Főoldal Blog Oldal: 442

Megvannak a DS Virgin Racing első pontjai Pekingben, Sam Bird által

Sam Bird megszerezte a szezon első pontjait a DS Virgin Racing számára. A kínai főváros szívében megrendezett versenyt Sébastien Buemi nyerte a Renault-tól.

A hetedikként célba érkező brit pilóta hat pontot szerzett. Csapattársa Jean-Éric Vergne a top 10-en kívül végzett, a 12. helyet megszerezve. A FanBoost lehetőségét elnyerő Sam Bird 100 kJ extra energiához jutott a verseny második felében.

A kilencedik helyről gyorsan feljutott a hetedik helyig, de ezt követően visszaszorult a tizenkettedik helyre. A 28 éves pilóta jól reagált és több, látványos előzést produkálva sikerült ismét előbbre jutnia a rangsorban, értékes pontokat szerezve a csapat számára.

“Ez egy elég nehéz verseny volt” – mondta Bird a célba érkezését követően. “Azért jó érzés volt megszerezni az első pontjainkat. Voltak bíztató jelek, de sok munka vár még ránk Malajzia előtt. Ezúton szeretném megköszönni a rajongóknak, hogy hozzásegítettek a FanBoost-hoz. Hihetetlenül sokat jelent a támogatásuk az egész csapat számára.”

A kvalifikáció során a második legjobb kört futó Vergne számára sem volt könnyű az erőpróba. A francia ennek ellenére bizakodó és nagyra értékeli az autó által nyújtott teljesítményt.

“A kvalifikáció során nagyon gyorsak voltunk” – mondta Vergne. “A verseny viszont igen nehéznek bizonyult. Összességében Peking nagy élmény volt, de most arra kell koncentrálnunk, hogy minden rendben legyen két hét múlva.”

A DS Virgin Racing most a november 7-i malajziai ePrix-nek otthont adó Putrajaya felé veszi az irányt. Ez a helyszín a csapatban pozitív emlékeket ébreszt, tekintve Sam Bird tavalyi szereplését.

Űrtechnológia: fejlesztik a jövő Ford modelljeinek járműkommunikációját

A Ford Motor Company és a Szentpétervári Állami Műszaki Egyetem közös, nagyszabású kutatási projektje a záró szakaszba lépett, a program célja a járműkommunikációs technológia továbbfejlesztése volt.

ford-urkutatas-kommunikacio-jovo-autoaddikt

Az egyetem korábban értékes tapasztalatokat szerzett az űrbéli robotkommunikációs telematika terén, s az ezt hasznosító munka eredményeként a Ford több olyan fejlesztést is szabadalmaztatott, amelyek a jövő kommunikáló autóiban is megjelennek majd.

“Az űripar és az autóipar közösen vállalta fel a megbízható, vezeték nélküli kommunikációs hálózat létrehozásával járó kihívást,” mondta Oleg Gusikhin, a Ford Kutatási és Fejlett Tervezési osztályának részlegvezetője. “Az első eredmények igen biztatóak: sikerült kidolgoznunk egy, a mostaninál megbízhatóbb kommunikációs technológiát, amit a jövőben a kommunikáló járművekben alkalmazhatunk.”

A hároméves közös projekt elsődleges célja egy megbízható kommunikációs technológia kifejlesztése volt, amely az autóvezetőket és szolgáltatókat összekapcsolja a felhőben tárolt információkkal és szolgáltatásokkal. A Ford elsősorban azt szerette volna megoldani, hogy a járművek és a felhő közti adatátvitel akkor is zökkenőmentes legyen, amikor a vezeték nélküli kommunikációs hálózat túlterhelt, vagy nem csatlakozik megfelelően.

Hogyan működik a prototípus?

A munka során mozgó járművekből gyűjtöttek és továbbítottak adatokat, amelyek a felhőhöz kapcsolódás több fajtáját képviselték: mobiltelefonos kapcsolatokat, Wi-Fi adatátvitelt létesítettek, illetve más járművekkel és infrastruktúrákkal kommunikáltak. A csapat egy intelligens ‘kapcsolatkezelőt’ hozott létre; ez a szoftver különleges algoritmusok segítségével választja ki a legalkalmasabb megoldást az elérhető kapcsolódási lehetőségek közül a felhő felé történő adattovábbításra, miközben az összes járműben mérhető a kommunikációs csatornák minősége, és továbbíthatók adatok.

A kutatók kidolgoztak egy kis léptékű kapcsolódás-lefedettségi térképet, ami ábrázolja a terep jellegzetességeit, miközben bekalkulálja a rögzített és mobil (vezeték nélküli) hozzáférési pontokkal kapcsolatos adatokat, az elérhető kommunikációs csatornák átviteli minőségét, sőt az útviszonyokat is.

A csapat kiemelten összpontosított arra, hogyan lehet megosztani a vészhelyzetekkel kapcsolatos létfontosságú információkat az olyan területen haladó autósokkal, ahol gyenge a vezeték nélküli kapcsolat. E forgatókönyv szerint egy alagútba behajtó autó lefagyott útfelületre fut kerül, és figyelmeztető jelzést kell továbbítania a mögötte haladó többi jármű felé. Nincs mobiltelefonos lefedettség, és a Wi-Fi sem használható, mert nincs hot-spot, de egy másik, az alagutat éppen elhagyó autóban van jármű-jármű közti és mobiltelefonos kapcsolat is.

Az intelligens kapcsolatkezelő kiválasztja a másik autó jármű-jármű közti csatornáját, hogy azon továbbítsa az első autóból származó információkat a felhőbe, ahonnan a veszélyre figyelmeztető jelzés továbbjuthat a többi autóvezetőhöz. Ha nincs más autó a közelben, akkor a kapcsolatkezelő elhalasztja az üzenet elküldését, amíg az első autó elhagyja az alagutat, és elérhetővé válik a mobiltelefonos hálózat.

A nem vészhelyzeti szituációkban a kapcsolatkezelő a lefedettségi térképen ellenőrzi, hol található a legelőnyösebb pont a szolgáltatás igénybe vételére. Ha a jármű elszigetelt területen halad, és szoftverfrissítést küld ki, akkor ennek kézbesítése akkor történik meg, ha jobb lesz a kapcsolat.

Mi jön ezután?

Mivel a jövőben egyszerre több száz járműből érkezik majd be információ, egy univerzális kapcsolódási térkép mutatja az aktuális adatokat. Ez azt jelenti, hogy bármely helyzetben – akár haladás, akár parkolás közben – a legstabilabb mobiltelefonos, beépített modemes, Wi-Fi, stb. kapcsolattal rendelkező jármű lehet majd a megbízható kapcsolódás alapjául szolgáló pont az információs szolgáltatások felé, hozzájárulva ezzel az egész autós közösség jobb kiszolgálásához.

Vladimir Zaborovsky, a Szentpétervári Állami Műszaki Egyetem telematikai tanszékvezetője elégedett a projekt eredményeivel. “A kifejlesztett megoldások megbízhatósága és adaptálhatósága magas szintű, így széles körben alkalmazhatók – akár a közlekedési logisztika, akár az űrbéli robotika területén,” – mondta. “Örömmel várjuk, hogy a Fordnál dolgozó kollégáinkkal újabb közös munkába kezdjünk.”

2015 végére zárul le a projekt, amelynek eredményeit a Ford a gyártási programjaiban is felhasználja majd a jármű-jármű közti kommunikáció, a segélyhívások továbbítása és a rádióhullámos szoftverfrissítések területén.

Űrbéli alkalmazások

A Szentpétervári Állami Műszaki Egyetem telematikai kutatói sikeres kísérleteket végeztek az űrben ugyanazon többcsatornás kapcsolódási alapelvek alkalmazásával, melyeken a Forddal közös kutatási projekt is alapult. A Nemzetközi Űrállomáson dolgozó űrhajósok erős háttérzajban, a jeltovábbítási időeltolódás és a műszaki meghibásodások ellenére sikeresen irányítottak joystick segítségével egy földi robotot.

A csapat következő célja, hogy tudományos felszereléseket és műholdakat összeszerelő robotok teljes csoportja távvezérelhető legyen ezzel a technológiával.

A Volvo Cars új globális kompakt modellcsaládja innovatív platformra épül

A Volvo Cars új kategóriákra terjeszti ki kompakt modellcsaládját, arra a rendkívül innovatív kompakt moduláris platformra (CMA) alapozva, amely a Volvo elismert SPA padlólemezének kisebb, ám ugyanolyan fejlett változata. A CMA-ra épülő első modell várhatóan 2017-ben lép piacra.

volvo-innovativ-platform-2015-autoaddikt

A CMA 2017-es bevezetése azt jelenti, hogy a jövőben minden Volvo modell két teljesen átméretezhető, moduláris padlólemez egyikére fog épülni.

Az SPA és CMA platformok párhuzamos fejlesztése jelentette a Volvo termékmegújulási és növekedési stratégiájának az alapját, aminek keretében a vállalat a következő négy év leforgása alatt modellkínálatának minden egyes tagját lecseréli, és éves szinten akár 800 000-re emeli a gyártási darabszámot. A folyamat első lépése az XC90 bevezetése volt, amelyet 2016 első felében követ az új S90 prémium szedán piacra lépése.

A CMA platform lehetővé teszi a Volvo Cars számára, hogy a kompakt modellek vásárlói számára is ugyanazokat a prémium technológia megoldásokat biztosítsa, amelyeket az SPA alapokra épülő, nagyobb modellek tulajdonosai élvezhetnek. Az SPA és CMA platformok olyan technológiai elemeken osztoznak, mint a hajtásláncok (hagyományos és új plug-in hibridek egyaránt), az infotainment rendszer, a klímavezérlés, az adathálózat és a biztonsági rendszerek: a svéd autógyártó így minden eddiginél közelebb kerülhet azon célkitűzéséhez, hogy 2020-ra új autóiban senki ne szenvedhessen halálos balesetet vagy súlyos sérülést.

„A CMA platform rugalmassága hatalmas szabadságot ad a Volvo mérnökeinek és tervezőinek: lehetővé teszi számukra, hogy új, vonzó funkciók széles kínálatát dolgozzák ki és vezessék be, miközben a korábbiaknál kedvezőbb vezethetőséget, világelső biztonsági szolgáltatásokat és online kapcsolódási funkciókat kínálnak” – mondta Dr Peter Mertens, a Volvo Car Group kutatási és fejlesztési tevékenységeiért felelős alelnöke.

A CMA bevezetésével teljesen megváltozik a Volvo Cars autógyártási gyakorlata: mivel modellek, hajtásláncok, elektromos rendszerek és a legkülönbözőbb komplexitású technológiák épülhetnek egyazon platformra, ezzel jelentősen javul a méretgazdaságosság, és költséghatékonyabbá válnak a gyártási folyamatok.

A Volvo Cars CMA platformját a kezdetektől úgy tervezték, hogy képes legyen befogadni a részben vagy teljesen elektromos hajtási rendszereket; így jelenhet meg a kínálatban egy új, kifejezetten ehhez az új padlólemezhez kifejlesztett Twin Engine plug-in hibrid hajtáslánc.

„A CMA fantasztikus helyzetet teremt a Volvo számára. Az új platformot plug-and-play rendszerként álmodtuk meg és hoztuk létre. Ez azt jelenti, hogy a Volvo következő generációs kompakt modelljei is részesülhetnek mindazon fejlett technológiákból, amelyek most az XC90 vásárlói számára elérhetők” – mondta Dr Mertens.

A Volvo Cars várakozásai szerint a CMA alapú gépkocsik érkezésével a vállalat számottevően növelni tudja majd globális eladásait: a világszerte releváns modellek révén ugyanis izgalmas új piaci szegmensek nyílhatnak meg a svéd márka előtt.

„A CMA kulcsfontosságú szerepet játszik a Volvo Cars márka folytonos növekedési stratégiájában” – mondta Björn Annwall, a Volvo Car Group értékesítésért, marketingért és ügyfélkapcsolatokért felelős alelnöke. „Amellett, hogy a CMA maradéktalanul kínálja a nagyobb, prémium gépkocsiktól megszokott előnyöket és funkciókat – így például a világelső biztonsági, hajtáslánc- és infotainment technológiákat –, az új platform hamisítatlan, jellegzetesen Volvós vezethetőséget és tulajdonosi élményt kínál, ami markánsan megkülönbözteti az egyre növekvő prémium szegmens többi szereplőjétől.”

Jelentős energiamegtakarítás a Ford európai gyáraiban

A Ford Európa jó úton halad afelé, hogy az energiafelesleg hasznosítását célzó 23 millió eurós befektetés segítségével 2016-ra 25 százalékkal csökkentse az autógyártás fajlagos energiafelhasználását.

ford-gyar-europa-autoaddikt

A Ford összesen mintegy 800 gigawattóra energiát takarít meg évente a Ford Európa létesítményeiben – körülbelül annyit, mint amennyit egy Szeged méretű város használ fel egy évben.

A Ford Gyártási Rendszer része az új Energiamenedzsment Operációs Rendszer, amelyet a Ford összes európai gyárában bevezettek. A német Köln és Saarlouis városában található üzemek az energiagazdálkodási és energiahatékonysági intézkedéseknek köszönhetően megszerezték a nemzetközi ISO 50001 tanúsítványt.

„A Ford számára kiemelten fontosak a természeti erőforrásokat kímélő intézkedések, amelyek állandó kihívást jelentenek egy olyan energia-intenzív iparágban, mint az autógyártás” – mondta Richard Douthwaite, a Ford Európa energiagazdálkodási vezetője. „A fényezés szárítására használt hőkamrák hőfeleslegének újrahasznosítása mellett még számos kreatív megoldást találtunk az energiaigények csökkentésére. Ezek segítségével tesszük környezet-baráttá a Ford autógyárait világszerte.”

Az energia-megtakarítási intézkedések között található egy olyan rendszer, amely a fényezés szárítására használt hőkamrák kéményében felgyülemlett hőenergiát a vízmelegítő rendszerekbe vezeti vissza. A rendszert 2013 novemberében vezették be a Ford kölni gyárában, és ennek révén azóta 16 gigawattórát sikerült megtakarítani. Nem sokkal később a Ford saarlouisi üzemében is bemutatták, hamarosan pedig a spanyol Valencia gyárban hasznosítják a rendszer előnyeit.

Egy másik, úttörőnek számító hő-újrahasznosító projekt a kölni fényezőkamrák által kibocsátott hatalmas mennyiségű, de rossz minőségű hőenergiát alakítja át. A koncepció része a hőszivattyús technológia és a hőkamrák kéményéből újrahasznosított maradék energia. Az így visszanyert hőt a fényezőkamrák légbevezető nyílásához irányítják, hogy tehermentesítse a gázégőket. Ezzel várhatóan 50 gigawattóra energiát lehet megtakarítani évente.

A vállalat az összes európai gyárban alacsony fogyasztású LED-ekre cseréli az izzókat, tavaly világszerte több mint 25.000 új LED világítótestet telepítettek a Ford létesítményeiben. A Ford emellett olyan fejlett épületfűtési és szellőztető rendszert vezet be a gyárakban, amelynek segítségével az energiagazdálkodásért felelős csapat távolról szabályozhatja – akár ki is kapcsolhatja – a fűtési rendszereket azokban az irodákban és területeken, amelyek éppen használaton kívül vannak.

A fenntarthatóság kiemelten fontos része a Ford üzleti stratégiájának. Megjelenik az okos gyártási folyamatokban, a mobilitási megoldásokban és egy sor csúcstechnológiával készült, üzemanyag-takarékos modellben. A Ford Fenntarthatósági Jelentése híven tükrözi a vállalat elhivatottságát a transzparencia iránt, és hozzájárult a fejlődéshez – mind a Ford vállalaton belül, mind az egész iparágban.

Az új MINI Cabrio egyedülállónak számít kategóriájában

Bemutatkozik a kisautó szegmens első és mindmáig egyetlen prémium kabriójának legújabb generációja; a hagyománytisztelő brit prémium kisautó gyártó modellpalettájának átfogó generációváltása az új MINI Cabrio modellel folytatódik; a négyüléses kabriózás élménye a sportosság, a hatékonyság, a kényelem, a funkcionalitás, a minőség, a biztonság, valamint a vezető és a jármű közötti állandó kapcsolat optimális egységével karöltve érkezik meg a piacra.

mini-cooper-convertible-cabrio-2016-autoaddikt

Hamisítatlanul egyedülálló karosszéria-kialakítás a felsőkategóriás elegancia és a vérpezsdítő sportosság tökéletes egyensúlyával; karakteres arányok erőteljes ívekkel és lendületesen elnyújtott jármű-sziluettel; a klasszikus MINI-stílusjegyek legkorszerűbb újraértelmezése: krómozott keretbe foglalt kör alakú első fényszórók és hátsó lámpatestek, hatszög alakú hűtőrács, fekete védősáv a karosszéria mentén, oldalsó irányjelző-panelek; számtalan egyedülálló karosszéria-fényezés, most először a váltakozó Caribbean Aqua metálfényezéssel együtt.

Prémium minőségű textil tető teljes mértékben automatikus nyitó és záró mechanikával, illetve napfénytető-funkcióval; új technológiájú, teljesen elektromos, s mint ilyen, rendkívül halk működés; extrafelszereltségként a MINI Yours textiltető-opció is elérhető, különlegesen szőtt britzászló-motívummal; 18 másodperc alatt nyílódó és záródó tető és oldalablakok, egészen 30 km/órás sebességig; a MINI integrált biztonsági járműstruktúrájának részeként típusspecifikus, elrejtett borulásvédelem, amely szükség esetén automatikusan aktiválódik.

Az új MINI Cabrio 98 milliméterrel hosszabb, 44 milliméterrel szélesebb és 7 milliméterrel magasabb, mint elődmodellje, miközben tengelytávolsága is 28 milliméterrel nőtt; szélesebb nyomtáv (elöl +42 milliméter, hátul + 34 milliméter); optimalizált térérzet mindegyik ülésen; új első ülések szélesebb állíthatósági tartományokkal; kényelmesebb beszállás és hosszabb ülőlap a hátsó üléssorban utazók számára; még hangsúlyosabb ülés-kialakítások a hátsó üléssorban, szélesebb ülőlapokkal; a csomagtartó térfogata zárt tetővel körülbelül 25 százalékkal, immáron 215 literre nőtt, amely lenyitott tetővel 160 literre mérséklődik; már alapfelszereltségként dönthető hátsó üléstámlák, nagyobb hátsó csomagtér-elérő nyílással és pakolást megkönnyítő Easy Load funkcióval.

Karakteres utastér-elrendezés vízszintesen elnyújtott műszerfal-kialakítással, kör vagy ellipszis alakú kijelző-kontúrokkal, légbefúvókkal és ajtópanelekkel, valamint kivételes minőségű szín- és anyagkombinációval; a központi műszeregység a kormányoszlopon található műszerfalba költözött, a központi kijelző pedig ezzel párhuzamosan új funkciókat kapott; opcionális extrafelszereltségként LED-technológiás utastér-világítás, alapfelszereltségként vörösen pulzáló Start/Stop indítókapcsoló a középkonzol alján található billenőkapcsoló-sor közepén.

Piaci bevezetésekor az új MINI Cabrio háromféle motorváltozattal lesz elérhető (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 3,8 – 6,1 liter / 100 kilométer, kombinált károsanyag-kibocsátás: 100 – 142 gramm / km)*; a BMW Group vadonatúj fejlesztésű motorcsaládjának MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó erőforrásai; háromhengeres benzinmotor a MINI Cooper Cabrio modellben (100 kW / 136 lóerő maximális teljesítménnyel), négyhengeres benzinmotor a MINI Cooper S Cabrio modellben (141 kW / 192 lóerő maximális teljesítménnyel) és háromhengeres dízelmotor a MINI Cooper D Cabrio modellben (85 kW / 116 lóerő maximális teljesítménnyel).

Elsőkerék-meghajtás; alapfelszereltségként hatsebességes manuális váltó, opcionális extrafelszereltségként hatsebességes Steptronic automataváltó, a MINI Cooper S Cabrio modellhez opcionális extrafelszereltségként a hatsebességes Steptronic sport automataváltó is elérhető, kormány mögötti váltófülekkel kiegészítve; széleskörű MINIMALISM-technológia már az alapfelszereltség részeként; opcionális extrafelszereltségként MINI vezetési üzemmódok (MINI Driving Modes), a maximális hatékonyság érdekében GREEN móddal is.

Jellegzetes, gokartos vezetési élmény a típusspecifikus futómű-hangolás, a széles nyomtáv és a hosszú tengelytáv hármas egységének köszönhetően; szimpla-ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első kerékfelfüggesztés és többkaros (multilink) hátsó kerékfelfüggesztés megnövelt merevséggel és csökkentett önsúllyal; már az alapfelszereltség részeként sebességfüggő Servotronic kormányrásegítés és a dinamikus vonóerő-szabályzást (DTC – Dynamic Traction Control), valamint az első tengely differenciálművének elektronikus záró funkcióját (EDLC – Electronic Differential Lock Control) is magába foglaló dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control); a MINI Cooper S Cabrio mindemellett Performance Control elnevezésű teljesítményvezérlő rendszerrel is; opcionális extrafelszereltségként elérhető dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control) és sportfutómű 15 vagy 16 collos könnyűfém keréktárcsákkal, amelyek egészen 18 coll méretig növelhetők.

Rendkívül merev karosszériaváz-felépítés típusspecifikus merevítő elemekkel a sportos agilitás és a maximális utasvédelem érdekében; széleskörű biztonsági alapfelszereltség első légzsákokkal, az első ülések háttámláiba integrált fel-mellkas oldallégzsákokkal, mindegyik ülésen automata hárompontos biztonsági övekkel, az első utasülésen és a hátsó üléssorban ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontokkal, gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel és a maximális gyalogosvédelem érdekében hatáselnyelő motorháztető-kialakítással; központi biztonsági elektronika által vezérelt borulásvédelem és kiegészítő utasbiztonsági berendezések.

Rendkívüli kényelmi funkciók már az alapfelszereltség részeként: automata tetőnyitás és –zárás, központi zár, USB- és AUX-csatlakozóval ellátott MINI Boost rádió, parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control) és légkondicionáló; az új MINI Cabrio számtalan módon személyre szabható: a külső visszapillantó-házak, motorháztető-csíkok, üléskárpitok, belső dekorbetétek és kontrasztos színösszeállítások kivételesen széles tárháza mellett a MINI Yours és a John Cooper Works felszereltségi opciók is elérhetők.

Innovatív felszereltségi opciók a MINI Cabrio modelltörténetében most először: LED-technológiás első fényszórók LED-es nappali menetfénnyel és LED-optikás hátsó lámpák; adaptív fényerő-elosztás és LED-es kanyarfény; LED ködlámpák; világítás csomag LED-technológiás utastér- és hangulatvilágítással; MINI Head-Up kijelző; Driving Assistant csomag kamera-alapú aktív tempomattal, valamint automata fékező funkcióval kiegészített, ütközésre és gyalogosra figyelmeztető rendszerrel, távolságifényszóró-asszisztenssel, közlekedési táblákat felismerő rendszerrel, parkolóasszisztenssel (Parking Assistant) és tolatókamerával; Intelligens Segélyhívás (Intelligent Emergency Call).

Az opcionálisan elérhető kényelmi funkciók a vezetési élményt, az utazási komfortot és az új MINI Cabrio egyéniségét még tovább fokozzák. Ilyen a kabrió üzemmóddal kiegészített duplazónás automata légkondicionáló, az ülésfűtés, a kulcs nélküli nyitás, indítás, leállítás és zárás (Comfort Access), a nyitott tetővel megtett idő-számláló (Always Open Timer), a könnyebb, egyszerűbben felszerelhető új szélterelő, az automata fényszóró-vezérlésű esőszenzor, a MINI Excitement Package a vezetőoldali visszapillantó-házból kivetített MINI-emblémával, a fűthető szélvédő, a fűthető és behajtható külső visszapillantók, az automatikusan elsötétedő külső és belső visszapillantók, a MINI navigációs rendszer, valamint a MINI Touch Controller érintés-érzékeny kezelőfelületet, MINI Professional navigációs rendszert, MINI Visual Boost rádiót, MINI Connected XL Journey Mate utazástervezőt és Bluetooth telefon-kihangosító előkészítést tartogató Wired felszereltségi csomag.

Teljes körű MINI Connected autós infotainment-rendszer, az okostelefonon keresztül az autó operációs rendszerébe feltelepíthető alkalmazások folyamatos frissítésével; exkluzív MINI-funkciók, úgy mint a MINI Streetwise, az online keresés, a sport mérőműszerek, az erőmérő és a csapadékra figyelmeztető funkció; MINI Connected XL Journey Mate valós idejű forgalom-figyeléssel; online-alapú szolgáltatások a közösségi oldalak és az olyan szórakoztató alkalmazások elérése érdekében, mint a Spotify, az AUPEO!, a Stitcher, a Deezer, az Audible, a Napster/Rhapsody, a TuneIn és a GoPro.

Modellváltozatok:

MINI Cooper S Cabrio: négyhengeres benzinmotor MINI TwinPower Turbo technológiával (turbófeltöltő, közvetlen üzemanyag-befecskendezés, változó szelepvezérlés és vezérműtengely-állítás)

Összlökettérfogat: 1998 cm3

Maximális teljesítmény: 141 kW / 192 lóerő percenkénti 5000 és 6000 főtengely-fordulat között

Csúcsnyomaték: 280 Nm percenkénti 1250 és 4000 főtengely-fordulat között (túltöltéssel 300 Nm)

Gyorsulás 0-100 km/óra: 7,2 másodperc (automataváltóval 7,1 másodperc)

Végsebesség: 230 km/óra (automataváltóval 228 km/óra)

Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,0 – 6,1 liter / 100 kilométer (automataváltóval 5,6 – 5,8 liter / 100 kilométer)

Átlagos károsanyag-kibocsátás: 139 – 142 gramm / kilométer (automataváltóval 131 – 134 gramm / kilométer)

Kipufogógáz-emissziós besorolás: EU6

MINI Cooper Cabrio: háromhengeres benzinmotor MINI TwinPower Turbo technológiával (turbófeltöltő, közvetlen üzemanyag-befecskendezés, változó szelepvezérlés és vezérműtengely-állítás)

Összlökettérfogat: 1499 cm3

Maximális teljesítmény: 100 kW / 136 lóerő percenkénti 4400 főtengely-fordulatnál

Csúcsnyomaték: 220 Nm percenkénti 1250 főtengely-fordulatnál (túltöltéssel 230 Nm)

Gyorsulás 0-100 km/óra: 8,8 másodperc (automataváltóval 8,7 másodperc)

Végsebesség: 208 km/óra (automataváltóval 206 km/óra)

Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,9 – 5,1 liter / 100 kilométer (automataváltóval 5,1 – 5,3 liter / 100 kilométer)

Átlagos károsanyag-kibocsátás: 114 – 118 gramm / kilométer (automataváltóval 119 – 123 gramm / kilométer)

Kipufogógáz-emissziós besorolás: EU6

 MINI Cooper D Cabrio: háromhengeres dízelmotor MINI TwinPower Turbo technológiával (változó turbinageometriájú turbófeltöltő, Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendezés)

Összlökettérfogat: 1496 cm3

Maximális teljesítmény: 85 kW / 116 lóerő percenkénti 4000 főtengely-fordulatnál

Csúcsnyomaték: 270 Nm percenkénti 1750 és 2250 főtengely-fordulat között

Gyorsulás 0-100 km/óra: 9,9 másodperc

Végsebesség: 195 km/óra

Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,8 – 4,0 liter / 100 kilométer (automataváltóval 3,9 – 4,1 liter / 100 kilométer)

Átlagos károsanyag-kibocsátás: 100 – 105 gramm / kilométer (automataváltóval 104 – 109 gramm / kilométer)

Kipufogógáz-emissziós besorolás: EU6

Külső méretek:

Hosszúság: 3821 milliméter (a MINI Cooper S Cabrio esetében 3850 milliméter)

Szélesség: 1727 milliméter

Magasság: 1415 milliméter

Tengelytávolság: 2495 milliméter

Bemutatjuk a 2016-os Honda X modelleket

A Honda Motor Europe bejelentette, hogy a 2016-os modellévre megújulnak crossover motorkerékpárjai.

16YM CB500X
16YM CB500X

A CB500X, az NC750X, a VFR800X Crossrunner és a VFR1200X Crosstourer ezentúl még modernebb formában igyekszik kiszolgálni a vásárlók igényeit.

NC750X

Az NC700X 2012-ben robbant be az európai piacra, s azóta is a tíz legkelendőbb motorkerékpár közé tartozik az öreg kontinensen. Népszerűségét nem csak praktikus felépítésének és kiemelkedő teljesítményének köszönheti, hanem annak is, hogy a Honda mérnökei folyamatosan fejlesztik. A 2014-es évre például nagyobb hengerűrtartalmú erőforrást kapott, ezért ismerhetjük ma már NC750X-ként.

A 2016-os NC750X újdonságai:

• teljesen átdolgozott, még terep-, illetve kalandmotorosabb jellegű idomzat, akárcsak a többi X modellnél
• LED-es fényszóró és hátsó lámpa
• 70 milliméterrel magasabb szélvédő a pihentetőbb utazásért
• a duplakuplungos automatikus váltó (DCT) S üzemmódja három alaprogramot kapott, így a pilóta mindig az aktuális időjárási és útviszonyoknak, valamint motorozási stílusának megfelelően szabályozhatja a hajtáslánc működését
• új, egyenletesebb működésű Showa teleszkópok „dual-bending” szelepekkel állítható húzó- és nyomófokozati csillapítással
• szabályozható előfeszítésű hátsó rugóstag
• nagyobb bukósisak-tároló (21-ről 22 literre nőtt befogadóképessége). A rekesz ott helyezkedik el, ahol a hagyományos motorkerékpároknál az üzemanyagtartályt találjuk
• új, kompakt, kis tömegű kipufogódob, ami még mélyebbé teszi a jellegzetesen pulzáló, 270 fokban elékelt főtengellyel hatékonyabbá tett erőforrás hangját

16YM NC750X
16YM NC750X

CB500X

Még jobbá, illetve fejlettebbé vált a Honda A2-es jogosítvánnyal is vezethető, végtelenül felhasználóbarát mindenese, a CB500X. A crossoveres jellegű, pörgős modell a következő újdonságokkal köszönti a 2016-os évet:

• 100 milliméterrel magasabb plexi a hatékonyabb időjárás-védelem érdekében
• fénydiódás első és hátsó lámpa
• szabályozható rugó-előfeszítésű felfüggesztés, állítható fékkar és átdolgozott, finomabban kapcsolható váltó

16YM CB500X
16YM CB500X

VFR1200X Crosstourer

A Honda X modellcsaládjának V4-es zászlóshajója számos ponton változik. A 2016-os modellév hozadékai a következők:

• új, egy kézzel, precízen beállítható szélvédő
• három alaprogramot kapott a DCT váltó S üzemmódja, így mindig az aktuális forgalmi helyzethez és motorozási stílushoz igazítható a hajtáslánc viselkedése. További újdonság a dőlésszög-érzékelő, melynek adatai alapján a vezérlőelektronika képes megállapítani, hogy lejtőn vagy emelkedőn halad-e a motor, s ennek megfelelően szabályozza a váltó működését. A duplakuplungos automatikus erőátvitel sikeréről sokat elárul, hogy 2014 óta a vásárlók többsége ezzel kéri a VFR1200X Crosstourert.
• az erőforrás károsanyag-kibocsátása megfelel az EURO 4 előírásainak
• új színösszeállítás

16YM VFR1200X Crosstourer
16YM VFR1200X Crosstourer

A VFR800X Crossrunner tavalyi, átfogó frissítését követően a teljes X család megkapta a crossover Hondák új, modernebb arculatát, kihangsúlyozva a mindenes szerepkörben is brillírozó modellek praktikus és dinamikus mivoltát.

Márkafanatikushoz került az idei Volkswagen-találkozó IV-es Golf nyereményautója

A Volkswagen szeptember 19-én negyedik alkalommal tartotta nagyszabású márkatalálkozóját, ahol a mintegy 12 ezer résztvevő mellett, már tíz Volkswagen típus rajongói randevúztak a Hungaroringen.

volkswagen-talalkozo-2015-golf-iv-nyeremenyauto-orokos-istvan-autoaddikt

A számtalan program mellett az esemény egyik fő eleme a tombola volt, ahol a szerencsés nyertes ezúttal egy IV-es Golfot vihetett haza. A gyári állapotúra javított autót a Pest megyei Örökös István vehette át a Frangepán utcai Das WeltaAuto kereskedésben, október 9-én.

Négy évvel ezelőtt Golf-találkozóként indult a Volkswagen által szervezett rendezvény, ami mára szinte teljes márkatalálkozóvá nőtte ki magát annak köszönhetően, hogy évről-évre egyre több típus klubvezetője jelezte: szívesen csatlakoznának ők is az összejövetelhez. A találkozó szervezői boldogan álltak a kezdeményezés mögé, így idén szeptemberben már tíz modell-klub, – Golf, Transporter, Bogár, Passat, Scirocco, Corrado, Polo, Jetta, Bora és Vento – tagjai találkoztak és állították ki autóikat a Hungaroringen, szeptember 19-én. Ennek köszönhetőn minden eddiginél több autó volt megtekinthető Mogyoródon, a nézőszám viszont a kiszámíthatatlan időjárás miatt  a tavalyihoz képest alig változott: tizenkétezer látogatót vonzott a Volkswagen-találkozó.

A típusok gyarapodásával párhuzamosan a programok száma is nőtt, számtalan esemény közül válogathattak az érdeklődők. Vezetéstechnikai tréning, off-roadozás, forest taxi, női és gyermek programok színesítették a napot, és izgalmas bemutatót tartott a Volkswagen Driving Experience csapata is. A Volkswagen idén öt újdonságot mutatott be a Hungaroringen: a Passat GTE, a Passat Alltrack, a Touran, a Transporter és a Caddy legújabb példányairól hullott le a lepel. A rendezvény sztárvendégei a Golf R400 és a T1-es generáció Westfalia kempingautója voltak.

Újdonságként a Das WeltAuto a Használtautó.hu-val együttműködésben “használtautós börzét” szervezett a helyszínen, ahol eladó sorban lévő Volkswagenek közül válogathattak az autóvásárlás előtt állók.

A Transporterrel és Bogárral érkezők a Hippifaluban randevúztak, ahol igazi hippi hangulat, tábortűz, bográcsozás várta a kilátogatókat, s a buli idén is itt tartott a legtovább, a vállalkozó kedvűek itt tölthették az éjszakájukat. Ezúttal száztíz autó maradt a Hungaroringen a falu területén estére, ami majdnem kétszerese a tavalyi létszámnak.

Az elmúlt évekhez hasonlóan ezúttal is egy gyönyörű Golfot vihetett haza a százforintos tombola nyertese. Az első rendezvényen egy I-es, a másodikon egy II-es, a harmadikon egy III-as Golfot sorsoltak ki a szervezők, fődíjként ezúttal egy 1999-es 1.6 Trendline Golf Cabriolet állt a színpadon. Az autót Örökös István nyerte meg, amit október 9-én vehetett át a Porsche Pest, Das WeltAuto kereskedésében.

“Először el sem hittem, hogy én nyertem meg a kocsit, és a családtagjaim is alig hittek a fülüknek, amikor örömömben felhívtam őket a találkozóról” – mondta el az átadót követően Örökös István. “Rosszul indult számomra a rendezvény, ugyanis egy kisebb probléma miatt nem tudtam a Paddock-ra beszavazott I-es Golfommal a helyszínre utazni. Utólag belátom, ennél jobban nem is alakulhatott volna a szombati nap. Elmondhatatlanul boldog vagyok a nyereményautó miatt, hiszen fiatal korom óta Volkswagen fanatikus vagyok: jelenleg három I-es Golf és egy T2 áll a garázsunkban, így óriási becsben tartjuk majd a kabriót, s már alig várom a jó időt, hogy nagyokat autózhassunk családommal” – tette hozzá.

A nyereményautóról

A Volkswagen Golf IV Cabriolet széria első darabjai 1998 tavaszán gurultak ki a gyárból, amely a harmadik generáció jól bevált alapjain, a IV-es Golf első és hátsó módosításaival került a piacra és 2002-ig gyártották. A tombola autó korai modellnek számít: 1999-ben kapott forgalmi engedélyt hazánkban.

Az 1.6-os motorral szerelt, Trendline felszereltségű kabriót még a Porsche Inter Auto Kft. egyik budapesti telephelyén vásárolta az első tulajdonos, ami többször visszakerült a Porsche Hungaria hálózatának rendszerébe. Néhány évnyi használat után a nagykanizsai Das WeltAuto kínálatában tűnt fel a gépkocsi, amit akkor egy fogorvos vásárolt meg. A doktor második autóként használta a zöld színű járművet, és rendszeresen karbantartotta szeretett vászontetős négykerekűjét. A Golf később ismét ebbe a kereskedésbe került vissza, s innen már egyenes út vezetett a Das WeltAuto XIII. kerületi központjába, ahol a Das WeltAuto a Porsche Hungaria Parts Center és a Porsche Inter Auto segítségével felújította azt. Eredeti Volkswagen Classic Parts alkatrészek beépítésével (melyek szinte hiánytalanul hozzáférhetők a rég nem gyártott típushoz) cserélték a szükséges kopó alkatrészeket, az autó egy alapos nagyszervizt kapott, és kijavították a fényezés hibáit.

Mutatjuk a Nissan és Yaya Touré közös reklámfilmjét

A Nissan új reklámfilmet mutatott be „A cserejátékos” (The Substitute) címmel, amelyben az UEFA Bajnokok Ligája hivatalos autóipari partnereként is ismert autógyártó, valamint globális nagykövete, Yaya Touré egy meglehetősen különleges lehetőséget kínálnak fel egy mit sem sejtő üzletembernek.

A Nissan kihívásának James Martin Devlin tett eleget, aki a JamesClim nevű, hűtőgépeket és légkondicionáló berendezéseket forgalmazó, Párizs környéki vállalkozás tulajdonosa.

A filmben Touré névtelen telefonálóként megkéri Jamest, hogy autózzon egy általa meghatározott helyszínre. Megérkezésekor Jamest mindössze egy labdarúgó játékvezetőnek látszó férfi fogadja egy irányjelző világítótáblával a kezében. James követi a bíró jelzéseit, csattanóként pedig a következő ajánlatot kapja: régi furgonját lecserélheti egy vadonatúj Nissanra. Hogy mit kell tennie? Mindössze annyit, hogy átpakol régi furgonjából az ott várakozó Nissan kishaszonjárműbe. Minderre azonban öt perce van, mielőtt régi autóját összezúzza az ott várakozó markoló.

Hogy mire jutott Yaya Touré és James, kiderül az alábbi videóban:

https://youtu.be/s33_iWfXxWU

Ahogy az a filmben látható, James sikeresen teljesíti a nem mindennapi feladatot, így szabadon választhat egyet a Nissan csúcsminőségű kishaszonjárművei közül.

A 37 éves üzletember öt éve vezeti vállalkozását, és elmondása szerint az új Nissannak is nagy hasznát veszi majd.

Mint elmondta: „Azonnal megragadtam a lehetőséget, hogy részt vehessek a cserejátékos kihívásban – de ki ne lenne benne egy ehhez hasonló játékban? Nagy élmény volt, és természetesen nagyon várom, hogy kiválaszthassam az új furgonomat. Mindennap használni fogjuk azt is, persze csak miután megkapja a JamesClim matricákat.”

A „cserejátékos” kampány a Nissan új, a piacon egyedülálló ötéves garanciájának bevezetését népszerűsíti, amit a vállalat a 2015. szeptember 1. után vásárolt teherautókra és furgonokra ad.

 Ahogy Ponz Pandikuthira, a Nissan Europe kishaszongépjárművekért felelős igazgatója elmondta: „Úgy gondoltuk, hogy a „cserejátékos” akcióval szórakoztató és látványos módon mutathatjuk be, mekkora változást hozhat egy Nissan kishaszonjármű egy kisvállalkozás életében. A Nissan tudja, milyen nagy szerepe van a haszongépjárműveit választó vállalkozások sikerében a megbízható, sokoldalú szállítójárműveknek. Ezért is ajánljuk mostantól minden Nissan kishaszongépjárműhöz az új, ötéves garancia-konstrukciót, hogy ezzel is bizonyítsuk vevőinknek: a Nissan olyan márka, amely megbízhatóan szolgálja vállalkozásuk igényeit. A Nissan az iparágban egyedülálló garanciát vállal modelljeire, kishaszonjárműveinek gazdag kínálata pedig biztosítja, hogy minden vállalkozás megtalálhatja a számára legmegfelelőbb és legmegbízhatóbb modellt.”

A Nissan Európában kiemelkedően széles választékban kínál kishaszonjárműveket, olyan modellekkel az élen, mint a népszerű Navara és a 2016 elejétől kapható, új NP300 pick-upok, az NV200 és NV400 furgonok, valamint az NT400 Cabstar és NT500 teherautók. A különféle igényeket kielégítő Nissan furgonok és pick-upok okosan megtervezett rakteret és opcióként elérhető modern technológiákat – például tolatókamerát és NissanConnect navigációs rendszert – kínálnak. A márka kishaszonjárművei hasznos megoldások széles tárházát és kitűnő irányíthatóságot kínálnak, utasterük nagyfokú kényelmet biztosít a sofőr számára, ráadásul a sokoldalú platós és dobozos felépítményű járműveknek a fenntartása is olcsó.

Bővebb infó a Nissan egyedülálló ötéves gyártói garanciájáról: www.nissan.hu

A Volvo globális villamosítási stratégiája – részletek

A prémium autógyártó Volvo Cars az autóipar egyik legteljesebb körű villamosítási stratégiáját hirdette meg, amelynek keretében modellkínálatának minden tagját hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtáslánccal szereli fel.

volvo-cars-villamositasi-strategia-autoaddikt

A márka vadonatúj, kisebb méretű, részben elektromos hajtású modellcsaládot állít négy kerékre, valamint 2019-re egy teljesen elektromos üzemű modellt is bevezet. Az új stratégia részeként a svéd autógyártó kifejtette, hogy várakozásai szerint középtávon újautó-eladásainak akár 10 százalékát is kitehetik a részben vagy teljesen elektromos modellek.

Az új villamosítási stratégia első lépéseként a Volvo Cars elkészíti az SPA átméretezhető padlólemezen alapuló nagyobb autóinak: a 90-es, majd a 60-as szériáknak a hálózatról tölthető hibrid változatát. A folyamat már elkezdődött a piacokon a jövő év elején megjelenő új XC90 szabadidőjármű hálózatról tölthető összkerékhajtású hibrid kivitelében szolgálatot teljesítő T8 Twin Engine hajtáslánccal, 2016 második felében pedig érkezik az új S90 prémium szedán és a további modellek plug-in hibrid kivitele is.

A Volvo Cars a jövőben egy új, elsőkerék-hajtású Twin Engine változattal is bővíti plug-in hibrid modelleinek választékát.A svéd autógyártó emellett egy vadonatúj, kisebb méretű modellcsaládot is bevezet. Az újgenerációs 40-es széria alapját adó, frissen kifejlesztett CMA (kompakt moduláris platform) padlólemezt az SPA-hoz hasonlóan eleve úgy alakítják ki, hogy képes legyen befogadni a részben vagy teljesen elektromos hajtásláncokat. Ezzel a Volvo Car Group a világ azon kevés autógyártóinak az egyikévé válik, akik két olyan vadonatúj padlólemezzel is rendelkeznek, amelyek támogatják a hálózatról tölthető és tisztán elektromos hajtásláncok beépítését.

Végezetül a Volvo Cars megerősítette, hogy 2019-re megépíti és forgalomba bocsátja teljesen elektromos hajtású gépkocsiját. A tervezett új modell további részleteiről a későbbiekben adunk ki tájékoztatást.

„Hisszük, hogy a részben vagy teljesen elektromos gépkocsik immár nem egy szűk piaci rést képviselnek csupán: eljött az ideje, hogy a technológia belépjen a tömegpiacra” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója. „Meggyőződésünk, hogy 2020-ra a Volvo globális eladásainak 10 százalékát részben vagy teljesen elektromos járművek teszi ki.”

A Volvo Cars szerint a plug-in hibrid gépkocsik jelentik a takarékosság, a hatótávolság és a praktikum legkedvezőbb kombinációját a vásárlók számára. A Volvo XC90 T8 Twin Engine például a jelenleg kapható egyik legtisztább üzemű, egyben legnagyobb teljesítményű hétszemélyes szabadidőjármű: maximális teljesítménye több mint 407 LE, miközben ekvivalens CO2-kibocsátása csupán 49 g/km, 43 kilométeres elektromos hatótávolság és világelső 2,1 l/100km átlagos üzemanyag-fogyasztás mellett. A modell 5,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

A teljesítmény, takarékosság és környezeti kompatibilitás ezen kombinációja jellemzi majd a Volvo Cars minden jövőbeli, részben vagy teljesen elektromos üzemű modelljét.

„Jelenlegi modellkínálatunk révén máris rengeteget tanultunk arról, hogy az emberek hogyan használják a villamosított hajtáslánccal szerelt gépkocsikat” – mondta Dr Peter Mertens, a Volvo Cars kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke. „Kutatásaink rámutattak, hogy az emberek nagyjából felerészben elektromos üzemben használják a Twin Engine erőforrással szerelt autókat, azaz a Volvo plug-in hibridjei máris valós alternatívát jelentenek a hagyományos hajtásláncokkal szemben.”

„A Volvo Cars mintegy négy évtizedes tapasztalattal rendelkezik az elektromos hajtás terén. Ez idő alatt sokat tanultunk az akkumulátorok kezeléséről, az autóiparban mi kínáljuk az egy kilowattórára eső legnagyobb hatótávolságot. Eljutottunk arra a pontra, ahol az elektromos hajtás költség/előny számításai már csaknem pozitív egyenleget mutatnak. Az akkumulátor technológia sokat fejlődött, a költségek csökkennek, a részben vagy teljesen elektromos hajtás társadalmi elfogadottsága pedig immár nem kérdéses” – tette hozzá Dr Mertens.

Négyszeres elismerést zsebelt be a BMW a német sport auto magazin olvasóitól

Miközben a német autós szakmagazin olvasói idén nem kevesebb, mint kilenc BMW modellt tüntettek ki a legsportosabb autóknak járó érmekkel, kategóriájában a BMW M135i, a BMW M235i Coupé, a BMW 335i és a BMW M3 is verhetetlennek bizonyult.

bmw-m235i-coupe-autoaddikt

Bármelyik járműkategóriáról legyen is szó, a BMW egyet jelent a vezetés élményével. A márka eme legendás vezérelve az ügyfelek és a rajongók kollektív véleményén nyugszik, amelyet a „sport auto” német autós szakmagazin olvasói szavazásának végeredménye most ismét nyomatékosít: a BMW Group modelljei négy kategóriában is győzedelmeskedtek.

Amíg a BMW 335i három éven belül immáron harmadik alkalommal diadalmaskodott az 50 000 euró alatti limuzinok és kombik szegmensében, addig a BMW M3 limuzin sorozatban második évben nyerte el a 100 000 euró alatti limuzinok és kombik aranyérmét.

A BMW M235i ugyancsak sorozatban második alkalommal szerezte meg az 50 000 euró alatti kupé modellek közötti pole pozíciót, miközben a BMW M135i könnyedén győzött a kompakt járművek kategóriájában. Akárcsak a tavalyi évben, a BMW M550d xDrive idén is a dízel kategória ezüstérmese lett, újfent kihangsúlyozva a BMW Group vezető szerepét az egyszerre sportos teljesítményű és maximális hatékonyságú modellek kifejlesztése terén.

A BMW M Performance modellek kétszeres győzelme

A BMW M135i (a szavazatok 26,7 százalékával) és a BMW M235i Coupé (a szavazatok 38,3 százalékával) magabiztos győzelmet aratott az 50 000 euró alatti kompaktok és kupék mezőnyében. Mindkét modellt az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros hathengeres benzinmotor mozgatja, azonnali gázreakciókat, kivételesen magasra kalibrált fordulatszám-tartományt és példaértékű hatékonyságot garantálva (a BMW M135i és a BMW M235i Coupé kombinált üzemanyag-fogyasztása, valamint károsanyag-kibocsátása 8,0 liter / 100 km és 8,1 liter / 100 km, illetve 188 gramm / km és 189 gramm / km*).

A BMW 335i limuzin háromszoros győzelme

A „sport auto” magazin olvasói idén immáron harmadik egymást követő alkalommal koronázták meg a BMW 335i modellt az 50 000 euró alatti limuzinok és kombik szegmensében. A sportos szedán töretlen sikertörténetének kulcsa a BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros hathengeres benzinmotor, amelynek 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítménye kiemelt szerepet játszik az azonnali gázreakció, a kivételesen magasra kalibrált fordulatszám-tartomány és a példaértékű hatékonyság hármas egységét jelentő, hamisítatlan BMW-karakterisztika megteremtésében. A kettős megfúvású (TwinScroll) turbófeltöltő, a magas pontosságú közvetlen üzemanyag-befecskendezés és a VALVETRONIC változó szelepvezérlés kombinációja a vezetési élmény és az üzemanyag-fogyasztás felülmúlhatatlan hatékonyságú egyensúlyát garantálja (a BMW 335i kombinált üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása 7,9 liter / 100 km, illetve 186 gramm / km*).

A címvédő BMW M3

Mindössze egy évvel piaci megjelenése után a BMW M3 sorozatban már második alkalommal diadalmaskodott a 100 000 euró alatti limuzinok és kombik szegmensében, elnyerve a szavazatok 39,4 százalékát. Az ikonikus BMW M3 ötödik modellgenerációjának meghajtásáról egy vadonatúj fejlesztésű soros hathengeres benzinmotor gondoskodik (kombinált üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás 8,8 liter / 100 km, illetve 204 gramm / km*), amelynek magas fordulatszám-tartományig kalibrált M TwinPower Turbo technológiája 317 kW / 431 lóerő maximális teljesítményt és elődmodelljénél 40 százalékkal több, immáron 550 Nm csúcs forgatónyomatékot szabadít a hátsó tengelyre, kivételesen széles fordulatszám-tartományban. A könnyűszerkezetes járműépítés alapelveinek következetes alkalmazásával a tervezőmérnökök mintegy 80 kilogramm súlycsökkentést értek el, miközben az innovatív hajtáslánc-technológiának köszönhetően a sportmodell üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása 25 százalékkal mérséklődött. A BMW M3 limuzin mindössze 4,1 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra – az opcionálisan elérhető hétsebességes M duplakuplungos automataváltóval (M DCT) szerelve –, a versenypályán és a hétköznapokban egyaránt bizonyítva lélegzetelállító kvalitásait.

A „sport auto” német autós magazin 1980 óta szinte minden évben átadja a legsportosabb modelleket díjazó „sport auto Award” kitüntetést, amely az egyik legtekintélyesebb szakirányú elismerésnek számít Németországban. 2015-ben 230 modell szállt harcba az olvasók szavazataiért, nem kevesebb, mint 30 szériagyártású és 10 tuning kategóriában. A magazin idei, immáron 23. szavazásán 13 601 olvasó vett részt, akik postán, online és a „sport auto” digitális felületein adhatták le voksaikat.

A BMW dobogós helyezéseinek összefoglalása

Győztes – kompakt járművek: BMW M135i

Győztes – 50 000 euró alatti kupék: BMW M235i Coupé

Győztes – 50 000 euró alatti limuzinok és kombik: BMW 335i

Győztes – 100 000 euró alatti limuzinok és kombik: BMW M3

Második hely – dízel kategória: BMW M550d xDrive

Második hely – 50 000 euró alatti kabriók: BMW M235i Cabrio

Második hely – 100 000 euró alatti kabriók: BMW M4 Cabrio

Második hely – 100 000 euró alatti kupék: BMW M3 Coupé

Harmadik hely – 100 000 euró alatti limuzinok: BMW M5 30 Years

További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos széndioxidkibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.)

* Az üzemanyag-fogyasztási adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusok függvényében változhatnak.

LEGFRISSEBB

Mégsem búcsúzik az Audi a hagyományos motoroktól

0
Az Audi módosította korábbi stratégiáját, és továbbra is kínálni fog belső égésű motorral szerelt modelleket, válaszul a piaci igényekre. Az Audi három évvel ezelőtt még...

TESZTJEINK