Főoldal Blog Oldal: 413

Erősen kezdett 2016-ban a Volkswagen Haszonjárművek

A Volkswagen Haszonjárművek 2016 első két hónapjában 67 ezer gépjárművet adott át ügyfeleinek, és ennek eredményeként 6.7 százalékkal meghaladta a tavalyi esztendő azonos időszakának kiszállítási szintjét, a 62.750 egységet. A nagy mennyiséget felvevő nyugat-európai piacokon a márka rekord nagyságú, kétszámjegyű növekedést produkált.

volkswagen-haszonjarmuvek-2016-autoaddikt

„Igazán imponáló  kezdést mutattunk  az új évben” – mondta Bram Schot, a Volkswagen Haszonjárművek márka Igazgató Tanácsának az értékesítésért és a marketingért felelős tagja. „Egyedül februárban, Németországban a kiszállítások 16,4 %-os növekedést mutattak.”  Bram Schot  azzal folytatta, hogy hangsúlyozta: ezek a nagy számok megerősítették, hogy a márka ügyfelei értékelik  a VW haszonjárművek magas használati értékét.

Nyugat-Európában január és február folyamán a márka 45.300 kishaszonjárművet szállított ki a Transporter, a Caddy, a Crafter és az Amarok modellek különböző változataiból. Ez 12,3 %-os növekedést jelent az elmúlt év 40.300 egységéhez képest. Németországban 17.500 gépkocsit szállítottak le az ügyfeleknek, és ez 10 %-kal nagyobb mennyiség, mint a tavalyi 15.900 darab.

A márka a legfontosabb, piacoknak számító Franciaországban  15,7 %-kal, Olaszországban 38,8 %-kal és Spanyolországban 24,1%-kal volt képes felülmúlni a tavalyi eredményeket.

Kelet-Európában 4.900 gépkocsival 2,2 %-kal kevesebb haszonjárművet szállítottak ki az ügyfeleknek, mint a tavalyi 5.000 darabos mennyiség volt.

Dél-Amerikában  az év első két hónapjában 6.200 gépkocsi talált gazdára, ez éves szinten 1,2 %-os növekedést jelent a tavalyi  6.100 egységnyi  mennyiséghez mérten. Brazília esetében ez 6,8 %-os növekedést jelent, és Argentínában is 3,2 %-os volt a kiszállítások számának emelkedése.

A közel-keleti régió szintén a tavalyi év eredményei felett teljesített: a leszállított 4.600 gépkocsi a tavalyi 4.500 egységgel összevetve 3,0 %-os növekedést mutat. E mennyiségből a törökországi piac részesedése 4.100 gépkocsi volt, ami 5,4 %-kal volt több, mint a tavalyi  3.900 darab.

A januári és februári kiszállítások modellek szerinti bontásban:

27.100   gépkocsi   a  Transporter modell sorozatból   (tavaly 24.500 darab; + 10.6  százalék)

22.200   gépkocsi a Caddy modell sorozatból (tavaly 20.400 darab; + 8.7 százalék)

11.800   gépkocsi az Amarok modell  sorozatból (tavaly 11.500 darab; + 2.3 százalék)

6.000   gépkocsi az Crafter sorozatból  (tavaly 6.400 darab; – 6.6 százalék)

[TESZT] Opel Vivaro Tour 1.6 TwinTurbo CDTI – úton, útfélen

A nagyteszten nálunk járt Opel Vivaro Tour 1.6 TwinTurbo CDTI kapcsán jutott eszünkbe a tézis: talán sokan megmosolyoghatják a mai napig, ha felmerül, alulméretezett, vagy ha jobban tetszik, divatos kifejezéssel downsized motor kerül egy jóval magasabb szintet pedzegető kaszniba. Legyen az akár egy középkategóriás, hagyományos értelemben vett személyautó, vagy – jelen esetben – egy kisbusz.

opel-vivaro-tour-1-6-twinturbo-cdti-teszt-autoaddikt-001

Ugye, mennyire utópisztikus lett volna mondjuk tizenöt évvel ezelőtt szembesülni azzal, hogy egy 8 személyes, személyszállító kisbusz mindössze 1.6 literes hengerűrtartalommal gazdálkodhat? Úgy, hogy akkoriban a 2.5-ös, alapvetően szívódízelek kora szárnyalt, s most ténylegesen csak a kisbusz-szegmensről beszélünk. Nos, az Opel Vivaro Tour 1.6 TwinTurbo CDTI bebizonyította, hogy duplaturbós 1.6 literes közös nyomócsöves dízellel is van ráció bőségesen ebben a megközelítésben.

Kezdődhet a monstre utazás

Olvasóink már tudják, hogy évente több ízben szervezünk határon túli nagytesztet bizonyos modellekkel, annak érdekében, hogy felmérjük: hogyan viselkednek azon a területen, amelyre konkrétan tervezve lettek.

opel-vivaro-tour-1-6-twinturbo-cdti-teszt-autoaddikt-004Ebből adódóan leginkább olyan autókat választunk ki, amelyek családi szállításra alkalmasak véleményünk szerint, tehát nem okozhat elvileg gondot az, ha alkalomadtán több ezer kilométer megtételére kerül sor – no de térjünk rá a lényegre! Az Opel Vivaro Tour 1.6 TwinTurbo CDTI modellnél talán nincs is alkalmasabb az utaztatásra, ez látatlanban is egyértelmű. Tavaly az Opel Astra K bemutatójára pontosan ezzel az L1H1 verziójú kisbusszal utaztunk Pozsonyig, hatan, így valójában szellős volt a férőhely. Igaz, nyolc fős a kialakítás, de meglehet, úgy már azért szűkösebb a szituáció; de nem gondoljuk, hogy a kiépítés nem birkózna meg ezzel is kompromisszumok nélkül.

opel-vivaro-tour-1-6-twinturbo-cdti-teszt-autoaddikt-003Ismerjhetjük már egy korábbi tesztünkből az új Opel Vivaro formavilágát, igaz, akkor egy dobozos verziót vettünk górcső alá. Nos, az alapkoncepció vajmi keveset változott nyilván, a hangsúlyos orr-rész követi az Opel jelenlegi stílusegyüttesét, valamint a tesztautó a legmagasabb felszereltségi csomagnak megfelelően számos prémium hatású részletet kapott. Krómberakások díszítik ebből adódóan a hűtőmaszkot, annak érdekében, hogy az összkép teljesen komplex legyen.

Kisbuszos formavilág, mi kell még?

Oldalnézetből látszik igazán, hogy az Opel Vivaro Tour 1.6 TwinTurbo CDTI valóban személyszállításra predesztinált (s akkor még nem ültünk egy fikarcnyit sem a beltérben): eleve a feljebb már megemlített L1H1 kialakítás – tehát a rövidebb tengelytáv – sejteti, hogy a három üléssor egymás mögött bizony hagynak elegendő teret az utasoknak, annak ellenére, hogy a kisebb megoldásról van szó – úgy, hogy még a csomagtér is bőségesen elegendőt nyújt alaphangon.

opel-vivaro-tour-1-6-twinturbo-cdti-teszt-autoaddikt-002

A másik nyomós érv a célirány mellett a hatalmas oldalablak felületek alkalmazása, úgy, hogy szinte a B oszlop elveszik, s a C is kifejezetten csekély arányban vesz el a látótérből. Mindezek mellé jönnek az oldaltükrök, amelyek bár lehetnének nagyobbacskák, illetve hordozhatnának alsó dombortükröt is, mégis jól közvetítenek a sofőr számára arról, hogy mi történik közvetlenül a környezetünkben.

opel-vivaro-tour-1-6-twinturbo-cdti-teszt-autoaddikt-009

Elsőre beterveztük ismét az útvonalat: Ausztria, Németország, majd egy kevéske Svájc. Sajnos utóbbi leginkább az idei, 86. Genfi Autószalonnal lett volna jó összeköttetésben, de úgy jött ki a lépés, hogy nagyjából 2 héttel előtte indultunk neki a közel 1000 kilométeres távnak. Legalábbis, ami az első, müncheni állomáshelyünket jelentette.
ECO módban, Start/Stop profillal kezdtünk neki a kilométereknek, ami tetszetős volt az első körök után, hogy a visszafogott karakterisztika nem befolyásolta a végsebességet.

Ki sem szállunk 800 kilométeren keresztül

opel-vivaro-tour-1-6-twinturbo-cdti-teszt-autoaddikt-011Korábbi hasonló utazásunknál egy másik márka hasonló jellegű modellje 112 kilométer/órás tempónál feladta kiváltságait, és nem volt hajlandó többet beáldozni a dinamikusabb haladás oltárán. Mindez még Magyarországon, az M1-es pályán jelentkezett máris, miután elhagytuk Budaörs térségét – gondoltunk mindenre, volt tempomat, és egyéb restrikciós ötletünk. Aztán egy hirtelen ötlettől vezérelve kikapcsoltuk a takarékos módot, s lőn csoda: máris megugrott a fordulatszámmérő mutatója, s a sebesség is elkezdett növekedni.

opel-vivaro-tour-1-6-twinturbo-cdti-teszt-autoaddikt-027

Nos, az Opel Vivaro Tour 1.6 TwinTurbo CDTI esetében hála az égnek, ilyesmiről nem volt szó, s bár a karakterisztika nem volt túl fickós, viszonylag lendületesen sikerült feltornászni az 1.9 tonna önsúlyú kasznit 130 kilométer/órára.
Dinamikában egyébként nem szenvedtünk hiányt az utazás során, ha például 120-ra lassítottunk egy belső sávos kamion-kamion kielőzés miatt, pillanatok alatt sikerült visszaállni a beirányzott autópályatempóra. Még akkor is, ha emelkedőkkel tarkított részeken autóztunk, márpedig ilyenből van dögivel a magyar-osztrák határiig, nem beszélve arról, ami Ausztria A1 autópályáján következik, nem sokkal Bécs elhagyása után.

opel-vivaro-tour-1-6-twinturbo-cdti-teszt-autoaddikt-012

Elég az hozzá, hogy mindenféle fáradás, és egyéb zavaró nüanszok nélkül értünk át Németországa, persze azért közben ügyeltünk arra is, hogy meglegyen az ajánlott néhány kitérő, pár perces pihenővel egybekötött nyújtózás a pálya mellett. Mivel délelőtt indultunk Magyarországról, ezért már sötétedett javában, mire kiérkeztünk, úgy 7 óra alatt tettük meg az első etapot.

Svájc sem maradhat ki, ha már itt vagyunk

Másnap újult erővel indultunk neki újra, ezúttal Svájcba tartottunk: menet közben, még valahol Lindau környékén ötlöttük ki, hogy elmegyünk Zürich városáig, miért ne, bár az időjárás nem túl kedvező, de akkor is. Arra mostanában úgysem voltunk, nyárra ismét be van tervezve Walensee ls környéke, az meg ugye más irány.

opel-vivaro-tour-1-6-twinturbo-cdti-teszt-autoaddikt-023

Nyilván kevesebb erőforrást igényelt a svájci kirándulás, mint maga a Magyarország-Németország vonal, ugyanakkor aznap is simán leküzdöttünk úgy 700 kilométert oda-vissza. Ami érdekes, hogy még annyira sem éreztük magunkat fáradtnak, mint az előzőekben, pedig úgy tartottuk, lehet, nem leszünk eléggé kipihenve. Ám nyoma nem volt a rossz kedvnek, letörtségnek, ami jó.

opel-vivaro-tour-1-6-twinturbo-cdti-teszt-autoaddikt-024Mindezt alapvetően azért írjuk, mert ahhoz, hogy fentiek megvalósulhattak, egy olyan utazóeszközre volt szükség, amely nyújtani tudta azt a komfortot végig, több ezer kilométeren keresztül, mint az Opel Vivaro Tour 1.6 TwinTurbo CDTI. Nincs apelláta: ha családi egyterűre vágyunk, legyen az egy kisbusz, akkor biztos, hogy nem ér minket semmiféle meglepetés. Lábtér, térdtér, válltér, fejtér – mindenből Pazar a kínálat, s annak ellenére, hogy a tesztelt Opel Vivaro Tour 1.6 TwinTurbo CDTI példának okáért 4998 milliméter hosszú, 1956 milliméter széles, valamint 1956 milliméter magasságú kasznival rendelkezik, könnyed manőverezést engedett szinte bármilyen forgalmi helyzetben.

opel-vivaro-tour-1-6-twinturbo-cdti-teszt-autoaddikt-017

Parkolásnál Zürichben azonban már érezhető volt az Opel Vivaro Tour 1.6 TwinTurbo CDTI vaskosabb mérete, de az is lehet, hogy Svájc központjának utcácskái keskenyebbek, szűkebbek az átlagosnál. Ezzel együtt az oldalsó tolóajtó nagyszerű kiegészítője a praktikumnak, kár, hogy a tesztautó csak menetirány szerint a jobb oldalon volt felszerelve ilyennel.

opel-vivaro-tour-1-6-twinturbo-cdti-teszt-autoaddikt-018

Talán egy fellépő hiányzott még a konfigurációból, hiszen így a hátra beszállóknak lehetett némileg olyan érzetük, hogy magasra kell fellépniük ahhoz, hogy az utastérbe férkőzhessenek. Egyébként ez könnyen áthidalható akadály, ha lehet egyáltalán annak nevezni, az utazási komfort rögvest kárpótolt mindenért.

opel-vivaro-tour-1-6-twinturbo-cdti-teszt-autoaddikt-016

Mivel utazásunk során a külső hőmérséklet még nem volt kifejezetten barátságosnak nevezhető, főként, amikor átértünk Svájcba – többször kapcsoltunk fűtést, amely az Opel Vivaro Tour 1.6 TwinTurbo CDTI-ben kétzónás rendszerének köszönhetően igen hatékonyan temperálta az utasteret. A hátsó szekció keringetése ugyan kicsit hangosnak tűnt, de autópályatempó mellett szinte nem is lehetett hallani semmit belőle.

opel-vivaro-tour-1-6-twinturbo-cdti-teszt-autoaddikt-015

Nem szabad elfelejteni, hogy az Opel Vivaro Tour 1.6 TwinTurbo CDTI alapjaiban véve kishaszonjármű alapokra építkezik, ennek megfelelően a komfortérzet nem lesz sohasem olyan kiforrott jelen esetben, mint egy személyautós tulajdonságokkal felvértezett egyterű esetében. Az autópályatempónál a sebesség növekedésével egyenes arányban jelentkező menet- és futóműzaj elfogadható tétel, viszont az örvendetes, hogy a szigetelésekkel, az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztésekkel sikerült finomításokat végezni, így nincs pattogós, kemény lengéscsillapítás sem; amolyan köztes átmenetet élvezhetünk.

Elegendőnek bizonyult az 1.6-os duplaturbós dízel. Bár autópályázásnál azért van étvágy

Az Opel Vivaro Tour 1.6 TwinTurbo CDTI-ben 1598 köbcentiméter lökettérfogatú, dupla turbós (BiTurbo felirat figyelmeztet erre az autó hátulján, az árlistában viszont TwinTurbo szerepel, úgyhogy nyilván az a hivatalos) gázolajos egység található, meglepően jó dinamikával és rugalmassággal, 140 lóerő összteljesítménnyel (3500 percenkénti fordulatszámon), 340 Newtonméter forgatónyomaték-csúccsal (1750 percenkénti fordulatszámon).

opel-vivaro-tour-1-6-twinturbo-cdti-teszt-autoaddikt-013

Első blikkre az üzemanyagfogyasztás is takarosnak tűnhet, viszont csalóka ez, mivel 90 literes üzemanyagtankot applikáltak a tervezőmérnökök az Opel Vivaro Tour 1.6 TwinTurbo CDTI alá, így nem meglepő a több, mint 1000 kilométeres range teletankolás után.

opel-vivaro-tour-1-6-twinturbo-cdti-teszt-autoaddikt-022Hatsebességes manuális sebességváltójának köszönhetően az Opel Vivaro Tour 1.6 TwinTurbo CDTI autópályán sem jön zavarba, erőtartalék folyamatosan érezhető, 130 kilométer/óránál 2500-at forog a főtengely percenként. Németországban egészen 170 kilométer/óráig merészkedtünk, ez még az a tartomány volt, ahol nem éreztünk erőlködést vagy instabilitást, viszont az oldalszél-lökések egyre erőteljesebbé váltak – hiba, no, csak majd’ 2 méteres magassággal lett felruházva az autó.

opel-vivaro-tour-1-6-twinturbo-cdti-teszt-autoaddikt-026

Autópályázásnál az üzemanyagfogyasztás 7.1-8.8 liter között mozgott, itt bele kell értenünk a német, gyorsabb szakaszokat is. Az érték jó, kiváltképp tekintettel a hatalmas üzemanyagtankra, viszont országúti, visszafogott tempóval (90 kilométer/óra)  akár kerek 5 literes átlaggal is el lehet vezetni az Opel Vivaro Tour 1.6 TwinTurbo CDTI-t. Városi használattal 6.6-7.2 liter környékére sikerült beállítani az átlagértéket.

opel-vivaro-tour-1-6-twinturbo-cdti-teszt-autoaddikt-019

Családi autónak kifejezetten javallott: kiválthatja a klasszikus egyterű megoldásokat is

Viszonylag nagy mérete ellenére kifejezetten karakteres viselkedést produkált az Opel Vivaro Tour 1.6 TwinTurbo CDTI, a parányi motor ellenére teljes értékű menettulajdonságokkal, melyhez hathatós segítséget nyújt az ikerturbós feltöltés. Azt hihetnénk, hogy a fogyasztás az egekbe szökken, de nem: akár négy, vagy hat utassal számolva a fenti értékek igen kedvezőek. Családi egyterűként tehát remekül vizsgázott az Opel Vivaro Tour 1.6 TwinTurbo CDTI.

opel-vivaro-tour-1-6-twinturbo-cdti-teszt-autoaddikt-028

A tesztben szereplő modell 8 705 000 forintos listaárral indul alapjaiban, a cikk alanya felszereltségének köszönhetően azonban 10 millió feletti összegért (~10 300 000 forint) vihető haza a kereskedésekből.

opel-vivaro-tour-1-6-twinturbo-cdti-teszt-autoaddikt-006

2015 Opel Vivaro Tour 1.6 TwinTurbo CDTI

Motor

Motortípus: soros elrendezésű, 4 hengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 140 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 340 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 8 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4998 mm

Szélesség: 1956 mm

Magasság: 1971 mm

Tengelytáv: 3098 mm

Első gumik mérete: 215/60 R17

Hátsó gumik mérete: 215/60 R17

Tömeg, üresen: 1900 kg

Megengedett össztömeg: 2900 kg

Csomagtartó mérete: 495 liter, 1500 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 90 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 13.4 s (gyári), 14.1 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.9 l/100 km

Országúti: 5.2 l/100 km

Vegyes: 6.3 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.0 l/100km

Országúti: 5.6 l/100km

Vegyes: 6.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 160 g/km

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike

Genfi Autószalon 2016: SEAT Ateca, a kompakt SUV

A 86. Genfi Autószalonon mutatta be első SUV megoldását, a SEAT Ateca modellt. Az új Ateca az egyéni formavilágnak, a dinamikus vezetés élményének, a sokoldalú városi alkalmazásnak illetve az egyedülálló mindennapos használhatóságnak az egyedi kombinációja.

seat-ateca-genf-2016-autoaddikt

Igazi műszaki csemegének számítanak első osztályú összekapcsolhatósági megoldásai, innovatív vezetői segédrendszerei és különösen gazdaságos hajtásrendszerei, amelyek piaci szegmensük egyik leginnovatívabb tagjává avatják az új ATECA modellt. Kiemelkedő minősége, precíz gyártástechnológiája és kimondottan vonzó ár/érték-aránya révén az új Ateca a vérbeli SEAT modellek sorát bővíti. Az új Ateca volánja mögött minden nap és minden egyes kilométer újabb és újabb felfedezéssel és élménnyel szolgál.

Az új SEAT Ateca a hagyomány folytatásaként egy spanyol helységről kapta a nevét, ezzel is biztosítva a hamisítatlan latin jellegzetességek, karakter és személyiség továbbvitelét. A SEAT Ateca tervezésének és fejlesztésének folyamata végig Barcelonában folyt. „Ennek a modellnek kulcsszerepe lesz abban, hogy a márka előrébb tudjon lépni a róla kialakult képet illetően” – nyilatkozta Luca de Meo, a SEAT S.A. elnöke. Hozzátette, „az Ateca egy, az utóbbi években Nyugat-Európában jelentős bővülést mutató alszegmensben képviseli a márkát.”

„A SEAT egyéni formanyelvének nyilvánvaló fejlődése is láthatóvá válik az Ateca révén, amely amellett, hogy érzelmeket generál, a funkcionalitást képviseli” – nyilatkozta Dr. Matthias Rabe, a SEAT, S.A. kutatás-fejlesztés területéért felelős alelnöke. „Ez a modell kiemelkedő terepes adottságokkal bír, tökéletes vonóerő-átadást és kivételes vezetési élményt kínál minden körülmények között. Az Ateca emellett innovatív műszaki megoldásokkal rendelkezik többek között a világítás és az összekapcsolhatóság területén.”

A SEAT Ateca már nyár előtt elérhető lesz Németországban és Spanyolországban, a többi piacra pedig ezután folyamatosan történik a bevezetése. Benzines és dízel erőforrásai 115 és 190 LE közötti teljesítménytartományt ölelnek fel, hajtásrendszerei között pedig megtalálható az első- és az összekerékhajtású változat is, amelyeket manuális és kettős tengelykapcsolós (DSG) váltóművel kombinálhatunk. A színvonalas extrafelszerelések választéka a teljes-LED fényszóróktól a fejlett vezetői segédrendszerek – mint például a közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist) és az új vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) – sokaságán át, egészen az infotainment-rendszerek 8 col képátlójú érintőképernyővel és Full Link csatlakozással működő, legújabb generációjáig terjed. A három felszereltségi szint ízléses színek és csúcsminőségű anyagok minden igényt kielégítő palettájával szolgál.

A márka kiszállítási eredményei

A SEAT kiszállításai továbbra is pozitív mérleget mutatnak az év első két hónapjában a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva, amely világszerte közel 1 százalékos bővülést jelent.

Luca de Meo hangsúlyozta, hogy a SEAT kiszállításai három egymást követő éve növekednek. 2015-ben az átadott autók száma meghaladta a 400 000 darabot (2015: 400 037 darab; +2,4 százalék) és ez a szám 25 százalékos emelkedést mutat a 2012-es eredményekhez képest, továbbá a legjobb kiszállítási eredmény 2007 óta.

Huszadik születésnapját ünnepli az Alhambra

A SEAT kínálatának legtágasabb és legsokoldalúbb modellje egy különleges változattal ünnepli évfordulóját. A SEAT Alhambra első generációja éppen 20 évvel ezelőtt mutatkozott be és hamarosan sikermodellé vált a családok, a szabadidő aktív eltöltését kedvelők illetve az üzleti és flottaügyfelek körében. A SEAT Alhambra 20. évfordulójára készített exkluzív modellváltozat egyesíti az egyedi formatervezési és az átfogó műszaki megoldásokat. A különleges modellváltozat azonnal felismerhető 17 colos fényes fekete könnyűfém keréktárcsáiról, amelyek tökéletesen kiegészítik a xenon fényszórókat, a színezett oldalsó és hátsó ablakokat valamint a hatalmas panoráma üvegtetőt. A belső teret meghatározza a sötét színű, alcantara üléskárpit halvány kukorica selyem színű varrásokkal. Az első sorban helyet foglalók élvezhetik a 20. évfordulóra kiadott jubileumi modell masszázsfunkcióval ellátott sportüléseit.

Genfi Autószalon 2016: bővül a Ford Vignale program

A Ford a 86. Genfi Autószalon keretein belül mutatta be új Ford Vignale modelljeit és megújult, magas színvonalú termék- és fogyasztói élményt kínáló programját.

ford-edge-vignale-2016-genf-autoaddikt-1

A Ford leleplezte az új Ford Edge Vignale és az új Ford S-MAX Vignale modelleket. A vállalat az év későbbi szakaszában hozza nyilvánosságra a Ford Edge Vignale árát. A Ford S-MAX Vignale már megrendelhető.

A kiállításon első ízben látható a Ford Mondeo Vignale ötajtós kivitele (aminek értékesítése 2017-ben kezdődik), és ugyancsak Genfben állt reflektorfénybe a hamarosan érkező Ford Kuga Vignale tanulmányautó-változata is.

A Ford emellett új dizájn-opciókat is bemutat, amelyek már a jövő évtől a vásárlók rendelkezésére állnak, akik így még inkább saját ízlésükhöz formálhatják a Ford Mondeo Vignale és Ford S‑MAX Vignale külső megjelenését.

A kibővített Ford Vignale modellcsalád autói az Európa-szerte megnyitott FordStore márkakereskedésekben rendelhetők meg. A FordStore kereskedések kifejezetten e célra kialakított Vignale Lounge termei személyre szabott vásárlói élményt teremtenek, s e folyamatot Vignale Ügyfélkapcsolati Managerek segítik. Eddig 300 FordStore létesítmény nyílt meg, és vállalat azt tervezi, hogy a jövő év elejére 500 tagúra bővíti a hálózatot.

A Ford ugyanakkor egy új utazási-, rendezvény- és életstílus-szolgáltatást is bevezet, amely egyedi ajánlatokkal szolgál a Ford Vignale ügyfelek számára, igazodva utazási és életstílusbeli szokásaikhoz. Az ajánlatok közt ugyanúgy szerepel majd a londoni Chelsea Virágkarnevál, mint a monacói F1 Nagydíj, vagy éppen a Cannes-i Filmfesztivál VIP-premierei.

“Vásárlóink igényes emberek, akik sokat várnak a Fordtól. Olyannyira sokat, hogy bizonyos modelljeink értékesítésében akár a 70 százalékot is eléri a legmagasabb szintű Titanium felszereltség aránya,” nyilatkozta Jim Farley, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója. „A Ford Vignale révén mind a luxus, mind a személyes szolgáltatások tekintetében a Ford legjavát kínálhatjuk vásárlóinknak. Ez az oka annak, hogy a Ford Mondeo Vignale mellett most megjelenik az Edge és az S-MAX, sőt hamarosan a Kuga is.”

A Ford Vignale első márka-nagykövetei is bemutatkoznak; ők a divat, a dizájn és technológia világának sikeres, újító szellemű képviselői, akik az online és a nyomtatott médiában és a digitális videokampányokban képviselik majd a Ford Vignale programot:

  • Joe Casely-Hayford OBE és Charlie Casely-Hayford – apa és fia, a brit Casely-Hayford divatház tulajdonosai és a sztárok divattervezői
  • Kai Petermann – német formatervező, digitális trendformáló, a stilsucht.de blog alapítója

Látványosan bővül a Ford Vignale modellkínálata

A Genfben kiállított Ford S-MAX Vignale exkluzív gyöngymetál Vignale Milano Grigio, valamint Vignale White Platinum fényezéssel jelenik meg.

A Ford Edge Vignale metálbarna Vignale Ametista Scura színben, illetve Vignale White Platinum fényezéssel látható. Mindegyik autót a Ford Vignale sorozat jellegzetes hatszögletű felső hűtőrácsa díszíti, sötét matt fényezéssel és polírozott alumínium kerettel.

ford-edge-vignale-2016-genf-autoaddikt-2

A gondosan kidolgozott külső részletmegoldások látványosan feldobják az autók megjelenését; jó példa erre a Ford Edge Vignale egyedi, krómozott ködfényszóró-kerete, a Ford S-MAX Vignale csomagtérajtaján körbefutó, Vignale-dombormintázatú betét, és persze az összes modell 19 colos, polírozott alumínium keréktárcsái.

Hatásosan hangsúlyozza ki a Ford S-MAX Vignale és a Ford Edge Vignale utasterének prémium karakterét a hatszögletű varrással díszített Windsor bőrkárpitozás, amelynek különleges szmoking-stílusú öltései az üléseken és az ajtók belső felületén is láthatók; a kárpitok Cashmere vagy sötét Ebony színekben rendelhetők. Az Ebony bőrkárpitozás a középső kartámaszra és a tárolódobozra is kiterjed, akárcsak a műszerfalra, amelynek utasoldali részén alumínium hullámvonal fut végig.

A tavaly bemutatott négyajtós és kombi karosszériaváltozatok után Genfben látható először a Ford Mondeo Vignale ötajtós kivitele is. A Ford Mondeo Vignale és a  Ford S-MAX Vignale vásárlóinak a márka különleges opciókat kínál, például sötét árnyalatúra fényezett könnyűfém keréktárcsákat és ködfényszóró-kereteket, valamint krómozott elemek nélkül kialakított külső felszereltségi csomagokat, amelyek szintén a Genfi Autószalonon jelennek meg először.

ford-kuga-vignale-2016-genf-autoaddikt-1

“A Ford Vignale kifinomultságot és prémium sportosságot sugall” – vélekedett Joel Piaskowski, a Ford Európa formatervezési igazgatója. “A Ford Vignale segítségével a vásárlók sokkal egyedibb módon élvezhetik a luxust, és fejezhetik ki egyéniségüket.”

A Ford S-MAX Vignale, a Ford Edge Vignale és a Ford Mondeo Vignale modellekben alapfelszereltségként jelenik meg a SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer, amely gyorsabban működik, és újratervezett 8 colos érintőképernyője immár a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is kezelhető.

Az autósoknak elég megnyomniuk egy gombot, majd kimondani, hogy „kellene egy kávé”, „tankolni kellene”, „kellene egy parkolóhely” – és a rendszer máris kávézót, benzinkutat vagy parkolót keres, sőt akár vasúti pályaudvart, repteret és szállodát is. A navigációs eszköz segítségével a rendszer ezután a kiválasztott úti célhoz irányítja a sofőrt.

A kifinomult technológiák sorában megtalálható még a Ford Aktív Zajkioltás* is, ami a kabinban elhelyezett három mikrofonnal méri fel a belső térbe beszűrődő motorzajt, és az autó audiorendszerén keresztül ellentétes frekvenciájú hangokat sugároz, kioltva ezzel a zavaró hanghatásokat az utastérben. Az erős és üzemanyag-takarékos erőforrások kínálatában a Ford 210 lóerős, 2,0 literes biturbó TDCi dízelmotorja is szerepel.

Ford Kuga Vignale tanulmány: a SUV-ok jövője

A Ford Kuga Vignale tanulmányautó bepillantást nyújt abba, milyenek lesznek majd a Ford gazdag felszereltségű SUV-modelljei az európai piacon; a tanulmány alapjául a Ford Kuga közepes méretű SUV szolgált, ami Genfben áll először egy autókiállítás közönsége elé.

ford-kuga-vignale-2016-genf-autoaddikt-2

A Ford Kuga Vignale tanulmány Vignale Palazzo Pearl fényezéssel – egy egyedi, gyöngyház-jellegű festéssel – készült. Az első és hátsó alsó védőelemeket, valamint a ködfényszórók keretét és az ajtóbetéteket patinás, sötét fényezés díszíti, a ködfényszóró-betétek pedig fényes fekete színben csillognak.

Az autó utasterét egyedi bőrkárpitozás borítja; az üléseket, az ajtópaneleket és a műszerfalat szmoking-stílusú öltések díszítik, sőt még a csomagtér padlóját és a csomagtérajtó belső részét is bőrrel kárpitozták.

Az oszlopok belső felülete és a tető borítása szarvasbőr hatású Alcantara anyagból készült; a kesztyűtartó és a kartámasz-konzoldoboz párnázott burkolatot kapott, a középkonzolt pedig prémium hatású Opale sötétszürke, gyöngyház-hatású fényezés fedi.

A 2015-ben eladott 102.000 darab Kuga négyötödét a gazdag Titanium felszereltséggel rendelték meg a vásárlók, ami azt mutatja, hogy nagy az érdeklődés a luxusváltozatok iránt a SUV-szegmensben, ami az iparági adatelemző IHS intézet szerint 2020-ra a teljes járműértékesítés 27 százalékát adja majd, szemben a 2014-es 20 százalékkal.

“Ford Kuga Vignale tanulmányautónk is világosan utal a luxus-SUV modellek egyre erősödő trendjére; az autó prémium dizájnja, anyagválasztása és kézműves kidolgozása a Ford legszebb értékeit képviseli” mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Nagy lehetőséget látunk abban, hogy kibővítjük a Ford termékkínálatának prémium szegmensét, s hogy ezáltal olyan különleges élményt teremtünk, ami megfelel vásárlóink egyre növekvő elvárásainak.”

Stílus az utazásban

A Ford Vignale vásárlói minőségi élményekre vágynak, és a legmagasabb szintű luxus mellett az idő is fontos tényező számukra. A Ford személyre szabott szolgáltatást nyújt számukra, aminek segítségével Európa-szerte egyszerűen juthatnak exkluzív utazási- és életstílus-élményekhez.

A globális rendezvény-, életstílus- és utazásszervező ügynökséggel, a Total Management vállalattal közösen kínált szolgáltatás a különleges élmények válogatott kollekcióját kínálja a Ford Vignale ügyfeleknek – olyan luxusszínvonalú helyeken, mint a Relais & Châteaux Mas de Torrent a spanyolországi Gironában, vagy a Grayshott Spa and Hotel az Egyesült Királyságban.

ford-mondeo-vignale-milanogrigio-2016-genf-autoaddikt

Az exkluzív kínálatban számos színházi, zenei és sportesemény – például a French Open teniszbajnokság – szerepel. A Ford egy havonta elküldött email-ben tájékoztatja ügyfeleit a legújabb exkluzív utazási és életstílus-lehetőségekről; a szolgáltatás ebben a hónapban indul Európában.

Mindemellett az ügyfelek rendelkezésére áll az Apple és Android™ operációs rendszerekre kifejlesztett Vignale Service okostelefonos alkalmazás is. Az alkalmazás közvetlen kapcsolatot kínál a Vignale Magazin online életstílus-tartalmaihoz; vezetési tippeket és információkat ad; segít megkeresni a legközelebbi márkakereskedést; GPS-alapú szolgáltatásai közt megtalálható a Ford Vignale Park Me és a benzinkút-kereső, és egyetlen érintésre kapcsolatot teremt a vészhelyzeti segélyhívó szolgálattal vagy a Vignale One Call munkatársaival.

Bemutatkoznak a Ford Vignale nagykövetei

Az új Ford Vignale Nagykövetek – a Ford Vignale bemutató kampányának sztárjai – egytől egyig elismert emberek saját szakterületükön, és hűen tolmácsolják a Ford szenvedélyes elkötelezettségét a kortárs dizájn és a kimagasló minőségű kézműves alkotások iránt.

Joe and Charlie Casely-Hayford (apa és fia) a Casely-Hayford divatmárka képviselői és a férfidivat közismert szereplői. A Casely-Hayford páros az első, aktívan is együttműködő apa-fia páros a divatvilág élvonalában, és ügyfeleik közt olyan híres zenészek szerepelnek, mint Lou Reed, Nas, Sam Smith, a The Clash, a The xx és a U2. Joe Casely-Hayfordot a divatvilágban végzett értékes szolgálataiért 2007-ben a Brit Birodalom Rendjének lovagjává ütötték.

A berlini Kai Petermann a legnépszerűbb német lakberendezési blog, a “stilsucht.de” alapítója és kreatív igazgatója. Ez az egyik legnagyobb német trendformáló blog, és témáinak középpontjában leginkább a dizájn-felfedezések, az életstílus-ötletek és a technológiák állnak. A Ford idővel további Ford Vignale Nagyköveteket is bemutat majd, akik az év későbbi szakaszában csatlakoznak a programhoz.

ford-s-max-vignale-2016-genf-autoaddikt

“Azért döntöttünk úgy, hogy együttműködünk a Ford Vignale-val, mert erős szinergiát éreztünk a két márka között” – mondta el Joe Casely-Hayford. “Tetszett nekünk az ötlet, hogy kombinálják a kézműves kidolgozást az innovációval, a technológiát a tradícióval. Azt pedig egyenes imádtuk, ahogyan az apró részletekre is figyelnek.”

Saját Vignale Kollekció

A 2016-os Vignale Kollekció egyesíti a Ford Vignale formatervezőinek dizájn-portfólióját és a Ford Vignale modellek kézműves kidolgozását és prémium anyagait. A Vignale Termekben és a kifejezetten e célra létrehozott online vásárlási felületen megtekinthető és megrendelhető Vignale Kollekcióban olyan különleges tárgyak szerepelnek, mint például a kézzel varrott bőrből készült iPod-tok és irattáska, amelyek dizájnját a különleges Ford Vignale hűtőrács és a kézzel varrott ülések egyedi mintázata ihlette. A kínálatban emellett egy kiváló minőségű bőrrel borított USB-háttértár is szerepel, valamint egy vintage bőr írómappa exkluzív formatervezésű LAMY Vignale töltőtollal és golyóstollal; egy bőr mappa az utazáshoz szükséges dokumentumoknak; egy pénztárca és egy bőr napszemüveg-tartó. A Vignale Kollekcióban most először jelenik meg a puha bőrborítású jegyzettömb-sorozat is.

A General Motors Overdrive Awarddal díjazta az LG-t

Az LG Electronics járműalkatrészekkel foglalkozó üzletága és az LG Chem kapta meg a General Motors (GM) tekintélyes elismerését, az Overdrive Awardot idén március 10-én, az amerikai autógyártó 2015-ös év beszállítója elnevezésű rendezvényén, Detroitban.

gm-overdrive-award-lg-autoaddikt

A GM ezzel az LG által az elektromos járművek (EV) fejlesztéséhez és gyártásához beszállított innovatív autóipari technológiát ismerte el.

Az Overdrive Awardot minden évben a GM beszerzési, tervezési, minőségellenőrzési, gyártási és logisztikai szakértőiből álló bíráló bizottság  ítéli oda a cég négy legjobb partnerének. A nyerteseket az általuk kínált technikai innováció szintje és minősége, a termék minősége és a versenyképes árazás alapján választják ki.

Az LG a GM régi partnerének számít, már az autógyártó első generációs elektromos járművéhez, a Volthoz is ez a társaság szállította az akkumulátorokat 2010-ben csakúgy, mint a 2014-es Spark EV-hez és az új Bolt EV-hez. Ezt az együttműködést szilárdította meg a GM azzal, hogy az LG Chemet hat egymást követő évben választotta meg az év beszállítójának. 2010-ben az LG Chem és a GM szoros együttműködése azzal került a fókuszba, hogy a koreai céget az amerikai autógyártó az év vállalatává választotta.

„Igen nagyra tartjuk a GM elismerését és úgy véljük, ez kiválóan bizonyítja a GM-mel kötött hosszú távú együttműködésünk hatékonyságát” — mondta Lee Woo-jong, az LG Electronics járműalkatrész-üzletágának alelnöke . „Az LG nagyon szerencsésnek mondhatja magát, hiszen az LG Electronics járműalkatrész-üzletágának 2013-as megalapítása óta olyan világcégekkel dolgozhat együtt, mint a GM.”

Kovács Nikolett és Szabó Krisztián Ausztriában motoros szánozott

Kovács Nikolett gyorsasági motorversenyző és Szabó Krisztián rallycross pilóta az ausztriai Westendorfban motoros szánoztak a havas lejtőkön.

kovacs-niki-szabo-krisztian-motoros-szan-autoaddikt

„Be kell vallanom, hogy nem vagyok egy téliesített lány, eddig csak quaddal és minimotorral edzettem havon – amikor még volt hó hazánkban. A sebesség okozta adrenalint azonban semmi más nem tudja előidézni, márpedig ezek a motoros szánok mennek rendesen. Krisztián jóval rutinosabb ebben, a jövőben biztosan veszek majd tőle egy-két leckét. Imádnám, ha rendszeresíteni tudnánk ezt az edzésformát” – mondta Kovács Nikolett.

„A száguldás minden formáját szeretem. A motoros szánozás az egyik téli kedvencem. Korábban voltak olyan telek, amikor több száz kilométert is megtettem a Börzsönyben egy ilyen géppel. Örültem, hogy most egy vadonatúj 160 lóerős Yamahával is próbára tehettem a tudásomat. Igyekeztem néhány trükköt is bedobni, amit az osztrák szervezők nem mindig néztek jó szemmel” – tette hozzá Szabó Krisztián.

„Különösen akkor riadtak meg, amikor menet közben szándékosan az oldalára állítottam a szánt. De aztán látták, hogy nem most csinálom először és ettől megnyugodtak.” – mondta mosolyogva a Rallycross Európa-bajnokságon a tavalyi évben újoncként bronzérmet szerző pilóta, aki korábban alpesi síben is szerzett néhány magyar bajnoki címet. Így a havas tájakon valóban otthon érzi magát. Az izgalmaknak nem csak szemtanúja volt, de végül részesévé is vált Világi Péter. „Nem vagyok egy félős típus, de többször azt gondoltam, hogy felborulunk a motoros szánnal, igaz a száguldás végére beláttam, hogy Krisztián ezzel a járművel is profi módon bánik” – mondta el a Havazin műsorvezetője.

Mindkét magyar versenyző jó felkészülésnek tekintette az ausztriai kalandot. Kovács Nikolett májusban kezdi a versenyszezont, Szabó Krisztián első megmérettetése a portugáliai Rallycross VB futamon lesz, április 15-16-án.

Az elektromos autók töltőrendszerének szabványosítását sürgeti a Volvo

A Volvo Cars véleménye szerint a világ autóiparának arra kellene törekednie, hogy szabványosítsák a részben vagy teljesen elektromos gépkocsik töltő infrastruktúráját, mondta Dr. Peter Mertens, a Volvo Car Group kutatási és fejlesztési tevékenységeiért felelős alelnöke.

volv-xc-90-elektromos-toltes-autoaddikt

A villanyautó-töltők globális szabványának megvalósítását elősegítendő, a Volvo Cars elhatározta, hogy részvételével támogatja a Charging Interface Initiative (töltési interfész kezdeményezés) névre hallgató konzorciumot, amelyet azzal a céllal hoztak létre az érdekeltek, hogy az általuk kifejlesztett kombinált töltőrendszert (Combined Charging System, CCS) az akkumulátor üzemű gépkocsik töltésére szolgáló globális szabványként fogadtassák el.

A Volvo Cars a hálózatról tölthető hibrid gépjárművek vezető gyártójaként a következő néhány év során a jelenlegi modellek leváltásakor minden új modellcsaládban hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellt kíván bevezetni. A vállalat 2019-ben pedig a népszerű SPA padlólemezre épülő, tisztán elektromos gépkocsit fog bemutatni.

Az elektromos járművek folyamatosan erősödő népszerűségének, valamint az ügyfelek technológia iránti támogatásának megerősítését biztosítandó, létre kell hozni egy egyszerű, szabványos, gyors és globális töltő infrastruktúrát, érvel Dr. Mertens.

„Látható, hogy máris megindult az átállás a teljesen elektromos üzemű autókra. Ennek feltétele az akkumulátor-technológia fejlődése, a költségek csökkenése, és a megfelelő töltő infrastruktúra kiépítése” – mondta Dr. Mertens. „Habár technológiai szempontból készen állunk a bevezetésre, az infrastruktúra még nem az igazi. Ahhoz, hogy a hatótávolság miatti szorongást (range anxiety) egyszer és mindenkorra száműzhessük, nélkülözhetetlen a világszerte egységes, szabványosított töltőrendszer létrehozása.”

A normál és gyorstöltésre egyaránt alkalmas CCS kombinált töltőrendszer egyre praktikusabbá és kényelmesebbé teszi a villanyautó használatát – különösen városi környezetben, amely eleve az elektromos járművek optimális közege.

A rendszer az egyfázisú töltést háromfázisú gyorstöltéssel kombinálja, váltóárammal legfeljebb 43 kilowatton (kW), egyenárammal legfeljebb 200 kW-on, illetve a jövőben akár 350 kw-on – mindezt egyetlen rendszerben.

„Rendkívül nagy örömmel támogatjuk aktív részvételünkkel az elektromos autó töltőrendszerekre vonatkozó szabványok kialakításának folyamatát. Az, hogy jelenleg nem létezik ilyen szabvány, alapvető gátja annak, hogy az elektromos járművek megnöveljék részesedésüket a globális újautó-piacon” – mondta Dr. Mertens.

A Volvo Cars, amely komoly, négy évtizednyi hagyományokkal rendelkezik az elektromos járművek kutatása és fejlesztése terén, Twin Engine technológiájának köszönhetően ma a világ egyik vezető autógyártója a plug-in hibridek szegmensében. Már most minden ötödik Volvo XC90 modell T8 Twin Engine hálózatról tölthető hibrid hajtáslánccal talál gazdára.

„A Volvo Twin Engine technológiája a tisztán elektromos járművek tiszta és csendes üzemét, praktikumát és teljesítményét a hagyományos hajtásláncokkal elérhető hatótávolsággal kombinálja. A rendszer vásárlói már ma élvezhetik az elektromos átállás előnyeit” – tette hozzá Dr. Mertens.

Genfi Autószalon 2016: az Alfa Romeo újdonságai

Kétségtelenül elérkezett az év legjobban várt pillanata az Alfa Romeo kapcsán: április 15-től az új Giulia rendelhetősége elérhetővé válik az EMEA térség piacain.

alfa-romeo-mito-2016-autoaddikt-1

A modell a Genfi Autószalonon tartja globális előzetesét: nem kevesebb mint négy különböző kivitelben mutatja meg magát a kiállítás látogatóinak, érzékeltetve a piaci bevezetéskor elérhető, széles kínálatot. A Giulia háromféle felszereltségi szintet (Giulia, Super és Quadrifoglio) és hat új motorváltozatot kínál: a 150 vagy 180 lóerős 2.2 literes dízel erőforrást hatfokozatú kézi vagy 8 fokozatú automata váltóval, a 200 lóerős 2.0 literes változatot 8 fokozatú automata váltóval, valamint az 510 lóerős 2.9 V6 Bi-Turbo benzinmotort hatsebességgel kéziváltóval.

Alfa Romeo Giulia

Az új Gilulia jellegzetesen olasz formaterve érzékletesen jelenik meg a remek arányérzékben, az egyszerűségben és a kiváló minőségű kidolgozásban. Az autóipari ‘alkotás’ középpontjában a vezető áll, valamint a lélegzetelállító vezetési élmény iránti vágy, amelyet érzékeny kormányzás, azonnali gyorsítóképesség, gyors váltás és késlekedés nélküli fékek elégítenek ki.

alfa-romeo-giulia-2016-autoaddikt-1

A hátsókerékhajtás több mint egyszerű tisztelgés az Alfa Romeo legendájának leghitelesebb gyökerei előtt: olyan műszaki megoldás, amely kimagasló menettulajdonságokat és magával ragadó vezetési élményt biztosít. A Giulia további különlegességei között említhetjük a két tengely közötti, optimális tömegelosztást, a kifinomult felfüggesztést (szabadalmaztatott Alfa Romeo konstrukció), és a piac legközvetlenebb kormányművét. Emellett az Alfa Romeo Giulia a kiemelkedő motorteljesítmény és az ultra csekély tömegű anyagok (pl. szénszálas anyagok, alumínium, alumínium kompozitok és műanyag) bőséges alkalmazása révén a legkiválóbb tömeg/teljesítmény aránnyal (Quadrifoglio kivitelben kevesebb mint 3) büszkélkedhet.

alfa-romeo-giulia-2016-autoaddikt-3

Az Alfa Romeo hagyományaihoz híven az új Giulia olyan egyedülálló műszaki megoldásokkal büszkélkedhet, amelyek kategóriájának mértékadó tagjává emelik. Az átlagosnál kifinomultabb jellemzők között említést érdemel a féktávolságot jelentősen lerövidítő integrált fékrendszer (IBS), valamint a kivételes komfortot biztosító aktív felfüggesztés. A Quadrifoglio kivitel kiváltsága a nyomatékvektor szabályozási rendszer, amely kiemelkedő menetstabilitást biztosít, míg az aktív első légterelő nagy sebességnél nyújt optimális, szabályozható leszorítóerőt.

Genfben a modell négy változata: három Giulia Super – 2.2 JTDm 180 lóerős dízel és 2.0 literes 200 lóerős benzinmotorral – valamint egy 510 lóerős 2.9 V6 Bi-Turbo benzinmotos Giulia Quadrifoglio áll reflektorfénybe.

Új Giulietta és új Mito

Az Alfa Romeo újdonságai nem érnek véget a régen várt Giulia megérkezésével. Sőt. a márka teljes körű megújuláson esett át. A kiállításon figyelmet követel magának az új Giulietta és az új Mito is, az a két, átdolgozott modell, amely a varázslatos Giulia oldalán valódi olasz családi hangulatot ébreszt. Erről tanúskodik az új orrkialakítás, amely a merőben újszerű hűtőmaszkkal és a háromlevelű lóherét mintázó, legendás elrendezéssel a világ egyik legismertebb, legkönnyebben felismerhető autóipari stíluselemei közé tartozik. A “Giulietta” és “Mito” típusnevek feliratozásánál használt betűtípus szintén a “Giulia” előtt tiszteleg: mindkét modell az Alfa Romeo márka megújult márkajelzését kapta meg.

alfa-romeo-giulietta-2016-autoaddikt-2

A két új modell átdolgozott, optimalizált felszereltségi szinteken lép színre, így az ügyfelek gyorsan és egyszerűen kiválaszthatják az ízlésünknek és igényeiknek leginkább megfelelő kivitelt, majd azt az opciós funkciók és tartozékok gazdag választékából tökéletesen testre szabhatják. Az új Giulietta egy sor fontos újítással lép színre. Ezek között említést érdemelnek a korábbinál markánsabb, sportos karakterjegyek, a most először alkalmazott, 120 lóerős 1.6 JTDm turbódízel erőforrás és az innovatív Alfa TCT automata sebességváltó párosa; valamint az Uconnect 6.5″ rendszer különösen praktikus LIVE szolgáltatási köre. A március elejétől minden nagyobb európai piacon megvásárolható új Giulietta két kiadásban lép színre Genfben: a nagyteljesítményű 240 lóerős Veloce 1750 Turbo benzinmotorral, valamint a 120 lóerős Super 1.6 JTDm, mindkettő TCT automata sebességváltóval. Az előbbi különösen látványos darab, köszönhetően az új, piros betétekkel díszített, sportos lökhárítóknak, sötétszürke fényezésének, üvegtetejének, piros féknyergeinek és új 19 colos könnyűfém keréktárcsájának. Ugyanebben a sportos kezelésben részesült az utastér, ahol piros öltésekkel varrott bőr/Alcantara kárpitozású sportülések várják az utasokat. A Giulietta Veloce kiadás mellett az érdeklődők a modell Super felszereltségű változatával is megismerkedhetnek: ez dohánybarna bőrkárpitozást, 18 colos könnyűfém keréktárcsákat, krómozott külső díszítőelemeket és új kipufogóvéget vonultat fel.

alfa-romeo-mito-2016-autoaddikt-2

Az új Mito globális premierjét ünnepli az Alfa Romeo genfi standján. A modell egy sor átdolgozott formai megoldással kelleti magát, ugyanakkor nem változott piaci pozicionálása: sportos kisautóként olasz stílusával, kiemelkedő műszaki tartalmával  és persze felülmúlhatatlan vezetési élményével hódítja meg az ügyfelek szívét. A Genfi Autószalonon a modellkínálat sportosabb tagja lép színre: egy 170 lóerős 1.4 MultiAir Turbo benzinmotorral és TCT automata sebességváltóval szerelt, Veloce felszereltségű példány, amelyet új Sabelt sportülések (fekete szövet / Alcantara kárpitozással) tesznek még különlegesebbé. Az új Mito júniustól rendelhető az olasz és francia piacokon, majd később a térség többi országában is elérhető lesz.

4C Coupé és 4C Spider

Szintén a reflektorfénybe kívánkozik a lenyűgöző Alfa Romeo 4C, a márka újkori legendája, amely kupé és Spider kivitelben testesíti meg a minden Alfa Romeo génjeiben ott rejlő sportos karaktert. Az optimális teljesítmény és a tökéletesen mérnöki mestermunka találkozásából a létező legintenzívebb vezetési élmény jön létre, lélegzetelállító köntösben.

Mindkét autóban ugyanaz a nagyteljesítményű, teljesen alumínium szerkezetű, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor teljesít szolgálatot. A 1750 cm3-es, kétoldali változó szelepvezérléssel szerelt motor szupersportkocsikat idéző menetteljesítményekre képes: végsebessége 257 km/óra, álló helyzetből 4,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, legnagyobb oldalgyorsulása 1,1 g, maximális lassulása pedig 1,25 g.

A szupersportkocsik szellemisége az autó különböző pontjain felhasznált ultra kis tömegű anyagokban is megmutatkozik: a vázszerkezet szénszálas kompozit anyag, az első és hátsó felfüggesztés alumíniumból készült, míg a karosszéria borítólemezeit kis sűrűségű SMC kompozit anyagból gyártották.

A svájci kifutón Stromboli szürke fényezéssel vonul fel a 4C Spider, szénszálas bukókeret-borítással, valamint az Akrapovič által tervezett, kettős üzemmódú, középen kivezetett, titán kipufogórendszerrel. A még látványosabb stílus, a még ütőképesebb tömeg és teljesítmény érdekében az autó barnás árnyalatú küllőkkel szerelt keréktárcsákat (elöl 18, hátul 19 colos méretben), valamint szénszálas külső karosszéria kiegészítőket (például oldalsó és első légbeömlők, vagy külső visszapillantó tükörházak) kapott. Végül, de nem utolsó sorban a Genfben kiállított kabrió modell alapfelszerelését piros féknyergek, piros bőr sportülések, valamint szénszálas panelekkel kombinált bőr belső kidolgozás egészíti ki.

A stand másik büszkesége a díjnyertes 4C Coupé háromrétegű Trofeo fehér fényezéssel, szénszálas tető- és karosszériaelemekkel (pl. oldalsó és első légbeömlők, külső tükörházak, vagy hátsó légterelő), fekete féknyergekkel, középen kivezetett, kettős üzemű Akrapovič titán kipufogórendszerrel, valamint egyedi, barnított kivitelű, ötlyukú keréktárcsákkal (elöl 18, hátul 19 colos méretben.) Az utastérben a különleges sportülések bőr / fekete mikrofiber kárpitozást kaptak, kontrasztos piros öltésekkel. A látványt bőr ajtópanelek és bőr műszerfal, valamint szénszálas dekorelemek teszik még lenyűgözőbbé.

Alfa Romeo stand

Az Alfa Romeo egy olyan, megújul standdal tért vissza Genfbe, amelyen korábban sehol nem látott építészeti megoldások és kifinomult világítási rendszer hívják fel a figyelmet a nagy jelentőségű újdonságokra. Az Alfa Romeo stand már megjelenésében is lenyűgöző. Az alaphangulatot az Alfa Romeo legfontosabb stíluselemeiként a klasszikus piros LED megvilágítással kombinált fekete háttér adja meg. Előtte hagyományos üvegfalak testesítik meg az Alfa Romeo veleszületett kiváló minőségét, míg a padló sportos textúrája az Alfa típusok legendás teljesítményére utal.

A kiállítás megkérdőjelezhetetlen sztárja az új Giulia. A modell három Super kivitelű képviselője egy piros LED-ekkel határolt platformon áll a nézők elé, akik egy “kiterjesztett valóság” (AR) állomás segítségével mélyrehatóan megismerkedhetnek a nagyteljesítményű Giulia Quadrifoglio leginnovatívabb műszaki részleteivel. Mint királynő körül az udvartartása, úgy helyezkedik el a Giulia mellett legyező alakban a többi modell: az új Giulietta, az új Mito, a 4C Spider és a 4C Coupé. Ezek a különleges járművek is arról tanúskodnak, hogy az Alfa Romeo típusai több mint egy évszázadon át szólították meg azokat, akik számára az automobil több ‘praktikus közlekedési eszköznél’, és sokkal inkább valós érzelmek forrásaként tekintenek négykerekűjükre.

A stand egy kijelölt területén található a Mopar, az FCA csoport autómárkáinak szerviz- és ügyfélszolgálati szolgáltatásait, valamint eredeti alkatrészeit és tartozékait ellátó márka. Az Alfa Romeo ajándéktárgyak új kollekciója is Genfben mutatkozik be; ezek központi grafikai eleme a márka átdolgozott emblémája. A kollekció a Centro Stile Alfa Romeo közreműködésével létrehozott darabokat kínál, olyan első osztályú használati és ajándéktárgyakat, amelyek különleges anyagokból: szénszálas kompozitokból, alumíniumból vagy Nycroteh technikai szövetből készítettek. A kollekció meghatározó elemei az öltözetek, élükön egy vízálló softshell szövetből készített, moduláris kabáttal; a bőráruk, köztük egy unisex hétvégi táska ultramodern anyagokkal és csiszolt fém elemekkel, valamint olyan fontos mindennapi kiegészítők, mint a pénztárcák vagy márka-specifikus kulcstartók. Végül, de nem utolsó sorban a Mopar területen felállított kijelzőn az Alfa Romeo 4C, Giulietta és Giulia modellekhez tervezett kiegészítők és tartozékok is megjelennek. Utóbbi például felszerelhető szénszálas/Alcantara kormánykerékkel, vagy karbon külső tükörházakkal és lábtámasszal.

A Nissan Qashqai újabb rekordot döntött

A Nissan mára többet gyártott a Qashqai modellből, mint bármely más autótípusból az európai Nissan-gyártás elmúlt három évtizedében összesen.

nissan_qashqai_1_6_dci_2014_002

A sunderlandi gyárban készülő díjnyertes crossoverek száma nemrég meghaladta az egy modellből gyártott csúcsmennyiséget. A korábbi rekordot a Nissan másik európai ikonja, a Micra tartotta 2 368 704 darabbal.

A Qashqai azonban elérte a 2 368 705 darabot, és ezzel kevesebb, mint 10 év alatt megelőzte a Micrát. A Nissan sunderlandi gyárában továbbra is nagyjából 1 200 Qashqai gurul le a gyártószalagról naponta; 2016. február végére pedig a legyártott darabszám elérte a 2 398 134-et. Az Egyesült Királyság történetében ezidáig még egyetlen autónak sem sikerült ilyen rövid idő alatt átlépni a 2 milliós darabszámot.

Colin Lawther, a Nissan európai gyártással, ellátásilánc-menedzsmenttel és beszerzéssel foglalkozó alelnöke a következőt nyilatkozta: „A Qashqai bevezetésével egy teljesen új szegmens nyílt az autópiacon. A Qashqai azóta is meghatározó szereplője az így létrehozott crossover szegmensnek, támogatva a Nissan rekord mértékű növekedését Európában. 

Európában a Micra a Nissan egyik ikonikus modellje, amit 18 évig sunderlandi gyárunkban gyártottunk. Az a tény, hogy a Qashqai fele ennyi idő alatt meg tudta előzni a Micrát jól mutatja, hogy a Qashqai szinte azonnal megnyerte az európai ügyfelek szívét.”

A Nissan Egyesült Királyságban található formatervezési és műszaki központjában tervezett, kívül-belül az európai ügyfelek igényeire szabott  Qashqai a Nissan legnépszerűbb autója Európában. Emellett a Qashqai egyben Európa legnépszerűbb crossovere is, így 2010 óta megállás nélkül folyik a modell gyártása.

nissan_qashqai_1_6_dci_2014_004

A számos díjat és elismerést elnyert Nissan Qashqai iránti kereslet továbbra is töretlen. 2015 szeptemberében a második generációs Qashqai elérte a félmilliós gyártási darabszámot, amivel rekordot döntött: a brit autógyártás történetében eddig még egyetlen autó sem érte el ezt a mérföldkövet ilyen gyorsan. Jelenleg minden 62. másodpercben elkészül egy új Qashqai a sunderlandi üzemben, ami óránként 58 autót jelent.

A Nissan Qashqai lesz az az autó is, ami az önjáró autózás úttörőjeként vonul majd be a történelembe. A 2016-os Genfi Autószalonon ugyanis a Nissan bejelentette, hogy a jövő évtől a Qashqai lesz a vállalat első,  „Piloted Drive” önjáró vezetés-technológiával felszerelt európai járműve. Ez az első lépésben azt jelenti, hogy az autó képes lesz önjáróan és biztonságosan közlekedni nagyforgalmú autópályákon, egy adott sávban. Ezt később további lépések követik majd.

nissan_qashqai_1_6_dci_2014_005

Lawther hozzátette: „A Qashqai gyártásával sunderlandi üzemünk az Egyesült Királyság egyik legnagyobb autógyárává nőtte ki magát, a Nissan európai forgalma pedig rekord magasságokba emelkedett. A jövő évben érkező önjáró technológiákkal felszerelt Qashqai segítségével pedig a Nissan még magasabbra teszi a lécet a crossover szegmensben.”

A Nissan 2016-ban ünnepli a sunderlandi gyár fennállásának 30. évfordulóját is. Ebben a gyárban készül a Qashqai, a Juke, a 100%-ban elektromos LEAF, a csapotthátú Note és az új Infiniti Q30 prémium kompakt autó.

Audi AG: további növekedés a cél 2016-ban

Az Audi több, mint 20 új vagy megújult modellel készül a 2016-os évre, emellett a megkezdett növekedés folytatását célozza meg a márka.

audi-a4-2016-autoaddikt

Az ingolstadti székhelyű vállalat a tavalyi év óriási kihívásai ellenére sikeres időszakot zárt és rekord eredményt könyvelhetett el, ugyanis kiszállításai világszerte elérték a 1 803 246 járművet, amely a 2014-es darabszámhoz viszonyítva 3,6 százalékos bővülést jelent. Az erős kereslet eredményeképpen a vállalat 58,4 milliárd eurós árbevételével szintén új csúcsot döntött. Az operatív eredmény 4,8 milliárd eurót tett ki, a különleges tételek nélküli operatív eredmény pedig elérte az 5,1 milliárd eurót, amely megfelel a tavalyi év hasonlóan magas eredményének. A kihívásokkal teli működési környezet ellenére illetve annak dacára, hogy az új Audi A4-hez hasonló kulcsfontosságú modellek bevezetése előtt állt a márka, az operatív árbevétel-arányos nyereségráta elérte a 8,3 százalékot. A különleges tételek nélkül ez a szám 8,8 százalék, és mindkét eredmény a nyolc és tíz százalék közötti célsáv tartományába esik.

Az idei évben tovább dübörög az Audi termékoffenzívája. Az új Audi Q2 modellel például a vállalat célja egy új piaci szegmens meghódítása és a Q modellcsalád sikertörténetének folytatása. Ezzel egy időben az Audi az elektromos mobilitás és a digitalizáció legfontosabb területeinek fejlesztését is támogatja. A 2016-os évre több, mint 3 milliárd euró befektetést irányzott elő a vállalat. Ezen kívül egy teljesen új és csúcstechnológiát képviselő mexikói gyár nyitásáról döntött a márka. Továbbá 1 200, a márka jövője szempontjából kiemelt területen működő szakembert toboroz a négykarikás márka Németországban.

A vállalat ingolstadti székhelyén tartott éves sajtótájékoztatón Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke kijelentette: „Sikeresen túljutottunk egy igen küzdelmes éven. Egyedül 2016-ban több, mint 3 milliárd eurót fektetünk a holnap mobilitásába és haladunk tovább az elektromos mobilitás és a digitalizáció útján.” Több, mint 20 új vagy megújult modell piaci bevezetésével pedig a vállalat idei célja, hogy új ügyfeleket nyerjen meg magának és folytassa útját a megkezdett növekedési pályán.

Az AUDI AG új rekordot állított fel 2015-ben a kiszállítások terén: világszerte 3,6 százalékkal nőttek az eladások és 1 803 246 autó talált gazdára (2014: 1 741 129 darab). Európában és Kínában az Audi megerősítette vezető pozícióját a prémiummárkák között. Az Amerikai Egyesült Államokban most először több, mint 200 000 ügyfél döntött a négykarikás márka mellett. A vállalat összesen több, mint 60 piacon múlta felül korábbi eredményeit.

Elsősorban a magas keresletnek köszönhetően az Audi konszern új árbevételi rekordot ért el. A 2014-es év eredményéhez viszonyítva 8,6 százalékkal, 58 420 millió euróra nőtt a vállalat árbevétele (2014: 53 787 millió euró).

A globális termelési hálózat bővítése illetve az új modellekre és technológiákra fordított jelentős kiadások ellenére az operatív eredmény elérte a korábbi év szintjét. 2015-ben az Audi konszern különleges tételekkel együtt számolt operatív eredménye elérte a 4 836 millió eurót. A különleges tételektől megtisztított operatív eredmény 5 134 millió euróra rúgott, amely megfelel az előző időszak eredményének (2014: 5 150 millió euró). Mindez 8,8 százalékos operatív árbevétel-arányos nyereségrátának felel meg (2014: 9,6 százalék). A különleges tételekkel együtt ez az operatív árbevétel-arányos nyereségráta 8,3 százalékot tett ki, amely a nyolc és tíz százalék között meghatározott célsáv tartományába esik.

Ezek a különleges tételek többségében a hathengeres TDI motorokat érintő, a dízel aggregátok kibocsátásával kapcsolatos ügyhöz kötődnek. Ide tartoznak például a műszaki megoldásokat, a jogi kockázatokat és az értékesítési tevékenységeket érintő pénzügyi kiadások. Az igazgatótanács elnöke, Rupert Stadler hangsúlyozta: „Sajnáljuk a történteket. Biztosítjuk a teljes átláthatóságot és rendbe hozzuk a dolgokat.” Egy, a Volkswagen AG-val kötött megegyezésnek köszönhetően az érintett négyhengeres TDI aggregátok nincsenek közvetlen hatással az Audi konszern jövedelmezőségére.

Többek között a nagyszámú piaci bevezetés miatt az Audi konszern értékesítési költségei 5 782 millió euróra (2014: 4 895 millió euró) nőttek. A pénzügyi eredmény az elmúlt üzleti évben elért 448 millió eurós eredményével elmarad a megelőző évtől (2014: 841 millió euró). Az Audi adózás előtt eredménye elérte az 5 284 millió eurót (2014: 5 991 millió euró), az adózás előtti árbevétel-arányos nyereségrátája pedig 9 százalékra csökkent (2014: 11,1 százalék).

Axel Strotbek, az AUDI AG igazgatótanácsának a pénzügyekért és szervezetért felelős tagja körülbelül 250 hazai és nemzetközi újságíró előtt hangsúlyozta: „Jelenleg a vállalat történetének legnagyobb beruházási hullámának közepén járunk. Operatív eredményünk és a rendkívül pozitív cashflow a bizonyíték üzleti modellünk stabilitására.” Az Audi az idei év beruházási kiadásaira 3 milliárd eurót irányzott elő. Kiemelt figyelmet kapnak a műszaki innovációk és az új modellek. Ezen kívül a prémium autógyártó tovább kívánja bővíteni globális termelési hálózatát, hangsúlyozva, hogy a beruházások fedezeteként a vállalat cash flow-ja szolgál. 2015. december 31-én az Audi-konszern nettó likviditása elérte a 16,4 milliárd eurót (2014: 16,3 milliárd euró).

Q3, Q5 és Q7 modelljeivel az Audi a világ legsikeresebb autógyártója a prémium SUV modellek szegmensében. A 2016-os évben pedig tovább bővíti a Q modellek kínálatát a négykarikás márka, hiszen megérkezik a Genfi Autószalonon bemutatott új Audi Q2. Az ingolstadti székhelyű márka új kompakt SUV modelljével új ügyfeleket kíván meghódítani. Ezen kívül a prémiummárka új termelési helyszín megnyitását tervezi az idei évben Mexikóban, ahol az Audi Q5 készül majd.

Az idei évben a vállalat az elektromos mobilitás és a digitalizáció jövőjéhez kapcsolódó kulcsfontosságú területek további fejlesztését tűzte ki célul. Thomas Sigi, az AUDI AG igazgatótanácsának a személyügyekért felelős tagja kijelentette: „Egyedül Németországban további 1200 szakemberrel erősítjük kulcskompetenciáinkat.” Az Audi továbbá több, mint 10 százalékkal kívánja növelni a gyakorlati képzési helyek számát, ezzel reagálva a jól képzett szakemberek iránt megnövekedett keresletre. A 2015-ös évben nyújtott elkötelezett munkájuk és erőfeszítéseik elismeréseképpen a dolgozók ismét részesednek a vállalat sikereiből. Az ingolstadti és a neckarsulmi telephelyek munkatársai a kollektív szerződésnek megfelelően átlagosan 5 420 euró (2014: 6 540 euró) prémiumot kapnak.

A 2016-os évben az Audi konszern folytatni kívánja a világszerte megkezdett növekedést és állandó külső feltételekkel kalkulálva az ügyfeleknek átadott járművek számának mérsékelt emelkedésére számít. A darabszám bővülése, a jelenleg is futó folyamatok és a kiadások optimalizálása pozitív kihatással lehet a vállalat pénzügyi mutatóira. A költségesebb előzetes teljesítések, mint amilyen az úttörő műszaki megoldások kidolgozása vagy a modellkínálat bővítése és megújítása, negatív hatással lehet a vállalat eredményeire. A tervezett termékfejlesztések és piaci bevezetések magas száma, valamint a termelési hálózat bővítése hasonló befolyással lehet a 2016-os mutatókra. Mindazonáltal az Audi konszern a 2016-os pénzügyi évben ismét a 8-10 százalékos célsávon belüli operatív árbevétel-arányos nyereségrátát vár.

LEGFRISSEBB

Komoly mérföldkőhöz érkezett a győri Audi gyár: elkészült az egymilliomodik Audi...

0
Győrben jelentős jubileumot ünnepelhettek május 16-án: a gyártósorról legördült az egymilliomodik Audi Q3, amely jól mutatja a modell töretlen népszerűségét és a győri üzem...

TESZTJEINK