Főoldal Blog Oldal: 494

Gokartversennyel indította a BMW az idei bob-világbajnokságot

A 2015-ös BMW FIBT Bob- és Szánkó-világbajnokság főszponzoraként a bajor gyártó igazi nagy durranással nyitotta meg a két héten át tartó jeges viadalt a németországi Winterberg-ben: egy gokartpályán olimpiai aranyérmesek, világbajnokok és világkupa-győztesek mérték össze tudásukat Timo Glock DTM-pilóta asszisztálásával.
bmw_gokart_bob_vilagbajnoksag_2015_autoaddikt
A 2015-ös BMW FIBT Bob- és Szánkó-világbajnokság (2015 BMW FIBT Bob & Skeleton World Championship) első címéért ezúttal nem a jégpályán, hanem az aszfalton folyt a küzdelem: a Winterberg-ben megrendezett exkluzív BMW gokartversenyt (BMW Kart Challenge) Brian Shimer, 2002 olimpiai bronzérmese és az amerikai csapat edzője nyerte. Az újoncként debütáló Johannes Lochner végzett a lebilincselő második helyen, a 2014-es sochi téli olimpia ezüstérmese, a svájci Beat Hefti előtt. A Német Túraautó Bajnokságban (DTM) versenyző BMW-pilóta, Timo Glock részvételével megszervezett gokartversenyen a kettes bob címvédő világbajnokai, a német Francesco Friedrich és a világkupa-győztes lettországi Oskars Melbardis is izgalmas, „ütköző-ütköző elleni” versenyt vívtak. Versenybe szállt a Junior világbajnok Nico Walther és a négyes bob 2010-es olimpiai bajnoka, az amerikai Steven Holcomb is, aki Sochi-ban a kettes és a négyes bobcsapattal is bronzérmet szerzett. Az aszfaltpályán női versenyzőből sem volt hiány: a 2006-os olimpiai bajnok, Anja Schneiderheinze, a 2011-es világbajnok, Cathleen Martini és Stefanie Szczurek is megmutatta, mire képes a volán mögött.

A Shimer – Lochner – Hefti trió hagyományos pezsgőfürdővel ünnepelte meg az idei bob-világbajnokságon aratott első sikerét, mielőtt átvették nyereményüket. A verseny győztese, Brian Shimer egy BMW M vezetéstechnikai tréningen vehet részt. Az időmérő és a verseny alatt mindvégig Timo Glock látta el hasznos tanácsokkal a versenyzőket, néhány speciális trükköt is megmutatva nekik.

A bajor gyártó idén első ízben a február 23. és március 8. között megrendezett 2015-ös BMW FIBT Bob- és Szánkó-világbajnokság névadó szponzora. Az idei megmérettetésnek a németországi Sauerland tartományban található Winterberg városa ad otthont. A BMW ezen felül a Viessmann FIBT Világkupa hivatalos főszponzora, az „FIBT Világkupa, Világbajnokságok és Szövetség” hivatalos személyautó- és technológiai partnere, valamint az FIBT Világbajnokságok névadó szponzora.

Idézetek a BMW gokartverseny után:

Timo Glock: „Nagyszerű esemény volt. Meglepődve tapasztaltam, hogy a bobversenyzők mennyire gyorsak a gokartban is. Őszintén drukkolok mindegyik csapatnak a bob-világbajnokságon, ahol személyes tippem szerint Johannes Lochner biztosan éremmel a nyakában állhat majd fel a dobogóra: valaki, aki ennyire gyors a gokartpályán, minden bizonnyal a jégpályán is az élbolyban végez majd. Izgatottan várom már azt az adrenalinnal és drukkal teli napot, amikor én is beülhetek egy igazi verseny bobba. Már nagyon várom!”

Francesco Friedrich: „A BMW újfent kitűnő munkát végzett, amikor megszervezte nekünk ezt az eseményt. Jóllehet, nem én vagyok a legtehetségesebb gokart-versenyző, de attól még hatalmas élmény volt! Timo értékes tippeket adott nekünk, ami nagyon izgalmassá tette a versenyt. Amikor előttem ment, két-három kanyaron át szorosan tudtam követni, de amint igazán rálép a gázra, nincs ellene esélyed…”

Nico Walther: „Az utolsó kanyarban sajnos lecsúsztam a dobogóról. Nem tudtam, hogy az az utolsó kör, így nem számítottam rá, hogy Beat keményen támadni fog. Még szerencse, hogy mindez a BMW gokartversenyen és nem a bob-világbajnokságon történt: roppant mód haragudnék magamra, ha az utolsó kanyarban engedném ki a kezemből a bronzérmet. Lenyűgöző volt Timo-t versenypályán látni: fantasztikus, ahogy játszi könnyedséggel megy el melletted, ha arról van szó. Igaz, jelentős súlyelőnyben van hozzánk, bobversenyzőkhöz képest.”

Johannes Lochner: „Szuper esemény volt. Király volt Timo Glock-ot a versenypályán látni és ellene versenyezni. Mikor máskor kapsz ilyen lehetőséget? Bobversenyzőként a sebesség a véremben van.”

Anja Schneiderheinze: „Jó érzés a leggyorsabb nőnek lenni a mezőnyben – főleg úgy, hogy jó pár éve nem ültem már gokartban. Bobversenyzőként imádom a sebességet, de a gokartnak is megvannak a maga veszélyei. Nagyon kell koncentrálni.”

Oskars Melbardis: „Nagyon-nagyon jó kezdése volt ez a bob-világbajnokságnak, egyúttal nagyszerű móka. Az efféle alkalmak kiváló lehetőséget adnak arra, hogy nyugodt közegben beszélgess az ellenfeleiddel, mielőtt versenybe szálltok a jégpályán.”

Beat Hefti: „Svájcban nyaranta rendszeresen gokartozunk. Mindig nagyszerű élmény, és ma ismét nagyon jól éreztük magunkat. A BMW gokartverseny zseniális ötlet volt. Sűrűbben kellene ilyet rendezni. Nagy élmény volt a jégpályán kívül, újfajta versenyben összemérni a tudásunkat – az ilyen események roppant jót tesznek a sportágnak. Sőt, nagyon izgalmas ilyenkor más sportágak profi versenyzőivel találkozni.”

Brian Shimer: „Számomra ez egy álom. Imádtam. Elég sűrűn szoktam gokartozni. Annak ellenére, hogy versenyezni jöttünk Winterberg-be, nagyszerű volt egy ilyen barátságos versenyt összehozni a sportolók és az edzők között. Teljesen más élmény és nagy szórakozás, miközben mindenkit egy kicsit közelebbről megismerhet az ember. Tökéletes kezdése a bob-világbajnokságnak!”

Steven Holcomb: „Hatalmas élmény volt. Jó, hogy vannak efféle programok. Kifejezetten hosszú szezonunk van, és immáron tíz hete Európában vagyunk. Nagyon jó volt ide jönni és kicsit kikapcsolódni. Keményen versenyeztünk ma is, de ugyanakkor óriási élmény volt. A BMW az amerikai csapat nagyszerű szponzora, jó érzés a BMW családjához tartozni.”

Ismert autóipari elemző és befektetési bankár a Ford vezetőségében

Neves autóipari elemző és befektetési bankár a vezetőség tagjai közt: John Casesa a jövőben a Ford csoportszintű alelnökeként formálja a vállalat globális stratégiáit – Casesa vezeti majd azt a szakértői csapatot, amelynek feladata a jelenlegi üzleti stratégiák továbbfejlesztése, valamint az új lehetőségek meghatározása és kiértékelése a gazdaságos növekedés érdekében.

john_casesa_ford

A Ford bejelentette, hogy a hosszú ideje autóipari elemzőként és befektetési bankárként ismert John Casesa a vállalat globális stratégiáért felelős csoportszintű alelnökeként az autógyártó jövőjének formálásában. A vállalat ezt a döntést az Egy Ford terv még eredményesebb végrehajtása érdekében hozta meg: mint köztudott, e terv célja a még kiválóbb termékek előállítása és az innovatív megoldások alkalmazása a Ford minden üzleti tevékenységében. Március 1-től a Ford elnök-vezérigazgatója, Mark Fields közvetlen beosztottjaként dolgozó, 52 éves Casesa lesz a globális stratégia és üzletfejlesztés irányításával megbízott legmagasabb szintű vezető. Feladatai során Casesa együttműködik a vállalat üzleti és szakmai vezetőivel, hogy továbbfejlessze a jelenlegi üzleti stratégiákat, és a gazdaságos növekedés érdekében új lehetőségeket tárjon fel. Casesa munkája a Ford vezetési folyamatainak is szerves részét képezi: ezek lényeges szempontja a változó gazdasági környezet állandó elemzése és ennek fényében a vállalat terveinek folyamatos tökéletesítése.

„A Ford egy látványos növekedést produkáló vállalat. Ma már fontosabb, mint valaha, hogy ne csak a napi üzletmenetre összpontosítsunk, hanem öt, tíz vagy akár tizenöt évre előre megjósoljuk, mit várnak tőlünk a vásárlók.” – mutat rá Fields. „John behatóan ismeri az üzlet és az autóipar világát. Értékes szakértelme és kiterjedt kapcsolatrendszere révén remekül irányíthatja és formálhatja majd üzleti stratégiánkat – ami azért is különösen fontos, mert éppen most alakítjuk át üzleti modellünket, és minden erőnkkel azon vagyunk, hogy újításainkkal még stabilabb jövőt építsünk.”

Casesa irányítja majd a vállalat globális stratégiai tervezését. Ennek részeként abban is közreműködik, hogy a Ford befektetéseivel olyan új termékek, technológiák és üzleti modellek szülessenek, amelyek célja az innováció és a Ford Intelligens Mobilitás tervének megvalósulása. Mielőtt a Fordhoz csatlakozott volna, Casesa a Guggenheim Partners ügyvezető igazgatójaként autóipari befektetésekkel foglalkozott. Ezt a munkakört 2010 óta töltötte be, s ez idő alatt számos vezető autógyártóval és befektetővel épített ki kapcsolatot, tanácsadóként működve a stratégiai üzleti tranzakciók lebonyolításában. A Guggenheim előtt közel 20 évet töltött vezető autóipari elemzőként a Merrill Lynch & Co. és a Schroders PLC vállalatoknál.

A General Motors terméktervezési elemzőjeként is dolgozott, korábban pedig egy, az USA északkeleti részén amerikai és import autók kereskedelmével foglalkozó vállalakozás társtulajdonosa volt. Két évtizedes elemző-kutató munkája eredményeként a befektetők másként kezdtek tekinteni az autóiparra. Jó példa erre az 1991-ben összeállított „Autók háborúja” című jelentése, ami máig mérföldkőnek számít az autóipari termékek versenyképességének mérésében. 2000-ben a „Ki készíti az autót?” című jelentése új megvilágításba helyezte a beszállítók megítélését. 2005-ben a Globális Kutatóintézettel közösen készítette el „Energiabiztonság és klímaváltozás” című tanulmányát, ami előre megjósolta a tiszta üzemű autók forradalmát. Casesa tizenegy alkalommal került fel az Institutional Investor magazin All Star listájára. A Tőzsdei Elemzők Szakvizsga Bizottságának alapító tagjaként részt vett a New York-i értéktőzsdei elemzők kvalifikációs vizsgájának (86. évfolyam) összeállításában, és tagja volt a Számviteli Normák Felhasználói Tanácsadó Bizottságának is.

Lexus LF-SA tanulmány a 85. Genfi Autószalonon

Tavaly volt 25 éve, hogy bemutatták az első Lexust, az LS 400-as szedánt. Az évforduló alkalmából a Lexus arra kérte európai formatervező stúdióját, az ED2 -t, hogy alkosson meg egy új, 2+2-üléses alsó középkategóriás ultra-kompakt városi autót.

lexus_lf_sa_autoaddikt

A Lexusnak a jövő formagterv-trendjei iránti szenvedélyét jól illusztrálja az LF-SA koncepcióautó, amely a márka számára mindeddig új területet tár fel merész, mégis érzelmes kialakításban.

A jövőben, amikor sokak szerint egyre nagyobb mértékben a technológia és a virtuális tapasztalatok határozzák majd meg a világot, az LF-SA tanulmányautó egy vezetőközpontú jármű lesz, hiszen a Lexus jövőképe szerint végeredményben a valódi vezetési élmény lesz az igazi luxus.

Ebből az ösztönös megérzésből született az LF-SA tanulmányautó, a márka formatervezési filozófiájának egy merész megnyilvánulása, amely továbbra is a vezetés élvezetét tartja szem előtt, hiszen mindig is ez határozta meg a Lexus nevével fémjelzett haladó luxust.

A mindennapi városi vezetésben a hétvégi kalandok szellemét tükrözve, az LF-SA koncepcióautó a jövőt fedezi fel, amelyben a sofőrök magát a vezetést valódi luxusként élhetik meg, teljes körű fedélzeti összekapcsoltsággal, infotainment szolgáltatásokkal és biztonsággal kiegészítve.

A tanulmányautó színeiben is megjelenik a kalandok ezen szelleme: a csillogó szürke külső fényezés a világűr felfedezésére utal, míg a belső teret a napfogyatkozás látványa határozza meg.

Külső formaterv

A Lexus formatervezői az új LF-SA tanulmányautót 3,45 méter hosszúsággal, 1,7 méter szélességgel és 1,43 méter magassággal tervezték meg, így a kompakt kialakításnak köszönhetően, – ahogy egy igazi városi kisautóhoz illik -, kiemelt szerepet kap az irányíthatóság és a gyorsaság. A jármű stílusa markáns és magabiztos.

Az LF-SA magas szinten kidolgozott felülete egy kihívó és avantgárd ‘Idő a Dizájnban’ stilisztikai megközelítést tükröz, amelyben a jármű látványa a nézőponttól függően változik.

Szögletes mintázata a Lexus logó középpontjából sugárzik, amely – a legújabb orsó formájú hűtőráccsal – a kétdimenziós rajzolatból egy erőteljes, háromdimenziós formává fejlődik, erősen meghatározva az elülső ütközők és az oldalsó karosszéria-forma kialakítását, és megerősítve a tanulmányautó széles, határozott megjelenését is.

A homorú és a domború karosszéria felületeket még erőteljesebben kiemeli a kerékívek feletti bemetszés, főleg hátrafelé, egyedi és különleges arányt adva a formatervnek, a dinamizmus és a haladás erőteljes érzetét hangsúlyozva.

Az orsó formájú hűtőrács a szögletes, kétlépcsős hátsó kialakításra „rímel”, amelyet az L-alakú lámpaegységek a hátsó szinte lebegő falon zárnak le.

A további Lexus-védjegyek, mint a nyílhegy motívum, mindenütt jól láthatók, így a nappali menetfényt adó lámpák kialakításánál is.

A belső tér

Az igazán kompakt külső kialakítás ellenére, az LF-SA tanulmányautó meglepően tágas belső térrel büszkélkedhet. A nagy belső tér érzetében kulcsszerepe volt annak, amit a formatervezők „a könnyedség manipulációjának” neveznek, az íves műszerfal formája például az utastér szélességét emeli ki.

A leginkább városi járművekre jellemző egyterű, 2+2-üléses kialakítás egyértelműen a vezető fontosságát hangsúlyozza. A vezetőülés rögzített, a kormánykerék és a pedálok azonban állíthatók, amely sokkal inkább a járművet hozza közel a sofőrhöz, mintsem fordítva.

Az első utasülés ugyanakkor mozgatható, amely a hátul utazók kényelmét szolgálja.

Ez a kettős funkció, amely a vezető elsőbbségét a tér-, anyag- és tárolóhely használatában is megerősíti, két jól látható, egymást részben átfedő elliptikus területet alkot az utastérben.

A műszerfal a fekete, kristálytiszta hologram-stílusú digitális kijelzőkkel válik teljessé. A hagyományos központi konzolt egy széles látószögű HUD (Head-Up Display) váltotta fel, amely a szélvédő alján jeleníti meg a menetinformációkat.

Sárban, terepen: menetpróbán a SEAT Leon X-Perience

Inárcsig, a Bodrogi kúria exkluzív helyszínéig autóztunk, hogy kipróbálhassuk éles bevetésen a SEAT Leon X-Perience modelljeit. Nagy várakozás övezte a beharangozott sajtóbemutatót, ugyanis a spanyol gyártó szimpla értelmezésű Leon modelljeit már több ízben próbáltuk, viszont az offroad könnyebb terepekre (is) tervezett variánst még eleddig nem.

seat_leon_x_perience_bemutato_autoaddikt_010

A felsorakoztatott tesztre fogható SEAT Leon modellek ST, azaz kombi kivitelezést kaptak, ez gyakorlatban szinte semmit nem nyomott a latba, viszont a kialakításnak (s persze a környezetnek) köszönhetően illusztris fotóanyagot készíthettünk az autóról. Persze gyakorlati értelemben, a főépületek mögötti erdős-irtásos részeken.

seat_leon_x_perience_bemutato_autoaddikt_013

Mivel a SEAT Leon nem számít új modellnek, ezért nem is mennénk bele a bő külső- illetve belső részletezésbe, sokkal inkább érdekes lehet az, hogy igazán sárral, murvával, fatörmelékkel és egyéb, a kifinomult vezetést akadályozó tényezőkkel körülölelt útvonalon hogyan teljesített az összkerékhajtást kapott X-Perience verzió.

seat_leon_x_perience_bemutato_autoaddikt_0141.8 literes, 180 lóerős TFSI motorral és a hajtásláncba iktatott 7 fokozatot számláló fokozatmentes DSG automataváltóval szerelt SEAT Leon X-Perience volánja mögé ültünk be, s máris becéloztuk a kiválóan felázott, képlékeny, igencsak csúszós földutakat. Tulajdonképpen az állandó összkerékhajtásnak köszönhetően különösebb problémába nem ütköztünk, vigyáztunk nyilván arra, hogy túlontúl szélsőségesnek tűnő, az úttalan utak fogalmát teljes mértékben kimerítő helyszínekre navigáljunk – nem is volt szükség erre. Úgy éreztük az első pár száz méter megtétele után, hogy felesleges is lenne, a remek stabilitás, kellően direkt és jól informáló kormányzás, a több, mint elegendő összteljesítmény bizonyított azonnal, nem kellenek plusz körök, hogy megszilárduljon bennünk a SEAT Leon X-Perience-ről az akkor már jól körvonalazódó összkép.

seat_leon_x_perience_bemutato_autoaddikt_006

Alacsony fordulatszám-tartományban, második, illetve harmadik fokozatokban remekbeszabottan viselkedett a SEAT Leon X-Perience, a jól hangolt sebességváltó-áttételezésnek, valamint a pozitív szigeteléseknek köszönhetően mindössze minimális motor- és külső menetzaj szűrődött be az utastérbe (elsősorban ez a felváltások előtti tartományok tekintetében okozott kellemes meglepetést), a megfelelő forgatónyomaték jelenléte nem okozott bizonytalankodó viselkedést.

seat_leon_x_perience_bemutato_autoaddikt_012Intenzívebb gázadásoknál (kiemelkedően jó gázreakciók, minimális turbólyukkal) az összkerékhajtás áldásos jelenléte igazolható volt: saras, puha, sok pocsolyával tarkított útszakaszokon sem szűnt meg a stabilitás, ugyanakkor érezhető volt egy-két alkalommal a kipörgő kerekek aszimmetriája; no meg a tradicionális utcai gumik használatából eredő megtorpanás, vagy épp csúszkálás.

Tehát mindenképp érdemes egy SEAT Leon vásárlásakor az X-Perience pakkot választani – nyilvánvaló, nem a csúcsra járatott terepes képességek révén. Minden egyben van ahhoz, hogy egy télen és nyáron, szinte minden időjárási viszony közt biztonságosan használható családi autót (Leon ST) kapjunk a kifizetett ellenértékért cserébe.

seat_leon_x_perience_bemutato_autoaddikt_007

Tudni kell egyébként, hogy a SEAT Leon X-Perience csomag a Style felszereltségre épülő 2 féle modellvariánst jelenti, tehát az említett felszereltség mellé társul az állandó összkerékhajtás. Jelenleg az autót háromféle motorral lehet megvásárolni, a cikkben felvázolt 1.8 literes TFSI 180 lóerős benzinessel (9 080 880 forint), 2 literes TDI 150 (8 755 760 forint), illetve szintén 2 literes TDI 184 lóerős változatokban (9 980 940 forint). Utóbbihoz csak 6 sebességes DSG automataváltó rendelhető, csakúgy, mint a benzineshez a szintén DSG 7 gangos változat.

seat_leon_x_perience_bemutato_autoaddikt_017A menetpróbát megelőző sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a SEAT büszkén menetel előre az autóeladások terén, tavaly, azaz 2014-ben összesen 391 ezer gépkocsit gyártottak. Mindez 10 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, míg 2009-től 47 százalékkal nőtt a termelés volumene.

Kiderült az is, hogy nemzetközileg a legnépszerűbb modell az Leon (39 százalék), utána szorosan az Ibiza következik (38 százalék). Magyarországon viszont az Ibiza vezeti az eladásokat (35 százalék), utána jön a Leon (34 százalék), majd a Toledo következik (31 százalék). Idén a Leon ST-ből várható Cupra verzió, valamint az Ibiza és az Alhambra is ráncfelvarrott lesz. Ugyanakkor a leginkább várt újdonság – igaz, csak 2016-ban érkezik – az A szegmensbe tartozó SUV modell lesz.

seat_leon_x_perience_bemutato_autoaddikt_008

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Testközelből a vadonatúj Kia Sorento – a magyarországi bemutatón jártunk

Unalomig ismételhetjük: a SUV szegmens térhódítása folyamatos, s egyre inkább a paletta bővülését lehet konstatálni. Nyilván nem csak Európában, hiszen elegendő arra gondolnunk, hogy maga az egész stílusirányzat a tengerentúl szülötte.

kia_sorento_2015_bemutato_autoaddikt_002

A Kia viszonylag friss márkának tekinthető Magyarországon, bár korai fecskeként néhány modell (az akkori Mazda 121 és Ford Festiva utódjaként érkező Pride, vagy a még későbbi Rio kettő példát kiragadva) feltűnt idehaza is az utakon, sőt, a mai napig futnak az utakon ezekből a modellekből.

kia_sorento_2015_bemutato_autoaddikt_005Ha a szabadidőautó-szegmens mellé társítjuk a Kia márkanevet, minden bizonnyal első nekifutásra a Sportage modell sejlik fel, de azért egészen biztos az is, hogy a Sorento kapcsán is kapizsgálunk valamelyest. Nos, nem lehet véletlen, ugyanis a Kia Sorento első szériája még 2002 februárjában debütált, majd rá több, mint 7 évre jelent meg 2009 májusában a második generációs megközelítés. Ez a sorozat viszonylag rövid modellciklust futott, 2014-ben már be is mutatkozott a „hármas” Sorento, mely aztán végérvényesen a napokban érkezett meg a magyar márkakereskedésekbe is.

kia_sorento_2015_bemutato_autoaddikt_011

Mivel köztudott, hogy a SUV, azaz a családi szabadidőautó kategóriát a prémium márkák modelljei uralják, ezért nem volt kifejezetten egyszerű feladata a Kia tervezőmérnökeinek, amikor az új Sorento skicceit papírra vetették. Érezhető, hogy az ügyfelek minden esetben elvárják a kiemelkedő minőséget, akár a felszereltség, akár az anyaghasználat terén – mindezeknek a kritériumoknak pedig meg kell, meg kellett felelni.

kia_sorento_2015_bemutato_autoaddikt_009

Az új Kia Sorento formaterve nem hagy kívánnivalót maga után, pont olyan, amilyennek lennie kell 2015-ben egy SUV-nek. Modern, és agresszív – ezt így is definiálták a prezentáción, nem véletlenül. A hangsúlyos hűtőmaszkba szinte beleolvadnak a fényszórók, a jellegzetes Kia-elemek itt máris megtalálhatók (beömló krómkerete, nagy és figyelemfelkeltő ködlámpafészek-Kialakítások, már-már tolakodóan előtérbe helyezve a dinamizmust, sportosságot, lendületet. S persze mellé a fiatalos átlényegülést is.

kia_sorento_2015_bemutato_autoaddikt_015

Oldalvezetés tekintetében is klasszikusnak mondható az új Kia Sorento, a jól ismert szabadidőautós fazon köszön vissza, prémiumjelleget hordozva, sok krómberakással az ajtók öv- és tetővonalát, valamint a küszöbdíszítéseket is beleértve. Markáns jegyeket hordoz tehát az egész formaterv, melyekből a far Kialakításánál sem fukarkodtak, egyértelműen felismerhető a Kia-jelleg.

kia_sorento_2015_bemutato_autoaddikt_008A bőséges színválasztékban elérhető Kia Sorento legfrissebb szériája a D és E-SUV szegmensek közé pozícionálható. 4685 milliméteres hosszából adódóan tekintélyes méretekre lehet következtetni máris, a 1700 milliméteres magasság, valamint az 1885 milliméteres szélesség szintén erre utal. A tengelytáv 2700 milliméteres, ennek megfelelően az utastér hátsó szekciója is megfelelően tágas, leginkább a láb- és térdtér tekintetében.

Minőségi alapanyagokból építkezik az új Kia Sorento enteriőrje is, letisztult, vízszintes elhelyezéssel operáltak a kezelőszervek, műszeregységek Kialakításánál. Így ténylegesen minden elérhető és jól látható, erre rá is igazolt a rövidke menetpróba: gyakorlatban sincs semmiféle hiányérzete a sofőrnek az első megtett néhány kilométer után. Persze majd átfogó tesztek alá vetjük az autót, s akkor sokkal komplexebb lesz a kép, egyértelmű. Fontos említést tenni a pakolhatóságról is, a csomagtér alaphangon 660 literes, viszont ha 7 személyessé bővítünk, már csak 142 literrel gazdálkodhatunk, s mellé jónéhány rekesszel, zsebbel, amelyek egy jól betervezett kiruccanáshoz mind szükségeltetnek.

kia_sorento_2015_bemutato_autoaddikt_012

Bőséges helykínálat, kategóriáján belül átlagosnak tűnő rugózási komfort, könnyed kezelhetőség jellemzi tehát az első benyomások után a Kia Sorento sorban harmadik generációját, a 2 literes CRDI gázolajos aggregát-6 gangos automataváltó kombináció optimális áttételezéssel, kellően jó erőátvitellel mozgatta a közel 2 tonnás (1844 kilogramm száraz tömeg) kocsiszekrényt. A kormányzás direktnek tűnt, a súlyeloszlásból és a kocsiszekrény Kialakításából adódóan érezhető volt némi imbolygás elenyészően – 5, vagy 7 személlyel nyilván romlik a helyzet, meglátjuk később.

kia_sorento_2015_bemutato_autoaddikt_016

Jelenleg kétfajta motorral kapható idehaza a Kia Sorento, 2, illetve 2.2 literes CRDI dízelekkel. Előbbi 150, utóbbi 197 lóerő leadására képes, a belépőszint 7 999 900 forintot kóstál a 2 literes CRDI motorral szerelt, EX BASE felszereltség esetén. A legvaskosabb árat az EX PREMIUM csomagos, 2.2-es CRDI-vel szerelt verzió kapta, 9 770 000 forintért vihető haza. Mint minden Kia termék esetében, jelenleg is érvényben van a 7 év / 150 ezer kilométeres garancia.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Rangos elismerést kapott a MOL-csoport UPPP kommunikációs kampánya

A 11 éves évfordulóját ünneplő International Business Awards-on (IBA) a MOL-csoport elnyerte a világ egyik vezető üzleti díját, a Stevie-díj bronz fokozatát.

the_stevie_awards_2015

A MOL-csoport UPPP programja, amely a földtudományi és olajipari műszaki tudományokat hallgató diákok körében kereste a jövő kutatás-termelési szakembereit, a hírnév és brand kommunikációs PR kampány kategóriában vehette át az elismerést.

„Örömünkre szolgál egy ilyen rangos, nemzetközi szervezet díjazása, amely elismeri a MOL-csoport azon elkötelezettségét, hogy felhívja a figyelmet a tehetségtámogató és fejlesztő programjaira. Nagyon büszke vagyok, hogy PR díjat nyertünk Németországban, a világ egyik legversenyképesebb média piacán” – mondta Dominic Köfner, a MOL-csoport kommunikációs igazgatója. „A díjnyertes tehetség programjainkon keresztül, egyedülálló lehetőséget kínálunk az olyan tehetségek számára, akik egy nemzetközi környezetben is megállják helyüket.”

Az UPPP Tehetségfejlesztő Program a legkiválóbb tehetségeknek kínálja azt az egyedülálló lehetőséget, hogy csatlakozhatnak a MOL-csoport Kutatás-termelés ágazatába és így egy elismert, nemzetközi vállalatnál kezdhetik meg a karrierjüket. A tanulók egy kétfordulós vetélkedőn jelentkezhettek a programra 2014-ben. A német kommunikációs ügynökség, a F&H Porter Novelli által vezetett PR kampány 10 országban ismertette meg a kitűzött célcsoporttal a programot. A “Csatlakozz, ha mersz” mottóval a MOL-csoport földtudományi és olajipari műszaki tudományokat hallgatókat keresett a kutatás-termelés üzletágba. A kampány során alkalmazott PR taktikák révén, így a gyors interjúnak, a webszemináriumnak vagy a szakemberekkel történő személyes találkozásoknak köszönhetően, a MOL-csoport sikeresen szólított meg közel 3000 diákot a kiválasztott 14 ország 27 egyeteméről.

Újabb taggal bővült a Suzuki hazai értékesítési hálózata

Suzuki gépkocsikat is forgalmaz mostantól a szolnoki Ring Autóház.

suzuki_szolnok_ring_autohaz

A február 27-én tartott nyitóünnepségen a márkakereskedés ügyvezetője, Retkes Péter a Magyar Suzuki Zrt. képviselőitől, Krisztián Róbert operatív igazgatótól és Tóth Péter kereskedelmi igazgatótól vette át a japán érdekeltségű kereskedések elmaradhatatlan kabalafiguráját, a vevőket szerencsehozó bal mancsával invitáló, pénzbőséget hozó porcelánmacskát. Az eseményen Szolnok városát Szabó István alpolgármester képviselte.

A Ring Autóház 1996 óta foglalkozik autókereskedelemmel és szervizeléssel. A cégnek saját kiépített műszaki- és eredetvizsga-állomása is van. „Tevékenységünkkel elsősorban a lakosság igényeire koncentrálunk, de fontos számunkra a kis- és középvállalkozások kiszolgálása is. Szervizünk 2009 óta márkafüggetlen műhelyként üzemel” – mondta el Retkes Péter.

„A Magyar Suzuki modellstratégiája átalakuláson megy keresztül. Nem csak Európában és a világban, de belföldön is sikeres a márka középkategóriás autója, az Esztergomban gyártott S-CROSS. A napokban kezdődik a Suzuki legújabb modellje, a teljesen megújult Vitara forgalmazása a szalonokban. Ezek a modellek, azon túl, hogy méretüknél és felszereltségüknél fogva családi autónak is tökéletesek, a cégek számára is ésszerű választást jelentenek flottaautóként. Felfutásra számítunk, az értékesítési és szervizpontokra jelentős szerep vár a privát ügyfelek és a vállalkozások kiszolgálásában” – hangsúlyozta Krisztián Róbert.

A Suzuki 2014-ben 4735 járművet adott el Magyarországon, ami 20 százalékos bővülés a megelőző évhez képest, és az ötödik helyet jelenti a márkák rangsorában. A Magyarországon forgalmazott típusok közül a Suzuki rendelkezik a legkiterjedtebb kereskedői hálózattal. A gazdasági válság okozta átmeneti csökkenést követően az elmúlt két évben Tatabányán, Egerben, Csepelen, Esztergom-Kertvárosban és Fóton nyílt új értékesítő egység. A Ring Autóház a hazai hálózat 78. tagja.

Új magyarországi projekteket jelentett be a General Motors

Az Opel Szentgotthárdon a motorgyár területén 1.7 millió eurós beruházással új oktatóközpontot hoz létre, a General Motors üzleti szolgáltató cége pedig irodát nyit Budapesten. A hírt Joachim Koschnicke az Opel Group kormányzati kapcsolatokét felelős európai alelnöke és Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter jelentette be a minisztériumban tartott sajtóértekezleten.

gm_beruhazasok_magyarorszagon_autoaddikt_2015

Az új oktatóközpont létrehozásával az Opel Szentgotthárd újabb lépést tesz a munkaerő-utánpótlás biztosítása valamint a Nyugat-magyarországi régió duális képzési lehetőségének fejlesztése érdekében.  A beruházási összegből 700 ezer eurót az oktatóközpont épületének kialakítására, 1 millió eurót pedig eszközbeszerzésre fordítanak. Az Opel Szentgotthárd számára rendkívül fontos beruházás már az idén őszre, a tanév kezdetére elkészül.

A General Motors üzleti szolgáltató cége a GBS (Global Business Services) már tavasszal, májusban irodát nyit Budapesten. A GBS Hungary kezdetben mintegy negyven főt foglalkoztat, de ezt a létszámot rövidesen megduplázzák, további ötven fő felvételét tervezik. Az amerikai cég a pénzügyek és könyvelés szakterületen felsőfokú  végzettséget szerzett tehetséges fiataloknak kínál majd munkalehetőséget.

Joachim Koschnicke az Opel Group kormányzati kapcsolatokért felelős európai alelnöke, hangsúlyozta, hogy az „Opel tudatosan invesztál a jövő tehetségeinek támogatásába, a fiatalok képzésének és munkahelyi elhelyezkedésének segítésébe.”

Míg a GBS Hungary budapesti irodája színvonalas munkalehetőséget jelent fiatal szakembereknek, addig a szentgotthárdi Opel gyár – ahol csak az idén közel 500 új dolgozó felvételére készülnek – már a munkába lépés előtt felkarolja a fiatalokat. Az új oktató központ szervesen hozzájárul majd a jövő szakmunkásainak és mérnökeinek felkészítéséhez illetve a cég számára fontos szakember utánpótláshoz is. Az Opel emellett arra számít, hogy az oktatási központ hozzájárul ahhoz, hogy a szentgotthárdi üzem motorgyártás szempontjából úgynevezett kompetencia központtá váljék.

Az Opel 1.7 millió eurós beruházással létrejövő oktatóközpontja összesen közel 100 diák egyidejű szakmai felkészítését fogja biztosítani. Ezen felül évente további száz – a duális képzésben résztvevő – diák a szentgotthárdi központban fog bizonyos részképzéseken részt venni. Az idén szeptemberben elinduló kurzusok színvonalát az oktatásban résztvevő elismert szakemberek, valamint sok esetben külföldön is tapasztalatot szerzett mérnökök kimagasló tudása fogja garantálni.

A tanműhelyeket automatikai technikus, gépi forgácsoló és villanyszerelő szakmák oktatásához alakítják ki az új oktató központban. Ugyanitt hozzák létre a következő tanévben induló szombathelyi duális gépészmérnök-képzés gyakorlati oktatóbázisát is, ahol a hallgatók elsajátíthatják a mérnöki ismereteket. A helyiségeket a legmodernebb gépekkel és eszközökkel szerelik fel, hogy a legjobb feltételeket biztosítsák a gyakorlati oktatáshoz és a tanulókkal megismertessék az Opel Szentgotthárd gyárában is alkalmazott világszínvonalú technológiákat

Az Opelnél jelenleg is folyamatos az új munkavállalók felvétele. Az új motorgyár termelésének felfutásával párhuzamosan a foglalkoztatottság is tovább nő: a teljes létszám tavaly decemberben elérte Szentgotthárdon az 1.400 főt, az idén pedig további közel 500 fő felvételét tervezik. Az Opelnek meggyőződése, hogy az 1.7 millió eurós beruházással létrejövő új oktatási központ nagyban hozzájárul a jövő szakembereinek képzéséhez és a szakember utánpótlás biztosításához

A Peugeot a 85.Genfi Autószalonon

A Peugeot márka törekvéseit és eredményeit tükrözi a márka különleges, innovatív standja, amely az idei évben, a 85. Genfi Autószalonon fogadja a látogatókat. A Peugeot az elmúlt évben világszinten 5,4%-os, a kínai és az európai piacok fejlődését messze felülmúló növekedést produkált.

peugeot_308_gt_004

A 2600 négyzetméteren páratlan formatervezéssel kialakított stand idén az Onyx tanulmányban megismert kettős, egymástól éles vonallal elválasztott, emblematikus fekete-réz árnyalatba öltözik. A Peugeot standon három tanulmányautót, a Peugeot 2008 DKR-t és 23 másik modellt állítanak ki, köztük a világon először itt látható új Peugeot 208-at. Mindössze három évvel a bevezetése után a Peugeot kínálat – ezidáig közel egymillió példányban értékesített – best-sellere megújult formában jelentkezik, és az egyik legfontosabb újdonság a Peugeot háza táján.

A genfi autószalon is markánsan tükrözi, hogy a Peugeot rendíthetetlenül folytatja az exkluzívabb modellkínálat kialakítására irányuló törekvéseit, amit három kiállítási terület szemléltet:

  • A GT Line pólus az egyéniség és a dinamizmus megtestesülése a Peugeot felfogásában, a Peugeot 208, 308, 508 és RCZ kínálatában egyaránt megjelenő, vagyis a modellpalettán átívelő új változat;
  • A teljesítményre kihegyezett Sport pólust a Peugeot 308 & 308 SW GT, az RCZ R, a szériaváltozatot a kivételes versenytapasztalattal felvértezett 208 GTi by Peugeot Sport, valamint a Dakarból frissen érkezett, lenyűgöző Peugeot 2008 DKR alkotja;
  • A Technikai pólus, ahol a márka összes műszaki tudását, tapasztalatát felhasználva kifejlesztett új EAT6 automatikus váltóé és az új motoroké a főszerep: a korszerű PureTech, BlueHDi és THP Euro 6 motorok közül 20, a saját kategóriájában elnyerte a Best in Class címet.

A SEAT a legjobb munkáltatók között

A SEAT az első autógyár, amelynek odaítélték a Spanyolország legjobb munkáltatója minősítést.

seat_munkahely

A SEAT megkapta a „Spanyolország legjobb munkáltatója” minősítést, ami megerősíti, hogy a vállalat munkavállalói szempontból az ország egyik legjobb cége. Ez az elismerés a SEAT-ot azzal emeli ki a cégek sorából, hogy az első és eddig az egyedüli autógyár Spanyolországban, amelyik ezt a címet és a minősítő igazolást használhatja. A SEAT a minősítést azután kapta meg, hogy a cég a „Legjobb Munkáltatók Intézete” alapos vizsgálata szerint teljesítette az intézet által megjelölt minőségi követelményeket. Ez az intézet 1991 óta átfogóan minősíti, hogy a munkáltatók az alkalmazottak számára milyen munkafeltételeket biztosítanak.

Az Intézet „humán erőforrások alkalmazásának legjobb gyakorlata” című elemzése kilenc témában feltett kérdésekre adott válaszok alapján vizsgálta a vállalat alkalmazottainak feltételeit. E témák a következők voltak:

  • a tehetségek kezelésének stratégiája,
  • a munkaerő tervezése,
  • a szakmai betanítás
  • a tanulás és fejlesztés,
  • a teljesítmény kezelése,
  • elismerés és kedvezmények,
  • a karrier és előremenetel kezelése,
  • a vezetés fejlesztése és
  • a kultúra.

Az elemzés megállapította, hogy a SEAT kiemelkedő emberi erőforrás környezetet biztosít, minden témakörben pozitív értékeléssel rendelkezett, és hangsúlyozta a vállalat szakmai előmeneteli, a tehetség-felvételi és tehetség-megtartási programjainak minőségi elemeit.

„A SEAT nem csupán arra törekszik, hogy foglalkoztatási lehetőségeket hozzon létre, amint azt tettük 2014-ben több mint 800 új munkásfelvételével. Mi azt is célozzuk, hogy olyan környezetet hozzunk létre, amely a személyes és szakmai fejlődéshez vezet. A Spanyolország legjobb munkáltatói 2015 minősítés ismét megerősíti, hogy a SEAT elkötelezettsége a teljes körű minőségi foglalkoztatás iránt ma is töretlenül erős” jelentette ki a SEAT emberi erőforrásokért felelős alelnöke, Josef Schelchshorn.

Mi teszi a SEAT-ot kiváló munkáltatóvá?

A SEAT foglalkoztatottainak száma 14.000, fejlődésük megerősítésére a vállalat széleskörű képzési programokat valósít meg többek között a műszaki képességek, a nyelvi és vezetési tudás területén, valamint olyan más kezdeményezésekkel rukkol elő, mint a nemzetközi tapasztalatok megszerzése és a személyre szabott szakmai előmeneteli programok. A cég évente átlagban 14 millió eurót fordít szakképzésre. 2014-ben a SEAT 304.000 szakképzési órát biztosított alkalmazottainak. Mindezen túl a SEAT úttörő szerepet játszik a kettős képzési rendszer megvalósítása területén. Ez a rendszer a középszintű szakmai képzési programmal együtt a vállalaton belül munkatapasztalatot is biztosít a szakmunkástanulóknak. Az első 45 szakmunkás 2014-ben végzett, és határozatlan időre szóló munkaszerződéssel csatlakozott a SEAT csapatához.

A SEAT egyik fő célkitűzése, hogy biztonságos munkahelyi környezetet teremtsen. Ez a célja SEAT foglalkoztatási kockázat-megelőzési politikájának, amelyet 2014-ben a vállalatvezetés és a szakszervezeti képviselők között kialakított konszenzussal újítottak meg. Ez a politika kifejti a SEAT elkötelezettségét a biztonság, az egészség, a hatékonyság mellett, illetve vállalja a munka-biztonság és a szakmai-egészségügyi feltételek folyamatos javítását. E cél elérése érdekében a vállalat saját szakmai kockázat-megelőzési rendszerrel rendelkezik, amelyiket egyeztettek és elfogadtak, megújítottak és a közelmúltban auditáltak.

A cégnek esélyegyenlőségi terve is létezik annak érdekében, hogy megelőzzék a nemek közötti hátrányos munkahelyi megkülönböztetést. A terv célkitűzéseinek sikeres megvalósulását egy Esélyegyenlőségi Ügynök, valamint a vállalatvezetés és a szakszervezetek képviselőiből álló bizottság felügyeli. Valójában a SEAT azzal is kiemelkedik a többiek közül, hogy az autógyár a legtöbb nőt alkalmazza Spanyolországban: a martorelli gyár alkalmazottainak 22 %-a női munkaerő, és ez a szám az országos ágazati átlag kétszerese.

A SEAT arra ösztönzi a munkásait, hogy vegyenek részt a különböző kezdeményezésekben, mint például az „Ötletek a javításra” programban, amelyen keresztül javaslatokat, ötleteket adhatnak a termelési folyamatok, a termékek vagy szakmai tevékenységük más vonatkozásainak optimalizálásra. Ezen túl a jó munkahelyi körülmények fenntartása érdekében a SEAT időszakosan elemzéseket végez, amely során minden munkást megkérdeznek, hogy mennyire elégedett a munkahelyi körülményekkel.

LEGFRISSEBB

1000 kilowattos villámtöltőt vizionál Európába a BYD

0
A kínai BYD szenzációs innovációval állt elő a müncheni autókiállításon, bemutatva az európai piacra szánt, lenyűgöző teljesítményű, 1000 kilowattos villámtöltőjét. Ez a technológia jelenleg...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK