Főoldal Blog Oldal: 444

[TESZT] Nissan Juke Nismo RS – jól megfűszerezve, az ideális recept szerint

Több ízben mutattuk már be hasábjainkon olvasóinknak a Nissan Juke különféle motorizáltságú verzióit az Autóaddikt.hu és Napimagazin.hu hasábjain. A 2010-ben formabontó koncepcióként bemutatkozott Nissan Juke enyhén szólva megosztotta a közvéleményt, ám rögvest borítékolható volt a korai és későbbi népszerűség is.

nissan-juke-nismo-rs-teszt-autoaddikt-001

Persze nem volt elegendő a márka tervezőmérnökeinek az alapvetően rendelkezésre álló körítés, több kellett: a Nissan sportrészlege, a Nismo (Nissan Motorsport) fogta, és jól kezelésbe vette az alapokat, és kezdődhetett a világon először a crossover kategória megvadítása a Nissan Juke Nismo R képében.

Lehet, hogy a teljesítmény nem bizonyult elegendőnek, nem tudni, de úgy látták – megjegyezzük, jogosan – hogy a Nissan Juke Nismo-vonal többet bír, többet érdemel. S íme: a Nissan Juke Nismo RS úgy tűnik, befoltozta azt a parányi plusz hiányérzetet, amit szükségeltetett pótolni.

nissan-juke-nismo-rs-teszt-autoaddikt-003

Legutóbb nagyobb teljesítménnyel a Nissan Juke 190 lóerős verziója járt nálunk, az 1.6 literes turbótöltött benzinmotor produkciója meggyőző volt, azonban némi, a már feljebb is emlegetett hiányérzet jelen volt folyamatosan a tesztidőszak alatt.

Akad újszerűség bőséggel

Nos, a Nissan Juke Nismo RS ténylegesen masszív, és intuitív modellje lett a márkának. Amit apró crossover fel tud mutatni, vagy helyesebben fogalmazva: túlgondolni alapvető rendeltetésén, azt a Nissan Juke Nismo RS bőségesen teljesíti. Mind külső megközelítésben, mind pedig belső megoldások terén; globálisan, kívül és belül is.

nissan-juke-nismo-rs-teszt-autoaddikt-005A Nissan Juke Nismo RS formavilága még mindig tud meglepetést tartogatni, azzal együtt, hogy 2015-ben már a megszokott utcaképhez tartozik az autó megjelenése. A front részletek tagoltak, a hangsúlyos hűtőmaszknál valószínűleg csak a mellső fényszórók jelenléte az erőteljesebb, a sárvédőidomok felső vonalára húzott kiegészítő, nyújtott burák pedig az utaskabinból szemlélve is feltűnőek. Jelen esetben a Nissan Juke Nismo RS büszkélkedhet természetesen a Nismo RS bilétával hűtőmaszkján, az első lökhárító alsó fertálya nagyra húzott beömlőt kapott, míg a menetfények is alulra kerültek, növelve a sportosság hatását.

nissan-juke-nismo-rs-teszt-autoaddikt-002Oldalról a Nissan Juke Nismo RS nem hoz semmi különösebb plusz formaiságot, leszámítva a küszöb kiegészítő panelét, valamint a speciális, fekete-ezüst árnyalatban pompázó 18 colos felniket. Már itt is jól észrevehető az autó kettőssége, a színkombinációkat figyelembe véve; az oldaltükrök fényezése piros, az alap törtfehér színhez remekül passzol ez a tónusválasztás, s az egész Nissan Juke Nismo RS-szellemiséget remekül tükrözi.

Minden sugall némi sportosságot. Pontosan úgy, ahogyan az elvárt

Sportos köntöst kapott a Nissan Juke Nismo RS fara is, amely alapvetően a diffúzoros jellegű kialakításnak és a tekintetet kétségkívül vonzó sportkipufogóvégnek köszönhető. A többi részelem hasonlatos az alapmodellekben megszokotthoz, talán az alapból 354 literes csomagtér ajtajára applikált légterelő ad némi pluszt a történethez.

nissan-juke-nismo-rs-teszt-autoaddikt-012

Nyilvánvaló, hogy a Nissan Juke Nismo RS enteriőrje sokban feldobja az összképet, és remekül közvetíti a kapcsolódó életérzést. Vagy leginkább a Nismo-érzést, melyhez elengedhetetlen lehet a Recaro által jegyzett sportülés-páros, mely a sofőrnek, illetve utasának okoz még kellemesebb perceket vezetés közben. Vörös-fekete Alcantara színben tökély választás a Recaro, igaz, közel 500 ezer forintos felárat jelent konfigurálásnál, de az élmény így hangolódik maximumra. Igaz, az autó magas építésének és az ülések termetes oldalperemeinek köszönhetően a ki- és beszállás körülményes, könnyedén fennakadhatunk a széleken, néhány fals kék-zöld foltot beszerezve combjainkra.

nissan-juke-nismo-rs-teszt-autoaddikt-014

Hátul könnyedebb a helyzet, ugyanis az ülősor itt hagyományosan gyári, két felnőtt utas számára meg is van az elegendő hely, némileg visszafogott fejterekkel. Az ülőpadok hossza megfelelő, a majd’ derékszöget záró háttámlák jól tartanak.

nissan-juke-nismo-rs-teszt-autoaddikt-022

A Nissan Juke Nismo RS csomagtere nem kifejezetten öblös, mivel 354 literes befogadóképességet kapunk. Igaz, az osztott hátsó ülések előre hajtásával nő a kapacitás, 1 köbméter fölé (1189 liter), így már pakolható rendesen 2 személlyel számolva az autó.

Lendülettel az enteriőrben: a Recaro ülés jó választás, a praktikum itt nem számít

nissan-juke-nismo-rs-teszt-autoaddikt-023Rendezettség, átgondolt kialakítás jellemzi a Nissan Juke Nismo RS utaskabinját. Masszívan megmarkolható, szintén vörös-fekete kombinációban kigondolt Alcantara bevonatú kormánykerék, letisztult, szimpla megközelítésű középkonzol, mely igen jól közvetíti ugyan az információkat, bár lehetne kicsivel nagyobb is az átló. A hatsebességes manuális kéziváltó karja körüli, karbonmintázatra emlékeztető berakások illusztrisak, növelik a lendületességre utaló stílusjegyek jelenlétét (váltógombra is került a műanyagból), míg a pedálok fémes hatást ígérő burkolatai is meggyőzőek. Minden együtt van tehát ahhoz, hogy kellően jó hangulattal kezdjünk bele a ménes terelgetéséhez.

Sok a jóból?

Lényege, lételeme a teljesítmény: a Nissan Juke Nismo RS ténylegesen túlmutat a hagyományos R koncepcióján gyakorlatban is. 218 lóerő mozgósítása kerek 6000-es percenkénti fordulatszámon, 218 Newtonméteres nyomatékcsúcs 3600-on, kedvező, 1315 kilogrammos gyári üres tömeg.

nissan-juke-nismo-rs-teszt-autoaddikt-021

A súly-lóerő arány (6.03 kilogramm/lóerő) szemmel láthatóan kellemes, tesztjeink tanúbizonysága szerint is az. A gyárilag előirányzott 7 másodperces 0-ról 100-ra sprintet sikerült alulmúlnunk, 6.5 másodperc sikerült egyszer, egyébként 6.8 volt permanensen – mindegy is, a lényeg, hogy a Nismo által garantált gyorsulást bőségesen sikerült teljesítenünk. A hatsebsséges váltó hangolása jól passzol az összképbe, a fokozatok megfelelően rövidek, az 1.6-os turbó pörgős, néhol agresszívnak is jellemezhető – 3200 környékén kezdődik a tombolás. A nyomatékgörbe egyenletesen épül, a szufla 4000 felé haladva kezd fogyni, viszont magasabb fokozatból visszaváltva sem érződik turbólyuk, feltéve, ha eltaláljuk a megfelelő áttételt.

nissan-juke-nismo-rs-teszt-autoaddikt-017Sportos, belevaló hangzásnak sajnos nincs nyoma a Nissan Juke Nismo RS-nél, de ezt már megszokhattuk a jelenlegi kor hot hatcheitől. Túlzás ugyanakkor azt állítani, hogy a viselkedés – akár akusztikailag – visszafogott lenne, a motorhang, a némileg jelenlévő kipufogó-búgás azért kárpótol. Feltéve, ha van időnk ilyesmivel foglalkoznunk intenzív gyorsítások közepette.

nissan-juke-nismo-rs-teszt-autoaddikt-008

A Recaro székek nagyban hozzátesznek az amúgy sem lapos menetstabilitás érzetéhez. A Nissan Juke Nismo RS remekül veszi a kanyarokat, a magas építés ellenére minimális oldaldőlések tapasztalhatók, az elsőkerékhajtás ellenére maradéktalanul stabil marad az autó. Némi alulkormányozottság érezhető, ha már nagyon feszegetjük a határokat, de hétköznapi, vagy akár közepesen visszafogott versenypályás használatnál nem fogjuk megérezni ezt. A Nissan Juke Nismo RS tesztautóra szerelt Continental ContiSportContact5 abroncsok is kiveszik oroszlánrészüket a fejlett stabilitás megvalósításából.

nissan-juke-nismo-rs-teszt-autoaddikt-007

Hihetnénk, hogy a Nissan Juke Nismo RS nem kifejezetten pénztárcabarát a fentebb taglalt teljesítménymutatókat figyelembe véve. Eco módban, teljesen hétköznapi módon, visszafogottan közlekedve a városi 6.8 literes átlag a jellemző, míg országúton 5.1 litert rögzítettünk 100 kilométeres átlagként. Sport profilba kapcsolva, intenzív gyorsításokkal, magasabb fordulatszám-tartományokban járatva 10.8 literes városi, illetve 6.2 literes országúti átlaggal zártunk.

nissan-juke-nismo-rs-teszt-autoaddikt-006

Konklúzió gyanánt

Tipikus alakváltó a Nissan Juke Nismo RS, ugyanis ha kell, hétköznapi, ha kell megvadított crossoverként is egyaránt használható. Egyedisége minden kétséget kizáróan a még mindig  futurisztikusnak ható formavilágában rejlik, melyhez nagy lapáttal tesz hozzá a 218 lóerőt zabolázó hajtáslánc, valamint az állandó összkerékhajtás is. Megéri az árát, hiszen egy csipetnyi Nismo körítést is kapunk garázsunkba, ha beszerezzük a Nissan Juke Nismo RS-t.

nissan-juke-nismo-rs-teszt-autoaddikt-004

2015 Nissan Juke Nismo RS specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1618 cm³

Maximális teljesítmény: 218 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 280 Nm @ 3600 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4165 mm

Szélesség: 1765 mm

Magasság: 1565 mm

Tengelytáv: 2530 mm

Első gumik mérete: 225/45 R18

Hátsó gumik mérete: 225/45 R18

Tömeg, üresen: 1315 kg

Megengedett össztömeg: 1760 kg

Csomagtartó mérete: 354 liter, 1189 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 46 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 220 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.0 s (gyári), 6.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.9 l/100 km

Országúti: 5.2 l/100 km

Vegyes: 6.8 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.6 l/100km

Országúti: 5.7 l/100km

Vegyes: 7.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 165 g/km

Bővebb információ a Nissan hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: ASUSAcer, Gigabyte

Kettő teszten is remekelt a Goodyear Vector 4Seasons Gen-2

A Goodyear egy új négyévszakos abroncsa – a Vector 4Seasons Gen-2 – első helyezést ért el a német AutoBild egyik legutóbbi abroncstesztjén, sőt, az említett abroncs azon a Goodyear által rendelt független TÜV teszten is győzedelmeskedett, ahol az abroncsok nedves, havas és jeges úton kifejtett fékhatását vizsgálták.

Goodyear Vector 4 Seasons Gen2 Tire Shots
Goodyear Vector 4 Seasons Gen2 Tire Shots

A Vector 4Seasons Gen-2 egy téli teljesítményre összpontosító és kitűnő nyári jellemzőkkel rendelkező négyévszakos abroncs, amely egész évben képes igazodni a legszélsőségesebb európai útviszonyokhoz is.

Az AutoBild tíz különböző abroncsot vont be a tesztelésbe, melynek során számos kritériumot értékeltek, beleértve a havas, nedves és száraz útfelületen érvényesülő tapadást, kormányozhatóságot és fékezést. A Goodyear négyévszakos abroncsa versenytársaival¹ összehasonlítva minden kategóriában vezető helyen végzett. A tesztelésbe bevont konkurenciával² szemben az abroncs a Goodyear által rendelt független TÜV teszten is első helyezést ért el a nedves, havas és jeges úton történő fékezés vizsgálatakor.

Az AutoBild tesztjén¹ a Vector 4Seasons Gen-2 (méret: 195/65R15 91H) abroncs a versenytársakat maga mögött hagyva „mintaszerű” tulajdonságokat mutatott a nedves úton történő legkedvezőbb irányíthatóság, a vízen felúszással szembeni legkiemelkedőbb ellenállás, a legrövidebb fékút, valamint az alacsony gördülő ellenállásnak köszönhető páratlan üzemanyag-hatékonyság és legjobb futásteljesítmény révén.

A Vector 4Seasons abroncsok kínálta ígéreteket a Goodyear által rendelt független TÜV tesztek is igazolták. Az eredmények bizonyították, hogy a vizsgált versenytársak termékekeivel összevetve a Vector 4Seasons abroncsok vezető helyet töltenek be a nedves, havas és jeges úton történő fékezés hatásfokának elemzésekor. A V4S ezáltal elősegíti, hogy a járművet szélsőséges útviszonyok esetén is biztonságosan lehessen vezetni. Havas úton a 3 vezető versenytárs termékének átlagos teljesítményével összevetve a Vector 4Seasons abroncsokkal vezetett jármű fékútja bizonyítottan 8%-kal rövidebb. Ugyancsak e tesztelések során a Vector 4Seasons a 3 vezető versenytárs termékének átlagteljesítményéhez viszonyítva nedves úton 6%-kal, míg jeges útfelületen 9%-kal rövidebb fékutat produkált.

Örömmel nyugtázzuk, hogy e teszteredmények is bizonyítják a Goodyear Vector 4Seasons abroncscsalád legújabb tagjának teljesítőképességét. A Goodyear elkötelezett a biztonság megteremtésében, bármilyen időjárási körülményekről legyen is szó, különösképpen, ha szélsőségesebb útviszonyok mellett, nedves, jeges vagy havas úton kell vezetni a járművet. Ezek az eredmények tovább erősítik a négyévszakos abroncsok terén elért 30 éves vezető szerepünket, amellyel hozzájárulunk a biztonságos közúti közlekedés megteremtéséhez, és számos családnak teremtünk lelki nyugalmat Európa-szerte” – mondta Alexis Bortoluzzi, a Goodyear EMEA régió lakossági gumiabroncs üzletágának marketing igazgatója.

Az új Vector 4Seasons kialakításakor egyrészt a négyévszakos abroncsok terén gyűjtött 30 éves fejlesztési tapasztalatokra, másrészt azokra az ismeretekre támaszkodtak, amelyeket az előző generációk négyévszakos abroncsmodelljeinek sok száz alkalommal történő gyári felszerelésekor szereztek olyan vezető autómárkák esetében, mint a Volkswagen, az Audi, a Fiat, a Jeep, az Opel, a Ford és a Renault.

A díjnyertes Vector 4Seasons Generation 2 abroncsok már kaphatók a legfontosabb európai piacok kereskedői hálózatában, és a jelenlegi méretválaszték további abroncsméretekkel egészül majd ki 2016 januárjában. A méretválaszték – kibővülve 3 defekttűrő abronccsal is – összesen 43 méretet kínál majd 2016 elejére. Az új generációs abroncsok fokozatosan fogják felváltani az elődjeiket az említett piacokon.

Toyota-újdonságok a Tokiói Autószalonon

A Toyota a jövő mobilitásáról alkotott elképzeléseit mutatja be az idei Tokiói Autószalonon, ahol három rendkívül eltérő koncepcióautót leplez le. Ezen járművek némelyike forradalmian újszerű technológiák fejlesztését és piaci bevezetését demonstrálja, míg mások az autó és vezetője közötti érzelmi kapocs feltérképezését és erősítését tűzte ki céljául.

A Toyota fejlett hajtáslánc-technológiák iránti elhivatottságát három modell demonstrálja: a vadonatúj Prius, a Toyota C-HR kompakt hybrid szabadidőjármű tanulmány, valamint a Toyota FCV Plus, egy üzemanyagcellás tanulmányautó, amely a Toyota hidrogén alapú társadalomról alkotott jövőképébe enged bepillantást.

Míg ezek a járművek a mobilitás folytonos változását testesítik meg, a Toyota két olyan tanulmányautót is bemutat, amelyek az autó és vezetője közötti, alapvető kapcsolatot hivatott megerősíteni. Egyikük a Toyota S-FR, egy élvezetesen vezethető, megfizethető, kistömegű sportautó, míg a Toyota KIKAI formatanulmány a gépek eredendő esztétikumára emlékezteti a közönséget.

Az elsődleges kiállított gépkocsik

– a vadonatúj Prius (japán premier), a Toyota hybrid úttörőjének merész, új generációs modellje

– a Toyota C-HR Concept (japán premier), a hamarosan sorozatgyártásba kerülő kompakt hybrid crossover modell

– a Toyota S-FR (világpremier), egy könnyű sportautó-tanulmány élvezetes vezetési élménnyel

– a Toyota FCV Plus (világpremier), a jövő hidrogén alapú társadalma számára létrehozott tanulmányautó

– a Toyota KIKAI (világpremier), a gépekben rejlő szépség felismerésére emlékeztető tanulmány

Szintén megtekinthető a Toyota tokiói standján az FIA rali világbajnokságban való részvétel szándékával tervezett, fejlesztés alatt álló tesztjármű, valamint az Ausztráliára fejlesztett Land Cruiser modell, amelyet a 2015. júniusában útjára bocsátott, alkalmazotti túraprogram, a Toyota Discovery Tour során használtak.

A Toyota mindezeken túl bemutatja a Kirobo Minit, a kommunikációs robotpartnert, amely soha nem hagyja magára az ügyfelet.

Prius (japán premier) 

Miután 1997-ben, a világ legelső sorozatgyártású hibrid személyautójaként színre lépett, a Prius kiemelkedő környezetvédelmi teljesítményével és előremutató funkcióival megalapozta a hybrid gépjárművek globális elterjedését. Az úttörő Prius a márkához méltó evolúciós szándékon alapuló, negyedik generációs modell a legelső globális modell, amely a hajtáslánc-elemek és járműplatformok integrált, innovatív fejlesztési programján alapuló Toyota új globális struktúrát (TNGA) alkalmazza.

toyota-prius-2016-autoaddikt

Tetszetős formatervet eredményez az alacsony tömegközéppont 

Az új modell megörökölte a Prius összetéveszthetetlen, háromszögletű sziluettjét, amely az alacsony tömegközépponttal együtt lenyűgözően szögletes, mégis valódi érzelmeket ébresztő formatervet eredményezett. A lendületes ívek és az agresszív letörésű élek keveredése minden szögből érdekfeszítő látványt nyújtanak. A tető legmagasabb pontja 20 mm-rel mélyebbre, és előrébb költözött, ugyanakkor a motorházfedél is alacsonyabban húzódik, így teremtve stílusos profilt. Mindezen változások a legkisebb mértékben sem csorbították a belső helykínálatot.

A hybrid rendszer evolúciós továbbfejlesztése

Az elsődleges hybrid összetevők – az erőátvitel, a villanymotor, az akkumulátor csomag és a belső égésű motor – egytől egyig hatásos méret- és tömegcsökkentő programon estek át.

Ennek eredményeként a Prius több mint 40 százalékos termikus hatásfokot ér el, míg üzemanyag-fogyasztása drasztikusan csökkent.

Élvezetes vezethetőséget nyújt a TNGA

Az új Prius minden részletében vadonatúj Toyota struktúrára épül. Ez pontosabb irányíthatóságot, fokozott biztonságot, és élvezetesebb vezethetőséget eredményezett. A modell vázszerkezete 60 százalékkal merevebb, míg a mélyebben beépített hajtáslánc és az eleve alacsony tömegközéppont révén az eddiginél is stabilabb, kényelmesebb a modell.

Ultramodern biztonsági rendszerek

A japán piacon a Prius megkapja a Toyota Safety Sense P aktív biztonsági csomagot, amely négy fejlett védelmi funkciót egyesít. A Toyota Safety Sense P csomag része az ütközés előtti biztonsági rendszer, amely az ultrahangos radart monó kamerával kombinálva képes nem csak járműveket, de gyalogosokat is felismerni.

2015 végétől kapható Japánban

Az új Prius 2015. végével kerül forgalomba a japán piacon, majd ezt követően a világ többi térségében is elérhető lesz.

Jármű elnevezése Hosszúság Szélesség Magasság Tengelytáv Férőhelyek száma

Prius

4540 mm

1760 mm

1470 mm

2700 mm

5

Toyota C-HR Concept (japán premier) 

A Toyota formanyelvében merőben új irányvonalat képviselő modell erőteljes személyiségével nagy feltűnést kelt a kompakt szabadidőjárművek kategóriájában. A kiemelkedő környezetvédelmi teljesítményt dinamikus, precíz vezethetőséggel és kompakt külső méretekkel kombináló típus egy merészen innovatív, különleges crossover tanulmány.

toyota-c-hr-koncepcio-2016-autoaddikt

Kivételesen egyedi formavilág 

A tanulmányautó megjelenése karakteres és egyedülálló, köszönhetően a gyémántot idéző formatervnek, amelynek látványos részleteit úgy formálták és alakították ki, hogy soklapú felülete a precízen vágott drágakövet idézze. A jármű a Toyota formanyelvének két meghatározó stíluselemét (Keen Look és Under Priority) alkalmazva merész, hangsúlyos orrkialakítást ér el, amelyen kiemelt szerep jut az alsó légbeömlőnek, illetve amely kedvezőbb aerodinamikai teljesítményt, hatékonyabb hűtést és jobb gyalogosvédelmet biztosít.

Rugózási kényelem 

Akárcsak az új Prius, a Toyota C-HR Concept is a TNGA platformra épül, ami rendkívül szilárd karosszériát eredményez. Az eleve kimagaslóan stabil vezethetőség és rugózási komfort további tökéletesítésére irányuló törekvések eredményeként a gépkocsi olyan közvetlenséggel reagál a vezető parancsaira, ami ösztönös vezetési élményt eredményez.

Kiemelkedő környezetvédelmi teljesítmény

A Toyota célja, hogy 40 százalékot meghaladó termikus hatásfokkal rendelkező erőforrással ruházza fel a tanulmányt. Szintén az üzemanyag-fogyasztás további csökkentését szolgálja, hogy a hybrid rendszer (beleértve a villanymotort és az akkumulátort) kisebb és könnyebb lett.

A Toyota koncepcióautója először a 2014. évi Párizsi Autószalonon mutatkozott be formatanulmányként, majd az idei Frankfurti Autószalonon továbbfejlesztett, ötajtós tanulmányautóként lépett színre. A Toyota reményei szerint már a 2016-os Genfi Autószalonon bemutathatja a koncepción alapuló sorozatgyártású modellt.

Toyota C-HR tanulmány (ötajtós modell)

Jármű elnevezése

Hosszúság

Szélesség

Magasság

Tengelytáv

Férőhelyek száma

Toyota C-HR Concept

4350 mm

1850 mm

1500 mm

2640 mm

5

Toyota S-FR (világpremier)

A Toyota S-FR tanulmányautó a Toyota élvezetesen vezethető, kistömegű sportautó-hagyományait hivatott folytatni.

toyota-s-fr-2016-autoaddikt

A belépő szintű modellként megálmodott, új koncepciójármű fő jellemzője robbanékonysága, célja pedig nem kisebb, mint hogy egy teljes generációnak segítsen ismét beleszeretni az autóvezetésbe.

Kompakt és egyszerű A tanulmányautó kisméretű karosszériája rendkívül könnyű, ami a lendületes, kezes vezethetőség záloga.  Az S-FR több mint sportautó: a belépő modellek egyszerűségét olyan intimitással kombinálja, amely minden eddiginél szorosabb kapcsolatot teremt a vezető és az automobil között.
Élvezetesen vezethető A kistömegű sportautókra jellemző, egyedülálló előnyökkel rendelkező koncepciójármű lendületes, közvetlen, kezes irányíthatósága részletgazdag kommunikációt eredményez a vezető és az autó között – többek között ez az orrmotoros, hátsókerék-hajtású elrendezés egyik legfontosabb előnye.
Sportos formaterv A tanulmányautó hosszú orra és széles kiállása klasszikus, időtlen sportautós sziluettet eredményez, míg a barátságosan lekerekített karosszériaidomok közeli kapcsolatot teremtenek az autóval. A beltér egyszerű, modern kidolgozása teszi teljessé azt a formai koncepciót, amely a barátságos egyszerűséget kihangsúlyozva tolmácsolja a jármű teljesítményét és sportos szellemiségét.

– Az érett orrmotoros, hátsókerék-hajtású hajtáslánc-konfigurációt hátratolt orrmotorral valósítja meg a Toyota. A kiemelkedő kanyarvételi képességek záloga az optimális súlyelosztás, valamint a független kerékfelfüggesztések.

– A hatfokozatú kézi sebességváltó finom gyorsítóképességet eredményez, ami még élvezetesebbé, még közvetlenebbé teszi az autó vezethetőségét.

– A Toyota S-FR tanulmányt olyan modellként álmodták meg, amely elhivatott rajongóbázist alakít ki magának, akik élvezettel vezetik autójukat, és alakítják azt át saját ízlésük szerint

Toyota S-FR 

Jármű elnevezése

Hosszúság

Szélesség

Magasság

Tengelytáv

Férőhelyek száma

Toyota S-FR

3990 mm

1695 mm

1320 mm

2480 mm

4

Toyota FCV Plus (világpremier) 

A sűrített hidrogén fajlagos energiasűrűsége meghaladja az elektromos áramét, különféle nyersanyagokból állítható elő, ráadásul könnyen tárolható, így a jövő energiaforrásaként igazán ígéretes lehetőségek állnak előtte. A Toyota álmaiban felépülő, fenntartható társadalomban pontosan ezért számít széles körben elterjedtnek a hidrogén alapú energia – a tanulmányautó ennek a jövőbeli társadalomnak a jelképe.

toyota-fcv-plus-2016-autoaddikt

A hidrogén környezetbarát módon állítható elő a legkülönfélébb elsődleges energiahordozóból, ami világszerte valósággá teheti a helyi, önfenntartó energiafejlesztést, és az üzemanyagcellás gépjárművek merőben új szerephez juthatnak, mint közösségi energiaforrások. A Toyota arra törekszik, hogy vadonatúj küldetéssel ruházza fel a gépkocsit, és az üzemanyagcellás járműveket a környezetvédelem bajnokaiból energiafejlesztő gépkocsikká minősítse át.

Elektromos áram fejlesztése A jármű üzemanyagcellája nem csupán a fedélzeti tartályban tárolt hidrogénből képes elektromos energiát előállítani, hanem külső tárolásból származó hidrogént is képes felhasználni erre a célra. Így a jármű szükség esetén stacionárius áramfejlesztőként szolgálhat, akár a felhasználó otthonában, akár attól távol.
Az előállított áram megosztása másokkal Amikor a gépkocsi nincs használatban, mint közlekedési eszköz, energiafejlesztő képességét mások javára fordítja, mint a helyi elektromos infrastruktúra szerves része.
A jövő generációinak támogatása A gépkocsi üzemanyagcellája újrahasznosítható áramfejlesztő berendezésként, túllépve az automobil hagyományos funkcionalitásán. Ezek az üzemanyagcellák világszerte hasznos célokra felhasználhatók, és nagymértékben hozzájárulhatnak a helyi közösségek önfenntartásához.

– Az üzemanyagcella az első kerekek között kapott helyet, míg a hidrogén tartály a hátsó ülések alatt helyezkedik el.  A mind a négy kerékben alkalmazott, egymástól függetlenül vezérelt agymotorokkal együtt mindez rendkívül tágas belső teret eredményez, az igen kompakt befoglaló méretek ellenére. A gépkocsi szerkezeti főelemei az autó orrában és farában kaptak helyet, így az új generációs üzemanyagcellás gépkocsi optimális tömegelosztást és széles látómezőt kínál.

– A karosszéria jellegzetes, kecses vonalvezetésű, míg a belül alkalmazott vázszerkezet a csekély tömeg ellenére kellően szilárd struktúrát eredményez. Mindent összevetve a formaterv hatékonyan tolmácsolja a tanulmányautó fejlett technológiai tartalmát és kiemelkedő környezetvédelmi teljesítményét.

Toyota FCV Plus

Jármű elnevezése

Hosszúság

Szélesség

Magasság

Tengelytáv

Toyota FCV Plus

3800 mm

1750 mm

1540 mm

3000 mm

Toyota KIKAI (világpremier) 

A gépjárművek az emberi kreativitás, elhivatottság és tudás gyümölcsei, így megérdemlik, hogy csodálattal tekintsünk rájuk.

toyota-kikai-2016-autoaddikt

Ezt a tanulmányautót azzal a céllal építette a Toyota, hogy feltérképezze, egyszersmind kihangsúlyozza a gépekben rejlő, eredendő vonzerőt: a mesteri megmunkálást, egyszerű szépségüket, és lenyűgöző mozgásukat. A Toyota KIKAI hamisítatlan koncepcióautó, és mint ilyen, vonzereje egyszerre függ az automobil alapvető megfogalmazásától, ugyanakkor el is szakad attól.

Innovatív forma A tanulmány közszemlére bocsátja a rendszerint a karosszérialemezek alatt rejtőző gépészeti tartalmakat, és kihangsúlyozza azok esztétikumát. Ezen közvetlen megközelítés révén a gépjármű funkcionális szerkezete maga is a külső megjelenés, a formaterv részévé válik. A gondosan megkomponált forma mellett, amely az olyan részletekre is kiterjedt, mint az üzemanyagtartály, a tartalék tartály, vagy a kipufogócsövek, az analóg műszeregység és kapcsolósor is magával ragadó kapcsolatot teremt ember és gép között.
Újszerű vezetési élmény A vezető lábainál kialakított, kisméretű ablakok a jármű szerkezetének meghatározó aspektusai, hiszen így a vezető közvetlenül megtapasztalhatja a kerekek és a felfüggesztés mozgását, az útfelület suhanását az autó alatt. A szélvédőn keresztül a felső lengőkarok mozgásában gyönyörködhetünk. Mindez merőben újszerű vezetési élményt eredményez, amelyben a hétköznapi közlekedés során a haladásért, fordulásért és lassításért felelős gépészeti elemek funkcionalitását közvetlenül megtapasztalható élményként éli meg a vezető.
Stimuláló elrendezés A középre rendezett vezetőülés révén a sofőr az autó középpontjába került, ami minden eddiginél ösztönösebb, érzékszervi kapcsolatot teremt kettőjük között. A három ülés egy háromszög csúcsai mentén helyezkedik el, ami optimális helykínálatot eredményez, egyben az utasok közötti kommunikációt is kellemesebbé teszi. A tetőig nyúló, hatalmas oldalablak révén az utasok városban és vidéki tájakon autózva egyaránt tökéletesen elmerülhetnek a külvilágban.

Miközben a legtöbb gépkocsi lendületes vonalú fémlemezek alá rejti gépészeti komponenseit, a Toyota tanulmányautója arra biztatja a szemlélőt, hogy aktívan gyönyörködjön az automobil szerkezetében rejlő, összetett szépségben. Tágabban értelmezve a KIKAI napjaink digitális korában visszahozza a kézzel fogható, valós élményeket.

Toyota KIKAI

Jármű elnevezése

Hosszúság

Szélesség

Magasság

Tengelytáv

Férőhelyek száma

Toyota KIKAI

3400 mm

1800 mm

1550 mm

2450 mm

3

Kirobo Mini (világpremier) 

A Toyota bemutatja új, kompakt kommunikációs partnerét, a hatalmas rajongótáborral rendelkező robot-űrhajós Kirobo* közeli rokonát. Noha a Kirobo Mini megjelenésében merőben eltér a modern ember tökéletes társától, az automobiltól, arra teremtették, hogy mindenhová elkísérje gazdáját, és értelmes párbeszédet folytasson belük.

A Kirobo Mini arckifejezések és kézmozdulatok révén igyekszik kommunikálni az emberekkel, és az egyre mélyebb, személyes kapcsolatot eredményező, mindennapi érintkezések során mosolyt csal az arcukra.

Elnevezés

Magasság

Szélesség

Mélység

Tömeg

Beszélt nyelv

Kirobo Mini

100 mm

77 mm

85 mm

Kb. 200 g

japán

A 2015. évi Tokiói Autószalont a tokiói Big Sight nemzetközi kiállítási központban rendezik meg október 28 és november 8 között. A sajtónapokra október 28-29-én kerül sor; október 30. a nulladik nap, míg a nagyközönség október 30-tól november 8-ig látogathatja a kiállítást. További információért kérjük, keresse fel a http://www.tokyo-motorshow.com/en/ címet.

* A Toyota Heart egy olyan, egyedülálló projekt, amely az emberek és robotok közötti, értelmes kommunikáció kialakulását és fejlődését kutatja. Kirobo, a kommunikációs robot a Dentsuval, a Tokiói Egyetem fejlett tudományos és technológiai intézetének kutató központjával, valamint a Robo Garage-al közösen megvalósított projekt eredményeként született meg. 

Íme, így néz ki az új, 2016-os Honda CBR500R

A Honda Motor Europe örömmel mutatja be a modellfrissítésen átesett CBR500R-t.

2016YM CBR500R
2016YM CBR500R

A 2013-ban piacra dobott, középkategóriás sportmotor fürgeségének és lendületes vonalvezetésének köszönhetően nem csak a nagyobb gépre váltó pilóták körében lett népszerű, hanem a sportos mindenest kereső, rutinos motorosok körében is.

A modellfrissítés legfőbb elemei:

  • Vadonatúj formavilág, melyet az „Agresszív Sebességforma” (Aggressive Speed Shape) dizájnelv határoz meg. Az éles, markáns vonalak a meredek, fénydiódás lámpákkal felszerelt fejidomtól a magasra húzott, szintén LED-es farokidomig futnak, egyszerre kölcsönözve sportos és funkcionális megjelenést a modellnek.
  • Számos „pilótaközpontú” változtatás történt. Ilyen például az immáron állítható rugó-előfeszítésű első felfüggesztés, a zsanéros tanksapkával ellátott, nagyobb űrméretű üzemanyagtartály, az állítható fékkar és – pedál, valamint a laponmart slusszkulcs.
  • Új, rövidebb kipufogódob a tömeg-középpontosítás jegyében. Emellett a dob belső szerkezete is változott, így mélyebb, jellegzetesebb hangja lett a motornak.
  • A színválaszték új, izgalmas tónusokkal bővült.

Ezek a módosítások még sportosabbá, stílusosabbá és feltűnőbbé varázsolták a Honda CBR500R-t, így 2016-ban is a piac egyik legjobb A2-es vezetői engedéllyel használható motorjaként kerül a szalonokba.

A megújult CBR500R 2015. október 15-én, az American International Motorcycle Expón ünnepli világpremierjét. A rendezvénynek a floridai Orlando ad otthont.

Az új Hyundai Tucson értéktartása kedvező a szakértők szerint

A Hyundai Motor vadonatúj Tucson modellje számos független, európai autóipari elemzők által végzett tanulmány szerint a kategória legkedvezőbb értéktartására számíthat.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_018

Az elemzés, amelyet a térség öt legnagyobb nemzeti piacán végeztek el, arra enged következtetni, hogy az új kompakt szabadidőjármű a vásárlástól számított három év elteltével 8 százalékkal magasabb használtpiaci értéknek örvendhet, mint elődje.

A kutatást, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban az EurotaxGlass, Franciaországban a L’Argus szaklap, míg Nagy-Britanniában a CAP Automotive végezte el. Az összes jelentés elismerésre méltó értéktartást jósol a vadonatúj Tucson számára, amely a várakozások szerint a Hyundai egyik legkeresettebb modellje lesz az európai piacokon. Az értékelések figyelembe vették a modell kiváló érzékelhető minőségét, vonzó formatervét, valamint magas szintű kényelmét és praktikumát, amelyek még jobb mindennapos használati értékkel ruházzák fel a modellt.

A tanulmányokat összesítve kiderül, hogy a vadonatúj Tucson három év elteltével átlagosan újkori árának 49 százalékát fogja érni, ami 8 százalékkal magasabb, mint az előző modell esetében. A tanulmányok azt is kimutatták, hogy az öt legnagyobb piacon a vadonatúj Tucson jobban teljesít a C-szegmens átlagánál: ugyanazon időszak után 2,4 százalékkal jobb az értéktartása. A kutatók beazonosították azokat a területeket, ahol a Tucson különösen jól teljesített. Ilyenek a Hyundai egyedülálló ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garanciája, amely megerősíti a minőségérzetet; a kategóriaelső belső tér, amelyhez kiváló utastéri kényelem társul; vagy az olyan, praktikus megoldások, amelyek a mindennapi használati értéket javítják, például az intelligens, motoros mozgatású csomagtérfedél vagy a hátradönthető hátsó ülések.

A vadonatúj Tucson emellett külső formatervével is sikert aratott, a kutatók a versenytársaknál magasabbra értékelték a modell érzelmi vonzerejét, valamint kívánatosságát. Hozzátették, hogy tetszetős megjelenése miatt várhatóan a jövőben potenciális vásárlók szélesebb köre számára lesz érdekes a modell.

„A vadonatúj Tucsonnal hatalmasat léptünk előre a formatervezés és a technológiai tartalom terén, ami, ahogy kiderült, kedvezőbb értéktartást eredményez” – mondta Adrian Porter, a Hyundai Motor Europe flottaügyfelekért és újraértékesítésért felelős vezetője. Az ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garancia mellett az értéktartásra vonatkozó előrejelzés még kedvezőbbé teszi az eleve vonzó vásárlási ajánlatot az ügyfelek számára.

Az Európában tervezett, fejlesztett és gyártott, vadonatúj Tucson már megvásárolható a térségben. Merész formatervét a technológiai, kényelmi és praktikus funkciók magával ragadó kombinációja teszi még vonzóbbá. A modell remélhetőleg töretlenül folytatja a Hyundai sikertörténetét az európai SUV szegmensben, ahol a mai napig több mint 1,2 millió darab szabadidőjárművet értékesített.

Használtpiaci érték országos bontásban; a vadonatúj Tucson legfontosabb piaci ellenfeleivel szemben

Németország Használtpiaci érték (RV; %)

Dízelmotoros modellek RV (%)
Vadonatúj Hyundai Tucson 49
Volkswagen Tiguan 50
Nissan Qashqai 49
Ford Kuga 47
Vetélytársak átlaga 49

Forrás: Eurotax, 36 hónap és 30 000 km

 

Egyesült Királyság Használtpiaci érték (RV; %)

Dízelmotoros modellek RV (%)
Vadonatúj Hyundai Tucson 49
Volkswagen Tiguan 46
Nissan Qashqai 44
Mazda CX-5 46
Vetélytársak átlaga 45

Forrás: CAP, 36 hónap és 10 000 km

 

Franciaország Használtpiaci érték (RV; %)

Dízelmotoros modellek RV (%)
Vadonatúj Hyundai Tucson 48
Volkswagen Tiguan 46
Nissan Qashqai 46
Ford Kuga 43
Renault Kadjar 47
Peugeot 3008 42
Vetélytársak átlaga 45

Forrás: L’Argus, 36 hónap és 30 000 km.

 

Olaszország Használtpiaci érték (RV; %)

Dízelmotoros modellek RV (%)
Vadonatúj Hyundai Tucson 46
Volkswagen Tiguan 40
Nissan Qashqai 44
Kia Sportage 41
Vetélytársak átlaga 42

Forrás: Eurotax, 36 hónap és 30 000 km

 

Spanyolország Használtpiaci érték (RV; %)

Dízelmotoros modellek RV (%)
Vadonatúj Hyundai Tucson 54
Renault Kadjar 56
Nissan Qashqai 56
Ford Kuga 54
Kia Sportage 50
Vetélytársak átlaga 54

Forrás: Eurotax, 36 hónap és 30 000 km

 

Ausztria Használtpiaci érték (RV; %)

Dízelmotoros modellek RV (%)
Vadonatúj Hyundai Tucson 47
Volkswagen Tiguan 46
Nissan Qashqai 44
Mazda CX-5 47
Vetélytársak átlaga 46

Forrás: Eurotax, 36 hónap és 20 000 km

 

 

Már javában épül a Volvo Cars dél-karolinai gyártóüzeme

A Volvo Cars megtette az első kapavágásokat ezelőtt nagyjából két héttel az Egyesült Államokban, Dél-Karolina állam Berkeley megyéjében, ahol a vállalat vadonatúj gyártóüzemet létesít.

volvo_xc90_menetproba_2015_autoaddikt_010

Az új létesítmény első terméke a Volvo Cars új, méretezhető padlólemezére (SPA) épülő, új generációs Volvo S60 szedán lesz. A vállalat 500 millió dollár értékű beruházással hozza létre az új üzemet, amelynek kezdeti kapacitása majd elérheti az évi 100 000 autót.

A dél-karolinai ünnepségben részt vett Lex Kerssemakers, a Volvo Cars amerikai tevékenységekért felelős alelnöke, valamint Nikki Haley, Dél-Karolina állam kormányzója, továbbá egyéb magas rangú tisztviselők.

„A Volvo Cars új, dél-karolinai üzemével hitet tesz az Egyesült Államok mellett” – mondta Lex Kerssemakers. „Az USA kulcsfontosságú szereppel bír a Volvo Cars globális növekedési terveiben, így a következő években érkező vadonatúj modellek mellett az új üzem is meghatározó jelentőségű vállalatunk Egyesült Államok-beli jelenléte szempontjából.”

Az SPA alapra épülő Volvo S60 szedán fejlesztése jelenleg a Volvo Cars göteborgi központjában zajlik. Az Amerikában gyártandó S60-asokat az Egyesült Államok piacán, továbbá (a Charleston-i kikötőből) exportpiacokon forgalmazzák majd, egy másk, még nem meghatározott modellel együtt. Az első, Dél-Karolinában készülő Volvók várhatóan 2018 végén gördülnek le a gyártószalagról.

A Volvo Cars választása azért esett Berkeley megyére, mert onnan egyszerűen megközelíthetők a nemzetközi kereskedelmi kikötők, és a  szállítmányozási infrastruktúra; a térség magasan képzett munkavállalókkal rendelkezik, kedvező befektetési környezetet kínál, és kellő tapasztalattal bír a modern technológiákat alkalmazó gyártóiparban. A Volvo Cars előzetes számításai szerint a gyár a következő évtizedben akár 2000, hosszú távon pedig akár 4000 embernek is munkát adhat.

Amint elkészül az új észak-amerikai üzem, a Volvo három földrészen rendelkezik majd gyártóbázissal, kihangsúlyozva valódi globális gyártói pozícióját. A márka jelenleg két gyárat üzemeltet Európában, és további kettőt Kínában.

Solt Tamás az osztrák Opel gyár igazgatója lett

Solt Tamás nem kevesebb, mint hat éven keresztül igazgatta a szentgotthárdi Opel motorgyárat, hathatós szakmai rálátással és affinitással.

opel_szentgotthard_8_millio_motor_autoaddikt_010

Most jelentős változás állt be Solt Tamás életében, ugyanis az osztrák, Bécs melletti Aspern-ben található Opel gyáregység igazgatójává nevezték ki.

Az új megbízatás Solt Tamásnak új lehetőségeket és egyben szakmai kihívásokat is jelent majd.

Szentgotthárdon egyelőre nincsen kinevezett utód, az új igazgató személyéről hamarosan döntenek.

Solt Tamás 1963. augusztus 11-én született Szombathelyen. Alap- és középfokú tanulmányait is szülővárosában végezte, majd 1987-ben a Gödöllői Szent István Egyetemen szerzett gépészmérnöki diplomát.

A General Motors szentgotthárdi gyárában személyügyi területen kezdte pályafutását 1991-ben, majd több funkció ellátását követően 1997-től az osztály igazgatói feladatait látta el. Ezután termelő területre kerül: 2001-től négy éven át az Allison sebességváltó-gyár igazgatói posztján dolgozott, majd 2005-től a Gyári Szolgáltatások osztályának vezetését vette át.

Solt Tamás 2007-től Németországban, az Opel rüsselsheimi központi szervezeténél dolgozott és szerzett nemzetközi tapasztalatot, itt a termékekhez kapcsolódó tervezési feladatok irányítását végezte.

Kiküldetéséből visszatérve 2010 januárjában nevezték ki a szentgotthárdi gyár igazgatói posztjára, majd novemberben már az ő irányítása alatt indult el a gyár új, nagyszabású projektje, a Flex Motorgyár építése is.

Solt Tamás pályafutása alatt, illetve közreműködésével több nagyszabású, az Opel valamint a magyar gazdaság szempontjából is meghatározó eseményre került sor Szentgotthárdon:

  • 1996-ban – elsőként a multinacionális cégek sorában – Solt Tamás vezetésével kezdődött meg, és fejeződött be sikeresen a kollektív szerződés tárgyalása a helyi szakszervezettel,
  • létrejött az új Allison váltógyár
  • elindult a motor-orsó javítás, és a váltófelújítás
  • az Európai Gyártómérnökségen (Product Engineering) belül felállításra került a Hajtómű Program Menedzsment Iroda (Powertrain Program Management Office)
  • az Opel/Vauxhall európai menedzsmentje 2010-ben döntött úgy, hogy az Opel Szentgotthárdi gyárába hozza három új motor-családjának a gyártását mintegy 500 millió euros beruházással több, mint 800 új munkahelyet teremtve
  • 2013-ban további kapcsolódó beruházásokra került sor 190 milló euro értékben

Solt Tamás 2015. október 1-e óta az Opel Asperni gyárának az igazgatója.

[TESZT] Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line – utazni jó, és fontos, hogyan

Bár tapasztalható némi ráncfelvarrás a jelenleg aktuális, 2015-ös modellévű Opel Insignia esetében, amely elsősorban a külsőt érinti – leginkább a motorizáltság megújulása jelenti az újdonságot. Persze ezzel együtt nem jelenhető ki, hogy az Opel Insignia nem tökéletesedett, nagyon is; a mindössze pár száz kilométert futott, alig 1 hónapos tesztautó ismételten elnyerte a tetszésünket. Sokadjára próbáltuk ezt a nagyszerű Opel modellt, most is így tettünk.

opel-insignia-2-0-cdti-ecotec-cosmo-opc-line-teszt-autoaddikt-001

Viszont annak érdekében, hogy kiderítsük: vajon még mindig olyan jó utazóautó-e az Opel Insignia, mint annakelőtte, egészen Németországig autóztunk a cél érdekében. A hiteles cél érdekében, ugyanis pár száz kilométer még nem a legszélsőségesebb opció, no meg Magyarország autópályái nem rendelkeznek kifejezetten hosszú, folyamatos szakaszokkal.

Így tehát folytatjuk külföldi nagyteszt-sorozatunkat, melyben a friss, 170 lóerős, 2 literes Suttogó dízellel szerelt Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo kapta a főszerepet, méghozzá OPC Line csomaggal. Utóbbi rendkívül sokat dob az amúgy is mutatós küllemen, alapvetően a front hosszabbra vont és sportosabbá gondolt szpoilerezésével, az elmaradhatatlan OPC Line plakettekkel két oldalon, az első sárvédőívek, illetve az A oszlopok kiindulópontja közt, valamint a hatalmas, 20 col átmérőjű felnikkel.

opel-insignia-2-0-cdti-ecotec-cosmo-opc-line-teszt-autoaddikt-003

A németek amúgy is szeretik az Opel Insignia modelleket, tíz autóból egy biztosan az, igaz, ott is megbámulták a remek konfigurációjú verziót. Nem beszélve az ADAM-okról, hihetetlen sokszínűség jellemzi a felhozatalt – nagyjából közel 100 darabot véltünk felfedezni a kinn töltött pár nap alatt, ami egész tekintélyes arány. De miért is meglepő ez? Praktikus, fiatalos, imádnivaló, első autónak nyilván ideális, de a nagyobb kategóriások mellett jól megfér, akár harmadiknak is. Hiába no, mások a tendenciák.

Suttogó dízel, utazás, Opel Insignia

opel-insignia-2-0-cdti-ecotec-cosmo-opc-line-teszt-autoaddikt-002Kanyarodjunk azonban vissza a teszt főszereplőjéhez, az Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo-hoz! Nem megyünk bele ismét fejtegetésekbe a külsőt és a belsőt illetően, hiszen megtettük már számtalanszor, s mint ahogyan írtuk: számottevő átalakulások nincsenek a jelenleg úgy a modellciklusának felénél tartó Opel Insignia esetében.

Van viszont sok minden, ami amellett szól, hogy az Opel Insignia, konkrétan a tesztre fogott Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line az egyik legjobb utazásra kitalált alternatíva. Nézzük a részleteket.

opel-insignia-2-0-cdti-ecotec-cosmo-opc-line-teszt-autoaddikt-004Az Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line utastere bár közepesen mondható tágasnak, mégis maximális komfortot nyújt akár 800 kilométer levezetése után is. Alaphangon az első traktus az, amely leginkább képes kényelmet nyújtani, sikerült optimalizálni a korábban szűkösebb térd- és lábterek méreteit, így a középkonzol nem von el a tényleges helyérzetből. A tesztautóba konfigurált első fotelek comb- és deréktámaszai, valamint a tág skálán mozgatható állítási irányok révén nagyobb testalkattal bíró sofőrok és utasuk is jó üléspozíciókat irányozhatnak be, bár az Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line-ban alaphelyzetben is optimális kitekintést kapunk mindegyik irányba.

opel-insignia-2-0-cdti-ecotec-cosmo-opc-line-teszt-autoaddikt-005

Annak ellenére, hogy a tesztmodell far kialakításának köszönhetően korlátozottnak véltük első blikkre a hátsó, ötödik ajtón át történő kilátást, de hamar változott a véleményünk. Igaz, az oldaltükrök méretezése aprónak tűnhet, de a visszapillantó felületek viszont szépen egybegyűjtik az autó környezetében zajló történéseket.

Mindenhová eltalál

Külön dicséret illeti az Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line navigációs rendszerét.

opel-insignia-2-0-cdti-ecotec-cosmo-opc-line-teszt-autoaddikt-013Az IntelliLink alapú egység remekül dolgozott, itt is érzékeltünk változást: az úti cél megadásánál végre nem lett túlbonyolítva a szintaxis, a leggyorsabb útvonalak tervezése által a németországi úti cél nagyjából 5 másodperc alatt kikalkulálásra került. Alapbeállításként autópályázásban gondolkodik a szoftver, feltételezi nyilván, ha közel 1000 kilométeres útszakaszt óhajtunk megtenni, nem a kertek alatt gondolja ki az irányt, még akkor sem, ha az mondjuk 24 kilométerrel rövidebb távot jelent.

opel-insignia-2-0-cdti-ecotec-cosmo-opc-line-teszt-autoaddikt-014

Németországban otthon érezte magát az IntelliLink navigációja. Nem csak ott, hiszen Budapesten is beadtunk néhány kacifántosabb címet és helyszínt, remekül ment a számítás és navigálás, földutak, zsákutcák el lettek felejtve. Jelenlegi utazásunk során most nem használtunk okostelefon-alapú applikációt, nem párosítottuk össze az eszközöket, csakis a saját, beépített felhozatalra hagyatkoztunk.

opel-insignia-2-0-cdti-ecotec-cosmo-opc-line-teszt-autoaddikt-015

Az Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line hátsó ülései viszont némileg korlátozottak helykínálat tekintetében. Pont annyira, amit még elbír az átlagos testalkattal rendelkező utas, abbül is rögtön kettő felnőtt, mondjuk megspékelve egy 10 éves forma gyerkőccel. Így nincs probléma, meg amúgy sem, bár a hátul három felnőtt kombináció már kicsit rezegteti a lécet, de nem kivitelezhetetlen úgy sem az utazás.

opel-insignia-2-0-cdti-ecotec-cosmo-opc-line-teszt-autoaddikt-016

Elég az hozzá, hogy az optimális családi utazás három felnőtt – egy gyerek séma szerint lehet talán a leginkább idilli, bár ezt helyzete válogatja. Tény, hogy az Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line hátsó lábtere nagy, a térdterekkel egyetemben, a váll- és fejterek visszafogottabbak kissé.

Komfortos utazás garantálva: nem gond vele akár 1000 kilométer sem egyhuzamban

Kárpótol viszont a minimális menetzaj. Amennyit hallani lehetett 100 kilométer/óra felett, az leginkább a peres gumik jelenlétéből adódó hang jelenléte volt, mely fokozatosan úszott be az utastérbe, azonban érdekes, hogy 170 környékén sem volt sokkal zavaróbb a helyzet.

opel-insignia-2-0-cdti-ecotec-cosmo-opc-line-teszt-autoaddikt-006Futómű tekintetében az Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line közepesen lágyra hangolt, viszont a 20-as kerekek itt is hozzátettek némi sportosságot a menetkomforthoz, hiszen a kisebb-nagyobb úthibákra haragos visszajelzéseket küldött alapvetően a hátsó felfüggesztés. Mondjuk az szinte száz százalék, hogy az OPC Line adta küllembéli kiváltságokról semmilyen áron nem mondanánk le a hatalmas keréktárcsákról, inkább a zötykölődés. Vagy az is megoldás, hogy kerüljük az úttalan utakat, arra különben is ott van a Contry Tourer.

170 lóerő, ami elég a megfelelő menetdinamikához

Még eggyel több érv tehát a fentiek figyelembe vételével, hogy az Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line igazán autópályázásra termett, valódi utazóautó, nagyobb távolságok könnyed leküzdésére.

opel-insignia-2-0-cdti-ecotec-cosmo-opc-line-teszt-autoaddikt-012

Mindehhez segítségül egy 170 lóerő leadására képes, 2 literes gázolajos közös nyomócsöves turbódízel (CDTI) aggregát érkezik. Ez pedig nem más, mint a már sokat emlegetett Suttogó dízel. Az, hogy mennyire csendes, relatív, ugyanis hidegindításnál egyetlen öngyulladós egység sem a halkságáról híres, viszont az Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line-ba applikált erőforrás még ilyen tekintetben is meglepően halkan tette a dolgát az üzemi hőmérséklet eléréséig.

opel-insignia-2-0-cdti-ecotec-cosmo-opc-line-teszt-autoaddikt-010A hajtásláncba épített hatfokozatú automataváltó ilyen szituációkban hosszabbra nyújtottan váltotta a felsőbb fokozatokat, ez a jelenség 90 fokos vízhőmérsékletnél meg is szűnt, a karakterisztika nyugodtabb, és még csendesebb lett. Innentől a fel- és visszaváltások szinte kivétel nélkül, bármely forgalmi helyzetben jó pontokon érkeztek, ha városban, 40-50 kilométer/órával haladtunk, szépen megtalálta a legmegfelelőbb, általában ötödik, vagy hatodik fokozatokat. Lakott területről kiérve, felhajtva az autópályákra azonnali visszaváltásokkal érzékelte a hajtás, hogy előnyben részesítenénk a dinamikusabb lendületet, és máris kezdődhetett a sprint.

opel-insignia-2-0-cdti-ecotec-cosmo-opc-line-teszt-autoaddikt-018

Módjával, mivel a tesztelt Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line még bejáratósnak számított, így ennek megfelelően visszafogottan kapta a terhelést, illetve a német autópálya-szakaszokon a végsebességet sem néztük (korábbi, hasonló Insignia tesztautónk 210 körül szabályozott le).

opel-insignia-2-0-cdti-ecotec-cosmo-opc-line-teszt-autoaddikt-009

Ideális utazótempónk a német autópályákon 140-150 kilométer/óra körül mozgott, ilyenkor a fordulatszámmérő ~2400-2700-as percenkénti fordulatszámot mutatott. Menet- és szélzaj tekintetében az átlagostól kicsit alacsonyabb értékeket mértünk, azzal együtt, hogy a kerekek rátettek egy lapáttal a végeredményre, de bőven az elfogadhatóság határain belül.

opel-insignia-2-0-cdti-ecotec-cosmo-opc-line-teszt-autoaddikt-011

Csalóka az Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line csomagtere, ugyanis 530 literes, mégis elsőre úgy tűnhet, korlátozott a hely. Pedig nem így van, csak a csekély mélység miatt a pakkokat ügyesen kell rendezgetni ahhoz, hogy a lecsukott ötödik ajtó kalaptartója ne tolódjon fel a plafonig. Tehát alapvetően hosszában kell pakolgatni, egymás mellé fektetett bőröndökkel, egyéb útitáskákkal, kihasználva a rakfelület oldalsó rekeszeit, hálóit a kisebb dolgok elhelyezéséhez.

Takarékosan, bőséges hatótávval

Takarékosságáról ismételten tanúbizonyságot tett az Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line.

opel-insignia-2-0-cdti-ecotec-cosmo-opc-line-teszt-autoaddikt-007Autópályatempónál az átlagfogyasztás négy személlyel 6.1 literre jött ki, hegyen-völgyen át, inkább jellemzően emelkedőkkel, körülbelül 600 méteres szinteltéréssel tarkítva. Városi vegyes fogyasztásnál az érték bő 1 literrel növekedett csak (7.3 liter/100 kilométer), országúton, a német falvak közt, sok 70-es korláttal 4.2 liter/100 kilométeres átlaggal zártunk. Az összesen 1894 kilométeres távra 5.8 litert regisztráltunk, ami kimagaslóan jó eredmény véleményünk szerint, a 70 literes üzemanyagtanknak köszönhetően pedig a hatótáv is remek: 1090 kilométer.

opel-insignia-2-0-cdti-ecotec-cosmo-opc-line-teszt-autoaddikt-008

A cikkben szereplő Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line alapára (OPC Line csomag nélkül) induló ára 9 750 000 forint. A belépő szintet a 7 190 000 forintos árcédulával rendelkező, 1.8 literes, 140 lóerős ECOTEC benzinessel rendelkező változat jelenti, míg a legvaskosabb árazása értelemszerűen az OPC 2.8 V6 Turbo ECOTEC motoros, 325 lőerős, 4×4 hajtással felszerelt Sports Tourer-nek van, 13 020 000 forint a fizetendő ebben az esetben.

opel-insignia-2-0-cdti-ecotec-cosmo-opc-line-teszt-autoaddikt-019

2015 Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1956 cm³

Maximális teljesítmény: 170 LE @ 3750 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750-2500 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerkékhajtás, 6 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4830 mm

Szélesség: 1858 mm

Magasság: 1498 mm

Tengelytáv: 2737 mm

Első gumik mérete: 245/35 R20

Hátsó gumik mérete: 245/35 R20

Tömeg, üresen: 1513 kg

Megengedett össztömeg: 2040 kg

Csomagtartó mérete: 530 liter, 1470 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 70 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 270 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.2 s (gyári), 6.1 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.3 l/100 km

Országúti: 4.2 l/100 km

Vegyes: 5.8 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.8 l/100km

Országúti: 4.2 l/100km

Vegyes: 5.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 147 g/km

Bővebb információ az Opel hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: ASUSAcer, Gigabyte

Több, mint 20 ezer BMW i modellt adtak el eddig világszerte

200 ezernél is több járművet, pontosan 215413 modellt adott át ügyfeleinek az év kilencedik hónapjában a BMW Group, amely 7.8 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest.

bmw_i3_autoaddikt_002

A vállalat globális eladásai 7,5 százalékkal nőttek az év első kilenc hónapjában, amely összesen 1 644 810 darab értékesített autót jelent. Az ügyfeleknek idén átadott BMW i modellek száma szeptemberben átlépte a húszezret: csak a BMW i3-ból több mint háromezer darab talált gazdára egy hónap alatt. A MINI éves értékesítése eközben 18,7 százalékos emelkedéssel 246 426 négykerekűnél tart.

2015 kilencedik hónapjában tovább folytatódott a BMW, a MINI és a Rolls-Royce modellek összesített értékesítési sikertörténete, a BMW Group történetének eddigi legeredményesebb szeptemberévé emelve a hónapot. A harminc nap alatt pontosan 215 413 autót adott át ügyfeleinek a vállalatcsoport, amely 7,8 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest. Eközben a 2015 első három negyedévéből álló összesített időszak a BMW Group eddigi legsikeresebb háromnegyed éve: az 1 644 810 darab értékesített jármű 7,5 százalékos javulás a 2014 hasonló időszakában átadott autókhoz viszonyítva.

„Az egyes piacokon tapasztalható nehéz gazdasági körülmények ellenére a BMW Group kiegyensúlyozott értékesítési növekedést produkált szeptemberben és az év első kilenc hónapjában egyaránt“ – fogalmazott Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „A vállalatcsoport márkái az európai piacokon jelentős lendületet vettek, miközben Ázsia nagy részén és a NAFTA régióban is pozitív tendencia figyelhető meg. Az év utolsó negyedévébe érkezve, október végén debütál a piacon a vadonatúj BMW 7-es sorozat és a BMW X1 második modellgenerációja is, miközben a BMW X modellcsalád iránti egyre növekvő keresletet a Spartanburg-i gyártó- és összeszerelő üzem kapacitásbővítésével kívánjuk kielégíteni. Mindez hozzájárul ahhoz, hogy 2015-ben újabb történelmi rekordot állíthassunk be“ – tette hozzá.

Szeptemberben 7,7 százalékkal több BMW-t (180 475 darabot) adtak át ügyfeleinek a gyártó, mint 2014 kilencedik hónapjában. A márka 2015 első három negyedévében elért globális növekedése az 1 395 780 átadott járművel elérte az 5,8 százalékot.

A BMW 2-es sorozat töretlen népszerűségét a 2-es Active Tourer iránti kereslet is igazolja: a modellből piaci debütálása óta 8670 darab kelt el. A BMW 4-es Gran Coupé képviselőiből szeptemberben az egy évvel ezelőtti darabszám közel kétszeresét, összesen 6 080 darabot adott át ügyfeleinek a BMW, ami 90.8 százalékos növekedésnek felel meg. Amíg szeptemberben összesen 33406 darab 5-ös BMW-t adott el a vállalat (21.0 százalékos emelkedés), addig a BMW X3 13.8 százalékos növekedést produkált 13808 eladott járművel. A BMW X6 egyre nagyobb népszerűsége az értékesítési adatokban is megmutatkozik, a kategóriateremtő terepkupéból ugyanis ezúttal több mint kétszer annyi példány fogyott, mint egy évvel ezelőtt: a világszerte átadott 4 002 jármű 127,1 százalékos gyarapodást jelent. A szeptember a BMW i almárka számára is erős értékesítési mutatókat hozott, 3361 darab átadott BMW i3 modellel (ez a szám 86.9 százalékkal múlja felül a 2014 szeptemberében átadott modelleket). A BMW i az év első kilenc hónapjában 20576 járművet értékesített világszerte (BMW i3 és BMW i8 modelleket), amely az egy évvel ezelőtti időszak közel kétszerese (95.1 százalékos javulás).

34 600 értékesített MINI-vel a márka 8,6 százalékos növekedést ért el szeptemberben az előző szeptemberben átadott járművekhez viszonyítva. Idén eddig 246 426 MINI-t adtak át ügyfeleinek a gyártó, ami 18,7 százalékos emelkedés a 2014 első kilenc hónapjában elért teljesítmény tükrében. „A MINI rekord értékesítési mutatókkal zárta a 2015-ös esztendő első kilenc hónapját, és bízom benne, hogy ez a pozitív trend az év további részében is folytatódik“ – mondta Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI-ért, BMW Motorrad-ért és Rolls-Royce-ért felelős tagja. „A vadonatúj MINI Clubman ezekben a hetekben érkezik meg a prémium kompakt járművek egyre népszerűbb szegmensébe, várakozásaink szerint újabb jelentős lendülethez juttatva a márkát. Számításaink szerint az év hátralévő részében további piaci növekedés várható“ – nyilatkozta Peter Schwarzenbauer. Az idén eddig átadott 94 830 darab háromajtós MINI 13,8 százalékkal szárnyalja túl a tavalyi eredményeket. A vadonatúj ötajtós MINI-ből 2015-ben eleddig 67 961 példány talált gazdára.

A kínai luxusautó-piacon uralkodó nehéz gazdasági körülmények ellenére a Rolls-Royce Motor Cars története második legsikeresebb háromnegyed évét zárta idén: a január és szeptember között eltelt kilenc hónapban összesen 2 604 darab Rolls-Royce Phantom, Ghost és Wraith modell kulcsát adták át a márka ügyfeleinek, amely 8,9 százalékos csökkenést jelent. A Goodwood-i székhelyű gyártó Kínán kívül mindegyik piacán kiegyensúlyozott növekedést produkált idén, a vártaknak megfelelően, továbbra is hosszú távon fenntartható növekedést irányozva elő a jövőre.

A BMW Group globálisan kiegyenlített értékesítési stratégiájának megfelelően a vállalatcsoport szeptemberben és az év első kilenc hónapjában is növelni tudta eladásait, mindegyik régióban.

A legtöbb BMW és MINI négykerekűt ezúttal is Európában adta át ügyfeleinek a vállalatcsoport az év első kilenc hónapjában, a 731 065 modell 10,3 százalékkal haladja meg a 2014 hasonló időszakában produkált eredményt. Amíg a vállalatcsoport negyedik legnagyobb piacának számító Nagy-Britanniában 13,8 százalékkal, 171 233 modellre nőtt a BMW Group termékei iránti kereslet, addig Franciaországban 19,6 százalékkal többen, 56 208-an vásároltak új BMW-t és MINI-t a január és szeptember közötti időszakban. Az öreg kontinens számos piacán kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el a gyártó, így például dél-európában is: a Portugáliában átadott 10 760 BMW és MINI modell 25,7 százalékos emelkedésnek, a Spanyolországban értékesített 33 501 négykerekű pedig kereken 18 százalékos gyarapodásnak felel meg.

Magyarországon is jelentősen bővültek a BMW eladásai, az idei első 9 hónapban regisztrált 1537 db autó 22%-os növekdésnek felel meg a tavalyi év hasonló időszakával összehasonlítva. „Míg a hazai piac 12%-ot nőtt, addig a BMW márka értékesítése 22%-kal gyarapodott, így elmondhatjuk, hogy nagyon elégedettek vagyunk, mind a márka, mind a kereskedőink idei teljesítményével. Továbbra is a legnépszerűbb modellek közé tartoznak a 3-as és 5-ös sorozatok, az X5 és az idén megújult X6-os BMW is. Ugyanakkor szép számokat hoznak – a BMW számára korábban ismeretlen szegmensben versenyző – 2-es Active és Gran Tourer modelljeink, mely családi sorozatokból 114 db-ot helyeztünk idén forgalomba. Kiválóan szerepel a BMW i almárka is, szeptember végéig már 40 db BMW i3 és i8 modellt adtunk át ügyfeleinknek” – mondta el Berkes Zoltán, a BMW Group Magyarország kereskedelmi vezetője.

Az amerikai kontinensen pontosan 7 százalékkal több BMW és MINI modell kelt el (360 700 darab) idén január és szeptember között, mint az előző év hasonló időszakában. Az Egyesült Államokban az értékesítési volumen 2015 első kilenc hónapjában 6,9 százalékkal, 294930 modellre, Kanadában 11.8 százalékkal, 31 297 modellre, Mexikóban pedig 18.7 százalékkal, 12598 modellre gyarapodott.

Ázsiában idén már 502 046 darab BMW és MINI modellt értékesített a BMW Group, ami 4,3 százalékos emelkedést jelent 2014 első kilenc hónapjához képest. Ez a szám Kínában 342 683, Dél-Koreában pedig 40088 modell, így amíg előbbi 2.0 százalékos, addig utóbbi 19.8 százalékos gyarapodásnak felel meg. Japánban a vállalatcsoport ez idő alatt 50490 járművet adott át ügyfeleinek, ami 9.8 százalékos javulás.

A BMW Motorrad 11 088 darab robogót és motorkerékpárt értékesített világszerte 2015 szeptemberében (+11,0 százalékos emelkedés a 2014 szeptemberében eladott 9991 darabhoz képest), amivel új háromnegyedéves rekordot jelentő, 112411 darabra nőtt az év első kilenc hónapjában átadott kétkerekű modellek száma (+12.2 százalékos növekedés).

A BMW Group értékesítési eredményei 2015 szeptemberében és az év első kilenc hónapjában

2015 szeptemberében 2014 szeptemberéhez képest 2015 első kilenc hónapjában 2014 első kilenc hónapjához képest
BMW Group autók 215 413 +7,8% 1 644 810 +7,5%
BMW 180 475 +7,7% 1 395 780 +5,8%
MINI 34 600 +8,6% 246 426 +18,7%
Rolls-Royce 338 -1,7% 2 604 -8,9%
BMW Motorrad 11 088 +11,0% 112 411 +12,2%

 

Ismét lesz Fiat Tipo

Hatalmas várakozás előzte meg a Fiat új kompakt szedánjának hivatalos típusnevét. A történelmi jelentőségű nevet magára öltő új lépcsőshátú modellt a májusi Isztambuli Autószalonon Fiat Ægea Projektként ismerte meg a világ. A modell értékesítését decemberben kezdik meg Olaszországban, majd fokozatosan vezetik be az EMEA térség további országaiban.

fiat-tipo-2016-autoaddikt

Tipo: ez lesz a hivatalos modellneve az új kompakt szedánnak a teljes EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) térségben, Törökország kivételével, ahol a projekt név olyan sikeresnek bizonyult, hogy megőrzi eredeti elnevezését. A szimbolikus nevet a Fiat korábban már használta, és az új globális modell visszatérése válasz a jövő kihívásainak kezelésére.

A Fiat Tipo minden ízében vadonatúj. Az autó a kezdetektől fogva lépcsőshátúnak tervezték, megtestesítve a „Szedánnak született” koncepciót, valamint hogy az olasz formatervezés sajátjának tekinthető, kiegyensúlyozott formavilággal rendelkezik, amely egyedi személyiséggel és stílussal ruházza fel, anélkül hogy le kellene mondanunk a magas szintű funkcionalitásról.

Az eredmény egy hasznos megoldásokban bővelkedő, versenyképes áron kínált, funkcionális gépkocsi, amely pontosan a vásárlók által legnagyobbra tartott jellemzők terén jeleskedik, és mindezt letisztult választékkal és áttekinthető értékesítési konstrukcióval teszi elérhetővé. A modell vásárlói négyféle megbízható, erőteljes és takarékos erőforrás – két Multijet II turbódízel, és két benzinmotor – közül választhatnak; a 95-120 LE teljesítményű motorok kézi vagy automatikus sebességváltóval társíthatók.

A Fiat Tipo egy globális márka globális modellje: Olaszországban, az FCA csoport formatervezési központjában tervezték; Törökorszában, a Tofaş kutatás-fejlesztési részlegén fejlesztették; a világ egyik legkiválóbb autóipari gyártólétesítményében, a világszínvonalú gyártási folyamataiért aranyéremmel jutalmazott bursai (Törökország) Tofaş üzemben gyártják, és a világ több mint 40 országában árusítják, szerte az EMEA térségben. A projekt pontosan ezért kapta az ‘Ægea’ nevet, tisztelegve azon ország hagyományai előtt, amely mindig is stratégiai fontossággal bírt az FCA számára, amit az akkori Fiat-csoport és a Koç Holding között létrejött vegyes vállalat 1968-as megalapítása is igazolt.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK