Főoldal Blog Oldal: 421

Európai átalakításának tervét gyorsítja a Ford

A Ford Motor Company új termékeket, márkaimázs- és hatékonyságnövelő akciókat bevezetve felgyorsítja európai átalakulási folyamatát, hogy 2016-ban tovább növelje nyereségét, hosszabb távon pedig 6-8 százalékos árbevétel-arányos működési eredményt biztosítson a Ford Európa számára.

ford-logo-2016-autoaddikt

A Ford európai stratégiájának fontos eleme a még egységesebb és profitábilisabb termékkínálat, a kedvező vásárlói tapasztalatokra alapozott, még inkább az érzelmekre ható kommunikáció, valamint a hatékonyabb költségstruktúra, ami segít gyorsítani a megtérülést ellensúlyozni a növekvő szabályozási költségeket.

„Az elmúlt három év során a Ford Európa minden területen tökéletesítette üzleti tevékenységeit, és a korábbi súlyos veszteségek helyett a 2015-ös évet 259 millió dolláros nyereséggel zárta. Ez biztató kezdet” – nyilatkozta Jim Farley, a Ford Motor Company ügyvezető alelnöke és a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika elnöke. „Teljes elkötelezettséggel látunk neki az átalakítási folyamat felgyorsításának, megtéve a szükséges lépéseket azért, hogy dinamikus üzletmenetünk révén a vállalat mind a kedvező, mind pedig a nehezebb időszakokban egyaránt szilárd nyereséggel működjön.”

Miután 2013-tól kezdődően bezárt három nyugat-európai üzemet, és innovatív költségtakarékossági megállapodásokat kötött a német szakszervezetekkel, a Ford Európa tovább növeli költséghatékonyságát és gyártási kapacitásának kihasználását.

A Ford ma egy önkéntes távozási programot indított Európában, jelentősen csökkentve ezzel adminisztrációs és értékesítési költségeit, hogy új iparági mércét állítson a hatékonyság terén. A program eredményeként a Ford Európa folyamatosan évi 200 millió dolláros megtakarítással számolhat.

„Sokkal takarékosabb és hatékonyabb üzletmenetet alakítunk ki, amely hosszú távon is pozitív mérleggel működik, kitermelve a jövőbeli befektetésekhez szükséges nyereséget” – mondta Farley. „Az a feladatunk, hogy járműveinket a lehető leghatékonyabban állítsuk elő, és minden megtakarított dollárt úgy költsünk el, hogy az vásárlóink javát szolgálja – vagyis hogy tevékenységünk valóban fenntartható és ügyfélközpontú legyen.”

A Ford Európa tovább dolgozik gyártási tevékenységeinek fejlesztésén; a vállalat célja, hogy évről évre több mint 7 százalékkal javítsa hatékonyságát, és növelje gyártási kapacitásainak kihasználtságát.

A termékkínálat átformálása

2012 óta a Ford Európa több mint 30 új vagy felfrissített járművet mutatott be, tavaly és tavalyelőtt is növelve piaci részesedését, és 2015-ben 10 százalékkal gyarapítva eladásait, most pedig arra készül, hogy a következőképpen erősítse meg termékkínálatát:

  • 2016-ban hét új vagy felfrissített modell jelenik meg, köztük a Focus RS nagy teljesítményű ferdehátú, valamint az új Kuga és Edge SUV-modellek. A letisztultabb termékkínálatból idővel kikerülnek majd a kisebb haszonkulccsal értékesíthető járművek.
  • A következő három év során öt új jármű jelenik meg az SUV- és crossover-szegmensben; ez a folyamat a második negyedévben kezdődik az új Edge modellel. A SUV-kategória továbbra is az európai piac leggyorsabban növekvő szegmense, és a Ford arra számít, hogy a 2016-os SUV-értékesítésben sikerül átlépnie a 200.000 darabos határt, ami több mint 30 százalékos növekedést jelentene a 2015-ös eredményhez képest.
  • Miután a Focus ST, a Fiesta ST és a Mustang mellett a Focus RS is megjelent a kínálatban, a Ford számításai szerint rekordszintű, mintegy 40 ezer darabos értékesítés várható az európai piacon a nagy teljesítményű autók szegmensében.
  • A magasabb szintű Vignale termék- és vásárlói élményt jelenleg egy autó – a Mondeo Vignale – képviseli, 2017-re azonban már legalább öt Vignale modell szerepel majd a kínálatban.
  • A Ford már korábban bejelentette, hogy 4,5 milliárd dollárt fektet be az elektromos hajtási módok fejlesztésébe. Ennek eredményeként 2020-ig új plug-in hibrid, hibrid-elektromos és tisztán elektromos hajtású járművek jelennek meg a márka termékpalettáján.
  • A Ford idén már nyolc modellcsaládhoz kínál Európában kifinomult összkerékhajtási vagy négykerékhajtási technológiát, míg 2012-ben csupán három ilyen modell volt kapható. A tervek szerint a Ford 2016-ban mintegy 140.000 összkerékhajtású vagy négykerékhajtású járművet értékesít majd Európában, vagyis 120 százalékkal többet, mint 2014-ben.
  • Európa legnépszerűbb haszongépjármű-családja tovább fejlődik és erősödik: a vásárlók új hajtásláncot és új technológiákat rendelhetnek a Transit Custom modellhez és a 2 tonnás Transithoz, s a 2015-ös év legkelendőbb európai pickupja, a Ranger felfrissített változatban jelenik meg a márkakereskedésekben.

„Még izgalmasabb és még jellegzetesebb Ford-termékcsaládot alkotunk az európai vásárlók számára,” jelentette ki Farley. „Ha kihasználjuk erősségeinket, eredményesen szállhatunk versenybe és győzhetünk Európában – még a prémium márkákkal szemben is.”

A márkaimázs megerősítése

Egyre erősebb európai márkaimázsára építve a Ford további vásárlókat akar elérni új, izgalmas termékeivel, az egyre magasabb szintű vásárlói elégedettségre épülő marketinggel, valamint a kategória legjobb eladáshelyi és vásárlói élményével, aminek érdekében a vállalat 500 új, modern FordStore kiemelt kereskedést nyit a legfontosabb nagyvárosokban.

A Ford Smart Mobility terv részeként a vállalat további lehetőségeket tár fel Európában, amelyek új, állandó vásárlói kört bevonzó és magasabb árréssel működő bevételi forrásokat jelentenek. A legfontosabb ilyen területek közé tartozik a vásárlói hűség, a több lehetőséget magukban foglaló közlekedési szolgáltatások, a flottaszolgáltatások és az utazási szolgáltatások.

E folyamat első lépéseként a Ford januárban útjára indította a FordPass platformot, amely újragondolja az autógyártó és a vásárló közötti kapcsolatot. A FordPass tagoknak személyes mobilitási asszisztensük segít utazásaik megszervezésében és összehangolásában, emellett előre kiválaszthatják és kifizethetik parkolóhelyeiket, és számos más szolgáltatást is igénybe vehetnek, hűséges tagságukért cserébe pedig jutalompontokat kapnak. Európában a FordPass az év későbbi részében válik elérhetővé.

A FordPass program keretében FordHub központok nyílnak, ahol a fogyasztók felfedezhetik a Ford legfrissebb innovációit, tájékozódhatnak a vállalat mobilitási szolgáltatásairól és részt vehetnek az exkluzív rendezvényeken is. Az első európai FordHub központ idén nyílik meg Londonban.

„Befektetéseink a Ford Smart Mobility tervbe azt eredményezik, hogy vásárlóinkkal egyre mélyebbé válik majd a kapcsolatunk, miközben marketingköltségeink csökkennek” – mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Hatalmas lehetőséget jelent számunkra az európai piacon, hogy megadhatjuk vásárlóinknak azt, amire vágynak – néha még azelőtt, hogy azt önmaguknak megfogalmaznák, hiszen az információgyűjtés és az adatfeldolgozás révén már előre megjósolhatjuk igényeiket.”

100 millió néző előtt indítják útjára a MINI Defy Labels kampányát

A MINI 2016. február 7-én, azaz holnap, a Super Bowl alatt indítja útnak világméretű Defy Labels reklámkampányát, amely önmagunk felvállalására és a megbélyegzés elleni küzdelemre bátorít. A félperces videóban legendás világsztárok állnak a MINI modellek mellé.

serena-williams-mini-defy-labels-kampany-2016-autoaddikt

Világszerte több mint százmillió néző készül az év egyik legnagyobb televíziós eseményeként számon tartott Super Bowl-ra, amelynek harmadik negyedében a MINI útnak indítja vadonatúj, világsztárokkal tűzdelt reklámkampányát. A nagyközönség előtt február 7-én debütáló félperces videó a Defy Labels kampány hivatalos weboldalán már megtekinthető: www.MINIUSA.com/defylabels

A Butler, Shine, Stern & Partners (BSSP) reklámügynökség által készített reklámfilm egy csokorba gyűjti mindazokat a megbélyegző jelzőket, amelyekkel a MINI modelljeit az elmúlt évtizedekben illették, egyetlen erőteljes üzenetbe foglalva: a brit kisautót hidegen hagyja, hogy minek nevezik. A Defy Labels (Szállj szembe a megbélyegzéssel) elnevezésű kampány arra az alapvető tézisre épül, amely szerint a világon minden és mindenki jelzőket visel, sokan azonban ezeket béklyóként cipelik magukkal. A MINI világméretű reklámkampányának elsődleges célja éppen ezért nem más, mint követendő példát állítani a megbélyegzett emberek elé, legendás világsztárok segítségével arra bátorítva őket, hogy szabaduljanak meg a rájuk húzott sablonoktól és saját maguk alakítsák ki önképüket.

„Amióta az első Mini 1959-ben napvilágot látott, a márka sikertörténetét egyre-másra bélyegek és jelzők szegélyezik. Apróka, aranyos, ilyesmi…” – mondta Tom Noble, a MINI USA kommunikációs vezetője. „Ez a kampány egészen egyedi módon igazolja vissza ezeket a jelzőket, miközben minden mozzanatával tudatosítja az emberekben, hogy a MINI sokkal több ennél. A vadonatúj MINI Clubman piaci bevezetésével a márka egy újabb szegmens felé nyitott, termékeink pedig kifinomultabbak, mint eddig bármikor. Itt az ideje, hogy újraírjuk az elképzeléseket” – tette hozzá Tom Noble.

A Defy Labels kampány elindításában számos világhírű sportoló és legendás híresség közreműködött. Hogy hű maradjon az alap tézishez, a MINI a kampány során kizárólag olyan személyiségekkel dolgozott együtt, akik valamilyen módon kapcsolódnak a márkához, és mint ilyen, hitelesen tudnak beszélni a különféle megbélyegző jelzőkről. A félperces videóban Serena Williams teniszező, Abby Wambach labdarúgó, T-Pain rapper, Randy Johnson baseball-játékos, Tony Hawk gördeszka-legenda és Harvey Keitel színész is kamera elé áll. A MINI a reklámfilm forgatásakor mindegyikükkel hosszabb interjút is készített, amelyekben saját tapasztalataikból merítve mesélnek a megbélyegzésről. Az interjúk a Defy Labels kampány hivatalos weboldalán megtekinthetők.

A világhírű sportolók és a legendás hírességek mellett a kampányban feltűnnek a MINI egyes rajongói és a MINI John Cooper Works versenyistálló tagjai is, akik ugyancsak vállalták, hogy szakítanak a konvenciókkal.

„A kampány erőteljes üzenete még inkább megszilárdítja a MINI vadonatúj, kifinomult márkapozícióját, miközben a modellpaletta tagjai mit sem veszítenek kisugárzásukból” – nyilatkozta John Butler, a BSSP reklámügynökség kreatív igazgatója. „Ez a kampány messze túlmutat a márka és a híresség közötti jól megszokott együttműködésen: kreatív üzenetként arra bátorít, hogy saját magad alakítsd ki az énképedet, és ne hagyd, hogy mások véleménye akadályokat gördítsen eléd – legyen szó akár az autód kiválasztásáról, akár az élet más területéről. Azt sugallja: ne engedd, hogy mások határozzanak meg téged! Az légy, aki lenni szeretnél” – tette hozzá.

Erős startot vett 2016-ban a Ford haszonjármű kínálata

A Ford idén januárban összesen 919 járművet értékesített Magyarországon, mely szinte darabra megfelel a tavalyi év azonos, kiemelkedően eredményes időszakában elért eredménynek, és 12.7 százalékos piacrészesedést jelent.

ford_mondeo_2_0_scti_teszt_autoaddikt_008

„A januári értékesítésünk legjelentősebb eredménye a haszonjármű kategóriában piacvezető Transit modellek sikere. A különböző Transit modellváltozatokból összesen 273 darab talált gazdára, valamint a felső-közép kategóriás Mondeo remek évkezdete: a tavaly megújult modellből januárban 158 darabot értékesítettünk, ami több, mint a duplája a tavalyi év hasonló időszakban elért eredményének” – mondja Dalos Attila, a Ford magyarországi kereskedelmi igazgatója

„A Transit modellek iránt továbbra is erősen érdeklődnek a flottavásárlók, és a NHP folytatásával idén még több megrendelés várható” – avat be Dalos Attila. „A haszongépjármű-piac legnagyobb szereplőjeként biztosak vagyunk abban, hogy a program meghosszabbítása nemcsak a haszongépjármű kereskedelemnek, de gazdaságnak általában is jó hír.”

Adaptív összkerékhajtással érkezik az új Opel Mokka X

Piaci bevezetése, 2012 óta egyre magasabbra tör az Opel Mokka. Mokány méreteivel (hossza 4,28 méter), sportos fellépésével és kényelmesen magas üléspozíciójával pontosan illik a korszellemhez a szubkompakt SUV.

opel-mokka-x-autoaddikt

Ezt igazolja a több mint félmillió megrendelés, amely Európa-szerte a kategória egyik kedvencévé teszi. E sikertörténetet hivatott folytatni az Opel Mokka X, amelynek világpremierjéhez a 86. Genfi Autószalon (2016 március 3-13.) ad színpadot. A bestseller új kiadására karakteres megjelenés, kifinomult enteriőr és új infotainment-nemzedék jellemző – ez lesz a piacon az egyik legjobban kapcsolódó SUV. Ám még ez sem minden: nemcsak a röviddel ezelőtt megjelent 1,6 literes suttogó dízellel lesz kapható a Mokka X, hanem az új, 1.4-es, közvetlen befecskendezésű benzinessel is. A modern motorhoz hatfokozatú, nyomatékváltós automata, Start/Stop és adaptív összkerékhajtás társul.

Betyár egy autó!

A Mokkáról minden túlzás nélkül mondható, hogy az Opel közelmúltbeli nagy visszatérésének jelképe. Olyan vevőket szerzett a márkának, akik tudják értékelni a vagány forma és az értékhordozó design kombinációját. Nem titkolja terepes képességeit – ezentúl a típusjelzés X-betűje utal erre az Opel SUV- és crossover-modelljein. Az első a sorban az új Mokka X, amely félreérthetetlenül betyáros egy autó a testvértípusaihoz képest.

Újonnan tervezett külsejével erőteljes figurát mutat a Mokka X. Átdolgozott frontján főképp a szárny alakú hűtőmaszk és a ledes nappali menetfény kettős íve interpretálja az Opel új designfilozófiáját. A teljes orr-részt letisztult nagy értékhatást sugárzó fémfelületek határozzák meg; a Mokka X egy árnyalatnyival szélesebb, szolidabb és férfiasabb lett. Jól illik ehhez a – kívánságra szintén ledes – hátsó lámpa dupla íves motívuma. Az autó atletikus karakterét hangsúlyozza a precízen megformált oldalfelület is, az ajtók alsó felén egy izmos vonallal, amelyet az Opelre jellemző, hátrafelé emelkedő sarló emel ki még jobban. Friss karosszéria-színek, például az Amber Orange (borostyán narancs) vagy az Absolute Red (abszolút vörös) fokozzák a Mokka X birtoklásának vágyát.

Finoman nyúltak hozzá a tervezők a Mokka X belsejéhez is. Meghatározó elem az új Opel Astráéhoz hasonló műszerfal, amelynek vízszintesebb lett a tagolása. Letisztultabb és precízebb hatást kelt, harmonikusan simul bele az új infotainment-generáció hét- és nyolccolos érintőképernyője. Ugyanakkor egyszerűbb lett a kezelés, és még jobb a funkcionalitás: érintőfelületek tesznek fölöslegessé sok kapcsolót és szabályzót.

Új hatfokozatú automata, adaptív összkerékhajtással

Az új, 1,6 literes suttogó dízel (81 kW/110 LE és 100 kW/136 LE) bevezetését követően a benzines oldalon is bővült az Opel-SUV hajtóműkínálata. Az 1.4 Direct Injection Turbo, amely röviddel ezelőtt debütált az új Astrában, 112 kW/152 LE teljesítményű variánsként hajtja a Mokka X-et, hatfokozatú automatával, Start/Stoppal és adaptív összkerékhajtással kombinálva (fogyasztás és CO2-emisszió a kombinált ciklus szerint: 6,6 l/100 km, 154 g/km, ideiglenes adatok). Az elektromágneses lamellás tengelykapcsolókkal ellátott összkerékhajtás intelligens és hatékony: száraz úton kizárólag az első kerekek viszik át a teljesítményt, ezáltal csekély a fogyasztás, de ha úgy kívánja a helyzet, finoman és észrevehetetlenül munkát kapnak a hátsók is. A szabályozási tartomány a 100 százalékos fronthajtástól az 50:50 százalékig terjed, például vizes vagy havas úton.

AFL LED fényszóró és legújabb generációs frontkamera

Vannak további példák is arra, hogy ígéretéhez híven széles vevőkörnek teszi elérhetővé az innovatív technikát az Opel. Ilyen a Mokka X AFL LED fényszórója (AFL = Adaptive Forward Lighting). A rendszer automatikusan illeszti a fénykévét a forgalmi helyzethez, és a lehető legjobban világítja meg az utat, mások elvakítása nélkül. Olyan funkciói vannak, mint a városi és országúti világítás, a kanyar- és sarokfény, Angliába belépéskor az átállás a bal oldali közlekedésre, valamint a beparkolási és a megállási mód. Az utóbbi energiatakarékosságra vált a piros lámpánál. A ledes rendszer az eddigi BiXenon-AFL biztonsági világítást váltja fel, több előnnyel: a fénydiódák természetesebb színben mutatják a környezetet, ami kíméli a szemet, nincs szükség állítómechanizmusra a fényszóróban, illetve gyorsabb és precízebb a fénycsóva reagálása a forgalmi és környezeti helyzetre.

Ehhez járul az Opel frontkamera legújabb nemzedéke. Még finomabb felbontásából és optimalizált képfeldolgozásából mindegyik csatlakozó asszisztensrendszer profitál, így az AFL LED világítás távfény-asszisztense is. A továbbfejlesztett kamerának köszönhetően a Mokka X jelzőtábla-asszisztense még többféle jelzést ismer fel. A követési távolság figyelő is a kamerával működik, a frontális ütközési figyelmeztetés pedig már a szélvédőre vetített, vörös színű ledes kijelzéssel és hangjelzéssel riaszt. A sávfigyelő 60 kilométer per óra fölött aktív, és szintén fénnyel, illetve hanggal figyelmeztet a forgalmi sáv nem szándékos elhagyására.

Kiváló kapcsolódás és komfort

Akárcsak az új Opel Astra, a Mokka X is már a piaci bevezetéstől megkapja opcióként az Opel OnStar online- és szolgáltatási asszisztenst. A legújabb generációs IntelliLink infotainment-rendszer kétféle változatban rendelhető meg, hogy az Apple CarPlay vagy az Android Auto révén behozza az autóba az okostelefonok világát.

Az új Mokka X ugyanakkor kategóriájának egyik legkomfortosabbja is. Az Opel modellek többségéhez hasonlóan – és a szegmensben egyedülállóan – választható hozzá az Egészséges Hát Munkacsoport által tesztelt és bizonyítvánnyal ellátott ergonomikus ülés, amely nemcsak a hosszú utazásokat teszi lazábbá, hanem rázós terepen is sokkal kellemesebb. További komfortot a kulcsnélküli ajtónyitás biztosít.

Új küllemével, kibővített hajtóműválasztékával, megbecsült terepes képességeivel, példás kapcsolódásával és kiváló komfortjával minden esélye megvan az új Mokka X-nek, hogy folytassa elődjének sikersorozatát. Nem véletlenül lett a Mokka többek között kétszer az „Év összkerékhajtású autója”, illetve az „Év cégautója”!

Három kategóriagyőzelmet is aratott a Jaguar Land Rover a Best Cars olvasói szavazásán

A németországi központú auto motor und sport kiadványcsalád nagy presztízsű, idén 40 éves Best Cars olvasói szavazásán a Jaguar Land Rover termékei három első és négy további dobogós helyezést értek el az importmodellek között.

jaguar-land-rover-logo-autoaddikt

A 2015-ben bevezetett, vadonatúj Jaguar XF fennakadás nélkül folytatta elődje sikerszériáját, és nyolcadszor is diadalmaskodott a szavazáson, ezzel bebizonyítva, hogy méltó utódja a rendkívül sikeres előző szériának. Az XF kistestvére, a Jaguar XE, valamint a Range Rover Evoque ugyancsak első helyezést értek el saját méretosztályukban, megismételve korábbi sikereiket.

Ezt a kiváló eredményt egy nagyszabású nemzetközi szavazáson érte el a Jaguar Land Rover cégcsoport: tizennyolc ország autós szakkiadványainak több mint 200 000 olvasója szavazott kedvenceire. A csoport sikerét még fényesebbé tette a Jaguar F-TYPE (Coupe és Convertible), a Range Rover Sport, valamint a Range Rover típusok dobogós helyezése.

A Stuttgartban megrendezett ünnepségen Dr. Ralf Speth, a Jaguar Land Rover elnök-vezérigazgatója, Gerd Mäuser, a csoport marketing igazgatója, valamint Peter Modelhart, a Jaguar Land Rover németországi ügyvezető igazgatója vette át a díjakat.

A vadonatúj Jaguar XF az „import nagyautó” kategóriában elismerésre méltó 40,2 százalékos teljesítményt ért el, igazolva, hogy bár csupán 2015 őszén lépett piacra, máris a szegmens kedvencévé vált.  A modell győzelme megkérdőjelezhetetlen volt, a Jaguar magasan megelőzte a második helyen végzett Maserati Ghiblit (26,1%), illetve a bronzérmes Volvo V70 / XC70 párost (10,9%). Ezzel az új generációs XF töretlenül folytatta elődjének sikerszériáját, és nyolcadszor is megszerezte a nagy presztízsű ’Best Car’ címet.

A Jaguar XE tavalyi sikerét megismételve az olvasói szavazatok 22,3 százalékát szerezte meg a „Középkategória” szegmensben.  Akárcsak az XF, az XE is alumíniumban gazdag szerkezetre épül. A modellt a közelmúltban kategóriája legbiztonságosabb képviselőjének nyilvánította az Euro NCAP, miután az az igen szigorú 2015-ös vizsgálaton is maximális, ötcsillagos eredményt ért el. Az XE a Škoda Superbet (21,7%), illetve az Alfa Romeo Giuliát (18,5%) megelőzve bizonyult a szegmens legjobbjának.

A Jaguar testvérmárkája, a Land Rover a tavalyi győzelmét megismétlő Range Rover Evoque révén szerzett első helyezést a szavazáson. A szavazatok 34,1 százalékát elnyerő Evoque egyértelmű győzelmet aratott a kompakt szabadidőjárművek szegmensében, messze megelőzve a második Škoda Yetit (7,5%), illetve a Mazda CX-5 típust (6,1%).

A Land Rover további szép eredményt ért el az ‘import szabadidőjármű’ kategóriában, ahol a Range Rover Sport és a Range Rover ezüst-, illetve bronzérmet hozott el.

A nemzetközi olvasótábor töretlenül rajong a Jaguar F-TYPE iránt: a kétüléses sportautó nem kevesebb, mint két második helyezést szerzett az ‘import sportautók’, illetve az ‘import kabriók’ körében.

„Rendkívüli lelkesedéssel fogadtuk a három első helyezés hírét, ezúton szeretnénk köszönetünket nyilvánítani az auto motor und sport olvasóinak” – kommentálta a Jaguar Land Rover sikerét a Best Cars 2016 szavazáson Dr. Ralf Speth, a Jaguar Land Rover elnök-vezérigazgatója. „Úgy véljük, sikerünk korántsem a véletlen műve. A kompakt, sportos XE, valamint az új generációs XF felső kategóriás szedán egyaránt ultramodern, elegáns Jaguar formatervet és innovatív műszaki tartalmat kínál.

Jól mutatják, milyen magasra helyezzük a mércét a menetdinamika, a kényelem és a takarékos üzem terén: az F-TYPE gondosan hangolt felfüggesztése például új fejlesztésű, takarékos, mégis élénk Ingenium erőforrásokkal társul. Persze ne feledkezzünk meg a könnyű és biztonságos alumínium karosszériákról sem: az XE a közelmúltban részben ennek is köszönhette, hogy az Euro NCAP kategóriája legbiztonságosabb tagjának választotta meg.

Mindezen túl a Range Rover Evoque megismételt győzelme a kompakt szabadidőjárművek kategóriájában jól mutatja, mennyire népszerű ez a kifinomult formavilágú, fejlett technológiákat felvonultató, divatteremtő modell. A három kategóriagyőzelem, valamint a további dobogós helyezések ösztönzőleg hatnak ránk. A Jaguar Land Rover lankadatlan elhivatottsággal fejleszti termékeit, illetve törekszik ügyfeleinek maradéktalan elégedettségére.”

Az eredmények a németországi auto motor und sport, valamint további tizennégy európai és három Európán kívüli testvérkiadvány olvasóinak összesített szavazatait tükrözik. A résztvevők tizenegy kategóriában összesen 364 modellt rangsoroltak. Minden olvasó két szavazatot adhatott le: egyet a kategória abszolút legjobbnak tartott képviselőjére, és egy másodikat kedvenc importmodelljükre.

A Best Cars szavazást 1976-ban alapították; az olvasóknak ekkor még csupán hat kategóriában kellett választaniuk. Az elmúlt 40 évben a szavazás hatalmas elismertségre tett szert világszerte.

Száz százalékos Toyota-tulajdon lesz a Daihatsu

A Toyota Motor Corporation (Toyota) és leányvállalata, a Daihatsu Motor Co., Ltd. (Daihatsu) megállapodásra jutottak, amelynek értelmében a Daihatsu kölcsönös részvénycsere útján (a folyamat lezárása 2016 augusztusára várható) a Toyota 100 százalékos tulajdonába kerül.

daihatsu-toyota-100-szazalek-tulajdon-autoaddikt

A megállapodás célja, hogy a vállalatok egységes kisautó-stratégiájuk alkalmazásával még jobb autókat alkothassanak. A megállapodás keretében mindkét vállalat saját alapvető kompetenciáira fordíthatja figyelmét. A végső cél, hogy a Daihatsu és a Toyota elérhesse a két vállalat közös célját, a fenntartható növekedést.

Ezen túlmenően a részvénycsere célja mindkét márka értékének a növelése. Habár a Toyota és a Daihatsu a piacon baráti vetélytársként lép fel egymással szemben, és a két vállalat megőrzi egyedi kompetenciáikból táplálkozó, eltérő vezetési kultúráját. Azáltal, hogy közös stratégiát követve tevékenykednek tovább, a jövőben együttes erővel képesek lesznek leküzdeni máskülönben áthidalhatatlan akadályokat, beleértve az olyan, komoly erőforrás-szükségletű projekteket, mint az új generációs technológiák fejlesztése, vagy a növekedési potenciállal kecsegtető üzleti területek meghódítása.

„Ez a megállapodás mindkét vállalat számára lehetőséget teremt arra, hogy úgy érezzük, nem egyedül kell megbirkóznunk a feladatokkal, valamint hogy egymásban megbízva maximálisan kiaknázhassuk erősségeinket. Más szóval, mostantól mindenki alapvető kompetenciájával foglalkozhat. Hitem szerint pontosan ez a kulcsa a globális versenyképesség elérésének és fenntartásának” – magyarázta a döntés hátterét Akio Toyoda, a Toyota elnöke.

„Úgy vélem, olyan útra léptünk rá, amely újabb száz évre biztosítja a vállalat töretlen növekedését. Véleményünk szerint itt a tökéletes alkalom arra, hogy megszilárdítsuk kapcsolatunkat a Toyotával, és ezáltal a növekedés új korszakába lépve globális szintre emeljük a Daihatsu márkát” – emelte ki Masanori Mitsui, a Daihatsu elnöke.

A megállapodás sarkalatos pontjai az alábbiakban olvashatók:

Célkitűzés

A Toyota és a Daihatsu közös stratégiát követve arra törekszik, hogy egyesítsék tevékenységeik alapjait, valamint megosszák egymással műszaki kompetenciáik és szakértelmük területeit. Ezzel mindkét márka előnyei maximálisan kiaknázhatóvá válnak, lehetővé téve olyan, vonzó termékek létrehozását, amelyek a nemzetközi színtéren is versenyképesnek bizonyulnak.

A stratégiai együttműködés területei

a) Kisautók

A Toyota és a Daihatsu márkák továbbra is egymástól elkülönülten tevékenykednek, a két márka termékkínálatát az ügyfelek elvárásaihoz igazodva optimalizálják. A Daihatsu főszerepet vállal a két márka kisautó-kínálatát alkotó, új típusok fejlesztése terén. Ugyanakkor a Daihatsu továbbra is olyan ügyfélcsoportokra összpontosítva fejleszti járműveit, amelyek körében a márka már jelentős jelenlétre tett szert. Emellett tovább tökéletesíti a mini-járművek termék- és technológia fejlesztéséhez kapcsolódó szakértelmét és tevékenységi folyamatait.

b) Technológia

A két vállalat a legkorábbi, koncepcionális fázistól fogva megosztja egymással az új technológiák fejlesztésére és bevezetésére vonatkozó stratégiákat. A Toyota továbbra is a környezetvédelemhez, biztonsághoz, felhasználói élményhez és komforthoz kapcsolódó technológiák fejlesztésére koncentrálja erőforrásait, míg a Daihatsu változatlanul a technológiák sorozatgyártású gépkocsikban történő felhasználására, valamint költséghatékony és üzemanyag-takarékos technológiák fejlesztésére összpontosít. A Daihatsu emellett hozzájárul az új generációs technológiák fejlesztéséhez költséghatékonysági és a miniatürizációs aspektusokból. A vállalat különleges területeken szerzett autógyártási szakértelmét megosztják a Toyota csoporton belül, ami még inkább költséghatékonnyá teheti a nagyobb gépjárműveket.

c) Működés

A két vállalat a feltörekvő piacokon kölcsönösen használja egymás gyártóbázisait. A Daihatsu vezető szerepet vállal a fejlesztés, a beszerzés, valamint a gyártási folyamat gazdaságosságának és rugalmasságának a tökéletesítésében.

Japánban mindkét vállalat használhatja a Toyota értékesítési szakértelmét és infrastruktúráját, hogy ezzel erősítsék a Daihatsu márkaértékét és jövedelmezőségét.

Nem kevesebb, mint 721 kört teljesített a BMW M6 GTLM

A BMW M6 GTLM és a BMW M6 GT3 versenyautó is beváltotta a hozzá fűzött reményeket az IMSA WeatherTech SportsCar Championship (WTSCC) január 30-án elrajtoló szezonnyitó futamán: a 25-ös rajtszámmal rajtrácsra guruló BMW M6 GTLM versenyautó 721 kört teljesített a Daytona-i 24-órás megmérettetésen, amely után a GTLM kategória ötödik helyezettjeként száguldott át a célvonalon.

bmw-m6-gtlm-daytona-autoaddikt-2016

Hivatalosan is bemutatkoztak a versenypályán a BMW M6 Coupé műszaki alapjaira épített BMW M6 GTLM és BMW M6 GT3 versenyautók: az IMSA WeatherTech SportsCar Championship (WTSCC) január 30-án elrajtoló szezonnyitó futamán az amerikai Bill Auberlen, a német Dirk Werner, a brazil Augusto Farfus és a kanadai Bruno Spengler a GTLM kategória ötödik helyére hozta be a 25-ös rajtszámú BMW M6 GTLM versenyautót, miközben az amerikai Michael Marsal, a finn Markus Palttala, a belga Maxime Martin és a finn Jesse Krohn vezette 97-es rajtszámú BMW M6 GT3 versenyautó a GTD kategória hatodik helyén végzett a Turner Motorsport színeiben. A 96-os rajtszámmal induló BMW M6 GT3 versenyautó technikai problémák miatt már a futam első szakaszában hátrányba került, így végül a GTD kategória tizenhetedik helyén érkezett be a célba.

A Daytona International Speedway aszfaltcsíkját vasárnap reggel 7:13-kor köszöntő napfelkeltekor már csupán egy BMW M6 GTLM versenyautó rótta a köröket az ikonikus pályán, mintegy négy órával korábban, a 360. kör első kanyarjában ugyanis meghibásodott a 100-as rajtszámú BMW M6 GTLM versenyautó fékrendszere. Az autót a német Lucas Luhr vezette, aki karcolások nélkül úszta meg a problémát, az eset miatt azonban a német pilóta, az amerikai John Edwards, a szintén amerikai Graham Rahal és a kanadai Kuno Wittmer négyesének fel kellett adnia a szezonnyitó megmérettetést.

Az IMSA WeatherTech SportsCar Championship (WTSCC) következő, ugyancsak legendás, Sebring-i 12-órás megmérettetése 2016. március 19-én rajtol el.

„Több ezer szenvedélyes fejlesztőórával, több hónapnyi intenzív finomhangolással és számtalan teszteléssel töltött kilométerrel a hátunk mögött az egyetlen célunk az volt, hogy célba érjünk a Daytona-i 24-órás megmérettetésen – amennyiben lehetséges, minél jobb eredményekkel” – mondta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „Összességében elégedett vagyok a BMW M6 GTLM és a BMW M6 GT3 bemutatkozásával. Jól tudtuk, hogy a Daytona-i szezonnyitó roppant kemény megpróbáltatások elé állít minket, és pontosan ezt tapasztaltuk a hétvégén. A Daytona International Speedway aszfaltcsíkjáról a GTLM kategória ötödik és a GTD osztály hatodik helyével távozni kiváló eredmény, egyúttal nagyszerű jutalom a BMW Motorsport családja számára. Kétség sem férhet hozzá, hogy jól kezdtük a BMW centenáriumát ünneplő jubileumi szezonunkat. A 100-as rajtszámú versenyautó meghibásodása kissé ijesztő pillanatokat okozott, de szerencsére Lucas Luhr karcolások nélkül megúszta az esetet. A rajongók egy rendkívül izgalmas, szórakoztató futam részesei lehettek, amely során számtalan versenyautó harcolt a legjobb pozíciókért. Sok gyártó kiváló teljesítményt mutatott fel, így az IMSA WeatherTech SportsCar Championship (WTSCC) 2016-os idénye kiváltképp drámai szezonnak ígérkezik. Roppant ígéretes versenyautóval nézünk szembe a mezőnnyel, és mint ilyen, biztos vagyok benne, hogy idén is jó eredményeket halmozunk majd egymásra” – tette hozzá Jens Marquardt.

„Soha nem tudhatod, mennyire vagy versenyképes, amíg el nem kezdődik a szezon” – vette át a szót Bobby Rahal, a BMW RLL csapat főnöke. „A 100-as rajtszámú BMW M6 GTLM versenyautó kiválóan kezdte a futamot, ezért kicsit szomorú, hogy egy olyan hiba miatt kellett feladnunk vele a küzdelmet, amellyel nem túl gyakran találkozunk. A versenyautó teljesítményére és a csapat munkájára azonban nem lehet panasz, és ez igaz a 25-ös rajtszámú gépre is. Vadonatúj technikával álltunk rajthoz, és úgy vélem, olyan eredményt értünk el, amely önmagában is felér egy győzelemmel. Kissé csalódott vagyok, amiért a kiváló teljesítmény ellenére elmaradt a győzelem, de ez azért túlzás lett volna rögtön a bemutatkozó futamon. A Corvette és a Porsche is rendkívül jól megépített autókkal száll versenybe, és ezt be is bizonyították a Daytona-i versenypályán. Figyelembe véve, hogy a BMW M6 GTLM egy vadonatúj technikát felvonultató, vadonatúj versenyautó, a tény, hogy a 25-ös rajtszámú autó problémák nélkül teljesítette az első 24-órás megmérettetést, mindennél többet elmond” – fogalmazott a csapatfőnök.

Februárban érkezik az új Ford Ranger Magyarországra

A Ford új, intelligens pick-upja, az új Ford Ranger a tavaly a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be az európai közönség előtt, itthon pedig februártól ismerhetik a modell merész, új dizájnját, élvonalbeli technológiáját és még alacsonyabb üzemanyag-fogyasztását.

ford-ranger-2016-autoaddikt-4

“Az új Wildtrak felszereltség megjelenésével a Ford Ranger a négykerékhajtás, az egyedi megjelenés és a SYNC 2 rendszerhez hasonló prémium megoldások verhetetlen kombinációját kínálja a vásárlók számára” – nyilatkozta Papp Zoltán, a Ford Magyarország haszongépjármű igazgatója. „Tovább csökkentett üzemanyag-fogyasztásával, még jobb vontató- és szállítókapacitásával, valamint kategória első gázlómélységével a Ranger bármilyen kihívásra készen áll

Wildtrak – a legrangerebb Ranger

A Ranger Wildtrak egyértelműen jelzi státuszát a modellcsaládon belül: az új, trapéz alakú hűtőrács egyedi, sötétszürke metálfényezése és a különleges első légbeömlők merész, sportos külsőt kölcsönöznek az autónak. A jellegzetes fényezés a külső tükörházakon, a kilincseken, az oldalsó szellőzőnyílásokon, a plató-rögzítő sínjein és a hátsó lámpatesten is megjelenik.

ford-ranger-2016-autoaddikt-1

Az új Wildtrak további exkluzív dizájn-megoldásai közé tartoznak a szögletes ködfényszórók, a csiszolt felületű 18 colos könnyűfém keréktárcsák és a látványos Wildtrak mintázat – s mindez együtt világosan tükrözi az autó merész és kalandra termett jellegét. Még a Wildtrak jellegzetes színválasztása is azt szolgálja, hogy a modell látványosan kitűnjön a tömegből: az új Pride Orange metálfényezés szinte vonzza a tekinteteket.

A narancssárga árnyalat az utastérben is megjelenik, sportos és modern atmoszférát teremtve a kabinban. A két első ajtó között végigívelő erőteljes, vízszintes sáv hatásosan hangsúlyozza ki a kabin szélességét, magában foglalva a műszeregységet és a két színes, digitális kijelzőt, valamint a 8 colos érintőképernyőt. A lágy tapintású anyaggal burkolt műszerfal narancsszínű öltései prémium stílussal ruházzák fel a vezetőállást, s a hatást tovább erősíti a légbefúvó nyílások különleges, sötét krómozású kerete.

ford-ranger-2016-autoaddikt-6

Az új Wildtrak változat üléskialakítását nemcsak a nyolc irányban motorosan állítható vezetőülés teszi egyedivé, hanem az ülések látványos mintázata és narancssárga varrása is; ez a megoldás egyszerre sugall keménységét, tartósságot és sportosságot.

Továbbfejlesztett dízel hajtásláncok, csekély üzemanyag-fogyasztás

Az új Ranger motorkínálata rendkívül takarékos: az üzemanyag-fogyasztást akár 17 százalékkal csökkenti az Auto-Start-Stop rendszer, az új végáttétel, valamint az Elektromos Szervokormány alkalmazása.

Az új Rangerhez a Ford legújabb 2,2 literes TDCi blokkjának 130 és 160 lóerős változata is megrendelhető (ezek a motorok erősebbek, mint a kifutó modell 125 és 150 lóerős erőforrásai), és a kínálatban az öthengeres, 200 lóerős, 3,2 literes TDCi egység is megjelenik. A vásárlók választhatnak a hatfokozatú manuális és automata sebességváltók, valamint a két- és négykerék hajtás között. A Wildtrak modellváltozathoz alapáron jár a négykerék hajtás.

ford-ranger-2016-autoaddikt-5

Az új Ford Ranger-család minden tagja jelentősen kevesebbet fogyaszt: a 160 lóerős változat üzemanyag-fogyasztása mindössze 6,5 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig csupán 171 g/km, ami jelentős előrelépés a kifutó modell 7,8 l/100 km, illetve 206 g/km értékeihez képest.

A Ford Ranger még mindig kategóriája legsokoldalúbb haszongépjárműve: kategória első gázlómélysége 800 mm, hasmagassága 230 mm, így ez az autó még a legkeményebb terepeket is könnyedén legyűri. 28 fokos első és 25 fokos hátsó terepszögének köszönhetően az új Ranger vezetői a meredek terepakadályokat is magabiztosan győzhetik le.

A 4×4-es modellek robusztus, elektronikus vezérlésű osztóművét az autós menet közben, a középkonzolon elhelyezett gomb segítségével kapcsolhatja át kétkerékhajtásról négykerékhajtásra. Ha nagyobb forgatónyomatékra vagy erősebb motorfék-hatásra van szükség, a vezető a terepfokozatot is kiválaszthatja, az igazán nehéz terepviszonyok közt pedig az elektronikusan zárható hátsó differenciálmű biztosít extra tapadást. A Ranger remek off-road képességeihez 3500 kilogrammig terjedő vontató kapacitás és kiemelkedő hasznos teherbírás társul.

ford-ranger-2016-autoaddikt-2

Fejlett csatlakozási és vezetősegítő technológiák

Az új Ford Ranger kínálatában több élvonalbeli technológia is szerepel, többek közt a Ford hangvezérlésű SYNC 2 csatlakozási rendszere, amelynek 8 colos, színkódokkal kiegészített érintőképernyője megkönnyíti a menü kezelését.

Az autózást számos vezetősegítő technológia teszi kényelmesebbé és biztonságosabbá, köztük a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer és a Sávtartó Asszisztens, az Akadályfelismerő rendszerrel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, az első-hátsó Parkolóasszisztens, a Tolatókamera, valamint az oldaldőlés-mérsékléssel és utánfutó stabilizáló rendszerrel kiegészített Elektronikus Stabilitásprogram.

ford-ranger-2016-autoaddikt-3

További intelligens technológiák:

  • Hegymeneti Elindulássegítő, ami előre- és hátramenetben egyaránt magabiztos elindulást garantál a meredek emelkedőkön
  • Lejtmeneti Szabályozás, ami a kipörgés-gátló segítségével biztosítja, hogy a jármű egyenletes sebességgel ereszkedjen le a meredek lejtőn
  • Adaptív Terhelésszabályozás, ami a rakomány tömegének megfelelően módosítja az Elektronikus Stabilitásvezérlés beállításait
  • Vészfékasszisztens, ami kiegészítő féknyomást ad, ha azt érzékeli, hogy a vezető vészhelyzetben hirtelen a fékpedálra lép

2015 crossovere a Nissan Qashqai a BusinessCar szerint

A BusinessCar, az Egyesült Királyság vezető cégautó-hírportálja a Nissan Qashqait tüntette ki az Év Crossovere címmel.

nissan_qashqai_1_6_dci_2014_002

A crossover szegmens egyre szorosabb mezőnye ellenére a brit gyártású modell – az Egyesült Királyság ötödik legkelendőbb autója – nyerte el a díjat.

A díj nagy elismerést jelent a Nissan és a Qashqai számára, hiszen a zsűri tagjai a flotta üzletág szakértő olvasói közül kerültek ki.

A bírákat a Qashqai rendkívül sokoldalú vonzerején kívül a modell magas maradványértéke, alacsony fenntartási költségei, praktikus kialakítása, kiváló hatékonysága és csúcsminősége győzte meg.

A díjátadáskor Paul Barker, a BusinessCar szerkesztője a következőket elmondta: „Ez a modell döntő szerepet játszott az egyre népszerűbb crossover kategória kialakulásában – és az erősödő versenytársak ellenére még ma is hozza a formáját! Mindig előrukkol valami még ütősebbel, ami az elmúlt évek kimagasló sikerei fényében még inkább lenyűgöző.”

A díjat besöprő Qashqai néhány hete nyerte el a What Car? magazin Legjobb kis szabadidő-autó címét; immár zsinórban harmadik alkalommal. A modellt emellett a What Car? magazin a 15 és 25 ezer font közötti árkategória legjobb ár-érték arányú autójának választotta.

 Barry Beeston, a Nissan Motor (GB) Ltd. vállalati értékesítési igazgatója kifejtette: „Nagy örömünkre szolgál, hogy a Qashqai – a flottakezelők és cégautó-használók körében rendkívül népszerű modell – ilyen sikereket ér el. Az ehhez hasonló díjak, melyek odaítélői valódi flottakezelők és flottaautó-felhasználók, különösen fontosak a számunkra, hiszen ez azt jelenti, hogy a Qashqait választó flottamenedzserek és sofőrjeik a mindennapjaik során elégedetten használják járműveinket.”

A Mazda rekordot állított fel a hazai autópiaci részesedésben

A Mazda a 2015-ös európai autópiac egyik legnagyobb növekedését produkálta, 21%-kal több autót adott el, mint 2014-ben – áll a magyarországi importőr közleményében.

mazda-modellek-2015-16-autoaddikt

A vállalat 211.000 darabot értékesített, és harmadik éve nőtt 20%-ot meghaladó mértékben. Ugyanez elmondható a Mazda magyarországi tevékenységéről is; a cég 3%-os januári személyautó piaci részesedéssel kezdte az újévet, mely rekordértékűnek számít a márka hazai, 24 éves történetében. Az eladási számok itthon is 2012 óta töretlenül emelkednek: első évben több mint 70, második évben 50**, tavaly pedig 20%-os növekedést mutatva az előző évihez képest. A Mazda Magyarországon, 2015-ben ismét meghaladta a 2%-os éves személyautó piaci részesedést.

A Mazda magyarországi sikereihez elsősorban a tavaly bemutatott 5 új modell (az új Mazda2, a frissített Mazda6 és CX-5, az új CX-3 és az új MX-5) járult hozzá, hiszen a márka szinte minden szegmensben tudott újat nyújtani a vásárlók számára. Ezek közül is kiemelkedik a Mazda3 és a Mazda6 eredménye, előbbiből több mint 500 darab** talált gazdára, 2%-ot kiszakítva a kompakt piacból, utóbbi pedig tartja stabil 4. helyét a flotta-modellek után, 8,42%-os piaci részesedéssel. Másik érdekesség a benzines arány, mely a teljes értékesítésben meghaladja a 68%-ot.

A Mazda 2016-ban még jobb eredményekre törekszik. A vállalat 2015 novemberében legyártotta a hárommilliomodik új generációs, a KODO formanyelv vonalait magán hordozó, SKYACTIV technológiával szerelt autóját, 4 évvel azután, hogy az új Mazda CX-5 legördült a hirosimai gyártósorról 2011-ben.

A tulajdonosok számának növekedése mellett talán a szakmai elismerések tükrözik legjobban, hogy a márka jó úton jár. A J.D. Power vevőelégedettségi kutatásokban a Mazda modelljei ismét top besorolásokat értek el. Négyüléses, bolygódugattyú-motoros sportautó koncepciója, az RX-VISION első díjat nyert a 31. Nemzetközi Automobil Fesztiválon, mellyel az „Év legszebb tanulmányautójának” választották. Az új MX-5 a 2015/16-os Év Autója lett Japánban, és benne van a hét kiválasztott között az idei európai megmérettetésben is.

LEGFRISSEBB

Már alapból megkapjuk az 5 év vagy 200 000 km garanciát...

0
A Volkswagen magyarországi importőre, a Porsche Hungaria jelentős lépést tett a vásárlói elégedettség növelése érdekében: 2025. április 1-től minden újonnan megrendelt Volkswagen haszonjárműre alapfelszereltségként,...

TESZTJEINK