Főoldal Blog Oldal: 424

Bemutatkozik az új MINI John Cooper Works Cabrio

A vadonatúj MINI John Cooper Works Cabrio volánjánál a brit kisautó-gyártó ügyfelei egy modellben élhetik át a sportautók lélegzetelállító menetteljesítményét és a nyitott tetős vezetés élményét.

mini-john-cooper-works-cabrio-2016-autoaddikt

A MINI legújabb modellcsaládjának második MINI John Cooper Works változata a versenypályákra optimalizált motor- és futómű-technológiát összetéveszthetetlenül egyedülálló dizájnnyelvezeti elemekkel és az új MINI Cabrio alapjaiban újragondolt felszereltségi tulajdonságaival egyesíti.

Megérkezett a brit kisautó-gyártó vadonatúj modellgenerációjának második MINI John Cooper Works változata; az új MINI John Cooper Works Cabrio a versenysportok szerelmeseit vérpezsdítő, felejthetetlen utazásra invitálja; a kisautó kategóriában egyedülálló járműkoncepciót a sportautózás hangulata és a nyitott tetős vezetés páratlan élménye járja át, prémium minőségű anyagok és első osztályú alkatrészek felhasználásával.

Szédítő menetteljesítmény és összetéveszthetetlen kisugárzás; a hajtáslánc, a futómű-technológia és az aerodinamikai elemek megtervezésekor a mérnökök a több évtizedes motorsport-tapasztalatokból merítettek; hamisítatlanul egyedülálló dizájn-megoldások a MINI John Cooper Works modellekre jellemző stílusjegyekkel, amelyek már első ránézésre megkülönböztetik a modellt az alap MINI Cabrio-tól.

A négyhengeres erőforrást kizárólag a MINI John Cooper Works modellek számára tervezték, az erőteljes benzinmotor műszaki alapját a BMW Group vadonatúj motorcsaládjának MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó erőforrása adta; a dugattyúk, a turbófeltöltő és a kipufogórendszer finomhangolásával a tervezők rendkívül dinamikus teljesítmény-karakterisztikát és érzelmekben gazdag hangzást hoztak létre; a modellben a MINI motorpalettájának legerősebb erőforrása dolgozik, 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítménnyel; 15 kW / 20 lóerő teljesítmény-többlet az elődmodellhez képest és 29 kW / 39 lóerő plusz az új MINI Cooper S Cabrio modellhez viszonyítva; 320 Nm csúcsnyomaték; alapesetben hatsebességes manuális váltó, opcionális extrafelszereltségként hatsebességes Steptronic sport automataváltó; kombinált üzemanyag-fogyasztás (EU-ciklus): 6,5 liter / 100 km (automataváltóval 5,9 liter / 100 km), kombinált károsanyag-kibocsátás (EU-ciklus): 152 gramm / km (automataváltóval 138 gramm / km).

Extrém gyorsulás és sportautós menetdinamika: manuális váltóval 6,6 másodperces 0-100-as gyorsulás (0,3 másodperccel jobb érték az elődmodellhez képest), amely a Steptronic automataváltóval mindössze 6,5 másodperc (az elődmodellhez képest 0,6 másodperccel jobb érték); gyorsulás 80-ról 120 km/órára 6,1 másodperc alatt (0,7 másodperccel jobb érték); a végsebesség 7 km/órával immáron 242 km/órára nőtt (automataváltóval 240 km/óra).

Elsőkerék-meghajtás; kiváló minőségű alkatrészekből épített, modell-specifikus futómű-technológia és erőforrás-karakterisztika; már alapesetben Brembo sport fékrendszer, 17 collos MINI John Cooper Works könnyűfém keréktárcsák és sebességfüggő Servotronic kormányrásegítés; alapfelszereltségként dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC) dinamikus vonóerő-szabályzással (DTC), elektronikus működtetésű első differenciálzárral (EDLC) és Performance Control elnevezésű teljesítményvezérlő rendszerrel; opcionális extrafelszereltségként dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás (DDC).

Rendkívül kifejező karosszéria-dizájn dinamikusan elnyújtott jármű-sziluettel, erőteljes felületek és a MINI John Cooper Works modellekre jellemző aerodinamikai kialakítás; méretes légbeömlők az első lökhárítón és a nagy mennyiségű hűtőlevegő optimális áramlása érdekében a MINI Cabrio helyzetjelzője és ködlámpája helyén is; hamisítatlanul egyedülálló küszöbtoldatok és hátsó lökhárító-kialakítás; már alapesetben is LED-technológiás első fényszórók fehér irányjelző-gyűrűkkel és LED-es hátsó lámpák; MINI John Cooper Works logót viselő hűtőrács, oldalsó irányjelző-panelek és csomagtérajtó; opcionálisan elérhető Rebel Green lopakodó-zöld karosszéria-fényezés kizárólag a MINI John Cooper Works modellek számára.

Vadonatúj textil tető, amely most először teljes mértékben elektromosan, minimális zaj kíséretében működtethető; teljesen automatikus tetőnyitás és -zárás mindössze egy gombnyomásra, 18 másodperc alatt, egészen 30 km/órás sebességig; napfénytető-funkció bármekkora sebességnél; extrafelszereltségként MINI Yours opció különleges britzászló-motívummal.

Az elődmodellhez képest jelentősen megnövelt karosszéria-méretek, hosszabb tengelytávolság és szélesebb nyomtáv; négy utas számára optimalizált helykínálat; egyrészes hátsó üléssor nagyobb ülőfelületekkel; nyitott tetővel 160 literesre, zárt tetővel 215 literesre növelt csomagtér-kapacitás; alapfelszereltségként dönthető üléstámlák, nagyobb hátsó csomagtér-elérő nyílás és Easy Load funkció.

Kiváló minőségű utastér prémium hangulattal, a MINI legújabb modellgenerációjának modern kijelzőivel és kezelőfelületeivel, valamint a MINI John Cooper Works modellekre jellemző sportos belső kialakítással; tökéletesen elrejtett borulásvédelmi rendszer a hátsó ülések mögött; MINI John Cooper Works sportülések szénszál-fekete Dinamica szövetborítással, integrált fejtámlákkal; MINI John Cooper Works küszöblécek; MINI John Cooper Works bőrkormány multifunkciós gombokkal és váltófülekkel a hatsebességes Steptronic sport automataváltóhoz; MINI John Cooper Works váltógomb vagy előválasztó kar; modell-specifikus kijelző-opciók és műszerfal-kialakítás, rozsdamentes acél pedálsor és lábtámasz.

Rendkívül merev karosszéria-kialakítás kabrió-specifikus merevítő elemekkel az agilis vezethetőség és az optimális utasvédelem érdekében; teljes körű biztonsági alapfelszereltség első légzsákokkal, az első ülések háttámláiba integrált fej-mellkas oldallégzsákokkal, mindegyik ülésen hárompontos biztonsági övekkel, ISOFIX gyerekülés-rögzítési lehetőséggel az első utasülésen és a hátsó üléssorban, keréknyomás-ellenőrző rendszerrel és részben aktív motorháztető-megemeléssel az optimális gyalogosvédelem érdekében; szükség szerint vezérelt utasbiztonsági berendezések és borulásvédelmi rendszer a MINI integrált biztonsági járműkoncepciójának szerves részeként.

Teljesen automatikus működtetésű textil tető, légkondicionáló, MINI vezetési üzemmódok (MINI Driving Modes), AUX- és USB-csatlakozóval ellátott MINI Boost rádió és parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control) már az alapfelszereltség részeként.

A modellhez megannyi opcionális extrafelszereltség és MINI John Cooper Works kiegészítő elérhető; opcionális MINI Head-Up kijelző modell-specifikus MINI John Cooper Works kijelző-tartalommal; MINI Driving Assistant vezetést támogató rendszerek; parkolóasszisztens (Parking Assistant); tolatókamera; duplazónás automata légkondicionáló kabrió üzemmóddal; nyitott tetővel megtett idő-számláló (Always Open Timer) új kijelző-tartalommal; könnyebb, egyszerűbben felszerelhető új szélterelő; kulcs nélküli nyitás, indítás, leállítás és zárás (Comfort Access); automata fényszóró-vezérlésű esőszenzor; MINI Excitement Package a vezetőoldali visszapillantó-házból kivetített MINI-emblémával; MINI navigációs rendszer és Wired felszereltségi csomag MINI Touch Controllerrel vezérelhető MINI Professional navigációs rendszerrel; Bluetooth telefon-kihangosító előkészítés; Chili Red külső visszapillantó-házak; kéttónusú, 18 collos MINI John Cooper Works könnyűfém keréktárcsák; MINI John Cooper Works motorháztető-csíkok; valamint a MINI John Cooper Works Pro dizájncsomag számos karosszéria- és utastéri kiegészítője.

Teljes körű MINI Connected autós információ-szolgáltató rendszer, az okostelefonon keresztül az autó operációs rendszerébe feltelepíthető alkalmazások folyamatos frissítésével; exkluzív MINI-funkciók, úgy mint a MINI Streetwise, az online keresés, a sport mérőműszerek és az erőmérő; MINI Connected XL Journey Mate valós idejű forgalom-figyeléssel és csapadékra figyelmeztető funkcióval; online-alapú szolgáltatások a közösségi oldalak és az olyan szórakoztató alkalmazások elérése érdekében, mint a Spotify, az AUPEO!, a Stitcher, a Deezer, az Audible, a Napster/Rhapsody, a TuneIn és a GoPro.

MINI John Cooper Works Cabrio: négyhengeres benzinmotor MINI TwinPower Turbo technológiával (turbófeltöltő, közvetlen üzemanyag-befecskendezés, változó szelepvezérlés és vezérműtengely-állítás)

  • Összlökettérfogat: 1 998 cm3
  • Maximális teljesítmény: 170 kW / 231 lóerő percenkénti 5 200 és 6 000 főtengely-fordulat között
  • Csúcsnyomaték: 320 Nm percenkénti 1 250 és 4 800 főtengely-fordulat között
  • Gyorsulás 0-100 km/óra: 6,6 másodperc (automataváltóval 6,5 másodperc)
  • Végsebesség: 242 km/óra (automataváltóval 240 km/óra)
  • Átlagos üzemanyag-fogyasztás*: 6,5 liter / 100 kilométer (automataváltóval 5,9 liter / 100 kilométer)
  • Átlagos károsanyag-kibocsátás*: 152 gramm / kilométer (automataváltóval 138 gramm / kilométer)
  • Kipufogógáz-emissziós besorolás: EU6

* az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az üzemanyag-fogyasztási értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek

  • Külső méretek:
  • Hosszúság: 3 874 milliméter
  • Szélesség: 1 727 milliméter
  • Magasság: 1 415 milliméter
  • Tengelytávolság: 2 495 milliméter

Elkezdődött az új Ford Focus RS gyártása – egyre több autó az európai piacra

Az új Ford Focus RS nagy teljesítményű ferdehátú modell gyártásának elindításával a gyors Fordok új korszakba lépnek.

ford-focus-rs-2016-autoaddikt-1

A Ford arra számít, hogy 2015-ben 41.000 nagy teljesítményű autót értékesít majd Európában, szemben a 2015-ben eladott 29.000 darabbal. Ez 40 százalékos növekedést jelentene egy éven belül, ami különösen látványos eredmény annak ismeretében, hogy az ilyen modellek európai értékesítése már 2015-ben is 62 százalékkal múlta felül a 2014-es eladásokat.

A kategória népszerűségét olyan modellek erősítik, mint a vadonatúj Focus RS, amelynek első példánya éppen most gördült le a németországi Saarlouis üzem gyártósoráról, illetve a Ford Mustang sportkocsi, amelyre már több mint 13.000 európai vásárló adta le megrendelését, vagy éppen a Focus ST és Fiesta ST ferdehátú izomautók.

Mindemellett a vadonatúj Ford GT is még idén feltűnik az utakon, így a Ford a nagy teljesítményű autók teljes, átfogó kínálatával rendelkezik majd, amelyben a kompakt modellek ugyanúgy megtalálhatók, mint a lenyűgöző teljesítményű szupersportkocsik.

“Ez az év igazán meghatározó lesz a Ford nagy teljesítményű autói szempontjából – mind a példátlan teljesítmény, mind pedig a kifinomult hajtáslánc- és futómű-technológiák tekintetében, hiszen olyan megoldások tűnnek fel a kínálatban, mint a Focus RS modell új Ford Performance Összkerékhajtási rendszere,” nyilatkozta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke.

Rekordokat döntő RS

A Focus RS egyike annak a 12 új, nagy teljesítményű járműnek, amelyeket a Ford 2020-ig mutat be a globális piacon. A Ford Performance részleg európai és amerikai mérnökei által megalkotott autó különleges tervezésű, 2,3 literes EcoBoost motorjának legnagyobb teljesítménye 350 lóerő, és ez az erőforrás 4,7 másodperc alatt gyorsítja fel az RS-t 100 km/órás sebességre – így ez az autó minden idők legjobban gyorsuló Ford RS modellje.

ford-focus-rs-2016-autoaddikt-3

 

A Focus RS-ben mutatkozik be elsőként a Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített Ford Performance Összkerékhajtás, ami új szintre emeli az autó kanyarsebességét, útfogását és irányíthatóságát. A választható üzemmódok – köztük az iparágban elsőként kínált, irányított túlkormányzottságot biztosító Drift Üzemmód – és a Startvezérlés szintén először jelennek meg az RS modellben.

Az autó szeptember óta rendelhető meg, és a vásárlók eddig több mint 3.100 megrendelést adtak le rá, emellett pedig további 250.000 ember konfigurálta álmai Focus RS-ét a Ford honlapjain.

A legkelendőbb Mustang

A Ford Mustang vásárlói a Ford 5,0 literes, 421 lóerős V8-as motorját is választhatják, amely 4,8 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/órás tempóra, de megrendelhetik az üzemanyag-takarékos, 2,3 literes EcoBoost változatot is, amelynek teljesítménye 317 LE, gyorsulása pedig 5,8 másodperc 100 km/órára.

ford-focus-rs-2016-autoaddikt-4

A vadonatúj Ford Mustang nagy teljesítményű motorjaihoz az európai piacon alapáron jár a teljesítménynövelő csomag, ami a nagy sebességű autózáshoz szükséges fokozott fékteljesítményt és hatékonyabb hűtést kínál. A kifinomult futómű- és karosszéria-szerkezet, valamint a fejlett technológiák – például a választható üzemmódok vagy a Versenypálya Alkalmazások – szintén javítják a menetdinamikát, így az autó a Ford Mustang vásárlói által elvárt sportos menetteljesítményt nyújtja.

Az IHS Automotive regisztrációs adatbázisa* alapján 2015 első felében a Ford Mustang volt a világ legnagyobb számban értékesített sportkocsija.

Élvezetesen vezethető, mégis takarékos ST modellek

2015-ben a Ford Focus ST értékesítése 160 százalékkal nőtt az előző évhez képest, s az autó népszerűségét nagy mértékben fokozta, hogy az év elején megjelent az új modell dízelmotoros változata is.**

Az új Ford Focus ST-ben vonzó módon egyesül a nagy teljesítmény és a praktikum; az ötajtós és kombi változatban kapható autó új, 185 lóerős, 2,0 literes dízelmotorjának 400 Nm forgatónyomatéka már 2.000-2.750 1/perc fordulatszám-tartományban rendelkezésre áll, a benzinmotoros kivitelt pedig a jól bevált 250 lóerős, 2,0 literes EcoBoost erőforrás hajtja.

Az új modell 2015 elején jelent meg a piacokon, és a vásárlók 47 százaléka választotta a dízelmotort, amihez néhány hónapja már 6 fokozatú, duplakuplungos PowerShift sebességváltó is rendelhető.

A PowerShift váltóval szerelt új Focus ST dízel minden idők leggyorsabb Ford dízelautója: 7,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás tempóra – vagyis 0,4 másodperccel gyorsabban, mint a kézi kapcsolású változat –, ugyanakkor CO₂-kibocsátása csupán 119 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig mindössze 4,6 l/100 km.*** A 2,0 literes EcoBoost modell 6,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet.

A Fiesta ST látványos gyorsasággal vívta ki Európában a legkelendőbb nagy teljesítményű kisautó címét, és már forgalmazása első évében több mint 20 rangos díjat és elismerést szerzett. 182 lóerős, 1,6 literes EcoBoost motorjával a Fiesta ST 6,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Eddig több mint 30.000 Fiesta ST kelt el Európában, és idén még újabb hírek várhatók a modellről.

A kínálat csúcsán

A limitált számú európai vásárló számára készített vadonatúj, ultranagy teljesítményű Ford GT szupersportkocsik első példányainak gyártása 2016 végén kezdődik.

ford-focus-rs-2016-autoaddikt-2

Az autót a Ford eddigi legerősebb sorozatgyártású EcoBoost motorja hajtja, amelynek több mint 600 lóerős teljesítményéhez figyelemre méltóan alacsony fogyasztás társul, s az erőforráshoz hétfokozatú, a kormányra szerelt váltófülekkel kapcsolható sebességváltó csatlakozik. A Ford GT a vállalat modern technológiáinak tárháza, hiszen a Ford ebben a szupersportkocsiban mutatja be az EcoBoost motor képességeit, valamint innovatív aerodinamikai megoldásait és kis tömegű, karbonszálas építési módját is.

[TESZT] Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 1.6 CDTI ecoFLEX – a takarékosság mintaképe

Lehet közhelyszerű az állítás egyesek szerint, de tény: léteznek még azért olyan dízelek, amelyekkel maratoni távokat lehet leküzdeni. Persze jónéhányan inkább szkeptikus rábólogatásokkal veszik ezt a fordulatot, bár a jelenlegi alacsony üzemanyag árak is a kibővített hatótávok mellett szólnak. Az Opel Insignia Sports Tourer 1.6 literes közös nyomócsöves turbódízel erőforrással pedig pontosan ilyen.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-ecoflex-teszt-autoaddikt-005

Nagybetűs spórolós, a takarékosság mintaképe, és még sorolhatnánk, de nem tesszük, ne fulladjon unalomba jelen írásunk. Elég az hozzá, hogy az újdonságnak számító szentgotthárdi öngyulladós Suttogó jelenleg igen magasra teszi a lécet, legalábbis, ami a hatékonyságot jelenti egy autó esetében. Nem beszélve arról, hogy családi megközelítésről szól a fáma, tehát a középkategória szegmensében kell mélyre ásnunk ahhoz, hogy hasonló vetélytársat találjunk. Megállapítható, hogy nem egyszerű a feladat.

Úton-útfélen: jól jött a több, mint 3000 kilométer

Bevett szokásunk szerint Németországig autóztunk az Opel Insignia Sports Tourer tesztautóval. Hogy miért? Elsősorban kifejezetten szeretünk az Opel modelljeivel külföldre menni, ugyanis azokkal a variánsokkal, amelyekkel eddig megtettük a több ezer kilométeres útszakaszokat, sosem volt probléma. Nyilván műszakilag nem, miért is lenne pár ezer kilométerrel az órában; a komfortráta viszont igenis relevanciát élvez  ilyen esetekben.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-ecoflex-teszt-autoaddikt-022

Nem beszélve arról, hogy többedmagunkkal utazunk ilyenkor, csomagok, minden felfedezhető az útirepertoárban. Insignia, Meriva, sőt, még Corsa is szerepel a palettán, s előzetes terveink szerint fog is még jópár. Az Opel, mint Magyarország jelenlegi elsőszámú autóértékesítője nyilván kiváltságos helyzetben van e téren is, ugyanis számos vásárló választja a márka különféle variációit, és nagyon valószínű, hogy külföldre is utazik családostul több ízben majd az autó életciklusa folyamán.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-ecoflex-teszt-autoaddikt-003

A tesztelt Opel Insignia Sports Tourer legfőbb újdonsága az 1.6 literes CDTI Suttogó dízel, erről részletesebben majd a cikk vége felé. Mivel idestova kilencedik éve fut az Insignia első szériája, ezért a korábbi facelift mellett csak igen aprócska változtatások történtek az autó karosszériaelemein illetve belső terén, de ezeket a részleteket már több ízben taglaltuk. Személyes kedvencünk az Opel Insignia Sports Tourer, tehát a kombi verzió: bár belső férőhely- és a raktér kihasználtsága tekintetében talán lehetne optimálisabb a helyzet, a forma, a szellemiség és az anyagminőség is kárpótól, csak hogy néhányat említsünk.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-ecoflex-teszt-autoaddikt-001

Elég az hozzá, hogy ismét beirányoztuk tehát a bajor régiót, a szokásos kisebb és nagyobb kitérőkkel megspékelve. Oda-vissza három felnőtt utassal, beleértve a sofőrt is, valamint hozzávetőlegesen 30 kilogramm csomaggal. Nem titkolt szándékunk volt bebizonyítani, hogy egy tankkal hozható a fedélzeti computer által megállapított cirka 1400 kilométeres hatótávolság.

800 kilométer első körben

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-ecoflex-teszt-autoaddikt-002Indulás után felvetettük, hogy kezdjünk Ausztria egyik legnyugatibb részében, ami már szinte Svájc, de oda most ne menjünk át, inkább a következő alkalommal. Egyhuzamban letoltunk körülbelül 800 kilométert úgy, kétszeri megállással pihenőhelyeken, 130 kilométeres átlagtempóval, természetesen autópályán. Volt ebben sok tempomat is, bár jobban szeretjük a „manuális” vezetést, annak minden előnyével és hátrányával is. Fogyasztás tekintetében sikerült hoznunk a beirányzott 5.2 liter/100 kilométeres átlagot, ami ekkora kaszninál, három emberrel igencsak a pozitív irányt képviseli. ECO üzemmód be, vállalva, hogy az Opel Insignia Sports Tourer menettulajdonságai visszafogottabb képet mutatnak, lomhább gázreakciókkal, nehézkesebb gyorsulással. Viszont minél előbb kell rakni a hatodik fokozatot, hogy az egyébként tág intervallumokban kiautózható áttételezés kifejtse áldásos ténykedését.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-ecoflex-teszt-autoaddikt-004Miután átértünk a német határon, magunk mögött hagyva Ausztriát, rögvest meglovagoltuk a korlátozásmentes szakaszok minden pozitívumát. Itt el is felejtettük az ECO opciót, mindent a teljesítményre hangolva következett a SPORT mód, és teljesen egyenes, nem emelkedő, nem lejtő útvonalon elkezdtük szorongatni a hajtásláncot. Érzésre nem is kellett nagyon szorongatni, ideális nyomatékgörbéjének köszönhetően még megvártuk, míg a fokozatok ereje teljükben teljesítettek, nem leszabályozásig, úgy 4-4300 percenkénti fordulatszámig (a leszabályozás 4500 környékén jön a gyári adatok szerint), majd hagytuk, hogy hatodikban elérje a végsebességet. Ideális helyszíneken ideális körülmények közt tehát sikerült a végéig unszolni az Opel Insignia Sports Tourer-t, bár a gyárilag megállapított 210 kilométer/órát 3 kilométerrel felül is múltuk. Hangsúlyozva azt, hogy három személlyel, megpakolva autóztunk. Az átlagfogyasztás így, nagyjából 40 kilométerre 8.9 literrel zárt, ami szintén nem égbeszökő eredmény.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-ecoflex-teszt-autoaddikt-006

Nem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy a perfekt hatótávhoz nagy mértékben szükséges az Opel Insignia Sports Tourer 70 liter összkapacitású üzemanyagtankja is. Bár ha kisebb, mondjuk 60 literes lenne, még akkor is bőven 1000 kilométer feletti lehetőségekkel számolhatnánk. Mindenestre bízunk benne, hogy a nemsoká érkező Insignia-megújulás nem hoz magával több downsizinget, főként nem e téren.

Kényelem, bő helykínálat, gazdaságosság. Lehet-e másmilyen egy ideális családi autó?

Tehát ismét eldőlt, hogy az Opel Insignia, azon belül is az Opel Insignia Sports Tourer igazi családi túraautó. De mindehhez kellemes beltér is tartozik?

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-ecoflex-teszt-autoaddikt-017

A kérdés jogos, s ismét azt kell kijelentenünk: igen, hosszabb táv megtétele után is kipihenten száll ki az ember, legalábbis, ami nem szellemi, hanem fizikai fáradtságot (vagy inkább fittséget) jelent. Az első ülések nagyvonalú hellyel szolgálnak, ülő- és hátfelületek révén, igaz, a lábterek korlátozottak a kissé széles középkonzoli kialakítás miatt. Ez nem zavaró, kiváltképp, ha nem vagyunk 190 centi feletti testmagassággal és az ehhez tartozó alkattal felruházva.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-ecoflex-teszt-autoaddikt-014

Hátul is kellemes a helyzet, de úgy, ha mondjuk négyen utazunk (felnőtt). Három gyerek hátul-kombó is működhet jól, vagy esetleg két felnőtt-egy gyerek verzió is elfogadható lehet. A kiránduláshoz 540 literes csomagtartót mellékelt a gyártó, ami első blikkre talán kisebbnek tűnhet, mint amekkora valójában, de aztán a pakolásnál mindezt elfelejtjük.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-ecoflex-teszt-autoaddikt-015Itt tennénk is egy rövid kitérőt: miután lezongoráztuk a németországi túrázást, amelyet 3100 kilométerrel zártunk, kipróbáltuk, hogy egy kisebb költözést hogy lehet kivitelezni, ha a főszerepet az Opel Insignia Sports Tourer kapja. Költözés alatt itt alapvetően csak néhány közepes és nagyobb méretű, jól megpakolt kartondobozt kell érteni, 160 kilométeres távolságra szállítva: az alaphangon 540 literes rakfelületet kibővítettük, a 60:40 arányban dönthető üléseket előrehajtottuk, és máris 1530 litert kaptunk végeredményként (gyári adat). Lehet, valamivel kevesebb volt ez a kapacitás, mivel az első ülések helykínálatán nem spóroltunk, sőt, az utasülést még az átlagosnál jobban is hátratoltunk. A végeredmény igazán lenyűgöző lett, az Opel Insignia Sports Tourer gyomra csak nyelte a pakkokat, úgyhogy a végén még fért is (volna) néhány extra adag hátra.

Made in Szentgotthárd: elegendő az 1.6 literes blokk még ebbe a karosszériába is

A Opel Insignia Sports Tourer szíve egy 1598 köbcentiméter összlökettérfogatú, 136 lóerős CDTI turbódízel. A maximum teljesítményleadás 3500, míg a 320 Newtonméteres nyomatékcsúcs 2000 percenkénti fordulatszámon érkezik.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-ecoflex-teszt-autoaddikt-018

Ha az ecoFLEX Start/Stop automatikát bekapcsoljuk (ECO), érezhető a visszafogottabb viselkedés, ilyenkor az autó hajlamos a lefulladásokra indulások alkalmával, ha nem figyelünk; ez igaz alapvetően azokra az esetekre, amikor hirtelen elánnal akarunk elstartolni. Ilyenkor hagyatkozzunk inkább a normál módozatokra (TOUR vagy SPORT is), de azt sem szabad számításon kívül hagyni, hogy az egyébként dinamikus és bőven elegendő teljesítmény ellenére 1.6 literes motorról beszélünk, a gyári üres tömeg pedig 1590 kilogramm.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-ecoflex-teszt-autoaddikt-019

Úttartás: kiváló, még magasabb sebességtartományokban is. Az Opel Insignia Sports Tourer igazi autópályázásra termett autó, sokoldalúsága itt is jól tükröződik – oldaldőlés, alul- és felülkormányozottság-mentesen teljesített, a klasszikus elöl MacPherson, hátul Multilink felfüggesztéseket segítségül hívva. Jól hangolt, A jól hangolt, közepesen kemény futómű pedig minden környezetben kitűnően teljesített, a 18-as kerekek talán visszavettek egy kicsit a menetkomfortból, de mindenképp ajánlatos ahhoz meglétük, hogy az Opel Insignia Sports Tourer a maximumot hozhassa ki magából. Külsőleg is.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-ecoflex-teszt-autoaddikt-009

A cikkben bemutatott tesztautó magas felszereltségének köszönhetően közel 12 millió forintos árcédulát kapott, míg az alapár 8 200 000 forint.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-ecoflex-teszt-autoaddikt-020

2015 Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI ecoFLEX specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 136 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 2000  ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4913 mm

Szélesség: 1858 mm

Magasság: 1514 mm

Tengelytáv: 2737 mm

Első gumik mérete: 245/45 R18

Hátsó gumik mérete: 245/45 R18

Tömeg, üresen: 1590 kg

Megengedett össztömeg: 2300 kg

Csomagtartó mérete: 540 liter, 1530 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 70 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 210 km/h (gyári), 212 km/h (saját mérés)

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.9 s (gyári), 9.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.2 l/100 km

Országúti: 3.6 l/100 km

Vegyes: 4.7 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.7 l/100km

Országúti: 3.6 l/100km

Vegyes: 4.0 l/100km

CO2 kibocsátás: 107 g/km

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Sportos küllemmel domborít az új Mitsubishi L200

Európában a nagyközönség még tavaly márciusban, a 85. Genfi Autószalonon találkozhatott először a sportos Mitsubishi pickup legújabb, ötödik generációjával. A modellsorozat legújabb tagja már elérhető Magyarországon, s hamarosan tesztre is fogjuk.

mitsubishi-l200-2015-autoaddikt-2

A kifejezetten sportcélú haszonjárműnek tervezett vadonatúj Mitsubishi L200 egyszerre kínálja egy személygépkocsi kényelmét, illetve egy pickup használati értékét és megbízhatóságát. Az új L200 magánjellegű, illetve üzleti célú felhasználásra egyaránt tökéletesen alkalmas, és a helyi igényekhez optimalizált karosszéria-, motor- és hajtáslánc kínálattal jelent meg Magyarországon.

 

Az új L200 minden modellváltozata az elődjénél tágasabb és kényelmesebb utasteret kínál, ugyanakkor nem csökkent a plató befogadó képessége. Vadonatúj, 2,4 literes, 154/181 lóerős 4N15 MIVEC dízelmotorral, valamint új 6 sebességes manuális és új 5 fokozatú automata sebességváltóval is rendelhető, amelyek növelik a teljesítményt, azonban a korábbiaknál kevesebb karbantartást igényelnek. Az új modell alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett kisebb mértékű környezeti terhelést garantál, miközben a továbbfejlesztett proaktív és passzív biztonsági elemek megfelelnek korunk legmagasabb követelményinek is.

mitsubishi-l200-2015-autoaddikt-1

A vadonatúj, sportos Mitsubishi L200 pickup 2015. szeptemberétől kapható a Mitsubishi márkakereskedésekben.

25 százalékos növekedést mutat a SEAT értékesítése három évre visszamenően

A SEAT a 2015-ös esztendőben már a harmadik egymás követő évben zárt bővülő értékesítési mutatókkal. A márka 2007 óta először most törte át ismét az egy évben eladott 400 000 darabos mennyiségi határt,  a 400 037 darab eladott SEAT 2,4 %-kal több a tavalyi számnál, míg a 2012. évi 321 0000 gépkocsihoz képest tavaly már 25 %-kal  többet adott el a spanyol márka. Ez a legjobb eredmény volt az utóbbi nyolc év folyamán.

seat-ertekesites-2016-autoaddikt

A SEAT Végrehajtó Bizottságának elnöke, Luca de Meo a “SEAT Találkozók” első idei rendezvényén ismertette az éves eredményeket, amelyet a “Minőség: a spanyol siker egyik tényezője” címmel rendeztek.

Az értékesítési adatok növekedése a gazdasági talpra állás eredményének tekinthető Spanyolországban (14,3 %-kal több, 77 200 darab eladott gépkocsi) és  Olaszországban (22,1 %-kal több, 15 900 darab eladott gépkocsi), míg a tavalyi év az ötödik egymást követő növekedési év volt Németországban (3,8 %-kal több értékesített  jármű, vagyis 87 800 darab). Nagyban hozzájárultak ehhez a mexikói piacon elért sikerek, amely már a negyedik legnagyobb piaccá vált a SEAT számára. Itt 13,2 %-kal nőtt az értékesítés, elérve a 24 100-as mennyiséget. Mindezen túl a márka az eddig legjobb eredményét érte el olyan országokban, mint Svájc, a Cseh Köztársaság, Dánia, Törökország, Izrael, Tunézia és Marokkó.

Az egyes típusokat tekintve a Leon eladásai 4,4 %-kal nőttek, és elérték a 160 900 egységet, mellyel a Leon ismételten a márka legjobban eladott modellje volt. Mindezek mellett  az Alhambra a legnagyobb értékesítési növekedést mutatta + 17,2 %-kal, és a történetének második legjobb eredményét érte el az eladott 27 000 gépkocsival. Az Ibiza ugyancsak növekedést mutatott, a 2,4 %-os többlet eladással elérte az összesen 153 600 darabos értékesített mennyiséget.

Az értékesítések növekedése az Audi Q3 sikerével párosulva 7,8 %-kal növelte meg a gyártást Martorell-ben. Ez összesen 477 077 autót jelentett, ez a mutató  a legmagasabb gyártási darabszám volt 2001 óta. A martorelli üzem gyártja a legtöbb autót Spanyolországban, és a hatodik egymás követő esztendőben mutatott fel növekedést. 2009 és 2015 között  a termelés volumene 60 %-kal nőtt.

A 2016-os évről szólva, Luca de Meo szerint az év fénypontja a cég történetében első kompakt SUV beindítása lesz. A gépkocsi  a  tervek szerint  az év közepén jut el a márkakereskedőkhöz, melyet három újdonság követ még 2016-ban és 2017-ben. “A városi SUV  minden  jel szerint a márka harmadik fő pillérévé válik a Leonnal és az Ibizával együtt, és képessé tesz bennünket arra, hogy jelen legyünk az utóbbi években  leggyorsabban növekvő szegmensben” – mondta a SEAT Végrehajtó Bizottságának elnöke.

 A minőség a siker tényezője

A rendezvényen a SEAT minőségbiztosításért felelős igazgatója, Joaqín Serra felvázolta a márka számára rendelkezésre álló lehetőségeket ahhoz, hogy a versenyképességét a kiváló minőségen keresztül növelje:  “A formatervezés, a minőség és a költség-hatékonyság számunkra kulcselemek. A minőségért felelős részlegünk a gépkocsi gyártásának teljes ciklusában részt vesz, a gépkocsi megtervezésétől és fejlesztésétől a beszállított elemek beépítéséig, a házon belüli gyártáson át a vevőszolgálatig. A kihívás az egész minőségbiztosító csapat számára az, hogy a SEAT-ot egy megkülönböztetett,  kiváló ipari jellemzőkkel bíró márkává tegyük” – fogalmazott a szakember.

Igazi prémium kompakt a MINI Clubman ALL4

A vadonatúj MINI Clubman piaci debütálásával a brit kisautó-gyártó sokszínű modellpalettája a prémium kompakt szegmensbe is megérkezett, a változatos kínálatnak pedig most az ALL4 intelligens összkerékhajtás ad újabb lendületet: az új MINI Clubman ALL4 modellek a vezetés hamisítatlan élményét kínálják, még sportosabb stílusban.

mini-cooper-s-clubman-all4-autoaddikt

A legújabb MINI modellpaletta által kínált hamisítatlan vezetési élmény, egy teljesen új dimenzióban – immáron összkerékhajtással is; az új MINI Clubman ALL4 modellek innovatív járműkoncepciója a MINI által fémjelzett vezetési élményt még sportosabb stílusban, minden korábbinál sokoldalúbb karakterként állítja mércéül a prémium kompakt szegmensben; vadonatúj fejlesztésű MINI ALL4 intelligens összkerékhajtás két erőteljes motorral.

A MINI ALL4 intelligens összkerékhajtás új generációja a legnagyobb és legsokoldalúbb MINI modellben ünnepli premierjét, elektrohidraulikus vezérlőrendszerrel, optimalizált súlyú alkatrészekkel és még tovább növelt hatékonysággal; a MINI modellek tradicionális elsőkerék-meghajtásának kiváló alternatívája és kiegészítője, vadonatúj fejlesztésű, kiegészítő hajtással ellátott, kúpkerekes differenciálművel dolgozó első tengellyel; kétrészes kardántengely és szabadonfutó tengelykapcsoló a hátsó differenciálműnél az intelligens hátsókerék-meghajtásért; teljesítmény- és forgatónyomaték-elosztás az első és a hátsó tengely között minden esetben a vezetési szituáció igényei szerint, a dinamikus menetstabilizáló (DSC – Dynamic Stability Control) és az ALL4 intelligens összkerékhajtás szoros együttműködésének köszönhetően; a vezetési szituációhoz és az útfelülethez a másodperc törtrésze alatt alkalmazkodó intelligens összkerékhajtás, amely mindenféle időjárási körülmények és útviszonyok közepette extrém sportos vezethetőséget és kiváló tapadást biztosít.

Az új MINI Clubman ALL4 modell-páros (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,8 – 6,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 126 – 159 gramm / km) piaci debütálása a BMW Group legkorszerűbb motorcsaládjának MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó, nagyteljesítményű erőforrásaival és a legújabb manuális-, illetve Steptronic automataváltóval; MINI Cooper S Clubman ALL4 2.0 liter hengerűrtartalmú négyhengeres benzinmotorral (141 kW / 192 lóerő) és alapesetben hatsebességes manuális váltóval, opcionális extrafelszereltségként pedig nyolcsebességes Steptronic automataváltóval; MINI Cooper SD Clubman ALL4 2.0 liter hengerűrtartalmú négyhengeres dízelmotorral (140 kW / 190 lóerő) és alapesetben nyolcsebességes Steptronic automataváltóval.

Intenzív vezetési élmény az erőteljes motoroknak és a tolóerő-optimalizált, négykerék-meghajtású erőátvitelnek köszönhetően; opcionális extrafelszereltségként elérhető nyolcsebességes Steptronic automataváltó kormány mögötti váltófülekkel és Launch Control elnevezésű rajtprogrammal a rendkívül dinamikus kigyorsításokért; optimalizált üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás a MINI ALL4 intelligens összkerékhajtás hatékony konstrukciójának és működési vezérelvének, valamint a széleskörű MINIMALISM technológia funkcióinak köszönhetően; automatikus motorindítás és –leállítás már az alapfelszereltség részeként; GREEN vezetési üzemmód hajtáslánc-szétválasztó vitorlázó funkcióval az opcionális MINI vezetési üzemmódok (MINI Driving Modes) részeként, a Steptronic automataváltóval együttműködve.

MINI ALL4 intelligens összkerékhajtás a MINI modellekben valaha tapasztalt legmagasabb szintű hétköznapi használhatóság és a hosszú távú megbízhatóság kettőse érdekében; az új MINI Clubman ALL4 modellek a márka által fémjelzett gokartos stílust biztonságos vezethetőséggel és dinamikus menetteljesítménnyel egyesítik, minden helyzetben; kiváló minőségű futómű-technológia, amely egyedülálló a prémium kompakt szegmensben: szimpla-ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első kerékfelfüggesztés és többkaros (multilink) hátsó kerékfelfüggesztés; lélegzetelállító agilitás a széles nyomtáv és a súly-optimalizált, kiváló torziós merevségű karosszéria-felépítés következtében; elektromechanikus szervokormány már az alapfelszereltség részeként, Servotronic funkcióval.

MINI Clubman ALL4 modellek már az alapfelszereltség részeként dinamikus vonóerő-szabályzással (DTC – Dynamic Traction Control), elektronikus működtetésű differenciálzárral (EDLC – Electronic Differential Lock Control) és Performance Control elnevezésű teljesítményvezérlő rendszerrel felszerelt dinamikus menetstabilizálóval (DSC – Dynamic Stability Control); sport futómű és dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control) opcionális extrafelszereltségként; alapesetben 17 collos könnyűfém kerékgarnitúra, amely opcionális extrafelszereltségként akár 19 collos méretig növelhető.

A vadonatúj MINI Clubman immáron nyolc motorváltozattal érhető el; klasszikus kombi karosszéria-felépítés műszaki alapjaira építkező sokoldalú járműkoncepció, amely egyedülálló a prémium kompakt szegmensben; összetéveszthetetlen karosszéria-kialakítás dinamikusan elnyújtott jármű-sziluettel, erőtől duzzadó karosszéria-ívekkel, hosszú tetővonallal és csapott háttal; optimalizált aerodinamikai együttható az első lökhárítóba épített Air Curtains légbeömlő nyílásoknak és az első kerékívek mögé épített Air Breathers légkivezető nyílásoknak köszönhetően; kimagasló sokoldalúság a négy oldalsó ajtó és a jellegzetesen osztott csomagtérajtó következtében; öt teljes értékű ülés; alapesetben 360 literes csomagtér, amely a 40 : 20 : 40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével egészen 1 250 literig bővíthető; az opcionális extrafelszereltségként elérhető karosszéria-fényezések listája a Digital Blue jégkék-metál fényezéssel bővül.

Egyedülálló utastér-kialakítás rendkívül széles műszerfallal és kormányoszlopra költöztetett központi műszeregységgel; multifunkciós központi kijelző; intuitív működtetésű légkondicionáló; középkonzol elektromos kézifékkel, tárolórekeszekkel, két pohártartóval, könyöktámasszal és a MINI Controllerrel.

Súly- és gyűrődés-optimalizált vázszerkezet; teljes körű biztonsági alapfelszereltség első és oldalsó légzsákokkal, oldalsó függönylégzsákokkal, mindegyik ülésen hárompontos biztonsági övekkel, az első üléseken övfeszítőkkel és erőhatárolókkal, ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontok a hátsó üléssorban és opcionális extrafelszereltségként az első utasülésben, kerekenkénti gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer; kiváló akusztikai és rezonanciai komfort.

Széleskörű extrafelszereltség a vezetési élmény, a kényelem és az új MINI Clubman ALL4 egyéniségének fokozása érdekében; MINI vezetési üzemmódok (MINI Driving Modes) egyéni beállítási lehetőségekkel; modern vezetést támogató rendszerek MINI Head-Up kijelzővel, parkolóasszisztenssel (Parking Assistant), tolatókamerával és Driving Assistant csomaggal; LED-technológiás első fényszórók és LED-es ködlámpák, elektromosan állítható első ülések; a jellegzetesen osztott csomagtérajtó érintés nélküli nyitását is lehetővé tevő Comfort Access kulcs nélküli nyitás, indítás, leállítás és zárás; leszerelhető vonóhorog; panoráma üvegtető; LED-technológiás utastér-világítást és vezetőoldali visszapillantó-házból kivetített MINI-emblémát kínáló MINI Excitement Package; MINI Yours Interior Styles opció hangulatos ajtókárpit-háttérvilágítással; piros fényű riasztó-állapotjelző az uszony alakú tetőantennában; az opcionális extrafelszereltségek palettáját számos MINI Yours és MINI John Cooper Works opció, valamint a teljes MINI Connected információ-szolgáltató csomag színesíti.

Modellváltozatok:

MINI Cooper S Clubman ALL4: négyhengeres benzinmotor MINI TwinPower Turbo technológiával (turbófeltöltő, közvetlen üzemanyag-befecskendezés, változó szelepvezérlés és változó vezérműtengely-állítás)

Összlökettérfogat: 1 998 cm3

Maximális teljesítmény: 141 kW / 192 lóerő percenkénti 5 000 főtengely-fordulatnál

Csúcsnyomaték: 280 Nm percenkénti 1 250 főtengely-fordulatnál (300 Nm overboost funkcióval)

Gyorsulás 0-100 km/óra: 7,0 másodperc (automataváltóval 6,9 másodperc)

Végsebesség: 225 km/óra

Átlagos üzemanyag-fogyasztás*: 6,9 – 7,0 liter / 100 kilométer (automataváltóval 6,3 – 6,4 liter / 100 kilométer)

Átlagos károsanyag-kibocsátás*: 159 – 162 gramm / kilométer (automataváltóval 146 – 149 gramm / kilométer)

Kipufogógáz-emissziós besorolás: EU6

 MINI Cooper SD Clubman ALL4: négyhengeres dízelmotor MINI TwinPower Turbo technológiával (változó turbinageometriájú turbófeltöltő, Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendezés)

Összlökettérfogat: 1 995 cm3

Maximális teljesítmény: 140 kW / 190 lóerő percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál

Csúcsnyomaték: 400 Nm percenkénti 1 750 és 2 500 főtengely-fordulat között

Gyorsulás 0-100 km/óra: 7,2 másodperc

Végsebesség: 222 km/óra

Átlagos üzemanyag-fogyasztás*: 4,8 – 4,9 liter / 100 kilométer

Átlagos károsanyag-kibocsátás*: 126 – 129 gramm / kilométer

Kipufogógáz-emissziós besorolás: EU6

* az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az üzemanyag-fogyasztási értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

Külső méretek:

Hosszúság: 4 253 milliméter

Szélesség: 1 800 milliméter

Magasság: 1 441 milliméter

Tengelytávolság: 2 670 milliméter

Sikeres a Lada itthon: száz eladott autó egy hónap leforgása alatt

Alig pár hete, hogy a Lada magyarországi képviselete tájékoztatásai alapján beszámoltunk az első szalonok megnyitásról, az első eladásokról, valamint arról a szimpatikus szerelmespárról, akik az első hazai átadás kapcsán kerültek fókuszba.

lada-magyarorszag-ertekesites-autoaddikt

Ennyi elegendő is volt, s máris a századik eladott Lada gépkocsinál tart az értékesítés. Szinte kereken egy hónappal a nyitás után, karácsonnyal és újévvel fűszerezve, a piac méretét tekintve ez az eredmény magért beszél: a 100. autót a Lada Délpest realizálta, egy Lada Kalina Hatchback Norma talált gazdára, egy kedves hölgy személyében, aki első látásra beleszeretett a kisautóba.

Tavaly nyáron röppent fel először a Lada visszatérésének híre, amely már a kezdetektől óriási visszhangot generált. A hivatalos értékesítés 2015. december 17-én kezdődött, mely még az importőr számára is meglepő mértékű, minőségi érdeklődőt vonzott. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy a nyitás napján, délelőtt talált gazdára az első hazai Lada. Azóta a hazánkban kilenc ponton elérhető márkakereskedésekbe (Óbuda, Dél-Pest, Érd, Csorna, Kiskunhalas, Kecskemét, Pécs, Debrecen, Békéscsaba) számos különböző típus és modell talált már gazdára.

Alig egy hónappal a nyitás után pedig tegnap, 2015. január 21-én meg is van a 100. hazai Lada tulajdonos. Az eladást a Lada Dél-Pest realizálta, nekik ez a 15. eladott autójuk. A szóban forgó autó egy Lada Kalina Hatchback, Norma felszereltséggel és koriander színben. Ez utóbbi azért is fontos, mert a vevő egy hölgy. A XIX. kerületi S. Éva 1999 óta ügyfele a márkafüggetlen szervizt is üzemeltető Lada Délpestnek, aki éppen a szokásos átvizsgálásra vitte Daewoo típusú autóját. Miközben várakozott, besétált a szalonba és azonnal beleszeretett a kis kompakt, csinos ötajtósba. Mikor az árát is megtudta, nem is volt kérdés: szerviz helyett beszámítás és új autó vásárlás lesz a látogatás célja.

Ford: piaci részesedés növekedése Európában, 2016-ban érkeznek újdonságok is

A Ford Motor Company eladásai 11 százalékkal növekedtek 2015-ben az európai piacon, és a vállalat 18 éve először Európa első számú haszongépjármű-márkájává vált – áll a Ford közleményében.

ford-logo-2016-autoaddikt

A Ford tavalyi összesített járműértékesítése a vállalat 20 legfontosabb európai piacán* elérte az 1,3 millió darabot. A Ford piaci részesedése 0,1 százalékponttal 8,0 százalékra nőtt, így zsinórban ez már a második év, amikor a vállalat növelte piaci részesedését Európában.

A Ford teljes, 50 országból álló európai piacán a vállalat közel 1,5 millió autót adott el, vagyis 10 százalékos növekedést produkált; a Ford piaci részesedése itt 0,5 százalékponttal 7,7 százalékra nőtt.

„2015-ben megmutattuk vásárlóinknak a Ford érzelemdúsabb, izgalmasabb és elegánsabb arcát – olyan modellekkel, mint az új Mustang vagy a Mondeo Vignale, és előkészítettünk egy még eredményesebbnek ígérkező 2016-os évet, amikor már a vadonatúj Edge SUV és a Focus RS is megjelenik a kínálatban” – nyilatkozta Jim Farley, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója.

„Arra pedig különösen büszkék vagyunk, hogy haszongépjárműveink népszerűségének köszönhetően a Ford Európa első számú szereplő lett a CV-piacon. 2016-ban is megőrizzük lendületünket, s kínálatunk vonzerejét tovább növeli majd a listavezető Transit és Transit Custom modellek új hajtáslánca és új technológiája.”

A Ford tavaly 23 százalékkal növelte haszongépjármű-értékesítését, ami az új és erősen kibővített Transit-modellcsalád, valamint a Ranger pickup iránti erős keresletnek volt köszönhető. A vállalat piaci részesedése 1,2 százalékponttal nőtt, s ezzel elérte az iparág legmagasabb, 12,6 százalékos értékét (a 20 legfontosabb európai piacon).

A 2015-ös év mind az összesített járműértékesítés, mind a személygépkocsi-értékesítés szempontjából a legjobb évnek bizonyult 2011 óta. A haszongépjármű-értékesítés tekintetében ez volt a vállalat legjobb éve 2007 óta (a 20 legfontosabb európai piacon).

Értékesítési csatornák

2015-ben a Ford értékesítési eredményeinek 74 százalékát tette ki a magasabb értékű és flottaszegmensben elért értékesítés – ez 3 százalékponttal múlja felül az iparág átlagos eredményét.

Felszereltségi összehasonlítás

A Titanium (magas felszereltségi szintű) személyautók értékesítése 7 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi átlaghoz képest. Az S-MAX modellek 78 százaléka kelt el magas felszereltségi szinttel, és a Fiesta vásárlóinak 27 százaléka is ilyen felszereltséget választott. A Ranger tavalyi eladásaiban is 34 százalékot tett ki a Wildtrak változat, míg egy évvel korábban ez az arány még csak 25 százalék volt.

Modellekre bontott értékelés

A vadonatúj Mondeo értékesítése 75 százalékkal nőtt a 2014-es eredményekhez képest.

311.700 darabos eredményével a Fiesta várhatóan Európa legkelendőbb kisautója lesz, valamint összesítettben is a második legkeresettebb modell – immár zsinórban negyedik éve.

A Ford SUV-kínálata 31 százalékos forgalomnövekedést produkált. A Kuga modellből 19 százalékkal több, 102.800 darab kelt el tavaly, így ez volt a legerősebb értékesítési év azóta, hogy a modell első generációja 2008-ban megjelent. Az EcoSport kompakt SUV tavalyi értékesítése több mint háromszorosára nőtt.

A nagy teljesítményű autók – így a Fiesta ST, a Focus ST, a Focus ST dízel és a Mustang – értékesítése 62 százalékkal növekedett a 20 legfontosabb európai piacon. A 2015-ben bemutatott Focus ST modellből 12.200 darab kelt el, s e mennyiség 47 százalékát a modellkínálatban most először megjelent dízelmotoros változat tette ki. Eddig több mint 13.000 vásárló rendelte meg a Mustangot, ami a gyártás 51 éve során először jelent meg az európai márkakereskedésekben; a 13 ezres mennyiségből 4700 darab 2015-ben kelt el.

A Transit modellcsalád népszerűségének köszönhetően a haszongépjármű-értékesítés 24 százalékkal, 233.000 darabra nőtt. Ezt a mennyiséget tovább növelte a Ford Ranger 27.300 darabos értékesítése; a modell tavaly Európa legkelendőbb pickupja volt.

Decemberi értékesítés

A Ford decemberi értékesítése 22 százalékkal nőtt a 20 legfontosabb európai piacon, és 13 százalékkal a vállalat teljes, 50 országból álló európai piacán. A 20 piacból álló területen 0,5 százalékponttal 7,7 százalékra nőtt a Ford decemberi piaci részesedése, míg az 50 piacon ugyanez az arány 0,8 százalékponttal 7,8 százalékra növekedett.

Kilátások a 2016-os évre

„2016-ra sokat remélünk SUV-kínálatunkból, mivel hamarosan teljes termékpalettával jelenünk meg e dinamikusan erősödő szegmensben” – mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „A továbbfejlesztett EcoSport most kezdi meg első teljes évét, idén érkezik a vadonatúj Edge, és persze a népszerű Kuga is erősíti a kínálatot. Arra számítunk, hogy SUV-eladásaink – a Ford európai története során először – a legfontosabb európai piacokon átlépik a 200.000 darabos határt, ami több mint 30 százalékos növekedést jelentene a 2015-ös év eredményéhez képest.”

„Emellett azt várjuk, hogy a 2016-os esztendő rekordot hoz a Ford Performance termékek értékesítésében: ez lesz a Mustang, a Focus ST és ST dízel első teljes éve, a Fiesta ST továbbra is remek teljesítményt nyújt, és persze most lép piacra az új Focus RS is.”

2016-ban a Ford összesen nyolc új vagy megújult modellt mutat be Európában – vagyis eggyel többet, mint 2015-ben, amikor a vállalat modellpalettájának több mint 50 százaléka megújult.

450 lóerő a BMW M3 és M4 teljesítménynövelő csomagjában

2016 tavaszától széleskörű optikai, kényelmi és gyorsulási exkluzivitást kínáló teljesítménynövelő csomagot tesz elérhetővé ügyfelei számára a BMW M GmbH. A vadonatúj Competition Package kereken 450 lóerőt présel ki a BMW M3 limuzin, a BMW M4 Coupé és a BMW M4 Cabrio orrában dolgozó soros hathengeres erőforrásból.

bmw-m3-m4-450-loero-autoaddikt

A BMW M3 limuzin, a BMW M4 Coupé és a BMW M4 Cabrio sportmodellek a nagyteljesítményű sportautók által képviselt tervezőmérnöki szaktudás és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság tökéletes kombinációjának megtestesítői. 2016 tavaszától a BMW M GmbH mindhárom karosszéria-változathoz Competition Package névre keresztelt teljesítménynövelő csomagot tesz elérhetővé, még dinamikusabb motorkarakterisztikával, látványos optikai kiegészítőkkel és komfortnövelő opciókkal emelve új szintre a vezetés abszolút élményét. A széleskörű vezethetőségi finomhangoláson túl a Competition Package 14 kW / 19 lóerő teljesítmény-többletet varázsol elő a BMW M3 / M4 sportmodell-páros M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres erőforrásából, amelynek maximális teljesítménye így percenkénti 7 000-es főtengely-fordulatnál jelentkező 331 kW-ra / 450 lóerőre nő (a BMW M3 limuzin és a BMW M4 Coupé kombinált üzemanyag-fogyasztása: 8,3 – 8,8 liter / 100 km, kombinált károsanyag-kibocsátása: 194 – 204 gramm / km; a BMW M4 Cabrio kombinált üzemanyag-fogyasztása: 8,7 – 9,1 liter / 100 km, kombinált károsanyag-kibocsátása: 203 – 213 gramm / km)*.

A többlet-teljesítmény természetesen jobb menetdinamikát is eredményez. A Competition Package teljesítménynövelő csomagnak köszönhetően a BMW M3 limuzin és a BMW M4 Coupé 0,1 másodperccel gyorsabban, immáron kereken 4,0 másodperc alatt futja meg álló helyzetből a 100 km/órás sprintet a sportmodell-pároshoz opcionális extrafelszereltségként kínált hétsebességes duplakuplungos automataváltóval (M DCT) szerelve, míg a BMW M4 Cabrio modellnek ehhez 4,4 másodperc helyett csupán 4,3 másodpercre van szüksége. A teljesítménynövelő csomag a hatsebességes manuális váltóval szerelt sportmodellek esetében is kivétel nélkül 0,1 másodperccel jobb 0-100-as gyorsulási időt eredményez.

A Competition Package a 14 kW / 19 lóerő többlet-teljesítmény mellett új rugókkal, lengéscsillapítókkal és stabilizátorokkal kiegészített adaptív M futóművet is tartalmaz, amelyet minden részletében a megnövelt teljesítményhez igazítottak a mérnökök. A csomag részeként újrakonfigurálták a Comfort, a Sport és a Sport+ vezetési módokat, a hátsó tengelyre szerelt aktív M differenciálművet és a dinamikus menetstabilizáló rendszert (DSC – Dynamic Stability Control) is. A Competition Package kétségkívül leglátványosabb hozadékai a kovácsolt, géppel csiszolt, súly- és terhelés-optimalizált M könnyűfém keréktárcsák, amelyek elöl 9,0J x 20 collos méretben, míg hátul 10,0J x 20 collos méretben kerülnek az autó alá. A 666 M küllő-dizájnú felniken elöl 265/30 ZR20-as, hátul 285/30 ZR20-as gumiabroncsok feszülnek.

A BMW M3 limuzin és a BMW M4 Coupé esetében a teljesítménynövelő csomag könnyűszerkezetes M kagylóüléseket is tartogat, amelyek extrém vezetési körülmények között tökéletes tartást, a hosszabb utazások alkalmával pedig kivételes kényelmet biztosítanak. A rendkívül sportos hangulatú utasteret BMW M-csíkozású biztonsági övek színesítik.

Az exkluzív könnyűfém kerékgarnitúrán túl a Competition Package fekete króm végekkel dobja fel a BMW M3 / M4 sportmodell-páros M sport kipufogórendszerét, miközben minden korábbinál vérmesebb hangzást idéz elő. A BMW M sport kipufogórendszer a hajtáslánchoz méltó hangorkánnal szólaltatja meg a motortérben dolgozó erőforrást, páratlanul egyedülálló szintre emelve ezzel a vezetés abszolút élményét. Az M sport kipufogórendszer gyújtás utáni dörrenése és működés közben hallatott acélos morajlása időről időre megborzongtatja a vezetés szerelmeseit.

A BMW M3 limuzin, a BMW M4 Coupé és a BMW M4 Cabrio sportmodellekhez kínált teljesítménynövelő csomagot a BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltség zárja, amely nem csupán az ablakkereteket, az oldalsó díszléceket, illetve a külső visszapillantók kereteit és talpait, de a vese alakú hűtőrácsot, az oldalsó kopoltyúkat és a csomagtérajtón található modelljelzést is magasfényű feketébe öltözteti.

*Az üzemanyag-fogyasztási értékeket az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

Év Autója 2016 cím a What Car? magazintól: nyertes az Audi A4

A 218 lóerő összteljesítményű Audi A4 Limousine 3.0 TDI modell az év legnagyobb presztízsű autós elismerésében részesült az Egyesült Királyságban.

audi-a4-what-car-2016-autoaddikt

A What Car? magazin szakmai zsűrije a középkategóriás limuzinok legjobbjának választotta az Audi modelljét. Az Audi A4 emellett mind a 19 kategória indulóit maga mögé utasítva megszerezte az összetett győzelmet is. Egymást követő második kategóriagyőzelmét és történetének nyolcadik sikerét ünnepelhette az Audi TT, amely a kupé modellek között végzett az élen. A díjakat több, mint 1 000, az autóipart képviselő vendég jelenlétében adták 2016. január 13-án Londonban.

A What Car? magazin az Egyesült Királyság legtekintélyesebb nyomtatott magazinja, amely az autóvásárlók döntését hivatott segíteni. Az Év Autója kitüntetés egy adott év legsokoldalúbb modelljét méltatja. A végső győztes a teljes piaci kínálatot lefedő, több száz tesztautó közül került ki, amelyeket a What Car? szerkesztői csapata az adott évben górcső alá vett. A zsűri tagjai igen lelkesen nyilatkoztak az A4 hathengeres TDI aggregátja nyújtotta kényelemről és annak takarékos tulajdonságairól: „Egyike azoknak az autóknak, amelyek a legmélyebb benyomást gyakorolták ránk. Takarékosságban megközelíti a kisebb négyhengeres 2.0 TDI motorral szerelt változatot, papíron és a valódi forgalomban egyaránt. Az Audi A4 olyan kivételesen csendes utazási élményt kínál, amelyet néhány luxus limuzin is megirigyelhetne. Röviden jellemezve, inkább érződik egy kisebb Audi A8-nak, mint a kategóriájában versenyzők ellenfelének” – indokolta döntését a zsűri. Az Audi TT modellt így méltatta a „What Car?” magazin: „Ez a modell nem csupán a piacon elérhető legjobb kupé, de összességében az egyik legjobb autó, amit az emberek vásárolhatnak.”

LEGFRISSEBB

Már alapból megkapjuk az 5 év vagy 200 000 km garanciát...

0
A Volkswagen magyarországi importőre, a Porsche Hungaria jelentős lépést tett a vásárlói elégedettség növelése érdekében: 2025. április 1-től minden újonnan megrendelt Volkswagen haszonjárműre alapfelszereltségként,...

TESZTJEINK