NHP konstrukciónak köszönhető” – nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója. “Egyre bővülő modellpalettánkkal több ügyfelet érünk el, és az is fontos tényező, hogy egyre nagyobb hányaduk kerül ki a kiskereskedelmi vásárlók közül, akiknek mind nagyobb hányada választ kedvező finanszírozási ajánlataink közül” – tette hozzá.

Áprilisi értékesítés

Magyarországon a Ford összesen 1237 darab járművet értékesített, ezzel 15.3 százalékkal múlva felül az egy évvel korábbi eredményét

Haszongépjárművek

Áprilisban és az év első négy hónapjában a Ford volt Magyarország és Európa első számú haszongépjármű-márkája. 1993 óta ez volt a Ford legjobb első négy hónapos haszongépjármű-értékesítési eredménye. Márciusban 25 százalékkal több, azaz 537 Ford haszongépjármű kelt el, az első negyedévben pedig 1863 darab (9 százalékos növekedés), ami jól tükrözi a kibővített Transit modellcsalád, valamint a Ranger pickup iránti egyre növekvő keresletet .Ezzel az eredménnyel áprilisban és az első négy hónapban a Ford haszongépjárművei piacvezetőnek bizonyultak.

Nagy teljesítményű autók

A Ford nagy teljesítményű modelljeinek (vagyis a Fiesta ST, a Focus ST, a Focus ST dízel, a Focus RS és a Mustang) összesített értékesítési eredménye az első negyedévben több mint kétszeresére nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest. Az új Focus RS bemutatásával a Ford tavaly szeptember óta több, mint 40 megrendelést regisztrált itthon, s a vállalat idén rekordszintű eladásokra számít a nagy teljesítményű autók európai piacán is

2015 harmadik negyedéve, vagyis a Mustang bemutatása óta a modell lekörözte versenytársait, és Magyarország és Németország legkelendőbb sportkocsija volt.

Modellfrissítésen esett át az Audi A3

Meggyőzőbb és vonzóbb lett az Audi A3: új motorokkal és vezetői segédrendszerekkel, illetve átdolgozott fényszórókkal és hátsó lámpákkal érkezik a megújult modell.

audi-a3-modellfrissites-2016-autoaddikt-1

Hasonlóképpen újdonság a fedélzeten az innovatív Audi virtual cockpit kezelési és kijelzőrendszer. Az új A3 háromajtós, Sportback, Limousine és Cabriolet változatban szerepel a kínálatban. A sportos Audi S3 is számos újdonságot tartogat, még dinamikusabb képességekkel. Az Audi A3 Sportback e-tron és az Audi A3 Sportback g-tron modellekkel az A3 sorozat a legsokrétűbb hajtásválasztékot kínálja az alsó-középkategóriában.

A felsőkategóriájú Audi modellek vezetői segédrendszerei

Vezetői segédrendszerei sokaságával az új Audi A3 még magasabbra emeli a mércét a prémium alsó-középkategóriában. Országúton és városban a továbbfejlesztett Audi active lane assist és az előrelátó gyalogosvédelmi funkcióval kiegészített Audi pre sense front teszi még biztonságosabbá a közlekedést.

Újdonság e piaci szegmensben a közlekedési torlódás asszisztens, amely az Audi araszoló (Stop&Go) funkcióval kiegészített adaptív sebességszabályozásával (Audi adaptive cruise control; ACC) működik együtt. Az extrafelszerelésként rendelhető berendezés önműködően tartja a megadott követési távolságot és az S tronic sebességváltóval együtt a rövid megállásokat követően automatikusan újra elindul az előtte lévő autóval. Sűrű forgalomban és jó minőségű úton a közlekedési torlódás asszisztens 65 kilométer/órás tempóig átmenetileg a kormányzás feladatát átveheti. További újdonság az A3 családban az Emergency Assist opcionális rendszere, amely biztonságosan akár megállásig is fékezheti az autót, amennyiben többszöri figyelmeztetés ellenére sem érzékel kormánymozdulatokat a vezető részéről. Az új hátsó keresztirányú forgalom asszisztens az oldalirányból érkező járművekre figyelmezteti a vezetőt, például parkolóhelyről való kitolatás során.

Kezelés és kijelzés, infotainment és Audi connect

Az új Audi A3* utasterének különlegessége az Audi virtual cockpit. Ez az innovatív kezelési koncepció első alkalommal jelenik meg az alsó középkategóriában. Az Audi virtual cockpit nagy felbontásban, 12,3 col képátlójú TFT-képernyőjén jeleníti meg a vezető számára legfontosabb információkat. A multifunkciós kormánykerék View gombjával a vezető kétféle nézet közül választhat. A klasszikus üzemmódban a körműszerek a hagyományos analóg megoldásokhoz hasonló, nagy méretben láthatók, míg az infotainment-móduszban a kijelzőfelületet nagyméretű központi ablak határozza meg. Ez jóval nagyobb helyet kínál a navigációs térkép vagy a telefon, a rádió és az audio-rendszer megfelelő listái számára, a fordulatszám és a sebességmérő ebben az esetben kis körműszer formájában jelenik meg. Az MMI rendszer menüstruktúráját szintén átdolgozták a tervezők, új felépítésével kezelése az okostelefonokéhoz hasonló.

Az MMI-terminál középpontjában a nyomó-/forgatógomb áll, amelynek szegélygyűrűje a csúcsváltozatban fehér megvilágítást kap. Tetején érintőfelület (touchpad) szolgál az írásjelek egyszerű ujjmozdulatokkal történő bevitelére, amelyekkel igény szerint a térkép is nagyítható. A nyomó-/forgatógomb mellett és felett sorakoznak azok a kapcsolók és gombok, amelyekkel a vezető az új fejlesztésű menüstruktúrában mozoghat. A navigáció, a rádió, a különböző médiumok és a telefon számára továbbfejlesztett hangvezérlés a hétköznapi élőbeszéd számos kifejezését is értelmezni tudja.

Az új Audi A3 az infotainment területén is mércéül szolgálhat kategóriájában. A műszerfalból elektromosan kiemelkedő, 7 col képátlójú monitorral működő MMI Rádió plusz már az alapfelszereltség része. Az egyaránt kívánságra rendelhető MMI Navigációs rendszer és MMI touch funkcióval kiegészített MMI Navigációs rendszer plusz az Audi connect szolgáltatásaival kiegészülve számos online-funkciót hozhat el az autóba. Ilyen például a Google Earth és a Google Street View képeivel bővített navigáció, a valós idejű közlekedési információk, valamint parkolásra és az úti célokra vonatkozó praktikus adatok, vagy éppen a hírek és az időjárásjelentés. Az adatátvitelről a szupergyors LTE-szabvány szerinti kapcsolat gondoskodik. Az ehhez szükséges rögzített díjas adatcsomag az autóba beépített új SIM-kártya (e-SIM) révén áll rendelkezésre, amely Európában az Audi connect szolgáltatásokkal együtt szerezhető be, s számos európai országban a roaming lehetőségét is kínálja. A WLAN-hotspoton keresztül zajló, egyéni internethasználathoz az integrált Audi connect szolgáltatásoktól függetlenül további adatcsomagok is rendelhetők. Magyarországra ezen szolgáltatás még most nem érhető el, várható bevezetéséről később ad az importőr tájékoztatást.

A térítésmentes Audi MMI connect alkalmazás számos további szolgáltatást is kínál, köztük az Online Media Streaming lehetőségével, illetve az okostelefon határidőnaplójának importálásával az MMI rendszerébe. Az A3 e-tron* esetében emellett a töltési folyamat, a tervezett indulási idő és a légkondicionálás programozására is lehetőséget kínál, amely szolgáltatás ugyancsak később lesz elérhető Magyarországon. Az iOS és Android operációs rendszerű telefonok az Audi smartphone interface segítségével integrálhatók az autó rendszerébe. A középkonzolban található Audi phone box rövid hatótávú (near-field) kapcsolattal csatlakoztatja a telefonkészüléket az autó antennájára, és az induktív töltést is lehetővé teszi.

Átdolgozott felszereltségi szintek

Alig megváltozott külső méretei – hosszúsága 4,24, tengelytávja 2,60 méter – ellenére az új Audi A3* az eddigieknél is sportosabb és kifejezőbb benyomást kelt. Singleframe hűtőrácsa határozottabb körvonalakkal és szélesebb kialakításban, a fényszórók pedig keskenyebb és markánsabb kontúrokkal jelennek meg.

Hátulja szintén az új A3 szélességét emeli ki, hátsó lámpái hangsúlyosan vízszintes vonalak alkotta világítási képével és az átdolgozott diffúzorelem felett húzódó légterelő peremmel egyaránt. Tizenkét külső szín választéka áll rendelkezésre, köztük öt új: Arakék, Kozmoszkék, Nanoszürke, Tangóvörös és Vegas-sárga. A Daytona-szürke gyöngyház az S line külső optikai csomag számára fenntartott árnyalat. Újdonság az A3 felszereltségében az egyes szintek modulrendszerűen felépített kínálata, amelyek így még szélesebb körű választási lehetőséget biztosítanak az ügyfelek számára és első ízben jelennek meg az A3 külsejének egyes részeiben is. Az alapmodelleken túl a jövőben a sport és a design felszereltségi szintek választhatók, amelyek felett az S line sportcsomag és a design selection kivitel szerepel a palettán.

Széles körűen továbbfejlesztett motorpaletta

Az Audi A3 motorpalettáján összesen hat, három benzin- és ugyancsak három dízelüzemű erőforrás sorakozik, teljesítményük a 81 kW (110 LE) és a 140 kW (190 LE) közötti tartományt öleli fel. Mindegyikük teljesíti az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásait. Az 1.0 TFSI formájában az Audi első ízben kínál háromhengeres konstrukciót A3 sorozatában. A kompakt aggregát 85 kilowattot (115 LE), a 2000 és 3500 percenkénti fordulatszám közötti tartományban pedig 200 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. Az új benzines belépőmotor az élvezetes vezetés háttérbe szorítása nélkül bizonyul különösen gazdaságosnak.

Az 1.4 TFSI COD ultra a cylinder on demand fejlett gazdaságosságnövelő műszaki megoldást is tartalmazza, amely részterheléskor kettőt leállít négy hengere közül. Ez a motor 1395 köbcentiméter összlökettérfogatából 110 kilowattot (150 LE) teljesít, maximális forgatónyomatéka 250 newtonméter.

Igazi műszaki különlegesség az innovatív égésfolyamattal üzemelő, teljes egészében új fejlesztésű 2.0 TFSI. Összlökettérfogata 1984 köbcentiméter, amelyből 140 kW (190 LE) teljesítményt, 1500 és 4200 percenkénti fordulat között pedig 320 newtonméter forgatónyomatékot küld a főtengelyre.

Az 1968 köbcentiméteres, négyhengeres TDI motor két teljesítménylépcsőben szerepel az új Audi A3* kínálatában. A 2.0 TDI igény szerint 110 kW (150 LE) teljesítménnyel és 340 newtonméter forgatónyomatékkal (1750 – 3000 1/perc), a későbbiekben pedig 135 kW (184 LE) és 380 newtonméter (1750 – 3000 1/perc) paraméterekkel érkezik.

Az új, 81 kilowattos (110 LE) 1.6 TDI belépő dízelmotor a hatfokozatú manuális és a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós S tronic sebességváltóval is választható.

A 2.0 TFSI motorok teljes egészében új fejlesztésű, nedves tengelykapcsolóval készült hétfokozatú S tronic sebességváltóhoz csatlakoznak, amely az eddigi, száraz kuplungos kettős tengelykapcsolós váltómű helyét tölti be. Az új Audi A3 alapkivitelében az első kerekek hajtottak, a 140 kilowattos (190 LE) 2.0 TFSI benzines változat opcióként a quattro összkerékhajtással is rendelhető.

Az új Audi A3 futóművét kiegyensúlyozottan sportos hangolás jellemzi. Az extrafelszerelésként rendelhető sportfutómű 15, míg az S line sportfutómű 25 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát. Az elektromechanikus szervokormány finom visszajelzésekkel szolgál, és különösen takarékos üzemű. Kívánságra az Audi számos modellváltozatot az ugyancsak elektromos rásegítésű progresszív kormányzással is felszerel, amely az Audi S3* esetében már a szériafelszereltség része.

Az új Audi A3 alapkivitelében 16, a design és sport felszereltségi szinten pedig 17 col peremátmérőjű kerekeken gördül. Az extrafelszerelések 17, 18 és 19 colos könnyűfém keréktárcsákat is tartalmazó, széles palettáján számos új tárcsadizájn is található. Ugyancsak változott a gumiabroncsok programja, amelynek tagjai mérsékelt gördülési ellenállás mellett kínálnak kedvezőbb tulajdonságokat.

Elsőként a szegmensben Matrix LED fényszórók

Az Audi A3* fényszóróit tört vonalú alsó szegélyükkel újszerű és markáns rajzolat jellemzi. A Xenon plus modulok az alapkivitelhez tartoznak, opcióként pedig az Audi LED-fényszórói és első ízben immár Matrix LED fényszórói is rendelkezésre állnak.

Következetes könnyűszerkezetes építése eredményeképpen az új Audi A3 az 1.0 TFSI motorral üresen (vezető nélkül) mindössze 1150 kilogramm, amivel élen jár kategóriájában. Karosszériája magas színvonalú ütközésbiztonság mellett különösen szilárd konstrukció. A hangszigetelt szélvédő az alapfelszereltség része.

Az utastér az Audi modelljeire jellemző csúcsminőséggel fogad. Az új tervezésű, háromküllős kormánykerék kívánságra fűthető. A hosszú utakon is színvonalas kényelem szolgálatában az új A3 masszázsfunkcióval kiegészített vezetőüléssel is rendelhető.

Hosszú távon fenntartható – az új Audi A3 Sportback e-tron

Hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellként az Audi A3 Sportback e-tron* 110 kW (150 LE) teljesítményű és 250 newtonméter maximális forgatónyomatékú 1.4 TFSI belsőégésű erőforrását, 75 kilowattos elektromos motorral kombinálja, amely 330 newtonméter csúcsértékkel szolgál. A rendszerteljesítményként adódó 150 kW (204 LE) igazán sportos menettulajdonságokról gondoskodik. A lítiumion-akkumulátor (8,8 kWh) teljes feltöltése 380 V háromfázisú váltakozó feszültségről alig több, mint két órát igényel.

Az új Audi A3 Sportback g-tron (Magyarországon egyelőre még nem rendelhető!)

A3 Sportback g-tron* modelljével az Audi egy további alternatív hajtásrendszerrel is szolgál. A kompakt ötajtós modell motorja a fosszilis eredetű földgázon kívül a csaknem teljesen klímasemleges előállítású Audi e-gas üzemanyaggal is működtethető. A 81 kW (110 LE) teljesítményű 1.4 TFSI erőforrással az A3 Sportback g-tron a gazdaságosság és a környezet védelme terén egyaránt mércéül szolgálhat. A négyhengeres aggregát kettős üzemének köszönhetően az NEFZ-cikluson felvett 400 kilométer gázüzemű hatótáv benzint használva akár további 900 kilométerrel egészül ki.

Még több erő – az új Audi S3

7 kilowattal (10 LE) megemelt teljesítményszint és az S tronic sebességváltó esetében 20 newtonméterrel nagyobb forgatónyomaték – S3* modelljével az Audi még magasabbra tette a lécet. A tervezők emellett az elektronikus menetstabilizáló rendszert (ESC) és a négykerékhajtás lamellás tengelykapcsolóját is S3-specifikus szabályozással látták el. Az eredmény: még dinamikusabb menettulajdonságok, még élvezetesebb vezetés és még nagyobb biztonság. A 2.0 TFSI aggregát itt 228 kilowattot (310 LE) teljesít, s az S tronic sebességváltóval a 2000 és 5400 percenkénti fordulatszám közötti tartományban 400 newtonméter forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. Az S3 Sportback, az S3 Limousine és az S3 Cabriolet szintén számos újdonsággal érkezik.

Az új Audi A3 sorozat értékesítése május közepén indul, az első kiszállítások júliusra várhatók; az új modell még beárazás alatt.

* Az említett modellek üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási adatai:

Audi A3:

Ez a modell egyelőre nem kapható kereskedelmi forgalomban. Jelenleg még nincs összesített forgalomba helyezési engedélye, így nem teljesíti a 1999/94/EG irányelvben foglaltakat.

Audi S3:

Ez a modell egyelőre nem kapható kereskedelmi forgalomban. Jelenleg még nincs összesített forgalomba helyezési engedélye, így nem teljesíti a 1999/94/EG irányelvben foglaltakat.

Audi A3 Sportback e-tron:

Ez a modell egyelőre nem kapható kereskedelmi forgalomban. Jelenleg még nincs összesített forgalomba helyezési engedélye, így nem teljesíti a 1999/94/EG irányelvben foglaltakat.

Audi A3 Sportback g-tron:

Ez a modell egyelőre nem kapható kereskedelmi forgalomban. Jelenleg még nincs összesített forgalomba helyezési engedélye, így nem teljesíti a 1999/94/EG irányelvben foglaltakat.

Hybrid Toyota modellből több, mint 9 millió eladott darab

A Toyota Motor Corporation bejelentette, hogy hybrid gépjárműveinek összesített globális eladásai április 30-val elérték a 9014 millió darabot, azaz átlépték a kilencmilliós határt. A legújabb egymillió darabos mérföldkövet mindössze kilenc hónap alatt érte el a vállalat.

toyota-prius+-teszt-autoaddikt-009

A Toyota számára kiemelt jelentőséggel bír, hogy hozzájáruljon az automobilitás környezeti hatásainak mérsékléséhez. Abból kiindulva, hogy a környezetbarát gépkocsik kizárólag akkor érhetnek el jelentős pozitív hatást, ha azokat széles körben használják a fogyasztók, a Toyota világszerte a hybrid technológia tömegpiaci népszerűsítését tűzte zászlajára.

A Toyota 2015-ben hybrid modellel bővítette a népszerű Sienta buszlimuzin kínálatát, valamint megkezdte az ikonikus hibrid modell, a Prius legújabb, negyedik generációjának értékesítését. Ami az egyéb piacokat illeti, a Toyota Kínában helyi gyártású hybrid hajtáslánccal dobta piacra a Corolla és a Levin modelleket, valamint folyamatosan gyarapodó hybrid kínálatát a RAV4 hybrid kiadásával bővítette.

2016. április végén a Toyota nem kevesebb mint 33 hybrid, valamint egy plug-in hybrid (PHV) modellt forgalmazott a világ több mint  90 országában és térségében.

A Toyota tavaly októberben meghirdette a Toyota Environmental Challenge 2050 (Toyota Környezetvédelmi Kihívás 2050) elnevezésű programját, amelynek keretében a legváltozatosabb célkitűzések megvalósításával igyekeznek az autóipar, illetve az automobil által a globális környezet épségére gyakorolt káros hatásokat a lehető legteljesebb mértékben kiküszöbölni, valamint hozzájárulni egy fenntartható társadalom kialakításához. A feladatok teljesítése érdekében a Toyota tovább bővíti hybrid modelljeinek kínálatát, és 2020-ra évi másfél millió, illetve összesen 15 millió darab hybrid gépkocsi eladásával tervezi támogatni környezetünk védelmét.

A Toyota számításai szerint április 30-ig bezárólag a Toyota hybrid gépjárművek2 – az általuk kiváltott, hasonló méretű és menetteljesítményű, de hagyományos hajtásláncú modellekhez képest – mintegy 67 millió tonnával kevesebbet bocsátottak ki a globális felmelegedés egyik kiváltó okaként számon tartott szén-dioxidból. A Toyota becslése szerint hybrid járművei az évek során mintegy 25 millió kiloliterrel (ezer literrel) kevesebb benzint fogyasztottak, mint amennyire az azonos kategóriájú, benzinüzemű gépkocsiknak szüksége lett volna.

A Toyota 1997 augusztusában vezette be a Coaster Hybrid EV modellt, majd még ugyanazon év decemberében forgalomba hozta a világ első sorozatgyártású hybrid személygépkocsiját – a Priust. A Toyota hybrid járművei azóta is rendkívül kedvező fogadtatásnak örvendenek szerte a világon.

A környezetbarát gépkocsik fejlesztéséhez szükséges komponens technológiák összességét felölelő, a legkülönfélébb üzemanyag-kombinációk felhasználását lehetővé tevő hybrid technológiákat a Toyota a XXI. század alapvető környezetvédelmi technológiái közé sorolja. A Toyota teljes termékpalettájára vonatkozóan továbbra a teljesítmény növelésére, a költségek csökkentésére, és a modellkínálat szélesítésére törekszik, valamint termékkínálatának bővítése révén igyekszik az ügyfelek igényeinek mind inkább megfelelő típusokkal bővíteni termékpalettáját.

LEGFRISSEBB

Egyetlen Land Cruiser sem látott annyi kalandot, mint a Krokodilvadász HJ47-ese

0
Augusztus végén Ausztráliában elárvereztek egy 43 éves Troopyt, azaz egy „csapatszállító” kivitelű Toyota Land Cruiser J40-est. Egy ilyen autó önmagában is érdekes ajánlat volna,...

TESZTJEINK