Főoldal Blog Oldal: 445

[TESZT] Mazda2 G115 Revolution Top – képes arra, hogy hódítson

Valamilyen szinten akár az összes jelenleg futó Mazda modellre rábiggyeszthetnénk a címben szereplő szavakat, hiszen már nem egy értekezésünkben helyt adtunk rokonszenvünknek a márka elkötelezettségei iránt. Rendhagyónak számító módon szívó benzinmotorok, jól eltalált kaszni formák – ahogy elnéztük, és tapasztaltuk,  nincs ez másképp az új Mazda2 esetében sem.

mazda2-g115-revolution-top-teszt-autoaddikt-001

Kellemes konfiguráltsággal érkezett szerkesztőségünkhöz a lilás árnyalatú fényezést kapott tesztautó, amely máris engedte a sztereotípiák felaggatását – persze bizonyos mértékben. Mert tudvalévő, hogy a Mazda2 nem női autó kifejezetten, viszont nyilvánvaló, hogy a gyengébbik nem képviselői majd előszeretettel teszik le voksukat e modell mellett. Ami nem is probléma nyilván, és hála az égnek, még akár maszkulin megközelítéseket is felfedezhetünk a küllemben. Karakterisztika terén pedig szintén.

Akad némi hasonlóság

Hűen és szorosan követi az aktuális Mazda-arculatot az új Mazda2 modell, amely nagyrészt az arányokhoz képest nagyra húzott, mosolyt szimbolizáló hűtőmaszk-rajzolat fejez ki a legjobban.

mazda2-g115-revolution-top-teszt-autoaddikt-002

A rendszámtábla helyének kialakítása ismét a maszk alsó részére került, közvetlenül a Mazda logó alá, nem zavaróan, ellensúlyoz még pluszban a két aprócska kétoldali ködlámpafészek kiképzése. Némi sportosságot hívatott csempészni az összképbe az alsó lökhárító ívén fellelhető beömlő – a viszonylag hátrafelé pozícionált lámpatestek pedig remekbeszabottan egészítik ki az összhatást. Morcos, de közben hívogató, lehet rajta legeltetni tekintetünket nemtől, és kortól függetlenül.

mazda2-g115-revolution-top-teszt-autoaddikt-003Értenek tehát a Mazda tervezőmérnökei ahhoz, hogy jól ötvözhesse a modern, mai kor igényeit kielégítő küllem a tekintélyes belbecset – de erről majd lejjebb, szokásunkhoz híven. A Mazda2 forma- és stílusvilága oldalnézetből is meggyőző, talán egy számmal nagyobb felniket is elbírt volna a konfigurálás, bár helytelen lenne azt állítani, hogy a 16-os papucsok kevésnek bizonyulnának a tálalást illetően.

mazda2-g115-revolution-top-teszt-autoaddikt-004Remekül látszik a nyújtott tengelytáv, ami konkrétan 2570 millimétert tesz ki, a 4050 milliméteres hosszhoz képest érezhető, hogy a maximumot próbálták kihozni a Mazdánál az optimális helykihasználás érdekében. Mindezeken felül a felületek letisztultak, a küszöbvonal irányából, az A oszlop felől felfelé ívelő törésvonal bújik meg szolidan, az oldalablakok nagyjából harmadnyi részt foglalnak az ajtók felületéből, míg a hátsó résznél viszonylag csökken az üveg, és ügyesen simul a kifejezetten vékonyra húzott C oszlophoz.

Stílusjegyek az elvártak szerint

Mondhatnánk, hogy le sem tagadhatná mivoltát és származását az új Mazda2, de nem tesszük, mivel már feljebb emlegettük a márka jelenlegi stílusjegyeire utaló részleteket.

mazda2-g115-revolution-top-teszt-autoaddikt-006Viszont az tény, a Mazda2 far részét is az a jól ismert, összetéveszthetetlen szellemiség jellemzi, szögletes vonalakkal, ugyanakkor mégis legömbölyített pontokkal, szintén sportosságot sugalló kialakításokkal. Ugyanakkor azért jelen van az a hagyományos japán minimalizmus, amely (nem csak) a Mazda modelljeit jellemzi, de végeredményben sikerült úgy megtartani az arany középutat, hogy nem ment egyik a másik rovására.

mazda2-g115-revolution-top-teszt-autoaddikt-007Felszereltségfüggő: a  tesztre fogott Mazda2 enteriőrje bohém, fiatalos és lendületes, de párhuzamosan nagyon jó minőséget is hordoz (anyaghasználat, korrekt illesztések). Nem túlzás azt állítani, hogy némileg szegmensét meghazudtolóan kacsintgat a prémium kategória irányába, és ez ténylegesen nem elrugaszkodott megállapítás akkor sem, ha a komfortfaktort vizsgáljuk.

Igényes beltér, kényelmes utazás

Elöl az ülések kialakítása ergonomikus, kényelmesek, jól tartanak. Még kettő, az átlagosnál termetesebb alkattal bíró utas számára is, válltérben jöhet némi kompromisszum, de a láb, térd- és fejterek is bőségesen rendben vannak.

mazda2-g115-revolution-top-teszt-autoaddikt-008

A műszerezettség remek, lényegre tör és nem túlbonyolított, amolyan sportautósan középre került a fordulatszámmérő, jobb alsó sarokba pozicionálva a pillanatnyi sebesség digitális visszajelzőjével – tökéletesen szemmagasságban, még akkor is, ha a kormányoszlopot beállítjuk az ideális pozícióba. Tehát nincsenek fals takarások, a Mazda2-ben a vezetőállás ténylegesen jól szabható testre, minden kézhez, és közel esik a méretezésből adódóan.

mazda2-g115-revolution-top-teszt-autoaddikt-011

Ötajtós verzióban teszteltük a Mazda2 modellt, és meglepetésünkre a hátsó helykínálat is túlmutatott előzetes elképzeléseinken. Igaz, az autó elődjéhez (5 ajtós) jelentős hosszbéli növekedést könyvelhet el, ez a már fentebb írt tengelytávolságon is érezhető – ami pedig a hátsó ülések révén kerül előtérbe. Itt két fő átlagos testalkattal kényelmesen utazhat, ahogyan a nagykönyvben meg van írva; három főnek már értelemszerűen szűkös a rendelkezésre álló tér. Úgy, hogy azért a térdtér és fejtér mind hozzák az elvárhatót.

mazda2-g115-revolution-top-teszt-autoaddikt-012

280 literes csomagterével kirí az átlagból a Mazda2, a rendelkezésre álló nagy rekesz akár 887 literesre is bővíthető a 60:40 arányban osztott hátsó ülések révén. Jó pakolhatóság itt a jellemző, annak ellenére, hogy a perem  viszonylag magas.

Kedvencünk, a szívómotor. Persze, hogy benzines

Mi, férfiszemmel mit szerettünk leginkább a Mazda2-ben? Alaphangon mindent – nem túlzás, de leginkább az 1.5 literes szívó benzinmotor az, ami megkapó ismételten. Tulajdonképp a Mazda filozófiája, miszerint felesleges a turbótöltés, és a korábban oly’ populáris technológiákat kell fejleszteni, csúcsra járatni: a leginkább szimpatikus, olyannyira, hogy az gyakorlatban is mindenféle negatív ellenérzés nélkül megállja a helyét.

mazda2-g115-revolution-top-teszt-autoaddikt-014

A négyhengeres karakterre inkább harapós, dinamikus, mintsem lusta, alacsonyabb fordulatszám-tartományban is kiválóan produkál, a nyomatékcsúcs 4000 percenkénti fordulatszámnál érkezik meg, tehát forgatni kell azért ahhoz, hogy emberesebb dinamikát kapjunk. Mellé már 1500 környékén is remekül kiautózható aspektust kapunk, a hat sebességfokozat kellemes hangolást kapott, megfelelő az áttételezés. Felejtsük tehát el a pillanatonkénti, oda-vissza váltogatást, gyönyörűen kiautózható szinte mindegyik állás, bőséges erőtartalékokkal a háttérben.

mazda2-g115-revolution-top-teszt-autoaddikt-010Mindig lenyűgözi a Mazda portfólió üzemanyag-fogyasztása szerkesztőségünket, főként, ha benzines modellekről van szó. Akad persze MX-5, ami szintén benzines, de az egy más kategória, vagy akár a korábbi RX-8, ami ugye nem a takarékosságáról volt híres. Viszont akár 1.5, 1.6 vagy 2.0, benzines és szívó, legyen Mazda6, de a fogyasztás már-már szemtelenül alacsony. Nem tudni, hogy csinálják a Mazdánál, de az tény, hogy a visszafogott étvágy nem vetít hátrányokat a pozitív menettulajdonságok alakulására.

mazda2-g115-revolution-top-teszt-autoaddikt-007

Nos, a Mazda2 esetében is illusztrisak az eredmények gazdaságosság terén: lendületes közlekedéssel városi-elővárosi környezetben kereken 6 literes átlag jött ki (gyári: 6.2 liter/100 kilométer), míg országúton, folyamatos 90 kilométer/órás tempónál 3.9 és 4.2 liter/100 kilométer között ingadozott az computer számítása (4.1 liter/100 kilométer). Hozzátesszük, méréseinket minden esetben többszöri pillanatnyi- és átlagfogyasztás nullázással, valamint tankolásnál történő számításokkal egészítjük ki.

mazda2-g115-revolution-top-teszt-autoaddikt-005

2015 Mazda2 G115 specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 1496 cm³

Maximális teljesítmény: 115 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 148 Nm @ 4000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4060 mm

Szélesség: 1695 mm

Magasság: 1495 mm

Tengelytáv: 2570 mm

Első gumik mérete: 185/60 R16

Hátsó gumik mérete: 185/60 R16

Tömeg, üresen: 980 kg

Megengedett össztömeg: 1495 kg

Csomagtartó mérete: 280 liter, 887 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 43 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.7 s (gyári), 9.0 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.0 l/100 km

Országúti: 4.1 l/100 km

Vegyes: 5.1 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.4 l/100 km

Országúti: 4.1 l/100 km

Vegyes: 4.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 115 g/km

Bővebb információ a Mazda hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Mazda2 árlista: IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: ASUSAcer, Gigabyte

Ötcsillagos eredményt ért el az új Hyundai Tucson az EURO NCAP tesztjén

A Hyundai Motor új, kompakt szabadidőjárműve, a vadonatúj Hyundai Tucson maximális, ötcsillagos értékelést kapott a független járműbiztonsági kiértékelő szervezet, az Euro NCAP vizsgálatán. A kedvező eredmény is igazolja a Hyundai azon törekvését, miszerint a gyártó a teljes modellkínálatában elérhetővé teszi a modern technológiai és biztonsági megoldásokat.

hyundai-tucson-2016-euro-ncap-ot-csillag-autoaddikt

„A vadonatúj Hyundai Tucson egy sor olyan új biztonsági technológiát vezet be a piacon, mint az önműködő vészfékrendszer, ráadásul mindezt igazán megfizethető áron” – mondta Thomas Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető igazgatója. „Az ötcsillagos Euro NCAP minősítés újfent azt igazolja, hogy új autóink kiváló minőséget és magas fokú biztonságot kínálnak.”

A vadonatúj Hyundai Tucson új aktív és passzív biztonsági funkciókat kínál. Az Euro NCAP teszt eredményei fényesen mutatják, hogy a vadonatúj Tucson kategóriájának egyik legbiztonságosabb, leggazdagabban felszerelt példánya. A modell lenyűgöző biztonsági teljesítményét a legmodernebb biztonsági technológiák alkalmazásával emelte még magasabb szinte a Hyundai.

Noha az Euro NCAP vizsgálata során csupán a sávtartó berendezés és a sebességkorlátozásra figyelmeztető funkciót vették figyelembe, a vadonatúj Hyundai Tucson egy sor további biztonsági rendszerrel is felszerelhető, amelyek segítenek a balesetek elkerülésében, vagy azok következményeinek enyhítésében. Ilyen technológia az önműködő vészfékrendszer, amely váratlan vészhelyzetekben figyelmezteti a vezetőt, illetve szükség esetén képes az automatikus lassításra. A sokoldalú aktív biztonsági csomagot holttér-felügyelet, keresztirányú forgalom-felügyelet, valamint jármű stabilitás-szabályozás teszi teljessé.

A fokozott gyalogosvédelmet szolgálja a vadonatúj Tucson alapfelszereltség részeként kínált aktív motorházfedél rendszere, amely frontális ütközés (gázolás) esetén a gépházfedelet megemelve segít csillapítani a baleset gyalogosra gyakorolt hatását. Az új karosszéria szerkezet 30 százalékkal nagyobb arányban tartalmaz fejlett, nagy szakítószilárdságú acél elemeket, ami a torziós szilárdságot növelve biztosít fokozott ütközési ellenállást. A karosszéria megerősített illesztékei hatékonyabban vezetik el az ütközési energiát, ami ugyancsak elsődleges jelentőséggel bírt az Euro NCAP elbírálása során.

A vadonatúj Hyundai Tucson Európa-szerte kapható. Merész formatervét a technológiai, kényelmi és praktikus funkciók magával ragadó kombinációja teszi még vonzóbbá. A modell remélhetőleg töretlenül folytatja a Hyundai sikertörténetét az európai SUV szegmensben, ahol a mai napig több mint 1,2 millió darab szabadidőjárművet értékesített.

Íme, a vadonatúj MINI Clubman

Tovább folytatódik a MINI modellcsaládjának átfogó generációváltása. Az új MINI Clubman a prémium kompakt szegmens innovatív járműkoncepcióját kínálja; a funkcionalitás, a hétköznapi használhatóság és a hosszútávú megbízhatóság egyedülálló kombinációja, a MINI modellek jellegzetes vezetési élményével, prémium minőségével és személyre szabhatóságával karöltve.

mini-cooper-s-clubman-autoaddikt

A tradicionális kombi karosszéria-felépítés vadonatúj értelmezése, most először maradéktalanul a kompakt járműkategória igényeihez igazítva; erőteljes frontrész az Air Curtains névre keresztelt aerodinamikai légbeömlőkkel; Air Breathers névre keresztelt aerodinamikai oldalsó légkivezető-nyílások az első kerékjárati ívek mögött, MINI modellben most először; lendületesen nyújtott jármű-sziluett négy oldalsó ajtóval és masszív váll-résszel, amely az autó szélességét hangsúlyozza; hosszanti tetővonal uszony alakú tetőantennával, piros fényű riasztó-állapotjelzővel; csapott hátú karosszéria-kialakítás jellegzetesen osztott hátsó csomagtérajtóval, Clubman típusmegjelöléssel és vízszintes elrendezésű hátsó lámpatestekkel; új fényezések Melting Silver (ezüstmetál) és Pure Burgundy (mélybordó metál) színekben; tető- és visszapillantóház-fényezések fehér, fekete vagy ezüst kontrasztos árnyalatokban.

Az új MINI Clubman a sokoldalúság, a helykínálat és az ötletes megoldások terén is egyértelműen érettebb egyéniség elődjénél; a modell külső és belső méretei a vadonatúj, ötajtós MINI-hez viszonyítva is kifejezetten impozánsak: az új Clubman hossza 27, tengelytávolsága 10, szélessége pedig 9 centiméterrel haladja meg ötajtós testvérmodellje hasonló értékeit; öt teljes értékű ülés; 360 literes csomagtér, amely a 40 : 20 : 40 arányban osztott hátsó üléssor ledöntésével egészen 1250 literig bővíthető.

Teljesen új kialakítású utastér; szélesen elnyújtott műszerfal elegáns keretbe foglalva; amíg a központi műszeregység a kormányoszlopon, addig a jármű-, infotainment-, telefon- és navigációs információkat közlő központi kijelző és a körülötte futó LED fénygyűrű együttese a műszerfal tetején kapott helyet; intuitív légkondicionáló-vezérlőegység és egyedi billenőkapcsolók a műszerfal alján; típusspecifikus középkonzol elektromos rögzítőfékkel, tárolórekeszekkel, két pohártartóval, a MINI Controller központi forgató/nyomógombbal és könyöklővel; elegáns dekorcsíkok a középkonzolon és az ajtókárpitokon.

Piaci bevezetésekor az új MINI Clubman négy különféle motorváltozattal érhető el (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 4,1 – 6,3 liter / 100 kilométer; kombinált károsanyag-kibocsátás: 109 – 147 gramm / kilométer); a BMW Group vadonatúj motorcsaládjának MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzines és dízelüzemű erőforrásai; négyhengeres dízelmotorok premierje a MINI Cooper D Clubman (110 kW / 150 lóerő teljesítménnyel) és a MINI Cooper SD Clubman (140 kW / 190 lóerő teljesítménnyel) modellekben; háromhengeres benzinmotor a MINI Cooper Clubman modellben (100 kW / 136 lóerő teljesítménnyel) és négyhengeres benzinmotor a MINI Cooper S Clubman (141 kW / 192 lóerő teljesítménnyel) modellben.

Erőátvitel

Szériafelszereltségként hatfokozatú manuális váltóval, opcionális extrafelszereltségként a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóval, a MINI modelltörténetében most először (a MINI Cooper S Clubman, a MINI Cooper SD Clubman és a MINI Cooper D Clubman modellekhez), valamint a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval (a MINI Cooper S Clubman és a MINI Cooper SD Clubman modellek esetében); az erőforrás minden esetben az első kerekeket hajtja; a MINI Cooper Clubman modellhez opcionális extrafelszereltségként hatfokozatú Steptronic automataváltó érhető el; széleskörű MINIMALISM járműtechnológia automatikus motorleállító- és indító funkcióval (Auto Start/Stop), illetve opcionálisan GREEN vezetési üzemmóddal.

A MINI modellekben valaha tapasztalt legmagasabb szintű menetkomfort és a márkára jellemző gokartos vezetési élmény kettőse a kategóriájában egyedülálló, kiemelkedő minőségű futómű-technológiának köszönhetően; szimpla-ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első kerékfelfüggesztés vadonatúj fejlesztésű alkatrészekkel; többkaros (multilink) hátsó kerékfelfüggesztés típusra optimalizált alkatrészekkel; kiváló agilitás a kivételesen széles nyomtávnak, a könnyűszerkezetes járműépítési alapelvek széleskörű alkalmazásának és a nagy merevségű járműkonstrukciónak köszönhetően; már az alapfelszereltség részeként elektromechanikus szervokormány Servotronic funkcióval.

Dinamikus vonóerő-szabályzással (DTC – Dynamic Traction Control) és elektronikus differenciálzár-hatású funkcióval (EDLC – Electronic Differential Lock Control), a MINI Cooper S Clubman és a MINI Cooper SD Clubman modellek esetében pedig Performance Control funkcióval társított dinamikus menetstabilizáló (DSC – Dynamic Stability Control) szériafelszereltségként; típusspecifikus rugó-és lengéscsillapító-hangolás; opcionálisan elérhető sportfutómű és dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control); alapesetben 16 vagy 17 coll méretű könnyűfém keréktárcsák (a MINI Cooper S Clubman és a MINI Cooper SD Clubman modellekhez), opcionálisan akár 19 coll méretű könnyűfém keréktárcsa is elérhető.

Extrafelszereltségként elérhető MINI vezetési üzemmódok (MINI Driving Modes) opció az autó egyéni igények szerinti beállításához; a sebességváltó vagy az előválasztó kar előtti forgókapcsolóval aktiválható MID, SPORT és GREEN vezetési üzemmódok; a gázpedál, a kormánymű, a Steptronic automataváltó és a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control) karakterisztikájának széleskörű állíthatósága; a GREEN vezetési üzemmód a Steptronic automataváltóval „vitorlázó” funkcióra is képes, gurulás esetén leválasztva az erőforrást a hajtásláncról.

Súlyelosztás és biztonsági merevség szerint optimalizált járműfelépítés; szériafelszereltségként két első légzsák, első oldallégzsákok és első-hátsó függönylégzsákok, hárompontos automata biztonsági övek mindegyik ülésen, elöl övfeszítővel és adaptív erőhatárolóval, ISOFIX gyerekülés-rögzítési lehetőségek a hátsó üléssorban és opcionálisan az első utasülésen is; gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer; kiváló hangszigetelés és rezgéscsillapítás.

Innovatív vezetést támogató rendszerek széles tárháza: MINI Head-Up kijelző, parkolóasszisztens (Parking Assistant), tolatókamera, kamera-alapú aktív tempomattal kiegészített Driving Assistant csomag, ütközésre és gyalogosra figyelmeztető rendszer automata fékező funkcióval, távolságifényszóró-asszisztens és közlekedési táblákat felismerő rendszer.

Magas szintű alapfelszereltség légkondicionálóval, USB- és AUX-csatlakozóval ellátott rádióval, Bluetooth telefon-kihangosítóval, automata fényszóró-vezérlésű esőszenzorral és elektromos rögzítőfékkel.

Opcionálisan elérhető innovatív világítási technológia: LED-technológiás fényszórók LED-es nappali menetfénnyel és LED-optikás hátsó lámpákkal; adaptív fényerő-elosztás és LED-es kanyarfény; LED ködlámpákkal.

Típusspecifikus MINI Excitement Package LED-es belső- és hangulatvilágítással, valamint MINI embléma-kivetítés a vezetőoldali külső visszapillantó-házból az autó kinyitásakor és lezárásakor; MINI Yours Interior Styles most először háttérvilágítású ajtókárpit-elemekkel; piros LED-fényű riasztó-állapotjelző az uszony alakú tetőantennában.

Széleskörű opciók a menetkomfort és a funkcionalitás fokozására: elektromosan állítható ülések, a vezetőülés a MINI modelltörténetében először memória funkcióval is, sportülések és John Cooper Works kagylóülések; Comfort Access kulcs nélküli nyitás, indítás, leállítás és zárás a jellegzetesen osztott csomagtérajtó érintés nélküli nyitásával (Easy Opener) kizárólag az új MINI Clubman számára; duplazónás automata légkondicionáló; ülésfűtés; elektromosan mozgatható panoráma üvegtető; elektromosan fűthető és behajtható külső visszapillantók; automata sötétedő funkció a belső és a külső visszapillantók esetében is; multifunkciós kormánykerék; 40 : 20 : 40 arányban osztott hátsó üléssor rakodónyílással; vonóberendezés; MINI Professional navigációs rendszer; MINI Visual Boost rádió; Harman Kardon zenerendszer.

Széleskörű extrafelszereltségek a karosszéria és az utastér egyedi kialakításához: John Cooper Works aerodinamikai csomag; Chrome Line külső felszereltségi csomag; tetősínek; bőséges üléstípus-választék, díszítő betétek és színösszeállítások; exkluzív John Cooper Works és MINI Yours felszereltségi opciók

MINI Connected infotainment rendszer, amely egyedülálló a prémium kompakt szegmensben; intelligens segélyhívás (Intelligent Emergency Call) és MINI TeleServices szolgáltatások az állandó SIM-kártyának köszönhetően; széleskörű alkalmazás-portfólió folyamatos bővítési és frissítési lehetőségekkel, okostelefon-csatlakoztatási opcióval; exkluzív MINI funkciók, mint például a Mission Control, a Dynamic Music, a Driving Excitement és a MINIMALISM elemző; MINI Connected XL Journey Mate valós idejű forgalmi információkkal (RTTI – Real Time Traffic Information); közösségi oldalak használata az állandó online járműkapcsolatnak köszönhetően, úgy mint a Twitter, a foursquare és a Glympse, RSS hírek és szórakoztató programok, mint például a Spotify, a GoPro, az AUPEO!, a Stitcher, a Deezer, az Audible, a Napster/Rhapsody és a TuneIn.

Modellváltozatok:

MINI Cooper S Clubman: négyhengeres benzinmotor MINI TwinPower Turbo technológiával (turbófeltöltő, közvetlen üzemanyag-befecskendezés, változó szelepvezérlés és vezérműtengely-állítás)

Összlökettérfogat: 1998 cm3

Maximális teljesítmény: 141 kW / 192 lóerő percenkénti 5000 főtengely-fordulatnál

Csúcsnyomaték: 280 Nm percenkénti 1250 főtengely-fordulatnál (300 Nm overboost funkcióval)

Gyorsulás 0-100 km/óra: 7,2 másodperc (automataváltóval 7,1 másodperc)

Végsebesség: 228 km/óra

Átlagos üzemanyag-fogyasztás*: 6,2 – 6,3 liter / 100 kilométer (automataváltóval 5,8 – 5,9 liter / 100 kilométer)

Átlagos károsanyag-kibocsátás*: 144 – 147 gramm / kilométer (automataváltóval 134 – 137 gramm / kilométer)

Kipufogógáz-emissziós besorolás: EU6

 

MINI Cooper Clubman: háromhengeres benzinmotor MINI TwinPower Turbo technológiával (turbófeltöltő, közvetlen üzemanyag-befecskendezés, változó szelepvezérlés és vezérműtengely-állítás)

Összlökettérfogat: 1499 cm3

Maximális teljesítmény: 100 kW / 136 lóerő percenkénti 4400 főtengely-fordulatnál

Csúcsnyomaték: 220 Nm percenkénti 1250 főtengely-fordulatnál (230 Nm overboost funkcióval)

Gyorsulás 0-100 km/óra: 9,1 másodperc

Végsebesség: 205 km/óra

Átlagos üzemanyag-fogyasztás*: 5,1 – 5,3 liter / 100 kilométer

Átlagos károsanyag-kibocsátás*: 118 – 123 gramm / kilométer

Kipufogógáz-emissziós besorolás: EU6

 

MINI Cooper SD Clubman: négyhengeres dízelmotor MINI TwinPower Turbo technológiával (változó turbinageometriájú turbófeltöltő, Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendezés)

Összlökettérfogat: 1995 cm3

Maximális teljesítmény: 140 kW / 190 lóerő percenkénti 4000 főtengely-fordulatnál

Csúcsnyomaték: 400 Nm percenkénti 1750 és 2500 főtengely-fordulat között

Gyorsulás 0-100 km/óra: 7,4 másodperc

Végsebesség: 225 km/óra

Átlagos üzemanyag-fogyasztás*: 4,5 – 4,6 liter / 100 kilométer (automataváltóval 4,3 – 4,4 liter / 100 kilométer)

Átlagos károsanyag-kibocsátás*: 119 – 122 gramm / kilométer (automataváltóval 114 – 117 gramm / kilométer)

Kipufogógáz-emissziós besorolás: EU6

 

MINI Cooper D Clubman: négyhengeres dízelmotor MINI TwinPower Turbo technológiával (változó turbinageometriájú turbófeltöltő, Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendezés)

Összlökettérfogat: 1995 cm3

Maximális teljesítmény: 110 kW / 150 lóerő percenkénti 4000 főtengely-fordulatnál

Csúcsnyomaték: 330 Nm percenkénti 1750 főtengely-fordulatnál

Gyorsulás 0-100 km/óra: 8,6 másodperc (automataváltóval 8,5 másodperc)

Végsebesség: 212 km/óra

Átlagos üzemanyag-fogyasztás*: 4,1 – 4,4 liter / 100 kilométer

Átlagos károsanyag-kibocsátás*: 109 – 115 gramm / kilométer

Kipufogógáz-emissziós besorolás: EU6

 

* az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az üzemanyag-fogyasztási értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek

 

Külső méretek:

Hosszúság: 4253 milliméter

Szélesség: 1800 milliméter

Magasság: 1441 milliméter

Tengelytávolság: 2670 milliméter

Bemutatunk néhány Jeep újdonságot: Cherokee és Renegade Night Eagle, plusz koncepciók

A Jeep Renegade és Cherokee modellek merész formatervét még inkább kihangsúlyozó új ‘Night Eagle’ különkiadások a középső Longitude felszereltségi szintre épülnek, fekete stíluselemeik kihangsúlyozzák merész, eredeti személyiségüket, és egyedi testre szabhatóságukat.

jeep-cherokee-night-eagle-autoaddikt

A Jeep Renegade Night Eagle merész megjelenése még erőteljesebbé teszi a modell nagyvárosias megjelenését és jellegzetes stílusát. A megjelenés kulcsa a selyemfényű szürke elemekben (pl. a hűtőrácson elhelyezett Jeep embléma, a ködfényszórók kerete, a tetősínek és a típusjelzés), valamint az egyedi, 17 colos fekete keréktárcsákban keresendő. A különkiadás új, matt fényezést kínál: a Volcano Sand (Vulkán homok) árnyalat mellett további négy szín: Carbon Black (szénfekete), Alpine White (Alpesi fehér), Glacier Silver (gleccser-ezüst) és Solar Yellow (napsárga) választható.

A Frankfurti Autószalonon bemutatkozott Volcano Sand színben pompázó Renegade Night Eagle 2,0 literes, 140 lóerős turbódízel motorral, hatfokozatú kézi sebességváltóval és Active Drive 4×4 összkerékhajtási rendszerrel volt felszerelve. A kiállított modell kényelmét és modern hangulatát bőr kormánykerék, egyedi szövetkárpitozású ülések (a vezető oldalán motoros állítású deréktámasszal), 5 colos képernyővel szerelt UConnect rendszer, kézi vezérlésű légkondicionáló berendezés, 3,5 colos TFT műszeregység, valamint tempomat és tolatóradar határozták meg.

A Renegade Night Eagle piactól függően megrendelhető a 2.0 literes Multijet dízelmotorral (120 vagy 140 LE), a 120 lóerős 1.6 Multijet dízellel, vagy a 140 lóerős 1.4 MultiAir benzinmotorral.

A Jeep Cherokee Night Eagle megjelenését merész, sötétített formai részletek, valamint fényes fekete külső díszítőelemek teszik merészebbé, sportosabbá. Említést érdemel közöttük az orron elhelyezett ‘Jeep’ embléma, a hűtőmaszk, a tetősínek, a 18 colos könnyűfém keréktárcsák, a ‘4×4’ és ‘Cherokee’ emblémák, valamint a sötétített ablaküvegek. A külső megjelenést egyedi modelljelzés, valamint négyféle választható szín (fekete, fehér, ezüst és Granite Crystal) jellemzi. A különkiadás gazdag alapfelszerelése olyan beltéri tételeket tartalmaz, mint a Uconnect rendszer 8,4 colos képernyővel és navigációs rendszerrel, a kilenc hangszóró (mélynyomóval), a bőr kormánykerék, a kétzónás klímaberendezés, a TFT műszeregység 3,5 colos kijelzővel, az elektromos mozgatású csomagtérajtó, valamint a tolatóradar.

A Cherokee Night Eagle az új 2.2 literes MultiJet II turbódízel erőforrással rendelhető, 185 vagy 200 lóerős kivitelben (piactól függően). Mindkét motorváltozathoz Active Drive I 4×4 összkerékhajtás társul.

A még Frankfurtban kiállított Cherokee Night Eagle Billet Silver fényezést és fekete belső kidolgozást kapott. A modell alapfelszerelése egyedi bi-xenon fényszórókat, első és hátsó parkolóradart, 8,4 colos Uconnect műholdas navigációs rendszert, automata fényszóróvezérlést, esőérzékelő ablaktörlőket, bőr üléskárpitot és kormánykereket, kétzónás klímaberendezést, motoros mozgatású csomagtérajtót, valamint motorosan behajtható külső visszapillantó tükröket tartalmaz. A kiállított példány orrában a 200 lóerős 2.2 Multijet II dízelmotor található; a kimagasló menettulajdonságokról kilencfokozatú automata sebességváltó és 4×4 Jeep Active Drive I összkerékhajtás gondoskodik.

A Night Eagle különkiadás korlátozott példányszámban lesz elérhető, a limitált széria értékesítése még 2015-ben megkezdődik.

Két koncepcióautó: Cherokee KrawLer és Wrangler Rubicon Sunriser

A Trailhawk modellváltozatra épülő Jeep Cherokee KrawLer koncepciót a legkíméletlenebb körülményekre tervezték. Erre utal a név, amely a szélsőségesen kemény terepakadályokkal is megbirkózó ‘sziklamászó’ (rock crawler) autókra utal. A ‘KL’ a Cherokee család gyári kódjele.

A futóművet a szélsőséges terephasználat követelményeihez igazodva megemelték. A koncepció különleges Mopar felszerelési csomagokat kapott: ezeken belül egyedi felfüggesztés, BF Goodrich KM2 255/80/17 terepabroncsok, szélesített kerékívek, fenéklemez-védő betétek, valamint az ajtók alatt elhelyezett merevítések javítják a modell terepalkalmasságát.

A modell különleges, matt zöld fényezése a Jeep legendás gyökerei előtt tiszteleg, kívül és belül kvarc-szürke részletek teszik még látványosabbá a megjelenést. A KrawLer tanulmány nagyteljesítményű 3.2 V6 Pentastar benzinmotorja 272 lóerőt ad le, kilencfokozatú automata sebességváltója mögött Jeep® Active Drive Lock összkerékhajtás dolgozik, terepváltóval és hátsó differenciálzárral kiegészítve.

A Frankfurti Autószalon látogatói ugyancsak megcsodálhatják a Wrangler Rubicon Sunriser koncepciót. A Sunriser tanulmányt exkluzív matt narancs fényezése (innen ered a napfelkeltére utaló név) mellett egy sor, ehhez a modellhez tervezett Mopar tartozék és kiegészítő teszi egyedivé. Az elöl kettős vonószemmel szerelt lökhárítókat kifejezetten terepjáráshoz tervezték. A terep-kompatibilis kerékívek, a 10 cm-es futómű-emelő készlet és a feles méretű ajtók még merészebb, még extrémebb használatra termett karakterrel ruházzák fel a Sunrisert. A látványt a tetőoszlop és a szélvédő között elhelyezett LED fények teszik teljessé. Szintén LED technológiát alkalmaz a nappali világítás, illetve a hátsó lámpatestek. Az utastérben fekete bőrkárpitozást találunk, a fluoreszkáló, matt narancssárga díszítőelemek a külső fényezésre rímelnek.

A 2,8 literes CRD dízelmotorral és ötfokozatú automata sebességváltóval szerelt Wrangler extrém terepalkalmasságát kartervédő lemez és a speciális ‘beadlock’ keréktárcsák fokozzák. Utóbbinál az abroncs peremét fixen a keréktárcsához rögzítik, így az abroncs akkor sem válik le a kerékről, ha ultra alacsony nyomáson, extrém felületen (pl. sziklán, homokban vagy sárban) használják azt.

A frankfurti standon mindezeken kívül a Renegade Trailhawk egy különleges, Mopar kiegészítőkkel felszerelt példánya is megjelenik. Ez az egyedi Trailhawk 17 colos könnyűfém keréktárcsákat, fenéklemez-burkolatot, két vonóhorgot, valamint az Anvil fényezéssel remek kontrasztot alkotó, egyedi fekete külső tükörházakat kapott. Az utastérben sportos pedálszett és Jeep szőnyegek fokozzák a hangulatot. A Mopar tartozékokat kifejezetten arra tervezték, hogy kihangsúlyozzák a terepre leginkább alkalmas Renegade példány kalandvágyó természetét.

IIHS “Legbiztonságosabb autó +” minősítést kapott a Hyundai Tucson és a Hyundai Sonata

Az autóipar egyik legszigorúbb biztonsági tesztjén a 2016. modellévi Hyundai Tucson és Sonata típusok elnyerték az Amerikai Közlekedésbiztonsági Intézet (Insurance Institute for Highway Safety, IIHS) 2015-ös LEGBIZTONSÁGOSABB AUTÓ + (TOP SAFETY PICK+) minősítését.

hyundai-sonata-2016-iihs-autoaddikt

A 2016-os modellévre alapjaiban áttervezett Tucson modell most először részesült az IIHS legmagasabb szintű elismerésében.Az IIHS öt vizsgálati kategóriában – kis és részleges átfedéses ütköztetés, oldalirányú ütközés, tetőszerkezet szilárdsága, fejtámlák – elért eredményük alapján értékeli a gépkocsik utasvédelmi teljesítményét. A 2015. évi ‘TOP SAFETY PICK+’ (Legbiztonságosabb autó +) minősítés megszerzéséhez a gépkocsinak jó eredményt kell elérnie a részleges átfedéses, oldalirányú, tetőszilárdsági és fejtámla teszteken, továbbá jó vagy elfogadható értékeléssel kell teljesítenie a kis átfedéses frontális ütközéses vizsgálatot. A járműveknek emellett legalább opcióként frontális ütközés megelőzésére alkalmas rendszert kell kínálniuk, és ennek fejlett vagy kiemelkedő minősítést kell szereznie.

„A 2016-os modellévre átdolgozott Hyundai Tucson maximális eredményt ért el a kis átfedéses frontális ütköztetési vizsgálaton, míg a Sonata megőrizte eddigi ‘elfogadható’ minősítését” – mondta David Zuby, az IIHS vezető kutatója. „Mindkét gépkocsihoz rendelhető frontális ütközést megelőző rendszer, amely az IIHS autonóm féktesztjén kiemelkedő minősítést szerzett. Ez alapvető követelmény ahhoz, hogy egy típus elnyerhesse a ‘Legbiztonságosabb autó +’ minősítést.”

„A Hyundai számára mindennél fontosabb az utasok biztonsága, legyen szó modellkínálatunk bármelyik tagjáról” – mondta Mike O’Brien, a Hyundai Motor America vállalati és terméktervezési ügyekért felelős alelnöke. „Olyan technológiák kifejlesztésére törekszünk, amelyek segítségével teljesen elkerülhetők a balesetek. Ilyenek a frontális ütközésre és sávelhagyásra figyelmeztető funkciók, vagy a vészfékrásegítő rendszer. Rendkívüli örömünkre szolgált ez az elismerés, mely igazolja, hogy a Tucson és a Sonata magas szintű védelmet biztosít, amennyiben az ütközés mégis bekövetkezik.”

A 2016-os modellévi Tucsonhoz számos fejlett biztonság-techológiai opció rendelhető meg, többek között a gyalogosfelismerés funkcióval felvértezett AEB (autonóm vészfékrendszer), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a holttér-felügyelet, a keresztirányú forgalom-felügyelet, a sávváltást támogató rendszer, vagy a tolatóradar. A Tucson minden kivitelén alapfelszerelés a tolatókamera. Ezeken felül a Tucson vázszerkezetének több mint 50 százalékát fejlett, nagy szilárdságú acél alkotja, ami nagyban javítja a karosszéria ütközésvédelmi képességeit. A jármű alapfelszerelésként kínálja az abroncsnyomás felügyeleti rendszert (TPMS), amely figyelmezteti a vezetőt, ha egy vagy több abroncsban a megadott határérték alá esett a nyomás, meghatározva az érintett abroncso(ka)t.

hyundai-tucson-2016-iihs-autoaddikt

A 2016-os Hyundai Sonata alapfelszerelésként kínálja a következő biztonság-technológiai funkciókat: járműstabilitás-szabályozás (VSM) elektronikus menetstabilizáló berendezéssel (ESC) és kipörgésgátlóval, hét darab légzsák, köztük vezető oldali térdlégzsák, négy tárcsafék, négy kerékre ható ABS és fékerőelosztó, továbbá az érintett abroncs azonosítására is alkalmas abroncsnyomás felügyeleti rendszer (TPMS.) Opcióként rendelhető a típushoz a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDW), az álló helyzetig fékezni képes távolságtartó tempomat, a tolatóradar, a keresztirányú forgalom-felügyelet és sávváltást támogató funkciókkal kiegészített holttér-felügyelet (BSD), továbbá a frontális ütközés veszélyére figyelmeztető rendszer (FCW).

Az Opel Fábián lett az ország legnagyobb Opel márkakereskedése és szervize

Budaörsön nyílt meg az ország legnagyobb Opel márkakereskedése és szervize, az Opel Fábián. A létesítmény a több márkakereskedést üzemeltető Fábián Kft-hez tartozik, amely 1991-es megalakulása óta a magyar autókereskedelem és szerviz üzletág egyik legfontosabb szereplőjévé vált.

opel-fabian-megnyito-budaors-autoaddikt-001

Az ünnepélyes megnyitón Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója kiemelte: „Az, hogy ma egy új Opel márkakereskedést avathatunk fel, azt jelzi, hogy nemcsak a vásárlók részéről, hanem vállalkozói körökben is nagy a bizalom a márka iránt. A válság óta eltelt években sajnos nem az volt a jellemző, hogy szaporodtak volna az autókereskedések – éppen ellenkezőleg – de mostanra a trend megfordulni látszik. A növekvő piacon az Opel tartja a vezető helyét a személyautó értékesítésben és meg vagyok győződve arról, hogy a most megnyitott Opel Fábián márkakereskedéssel pozíciónk tovább erősödik.”

opel-fabian-megnyito-budaors-koncz-gabor-autoaddikt-002

Az Opel az elmúlt négy évben megszakítás nélkül első volt a személyautó piacon, az idei esztendő lehet sorozatban az ötödik elsőség. Az Opel magyarországi sikereiben kiemelkedő szerepe van a folyamatosan megújuló modellpalettának, amelynek legfrissebb – és nagy érdeklődéssel várt – újdonsága a jövő hónapban érkező új Opel Astra. Segíti a márka erejét a stabil ipari háttér, a szentgotthárdi Opel motorgyár, ahol az új Astra valamennyi motorja készül.  És nagyban hozzájárul az Opel vezető pozíciójához a professzionális márkakereskedői és szerviz hálózat. Az Opel iránt érdeklődőket és az Opel tulajdonosokat országszerte 48 márkakereskedés és szerviz (illetve további 11 szervizpont) várja – ebbe a számba beleértendő a most megnyílt Opel Fábián is.

Az új budaörsi Opel márkakereskedés és szerviz a legnagyobb az országban. Az 3500 négyzetméteres épületben a 740 négyzetméteres bemutatóterem és új gépjármű átadó mellett egy 35 (!) állásos szerviz található. A szerelőműhelyben az elképzelhető összes karbantartást, elektromos és mechanikus javítást el tudják végezni, a szerviz külön munkahelyekkel rendelkezik diagnosztikára, futómű vizsgálatra és állításra, valamint hatósági műszaki vizsgára.

opel-fabian-megnyito-budaors-autoaddikt-003

Az Opel Fábián karosszéria műhelye „car-o-liner” huzatópadokkal, a hozzájuk tartozó mérőrendszerrel, valamint az új nagyszilárdságú acélok hegesztésére is alkalmas berendezésekkel várja ügyfeleit.  A fényező műhelyben két fényezőkamra és hat helyi energia karral, fűtéssel, felső légbefújással és alsó elszívással ellátott előkészítő állás található.

Az Audi is hozzáadta tájékoztató menüpontját honlapjához

A Volkswagen-csoport gyakorlatának megfelelően az Audi is létrehozta saját honlapján a partnerek gyorsabb és szakszerűbb tájékoztatását szolgáló menüpontot.

audi-logo-autoaddikt

A www.audi.hu oldalon található menüponton megnyíló internetes felületen a híreken és tájékoztató dokumentumok mellett elérhetők az érintett autók alváz-számai is. Az ezt követően szükséges lépésekről szerviz akció keretében a márkakereskedések tájékoztatják ügyfeleiket, és végzik el a megfelelő javítási munkákat.

Igazi járműtechnológiai különlegesség a BMW M4 GTS

A BMW M4 GTS sportmodell a BMW M GmbH vadonatúj, exkluzív járműtechnológiai különlegessége, amely új szintre emeli a BMW M4 Coupé menetdinamikai tulajdonságait. Erőtől duzzadó, motorsport-inspirációjú kiállásával és nagyteljesítményű technológiájával a BMW M4 GTS egyenesen a versenypályákra termett.

bmw-m4-gts-2015-autoaddikt

A világ legkeményebb versenypályájának számító Nürburgring legendás Nordschleife aszfaltcsíkján a sportmodell 7:28 perces köridőt teljesített, amely a limitált szériás különleges kiadás képességeinek egyértelmű bizonyítéka. A valaha készített legerősebb BMW M4 mindeközben – akárcsak az összes többi BMW M sportmodell – kiválóan alkalmas a hétköznapi használatra is. A BMW M GmbH a BMW M4 GTS sportmodell bemutatásával a BMW M3 1986-os megszületésének 30. évfordulóját ünnepli, egy 700 darabos limitált széria elkészítésével. Az egyedülálló négykerekű mindeközben a BMW M tervezőmérnökeinek újítási kvalitásait és hajtáslánc-kialakítás, futómű-összehangolás, valamint könnyűszerkezetes járműépítés terén mutatott átfogó szaktudását is hirdeti. A BMW M3/M4 modellsorozat első nagyteljesítményű különleges kiadása a vállalatcsoport számára kiemelt jelentőségű észak-amerikai piacon is elérhető lesz, most először.

„Olyan különleges kiadású modelljeinkkel, mint a BMW M3 GT, a BMW M3 CSL, a BMW M3 GTS vagy a BMW M3 CRT, évtizedekre visszanyúló hagyományt őrzünk a középkategóriájú modellpalettánkon, és ezt a tradíciót most a BMW M4 modellel folytatjuk tovább” – nyilatkozta Frank van Meel, a BMW M GmbH vezérigazgatója. „Ezek a modellek kivétel nélkül a BMW M arculatát fényesítik, érzelmekben gazdag, lélegzetelállító vezetési élményt kínálva. Részletekbe menően, kivételes gonddal fejlesztettük ki a BMW M4 GTS sportmodellt, hogy általa egy olyan gépet adhassunk ügyfeleink kezébe, amely a versenyautós menetdinamika és a letaglózó teljesítmény kettősét nyújtja a zárt aszfaltcsíkokon. Ezzel a modellel hűen demonstrálhatjuk, mennyi lehetőség rejlik ma egy közúti használatra is alkalmas autóban. Ügyfeleink a Spa-Francorchamps, a Nürburgring és a Laguna Seca rajtrácsára is felgurulhatnak a BMW M4 GTS sportmodellel – például nyitott pályanapokon –, hogy aztán olyan köridőket autózzanak ki belőle, amelyek új szintre emelik a közútra is alkalmas négykerekűek eredményeit” – fogalmazott Frank van Meel.

Teljesítmény-növekedés az innovatív vízbefecskendező rendszernek köszönhetően

A BMW M sportmodellek szíve nem más, mint maga az erőteljes motor. A BMW M4 GTS modell motorházteteje alatt a BMW M3/M4 modellsorozat többszörös díjnyertes, 3.0 liter lökettérfogatú, soros hathengeres erőforrása dolgozik, a benzinüzemű turbós motor teljesítményét azonban ez esetben az innovatív vízbefecskendező rendszer sorozatgyártásra kész változata fokozza. A vízbefecskendező rendszer jelentős teljesítmény-többlethez juttatja a BMW M4 GTS szívét, a 368 kW / 500 lóerő maximális teljesítmény és a 600 Nm csúcs forgatónyomaték mellett mindeközben mit sem változik a sorozatgyártásban kínált BMW M4 Coupé 100 kilométerre vetített 8,3 literes átlagos üzemanyag-fogyasztása és kilométerenkénti kombinált 194 grammos károsanyag-kibocsátása*. Ez teszi a BMW M4 GTS sportmodellt a BMW M3/M4 modellpaletta legagilisabb, legprecízebb és legdinamikusabb tagjává, amely álló helyzetből mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás tempóra, miközben végsebessége 305 km/óránál maximált.

Minden részletre kiterjedő könnyűszerkezetes járműépítés

Az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés vezérelveinek módszeres alkalmazásával a BMW M tervezőmérnökei 1510 kilogrammra (menetkész tömeg: 1585 kilogramm) csökkentették a BMW M4 GTS sportmodell önsúlyát. A kiemelkedő, lóerőnként 3,0 kilogrammos súly-teljesítmény arány tökéletes alapot biztosít a kimagaslóan dinamikus vezetés élményéhez. A szigorú tömegcsökkentési eljárások a karosszéria elemein kívül az utasteret is áthatják. A karosszéria-elemek mögött szénszálas kagylóülések, könnyűszerkezetes középkonzol, az első ülések mögött könnyűszerkezetes panelezettség és csomagtér-elválasztás, könnyűszerkezetes ajtókárpitok és hátsó oldali panelek, valamint a hagyományos kilincsek funkcióját betöltő ajtóbehúzó fogantyúk kaptak helyet, amelyek világosan jelzik a tervezők módszeres súlycsökkentés iránti elköteleződését. A könnyűszerkezetes struktúrát azonban a láthatatlan helyeken is előszeretettel alkalmazták a mérnökök, s mint ilyen, a műszerfal tartókonzolja is ultrakönnyű szénszálból készült. A BMW M4 GTS sportmodell külsején az újratervezett motorháztető, a tető és az állítható első koptató is szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült. Az állítható hátsó légterelő szárnyat is ebből a könnyű, mégis rendkívül masszív anyagból formázták meg a tervezők. A limitált kiadás hátsó részének leglátványosabb kiegészítőjét két összetett, CNC-megmunkálású alumínium konzol rögzíti a szénszál-erősítésű műanyagból készült csomagtérajtóhoz, ezzel is demonstrálva, hogy minden egyes részlet – legyen az bármennyire apró – jelentősen hozzájárul a súlycsökkentéshez. A hátsó légterelő szárny a hátsó lökhárító alatt elhelyezett – szintén szénszál-erősítésű műanyagból készült – diffúzorral együttműködve a légellenállás csökkentését és a hátsó tengelyre ható leszorítóerő növelését szolgálja. A kipufogórendszer titán kipufogódobot kapott, amely 20 százalékos súlycsökkentést eredményezett. A sportrendszer erőteljes, érzelmekben gazdag hangzása tökéletesen illik a BMW M modellekhez, versenypályás hangulattal ruházva fel az utasteret és a jármű közvetlen környezetét.

Teljesítmény-maximalizáló felszereltségi funkciók

A szériafelszereltség részeként kínált hétsebességes M duplakuplungos automataváltó (M DCT – M Double Clutch Transmission) a hátsó tengelyre továbbítja az erőforrás teljesítményét, mindegyik vezetési szituációban a lehető legoptimálisabb sebességi fokozatot kapcsolva, anélkül, hogy a váltások között minimálisan is visszaejtené a motor fordulatszámát. A sofőr a kormány mögötti váltófülekkel vagy a sebességváltó előválasztó karjával akár manuálisan is kapcsolgathat a sebességi fokozatok között. A Drivelogic váltóprogramot és a Launch Control elnevezésű rajtprogramot egyaránt az erőforrás megnövelt teljesítménye szerint hangolták újra a mérnökök. Az exkluzív, kovácsolt M könnyűfém keréktárcsák 666 M típusdizájn szerinti csillagküllős kivitelben, Acid Orange élénk narancssárga árnyalatú és polírozott dupla tónussal gurulnak a BMW M4 GTS sportmodell alatt, elöl 265/35 R19, hátul pedig 285/30 R20 méretű Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsokkal szerelve, amelyek speciálisan a BMW M4 GTS modellre igazítva kiemelt szerepet játszanak az ideális tapadás és az optimális útkapcsolat létrejöttében.

A speciálisan a BMW M4 GTS sportmodell járműkarakterisztikája szerint finomhangolt, háromutas M lengéscsillapítóval szerelt kerékfelfüggesztést a BMW ügyfelei igény szerint állíthatják be, ezáltal természetesen egy-egy adott versenypálya sajátos jellegei szerint is. Az M karbon-kerámia féktárcsák tökéletes nyomáspontot és kivételesen extrém lassulást garantálnak, szélsőséges terhelési körülmények között, például versenypályás tempózás esetén is.

Világújdonság a BMW M4 GTS sportmodellben: OLED-technológia ragyogó LED-fénnyel párosítva

Az első fényszórók legendás ikergyűrűi a lehető legjobb útfelület-megvilágítást nyújtják, amelyeket a BMW M4 GTS sportmodell esetében is csúcstechnológiás adaptív LED-fényszórókkal és vakítás-mentes távolságifényszóró-asszisztenssel (BMW Selective Beam) egészít ki a gyártó.

A hátsó lámpatestek L-alakú kialakítása legalább annyira jellegzetes, mint az első fényszórók megjelenése. A BMW M4 GTS modellben ráadásul szériagyártású világpremierjét ünnepli az innovatív OLED-technológiás megvilágítás. Az OLED (organic light-emitting diodes – organikus fénykibocsátó diódák) egy vadonatúj technológiájú fényforrás, amely teljes felületén hoz létre homogén megvilágítást – ellentétben a LED-technológiával, amely csupán egy adott ponton bocsátja ki a fényt. A fényforrás beépítési magassága mindössze 1,4 milliméter, azáltal pedig, hogy alkotóelemei egymástól függetlenül, külön-külön is aktiválhatók, a technológia a világítás-megalkotás teljesen új dimenzióját nyitja meg a tervezők előtt. Az OLED-technológia kivételes beépítési rugalmasságot biztosít, miközben páratlanul pontos megvilágítást tesz lehetővé, összetéveszthetetlen formában. A BMW M4 GTS hátsó világításának kialakítása a modell hátsó részének szélességét nyomatékosítja, miközben még ragyogóbb, még erőteljesebb megjelenést kölcsönöz az autónak, nappali fényviszonyok közepette és teljes sötétségben egyaránt.

Összpontosított, exkluzív és motorsport-génekkel átitatott utastér

A vezető- és utasoldali M kagylóülések a könnyűszerkezetes járműépítési vezérelvek szerint módosított, letisztult utastér ékei. Eme szénszálból készült ülések hozzávetőlegesen 50 százalékkal kevesebbet nyomnak a mérlegen, mint a BMW M4 Coupé sportülései, ideális ülőpozíciót, felülmúlhatatlan tartásának köszönhetően pedig hosszú távú kényelmet biztosítva. Az exkluzív kagylóülések Alcantara/Merino-bőr kettős kárpitozása, a háttámlák színes M csíkozása, a hárompontos biztonsági övek és az M csíkos ajtóbehúzó fogantyúk együttesen a BMW M4 GTS versenyautós teljesítményét és egyedülálló karakterét hangsúlyozzák. A BMW M4 GTS az észak-amerikai piacra a helyi szabályozások értelmében más stílusú M kagylóülésekkel érkezik, kivágott könnyűszerkezetes háttámlákkal.

Az M sportkormányt exkluzív Alcantara huzattal és Acid Orange élénk narancssárga „12 órás” jelzéssel látták el, amely ugyancsak a BMW M4 GTS versenyautós karakterét hirdeti. A hiányzó hátsó üléssor helyét egy üvegszál-erősítésű műanyag panel és egy szénszálas hátsó elem kettőse tölti ki. Mindkettőt Alcantara borítja, és együtt mintegy 40 százalékos súlycsökkentést eredményeznek.

Az opcionálisan elérhető Clubsport csomag még tovább fokozza a BMW M4 GTS versenypályás képességeit. A csomag az első ülések mögött Acid Orange élénk narancssárga bukócsövet, hatpontos versenysport biztonsági öveket** és tűzoltó készüléket tartalmaz.

A Toyota negyedik éve őrzi előkelő pozícióját

A Toyota márkaértéke 16 százalékkal emelkedett, így a vállalat továbbra is biztosan vezeti az autóipari szegmenst az Interbrand által kiadott Best Global Brands 2015 (2015. legjobb globális márkái) jelentésben, valamint a tavalyi év után idén is a legjobb tíz között végzett az összesítésben.

toyota_logo

A Toyota jelenlegi márkaértéke 49,05 milliárd dollár. A márka immár sorban negyedszer kerül be a világ tíz legértékesebb márkája közé; a tavalyi nyolcadik helyezés után idén rekord magas, hatodik helyen végzett.

Az idei rangsorban a technológiai és autóipari márkák uralták a mezőnyt: a 100 legértékesebb márka közül 28 erről a két területről került ki. A 2015-ös lista másik jellemzője, hogy a márkák integrált megoldásokkal igyekeznek kielégíteni az ügyfelek személyes igényeit.

„A Best Global Brands jelentés azt vizsgálja, hogyan lehetnek sikeresek a márkák napjaink szélsőségesen fragmentált világában. Az emberek azonnal, személyre szabott élményekre vágynak, így a vállalkozásoknak és márkáknak őrült sebességgel kell lépniük. Az idei Top 100-as listán számos olyan márka szerepel, amelyek annyira ösztönös szinten tudnak azonosulni a fogyasztók igényeivel, hogy zökkenőmentesen, harmonikusan képesek beilleszkedni azok életébe” – mondta Jez Frampton, az Interbrand globális ügyvezető vezérigazgatója.

„Az élet sebességével haladni” – az idei jelentés címe tartalmában és üzenetében is közel áll a Toyotához, amely mind tökéletesebb mobilitási megoldások létrehozására törekszik. A közlekedési szükségletek ezen kifelé tekintő, ügyfélcentrikus megközelítését a felhasználók igényei alakítják.

A Toyota úgy véli, nem létezhet olyan technológia, amely képes egymagában kielégíteni ennyi eltérő elvárást. Ezért aztán arra törekednek, hogy különféle mobilitási szolgáltatásokat biztosítsanak ügyfeleik számára, amelyek kielégítik a különböző időszakokban érvényesülő különböző elvárásaikat. Ez is része annak a mobilitási tervnek, amelyen már több mint egy évtizede dolgoznak.

A városi közlekedés céljaira az elektromos meghajtású gépkocsik a legalkalmasabbak. Jelenleg Grenoble városában folytat a Toyota erre vonatkozó teszteket, ahol olyan innovatív termékeket tesznek próbára egy közösségi telekocsi kísérlet keretében, mint az i-ROAD vagy a COMS. A mindennapos használatra a jövőben is a hybrid (amelyet az első Prius 1997-es bevezetésével a Toyota maga teremtett meg) és a hálózatról tölthető plug-in hybrid technológia jelenti a legjobb megoldást az ügyfelek többsége számára. A hidrogénnel üzemelő üzemanyagcellás gépjárművek a hosszú távú közlekedési igényekre jelentenek megoldást a környezetszennyezés problémája iránt egyre fogékonyabb társadalmakban. Annak érdekében, hogy mindez valóra válhasson, a Toyota idén 5680 darab, az üzemanyagcellás technológiához kapcsolódó szabadalmat szabadított fel, köztük olyanokat, amelyeket a világ legelső sorozatgyártású üzemanyagcellás szedánja, az Európában októbertől forgalmazott Toyota Mirai is alkalmaz.

Honda-BMW-Yamaha együttműködés: érkeznek a kommunikáló motorkerékpárok

Történelmű jelentőségű megállapodásról döntöttek a BMW Motorrad, a Honda Motor Co. Ltd. és a Yamaha Motor Co. Ltd. vezetői, miszerint a jövőben közösen fejlesztik a C-ITS (Cooperative-Intelligent Transportation Systems) névre keresztelt rendszert, továbbá létrehozzák a Connected Motorcycle Consortiumot.

bmw-honda-yamaha-egyuttmukodes-autoaddikt

A részleteket összegző memorandumot (Memorandum of Understanding) az ACEM (European Association of Motorcycle Manufacturers) minden tagja aláírta, így semmi nem állhatja útját a fejlesztéseknek, illetve a C-ITS 2020-tól esedékes bevezetésének. Hogy a tervek minél előbb megvalósulhassanak, a három gyártó máris elkezdi a munkálatokat.

Az együttműködést 2015. október 6-án, Bordeaux-ban, az ITS Világkongresszuson jelentették be, ez ugyanis a világ legnagyobb intelligens közlekedési rendszerekkel és szolgáltatásokkal foglalkozó rendezvénye. A BMW, a Honda és a Yamaha más gyártókat is felkért, hogy csatlakozzon a kezdeményezéshez, így a jövőben alighanem további márkák is beszállhatnak a kísérletekbe.

– Annak érdekében, hogy minél inkább felgyorsítsuk a motorkerékpár-specifikus menetbiztonsági fejlesztéseket, a lehető legtöbbeket kell bevonnunk az C-ITS-projektbe, illetve a rendszer alkalmazásába motorkerékpárokon és robogókon – mondta el Mr. Tetsuo Suzuki, a Honda Motor Co., Ltd. operatív igazgatója. – Cégeink már most is aktív tagjai a Car2Car Communication Consortiumnak, s együtt dolgoznak a különféle szabványokon és műszaki specifikációkon a személyautó-, valamint haszongépjármű-gyártókkal. A szervezetben most arra fektettük a hangsúlyt, hogy kifejezetten a motorosok igényeinek megfelelő rendszert hozzunk létre, a következő logikus lépés pedig, hogy egyesítsük erőinket a kétkerekűek biztonsága érdekében – tette hozzá Mr. Takaaki Kimura, a Yamaha Motor Co.Ltd. vezérigazgató-helyettese és műszak igazgatója.

A C-ITS kapcsán Prof. Dr. Karl Viktor Schaller, a BMW Motorrad vezérigazgató-helyettese is állást foglalt. Elmondása alapján a BMW elkötelezett az ITS rendszer széles körű alkalmazása mellett, ezért más gyártókat is arra ösztökél, hogy csatlakozzanak a projekthez.

A Motorkerékpár-gyártók Európai Szövetsége üdvözli az új kezdeményezést

Antonio Perlot, az ACEM főtitkára elmondta: „Ez a kezdeményezés tökéletesen illik az ACEM által felvázolt baleset-megelőzési stratégiába, egyúttal kézzel fogható bizonyítéka, hogy a motorkerékpár-gyártók számára mennyire fontos a menetbiztonság, illetve a praktikus menetbiztonsági eszközök kidolgozása.”

Motorkerékpáros baleset-megelőzéshez kapcsolódó ITS-technológiák

Az átgondolt és helyesen alkalmazott ITS-technológiáknak a motorkerékpárok esetében is számtalan előnye van, többek között növelhetik a menetbiztonságot, megnehezítik a jármű eltulajdonítását és fokozzák a közlekedés hatékonyságát.

Az Intelligent Transport Systems (ITS) lényege, hogy az információs és kommunikációs technika megjelenik a közlekedésben, jelentősen segítve a járművek, illetve a vezetők dolgát. Ilyen például a – már ma is létező – valósidejű forgalomfigyelő, ami segít a GPS-használóknak a torlódások elkerülésében, s ilyen lesz a járművek közötti, vezeték nélküli kapcsolat is, ami lehetővé teszi, hogy az autók és az autósok információt cseréljenek egymás között, ezáltal csökkentve az utazások kockázatát.

Az ITS várhatóan jelentős előrelépést hoz majd a motoros baleset-megelőzés terén, hiszen a járművek és a pilóták közötti szabad adatáramlás révén előre jelezhetők a különféle veszélyhelyzetek. A három vállalatnak már komoly tapasztalata van a kommunikáló járműveket illetően, a tesztek már rég zajlanak Európában. A BMW Motorrad, valamint néhány másik járműgyártó és alkatrész-beszállító nem régiben kezdte meg a simTD projekt (www.simtd.de) keretein belül futó kísérleteket Frankfurtban és vonzáskörzetében, míg a Honda és a Yamaha a DRIVE C2X (www.drive-c2x.eu) program részeseként végzi európai ITS-próbáit.

A C-ITS tulajdonképpen nem más, mint a három márka tapasztalatainak összegzése, ami kiváló alap a motorkerékpárok menetbiztonságára vonatkozó jövőbeni kutatásokhoz.

A motorkerékpár ITS-rendszerei eltérnek majd az autókétól

A négykerekűekhez fejlesztett ITS-rendszerek nem építhetők be módosítások nélkül a motorkerékpárokba, a korlátozott helykínálat, a nagyobb vibráció és a felverődő eső, illetve por miatt speciális eszközökre van szükség. Emellett a motorkerékpárok dinamikája is merőben eltér, ezért új szoftvereket, algoritmusokat kell kidolgoznia a mérnököknek.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK